Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Eens hoor...de v60 is al helemaal niet aantrekkelijk.

Qua c350e lees ik wat wisselende verhalen op internet...goede ervaringen en mindere ervaringen..vaak toch wel gerelateerd aan het elektrisch systeem.
Schokkerigheid, schokkende remmen, trillingen, bruuske automaatacties, enz..
Het werkt allemaal niet altijd even soepel.

Je had er vast wel even gekeken maar check: Link

Dit soort dingen wil je volgens mij niet als particulier tegenkomen..dan kan je de beurs trekken.

Laat de leasers eerst maar lekker pionieren met dit spul en over een paar jaar als alles soepeltjes werkt zie ik wel verder..;)

Die link heb ik gezien, dat is ook tevens (samen met autoweek mijn auto) een van de weinige bronnen waar gesproken word over deze auto.

De topicstarter daar, dat is inderdaad iets waar ik huiverig voor ben. later in het topic lees je dat er veel software updates en zelfs fysieke modificaties zijn gedaan. Veel problemen zjin opgelost. Maar wat je zegt is ook een van de weinig dingen wat mij wel wat doet twijfelen. Hier bij autoweek lees je overigens mensen die voornamelijk lof hebben over de auto. Heb ook niet gelijk kennissen die bij MB werken. Ja een oud collega waar ik geen contact meer mee heb. Vroeg wel veel. Hij werkt wel bij de MB dealer. Kan hem ooit als het zover is wel eens vragen naar zijn ervaringen als oud collega's onder elkaar ;)

AsconaGT zei:
1400 m2 is vrij veel inderdaad. Vroeger toen ik een jaar of 16 was deed ik eens in de 2 á 3 weken ook de tuin bij iemand die een enorm perceel had. Keer met de zitmaaier rond en verder beetje schoffelen en vegen. Kostte hem relatief weinig en voor mij was het wel lekker verdienen (tu)

Ik heb in NL ook 1.700m2 liggen... wellicht intussen stilaan overwoekerd want ik mag de grens niet over ;)

British Racing Green zei:
AsconaGT zei:
1400 m2 is vrij veel inderdaad. Vroeger toen ik een jaar of 16 was deed ik eens in de 2 á 3 weken ook de tuin bij iemand die een enorm perceel had. Keer met de zitmaaier rond en verder beetje schoffelen en vegen. Kostte hem relatief weinig en voor mij was het wel lekker verdienen (tu)

Ik heb in NL ook 1.700m2 liggen... wellicht intussen stilaan overwoekerd want ik mag de grens niet over ;)

Had je achteraf niet beter in Nederland kunnen zitten op het moment van de Belgische lockdown?
Alhoewel, jij gaat wel "gewoon" naar je werk toch?

Maar als je kunt aantonen dat je in Nederland een eigen huis hebt en daar 'woont' ? Dat is toch anders als je echt puur ter recreatie komt?

Ik hoorde dat de Duitsers hier massaal over de grens komen met de smoes "ik moet van de beheerder in Nederland de boot uit de winterstalling halen"

AsconaGT zei:
Maar als je kunt aantonen dat je in Nederland een eigen huis hebt en daar 'woont' ? Dat is toch anders als je echt puur ter recreatie komt?

Ik hoorde dat de Duitsers hier massaal over de grens komen met de smoes "ik moet van de beheerder in Nederland de boot uit de winterstalling halen"

Ten eerste mogen de Belgen niet naar hun tweede verblijf in België. Een verplaatsing naar een tweede verblijf bv aan Belgische kust is verboden want een niet essentiële verplaatsing.

Ten tweede mogen de Belgen de grens niet over voor niet essentiële verplaatsingen. Tweede verblijf is niet essentieel (zie hoger).

Ik kreeg wel al advies om de burgemeester van Sluis te contacteren. Woning staat intussen ettelijke weken leeg. Gelet de afwezigheid van directe buren lijkt een nazicht op inbraak of schade stilaan essentieel. Ook zou ik het hek moeten losmaken zodat propaan kan geleverd worden. De kans is groot dat zij daarop attest aflevert dat ik een essentiële verplaatsing moet maken.
Komt er dan alleen op aan om Belgische controles onderweg of aan de grens van de oprechtheid van dit attest te overtuigen.

