Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

*-)

Ik had de auto brandschoon. maar moet altijd door een nieuwbouwwijk heen om de kinderen op te halen van de opvang buitenaf op een boerderij. Met alle regen een grote drekbende op en rond de noodbestrating. Ding ziet er echt niet uit. *-) ook geen tijd gehad om even af te spoelen, als het goed is moet het er zo weer vanaf gaan.

Al gezien wat de best verkopende auto van september is in europa? :T

Midje

Bij de Leaf kan ik me er slecht toe zetten hem te wassen. Heb weinig gevoel bij die auto en maak me er dus ook niet zo druk om of hij schoon of smerig is.
Hoe anders was het bij de GTS, die kreeg minimaal elke maand een wasbeurt.

Woensdag t/m vrijdag een cursus in Koblenz voor de boeg. Is een goeie 320km, dus maar ff van auto gewisseld met een collega.
Zijn E-Niro redt die afstand makkelijk.

Ten tijde van de Astra maakte ik zoveel kilometers dat ik mij in bepaalde periodes ook de moeite bespaarde. Zeker in de winter had ik er dan hooguit twee dagen plezier van.
De auto was dan soms zo vies van de pekel dat ik in het donker merkte dat ik minder lichtopbrengst van de koplampen had. Ik heb toen wel even een doekje over de voor/achterlichten gehaald. Kenteken was compleet onleesbaar, echter nooit een boete voor gehad :T
Met de Focus maakte ik wat minder kilometers dus die zag maandelijks de wasstraat, was ook een erg dankbare kleur om te wassen dat hielp ook al mee.

De huidige auto is nieuw, dus die vertroetel je altijd wat meer maar met de herfst/winter voor de deur kies ik dan ook wel de momenten uit dat ik ook wat langer kan genieten van een schone wagen.

Heb nog wel een irritatiepuntje bij de BMW. De ruitenwissers kun je in ruststand niet omhoog zetten, dan komen ze tegen de motorkap aan. Uiteraard kun je ze wel op "service stand" zetten, maar dan heb je na het wassen de eerste streep van de wissers er al weer op zitten. Dat trek ik echt niet, ik erger mij al aan de zijruiten die automatisch iets naar beneden gaan bij het openen van de deur *-)
Ik los het nu op door onder elke ruitenwisser twee flessendoppen te leggen, ideaal is anders.

Oh en tot slot. Met de Clio een keer commentaar gehad van een directeur dat mijn auto (met subtiele reclame) zo smerig was en dat ik mijn auto moest wassen.
Heb hem voorgesteld om van auto te wisselen zodat hij de mijne kon wassen. Dan kon hij daarna op zijn eigen auto zien hoe smerig je auto wordt als je twee weken lang in de Noordoostpolder rijdt waar de boeren in die periode op het land bezig waren, de modder van de kleigrond daar zorgde echt in no-time voor een onherkenbare auto *-)

Ik was de auto vaker dan dat ik m tank...
Maandag gewassen, na het weekendje Duitsland maar gisteren mocht ie weer. Maar vier keer weg geweest na maandag maar hij zag er niet uit. Vooral viezigheid van opgedroogde regen ofzo. Nu staat ie weer te glimmen.
Hogedrukspuit begaf het dit weekend dus denk dat ik een Karcher K4 ga kopen. Auto is meestal zo schoon dat de tuinslang voldoende werkt :)

Ik ben nu wel blij met mijn anoniem grijze auto. Hij is echt smerig, maar dat valt pas op als je er dicht op staat. Maar dan ben ik nu ook op vakantie op Sardinië waar ik al de nodige onverharde wegen gehad heb. Voor de terugreis maar zien of ik ergens het ergste eraf kan laten spuiten.
Helaas is de auto niet geheel onbeschadigd gebleven. Op de veerboot een ondiepe kras aan de zijkant opgelopen, ergens een diepe kras in de deur opgelopen en ik ben ergens over de bodem geschraapt. Wel jammer, met de vorige nooit iets van een kras op gelopen terwijl het ik met deze nu wel gebeurd.

