Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Door de leistenen vloer die wij hebben is David nooit gaan kruipen maar hij liep op handen en voeten :) heel snel ook nog. die vloer was koud en ruw, dat kruipt niet lekker natuurlijk. Heeft hilarische reacties opgeleverd overal tussen de andere wel kruipende kinderen. Toen we dit huis kochten was de makelaar heel enthousiast over de vloer maar wij totaal niet. Ondanks het heel duur en duurzaam is.
Inmiddels 5 jaar later ligt hij er nog steeds in en zijn we er aan gewend, je ziet er ook bijna niets op, dat is wel het voordeel :)

Maar planning is wel nu dat over een paar jaar loopt onze rentevaste periode af en dan is de keuken ook meer dan 25 jaar oud omdat te kijken of er iets te doen valt met extra geld lenen voor verbouwing / bouwdepot en eigen geld en alles groots aan te pakken in de woonkamer met vloerverwarming icm tegels (houtlook) of PVC en nieuwe keuken. Je moet niet wachten tot zo'n leistenen vloer slijt, want dat doet het vrijwel niet :) ergens wel zonde, maarja...

En over dat bruine, in onze straat was elk huis ook zo bruin en iedereen 60+. Paar jaar voordat wij kwamen gingen veel 60+ er er uit die dat huis destijds nieuw kochten en kwamen er jonge mensen in de plaats. Nu is het ongeveer 50/50. Dat is eigenlijk wel heel leuk (y). En toen kwam er iemand die het huis in een kleur schilderde, dat was even een 'dingetje' volgens horen zeggen, maar vervolgens waren er snel ook genoeg andere mensen die hun huis veranderden. Nu is er nog maar 1 huis volledig bruin :) Maar het is natuurlijk wel de vraag hoe ze in die straat daar op gaan reageren.

Anderzijds... door die leeftijd van de originele eerste bewoners komen er de komende jaren komen aan een ijltempo huizen vrij die allemaal zullen ingenomen worden door jongelui.
En niet vergeten Rob, zo piepjong ben jij eigenlijk ook niet meer

Ik zeg ook niet dat ik piepjong ben maar tussen een bijna 40'er en een 65 plusser zit wel een gat hoor..;)

We hebben nu ook een diverse straat met voornamelijk mensen van 30 t/m 50 en dat is wel leuk hoor. 65 plussers hebben ik geen moeite mee en kan ik prima vrienden mee worden maar het is toch anders..:)

En feit is dat er nu veel oudjes wonen en dat die weg gaan en vervangen worden door jonkies is maar een veronderstelling.

Nee, het deed ons ouwbollige beeld van het huis natuurlijk geen goed.

Maar jullie merken het wel. Ik ben niet laaiend enthousiast en dan ga je misschien ook dingen zoeken.

Ik denk niet dat dit jullie nieuwe thuis is nee. Geeft ook niet, wel weer een ervaring rijker.
Ik heb zelf heel veel geleerd van huizen bezoeken, ik wist steeds beter wat ik wel en wat ik niet wilde. Daarnaast werd het ook steeds makkelijker om ergens doorheen te kijken of vielen juist zaken op die ik anders niet had gezien (slechte kitrand in een badkamer met een kleine vochtplek op de muur achter de badkamer of een slecht kozijn bijv.)
Dat maakte ook het dagelijks beoordelen van het nieuwe aanbod op Funda al een stuk makkelijker.