Total Loss zei:
British Racing Green zei:
AsconaGT zei:

Had je achteraf niet beter in Nederland kunnen zitten op het moment van de Belgische lockdown?
Alhoewel, jij gaat wel "gewoon" naar je werk toch?

En na de eerste werkdag verwijzen ze me naar mijn woning in België.

Ik zou natuurlijk twee schapen of 2 geiten in mijn tuin kunnen houden. Dieren voederen is een essentiële verplaatsing dus dat zou mogen ;)

Heel geen gek idee om dat aan te vragen Peter, dat je daar komend weekend toch de boel weer eens op orde kunt maken.

@Meeuw: nog gefeliciteerd! Nog steeds aan het werk toch? Mijn vader is 364 dagen jonger en is nu zo'n 2 jaar geleden gestopt met werken namelijk. Als ik lees hoeveel tuin jullie hebben raad ik je dat ook aan ;) :}

Mogguh

Best spannend Peter, dat je een huis op afstand hebt waar je niet heen mag. Ik kan me jou angst voor inbraak goed voorstellen.
Tsjah, die droogte neemt steeds verdere vormen aan. Zeker de forse oosten wind van de laatste tijd helpt in dat opzicht ook niet mee, het is echt gortdroog overal.
Noujah, daar staat in ieder geval mooi zonnig weer tegenover.....dat is dan wel weer fijn. :)

Ik wacht morgen de persconferentie even af, als de kappers dan (onder voorwaarden) nog niet mogen openen denk ik dat ik toch maar de tondeuse over mijn hoofd trek :D
Het is dan vast wel weer enigszins toonbaar als we weer naar buiten mogen :}

Ten eerste mogen de Belgen niet naar hun tweede verblijf in België. Een verplaatsing naar een tweede verblijf bv aan Belgische kust is verboden want een niet essentiële verplaatsing.

jeetje, ik wist niet dat het zó streng was bij jullie. Hier word het alleen afgeraden om niet essentiële reizen te doen. Advies dus. Maar word dus verder niet gehandhaafd en iedereen zou begrijpen dat je ook naar je 2e verblijf moet als je die hebt.

als de kappers dan (onder voorwaarden) nog niet mogen openen denk ik dat ik toch maar de tondeuse over mijn hoofd trek

Ik zag de buurvrouw gisteren ook de buurman soort van knippen in de achtertuin. :} Je moet toch wat hé

Ik was begin april nog geweest maar hier word het ook gewoon de tondeuse straks denk ik

Ik wacht morgen de persconferentie even af, als de kappers dan (onder voorwaarden) nog niet mogen openen denk ik dat ik toch maar de tondeuse over mijn hoofd trek

vanavond al..he..heb je vanavond al duidelijkheid over de kapper..:)
Verwacht zeker nog een verlenging met wel enige versoepeling. We zullen zien...

Zelf beginnen we er ook steeds meer aan te twijfelen of we niet een tik van de Corona hebben meegekregen. Zitten al dikke drie weken in verkoudheid, holtes, hoesten, slijm ophoesten, lichte benauwdheid en hoofdpijn en koorts-verhoging. Het wisselt per dag en is redelijk mild maar we zijn er nog steeds niet vanaf. Volgens onze schoonzus die nu arts is en middenin het vuur zit, zijn we zeker verdacht. Mijn vrouw heeft natuurlijk ook een sterk verminderde weerstand.

Afgelopen weken ben ik alleen de deur uit geweest voor boodschappen, zijn dochterlief en vrouwlief sowieso niet met mensen in contact geweest en verder niks en we houden dat nog maar even vol.

AsconaGT zei:

jeetje, ik wist niet dat het zó streng was bij jullie. Hier word het alleen afgeraden om niet essentiële reizen te doen. Advies dus. Maar word dus verder niet gehandhaafd en iedereen zou begrijpen dat je ook naar je 2e verblijf moet als je die hebt.