Mogguh,

Heerlijke vakantie in Brabant achter de rug; veel gewandeld en buiten geweest, heerlijk :) Allebei ontzettend beroerd geslapen, dus we moeten nog wel een week bijkomen denk ik.
Tijdens het stormachtige weer van 20 op 21 oktober is er helaas een een (dode) tak uit de boom op onze auto gevallen; deukje en krassen, ernaast nog wat meer krassen en op de bumper ook nog een klein plekje.

Schadebedrag: dik 1500 euro *-) Ik ben allrisk verzekerd, dus het is gedekt maar anders had ik de krasjes gewoon zoveel mogelijk laten wegpoetsen.

@EV/PHEV/Hybride: ik denk er nog steeds aan. Ben nog steeds niet helemaal tevreden met mijn V40 dus soms kriebelt het om 'm in te ruilen voor een GTE oid ;)

@ Rob: sterkte met het verlies van Oma

@ Joost: gefeliciteerd met de nieuwe baan! Hopelijk dat 'de nieuwe jas je past'.

@ EVV: fijne vakantie!

Bevalt de V40 toch niet zo goed? Lijkt me namelijk echt een heerlijke auto.
Een Prius 3 vind ik nog steeds leuk; met die vijfspaaks 17 inch velgen eronder, en dan een goede uitvoering met half leer, HUD en een lekker kleurtje. Ook de techniek vind ik mooi. Maarja, wie gaat er nu een Prius rijden? :D
Zag nu een IS300h voorbij komen, ook leuk! Maarja, door het hoge gewicht betaal ik per maand al €30 HSB extra. Verzekering zal ook wel duurder zijn.

Combinatie van factoren; toch niet zoveel kilometers rijden als verwacht, wat nadelen die wat extra naar voren komen als er iets met de auto is (zoals zo'n kleine schade)
Al met al ga je dan soms toch twijfelen over de keuze. 'hadden we toch niet beter voor elektrisch rijden kunnen gaan'

Maar het blijft een pracht van een auto; als ik 'm zie staan dan ben ik er toch weer ontzettend trots op ;) en die 170pk is best lekker, ondanks de 100km/u op de snelwegen .

Effe bijlezen...na de uitvaart van oma zijn we hier weer getroffen door het zoveelste virus. Hup kids twee dagen naar de opvang en vrijdagavond T. hele bed ondergekotst, zondagnacht werden mijn vrouw en ik heftig brakend en diarreend wakker en gisteravond kotste onze dochter haar hele bed onder. Echt allemaal flink ziek geweest met stekende buikpijn en heftig braken en diarree..moet dus wel het norovirus geweest zijn.

Heb nog nooit zoveel kotst, stront en wasmachines gezien....*-)
Ben nog steeds heel blij dat we voor de komst van T. een droger hebben aangeschaft.
Nu wat uitzieken en morgen hopelijk weer aan de bak.

@joost: gefeliciteerd met je nieuwe baan!
@ richard: wat ik zo grappig aan die wetcoat vind is dat wanneer je na een regenbui met de auto wegrijdt je een hele plens water over je voor of acherruit krijgt..dat stond heel mooi op het dak en glijdt er dan heel mooi af

@gerwin: lekker. Vakantie...zo aan toe maar december zijn we pas aan de beurt. Waarom dan twijfel over de auto? Puur het electrisch rijden?

Oef Rob, wat een gedoe :( weer ziekte in 't huis, wat ontzettend vervelend voor jullie. Het knapt nu dus weer wat op?

@gerwin: lekker. Vakantie...zo aan toe maar december zijn we pas aan de beurt. Waarom dan twijfel over de auto? Puur het electrisch rijden?
Het wakkert door die schade weer aan. 75% van de tijd ben ik tevreden :)
Helaas wat punten die misschien wel te verhelpen (rammeltje en trilling) zijn na wat onderzoek, maar afgelopen jaar al genoeg kosten gehad dus vindt het wel even goed zo.
Dus niks ernstigs maar wat kleine zaken.

En als ik dan het investeren in de auto afzet tegen het verminderde aantal kilometers dan was een hybride/PHEV achteraf een betere keuze geweest. (waren de kosten per kilometer in elk geval lager geweest)

Ach, de gedachtes ebben vast wel weer weg de komende tijd. Of als ik hoor wat ik nog als inruil krijg :}

Proficiat Joost
en
mijn oprechte deelneming Rob.