Ik heb maar twee keer een huis bekeken helaas. Ook beide gekocht overigens. Had best wat meer willen kijken.
Dit huis was ik ook niet enthousiast over, alleen over de ruimte buiten. Maar het bevalt prima.
Dat huis wat Rob linkt is wel leuk. Ik zie wel direct verbouwplannen: garage 2,5m naar de voorkant uitbreiden, dan kan je binnendoor naar de bijkeuken. En ooit de achtergevel iets naar achter voor een ruimere keuken.
Jammer dat ik niks met heel die regio heb. Zou er graag heen verhuizen en een ruime ton op de hypotheek aflossen.
Vloer: eigenlijk wil ik m hier er ook helemaal uit en vloerverwarming erin. Maar dan moet ook de keuken. En wil ook uitbouwen. Maar M is nog niet overtuigd, die schoot al in de stress toen we een luik gingen zagen in de keuken :)

Volvo: ik wil nog wel eens een Volvo. Maar een V70 tweede generatie die we even voor de handel hebben gehad was toch niet mijn auto. Te log. De nieuwe Volvo's vind ik wel prachtig! Jammer dat van de V40 geen wagon is geweest. De V50 vond ik namelijk ook top.

@ Huis Rob: Toch jammer, als je ziet hoe ver naar achteren dat huis op de kavel staat. Een enorme voortuin, waar je echt niks aan hebt. En dan een relatief bescheiden achtertuin, echt zo jammer gebruik gemaakt van de ruimte van de kavel. Daarnaast wel een riant huis met voldoende verbouwingsmogelijkheden. Keuken en badkamer beiden netjes en functioneel zonder eruit te springen. Ik vraag me dan wel af of je er heel veel op vooruit gaat met wat je nu hebt Rob.

vorige week zat ik thuis te werken in de kelder en hoorde een brandweer. Dus even kijken op internet zie ik een melding brand bij ons in de straat eye popping smiley Loop ik naar boven; enorme brandlucht. Dus ik snel naar buiten, dwarrelen allemaal zwarte stukjes naar beneden. Was er iemand verderop ook met onkruidbrander bezig.
Het onkruid is wel weg
Haha ja, dat zijn de gevolgen van dat men onkruidbestrijders in de ban doet. :)

Een jaar of 8 geleden ben ik m'n neef (destijds rond de begin 20) verloren, zat op de motor en is betrokken geraakt bij een ongeval. Was een jongen uit een relatief "groot" gezin met 5 kinderen. Twee van zijn broers hebben nog altijd diezelfde passie, waarbij afgelopen zondag één van hen betrokken geraakt is bij een ongeval. Hij is met de trauma heli naar het ziekenhuis vervoerd met meerdere breuken in schouder, sleutelbeen, arm en hand. Hij mag van geluk spreken dat hij nog leeft, maar de vraag is wat hij straks nog met die arm/hand kan. Pff, als je als ouders het bericht krijgt dat je zoon bij zo'n ongeluk betrokken is en je al een zoon daardoor hebt moeten wegbrengen, wat gaat er dan door je heen zeg!

Astra F zei:
Een jaar of 8 geleden ben ik m'n neef (destijds rond de begin 20) verloren, zat op de motor en is betrokken geraakt bij een ongeval. Was een jongen uit een relatief "groot" gezin met 5 kinderen. Twee van zijn broers hebben nog altijd diezelfde passie, waarbij afgelopen zondag één van hen betrokken geraakt is bij een ongeval. Hij is met de trauma heli naar het ziekenhuis vervoerd met meerdere breuken in schouder, sleutelbeen, arm en hand. Hij mag van geluk spreken dat hij nog leeft, maar de vraag is wat hij straks nog met die arm/hand kan. Pff, als je als ouders het bericht krijgt dat je zoon bij zo'n ongeluk betrokken is en je al een zoon daardoor hebt moeten wegbrengen, wat gaat er dan door je heen zeg!

Gezin in mijn buurt met 2 zonen, beide fervente motorrijders.

Zoon 1, zeer rustige rijder, pas vader geworden, raakt betrokken in een aanrijding aan pakweg 70 km/u.
Volledig in zijn recht, een verblinde oudere bestuurder is uit een zijstraat gekomen, heeft geen voorrang verleend en heeft de motor van de weg gemaaid.
Zoon 1 op slag dood.

Zoon 2 durft daarna de gewone weg niet meer op met de motor en rijdt voortaan enkel nog op circuit omdat de risico's daar beter inschatbaar zijn. Die is dus dodelijk verongelukt op circuit.