Op de invalswegen naar de kust wordt er zelfs op gecontroleerd.
Een bezoek aan een tweede verblijft betekent bij controle onverbiddelijke retour en een boete van 250 EUR wegens niet-essentiële verplaatsing.

rjthefrisian zei:
Zelf beginnen we er ook steeds meer aan te twijfelen of we niet een tik van de Corona hebben meegekregen. Zitten al dikke drie weken in verkoudheid, holtes, hoesten, slijm ophoesten, lichte benauwdheid en hoofdpijn en koorts-verhoging. Het wisselt per dag en is redelijk mild maar we zijn er nog steeds niet vanaf. Volgens onze schoonzus die nu arts is en middenin het vuur zit, zijn we zeker verdacht. Mijn vrouw heeft natuurlijk ook een sterk verminderde weerstand.

Hilde zit intussen ook al meer dan 3 weken thuis met griepverschijnselen, zuurstoftekort, koorts, hoestbuien, een algemene tekort aan energie.
Als verpleegkundige werd ze getest : negatief.
De huisarts bleef overtuigd van een COVID-achtergrond van de blijvende klachten, en vorige vrijdag is er uiteindelijk een longscan afgenomen.
Daaruit blijkt een overduidelijke en zware bronchitis, doch zonder enige corona-ondertoon.
En nu is ze eindelijk echt aan de beterhand...

Leuke velgen op deze Corsa: https://www.venauto.nl/venyard/?gclid=EAIaIQobChMI4-6-05D56AIV2ON3Ch3iGQnDEAAYASAAEgIqnvD_BwE&car=V100066ZSG
GL-HB-99-fl.webp

Hilde zit intussen ook al meer dan 3 weken thuis met griepverschijnselen, zuurstoftekort, koorts, hoestbuien, een algemene tekort aan energie.
Als verpleegkundige werd ze getest : negatief.
De huisarts bleef overtuigd van een COVID-achtergrond van de blijvende klachten, en vorige vrijdag is er uiteindelijk een longscan afgenomen.
Daaruit blijkt een overduidelijke en zware bronchitis, doch zonder enige corona-ondertoon.
En nu is ze eindelijk echt aan de beterhand...

De klachten en verschijnselen lijken zo op elkaar...echt lastig inschatten..maar we nemen geen risico en vermijden gewoon even het contact met andere mensen.
Ons eigen herstel moeten we toch zelf doen..;)

Mogguh,

@ Kapper: hier ook hard nodig... zit er zelfs aan te denken om alvast een afspraak te maken bij de kapper in de hoop dat ze vanavond zeggen dat we er weer naar toe mogen ;)

@ Zieken: beterschap! Zo lang ziek zijn is geen pretje... hopelijk knapt het allemaal gauw weer op. Mijn vader had ook COVID-klachten maar bleek na testen dat niet te hebben. Hoor het meer om me heen, dus ben wel blij dat de testen meestal negatief zijn.

@ Meeuw: nog van harte gefeliciteerd (tu)

Midje!

@ Rob: Bij jullie nu extra spannend hoe D erdoor komt. We duimen voor jullie.
@ Kapper: De eerste keer ben ik bij een tante langs geweest, die me de tondeuse over het hoofd haalde. Erg fijn om het overtollige haar kwijt te zijn, maar een kapsel waar het haar aan de zijkant net zo lang is als bovenop het hoofd is het toch niet helemaal.

Blijkt dat de vrouw van een kameraad vroeger een avondcursus knippen heeft gedaan, en bijna de hele familie knipt. Morgenavond mag ik ook ff aanschuiven, kijk er nu al naar uit. :}

Wel vreemd nu, kameraden die momenteel in de relaxmodus zitten (of geen werk, of thuiswerk) die overdag dus lekker appen en vertellen hoe lekker het is om buiten te zitten. Vriendin die thuis werkt, dus 's ochtends als ik weg ga nog in bed ligt en 's middags als ik thuis kom in de loungebank hangt.......en bij ons op t werk is het volle bak er tegenaan om alles uit te leveren. De feestdagen doorgewerkt, dagen tot 19.00uur.