Minder actief op AW want gewoon veel te druk op het werk.
Mevr. BRG kijkt nog wel eens met een begerig oog naar iets vervangends, maar denk wel dat de S60 blijft.
Met de snelle evoluties op de automarkt is elke huidige wijziging van wagen - behalve naar iets elektrisch - pure kapitaalvernietiging.

Waren onlangs in the picture, de een als iets ernstiger en realistischer dan de andere:
- Mini Clubman JCW (een échte! - helaas handgeschakeld)
- Suzuki Jimny (idd, zo'n zeldzame van het laatste model, citroengeel en amper 9.000 km, een hebbeding)
- Porsche Boxter
- Mini Cooper cabrio met automaat
- Mazda MX-5 RF 2.0 automaat

Barri zei:
Met de auto die kant op? Wauw. Wij waren er in juli, maar hebben het vliegtuig gepakt en een huurauto :)
Vliegtuig hebben we ook overwogen, maar toch met de auto gegaan. Onze hond is ook mee, plus dat we een paar dagen bij familie op bezoek zijn geweest in de buurt van Turijn. We hebben het wel in meerdere etappes gedaan. De overtocht hebben we met de nachtboot genomen zodat we een soort van slapen konden. Terug gaan we weer met de nachtboot en een overnachting in de buurt van Basel.
Was het niet erg waar in Juni? Het is nu erg aangenaam, nog steeds T-shirt weer. En vandaag zelfs in zee gezwommen met de kinderen.

@Sanoma, dank je! Helaas zit er al weer bijna op, morgen begint de terugreis.

Waren onlangs in the picture, de een als iets ernstiger en realistischer dan de andere:
- Suzuki Jimny (idd, zo'n zeldzame van het laatste model, citroengeel en amper 9.000 km, een hebbeding)
- Porsche Boxter

Je wilde toch juist een 5 persoons auto zodat de klein kinderen ook wel eens mee konden en wat meer praktisch genot? Dan begrijp ik de Mazda en boxter niet. De mini cabrio mag het woord achterbank niet noemen. Daar kunnen zelfs kinderen amper zitten..

DIe Jimny is wel heel gaaf, maar echt een leuke vervanger voor de audi cabrio?

jeetje rob, jullie hebben het ook vaak te pakken zeg. Hier waren de kinderen ook ziek. Toen ik F1 keek zondagavond kotste de jongste alles onder. Terwijl B alles aan het schoonmaken was en ik hem op schoot had in de laatste rondjes was de bank en mijn broek ook nog eens de sigaar *-) maar wij zelf hebben gelukkig weinig wat.

Hoop echt dat jullie wat meer mee zit qua gezondheid

jeetje rob, jullie hebben het ook vaak te pakken zeg. Hier waren de kinderen ook ziek. Toen ik F1 keek zondagavond kotste de jongste alles onder. Terwijl B alles aan het schoonmaken was en ik hem op schoot had in de laatste rondjes was de bank en mijn broek ook nog eens de sigaar nut smiley maar wij zelf hebben gelukkig weinig wat

Als de kinderen alleen ziek zijn is het nog te doen, maar als je zelf allebei ook ziek bent en alles ondergekotst en gescheten wordt (meerdere keren per dag maar ook in de nacht) is echt slopend. Doet ons weer beetje denken aan de slopende periodes door de HG tijdens de zwangerschappen van mijn vrouw...

Ik was ook bijna nooit ziek maar nu het spul geregeld naar de opvang gaat, zijn we bij elk virusje de sjaak. Nu lijkt zoonlief er ook nog een oorontsteking bij te krijgen. Jammert alles bij elkaar als je hem op bed legt. Zo zielig.

Tis al de 3e keer dit schooljaar dat we dochterlief van school thuis moeten houden...

Ik word wel een beetje flauw dat als een kind een beetje hoest ze al opgehaald moeten worden en de dag er na ook niet mogen komen. Die van ons zijn aan de lopende band wat snotterig of wat hoesten(zoals zoveel kinderen) en elke keer kun je ze weer ophalen terwijl ze verder hartstikke vrolijk zijn.

gisteren de jongste ook weer moeten ophalen, en vandaag mag hij ook niet. (want 24 uur klachtenvrij) Dus maar wéér vrij genomen. Heb al weer ongeveer 20 dagen vrij moeten nemen dit jaar voor een kind wat een iets hoest maar verder niet ziek is. En vermoed dat er nog veel dagen aankomen met de herfst / winter op komst.

