Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Thuis in ieder geval de fontijn achter het huis leeg gemaakt en de (plastic) regenton leeg laten lopen, die vriezen me niet kapot.
Voor het huis heb ik nog zo'n fontein met 3 bollen waar water overheen loopt, die zal in de loop van de week wel dicht vriezen.
Zolang het water stroomt laat ik het maar lopen.....en daarna de stekker er maar uit.

Antivries bij B haar auto is bijgevuld en denk dat ik de accu vannacht nog ff aan de druppellader hang, dan is hij in ieder geval goed vol.
(ze gebruikt de auto momenteel enkel voor kleine stukjes).

De Leaf gaat vannacht ook aan de stekker, en zal de geprogrammeerde verwarming i.i.g. in het weekend ook aan laten springen....gaat de pieper dan, dan is mijn ruit in ieder geval vrij. :} En nee...als ik de accu goed vol heb is hij maandag dan niet net leeg als ik met de auto weg wil :}

Pa ook blij, had nog winterbanden van zijn Meriva A liggen. Dingen zijn vandaag voor 30 euro opgehaald.
Hij had de koper de velgenboom er ook maar bij gedaan. Is natuurlijk een super zacht prijsje, al waren de banden ook zeker niet nieuw meer.
Denk dat die banden zelf al snel richting de 8-10 jaar gaan....of die koper er dan nog zoveel aan heeft?

@ Accu, uiteindelijk valt het ook wel mee. In mijn perceptie voor die tijd dacht ik dat ze wat goedkoper waren. Ik dacht dat ik destijds iets van 60eu kwijt was voor de Leon, daar is (mijzelf kennende) ook gewoon een goed merk in gegaan. Is natuurlijk al weer wat jaartjes geleden en het is er allemaal niet goedkoper op geworden.

@ Rob, ik kwam er pas heel laat achter dat de accu bij de Astra inderdaad niet voorin lag. Ik moest begin dit jaar de auto van mijn schoonvader overstarten en toen kon ik de accu niet vinden *-)
Gelukkig zitten er wel plus/minpolen onder de motorkap (tu)

@ Ruud,
Ach die koper heeft nu winterbanden. Wel wat oud en wat minder profiel, maar wel winterbanden!
Dergelijke mensen zijn onterecht overtuigd van de veiligheid. Aan de andere kant, dat zijn ook het type mensen die op versleten zomerbanden van even zo oud en een Chinees merk rond hobbelen.

Beetje een aangedikt vooroordeel wellicht, snap ik ook wel :)

De C1 staat ook nog op nieuwe zomerbanden, zitten er sinds deze zomer onder en hebben nog zeer weinig gereden. Eigenlijk moet ik ze ook nog wisselen met de winterbanden, dat lukt dit weekend toch niet meer :D

Gelukkig zitten er wel plus/minpolen onder de motorkap

Klopt! Kwam ik laatst ook achter toen ik het marterkastje heb geïnstalleerd...:)

Pa ook blij, had nog winterbanden van zijn Meriva A liggen. Dingen zijn vandaag voor 30 euro opgehaald.
Hij had de koper de velgenboom er ook maar bij gedaan. Is natuurlijk een super zacht prijsje, al waren de banden ook zeker niet nieuw meer.
Denk dat die banden zelf al snel richting de 8-10 jaar gaan....of die koper er dan nog zoveel aan heeft?

Ik zag de advertentie voorbij komen. Viel mij direct op dat er geen profieldiepte bij stond. Maar mooi dat ie ze kwijt is!

Hihi..nu zijn opeens de voorspellingen weer dat het hoge Noorden misschien wel buiten de boot valt qua sneeuw. Voor het ijs wel perfect...:}

Hier ligt genoeg. Vooral in duinen. Op het pad in de tuin een hoop van zo 40cm.
M moet morgenochtend naar werk maar gaat niet met de Citigo. Ik ben net even een stukje wezen rijden met de Fiesta, die staat op allseasons. Is te doen, maar als je sochtends vroeg naar werk moet is het geen pretje. Heb zo'n vermoeden dat ik morgenochtend om 6.15u taxi mag spelen. En pak dan ook maar de Fiesta. De Focus staat op nieuwe winters en is beter verzekerd, maar met de Fiesta heb je gevoelsmatig net iets meer controle en daarnaast staat de Citigo voor de Focus geparkeerd.

