Ik vind deze 3-serie wel mooi! Niet zo opzichtig met een M pakket, maar wel de fijne stoelen! thumbs up
inderdaad, ik vind het M-pakket persoonlijk ook niet zo fraai. Maar die fijne stoelen is wel erg fijn. Ik heb eens jaren geleden in een F30 naar terneuzen gereden op standaard stoelen en persoonlijk op de lange rit erg onprettig. de sportstoelen ken ik alleen van korte stukjes maar zitten al gelijk een stuk prettiger!
Maar mooi exemplaar Jimmy. Niet luxe maar lijkt verder wel een net ding. iets grotere wielen zou hem denk ik een stuk beter laten ogen inderdaad. Denk zelfs dat 18 inch niet overdreven groot gaat zijn.
Veel plezier met de proefrit. Let wel goed op het blokje. Destijds (ik keek meer naar een 520i dan naar en 320i) had ik ook geïnformeerd bij een oud collega die bij BMW werkt nu. Het is wel opletten dat je geen gejank hoort, toerental afhankelijk. Het komt namelijk heel veel voor dat die kettingen oprekken. Een dure reparatie, wat niet kenmerkt tot ratelen maar een vrij specifiek geluid. Op youtube zal vast wel wat stukjes staan hoe dat klinkt.
En het is een handbak, destijds zeiden ze dat het overgrote deel automaat was omdat in die tijd veel acties waren met 'gratis automaat'. maar neem aan dat je daar specifiek voor hebt gekozen. Vermoed ook dat de handbakken wat goedkoper zijn.
Met Pasen heb ik de 3 serie van mijn broer bewonderd en stukje gereden. Ook een hele fijne auto! Nog steeds een mooi model. Fijne stoelen en zo'n diesel icm automaat is ook erg fijn. Ik vind sowieso de automaten zijn heel erg fijn van BMW. Wat er ook uit sprong is I-drive en hoe snel en soepel het werkt. Mijn auto werkt alles ook top, maar vraagt iets meer gewenning om het te bedienen.
Wel heeft hij gelijk al wat defecten waar hij mee terug moet. Centrale vergrendeling werkt niet altijd, de deuren blijven dan open als je ze wil sluiten maar het alarm schiet er dan wel op. Open je hem dan, dan gaat gelijk het alarm af. De auto heeft keyless, maar werkt ook vaker niet dan wel. Schopsensor werkt al helemaal net (als hijd at heeft?)
Panoramadak maakt veel windgeluid op de snelweg. En zo nog wel wat dingetjes. Gaat vast opgelost worden.
En zoals ik al vaker heb gezegd; de kaalheid van de auto valt ook bij dit exemplaar echt op. Geen DAB, Keyless alleen op de voorportieren. Dus als hij zn kindje in de auto wil zetten moet hij eerst de hand achter de voorportier stoppen om vervolgens achter te openen. Mijn zusje rijd een 20 jaar oude megane, die heeft dat wel gewoon op de achterportieren. Zulke dingen verwacht je eerder van een dacia om kosten te besparen. Niet van een premium product. Ook zaken zoals noodrem assistent (wat op de elke Up standaard is af fabriek) moet de BMW ontberen net als vele andere veiligheids features. Ruimte is zoals bekend ook niet top. Achterbank is iets kleiner van mijn auto, kofferbak vergelijkbaar maar dus ook niet echt ruim. Maar zoals BMW zegt; als je ruimte wil, dan moet je maar een 5 serie kopen

En het interieur is mooi, maar als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een Golf 7 of Passat dan is het anders, maar niet veel mooier of beter qua materialen en afwerking. Gewoon goed dus. Je verwacht misschien wat mooier. Dat doet audi en mercedes wel wat beter. Mijn broer is er terecht erg tevreden over. eerste 1500 km staan er al weer op. Ohja, en bijna 1000 km op een tank vind hij ook erg prettig.
Soms denk ik wel; wat als ik zo'n fraaie 520i had gekocht

vind ik ook nog steeds heel erg mooi.