Als ze nu echt ziek zijn vind ik dat niet erg, maar ze zijn zelf heel vrolijk. Heb maar weer al mijn afspraken verplaatst naar donderdag en vrijdag. Gelukkig heb ik een flexibele werkgever en soms collega's die afspraken met klanten van mij overnemen.

Ola, ik ben er ook nog.
Wij zijn ook een paar dagen heerlijk weggeweest, naar Den Bosch, leuk hotel midden in de stad waar we ook heerlijk uitgerust hebben, rondvaart over de BinnenDieze gedaan, lekker van de stad genoten, lekker buiten geweest, maar ook heerlijk gegeten. Prima te doen, en we hebben ook besloten er een "vast" onderdeel van te maken gewoon 1x in de 2 maanden een leuke NL'e stad bezoeken en een stukje cultureel, afwisselen met wat rust en stad bezoek. heerlijk. Lize vind het ook erg leuk dus alleen maar goed.

@Rob, man, man, man wat een ellende, letterlijk ellende!
@kuchen en thuisblijven, bij ons op school is dat niet zo strak hoor.. pas bij koorts of meerdere dagen achter elkaar verkouden moeten ze thuis blijven.
@Gerwin, jammer dat hij niet 100% bevalt.. Hier bevalt de Mini echt top, alleen het verbruik in de Sportstand eits minder maarja :D
@Autowassen, dat meot ook drastisch gebeuren. Ik denk zaterdag, want ben nu weer @work.

Inderdaad, de Mini zal ook de laatste ICE auto zijn geweest denk ik die wij gekocht hebben... Ik ben toch benieuwd wat het stroom net doet als de EV situatie verder uitbreidt.

Bij school is het hier ook niet zo strak. maar bij de opvang wel. ze vinden de regels ook een beetje overdreven, maar zeggen dat dit vanuit de overheid opgelegd is.... Dus ook in 2021 zijn een overgroot deel van mijn dagen op gegaan aan zulke dingen ipv vakantie of andere zaken.

Inderdaad, de Mini zal ook de laatste ICE auto zijn geweest denk ik die wij gekocht hebben... Ik ben toch benieuwd wat het stroom net doet als de EV situatie verder uitbreidt.

word vast veel duurder. er zijn ook forse investeringen nodig om alles op peil te houden. maar de brandstof word ook steeds duurder. Onder aan de streep zal EV per kilometer altijd nog goedkoper zijn.

Maar ik denk niet dat de benz mijn laatste benzine auto is. sluit niet uit dat de opvolger een hybride of volledig benzine auto zal zijn. sterker nog; die kans acht ik vrij groot.

Een Fraaie G31 5-serie 520i (tu) plaatje

AsconaGT zei:
- Porsche Boxter

Je wilde toch juist een 5 persoons auto zodat de klein kinderen ook wel eens mee konden en wat meer praktisch genot? Dan begrijp ik de Mazda en boxter niet. De mini cabrio mag het woord achterbank niet noemen. Daar kunnen zelfs kinderen amper zitten..
Dat klopt, de twee van ons zaten al redelijk klem, en ik op de bijrijdersstoel zou dat ook geen uur vol houden. We kijken ook wel eens naar een cabrio als fun auto maar zijn er wel uit dat dat geen Mini wordt.
@Rob, beterschap, je treft het niet zo te horen. Maar merk zelf ook dat de kinderen veel mee nemen naar huis, onze dochter is ook regelmatig aan het snotteren.

Lize vind het ook erg leuk dus alleen maar goed.
Dat is helemaal super natuurlijk. Mooi dat jullie je vermaakt hebben en met enige regelmaat erop uit is een fijn streven (tu)

Neen, bij Jimny zou de S60 weggaan en Audi blijven.
Leuk voor de fun! Maar ik denk dat je 'm uiteindelijk niet veel gebruikt; zou ik toch voor een iets meer comfortabele optie gaan die ook goed offroad kan :)

sterker nog; die kans acht ik vrij groot.
Oh, wanneer kan je 'm ophalen? :D

Nee de benz bevalt super goed, en ook een PHEV. maar de volgende auto hoeft van mij niet per se een PHEV te zijn. Mag uiteraard wel.