@ Huis Rob: Toch jammer, als je ziet hoe ver naar achteren dat huis op de kavel staat. Een enorme voortuin, waar je echt niks aan hebt. En dan een relatief bescheiden achtertuin, echt zo jammer gebruik gemaakt van de ruimte van de kavel.

Ach..dat vind ik niet zo'n punt..doordat je voortuin zo groot is zit je wel lekker ver van de weg af. En achter is het toch ook groot zat? Zeker als je dat hokje nog plat gooit.

Jah het blijft tricky zon motor. Je kunt zelf nog zo voorzichtig zijn maar je bent heel erg afhankelijk van anderen. Hier zijn de afgelopen week ook weer diverse ongelukken gebeurd doordat auto's motoren over het hoofd zagen.

Hoe voorzichtig en oplettend je ook bent, als motorrijder verlies je het al snel bij een ongeluk met een auto. Of je nou gelijk had of niet.

Moet zeggen dat ik op de motor veel oplettender rijd, veel meer afstand houd en vooral heel voorzichtig ben met bepaalde type auto's en/of gedrag van medeweggebruikers. De vooroordelen over gepensioneerden en bepaalde merken/type auto's zijn op een motor nog veel meer waar.

Zoon 2 durft daarna de gewone weg niet meer op met de motor en rijdt voortaan enkel nog op circuit omdat de risico's daar beter inschatbaar zijn. Die is dus dodelijk verongelukt op circuit.

Die reactie kan ik goed begrijpen. Op een circuit rijd je veel meer met gelijkgestemden, rijd je allemaal dezelfde richting op en als je onderuit gaat raak je in principe niet zo snel iets. Lullig onderuit schuiven in een bocht of bij het aanremmen resulteert vaak in een schuiver door de grindbak, hoop materiële schade en met een beetje geluk lichamelijk geen klachten.

Nadeel is wel dat op een circuit steeds een tandje harder moet gaan waarschijnlijk. Dan ligt het gevaar van bijvoorbeeld een highsider op de loer (achterwiel verliest grip bij acceleren, vind spontaan weer grip waardoor je van je motor afgegooid wordt. LINK), die zijn een stuk pijnlijker en gevaarlijker. Blijf je na zo'n zwieper op de baan liggen dan is het te hopen dat achterop komend verkeer je kan ontwijken.

Ik zou het in elk geval wel wat meer willen doen. Vaak rijd ik een rondje van 70 á 100km op de openbare weg, als de helft daarvan uit lekkere/mooi stukjes bestaat zonder overig verkeer dan is het veel. En nee, dan bedoel ik niet met 2x de toegestane snelheid in elke bocht het knietje aan de grond proberen te krijgen. Gewoon lekker sturen over bochtige weggetjes.
Het TT Circuit ligt op een steenworp afstand, dus zo moeilijk is het niet om wat meer circuit kilometers te maken.

B Real zei:
Hoe voorzichtig en oplettend je ook bent, als motorrijder verlies je het al snel bij een ongeluk met een auto. Of je nou gelijk had of niet.

Moet zeggen dat ik op de motor veel oplettender rijd, veel meer afstand houd en vooral heel voorzichtig ben met bepaalde type auto's en/of gedrag van medeweggebruikers. De vooroordelen over gepensioneerden en bepaalde merken/type auto's zijn op een motor nog veel meer waar.

Dat is met de 7 ook, mensen zien het niet omdat hij laag is. Gelukkig maakt hij genoeg lawaai, maat gisteren ook bijna van de weg gereden door een bejaarde in een Honda Jazz. Ik had voorrang, maar die taart reed gewoon de zijweg uit.. ja kansloos, en zoals op de motor, net als de 7.. heel defensief en oplettend rijden.

Ach..dat vind ik niet zo'n punt..doordat je voortuin zo groot is zit je wel lekker ver van de weg af. En achter is het toch ook groot zat? Zeker als je dat hokje nog plat gooit
Ik verbaas mij er nog wel eens over in nieuwbouwprojecten: zetten ze een huis halverwege de kavel.... zijn de voortuin en achtertuin ongeveer even groot, alleen staat er in de achtertuin dan vaak nog een (tuin)huisje en een deel van de garage.
Zet dat huis dan een stuk naar voren... maar ja; zullen wel gemeentelijke regels zijn.

