Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mogguh

Fijn Frank om te lezen dat je de uitdaging die je zocht nu toch hebt gevonden, toch goed dat je in de mindere tijd hebt doorgezet. Daar pluk je nu de vruchten van!

Het zwembad neem je afscheid van? Grappig, wat bij velen een droomitem is laat Frank weer verwijderen :} Heeft dat te maken met de hoge gebruikskosten, of staat het enkel de verbouwing in de weg?

@ item Manta/Calibra: Wat een geweldig mooie auto blijft zo'n Calibra toch ook. Als ik toch meer ruimte had....dan had ik me echt een keer een originele gave Calibra gekocht. Die auto's gaan ooit een collectors-item worden. Zeker dat platte front en die mooie lijn blijven uniek......alleen jammer dat het binnenin gewoon een Vectra A is, maar zoals ze bij AW terecht aangaven was er geen budget voor om er speciaal iets voor te ontwikkelen. Jammer, maar daardoor bleef hij wel betaalbaar.

Pfieuw, waar we in ons dorp gemiddeld op 1-1,5 uitruk per week zitten met de brandweer zijn we vanaf vrijdag al elke dag in touw voor allerlei meldingen. Opzich natuurlijk hardstikke leuk voor ons, ware het niet dat de helft van de meldingen in de nacht is. En als je dan nadien weer in bed stapt, lig je door de adrealine van het plotselinge wakker worden nog 1,5-2uur wakker. Dat valt dan wel ff tegen. Achjah, als we ooit kinderen hebben zal 't in het begin wel regelmaat zijn :}

Hier word ik ook elke nacht 1 a 2 keer uit mijn slaap gehaald en dat ik er uit moet. Maar ik ligt niet nog 1,5 a 2 uur met adrenaline in mijn bed hoor :}

Als ik de filmpjes zie krijg ik wel een beetje spijt dat ik mijn calibra had verkocht. Zeker omdat het een gelimiteerde oplage was. Laatste bouwjaar met V6 en full options. Al weet ik dat ik in die tijd er al relatief veel geld voor kon krijgen en ik er niet de ruimte voor had en het geld goed kon gebruiken. Maar ergens is het wel jammer. De auto is later naar Duitsland geëxporteerd waar hij waarschijnlijk wel bij een liefhebber is terecht gekomen.

Gisteren hebben alle werknemers 4 bosjes tulpen gekregen (om de lokale ondernemers te steunen en ivm pasen). Wel leuk gebaar, Vandaag maar eens zien welke speeltuinen ik vandaag ga aan doen in het dorp. Heb er al diverse nieuwe ontdekt de laatste weken in ons dorp :}

Mogguh!

Hier zijn het juist heerlijke nachten. Eigenlijk ook altijd gehad want is op een hand te tellen dat wij er s nachts uit moesten voor dochterlief.
Relatief uitslapen (wekker 6.30 ipv 5.15), zelf aankleden en opfrissen, hondje uitlaten, vrouw van wat eten en drinken voorzien, dochterlief uit bed halen en aankleden en dan ontbijten en aan het werk. Eigenlijk een luxepositie.

Helaas is het middagslaapje van M. net rond deze tijd verleden tijd. Was juist even een momentje dat je lekker door kon werken.
Maar komt vast doordat ze wat minder indrukken krijgt dan op de opvang. En ze is deze week de hele week hier omdat zowel wij als mijn ouders verkouden zijn.

Leuk artikel maar ik heb juist wat meer met de Manta dan de Calibra. Dat vind ik echt een klassiekertje..de Calibra is nog te nieuw.

Zit ook wel eens te kijken naar wat nieuws nu eerst het verhuizen op de lange baan staat. Maar het aanbod valt me best tegen.
Erg weinig benzine SW's met een beperkte kilometerstand, wat vermogen en lekkere uitrusting.

640x480.jpg

640x480.jpg

640x480.jpg

640x480.jpg

640x480.jpg

Worden wel interessante tijden om te shoppen voor een nieuwe gebruikte auto denk ik.

Vriend van mij heeft vorige week een andere motor gekocht en de dealer gaf aan dat de verkoopaantallen met tweederde was terug gelopen. Dat zal bij veel autodealers vast niet anders zijn. Helaas zal dat ook de inruilprijs wel drukken natuurlijk.

Gek genoeg word ik niet uit mijn slaap gehaald 's nachts ;)

Gisteren nog even het langzalzeleven voor 1 van de buurkindjes gespeeld die jarig was; gelijk het hele plein vol buren (op 1,5 meter afstand) en verzoekjes om het later deze maand nog een paar keer te doen; toch leuk!
Zondag met een buurmeid misschien nog wat paasmuziek spelen; toch nog een beetje muziek ;)

Gelukkig geen Corona-gevallen in mijn nabije omgeving maar helaas wel 2 overlijdens; 1 was al ziek en de ander plotseling (hartaanval, vent van in de 40,)...pfff, hakt er wel in. Net of je er in deze situatie ook meer over na gaat denken.