@Berry Mooi verhaal maar eigenlijk wil je gewoon liever met de Fiesta omdat dat veel leuker spelen is morgenochtend nadat je M afgezet hebt. ;)

De citigo maar gauw weer inleveren voor wat leuks...:)

Net ook even met de C3 in de sneeuw gespeeld. Erg leuk en dan merk je wel weer hoe fijn winterbanden zijn..👍 groot deel van het jaar heb je ze niet nodig maar op dit soort momenten wel erg fijn.

Qua sneeuw begon het hier vanmorgen zwaar teleurstellend. Alles was nog groen..in de loop van de dag sneeuwt het stiekum toch door en nu nog steeds en ligt er toch een mooie laag.
Maar geen 15/20 cm..:)
Het is echter wel roetkoud; hele harde snijdende wind maar zijn toch paar keer buiten geweest met dochterlief.

Geloof niet dat ik de deur naar mijn balkon open moet doen. ;)

147280751_10219474292076798_8838805552636984542_o.jpg

Nou, ik blijf morgenochtend liever nog ff liggen hoor. Om dan lekker in mijn thuis kantoortje te gaan zitten B)
Het lichtvoetig van de Fiesta, in combinatie met het vermogen is nu wel leuk ja. Heb dat net al even gemerkt.

Bij ons hebben ze het hele bedrijf dicht gegooid zodat iedereen veilig buiten kan blijven. (tu) echt wel heel netjes. Kantoormensen moeten wel thuis werken, de productie heeft bijzonder verlof. Erg netjes (tu)

Veel mensen komen met openbaar vervoer wat vrijwel niet rijd en veel komen op de fiets. Dat is absoluut ook geen doen nu nog. Grote hoofdwegen zijn enigszins begaanbaar als je rustig doet maar van de hoofdwegen af kun je ook zomaar vast komen. Begrijpelijk besluit Er is hier wel echt serieus veel gevallen. Ik schat zo'n 25cm maar op sommige plekken ligt het zeker zo'n 40cm.

De garage van ons staat op het oosten, dus normaal behoud voor weersinvloeden, maar nu waait de sneeuw in de schuine oprit en hoopt zich daar op. Heb al grotendeels weg geschept maar daar stond het zeker een 80cm hoog. Heb de stekker er maar uit getrokken voordat iemand hem per ongeluk opent met de afstandsbediening :}

De Benz staat lekker warm en sneeuwvrij binnen en daar blijft hij de hele week ook. RWD, 280PK en zomerbanden is geen fijne combi. Ze verwachten tot -20 hier in het oosten misschien wel. in de garage is het +10 tegen die tijd denk ik. (tu) De Up staat fijn op winterbandjes, vandaag hoeven we niet weg, morgen wel.

Het zal vandaag nog wat sneeuwen maar daarna wil ik de auto's en het stoepje voor de deur (in de tuin) even sneeuw vrij maken. Komende dagen koud maar helder, dan is t prima winterweer! En dan droogt het stoepje een beetje en loop je geen rommel het huis in.

Mogguh,

Gisterochtend ontwaakten we al in een witte wereld, eigenlijk naar buiten gegaan om de auto te ontdoen van een dikke 20cm sneeuw. We zijn hier vooraf ook door de korpsleiding om gevraagd, om bij een incident op de kazerne te kunnen komen. Maar bleek toch met elkaar nog een half uur werk om de auto vrij te krijgen en sneeuw weg te schuiven. Overdag ook nog een paar keer sneeuw geschoven.

's middags op pad gegaan naar het werk om te kijken hoe de kas erbij stond. In mijn woonplaats was wel wat schade (ramen bezwijken door sneeuw), maar bleek dat het in duitsland nog spannender was. Dus daarop doorgereden naar duitsland. Wegen waren best redelijk begaanbaar, mede omdat het rustig was kon ik op de meeste stukken toch nog 70 km/h rijden. De all-seasons (die er ook alweer 25.000km op zitten) deden hun werk echt goed. 't laatste stukje moest ik ESP uitschakelen om door de sneeuw te kunnen ploegen. Je merkt dan toch goed goed ESP de auto normaal onder controle weet te houden, echt een subliem systeem (al is het wel zo dat als je echt gaat ESP een glijder ook niet meer kan voorkomen).

Vanochtend weer naar t werk gegaan, tot op heden heeft de kas het redelijk kunnen houden....maar vandaag zou weer sneeuw volgen. Spannend!!