@motor: blijft toch altijd gevaarlijk. 2 wielen die voor grip moeten zorgen en de bestuurde voor stabiliteit/veiligheid en zelf de kreukelzone is...het is ook allemaal niet veel. Dus de kans op zwaar letsel/dood is toch groter. Daarnaast valt zo'n motorrijder ook een stuk minder goed op en lastig snelheid inschatten: de 1 rijdt netjes, de ander als een maniak.

Hier in het dorp is een mooi nieuwbouwproject. Het binnenste deel staat al, nu is de buitenrand in de verkoop gegaan. Mooie huizen, staan mooi vooraan de straat waardoor je wat achtertuin hebt. Allemaal vrijstaand en helaas onbetaalbaar :( Wordt wel een erg mooi wijkje!
<https://www.vechtenveld.nl/>

Die 'renders' zijn ook super mooi gemaakt. Ze staan ook op borden op a2 formaat op de plek van de 'foto' zelf, dat is heel leuk om te zien.

Ik vind ook lang niet alle nieuwbouwhuizen mooi. Los van de enorme dure kavels en grote huizen vind ik de styling van de meeste huizen ook erg goed gelukt (y) Maar de vrachtwagen van de postcodelotrij mag wel eerst hier voor rijden wil ik zoiets kunnen betalen o_O En dat geld voor de meeste mensen vrees ik.

Nog 4 uurtjes werken en dan weekend :T

Even een nieuw villa wijkje welke uit de grond wordt gestampt o_O
Wel erg mooie huizen op redelijke kavels.............. maar wat een geld zeg.

Mogguh!

Allemachtig wat een huizen... erg mooie stijl moet ik zeggen. Maar wat een geld o_O
Huis 1 vind ik prima te doen, wel jammer dat daar op de begane grond niet nog een extra kamer is (voor kantoor of muzikale hobbies oid)

Dus helaas; valt voor mij af. Dan maar verder zoeken :p

Blijven dromen mensen! :)

@Jimmy: lekker met de 7! Ik heb vandaag ook de Kever meegepakt. Vorig weekend hebben we de remmen gesteld, omdat het pedaal wat laag zat. Maar nu loopt ie rechtsachter warm. Stonk en stond te roken toen ik op kantoor kwam... Terug maar rustig binnendoor... En ik vermoed dat de remvloeistof water is geworden, waardoor de druk wegzakt als het systeem warmer wordt. Komend weekend dus even naar kijken.

Jullie kunnen tenminste naar kantoor..ik moet waarschijnlijk tot en met 1 september thuis blijven werken en mag sporadisch naar kantoor..pfff.....echt veel te lang...

Gisteren is vrouwlief weer naar de huisarts geweest en dubbele longontsteking is voorbij.
Ook de misselijkheid is vrijwel voorbij dus hoop dat we nu weer wat kunnen gaan genieten!
Volgende week alweer op de helft en de geslachtsbepaling..ben benieuwd..:)

Wat ik wel merk is dat we nu veel slimmer inkopen voor nummer 2..zo goed als nieuwe kinderwagen gekocht, vanavond ga ik naar vrijwel nieuwe maxicosi met isofix bevestiging kijken. En voor heel wat minder knaken dan nieuw. Je gebruikt het toch allemaal zo kort.....en straks zet je het zo weer op MP.

En vanmorgen konijn naar dierenarts gebracht....vanavond eten we gehaktballetjes door de soep..:)
we willen niet nog een keer een nestje.

Hier is het motto ook nog steeds om zoveel mogelijk thuis te werken en alleen als het moet naar kantoor te komen. Men is wel bezig om het kantoor meer corona proof te maken.
Zit er wel aan te denken om een vaste dag naar kantoor te gaan, maar ja als er toch geen (directe) collega's zijn waarom zou ik dat dan doen?

