Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Dat is inderdaad een lekkere afwisseling Joost. Ik heb thuis ook wel een paar klusjes te doen, maar stel het ook graag uit omdat ik het zoveel makkelijker vind wanneer ik weer gewoon de zaken zelf bij de bouwmarkt kan halen, i.p.v. vooraf alles bestellen.

@ Demissionair kabinet: Heerlijk nu, dat de politieke verantwoording bij de hele 2e kamer ligt. :} Partijen die voorheen alleen maar kritiek hadden en lekker tegen besluiten van de coalitie konden schoppen, zijn nu mede verantwoordelijk en stemmen uiteindelijk nu ook in met maatregelen die ze voorheen fel bekritiseerd hadden.

@ Modellen: Ik verwacht juist dat de middenklasser-station (á la Astra) het gewoon goed gaat doen. Voldoende ruimte, goede rij-eigenschappen en in de toekomst waar een EV een goede actieradius moet hebben het meest betaalbaar. Een klasse groter is leuk, maar te groot en te duur.
Zou er wel voorstander van zijn als deze klasse niet meer groeit, anders is de Astra van 3 generaties later de Insignia van nu. Schiet je uiteindelijk niks meer op.

Dat is inderdaad een lekkere afwisseling Joost. Ik heb thuis ook wel een paar klusjes te doen, maar stel het ook graag uit omdat ik het zoveel makkelijker vind wanneer ik weer gewoon de zaken zelf bij de bouwmarkt kan halen, i.p.v. vooraf alles bestellen.

ohh ik vind het tot nu toe super gaan. Sterker nog; als het zo straks nog steeds zo kan; graag!

Ik had vorige week ook wat elektrabuizen besteld, 9 uur 's ochtends. paar bochtjes, mofjes, wagootjes, kit en wat andere kleinigheden. gelijk betaald via paypal, aangegeven dat ik om 12 uur het wilde ophalen. om 9.45 kreeg ik al bericht dat alles klaar stond.

Ik in mijn pauze er naar toe, winkelwagentje met spulletjes stond zo klaar, hoefde dus niets te rekenen. Binnen 30 seconden stond ik weer buiten! :-D super

Soms vind ik het ook wel fijn om even te neuzen wat er allemaal kan. maar als ik weet wat ik nodig heb is dit echt super. Er moet wel een goede webshop achter zitten. Ik mag graag naa de bauhaus gaan. Maar de webshop van hun werkt echt bagger dus dan maar naar praxis, gamma of toolstation.
Juist nu met weinig sociale dingen en slecht weer buiten en vroeg donker vind ik het heerlijk om te 'prutsen'

@ Modellen: Ik verwacht juist dat de middenklasser-station (á la Astra) het gewoon goed gaat doen. Voldoende ruimte, goede rij-eigenschappen en in de toekomst waar een EV een goede actieradius moet hebben het meest betaalbaar. Een klasse groter is leuk, maar te groot en te duur.
Zou er wel voorstander van zijn als deze klasse niet meer groeit, anders is de Astra van 3 generaties later de Insignia van nu. Schiet je uiteindelijk niks meer op.

mensen die nu een wat hogere zit hebben willen niet graag weer laag zitten. zelfs jongere mensen willen hoger zitten. ALs ik opel was zou ik gewoon een nieuwe meriva ontwikkelen (wel met een andere naam). Super flexibel maken en innovatief zoals de zafira A. Veel glas, modern, elektrisch. Niet te groot. Formaatje ID3

Corona doorkruist natuurlijk al onze plannen voor Zeeland.
Vorig jaar waren we al kwijt om de tuin drastisch aan te pakken, dit jaar gaat het ogenschijnlijk weer die richting uit.
En concrete plannen en afspraken maken voor een aanbouw/uitbouw zit er al helemaal niet in.
Eens benieuwd of BE vandaag de grens dichtgooit ook voor reizen korter dan 48u (zonder verplichte test of quarantaine bij terugkeer), want dan zal het weer even duren voor ik erheen kan.

Ik ben niet zo'n goede klusser dat ik alles van achter mijn laptop weet te bestellen. Even neuzen in de bouwmarkt levert mij vaak veel meer op.
Ook zit er een goede bouwmarkt hier in het dorp (letterlijk een paar honderd meter verderop), dus ontzettend makkelijk om voor een wissewasje even naar toe te gaan..... als dat mag tenminste.
Als je wel weet wat je moet hebben is online bestellen natuurlijk wel top.

Klussen die ik moet/wil doen moeten voornamelijk in de tuin plaatsvinden. Daar is het nu vaak nog niet echt lekker weer voor. Sowieso de tuin wat meer op orde brengen, we willen er weer een vijver in hebben, elektra en verlichting moet her en der nog wat beter/mooier.
Wat ik dan vooral doe in de vrije uren? Tsja, goeie vraag :D

Overigens wel fijn dat de dagen al merkbaar weer wat langer worden (tu)
Ik merk dat juist heel goed. Ik haal na mijn werk de kleine weer op bij opa/oma of de opvang. Begin deze maand reed ik dan in het donker weer terug, nu is het al een heel stuk lichter op de terugweg (tu)

Heerlijk hoe de dagen alweer lengen..zowel s middags als s ochtends. Krijg er gelijk weer meer energie van.