Gelukkig ben ik wijs genoeg om te weten dat ik blij mag zijn dat we zoveel werk hebben, maar het voelt soms wel heel onrechtvaardig dat ik momenteel hard moet werken voor m'n loon terwijl een ander (welliswaar noodgedwongen) thuis zit en er het beste maar van maakt. Noujah, gelukkig heb ik relativeringsvermogen. B)

Gelukkig ben ik wijs genoeg om te weten dat ik blij mag zijn dat we zoveel werk hebben, maar het voelt soms wel heel onrechtvaardig dat ik momenteel hard moet werken voor m'n loon terwijl een ander (welliswaar noodgedwongen) thuis zit en er het beste maar van maakt. Noujah, gelukkig heb ik relativeringsvermogen.

ja ik zei het laatst hier ook volgens mij. De buren zitten de tuin uitgebreid te doen, auto te poetsen, oprit met de hogedruk gedaan. Ander zit veel te schilderen en te klussen ook. 's middags zie ik veel mensen lekker in de tuin een tijdschiftje lezen en zo. Terwijl ik, ondanks ik thuis werk, alle zeilen bij moet zetten om het werk weg te krijgen *-) ik zit de hele dag al te werken in de kelder. Ben nog niet eens buiten geweest terwijl het volgens mij heerlijk weer is

49801356991_62bb5223c0_b.jpg

Vriendin die thuis werkt, dus 's ochtends als ik weg ga nog in bed ligt en 's middags als ik thuis kom in de loungebank hangt.......

Bij ons op het werk is thuis werken ook thuis werken. Dat wil zeggen dat je gewoon 's ochtends tussen 8 en 9 begint en dan tussen 16.30 en 17.30 stopt, indien mogelijk uiteraard. Er zullen vast collega's zijn die er misbruik van maken maar van mijn afdeling weet ik dat iedereen flink zijn best doet. En natuurlijk hou je soms tussen de middag wat langer pauze of ga ik even naar de supermarkt tussendoor. maar dan werk ik die uurtjes 's avonds wel. Thuiswerken is , zoals het woord zegt, thuis werken en niet thuis lekker chillen . Helaas :p

Het heeft voor- en nadelen.
Qua werktijd houd ik mijn oorspronkelijke begintijd aan. Ik heb nu echter geen reistijd en mijn bakje kwark als ontbijt werk ik weg terwijl de laptop opstart en ik de nieuwe mails door scroll. Daar heb ik dus wat tijdswinst.
Tussen de middag even een rondje met het hondje en/of naar de supermarkt, maar op het werk liep ik tussen de middag ook een rondje (veelal zonder doel). En ach, een wasje draai ik ook wel eens en hang ik op. Dat weegt dan weer op tegen het gebrek aan niet werkgerelateerde gesprekken met collega's.
Ik stop ook ongeveer op de normale tijd, heb dan wederom geen reistijd dus ook dat is weer winst.

Tot zover de voordelen denk ik. Ik houd het niet 100% bij, maar ik kom wel aan mijn werk uren.

Lekker plekje trouwens Joost (tu)
Wel blij dat ik nu ook mijn oude bureau heb opgehaald bij mijn ouders en kan werken in de studeerkamer, toch iets prettiger als aan de keukentafel. Moet het alleen nog even iets meer aankleden hier.

ik moet het plekje wel eens delen met de kinderen omdat hier de duplotrein ook ligt. Dus soms zit ik even aan de keukentafel. Verder is het lekker stil en de wifi is hier ook optimaal tov de zolder waar we ook een werkplek hebben. ik zit dus ook wel eens aan de overkant op de treinbank om zit beetje verschillende zithouding te hebben. 's ochtends is het vaak ook met teammeeting; 'joost zit weer in de trein' :} zitten ook wel lekker hoor die bankjes

Thuiswerken is bij mij vergelijkbaar met Richard: kom aan mijn uren maar net wat vrijer ingedeeld.

Maar gelukkig nu weer 3 weken op kantoor maar allemachtig wat is het druk... ongelooflijk: we komen er niet doorheen. De officiële vrije dagen gaan we misschien ook gewoon werken en misschien nog een aantal zaterdagen.

item_57_.jpg

We hebben bovenstaande tape gemaakt (meer als 'grapje') maar we kunnen het qua productie niet bijbenen... inmiddels in 13 talen wordt ie gemaakt.
En dat is bovenop de normale orderstroom (die ook niet minder is)
Gekkenhuis.