Kun je de kassen niet even hoog opstoken zodat de sneeuw van het dak smelt? :}

Ik heb op onze glazen afdak ook een hele laag sneeuw weggehaald. zijn 2 enorme glasplaten, extra gelaagd glas die wel wat moet kunnen hebben. Kon niet overal bij helaas, maar wat weg is, is weg...

Mijn ouders hadden hun auto onder de carport gezet, maar de wind stond ongunstig, alsnog een hele pak sneeuw op de auto. Terwijl onze up buiten staat, daar ligt amper wat op.

Mijn auto is ook helemaal wit en staat ook onder de carport :D
Daar ligt nog niet heel veel op (ribbeltjes van de dakplaten zijn nog goed zichtbaar), maar bij de overkapping boven de aanhangwagen ligt er toch wel 10cm op. Ik laat het liggen, even testen hoeveel het kan houden. Heb liever dat die instort dan die boven de auto.

@Ruud: gaan jullie die kassen dan nu sneeuwvrij maken ofzo?

Hier ligt ook genoeg, maar door de kou en de harde wind is het op gekke plekken opgehoogd.

Mijn auto zat maar een dun laagje op, de C1 onder de carport zit een dikkere laag op.
Oprit lag een redelijk laag, maar bij het hek naar de tuin kreeg ik de deur niet open vanwege een hoop sneeuw *-)
Gisteren de oprit sneeuwvrij gemaakt, maar vanmorgen kreeg ik het tuinhek al weer niet open. We blijven nog wel even bezig dus :D

Vanochtend mijn vriendin en de kleine man maar even weggebracht. Het was rustig op de weg, geen spannende weg dus ik durfde het wel aan.
In ons dorp is het slecht, buiten ons dorp ook maar rijd je de gemeentegrens over naar een andere gemeente is het ineens wel een stukje beter. Toch zie je dat op de open vlakte de wind goed z'n best doet, met sneeuwduinen als gevolg. Dat is wel opletten.

De all-seasons onder de Focus doen het "oke", ik vond de winterbanden onder de Astra wel beter.

Mogguh,

Zo, ik ben op mijn werk gekomen *-)
Gisteren 3x aan het sneeuwschuiven geweest om de oprit vrij te houden, dus dat ging vanmorgen wel goed. Maar met moeite de wijk uitgekomen: uiteindelijk ESP maar even uitgezet om op gang te kunnen komen. N-weg ging weer prima, maar op het industrieterrein was het compleet waardeloos.

Nouja; we zijn er! En vele collega's met mij.
Wel goed te merken dat het profiel op de achterbanden niet best meer is; achterkant gleed regelmatig weg.
Al even een garage gevraagd of ze nog een set winterbanden hadden liggen, maar ze wisten niet zeker of het qua bandbreedte ging passen onder mijn auto. En het merk was iets vaag chinees. Maarja; zal altijd beter gaan als een stel grote zomersloffen :T

Hier ligt op sommige plaatsen 1 cm, en en voor het huis ligt een sneeuwduin van 60 cm. (ruim een meter van het huis). Verder erg mooi, maar voor mij mag het morgen volledig weg zjin. Ik heb er helemaal niets mee!
De konijnen heb ik in de schuur gezet, want de wind stond zo dat het precies de onderkant van het hok in waaide. Die moeten zich even een week redden met wat minder ruimte. Maar wel fijn dat ze uit de wind zitten. Temperatuur was daar vannacht ook -2 dus koud is er het ook.

De Megane staat op de oprit en heeft ook meer sneeuw dna de BMW die aan straat staat. Ik zie woensdag wel of ze het doen, dan pas hoeft K. te werken.

@Ruud: gaan jullie die kassen dan nu sneeuwvrij maken ofzo?
Een kas is 500 meter lang, daar druk je helaas niet ff de sneeuw vanaf. Komende week wordt zonnig weer verwacht en dat kan ons helpen.
De ramen blijven dicht, waardoor het in de kas bij zon al snel best warm kan worden. Daardoor warmt het glas ook wat op en hopen we dat de sneeuw aan de onderkant langzaam wat weg smelt.

De all-seasons onder de Focus doen het "oke", ik vond de winterbanden onder de Astra wel beter.
't waren niet de banden, maar de auto die het verschil maakte *-)

Denk dat menig garagehouder vandaag weer lachend aan de deur staat, alle mensen die toch ineens weer winterbanden willen. Dat terwijl hij ze tot voor 2 weken terug niet meer kon slijten :}

Vriend van mij had ook winterbanden thuis liggen, vorig jaar niet gebruikt, dit jaar ook nog niet ivm zachte weersomstandigheden. Maar zaterdag heeft hij ze er alsnog onder gezet om ze waarschijnlijk volgende maand er al weer af te halen *-) Ben benieuwd hoe het morgen met de up gaat.