Vanmiddag beide autos op de oprit gewassen en van binnen gesopt. Met modderpoten van de kids steeds haast onbegonnen werk.

De Volvo morgen gaat niet door. Belachelijk bod voor de s60 en verkoper had totaal geen bewegingsruimte. Dat gaat dus niet door.

Wel ga ik met mijn maat even bezoekje brengen aan Fer in Harderwijk..hebben we toch even uitje in deze dagen...:}

Je zou toch zeggen dat men in de autobranche wel handel wil doen nu...

Ik ga morgen de Focus een sopje geven, al wordt er nauwelijks mee gereden.

D segment: dat dunt aardig uit ja. Auto's worden natuurlijk steeds groter, en dan kom je bij onhandelbare maten uit. En daarnaast wil de helft van de doelgroep nu inderdaad een SUV.
Ik kijk met een schuin oog naar de Mondeo, vind ik erg mooi als hatchback, maar die is weer een klap langer dan mijn Focus. En dat wordt krap op onze oprit van 8 meter. Als we nu bumper aan bumper parkeren dan steken ze nauwelijks uit op het trottoir.
Wel bijzonder dat zo'n tweedehands Mondeo niet bijzonder veel duurder is dan een Focus.

Die S90 staat al scherp geprijsd.
Begrijpelijk dat de verkoper niet bereid is om de hoofdprijs neer te leggen voor een gechipte S60 van hier nog niet nader genoemd bouwjaar met onbekende kilometerstand.
Maar gelet de interesse in iets anders vermoed ik richting de 200.000 Km.
Eerlijk gezegd lijkt me dat geen occasion die je met de ogen dicht met garantie kan doorverkopen.
Dus wat jij een belachelijke overname noemt, is gelet de scherpe prijs van die S90 wellicht een heel realistisch overnamebod. Een overname mag je geenszins vergelijken met de vraagprijzen bij dealers.
Trouwens, ik vermoed dat de vraag naar een S60 van het vorige model beduidend kleiner is dan voor een vergelijkbare V60, en dat zie je ongetwijfeld in het overnamebod terug.
Denk niet dat de verkoper zin heeft in een S60 die de volgende 6 maand op zijn terreinen blijft staan.

Mondeo’s zijn inderdaad spotgoedkoop.
M.i. meteen ook de enige reden om een occasions Mondeo te overwegen. Op de prijs na een totaal onaantrekkelijk aanbod. De wagen was al totaal verouderd toen het model nieuw in de showrooms kwam.

Inruilprijs op de S60 was belachelijk laag en ver onder de inruilwaardes die verschillende sites aangeven en ook heel ver onder de prijzen waar ze voor te koop staan. Het is een keurige S60 met officiele volvo polar ugrade/chip met 150k op de teller en in meest luxe uitvoering en keurige staat.

Dan kan de S90 nog scherp te koop staan maar als je belachelijk weinig voor je auto terugkrijgt en de verkoper totaal niet wil bewegen dan houdt het op.

@mondeo: heb ook helemaal niks met het laatste model. Raar amerikaans aftreksel met bij uitgifte al een vreselijk achterhaald interieur. Als je daar doorheen kijkt krijg je wel veel auto voor je centen.
Maar 1000x liever een veel fijnere focus.

Daarnet mini-meeting met Rob gehad. Zijn maat deed een korte wandeling en ontdekte in Harderwijk nog een andere Volvo met ook leuke specs. Ben benieuwd of Harderwijk een onbekende S60 rijker en een prachtige S90 armer is :}

Was leuk om je even gesproken te hebben, Fer!
En nog bedankt voor het distribueren van het bagagerek en de koffie!

De S90 in Harderwijk viel wat tegen. Alles helemaal zwart en lang niet zo aansprekend als de eerdere versies die hij op het oog had.

Maar hij stuurde me net alweer een waarbij hij de de verkoper een mailtje heeft gestuurd. Die is echt helemaal dik. Dikke t6 met 320pk en een geweldige configuratie. Misschien zaterdag weer een tripje??.:)

link

Goeie aanbieding man!

€ 36.950,-
€ 36.950,-

Van 36.950 voor 36.950!

Hele dikke bak, mooi interieur ( snap alleen die 2 tinten beige/bruin niet echt ) supervette velgen maar wel een beetje een duffe kleur.

Das wel een hele dikke versie, die S90!!
Heeft hij nu een huidig model S60? Dat vind ik toch ook een erg sportieve auto, en dat is toch veel meer een rijdersauto als zo'n S90?
Die laatste zal heerlijk comfortabel rijden/zweven ed..... maar een S60 is toch sportiever en wendbaarder? En ook al groot genoeg!