Maar goed: we hebben allemaal nog werk en kunnen volop aan de bak, dus dat is ook weer positief.

ik moet het plekje wel eens delen met de kinderen omdat hier de duplotrein ook ligt.

Mijn broer zat van de week skypen met de directeur, komt mijn neefje ( 5 ) opeens aangelopen en roept : Papa, het politiebureau ( Playmobil ) MOET nu naar beneden gehaald worden. De directeur reageerde met : Bel me zo maar terug, je hebt nu eerst iets belangrijkers te doen. :}

Ik kan ook enorm genieten van het privéleven dat soms geen rekening houdt met de zakelijke planning van collega's. Kinderen voeren daarin wel de boventoon. Gelukkig kan dat op veel begrip rekenen.
In een teamoverleg begon een collega te klagen over de kinderen. Boel kabaal op de achtergrond, zegt ze 'ja, ze zitten hier naast me' *-)

Het thuiswerken bevalt mij wel erg goed eerlijk gezegd. Bij ons in de organisatie was het werkconcept aan een herijking toe en dat wordt nu versneld opgepakt. Concrete aanleiding de verwachting dat we nog lang niet in volle bezetting in het kantoor kunnen zijn. Ik hoop dat we van de norm af kunnen om zoveel mogelijk dagen aanwezig te zijn. Geen reistijd en meer flexibiliteit om de dag in te delen bevallen me uitstekend, ik voel me veel uitgeruster.
Corona-technisch biedt het me ook de mogelijkheid om bezoekjes aan supermarkten en/of bouwmarkt wat tactisch in te plannen. Ik werk 's avonds nog wel een uurtje door als dat betekent dat ik op een rustig moment de winkel in kan.

Ondertussen doet het gekke dingen met de mens. Op een autoforum, voornamelijk bevolkt door mannen gaat het ineens over de noodzaak en behoefte aan een knipbeurt. Meerder typen beurten vind ik passend of gepast, maar deze had ik niet verwacht.

Astra F zei:
Blijkt dat de vrouw van een kameraad vroeger een avondcursus knippen heeft gedaan, en bijna de hele familie knipt. Morgenavond mag ik ook ff aanschuiven, kijk er nu al naar uit. :}

Ik snap de behoefte en de uitkomst die het biedt, maar niet helemaal social distance proof he.

@Joost: mooie plek geworden zeg! Ik herinner me een donker hol vol met dozen en een motor, maar dat is ook alweer even geleden.

Toen vorig jaar het tuinhuis gereed was is veel zooi daar heen gegaan. Bovendien stond hier een halve verhuisinboedel wat we tijdelijk hier hadden opgeslagen om iemand in nood te helpen. Dat werd vorig jaar ook weer opgehaald. Veel van mijn eigen zooi is weggegooid en de motor is ook weg. Toen hier alles opgeknapt. Prima om thuis te werken maar ook de kinderen vermaken zich hier prima. Wij zitten hier 's avonds dan ook nog wel eens. Soort van 2e woonkamer :} en in de zomer heerlijk koel

Ik vind het wel prettig om nog gewoon naar kantoor te gaan. Hoef ook nog niet met pensioen. Thuiswerken is ook lastig omdat veel info op de zaak ligt en niet digitaal beschikbaar is. Dan terug met open kap naar huis rijden. Wel via een omweg omdat de accu te snel leeg raakt door korte ritjes.
Trouwens (diverse forummers) bedankt voor de felicitaties.

Gerwin, dat met die tape heb ik wel een beetje meegekregen. Mooie actie zo ja! Onze dorps supermarkt gebruikt gewoon ducttape :D Dan is dit wel mooier!

Grappig om die thuiswerkervaringen te horen. Jullie hebben eigenlijk allemaal een makkie.

Ik zit nu beetje in dezelfde modus als Joost paar weken terug.....wordt me wat teveel...

We zijn allemaal niet fit, mijn vrouw is er weer slecht aan toe dat ze vrijwel niks kan en omdat dochterlief even niet naar ouders kan vanwege haar snotterigheid stuitert die ook nog rond en ook de hond vraagt aandacht en dan nog het dagelijkse huishouden. En nog flinke klussen op het werk. Niet fijn dus...

naar uit. grinning smiley

Ik snap de behoefte en de uitkomst die het biedt, maar niet helemaal social distance proof he.