@ Rob, mooi dat het met de vrouw weer een stuk beter gaat (y)
Hopelijk kunnen jullie nu ook wat meer genieten van de zwangerschap.

Hier was vriendinlief afgelopen zondag in tranen......... ze voelde de baby voor het eerst :D

Konijn hebben wij sinds dit weekend ook. Stond al tijden bij mijn schoonouders, vriendinlief heeft afgelopen weekend alles naar ons huis gesleept. Volgende stap zijn kippen....
In de schuur zitten de oorspronkelijke hokken nog en aan de schuur zit nog een soort van buitenren, moet alleen even nieuw gaas in gemaakt worden.

Wat een goed nieuws Rob!

B Real zei:
Konijn hebben wij sinds dit weekend ook. Stond al tijden bij mijn schoonouders, vriendinlief heeft afgelopen weekend alles naar ons huis gesleept. Volgende stap zijn kippen....
In de schuur zitten de oorspronkelijke hokken nog en aan de schuur zit nog een soort van buitenren, moet alleen even nieuw gaas in gemaakt worden.

Kippenhok heb ik laatst opgehaald en intussen ingebouwd met bouwmaterialen.. ik denk dat we die volgend jaar maar eens gaan vullen. Of misschien in het najaar, lijkt me wel erg leuk en gezellig :)

Corsa 20SEH zei:
maat gisteren ook bijna van de weg gereden door een bejaarde in een Honda Jazz. Ik had voorrang, maar die taart reed gewoon de zijweg uit..

Tsja, al zit je in een stadsbus.. bejaarden in een Honda Jazz vraagt al gauw om defensief rijgedrag o_O

Astra F zei:
vorige week zat ik thuis te werken in de kelder en hoorde een brandweer. Dus even kijken op internet zie ik een melding brand bij ons in de straat eye popping smiley Loop ik naar boven; enorme brandlucht. Dus ik snel naar buiten, dwarrelen allemaal zwarte stukjes naar beneden. Was er iemand verderop ook met onkruidbrander bezig.
Het onkruid is wel weg
Haha ja, dat zijn de gevolgen van dat men onkruidbestrijders in de ban doet. :)

Twee jaar geleden ging in een dorp hier in de buurt de helft van de begroeing op een begraafplaats in vlammen op nadat het onkruid werd aangevallen. Vond 'm wel wrang eerlijk gezegd, die mensen hebben immers gekozen voor begraven ipv cremeren.

Hier is het motto ook nog steeds om zoveel mogelijk thuis te werken en alleen als het moet naar kantoor te komen. Men is wel bezig om het kantoor meer corona proof te maken.
Zit er wel aan te denken om een vaste dag naar kantoor te gaan, maar ja als er toch geen (directe) collega's zijn waarom zou ik dat dan doen?

Tsja..bij ons blijft ook het motto..thuiswerken tenzij..en we mogen vanaf 1 juni af en toe naar kantoor voor overleg of ontmoeting met het team....

Maar de 1,5 meter is bij ons op kantoor lastig te waarborgen.

Hier was vriendinlief afgelopen zondag in tranen......... ze voelde de baby voor het eerst

Tranen heb ik al genoeg gezien...hormonen..oh oh...
maar bijzonder he..heb je het ook al even gevoeld? Bij mijn vrouw voel je het al heel lang..veel eerder dan bij nummer 1..:)

Hier is dat prima te behappen.. we hebben 3 eilanden eigenlijk.. een sales eiland, waar 1 collega is, mijn eiland.. ik zit "alleen" en het administratie eiland. Per eiland mag er 1 collega op kantoor zijn. De eilanden staan zo een 2,5 meter uit elkaar, dus prima te doen. Alleen koffieautomaat, koelkast etc. iedere keer even schoonmaken.