Over een jaar of 4 verwacht ik niet dat er een EV bij zit die bij mijn wensen en budget past op de occasionmarkt

- Porsche Boxter

Staan een paar interessante modellen tussen!
Ik vind zo'n Jimny echt superstoer, maar die zijn ook schreeuwend duur volgens mij. Vraag mij wel af hoe praktisch dat voor jullie situatie is, ga je het cabrio gevoel dan niet missen?
Terug naar Mazda zie ik wellicht nog wel gebeuren, is toch een soort van oude liefde volgens mij ;)

en we hebben ook besloten er een "vast" onderdeel van te maken gewoon 1x in de 2 maanden een leuke NL'e stad bezoeken en een stukje cultureel, afwisselen met wat rust en stad bezoek. heerlijk. Lize vind het ook erg leuk dus alleen maar goed.

En het leuke is, Nederland heeft zoveel mooie plekjes en gebieden. Je hoeft echt niet altijd naar het buitenland om iets moois te zien. Alleen het Nederlandse weer kan een klein nadeel zijn :D

Maar ik denk niet dat de benz mijn laatste benzine auto is. sluit niet uit dat de opvolger een hybride of volledig benzine auto zal zijn. sterker nog; die kans acht ik vrij groot.

Een Fraaie G31 5-serie 520i thumbs up plaatje

Een 5-serie stond bij mij nu ook al op het lijstje, maar ik vond mij nog iets te jong voor zo'n grote auto.
De volgende kan zomaar een G31 worden, prachtige auto's en lijkt mij ontzettend genieten om daarmee naar Zuid-Frankrijk te cruisen.

De EV6 is al binnen. :) Na de vakantie ophalen. :T

Kijk er wel naar uit, de Mini gaat nog even naar NDH Veldhoven voor een update aan het Mannhart Sport Display, daarna wordt ie geschorst tot het voorjaar.

En het lijkt er op dat we dan toch binnenkort eindelijk kunnen gaan bouwen, na een 2.5 jaar durend voortraject.

Een 5-serie stond bij mij nu ook al op het lijstje, maar ik vond mij nog iets te jong voor zo'n grote auto.
De volgende kan zomaar een G31 worden, prachtige auto's en lijkt mij ontzettend genieten om daarmee naar Zuid-Frankrijk te cruisen.

Hier stond hij ook hoog op het lijstje. Ik vind mij niet te jong :} ik kon alleen met mijn budget geen fatsoenlijk exemplaar vinden met leuke uitrusting

Maar hij gaat sowieso weer op het lijstje komen bij een eventuele opvolger ooit. Voelt voor mij als de ultieme auto; fijne rijeigenschappen, goed doordacht en mooi afgewerkt, lekker ruim, tijdloos model, goede restwaarde.

De EV6 is al binnen. smiling smiley Na de vakantie ophalen. drinking smiley

zag er gisteren 1 rijden, vind hem echt heel erg mooi. Denk dat we die de komende maanden ook vaak gaan zien. Ook lekker imagoboost voor het merk

@Richard, nou inderdaad. Nederland heeft genoeg moois, je moet het soms alleen even weten/zoeken.
de rondvaart in Den-Bosch was ook echt super tof om te doen en erg interessant.

De EV6 heb ik nog niet gezien, maar op de foto wel een mooie verschijning.
Weer naar NDH :) ik twijfel nog om een camera te laten inbouwen, is wel een handige feature maar was prijzig zei Aleksander en kost hen veel tijd.
Eerst ons huis maar eens verder afmaken en kijken wat ik met de 7 ga doen.

Midje!

Alleen het Nederlandse weer kan een klein nadeel zijn
Haha, jup! Vrouwlief had bedacht om een soort grabbelton te maken met activiteiten die we graag willen doen (van wandelen in natuurgebied x naar stedentrip naar stad y) en dan eens in de zoveel tijd onszelf te verrassen met een uitje. Maar daarbij houden we dan gelijk rekening met het Nederlandse weer, dus 2 grabbeltonnen ;)
Vooral om dat er wat verrassende ontwikkelingen zijn waardoor ik mogelijk wat minder thuis ga zijn ;)

Tof! (tu)

Vooral om dat er wat verrassende ontwikkelingen zijn waardoor ik mogelijk wat minder thuis ga zijn

Je gaat toch niet solliciteren op mijn functie die binnenkort vrij komt en dus veel moet reizen? :}

Ik vind nederland ook heel erg mooi, zeker nu de kinderen jong zijn is er zoveel leuks te doen. Leuke citytrips, strand, leuke musea, echt wel mooie natuur en het hoeft ook echt niet altijd heel veel te kosten.