@ Frank: klinkt niet als de meest ideale situatie op het werk... verwacht je dat dat al met al nog gaat verbeteren, of tzt op zoek naar wat anders?

@ Rob: Daar springen de V60 en 3-serie wel bovenuit voor mij persoonlijk. Astra ook mooi hoor, maar vind ik wat ielig aan de achterkant. De andere 2 wat dikker.

Worden wel interessante tijden om te shoppen voor een nieuwe gebruikte auto denk ik.
En dan 2000 euro subsidie op een elektrische auto... wie weet wordt elektrisch dan eindelijk interessant!

Helaas zal dat ook de inruilprijs wel drukken natuurlijk.
Ach, mijn auto zal niet veel minder worden gok ik :}

Rob: Daar springen de V60 en 3-serie wel bovenuit voor mij persoonlijk. Astra ook mooi hoor, maar vind ik wat ielig aan de achterkant. De andere 2 wat dikker.

Bij mij ook.maar zal dan wel genoegen moeten nemen met een andere auto waarmee ik qua bouwjaar niet of nauwelijks op vooruit ga..en dan twijfel ik weer...

Astra ook mooi hoor, maar vind ik wat ielig aan de achterkant.

Klopt..ook mijn bezwaar..

0-1586ed14-8eb7-4f25-af84-353f7c76d73d.jpg

23440.jpg

Bij mij ook.maar zal dan wel genoegen moeten nemen met een andere auto waarmee ik qua bouwjaar niet of nauwelijks op vooruit ga..en dan twijfel ik weer...
Ik zou daar persoonlijk niet zoveel moeite mee hebben mits ik er qua auto ansich maar op vooruit ga, dus bijvoorbeeld meer comfort, meer luxe, betere afwerking, toffe uitstraling, etc, etc
Bij zo'n V60 zie ik er niet echt aan af dat je een oudere auto rijdt, vooral in zo'n dikke uitvoering.

Heb nu een auto uit 2011 maar ik gok dat ik er qua bouwjaar op achteruit ga bij een toekomstige opvolger. Wellicht niet bij een elektrische auto, maar wel bij een 'normale' auto.

Eens met Gerwin, als je een klasse groter gaat shoppen dan kun je de extra luxe en het comfort wegstrepen tegen het bouwjaar.

Je gaat het denk ik vooral merken aan multimedia/navigatiesysteem. Ik heb het vaker gezegd, maar dat verouderd zo verschrikkelijk snel. Als ik kijk naar het systeem uit de Astra, wat in 2016 toch hagelnieuw was volgens mij, dat voelde toch al weer verouderd aan met bijv. de nieuwe Focus die ik gereden heb en met de nieuwe **** al helemaal.

Ook daar is overheen te komen als het maar goed en soepel werkt en je de navigatie niet zoveel gebruikt of misschien zelfs Android Auto/Apple Carplay hebt.

Zo'n V60 vind ik ook nog steeds erg mooi.
Overigens laatst in de nieuwe V60 gezeten bij de Ford/Volvo dealer. Vriendin en ik waren het er gelijk over eens dat ze deze per direct op de oprit mochten zetten als het budget 48k was (uitvoering waar wij in zaten). Wat een prachtige wagen van buiten, maar ook van binnen.
Wat dat betreft kan ik mij de keuze van Peter voor de S90 ook ontzettend goed voorstellen, wat een genot om daar in te zitten.

Eens met Gerwin, als je een klasse groter gaat shoppen dan kun je de extra luxe en het comfort wegstrepen tegen het bouwjaar.

Ik heb er wel moeite mee....als ik flink wat geld op een auto stuk sla wil ik zeker er weer wat jaren op vooruit gaan..
En tsja....v60 vind ik erg fraai maar het is een hele krappe auto, heeft nog een ouderwets multimediasysteem, geen (matrix) led verlichting..enz...
Dan kop je hem puur voor het merk/uitstraling en daar ben ik minder gevoelig voor.

Voor hetzelfde geld koop je ook een Astra ST van vijf jaar nieuwer, met wel de modernste technieken en die nog een stuk ruimer is ook.
Dan ga ik wel twijfelen..

Je gaat het denk ik vooral merken aan multimedia/navigatiesysteem. Ik heb het vaker gezegd, maar dat verouderd zo verschrikkelijk snel. Als ik kijk naar het systeem uit de Astra, wat in 2016 toch hagelnieuw was volgens mij, dat voelde toch al weer verouderd aan met bijv. de nieuwe Focus die ik gereden heb en met de nieuwe **** al helemaal
Precies! Daarom let ik er bij een volgende auto wel op of mijn telefoon ergens makkelijk in een houder geplaatst kan worden. Kleurenscherm is dan vooral voor de mooi, niet voor navigeren.