Heeft hij nu een huidig model S60? Dat vind ik toch ook een erg sportieve auto, en dat is toch veel meer een rijdersauto als zo'n S90?
Die laatste zal heerlijk comfortabel rijden/zweven ed..... maar een S60 is toch sportiever en wendbaarder? En ook al groot genoeg!

Ik weet niet welke S60 die persoon heeft. Maar de S60 waar ik wel eens in heb gereden (niet huidige model) reed gewoon als een boot, beetje zwaarlijvig, comfortabel. Alles behalve sportief. De huidige S60 schijnt wel stuk dynamischer te rijden en sturen.

Ik vind die grijze S90 ook heel fraai. Ik vind het interieur ook heel mooi. Minimalistisch maar wel warm en smaak vol. Rest van de opties maken echt die auto. Plaatje hoor

Mogguh!

Wat een afschuwelijke beelden vanmorgen op het nieuws..al die tokkies die het zo nodig vinden om alles in steden te gaan slopen.
Winkels en ziekenhuizen belagen en slopen.. niet best. Voornamelijk veel van hetzelfde volk..trainingsbroekies, zwarte sportschoenen, hoodies en vaak met een andere achtergrond. Ben benieuwd wat die opruier van een Wilders hier op heeft te zeggen. Wilders is steeds tegen het beleid van het kabinet maar juist veel van het volk waar hij het niet zo mee op heeft staat vooraan bij die rellen. Bah..

Hier hebben we er gewoon een lekker weekend van gemaakt en de gezelligheid wat opgezocht. Zaterdag met een vriend op pad geweest naar Harderwijk, gisteren bij mijn schoonzus en zwager op visite geweest en gisterenavond bij een vriend van mij gegeten. Effe flink gasgeven op de terugweg en stond om 20.59 op de oprit..;)
Eindelijk weer eens wat sociale activiteiten en dat beviel me wel.

Ik weet niet welke S60 die persoon heeft. Maar de S60 waar ik wel eens in heb gereden (niet huidige model) reed gewoon als een boot, beetje zwaarlijvig, comfortabel. Alles behalve sportief. De huidige S60 schijnt wel stuk dynamischer te rijden en sturen.

Hij heeft het vorige model S60 en dat is wel een snelle maar zeker geen sportieve auto. Maar ik ken ook weinig sportieve Volvo's. Zijn zijn toch met name op comfort gericht en dat vind die vriend van mij juist heerlijk. Zo'n S90 koop je ook echt niet om mee te hoeken maar om heerlijk snel en vlot met heel veel comfort van A naar B te komen.

Maar weten jullie dat: in het kilometerregistratielijstje zijn heel veel kilometerregistratiemomenten opgenomen terwijl de auto maar een eigenaar heeft gehad. Wat kan dat betekenen?

Volgens mij ligt dat aan het type garage en welk systeem ze werken.

Bij verkoop of APK word het sowieso geregistreerd. maar sommige software van garagisten registreren ook als een auto bij de garage komt voor een beurtje, defect lampje of iets. Immers, hoe meer registratiemomenten des te betrouwbaarder het systeem.
Ook sommige leasemaatschappijen geven die gegevens wel eens door inmiddels denk ik. Destijds werkte ik met het ROB systeem om aanvragen te doen voor reparatie/onderhoud (geen idee of dat nog bestaat, berri?), daar werd destijds ook al gesproken om datum en km stand automatisch te laten registreren in de database voor NAP gegistratie. Dat was toen nog niet, maar inmiddels misschien wel.

Schitterende S90, al is de T6 een moeilijk te temmen beestje, wat dat betreft is een T5 een beter compromis.
Maar deze heeft 4WD, dus zeker een pareltje (tu)
En de buitenkleur is een van de betere voor de S90.
De velgen zijn voor mij net een maatje te groot en het interieur is een verwarrende combo van zwarte plastic (zetelschalen), beige leder, bleek eikenhout en een zwart lederen stuur (de mijne heeft geen hout, stuur en zetels zelfde beige leder en plastic in zelfde tint beige).
Ik hoop dat het interieur van de T6 AWD in het echt meevalt want op foto ziet de chauffeurszetel er wel wat groezelig uit.

Warhamstr zei:
Leuk joh, Opel topic vol gelul over ouwe wijven Volvo's en rellende jongeren.

Het gaat hier vaker niet dan wel over Opel, is wel iets waar je aan moet wennen :D
Wel dragen we Opel allemaal een erg warm hart toe, dus vroeg of laat gaat het altijd wel weer een keer over Opels :)

@ Rob, netjes de maatregelen in acht genomen dus :}
Het is idd fijn om af en toe even onder de mensen te zijn. Het was gisteren ook weer heerlijk weer, dat doet de mens ook goed.

Mogguh!