Of hij heeft een bijvrouw ;) :D

@Nederland: vorig jaar zijn we Nederland rond gegaan, best leuk! En Salland blijkt toch wel een verdomd fijne regio!

@Gerwin, @ Joost, ik dacht precies hetzelfde :)

Ja NL is leuk, alleen omdat wij in het zuiden wonen soms ook erg ver :) Maar een overnachting erbij soms is ook prima te doen.
Musea worden steeds leuker en interactief voor de kids. er staan in iedergeval nog een paar trips op de planning ;)

@ Joost @ Jimmy: :} Daar had ik weer niet aan gedacht!
Qua werkzaamheden zal er waarschijnlijk wel wat veranderen maar dat is dan bij dezelfde werkgever.

Of hij heeft een bijvrouw winking smiley big smile smiley
Eentje maar? (:P)

Ik ben benieuwd, volgens mij de meest belovende EV. En vind hem er een stuk beter uit zien als de Hyundai.

Ik had Donderdag en vrijdag een cursus in Koblenz. Voor mij ongeveer 300km enkele reis.
Ben er woensdagavond heen gereden, vrijdagmiddag terug. Gezien de afstand met auto gewisseld met een collega, die een Kia E-Niro heeft.
Die auto kwam zonder problemen in één ruk op plaats van bestemming, waarbij ik het meest tussen de 135-140 heb gereden. Op 't laatst nog een 60km 160 km/h gereden, omdat ik toch voldoende range had.

In Koblenz was het wel ff zoeken naar een laadplek (dat heeft NL zo goed voor elkaar!!), maar in een parking op 1km afstand van het hotel was een laadplek vrij. Dus auto daar woensdagavond neer gezet aan 't stroom. Om vervolgens via de oude binnenstad naar het hotel te lopen. Eerst baalde ik er wat van dat er bij het hotel geen laadplek was (paal die er stond deed het niet), maar doordat de auto iets verder weg stond leerde ik al wel ff de binnenstad kennen.

VRijdag op de terugweg uiteraard ook in 1x over gekomen. Maar de duitsers die nu nog lachen om onze 100 km/h snelheidslimiet, zal ik dan voorhouden dat ik over die 300km op vrijdagmiddag/avond toch 4,25uur heb gedaan over hun mooie autowegen. *-) Doordat de snelweg midden door enkele grote steden loopt, en door de vele wegwerkzaamheden was 't tempo drama. Daarnaast vind ik het in duitsland ook intensief rijden, omdat ze telkens andere maximumsnelheden hanteren.
Van limietvrij naar 130, 120, 100, 80, 70, 60..... als je ff niet oplet dan ben je de sjaak, want dan staat de flitskast er.

Dat laatste vooral ja: onwijs veel wisselende snelheidlimieten en vaak ook direct een flitskast erbij. Ik laat de auto gewoon uitrollen wat meestal betekent dat ik aan het eind van een lagere snelheidsbeperking pas die snelheid rij.
Fijn dat je toch nog een laadmogelijkheid hebt gevonden. Dat is erg schaars in het buitenland, dat viel mij ook al op.

Zo'n EV6 is echt gaaf. Zag m pas bij de dealer staan.

Ik zag zaterdag voor het eerst een EV6 rijden. Dat is wel een ontzettend mooie auto hoor!
Enigszins futuristisch en dat is lang niet altijd geweldig, maar deze auto klopt gewoon. Erg benieuwd hoe hij van binnen in elkaar steekt.

Maar de duitsers die nu nog lachen om onze 100 km/h snelheidslimiet, zal ik dan voorhouden dat ik over die 300km op vrijdagmiddag/avond toch 4,25uur heb gedaan over hun mooie autowegen. nut smiley Doordat de snelweg midden door enkele grote steden loopt, en door de vele wegwerkzaamheden was 't tempo drama. Daarnaast vind ik het in duitsland ook intensief rijden, omdat ze telkens andere maximumsnelheden hanteren.
Van limietvrij naar 130, 120, 100, 80, 70, 60..... als je ff niet oplet dan ben je de sjaak, want dan staat de flitskast er.