Viel mij ook een beetje op in Ruud zijn relaas..bij tante geweest, bij moeder van kameraad die jan en alleman knipt, en naar het werk..
Zo kan je dus al een flinke verspreiding veroorzaken.
Voelt niet helemaal lekker..:}

Ik vind het wel prettig om nog gewoon naar kantoor te gaan. Hoef ook nog niet met pensioen.
Mijn vader wordt volgend jaar 65 en gaat nagenoeg gelijk met pensioen: heeft ie de afgelopen jaren al helemaal zo uitgedokterd, dus dat gaat ook gebeuren. punt.
Ik denk dat ie tzt nog wel wat op ZZP basis weer aan het werk gaat; kan me bij hem ook niet voorstellen dat ie de hele dag 'niks' doet.

Gerwin, dat met die tape heb ik wel een beetje meegekregen. Mooie actie zo ja! Onze dorps supermarkt gebruikt gewoon ducttape big smile smiley Dan is dit wel mooier!
Ja, dat was nog een beetje onze angst: we maken geen vloertape maar natuurlijk gewoon tape voor op dozen. Maar inderdaad: er wordt van alles op de vloer geplakt dus onze tape kan dan ook wel. We doen er wel overal een waarschuwing bij dat het geen speciale vloertape is.

Ach, zo komen we de komende maand in elk geval weer door :D

Mijn vader is de 70 net gepasseerd en werkt nog gewoon. Hij is zelfs 50 jaar in dienst geweest bij de zelfde werkgever. Hoe vaak gebeurd dat nog :} heeft zelfs in de krant gestaan

Mijn schoonvader is net met pension. Die kon gewoon echt niet meer. Die had fysiek zwaar werk en had helaas niet de financiele middelen om eerder te stoppen. Toen hij langer door moest dan 65 was dat dan ook een flinker domper omdat het gewoon echt te zwaar werd voor hem. zijn werkgever had hem wel wat lichtere klussen gegeven maar ik zie wel dat tot je 72e door met een iets zwaarder beroep echt geen optie is voor velen.

Mijn moeder werkt in de zorg. Die word het ook al soms erg zwaar en die moet nog 7 jaar met de huidige regels :O

AsconaGT zei:
Mijn vader is de 70 net gepasseerd en werkt nog gewoon. Hij is zelfs 50 jaar in dienst geweest bij de zelfde werkgever. Hoe vaak gebeurd dat nog :} heeft zelfs in de krant gestaan

Mijn schoonvader is net met pension. Die kon gewoon echt niet meer. Die had fysiek zwaar werk en had helaas niet de financiele middelen om eerder te stoppen. Toen hij langer door moest dan 65 was dat dan ook een flinker domper omdat het gewoon echt te zwaar werd voor hem. zijn werkgever had hem wel wat lichtere klussen gegeven maar ik zie wel dat tot je 72e door met een iets zwaarder beroep echt geen optie is voor velen.

Mijn moeder werkt in de zorg. Die word het ook al soms erg zwaar en die moet nog 7 jaar met de huidige regels :O

Ik moet met de huidige regelen in BE nog 9 jaar (1 mei 2029), Hilde nog 13 jaar (1 augustus 2033).
Maar als ik gezond blijf en mijn raad van bestuur mij verder gedoogt, dan die ik nog wel even door; van bij het begin van mijn beroepsloopbaan had ik altijd 70 jaar in het achterhoofd om te stoppen. Mijn loon zal altijd een pak hoger zijn dan een pensioentje, en zolang ik het maar graag doe en me amuseer op het werk!!!

Voor mij is het al dan niet stoppen geen financiële overweging. Heb een behoorlijk pensioen (waarvoor ik 35 jaar lang fors heb betaald) dat ik op mijn 65e heb laten ingaan, krijg vanaf augustus mijn AOW en Meeuwin een paar maanden later, en heb nog wat extra inkomsten. Dus ga er ten opzichte van mijn normale inkomen nauwelijks op achteruit. Jammer is wel dat de beurs nu fors is ingezakt èn de rente laag is aangezien dat invloed heeft op mijn inkomsten. Dus voorlopig doorwerken is puur gebaseerd op het nog niet de hele dag thuis te willen gaan zitten.