@Rob, goed nieuws man! spannend ook, weten wat het geslacht is.

rjthefrisian zei:
Jullie kunnen tenminste naar kantoor..ik moet waarschijnlijk tot en met 1 september thuis blijven werken en mag sporadisch naar kantoor..pfff.....echt veel te lang...
Ja daar ben ik wel blij mee. Ik zat tot deze week ook thuis, maar ben gevraagd voor een project waar ik nu 100% van mijn tijd mee kwijt ben en waarvoor we op kantoor moeten zitten. De rest zit vanaf volgende week 2 dagen op kantoor en 3 thuis, omdat we met een 50% bezetting gaan werken (bureaublokken van 4, alleen diagonaal bezet).

Goed nieuws verder Rob, en leuk te lezen van je jacht op al die babyspullen! :)

@Frank: haha, foute grap :)

Hier worden er plannen gemaakt om meer naar kantoor te gaan.

werkplekken staan standaard ver uit elkaar, niemand komt met openbaar vervoer. En ja het is 'blijf zo veel mogelijk thuis', maar we merken gewoon dat er steeds meer dingen mis gaan en langs elkaar heen lopen.

Vanaf volgende week gaat onze afdeling voor een groot deel weer naar kantoor, mits je niet ziek bent natuurlijk, of iemand in het huishouden. Gelukkig!

Hier werken we al weer een aantal weken met volle bezetting op kantoor: iedereen heeft toch zijn eigen 'hok'. Verder extra schoonmaakrondes en waar mogelijk afstand houden.
In de productie gaan ze zsm ook weer naar normale ploegen: er worden van die gezichtsschermen en handschoenen besteld + extra schoonmaakrondes.

Meer kunnen we niet doen en dat zou afdoende moeten zijn ;)
Morgen en vrijdag werkt de productie deel door, gelukkig kan ik het me permitteren om 2 dagen vrij te zijn dus lekker lang weekend; zin in!

Net rondje gemaakt in een BMW F31 320i touring M-sport.

Wat een heerlijke auto zeg! Vooral de motor icm de automaat is echt heerlijk. En natuurlijk stuurgedrag.

Ruimte achterin was ook eigenlijk heel prima. Kofferbak viel mij wel een beetje tegen. Echt wel een fors stuk kleiner dan de laguna. En ook wat kleine afwerking dingetjes waren niet slecht maar ook niet 'premium'. Climaatbeheersing in die oude oranje dot-displays deed ook een beetje afbreuk aan het verder fijne interieur.

Begrijp wel waarom iemand voor zo'n auto kiest (y)

Beste mensen,

Is er hier iemand die me wat kan vertellen over de corsa's D (2006-2012)
Vooral wat betrefd de distributie, en is een 1.2 nou zo traag? of toch echt voor de 1.4 gaan.

Ik heb in 2008 een nieuwe Corsa 1.2 als voorloopauto gehad. Een heel fijne auto, maar ik vond 'm echt traag. Voor mijn gevoel was de C1 die ik er na kreeg zelfs sneller.

Je hebt de Corsa D van voor en van na de facelift in 2010.
De motoren van vóór de facelift zijn niet vlot, zelfs de 1.4 mist wat peper
De 1.0 en de 1.2 missen niet alleen peper maar ook zout ;)
Na de facelift hebben de motoren net wat meer power gekregen en dan is een 1.4 een prima motortje..

Stif zei:
Beste mensen,

Is er hier iemand die me wat kan vertellen over de corsa's D (2006-2012)
Vooral wat betrefd de distributie, en is een 1.2 nou zo traag? of toch echt voor de 1.4 gaan.

Ik heb in beide veelvuldig gereden in het verleden. Het is ook met name uit welk referentiekader je komt. De corsa C had een versnellingsbak met korte verhoudingen. Dat maakte hem een kwiek vlot dingetje. De Corsa D werd niet alleen grote en zwaarder maar ook de versnellingsbakverhoudingen werden super lang. Heel gunstig voor lage toerentallen en verbruik, uitstoot, etc. Maar dat zelfde blokje word er wel behoorlijk loom van als je uit een corsa C kwam voelde dat gewoon traag. Je komt prima met het verkeer mee hoor en de cijfers zijn ook best oke maar voor je gevoel mis je wat pit. De 1.4 heeft welliswaar meer pit maar heeft die zelfde bak. Ongeveer een jaar voor de facelift kwam er een iets gewijzigde 1.4 in. Die had merkbaar wat meer pit. 27-NGK-4 was het kenteken, weet het nog heel goed. Aardig wat mee gereden. Snel word het sowiso nooit.