Helemaal eens met Rob, ik kon me gisteren giga ergeren aan de mensen die meenden te moeten rellen. Allereerst las je de berichten over Urk, waar jongeren zich misdroegen.
Dan vraag ik me af waarom ouders daar niet hun verantwoording nemen, en die jeugd thuis houdt.

Maar dan kan het nog erger in eindhoven, waar echt de onderste laag van de samenleving samen kwam met één doel. Rellen, vernielen en burgerlijke ongehoorzaamheid.
Inderdaad, meestal voorzien van hoodies, trainingsbroeken, gympen en met de boksbeugel op zak. Het volk wat anders met de voetbalwedstrijden alles moet verzieken, komt dan nu samen in de stad.

En dan klagen dat "Rutte" onze zorg kapot bezuinigd heeft. Maar anderzijds klagen dat we teveel belasting betalen, en dan nu de "overheid" op kosten jagen door alle vernielingen om maar niet te spreken over de onkosten van de politie-inzet. Goed dat de overheid zo hard optrad, jammer dat er zo weinig mensen opgepakt zijn. Ze moeten iedereen die daar na een noodbevel nog loopt een strafblad geven, en waar mogelijk ontdoen van sociale ondersteuning. Denkende aan huurtoeslag, zorgtoeslag ed.
Want hoewel het gevoel zegt "veel harder aanpakken, eventueel met munitie erbij" is uitendelijk geweld met geweld bestrijden geen optie.

Wel sneu dat de politiek, die zich telkens afzet tegen alle maatregelen (dhr. wilders en boudet voorop) dit soort gedrag aanwakkert.
Het zou ze sieren als ze nu eens duidelijk uitspraken dat het niet eens zijn met de maatregelen niet betekend dat het een vrijbrief is om je er niet aan te houden.

Mogguh! Die leeghoofden ga ik het niet uitgebreid over hebben. De politie moet echte kogels gaan gebruiken. En overleef je het, dan moet je stemrecht afgenomen worden. Wat een tuig.

@Joost: Rob net inderdaad, dat wordt nog gebruikt.
Kilometerstanden moeten per 2021 nog vaker worden vastgelegd voor NAP. Eerst alleen bij reparaties boven de €150 dacht ik, maar nu veel vaker. Bij wijze van spreken al bij het vervangen van een lampje.

@ Rob, netjes de maatregelen in acht genomen dus

Alleen de eenpersoonsvisite niet maar dat vind ik dus echt een wassen neus. Dan kan je dus echt niks meer..:)
En of ik nu alleen of ik en mijn vrouw samen ergens op visite gaan; in beide gevallen neem je de Corona wel mee.
Je wilt toch ook niet dat je je gaat opsplitsen; mijn vrouw ergens heen en ik ergens heen. Dan is het risico op besmetting / verspreiding alleen maar groter..:)

Maar als ik dan onze buren weer zag..zoontje werd vier en die hebben van vrijdag middag t/m zondagavond allemaal viste gehad.
Wel verspreid en nooit meer dan twee gelijk maar in totaal echt tientallen mensen en zelfs oma van in de 80..
Tsja..als daar een bij zit dan is ook de hele roedel besmet...en vandaag ook weer vrolijk naar kantoor...

Bij verkoop of APK word het sowieso geregistreerd. maar sommige software van garagisten registreren ook als een auto bij de garage komt voor een beurtje, defect lampje of iets. Immers, hoe meer registratiemomenten des te betrouwbaarder het systeem.
Ook sommige leasemaatschappijen geven die gegevens wel eens door inmiddels denk ik. Destijds werkte ik met het ROB systeem om aanvragen te doen voor reparatie/onderhoud (geen idee of dat nog bestaat, berri?), daar werd destijds ook al gesproken om datum en km stand automatisch te laten registreren in de database voor NAP gegistratie. Dat was toen nog niet, maar inmiddels misschien wel.

Schitterende S90, al is de T6 een moeilijk te temmen beestje, wat dat betreft is een T5 een beter compromis.
Maar deze heeft 4WD, dus zeker een pareltje

Hij heeft sterkte voorkeur voor de T6...als het dan toch moet dan gelijk maar goed..:)

Was ik al wat bang voor..dan kan het dus zo zijn dat de auto vaak bij de garage is gewest voor wat mankementen?

Leuk joh, Opel topic vol gelul over ouwe wijven Volvo's en rellende jongeren.

daar hebben we tegenwoordig andere media voor..:)

Mogguh,

Wat is zo'n standkachel toch heerlijk: de buren stonden te krabben, ik rij gelijk in een voorverwarmede auto weg. :D

Net even een mailtje gestuurd naar de gemeente over wat kavels die de verloting in gaan: beeldskwaliteitplan zag er leuk uit.
Ze dagen de bouwers uit om te zorgen dat elk huis in de straat er net wat anders uit ziet (met wel wat richtlijnen natuurlijk, blijft Nederland) en dan een beetje in een oude stijl met sierelementen langs de ramen bijvoorbeeld.
Maar goed; we komen daar natuurlijk weer ontzettend last-minute achter dus we zien wel wat we gaan doen (:B

Ik ga het verder niet hebben over dat volk wat de huidige situatie vergelijkt met de 2e wereldoorlog. Ben er wel klaar mee; zowel het gezeik van links als van extreem rechts.
Heb mijn Twitteraccount opgeschort en andere apps verwijderd. Ben even toe aan rust op dat gebied.