Super toch als dat zo kan (tu) Daarom werkt mijn vader dus ook nog. Ook mede omdat mijn moeder ook nog gewoon werkt en hij vind het werk veel te leuk. Wel Begint hij een keer om 9 uur en gaat voor de spits weer naar huis rond 16.00 uur. En ook nog maar 3 dagen in de week.

Mijn schoonvader was het werken zo zat en lichamelijk zo moe dat hij nu helemaal niets doet. zit gewoon de hele dag thuis en klaarblijkelijk vind hij het prima. Heb het woord vrijwilligerswerk wel eens laten vallen maar dat werd resoluut afgewezen met 'ik heb genoeg gewerkt in mijn leven' :} echt hobby's heeft hij ook niet. los van een rondje fietsen vraag ik mij af wat hij zoal de hele dag doet.

Ik zit nu beetje in dezelfde modus als Joost paar weken terug.....wordt me wat teveel...

gelukkig gaat het hier heel iets beter. Nog steeds niet echt top maar ik ga niet elke avond meer tot lang duur en weekenden ook niet. En probeer wel te genieten van de momenten met de kinderen ipv te denkend aan al het werk en boze telefoontjes van klanten momenteel uit India en zo *-) Gisteren voor ons wel goed nieuws dat de kinderopvang over 3 weken weer 100% open gaat. Dat is echt een enorme opluchting voor ons en geeft heel wat meer rust om thuis te werken.

Gisteren hadden we hier ook even een terugslag-dag..gelukkig vandaag weer stuk beter! Ook maar even met huisarts gebeld..denkt toch aan een langdurige hardnekkige verkoudheid maar worden nog even terug gebeld. Mijn vrouw heeft waarschijnlijk wel wat medicijnen nodig om er wat bovenop te komen. Die is al zwak.

Die Mokka (X) ziet er en profil een stuk vlotter uit dan de huidige!

Mij vader is vorige jaar met 62 met pensioen gegaan. Hij had het nog uitstekend naar zijn zin op zijn werk, financieel kon het ook en heeft er totaal geen spijt van. Hij geniet met volle teugen en is nu veel relaxter en minder gestresst. In zijn baan als leidinggevende bij de politie had ie veel verantwoordelijkheid, werkdruk en stress. Desondanks vond ie het wel heel leuk maar mist het nu eigenlijk totaal niet.

Die Mokka (X) ziet er en profil een stuk vlotter uit dan de huidige!

dat was ook niet heel moeilijk Het is ook lastig om op een korte wielbasis een hoge auto te ontwerpen, als dat er ook nog eens stoer uit moet zien gaat het al snel wringen. Al die B segment SUV achtige dingen hebben daar last van. Laatst zag ik wel een nieuwe Captur en dat ziet er best aardig uit. maar voor mijn gevoel ook fors aan de maat en lijkt meer een C segment auto.
Maar het ziet er in ieder geval onderscheidend uit (tu) maar daar is de DS3 crossback ook voor in de markt gezet, die onderscheidenheid en apart vorm gegeven. Ben benieuwd als deze volgend jaar op de markt komt wat het zal doen.

Sterkte Rob, hopelijk zijn jullie snel weer fit. Situatie van moeder de vrouw is al vervelend genoeg, daar hoeft geen griepje bij.

Heren (+aanhang) met fysieke problemen: Veel sterkte! Zeker op dit moment kan je dat niet gebruiken.

rjthefrisian zei:
Mij vader is vorige jaar met 62 met pensioen gegaan.

Maar hopen dat de terugslagen nu wegbliijven.
Ik had overigens het geluk op mijn 57e met pensioen te kunnen gaan; we (ABN AMRO) waren weer aan het reorganiseren, zoals dat regelmatig plaats vindt. Toen zei een collega van me: 'maar jij kunt nu met pensioen', dat wist ik niet, meteen alles bestudeerd, het klopte, naar de chef gelopen en me voor dat pensioen aangemeld. De beste beslissing ooit! Hij keek er erg van op. Ik fietste overigens iedere dag naar mijn werk (Roosendaal-Breda), niet met ijzel, sneeuw en andere slechte weersomstandigheden.