Inderdaad, tijdens de spits is het onbegonnen werk op veel plekken in Duitsland. Plus dat ze ook echt overal bezig zijn met de weg.
Aan de andere kant, tijdens de spits is het op veel plekken in NL niet heel veel beter.

En het lijkt er op dat we dan toch binnenkort eindelijk kunnen gaan bouwen, na een 2.5 jaar durend voortraject.

Die 2,5 jaar heeft de kosten vast geen goed gedaan :(

Mogguh!

Gisteren naar Thialf geweest voor het schaatsen; leuk dat het weer kan :) (waarschijnlijk voorlopig ook weer de laatste keer...)

Daarnaast vind ik het in duitsland ook intensief rijden, omdat ze telkens andere maximumsnelheden hanteren.

Helemaal mee eens! Maar in in NL ook nog wel eens lastig: 130, 120, 100, 80.
Ben je ergens 's avonds lekker 130 aan het rijden, zie je opeens 'einde 100'... blijken ze ergens een stukje 100km/u tussen te hebben gemaakt. Irritant.

Moarn!

Hier vant weekend eindelijk allemaal weer eens fit. Zaterdag even naar vrienden geweest en gisteren viel het weer reuze mee en zijn we nog even naar Aqua Zoo geweest waar in het park dino's zijn opgesteld. Kids vonden het prachtig.

Wel op het nippertje aan een flitser ontsnapt..stonden gewoon op zondagochtend te flitsen en had mijn FM niet aan..zag net op tijd een verdachte Touran in de berm staan en op tijd nog vol in de ankers. Ze zijn momenteel hier overal weer bloedjefanatiek.

Thialf is leuk..vorig jaar schaatsclinics gevolgd via het werk. Mooi plekje!

Ik ben vrijdag door Duitsland heen gereden, wat een slecht idee was dat! Donderdag ruim 700 km door Italië en Zwitserland in ongeveer 7 uur gedaan, met het idee de resterende 700 km op vrijdag in ongeveer dezelfde tijd te doen. De navigatie was in eerste instantie net zo optimistisch, bij vertrek om kwart over 9 zou de aankomst om kwart over vier zijn. Uiteindelijk waren we om acht uur thuis.
Rond Keulen was het zo druk dat een snellere alternatieve route dwars door Keulen was... Het was niet alleen file maar gewoon drukte algemeen. Weinig stukken gewoon 130 kunnen rijden op de cruise control.

Positieve aan de reis was wel dat de Insignia toch wel een erg prettige reisauto is. Na zo'n afstand stap je nog steeds relatief goed uit. De diesel trek ook lekker, meekomen op de Autobahn gaat prima. Helaas waarschijnlijk wel iets te goed. Tijdens het versnellen door de automagische cruise control van achter een vrachtwagen weg naar 130 in de zes een paar keer de melding gehad dat de koppeling het niet trok en ik de koppeling minder moest gebruiken, ik combinatie met verminderde acceleratie. Nu is het in de zes ook wel eigenlijk wat teveel gevraagd vanaf 80-90 km/u, de motor maakt dan eigenlijk net te weinig toeren waarbij de turbo er redelijk fanatiek ineens in komt. Maar slippen zou dan eigenlijk niet mogen gebeuren. Binnenkort maar weer eens bij de dealer langs :(
Wie weet is de koppeling toch niet helemaal opgewassen tegen al dat koppel, de bak zit eigenlijk ook tegen de grens aan.

Dat zijn minder leuke verrassingen EVV :(
Hopen dat het niets ernstigs cq er geen schade is en dat je hooguit in dergelijke gevallen een versnelling terug moet om de melding te voorkomen.

Je optimisme voor wat betreft de terugreis herken ik wel.
Onze terugreis vanuit Frankrijk ging ook erg voorspoedig. Dag 1 op ons dooie gemak de kilometers afgelegd.
Dag 2 begon ook voortvarend, uitgestorven op de weg dus dat ging prima.......... totdat we in Duitsland aankwamen. Keulen en Dusseldorf waren een ramp. Veel file, navigatie deed wel een poging om een alternatieve route te bedenken maar dat schoot ook niet op. Uiteindelijk een stuk langer over de trip gedaan inclusief een extra stop.