Gisteren trouwens nog verbaasd over de oorverdovende stilte door de avondklok, best genieten eigenlijk (tu)

@ S90: Pfoeh, wat een dikke uitvoering is dat. Ik begin die S90 ook steeds meer te waarderen, inmiddels vind ik 'm zelfs mooier als de V90.

Alleen de eenpersoonsvisite niet maar dat vind ik dus echt een wassen neus. Dan kan je dus echt niks meer..smiling smiley

Dat is nou wel net het doel hè :T
Maar ik snap het, is lastig.

Het is ook nog eens één persoon per dag. Mijn vriendin heeft de kleine man vanochtend naar opa en oma gebracht, strikt formeel mogen zij dus vandaag niets meer én mag ik hem aan het eind van de middag ook niet meer ophalen *-)

En of ik nu alleen of ik en mijn vrouw samen ergens op visite gaan; in beide gevallen neem je de Corona wel mee.

Vind ik ook erg sneu voor mijn vriendin, die kan nu nooit meer mee op visite :T :}

Was ik al wat bang voor..dan kan het dus zo zijn dat de auto vaak bij de garage is gewest voor wat mankementen?

Hoeft niet slecht te zijn toch? Elk wissewasje kan dan geregistreerd staan, maar is ook herleidbaar. Als ze dat netjes aan kunnen tonen, dan is ook makkelijk de afweging te maken of het een goede koop is of niet :)

@ S90: Pfoeh, wat een dikke uitvoering is dat. Ik begin die S90 ook steeds meer te waarderen, inmiddels vind ik 'm zelfs mooier als de V90.

Hier ook..ik vind de V90 eigenlijk helemaal niet zo mooi. Veel te groot en te plomp terwijl de S90 een stuk sierlijker is.
Maar helaas lijkt mijn zo'n sedan kofferklep helemaal niks. Man wat zou ik dan steeds een gezeik hebben met inladen.
Ik heb het een keer gehad op de Vectra en wil ik nooit meer. Ondank dat ik wel gecharmeerd ben van sedan modellen.

Dat is nou wel net het doel hè

ik vind het ook wassen neus. Zaterdag is B naar naar vader geweest. Alleen , want ik mag niet mee. Maar we leven samen in 1 huis. Hele ochtend zijn samen, en 's avonds ook weer in het zelfde bed. Dus tjah, ik zie daar het nut ook niet van in waarom ik niet mee mocht.
Gisteren was iemand jarig die is alleen en kwam verder niemand, wij mochten daar niet naar toe (want 1 persoon op bezoek), maar ze mocht wel naar ons volgens de regels, dat heeft ze dus ook gedaan voor kopje koffie *-)

Maargoed, ik ben het er ook niet mee eens dat we 100 km/h mogen op de snelweg overdag en zo nog genoeg andere zaken waar ik een andere mening over heb. Maar ik hou mij er verder wel aan zolang de regels er zijn.

Hier ook..ik vind de V90 eigenlijk helemaal niet zo mooi. Veel te groot en te plomp terwijl de S90 een stuk sierlijker is.

V90 is inderdaad lomp, maar ik vind het wel aantrekkelijk, als cross country is hij nog wat lomper maar vind ik nog iets fraaier zelfs in juiste kleur / uitvoering.

Sanoma zei:

Een mens kan zo soms eens een warm gevoel krijgen.
Onlangs stond de wagen aan de overkant van de straat geparkeerd toen ik naar de winkel ging.
Toen ik buiten kwam en de wagen in volle flank bekeek, kreeg ik plots zo'n dankbaar gevoel over mij dat ik met zo'n mooie wagen mag rijden (hoofdzakelijk op andermans kosten ;) ).

Had ook initieel wat twijfels over de S90 ibv de V90, maar de S90 is ettelijke keren mooier en sierlijker dan de echt wel lompe V90.
Zeker in de juiste kleur en met de juiste velgen.

Tien keer twee personen, dat schiet niet op idd.
Ik kom haast nergens, maar wel bij m'n ouders. En M bij haar ouders. Maar dat is het wel qua contacten. En sja, soms lopen in de schuur ook de monteur, en de buurman van m'n ouders. Maar verder kom ik echt nergens. Heb het gevoel dat ik de hele tijd in quarantaine ben.