Hier sneeuwt het overigens ook al weer, toch al weer een paar cm gevallen deze morgen

't waren niet de banden, maar de auto die het verschil maakte nut smiley

Niet aan gedacht, maar dat is het natuurlijk :D

Maar zaterdag heeft hij ze er alsnog onder gezet om ze waarschijnlijk volgende maand er al weer af te halen

Afgezien van het werk, natuurlijk wel de beste manier :D
Onder alle omstandigheden de optimale band.

Goed om te horen dat iedereen het er relatief goed af heeft gebracht.

Hier kwam de sneeuw gisteren laat op gang maar gister overdag en avond toch flink doorgesneeuwd. Alleen omdat het hier kneiterhard waait ligt alles opgehoopt. Onze achtertuin leek vanmorgen wel een wit sahara-landschap met enorm sneeuwduinen. Moest flink aan het scheppen om bij de konijnen en schur te komen.
Maar voor op de auto's ligt niks.

De konijnen heb ik in de schuur gezet, want de wind stond zo dat het precies de onderkant van het hok in waaide. Die moeten zich even een week redden met wat minder ruimte. Maar wel fijn dat ze uit de wind zitten. Temperatuur was daar vannacht ook -2 dus koud is er het ook.

Jah..daar moeten wij ook nog wat mee..ze staan al onderdak en hok zoveel mogelijk dicht gemaakt maar er wordt komende week -15 tot -20 verwacht....

@Gerwin: kom maar ff hierheen, heb nog een 16 inch setje liggen in 5x108. Past ook wel onder de V40 denk ik :)

rjthefrisian zei:

Jah..daar moeten wij ook nog wat mee..ze staan al onderdak en hok zoveel mogelijk dicht gemaakt maar er wordt komende week -15 tot -20 verwacht....

Bij ons vorige huis stonden ze in de winter onder de overkapping, uit de wind tegen de achtergevel aan. Ik heb hier bij ons nieuwe huis geen overkapping, en kan ze ivm. raampartijen ook niet tegen de gevel uit de wind zetten. Vandaar maar even de fietsen aan de kant gezet en in de schuur gezet, met 1/3e van hun normaal loop vrijheid. Het is even niet anders. Zo komen ze de komende 2 weken het beste door denk ik.

Het blijft ook maar gewoon doorsneeuwen hier, niet normaal *-)

@Gerwin: kom maar ff hierheen, heb nog een 16 inch setje liggen in 5x108. Past ook wel onder de V40 denk ik smiling smiley
:} Dat moet wel goedkomen denk ik!

nou, dan zie ik je zo Gerwin! :} :}

@huisdieren: onze kat is ineens enorm bang voor sneeuw. Gisteren vloog ie als een raket naar binnen en heeft zich verstopt op zolder en achter de bank. Nu gaat ie ook niet naar buiten.
De parkieten buiten zitten onder een afdak uit de wind en we hebben een warmtelamp ervoor gehangen.

De poes vind het hier ook niet fijn. Omdat de sneeuw veel dieper is dan zijn poten lang zijn schuurt hij door de sneeuw. Gisteren is hij even met mij naar buiten gegaan in de achtertuin. Normaal blijft hij wel bij mij lopen waar ik ook maar naar toe ga, maar nu was hij binnen 5 minuten en de rest van de dag op de verwarming :}

Hoorde van een collega dat zzelfs de snelweg momenteel heel slecht begaanbaar is hier. De linkerbaan liggen sneeuwduinen en word ook niet geveegd. Rechterbaan is ook niet schoon. Sneeuwvegers komen wel maar doordat het nu sneeuwt en waait ligt binnen 1 minuut de rijbaan al weer vol met sneeuw. Daar is het stapvoets rijden. Kortom, lekker weer om binnen te blijven.

Straks ga ik wel lekker naar buiten, even sneeuwruimen en met de kinderen ravotten, lichamelijke inspanning is ook wel fijn na een hele dag op een warme zolderkamer achter de computer. Daarna weer uurtje werken en uitrusten :}

Ik ben in de pauze ook even wezen sneeuwruimen..man..achterhuis had alles zich opgehoopt. Heel wat weggeschept en nu overal spierpijn.