Dat was uiteindelijk ook het enige oponthoud wat we gehad hebben tijdens de vakantie, dus viel reuze mee maar op dat moment duurde het wel te lang :D

Vooral om dat er wat verrassende ontwikkelingen zijn waardoor ik mogelijk wat minder thuis ga zijn winking smiley

Interessant! Ben benieuwd wat het uiteindelijk blijkt te zijn :)

Goedemorgen :T

1hte0olobag41.jpg

Nee dit is om te voelen of de laadpalen wel werken. Wel even de schoenen uit trekken (tu)

Kan mij voorstellen als je met de tesla aan komt met nog amper range over dat je voor een dilemma komt te staan. Gok dat er zo'n 20 cm staat

Het is algemeen bekend dat ik af en toe bots met electrisch rijden maar gisteren heb ik letterlijk een laadpaal een flinke oplawaai gegeven met de Astra..:}

Ik parkeerde op het werk in de parkeergarage en daar hebben we elektrische laadpalen die aan het plafond op hoogte hangen aan de achterkant van de parkeerplaatsen. Bij het achteruit inparkeren heb ik toch zo'n ding geraakt met de achterklep.. omdat ze zo hoog hangen zien de piepers, de camera en de achteruitkijkspiegel ze niet en de parkeergarage staat ook vol met betonpalen waardoor je op van alles moet letten. Effe gemist en zat toch met mijn achterspoiler tegen zo'n ding aan. Schade lijkt reuze mee te vallen omdat ik het kunststof van de laadunit raakte en ik alleen een licht schaafplekje heb op de achterspoiler en die volgens mij zo weg kan poetsen. Maar gebeurt heel vaak aangezien de palen ook allemaal flink beschadigd zijn en veel laksporen op zitten.

Fijn dat de schade nog meevalt Rob, maar elk krasje is er natuurlijk 1 teveel.

Valt me vooral in duitsland op dat men brandstofauto's zonder blikken of blozen op een laadplek voor een E-auto zet. Ookal is er in de buurt ruimte genoeg om te parkeren.
Daar is die "hoffelijkheid' waar men bij Duitsers wel eens over spreekt snel verdwenen.

@ EVV: Oei, ben benieuwd wat de oorzaak is maar klinkt niet goed :(

Interessant! Ben benieuwd wat het uiteindelijk blijkt te zijn smiling smiley
Ja, is nu ook allemaal nog wat onzeker/spannend maar het gaat om een eventuele nevenfunctie die tijd kan gaan opslokken ;)
Over een maand weet ik meer!

Nee dit is om te voelen of de laadpalen wel werken. Wel even de schoenen uit trekken thumbs up
Oooh, ik dacht dat dit zo'n waterstof laadstation was!

Het is algemeen bekend dat ik af en toe bots met electrisch rijden maar gisteren heb ik letterlijk een laadpaal een flinke oplawaai gegeven met de Astra.
'Per ongeluk expres' noemen ze zoiets toch? ;)

Kreeg zojuist ook een mail dat mijn garantie van de Astra bijna voorbij is na een jaar..daarnaast is ie na een jaar wel toe aan een beurtje..laat ik dat mooi nog even doen met nog wat opmerkingen. Ik heb een van de keyless-sleutels die niet helemaal lekker werkt waardoor het open en sluiten of het starten/uitzetten af en toe niet helemaal soepeltjes gaat. Batterij al vervangen maar blijft zo terwijl de reservesleutel het perfect doet. Verder heb ik eigenlijk nog niks...

Mag je bij jullie op een laadplek parkeren dan?

waarom niet?:} nee...het kan nu even..de bezetting op ons kantoor was gisteren echt minimaal en het aandeel collega's met een EV al helemaal..op bijna alle parkeerplekken van mijn werkgever staat zo'n laadpaal dus je moet hem daar haast wel op neerzetten terwijl ze sporadisch gebruikt worden. Die plekken zijn bijna altijd leeg dus heb hem gisteren lekker daar neer gezet..:)

Terug
Bovenaan