Maar ik kijk nu ook geen Journaal nee. Ben klaar met al die onzin. Net als dat er nieuwsberichten zijn over hoe stil het is op de snelweg (met foto's). Ja wat denk je dan sukkel, je mag de straat niet op. Nogal wiedes dat het er rustig is.
En, iets heel anders, een nieuwsbericht maken over wat de ene BN-er vindt van of zegt over een ander. Pff...

Gisteren lekker een rondje gefietst en de Citigo gewassen en in de was gezet. Heerlijk bezig dus. Je moet toch wat :)

Tsjah, die één persoons regel is idd. wel wat overtrokken. B werk alle dagen thuis, komt niet meer bij de sport/hobby....oftewel, ze ziet letterlijk alleen mij nog.
Als ik dan op bezoek ga bij mijn ouders, waarom mag B dan niet mee?

Maar heb er wel begrip voor dat het niet te doen is om uitzonderingen te maken. Net wat Joost zegt, we zijn het niet altijd met alle regels eens maar respecteren ze wel zo goed mogelijk....al leef ik meestal wel naar de geest van de wet, niet naar de letter van de wet.

Net even een mailtje gestuurd naar de gemeente over wat kavels die de verloting in gaan: beeldskwaliteitplan zag er leuk uit.
Ze dagen de bouwers uit om te zorgen dat elk huis in de straat er net wat anders uit ziet (met wel wat richtlijnen natuurlijk, blijft Nederland) en dan een beetje in een oude stijl met sierelementen langs de ramen bijvoorbeeld.
Maar goed; we komen daar natuurlijk weer ontzettend last-minute achter dus we zien wel wat we gaan doen
Leuk! In ons dorp komt ook een nieuw plan, daar hebben we onze interesse ook in aangegeven bij de makelaar. Zou wel heel gaaf zijn wanneer we daar dit jaar een kavel kunnen bemachtigen en volgend jaar kunnen bouwen. We lopen nu zondags bij goed weer al vaak door het dorp om bouwstijlen te bekijken die we passen. Gelukkig hebben we daar wel een gezamenlijke voorkeur in, scheelt weer discussies. :}

Leuk! In ons dorp komt ook een nieuw plan, daar hebben we onze interesse ook in aangegeven bij de makelaar. Zou wel heel gaaf zijn wanneer we daar dit jaar een kavel kunnen bemachtigen en volgend jaar kunnen bouwen. We lopen nu zondags bij goed weer al vaak door het dorp om bouwstijlen te bekijken die we passen. Gelukkig hebben we daar wel een gezamenlijke voorkeur in, scheelt weer discussies. grinning smiley
Wij lijken ook wel aardig op 1 lijn te zitten over het algemeen. We houden wat meer van de oudere bouwstijl met bijzondere stijlelementen.

Maar dit is ook weer echt zoiets wat mij dan ineens in m'n kop zit en er niet uit wil: even een brochure met indicatieprijzen opgevraagd. Ik denk dat ik daarna wel weer genezen ben van het idee :}
Nieuwbouwen lijkt me wel echt leuk om een keer te doen, maar lijkt me ook wel lastig/stressvol.

En, iets heel anders, een nieuwsbericht maken over wat de ene BN-er vindt van of zegt over een ander. Pff...
'Hoe bereiden de BN-ers zich voor op de avondklok? Je hoort het zo in shownieuws!' *kotssmiley*

Maar het was inderdaad wel bijzonder dat er een reporter op een zaterdagavond ging vertellen dat er om 9 uur 's avonds geen files waren door de avondklok.
Toch prettig om te weten, want normaliter sta ik op zaterdagavond altijd in de file...

Wij zitten eigenlijk qua smaak helemaal niet op één lijn en toch gaat het eigenlijk altijd verbazend soepel als we iets samen moeten uitkiezen :D

Maar dit is ook weer echt zoiets wat mij dan ineens in m'n kop zit en er niet uit wil: even een brochure met indicatieprijzen opgevraagd. Ik denk dat ik daarna wel weer genezen ben van het idee grinning smiley
Nieuwbouwen lijkt me wel echt leuk om een keer te doen, maar lijkt me ook wel lastig/stressvol.

De "vanafprijs" is inderdaad vaak best wel aantrekkelijk. Vervolgens kruis je wat leuke opties aan.
Toch maar die dubbele openslaande tuindeuren, toch maar die extra uitbouw, geïsoleerde garage is ook wel fijn ipv enkelsteens, her en der wat extra aansluitinge/loze leidingen.
Kortom, die prijs komt nog wel iets bij inderdaad :D

Komt nog bij dat er vaak een standaard keuken en standaard badkamer in zit, die wil je eigenlijk ook wel wat upgraden. Voor/achtertuin en oprit hoef je niet direct 100% op smaak te brengen, maar moet in elk geval wel klaar zijn voor latere plannen.
Dan moet je alle vloeren en muren sowieso ook nog aankleden.