Ik was ook een beetje bang dat toen mijn vader met pensioen ging hij ook niet meer buiten zou komen bij wijze van. Hij had (en heeft) niet echt grote hobby's. Hij heeft zich echter nog geen dag verveeld. Er is altijd wel iets in huis of daarbuiten te doen en hij fietst overal naar toe.
Het is al vaak genoeg voor gekomen dat hij hier (45 min fietsen) even een klusje of wat in de tuin doet zonder dat ik het wist. Hij kan slecht stil zitten, wat ook weer een gevaar kan zijn.

@ Speedtoch, op je 57e met pensioen is lekker vroeg. Ook niet de behoefte gehad om weer iets op te zoeken voor een paar dagen per week?

Ik deed vrijwilligerswerk in de horeca (gewoon, om lekker bezig te zijn en onder de mensen te zijn), maar na 9 jaar vond ik het welletjes! Ik red me wel met pensioen en AOW.

Viel mij ook een beetje op in Ruud zijn relaas..bij tante geweest, bij moeder van kameraad die jan en alleman knipt, en naar het werk..
Zo kan je dus al een flinke verspreiding veroorzaken.
Voelt niet helemaal lekke

Haha daar ben ik me van bewust, in het begin van de "crisis" waar ook de verjaardagen nog in kleine vorm door gingen keek ik er ook anders naar als nu.
Al ben ik ook wel eerlijk, dat ik moeite heb me aan de regels te houden. Zeker omdat werkgerelateerd die afstand moeilijk haalbaar is, en we (gelukkig) momenteel daar nog geen negatieve gevolgen van hebben gemerkt.

Heb er nu idd. maar voor gekozen niet naar tante te gaan, maar naar vrouw van een kameraad. Dat is één van de weinig mensen waar we af en toe nog een biertje mee drinken.
Dus daar komen we toch al.

Meeuw zei:
Dus voorlopig doorwerken is puur gebaseerd op het nog niet de hele dag thuis te willen gaan zitten.

Heel verstandig! Je moet thuis geen leeg gevoel krijgen! Ik had m´n hobby´s en daar was en ben ik blij mee.

Heb er nu idd. maar voor gekozen niet naar tante te gaan, maar naar vrouw van een kameraad. Dat is één van de weinig mensen waar we af en toe nog een biertje mee drinken.
Dus daar komen we toch al.

Het zijn jouw keuzes. Je werk begrijp ik. Dat kan niet anders. Maar het mag duidelijk zijn dat ik de privebezoekjes afkeur. Je hebt niet alleen verantwoordelijkheid naar jezelf maar ook naar anderen. Als brandweerman had ik je toch wat volwassener ingeschat.

Leuk, al die verschillende ervaringen en beslissingen rondom de pensioenleeftijd. Als je fysiek zwaar werk doet dan is die 67 wel echt pittig. En als je het nog naar je zin hebt: heerlijk om dan door te werken! Mijn vader was er wel klaar mee en is nu drukker dan toen ie aan het werk was :D Altijd overal lekker aan het klussen.
@speedtouch: wauw, op je 57e! Dan had je nog wel 3 jaar sollicitatieplicht toch?

@Rob: ik ben het wel met je eens. Mijn haar zit nu ook vreselijk, ben drie maanden niet bij de kapper geweest. Maar ik laat niemand anders dan M dicht in de buurt komen. Zondag was mijn vader jarig, daar zijn we even geweest. M'n zusje was er ook met haar vriend en hun zoontje, maar we zaten allemaal op ruime afstand van elkaar en zijn ook niet bij elkaar in de buurt geweest. Heel vreemd, maar wel het beste zo. Ik ga het liefst ook niet de deur uit, alleen om een rondje te wandelen of fietsen (alleen op rustige momenten). Als we dat even allemaal zo volhouden, kunnen we eerder weer terug naar normaal (hoop ik). Het thuiswerken is iig verlengd tot 19 mei voor mij.

Terug
Bovenaan