Daarnaast Operation Rabbit Rescue uitgevoerd. Twee hokken met konijnen erin maar naar de garage. Daar gaat het vast ook wel vriezen maar niet zo erg als buiten.
Auto's ook van de laatste restjes ontdaan want anders vriest straks alles vast.

Vandaag zou de KPN monteur tussen 13.00-15.00 komen om ons glasvezel te installeren. Geen afmelding gehad en hij heeft nog een kwartiertje..;)

En vant weekend met vrouwlief vrijwel zeker besloten dat we binnenkort weer voor een Flatcoated pup willen gaan. We zijn nu ruim vier maand zonder en het blijft kriebelen. We missen het geweldige karakter en de uitdaging/ beweging die zo'n Flatcoated je biedt. We hebben het druk zat met onze banen en twee kids en hebben het daarom een tijd proberen weg te drukken maar het blijft kriebelen en hebben er toch veel voor over om er weer een in huis te nemen. Afgelopen dagen met de sneeuw ook. Kyara vond dat zo prachtig..

i282600889620004859._szw480h1280_.jpg

Leuk Rob! Een hond lijkt me ook wel leuk (vroeger had ik niks met honden en was ik er bang voor), maar met een kat ben je net wat vrijer.

Zojuist M weer opgehaald, het was nu wel iets gladder op de weg.
Zometeen even een paadje schuiven in de tuin. Had ik in de lunchpauze ook gedaan, maar het heeft weer stevig gesneeuwd vanaf toen! Toch weer een paar centimeter erbij.

Mogguh!

Winterbandjes zitten er op (tu) geen geglibber en geglij meer, erg prettig.
N-weg was trouwens prima begaanbaar vanochtend!

@ Huisdier: onze hond vind de sneeuw echt fantastisch. Als ze dan even los mag, luistert ze ook slecht ineens: veel te druk met gek doen en snuffelen :D

Vandaag zou de KPN monteur tussen 13.00-15.00 komen om ons glasvezel te installeren. Geen afmelding gehad en hij heeft nog een kwartiertje..winking smiley
Gered? ;)

maar het blijft kriebelen en hebben er toch veel voor over om er weer een in huis te nemen.
Jullie weten hoe het is om een hond te hebben en hoeveel rekening je er af en toe mee moet houden. Als het dan nog blijft kriebelen, begrijp ik heel goed dat jullie weer een nieuwe huisgenoot willen. Dus niet zomaar een Corona-puppy zoals je nu zoveel ziet. ;)

Vanmorgen voor het eerste echt gereden me de up. Hier in de straat lag echt wel een 25 cm. De Up was echt een sneeuwschuiver met de bumper hier in ons straatje :O echt bizar.

Moet wel zeggen dat hij geen krimp gaf, af en toe was slippen in de echt diepe sneeuw om de gang er wel wat in te houden maar hij ploeterde zelfs door diepe sneeuw wel doorheen (tu) Hier maakten de winterbanden absoluut het verschil.

Ik zag nog wel een Tesla model S die vast zat bij het af rijden van de oprit. Overduidelijk met 4WD aan de wielen te zien en 2 mensen drukken. maar die kwam echt niet naar voren of achteren. Dat moeten wel zomerbandjes zijn geweest. Op de terugweg stond hij netjes weer op de oprit, de eigenaar heeft het opgegeven waarschijnlijk :}

Buitenaf waren de wegen niet schoon, maar met beleid rijden was het te doen

Zo, als je in de straat al met een Up een sneeuwschuiver bent dan ligt er aardig wat!
Hier in het dorp is er goed te lopen en rijden op de straten. Vastgereden sneeuw, maar (nog?) niet glad. De iets grotere wegen is een rommel, vooral prut. De doorgaande wegen zijn wel weer mooi schoon.