Deze auto's zitten net in het tijdperk dat fabrikanten wat meer begonnen over verbruik reductie, uitstoot, etc. Zo'n lange versnellingsbak is een makkelijke ingreep. Tegenwoordig hebben veel auto's dat ook, maar door de turbo's trek je met dat hoge koppel je alsnog makkelijk door die versnellingen heen.

Later kwam er nog een 1.4 turbo bij d facelift. Die zijn behoorlijk zeldzaam, maar wel fijn als je wat meer pit zoekt.

verder zijn het prima wagentjes om zuinig van A naar B te gaan en kwalitatief ook best prima (y)

Deze blijft maar steeds langskomen in Google advertenties: <https://www.zeeuwenzeeuw.nl/voorraad/ford/focus/wagon-150pk-aut-active-business-led-head-up-hogere-zit-cruise-c-218500112>
Nu ruim boven budget maar over een paar jaar mag deze mijn Focus wel opvolgen!

Inderdaad wel mooi ding. Ik hou wel van wat apartere kleuren maar of ik dit nu wel zo mooi vind op een focus?....

Dat is toch wel een auto die ik misschien ook eens moet proberen. Ben er wel heel benieuwd naar!

Doen! Ik heb weinig referentiekader mbt de wat moderne auto's maar dit rijd toch wel heel erg fijn. Het exemplaar waar ik gisteren in reed was als occasion vrijwel net zo duur als de focus die je hierboven had geplaatst o_O maar wel al 6 jaar oud en een ton op de klok en heel wat minder luxe. Zelfs tov de laguna was de 3 serie minder luxe. Zelfs een dimmende binnenspiegel moest de 3 serie ontberen. Was wel een M-sport dus met fijne stoelen, mooi stuur, donkere hemel, en andere bumpers, etc. Afwerking was goed, maar echt niet overal 'premium'. Viel mij wel wat tegen. Moderne C segmenters doen daar echt niet voor onder.

Het is met name de motor en automaat die echt uitblinken (y) heerlijke combi. misschien wel de beste automaat waar ik ooit in heb gereden. Super snel schakelen, mooi oppakken, ook het langzaam 'kruipen' ging super goed. De laguna is wat feller op het gas maar deze motor deed niet veel onder verder qua kracht. Terwijl hij wel een 30PK minder heeft of zo. Ik denk als je hem wat meer pushed dat je ook het fijne gebalanceerde onderstel goed merkt. Gewoon in de stad merk je daar weinig van en is het gewoon prima.

F31 is inderdaad leuk. Zoals Joost zegt is met name de motor bak combi bij bmw uitstekend.

Maar ben laatst ook er weer even naar wezen kijken. En voor een leuke 320i ben je nog zo minimaal 25 mille kwijt...is dan wel een hoop geld...daar koop je ook een ander merk voor met veel kilometers minder, een stuk recenter bouwjaar en de nieuwste technieken en veel meer luxe.

Ik kwam gisteren deze full options astra k st 1.6 turbo tegen in hardenberg. Heb je ook wel een bijzonder rappe wagen aan. Maar mis toch een beetje sportiviteit aan het model.

15138105_1.jpg

link

Die zilvergrijze denk ik? Gewoon een heel knap ding. Doppel-auspuff! Zelfs stoelkoeling, hij is echt mooi uitgerust. En niet heel duur.

Richard z'n volgende auto? <https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=298322893>
Zoiets vind ik ook wel gaaf hoor!