En die Volvo's: mooi inderdaad! Met schoonvolk nog een keer gekeken naar een V40 of V60; uiterlijk soms niet helemaal geweldig (alleen bij dikke uitvoering) maar interieur echt super. Strak, maar niet saai.
Nog in een dik uitgevoerde V40 gezeten met zwarte hemelbekleding; dat voelde toch een portie geborgen/comfortabel/luxe.

Voor hetzelfde geld koop je ook een Astra ST van vijf jaar nieuwer, met wel de modernste technieken en die nog een stuk ruimer is ook.
Dan ga ik wel twijfelen..
Ik begrijp de twijfel zeker wel. Maar ik zou er vooral ook eens in gaan sturen. Denk niet dat de Volvo als een 5 jaar oudere auto aan voelt eigenlijk...

Ik moet zeggen dat ik de Intelilux verlicht wel mis, maar dat het halogeen licht in de **** mij absoluut niet tegenvalt. Die techniek heeft ook niet stilgestaan.
Het mooie witte licht met een vleugje blauw van LED (of xenon) vind ik prettiger dan het meer gele van halogeen. Daarnaast lichten borden iets minder snel, maar ook minder fel, op. Automatisch grootlicht zou ik wel graag willen hebben, ik vergeet nu soms het grootlicht aan of juist uit te zetten.

LED(-matrix) blijft een absoluut pluspunt en zou ik zeker overwegen, maar zijn vaak ook dure opties. Op de Astra was het destijds echt een koopje wat dat betreft, toch hebben meer Astra's het niet dan wel volgens mij.

Verder is het ook even kijken hoe oud het model is. Je kunt wel een auto uit 2018 hebben, maar als het model al uit 2014 komt dan heb je dus in principe "oude" techniek als er met een facelift niet iets stevig gewijzigd is.

Dan kop je hem puur voor het merk/uitstraling en daar ben ik minder gevoelig voor.

Niet alleen dat. Hij ziet er fraai uit, maar dat is persoonlijk maar ik denk dat het rijden ook een stuk comfortabeler is als een C-segmenter.

Overigens doel ik niet zozeer op een Volvo, alhoewel ik het een prachtige auto vind maar ik zou denk ik voor (stel) 15.000eu wel heel erg overwegen of er voor dat geld niet een fijne D-segmenter te krijgen is. Of deze fijner/beter is zal per merk/model verschillen.
Bouwjaar is een psychologische grens net als een km stand van net onder de 100.00km of er net boven ;)

Niet alleen dat. Hij ziet er fraai uit, maar dat is persoonlijk maar ik denk dat het rijden ook een stuk comfortabeler is als een C-segmenter.

Tsja en daar heb ik juist bij de V60 twijfels over..op papier valt die in het D-segment maar ik vind het eigenlijk een C-segmenter. Hij is krap en vrij klein en is in feite gewoon een stationwagen van de V40 die wel in het C-segment zit.

Maar je tip mbt het D-segment snap ik wel. Je krijgt meer auto voor je geld. Dat zie je echt wel weer in de maandlasten en het onderhoud terug.
En ik houd wel van een sportiever en strakker rijdende auto. Dan moet je in het D -segment al gauw een sportieve topversie hebben.

Voor een C segement auto is een V60 meer dan prima. Voor een D segment auto ronduit krap. Net wat je referentiekader is. Volvo zet hem wel in het D segment neer.

Ik begrijp overigens exact de redenatie van Rob, ik kijk ook wel eens rond natuurlijk. De V60 valt bij mij af omdat (in tegenstelling tot de buitenkant) ik van binnen het gevoel heb er nauwelijks op vooruit ga. Het rijden is prima maar springt er ook niet uit. Ruimte dus ook niet, prijzen zijn wel erg fors voor de leukere uitvoeringen op benzine. Navigatie is piepklein vergeleken met de concurrentie.

De BMW 3 serie touring hebben mijn oom en tante opgehaald onlangs. Nog niet langs geweest ivm corona maar ik ben daar toch wel weg van en wil daar nog wel een keer in rijden. Heb jaren geleden wel eens in een sedan diesel automaat gereden. Staat hier wel op de shortlist ooit. Niet zozeer om het logo maar ik vind de rij eigenschappen een perfecte mix tussen sportiviteit en comfort (zonder M onderstel). Prachtig multimediasysteem en ik vind het een van de prettigste automaten waar ik in heb gereden (ZF). Sowieso vind ik dat het meeste gewoon hoogwaardig en modern aan voelt. Grootste nadeel daar van een 3 serie is de toch wel hoge occasionprijzen, het N20 blok heeft de nodige aandachtspunten en heel veel exemplaren missen bepaalde luxe die je eigenlijk wel zo verwachten. Zaken als dodehoek signalering, collision warning, park assist, rijstrook asssistentie, zit op maar weinig exemplaren. Om maar niet te spreken van addeptieve cruise control, headup display en zulke zaken die je met een occasion van andere merken al snel standaard er op hebt zitten. Het kon allemaal wel op de 3 serie maar werd waarschijnlijk door de hoge prijzen maar weinig besteld.