Ik zou niet weten hoe het met de auto buiten is. Donderdag starten we voor het eerst pas weer een auto op..:)

Gered? winking smiley

Yes hij is nog gekomen en heeft buitengewoon goed werk geleverd en we zijn al aangesloten op het glasvezel...(tu)
In de meterkast moest op de FTU eerst nog een NT gezet worden. Die werkt op stroom dus moest er in de meterkast ook nog een stopcontact komen.
Heeft hij ook aangelegd. Daarnaast heeft hij ook de oude telefoonleidingen vervangen door netwerkkabels en doorgetrokken via de leidingen naar de woonkamer en hadden we ook direct een aansluiting in de woonkamer. Vervolgens heeft hij alles nog aangesloten en klaar was Kees. Hij had verder ook nog wat goede tips en tricks.
Echt een toppertje en dat alles voor 40 euro (alleen aanleggen stopcontact moest ik betalen).
Was altijd al erg tevreden over KPN en is nu alleen maar weer bevestigd....(tu)

Netjes werk! Die doet wel iets meer dan alleen een kastje ophangen en aansluiten. Zelfs de kabels doorgetrokken, netjes!

Hier zelfde ervaringen als Rob met KPN. Hebben al jaren glasvezel en was destijds ook top geregeld 6 jaar geleden toen we hier kwamen wonen. Alleen werkte het toen niet toen hij langs kwam om alles te installeren. Een collega kwam binnen een half uur ter plaatse. uiteindelijk hebben ze samen iets in de wijkkast gerommeld en toen werkte het. Gingen pas weg toen alles geregeld was (tu) en in al die 6 jaar nooit echt problemen gehad.
Met allerlei dingen stap ik nog wel eens over, maar dit laat ik voor wat het is.

Zo, als je in de straat al met een Up een sneeuwschuiver bent dan ligt er aardig wat!

de buren rijden een CLA shooting brake met all weather banden. Maar die schuift meer sneeuw door de lagere bumper. Die stond dus ook vast. Als je eenmaal de straat uit bent gaat het wel. Ga zo in mijn pauze nog even haardhout halen en paar wieltjes voor de vaatwasser, eens kijken of ze al de straat uit zijn :}

Het is hier ook -11 vanmorgen toen ik in de auto stapte. De Up kwam ook niet meer op temperatuur, zelfs na een tijdje bleef hij op 70 graden staan. en zelfs ondanks draaiende motor weer terug naar 65. om maar niet van de olietemperatuur te spreken. Dat bleek op 55 graden steken, maar dat duurt altijd lang...

Onze straat is al keurig gestrooid en geschoven door de gemeente dus hier ligt op straat haast geen sneeuw meer.

Hier viel de vorst vannacht zwaar tegen door bewolking ..-3 maar ..zo wordt het niet schaatsen..;)

Een van de leden van het Astra K forum had zijn spiegel er vandeweek bij hangen. Nadat de sneeuw wat van zijn auto was, bleek zijn hele auto aan de zijkant beschadigd te zijn.
Paar duizend euro schade. En de dader leek op het kerkhof te liggen. ...
Alleen bleek verderop in de straat een witte Kia Picanto geparkeerd te staan met veel schade, spiegel eraf en rode verf aan de auto
Hij heeft direct de politie erop af gestuurd. Asociaal.

Ik woon aan het einde van een doodlopend straatje. Hier komt nooit een strooiwagen. Heb zelf al wel wat voor de deur gedaan maar de hele straat met de hand is geen doen.

Ik heb ook een camera bij de voordeur hangen. Omdat we aan het einde wonen keren die paar auto's die hier moeten zijn. En met name de grote busjes van bezorgers hebben het lastig met draaien. Bij de vorige buren is al een keer wat geraakt. de bezorger had niets gemerkt.

Denk dat de schadebedrijven wel wat opzet maken de komende tijd. Las laatst al een artikel dat ze het extreem rustig hadden zowat het hele jaar door het mooie weer en aanzienlijk minder verkeer en dus ongevallen.

@ KPN: Top dat alles zo goed is gegaan! Ik moet zeggen dat we na een stroeve start, ook alleen maar positieve ervaringen met KPN hebben. Op het begin was alles zo fout gelopen bij ons dat we bij afdeling 'calamiteiten' terecht kwamen: nou, dan wordt er een blik aan hulp open getrokken dat is gewoon verbazingwekkend. Daarna was alles zo geregeld en netjes financieel gecompenseerd.
Later nog met thuiswerken dat de Wifi het ineens niet redde met vrouwlief die online lesgaf en ik met een virtuele werkplek: kregen we gratis Wifi-versterkers omdat mijn vrouw in het onderwijs werkte en KPN dat cruciaal vond. Daarom ook nog nooit overgestapt, ondanks dat het abonnement elk jaar weer duurder wordt ;)

@ Rob: Pff, dat lijkt me ook flink klote als je zoiets ontdekt. Vooral als het dan ook nog een buurtgenoot blijkt te zijn.
Maar is wel leuk zo'n forum/groep met mensen met dezelfde auto's; de ene nog trotser op hun bezit dan de ander :D

Op de V40 facebookgroep zitten er genoeg die trots hun auto in de besneeuwde omgeving laten zien, of laten zien hoe leuk het is om een standkachel te hebben :}
En met dit koude weer veel meldingen over sloten die niet meer open gaan: bekende V40 kwaal waar de importeur niks van wil weten.