Tsja, ik vind het ook erg lastig om vooraf in te schatten wat je nou echt aan geld mee moet brengen. Wat niet wegneemt dat ik het ook graag nog wel een keer wil doen en dan het liefst geen nieuwbouwproject, maar zelf iets laten bouwen op een kavel.

Eigenlijk moet je gewoon eens in zo'n traject duiken om een wat gedetailleerde kostenoverzicht te kunnen hebben. Wij hebben destijds ook gekeken naar een nieuwbouwproject, maar de tijd om te beslissen was te kort (genoeg animo...) om de meest bassale zaken in kaart te brengen. Kwam nog bij dat we de kavel en de woning beide ook niet de stap vonden die we wilden maken en dus zijn we afgehaakt.

Nieuwbouw..ik ga er niet aan beginnen. Kunnen wij ook domweg niet betalen. Ik zie het bij ons op het werk ook; de bouwkosten zijn allemachtig gestegen en wordt een prijzige business.

Daarnaast valt het me bij nieuwbouwwoning tegen wat voor kaveltjes je krijgt. Nauwelijks tuin en allemaal hutjemutje op elkaar.
Zijn hier in het dorp ook paar vrijstaande woningen neergezet. Begonnen met 400k von en als je dan ziet wat voor kaveltje je hebt.
De buren loeren zo bij je naar binnen en je zit heel dicht op je achterburen.

En als iets bij ons hoog op het lijstje staat is het ruimte om de woning en een flinke tuin. Dat kun je bij de meeste nieuwbouwprojecten wel op je buik schrijven. Zelfs hier in de ruime regio.

Dit weekend nog eens de grens overgestoken.
Zowel mevr BRG als ikzelf hadden bij het dwarsen van de grens een enorm "aha"-gevoel, het gevoel van openheid en ruimte is plots enorm.
Even in ons huisje gestopt en genoten van het wijdse zicht, een kaven van 1.700 m² en geen buren voor of achter, de dichtste zit 500 meter verder.

Zijn er intussen ook vrijwel uit hoe en waar we extra-ruimte gaan creëren,
één extra-grote (12 meter lang) en één gewone container (6 meter lang, in lengte naast de andere na verwijderen tussenwanden), volledige glaswand erin op de achterliggende beek en op 1 dag bewoonbaar!

Containerwonen

Ik zei het laatst ook al volgens mij, meerdere vrienden van mij wonen in de bekende nieuwbouwwijk in het dorp. De prijzen zijn echt schandalig hoog. de vanafprijzen zijn nog wel oke, maar dakkapel hier, garageisolatie, deur in garagedeur, iets meer uitbouw, kookeiland, tuindeuren, extra stopcontactjes hier, alles stuccen en schilderen zit er vaak ook nog niet in. Dan nog tuinaanleg, waterinfiltratie (verplicht hier), oprit er in leggen, buitenkraantje, schutting, raambekleding, iets duurdere badkamer en iets duurdere keuken dan standaard, screens, vloeren overal, deel garage naar bijkeuke verbouwd., en dan nog een enorme lijst met kleinigheden zoals buitenlamp, huisnummer, brievenbus, etc. etc.

vrienden van mij waren zo'n 100.000 euro bovenop de kale prijs kwijt van een 2 onder 1 kapper. ze hebben wel alles laten doen want ze hebben 2 linkerhanden.

Destijds keken wij ook even naar nieuwbouw, maar we konden het simpelweg niet betalen. Of we moesten overal concessies op doen.

We keken ook naar een jaren 30 woning. Met mooie details, suitedeuren, daar zaten we beide wel op 1 lijn. Maar jaren 30 woningen met garage zijn heel schaars en heel duur en boven niet ruim, en vaak moet er nog wel het e.e.a aan gebeuren. Dus na wikken en wegen dat ook maar weg gestreept. Dus uiteindelijk dan maar een jaren 70 huis gekocht :} maar alles behalve stadaard. misschien word die ooit ook nog wel populair B) Ik woon er in ieder geval met heel veel plezier

@BRG, dat containerwonen las ik laatst ook een heel stuk over. Maar dan meer voor studenten om snel te bouwen. Ben benieuwd hoe zoiets in de praktijk uitpakt

AsconaGT zei:
@BRG, dat containerwonen las ik laatst ook een heel stuk over. Maar dan meer voor studenten om snel te bouwen. Ben benieuwd hoe zoiets in de praktijk uitpakt

Op dit ogenblik leveren ze vooral thuiskantoren ;)

Het is de bedoeling dat het zoiets wordt...

CAM_A_preview_1.jpg

Mooie RR Velar :} (ik zie dat ding ook vrijwel nooit rijden overigens). Nieuwe defender zie ik wel af en toe, wat een geweldig ding (tu) zelfs als niet-SUV liefhebber word ik daar blij van.

Wat ik zo snel even niet zie Peter, is dit nou echt iets losstaand of kun je dit vast laten maken aan de woning als extra kamer(s)?

