Je hebt weer mooie pareltjes weten te vinden Marc

De Insignia is wel dik, maar moet wel worden ontdaan van booskijkers en lelijk uitlaattips.
En tsja, ondanks dat de Astra's allemaal 1.6T's zijn doet het mij niet zoveel na 4,5 jaar een Astra 1.4T met dezelfde opties te hebben gehad. Ontzettend fijne en nog steeds mooie auto, maar nu is het tijd voor iets anders.
Waar ik bij de Insignia en Zafira bij afhaak zijn de kleine ouderwetse schermpjes. Dat ligt absoluut aan mij en zeker niet aan Opel, ik knap er bij elk merk op af merk ik. Dat maakt de zoektocht voor een volgende auto ook niet makkelijker wat dat betreft.
Lees dit topic ook weleens mee en nu ik lees dat Corsa 20SEH op zoek is naar een F31, toch even reageren. Als het mogelijk is, zou ik voor de LCI gaan vanwege de nieuwe motorengeneratie. De B48 is vooralsnog een stukje degelijker dan de N20.
Wat is er precies anders aan de motor dan? Dat heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik vind de auto in zijn geheel, door de gewijzigde details, wat frisser ogen in het geval van een LCI. Ook Navi Prof is dan weer wat beter/mooier en heeft mogelijkheden voor aftermarket maar wel origineel CarPlay en DAB+ als het er nog niet op zit, waar dat bij eerdere bouwjaren wat lastiger is.
Mijn zoektocht heeft zich dus weer wat lastiger gemaakt, wensenlijstje nu:
- F31 320i (desnoods 320d als er een perfect exemplaar voorbij komt)
- High Executive/Sportline/M-Sport/Luxury Line (ik ga nog even opzoek naar de onderlinge verschillen, hopelijk vind ik iets van een brochure)
- Navigatie Professional
- Automaat
- LCI (bouwjaar vanaf medio 2015)
- Km stand het liefst flink onder de 140.000km
Lekker kleurtje zou fijn zijn. Trekhaak af fabriek en dus elektrisch wegklapbaar of desnoods afneembaar zou ook welkom zijn.
Alle andere opties zoals ACC, lane assist, auto grootlicht, Carplay, DAB+ etc zijn uiteraard welkom maar gewoon erg weinig geleverd. Komt er dus een 320d voorbij die het hele wensenlijstje afvinkt dan mag het wellicht ook een diesel worden ipv een 320i.
Verder ga ik proberen geen haast te hebben. Ik denk dat we het prima een tijdje met alleen de C1 redden, alleen op de dinsdag zorgt dat voor logistieke problemen