Oke, net met de Up toch vast gekomen bij ons voor de deur *-) zelfs met winterbanden kan dat dus

Ik moest keren, op het moment van vooruit naar achteruit bleven de wielen maar doorslippen. Uiteindelijk na heel vaak en snel van voor naar achter kreeg ik de gang er weer in. ook stond ik in een nabij gelegen straat achter een vastzittende bus. maar waren al mensen aan het drukken. Met zulke dagen lijkt iedereen altijd behulpzaam. (tu)

ook stond ik in een nabij gelegen straat achter een vastzittende bus. maar waren al mensen aan het drukken. Met zulke dagen lijkt iedereen altijd behulpzaam.
Haha ja, lekker dicht tegen elkaar aan en zonder mondkapje zeker :}

Vanochtend op het werk wachtte toch nog een negatieve verrassing. Een stuk kas van een paar honderd m2 in mijn woonplaats is helaas toch ingezakt.
Een beste schade, gezien ook een wand mee genomen is. Ook bij een kas die er naast staat helaas wel een stuk ingezakt.
Hopen in ieder geval dat het hier bij blijft, en nu het wat gaat dooien het smeltwater iig. weg kan zodat er niet nog meer gewicht op de kas komt.

Maar we mogen nog blij zijn. In het westland en in Drenthe zijn de eerste kassen al compleet ingezakt.

Wij gaan het morgen ook meemaken... De 1 serie hoeft in principe niet van stal, maar K. moet morgen met de Megane met zomerbanden naar Breda.
Wij wonen aan een gestrooide doorgaande weg, en vlakbij de snelweg, dus zal allemaal wel goed komen.

Straat is hier al weer zo goed als schoon, in de berm ligt wel heeeeeel veel sneeuw.
Ook het fietspad voor ons huis is al tig keer een SUV met sneeuwschuiver en strooiwagen overheen gereden.
Straks alleen nog even het daardoor opgehoopte sneeuw/ijs aan het eind van onze oprit opzij schuiven, dan hebben we er verder niet meer zoveel last van.

Alleen bleek verderop in de straat een witte Kia Picanto geparkeerd te staan met veel schade, spiegel eraf en rode verf aan de auto
Hij heeft direct de politie erop af gestuurd. Asociaal.

Mooi dat de dader gevonden is. Echt een k*tstreek, eigenlijk moet je zo ook nog aangeven bij de politie. Doorrijden na een ongeval.

Vanochtend op het werk wachtte toch nog een negatieve verrassing. Een stuk kas van een paar honderd m2 in mijn woonplaats is helaas toch ingezakt.
Een beste schade, gezien ook een wand mee genomen is. Ook bij een kas die er naast staat helaas wel een stuk ingezakt.
Hopen in ieder geval dat het hier bij blijft, en nu het wat gaat dooien het smeltwater iig. weg kan zodat er niet nog meer gewicht op de kas komt.

Lees je toch vaker dat het mis gaat op grote daken. Als de sneeuw eenmaal begint te smelten is het geheel zo zwaar dat een groot dak snel bezwijkt.
Extra nadeel bij een kas is de grote hoeveelheid glas wat je dus tussen je gewassen hebt liggen. Vroeger in mijn bijbaantje ook wel eens meegemaakt dat een ruit sneuvelde, zelfs tijden later vond je daar nog glas van terug. Best link als je blindelings met je handen tussen de gewassen zit (gelukkig altijd goed gegaan).

Dagen zoals vandaag maakt maar weer eens duidelijk waarom veel platte daken van grote bestaande bedrijfshallen niet geschikt zijn voor zonnepanelen. ze kunnen dat gewicht wel hebben. maar niet als er daarbovenop ook nog eens zulke hoeveelheden sneeuw gaat vallen. je moet die marge gewoon houden voor dagen zoals dit wat maar 1x in de zoveel tijd voor komt.

Wel zuur hoor ruud, hopelijk blijft het hier bij. met zoveel vierkante meters is ook bijna niets tegen te voorkomen.