Wel een mooie en complete oplossing.
Achterin de tuin hebben wij een overkapping over de volle breedte van de kavel. Plan is om daar wat meters af te halen, af te laten timmeren en isoleren om daar dan de motor te stallen. Scheelt weer ruimte in de schuur en de overkapping is toch veel te groot :D
Voorkomt ook krasjes die per ongeluk ontstaan als mijn vriendin of straks die kleine draak iets uit de schuur moet halen. Zou moeten gaan, want ze hoeven niet in de buurt te komen van de motor maar ik weet al wel hoe dat gaat :T

Zo'n container leek mij wel een mooie kant en klare oplossing. Alleen is het prijskaartje iets te grappig als motorstalling :}

B Real zei:
Wat ik zo snel even niet zie Peter, is dit nou echt iets losstaand of kun je dit vast laten maken aan de woning als extra kamer(s)?}

Is wel degelijk de bedoeling dat van het raam in de zijgevel een deuropening wordt gemaakt en er via daar verbinding gemaakt wordt in aanbouw.

BRG zei:
B Real zei:
Wat ik zo snel even niet zie Peter, is dit nou echt iets losstaand of kun je dit vast laten maken aan de woning als extra kamer(s)?}

Is wel degelijk de bedoeling dat van het raam in de zijgevel een deuropening wordt gemaakt en er via daar verbinding gemaakt wordt in aanbouw.

Je moet van de stijl houden, maar ik vind het een fraaie oplossing (tu)

BRG zei:
B Real zei:
Zo'n container leek mij wel een mooie kant en klare oplossing. Alleen is het prijskaartje iets te grappig als motorstalling :}

Vanaf 1.050 EUR koop je een oude zeecontainer.

Maar ik wil geen oude zeecontainer in mijn tuin :D
Zo'n mooi afgewerkt container, met openslaande glazen deuren is natuurlijk wel wat anders.

Nee, dan ga/laat ik de huidige overkapping verder (laten) aftimmeren en isoleren. Hoeft ook niet de wereld te kosten.

Een kleine oude container in de tuin is geen gek plan hoor. Zijkant mooi bekleden met hout, sedem op het dak, alleen even een andere deur er in.

Mogguh!

Tsja, ik vind het ook erg lastig om vooraf in te schatten wat je nou echt aan geld mee moet brengen. Wat niet wegneemt dat ik het ook graag nog wel een keer wil doen en dan het liefst geen nieuwbouwproject, maar zelf iets laten bouwen op een kavel.
Dit is alleen nog een kavel; huis moet je zelf nog laten ontwerpen. Dus wel een uitdaging.

Daarnaast valt het me bij nieuwbouwwoning tegen wat voor kaveltjes je krijgt. Nauwelijks tuin en allemaal hutjemutje op elkaar.
Zijn hier in het dorp ook paar vrijstaande woningen neergezet. Begonnen met 400k von en als je dan ziet wat voor kaveltje je hebt.
De buren loeren zo bij je naar binnen en je zit heel dicht op je achterburen.
Jup, helemaal mee eens. Alleen dit plan is wel leuk opgezet:
96451440_1600438887.jpg

Gaat om de kavels aan de bovenrand van het blok: dat watertje is in het echt niet zo breed, maar andere huizen zitten dus niet recht tegen je tuin.
Kavels zijn ruim 300m2 (11 meter breed en 28m diep) dus ook niet verkeerd.

maar alles behalve stadaard. misschien word die ooit ook nog wel populair cool smiley Ik woon er in ieder geval met heel veel plezier
Hou ik ook wel van, alleen de keuze is niet zo reuze helaas ;)

@ Peter: zie je nu steeds meer die containerwoningen. Vooral in de tijd van thuiswerken lijken die bedrijfjes uit de grond te schieten: allemaal thuiskantoren. Maar ziet er wel strak uit zo in je voorbeeld (tu)

28 meter diep is wat meer dan de gemiddelde nieuwbouwwoning hier. Als de huizen ook niet al te ver naar achteren word gezet is het inderdaad helemaal niet verkeerd (tu)

Ik zou ook best wel willen nieuw bouwen, alles gewoon maken zoals ik zelf wil. Zelf kiezen welke stenen, kwaliteit van de gebruikte materialen bepalen en alles in eigen hand. Liefst dan ook wel in de vrije sector zodat ik zelf de bouwstijl kan bepalen met doorgaans ook wat ruimere kavels. Maar hebben daar echt het geld niet voor helaas :)

Drie kwartier geleden opa geworden van 2 (stief-)kleinzonen, Edwin & Remus, een verdubbeling van mijn aantal kleinkinderen.
De trotse ouders recupereren thans van de zware bevalling, de baby's bekomen nog even op neonatologie.
Ingevolge covid moeten de grootouders en overige familieleden het helaas enkel met wat fotootjes doen, bezoek is verboden!

Twins-Netflix.jpg

Terug
Bovenaan