Wel grappig, Opel en Ford dealer in 1. Die combi zie je ook niet vaak. Maar mooi ding inderdaad een mooi kleurtje.

Dit weekend dus toch maar twee dagen de grens overgestoken via de toenmalige smokkelwegen.
Niet om de zee te bezoeken, wel om twee dagen gras af te rijden.

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om gas te bestellen; tank wordt dinsdag gevuld.

Intussen ook boodschappen gedaan in de Jumbo.
Wat me opviel is dat er veel gediscipineerder gewinkeld wordt in NL, de 1,5m wordt veel correcter en spontaner gerespecteerd dan in BE (waar we nochtans een volledige lockdown achter de rug hebben).

Denk ook wel dat het per supermarkt verschilt.

Hier in het dorp hebben we een supermarkt waar de gangpaden wat krapper zijn. Een wat goedkopere winkel waardoor er minder ruimte is en deze word doorgaans erg druk bezocht. Daar worden de regels ook niet goed nageleefd op een of andere manier. Zelfs niet door personeel valt mij op. Kom je hier bij de albert heijn; veel ruimer opgezet. iets rustiger doorgaans. De winkel heeft meer maatregelen getroffen, personeel heeft hesjes aan met 1.5 meter afstand en daardoor zie je ook dat mensen zich er mee aan (kunnen) houden. De meeste Jumbo's zijn ook wat ruimer qua opzet en een iets 'nettere' winkel.

Wel fijn dat je even naar je huis hebt kunnen gaan (y) zag al een plaatje dat het gras aardig hoog stond :)

Och jeetje, wat een werk is dat geweest zeg!
Ik als hooikoorts "patiënt" begin al te niezen als ik de foto's zie :D

@ Corona regels, dit verschilt heel erg per plek en moment, maar over het algemeen gaat het best aardig in mijn omgeving.
Gisteren opnieuw een poging gedaan bij de Ikea, nu stond er maar een korte rij die redelijk vlot ging. In de winkel rustig, maar niet uitgestorven, plek genoeg om op voldoende afstand de winkel door te gaan. Heb nog niet vaak zo rustig in de Ikea gelopen volgens mij
De station kwam goed van pas trouwens.

Barri zei:
Richard z'n volgende auto? <https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=298322893>
Zoiets vind ik ook wel gaaf hoor!

Dat is wel zo ongeveer hoe ik hem in gedachte had inderdaad :)
Alleen dan niet als 1.5 en ietsje minder luxe. Qua uitvoering (in/exterieur) en kleur is dit hem wel.
Wordt vervolgd!

Mooi plakje, Peter! En dat was een flinke klus. Wat zie ik daar op de achtergrond voor water? Lijkt op een binnenwater omdat er achter weer een bomenrij lijkt te liggen?

Corona..tsja merk dat iedereen wel wat begint te verslappen.

Ik heb vant weekend in select gezelschap in twee etappes ook mijn verjaardag gevierd. Je wordt tenslotte maar een keer 40..;)

Vrijdag met mijn familie en twee beste vrienden gebarbecued. Dat was buiten en prima te doen.
Zondag is de schoonfamilie langs geweest en hebben we binnen keurig ingedeeld met 1,5 meter afstand en ontsmettingsmiddelen en dergelijke.

En we hadden zomaar een boer uit Boer zoekt Vrouw over de vloer die sinds kort onderdeel uitmaakt van mijn schoonfamilie..:)

Errug gezellig!

rjthefrisian zei:
Mooi plakje, Peter! En dat was een flinke klus. Wat zie ik daar op de achtergrond voor water? Lijkt op een binnenwater omdat er achter weer een bomenrij lijkt te liggen?

Optisch bedrog.
Er liggen in de directe buurt heel wat plassen en kanaaltjes (Passageule Linie) maar die zijn vanop mijn lpaje grond niet te spotten.
Wel zie ik vanuit mijn tuin - boven de bomenrij die je meldt - in de zomer het vuurwerkfestival van Knokke (dat dit jaar helaas niet doorgaat).

Terug
Bovenaan