Ik denk dat er best een innovatieve oplossing voor te vinden moet zijn

@ Rob: Pff, dat lijkt me ook flink klote als je zoiets ontdekt. Vooral als het dan ook nog een buurtgenoot blijkt te zijn.
Maar is wel leuk zo'n forum/groep met mensen met dezelfde auto's; de ene nog trotser op hun bezit dan de ander big smile smiley

Op de V40 facebookgroep zitten er genoeg die trots hun auto in de besneeuwde omgeving laten zien, of laten zien hoe leuk het is om een standkachel te hebben grinning smiley
En met dit koude weer veel meldingen over sloten die niet meer open gaan: bekende V40 kwaal waar de importeur niks van wil weten.

Klopt. Veel leuker dan een mij auto topic op AW. Daar ga ik niet meer aan beginnen.
A) alles staat openbaar terwijl het astra forum besloten is B ) je hebt geen last van die zeikkezen C) je hebt het echt over je type auto en je kunt er nog zinnige dingen delen.

:}

@ Ruud: Pfff, dat is verschrikkelijk kloten als zoiets gebeurd. Je zou verwachten dat ze er de afgelopen jaren toch iets op bedacht hebben omdat het een bekend probleem is, maar blijkbaar is dat toch lastig.

@ Rob: zit er ook aan te denken om mijn autotopic te laten verwijderen. Kost toch tijd om het wat leuk/bij te houden, terwijl we er hier ook lekker over kunnen kletsen en anders wel op FB oid ;)

Hier in de buurten wordt helemaal niets aan sneeuwruimen gedaan, los van de verveelde buurmannen met hun sneeuwscheppen :)
Ik maakte vanavond een wandelingetje met vrouwlief en dan zie je bij het ene huis dat ze het tuinpad uitgegraven hebben tot aan de weg (dus grote hopen sneeuw op de stoep) of juist de stoep uitgehouwen en alles op straat gekieperd hebben :} raar volk die Hollanders ;)

Het Astra K Forum NL is idd wel gezellig, alle neuzen 1 kant op. Af en toe een vraag stellen of ingaan op discussies en een beetje stoken (wel gezellig hoor), blijft leuk tijdverdrijf.

@ Ruud: Pfff, dat is verschrikkelijk kloten als zoiets gebeurd. Je zou verwachten dat ze er de afgelopen jaren toch iets op bedacht hebben omdat het een bekend probleem is, maar blijkbaar is dat toch lastig.
Gelukkig is het gistermiddag ondanks de vorsttemperaturen toch nog best gaan dooien. Zelfs op auto's zag je de sneeuw wegsmelten, dat hielp ons ook waardoor de last op het dak weer verminderd is. Als er nu nog 2 dagen zon komt zijn we ook een heel deel uit de problemen, en kan er ook weer regen op het dek vallen.

Je kunt je constructie uiteraard verzwaren, dat is de makkelijkste weg. Maar dat zie je terug in de m2 prijs.
En voor een hoeveelheid sneeuw die hier sinds 2005 niet meer gevallen is, kun je weinig doen. Daarnaast is het vooral het opstuiven van de sneeuw geweest, wat de kas heeft doen doorzakken. Als je tussen de kassen een laad/los of productieschuur hebt (die hoger is opgezet ivm hoge vrachtauto's die er moeten kunnen lossen) dan hoopt het zich daar tegenaan. Dat is ook bij ons gebeurd.

Goedemorgen, Vreselijk Ruud dat is weer een flinke kostenpost natuurlijk. :(

Hier is de sneeuw al wel wat aan het dooien, K. is veilig @work aangekomen in Breda, geen problemen.
Ik heb de 1 serie ook uitgegraven, die zal ik straks eens proberen.

Mogguh! Met het zonnetje is het heerlijk en het dooit ook goed. Auto's zijn weer sneeuwvrij, en de schoongemaakte paadjes in de tuin zijn ook mooi schoon.
Het is verrekte koud, maar het heeft ook wel weer wat zo!

Door de wind zijn er inderdaad wel gekke sneeuwhopen ontstaan, op een dak kunnen die dan een vervelend effect hebben. De verschillen waren groot: in de ene straat net 5cm op het dak van auto's, een straat verder 20 tot 30cm.
Op het golfplaten dakje boven de aanhangwagen ligt ook ruim 20cm, maar het lijkt het goed te houden.

Terug
Bovenaan