DEZE generatie C klasse vind ik ook mooi. Nog te duur maar worden al betaalbaarder.

Ik begrijp overigens exact de redenatie van Rob, ik kijk ook wel eens rond natuurlijk. De V60 valt bij mij af omdat (in tegenstelling tot de buitenkant) ik van binnen het gevoel heb er nauwelijks op vooruit ga. Het rijden is prima maar springt er ook niet uit. Ruimte dus ook niet, prijzen zijn wel erg fors voor de leukere uitvoeringen op benzine. Navigatie is piepklein vergeleken met de concurrentie.
Sluit ik me helemaal bij aan, van buiten echt mooie auto's om te zien....maar vind de interieurs al zo snel verouderd aan doen. En als je wel eerst de hoofdprijs betaald voor zo'n auto en dan dagelijks tegen een achterhaald interieur aan kijkt dan laat ik hem liever staan.

LED(-matrix) blijft een absoluut pluspunt en zou ik zeker overwegen, maar zijn vaak ook dure opties. Op de Astra was het destijds echt een koopje wat dat betreft, toch hebben meer Astra's het niet dan wel volgens mij
Was inderdaad geen hele dure optie, maar je moet allereerst weten wat het is (wat je niet kent mis je niet) en het telt wel weer mee in de totaalprijs. Kan me voorstellen dat iemand dan liever de AGR stoelen neemt. (Volgens mij had Hans ook geen Led-matrix, ondanks dat zijn auto ook vol was uitgerust)

De BMW 3 serie touring hebben mijn oom en tante opgehaald onlangs. Nog niet langs geweest ivm corona maar ik ben daar toch wel weg van en wil daar nog wel een keer in rijden. Heb jaren geleden wel eens in een sedan diesel automaat gereden. Staat hier wel op de shortlist ooit. Niet zozeer om het logo maar ik vind de rij eigenschappen een perfecte mix tussen sportiviteit en comfort (zonder M onderstel). Prachtig multimediasysteem en ik vind het een van de prettigste automaten waar ik in heb gereden (ZF). Sowieso vind ik dat het meeste gewoon hoogwaardig en modern aan voelt. Grootste nadeel daar van een 3 serie is de toch wel hoge occasionprijzen, het N20 blok heeft de nodige aandachtspunten en heel veel exemplaren missen bepaalde luxe die je eigenlijk wel zo verwachten. Zaken als dodehoek signalering, collision warning, park assist, rijstrook asssistentie, zit op maar weinig exemplaren. Om maar niet te spreken van addeptieve cruise control, headup display en zulke zaken die je met een occasion van andere merken al snel standaard er op hebt zitten. Het kon allemaal wel op de 3 serie maar werd waarschijnlijk door de hoge prijzen maar weinig besteld.

Het rijdt inderdaad voortreffelijke en de automaten zijn heerlijk; zelfs de 1.6t die mijn pa had. Maar ook de 3-serie is niet heel ruim, je betaalt er de hoofdprijs voor en naar luxe moet je dan ook nog vaak zoeken.

DEZE generatie C klasse vind ik ook mooi. Nog te duur maar worden al betaalbaarder.

Klopt. De eerste mooie mercedes! Maar inderdaad duur en heel vaak de hybride versie.

Maar jongens, wat is nou precies een verouderd interieur?

Een auto uit 2010 is inmiddels 10 jaar oud en eentje uit 2015 is 5 jaar oud, als we dan naar het uiterlijk van de stoelen/dashboard/afwerking etc kijken dan scheelt dat voor mijn gevoel echt niet zoveel. Uiteraard wel eerlijk vergelijken zodat de auto uit 2010 niet toevallig al een model uit 2005 is.

Je merkt het hooguit aan het navi scherm, maar dat verouderd zo ontzettend snel. Sterker nog, toen ik mijn hagelnieuwe Astra in 2016 ophaalde kwam ik er al heel vlot achter dat de kaarten niet up to date waren! Ik gebruik al jaren vrijwel altijd Waze of Google Maps om te navigeren, naast dat de kaarten altijd up-to-date zijn bied dit nog meer voordelen.

Dan heb je misschien nog een schermpje tussen de tellers wat verouderd aan doet. Tja, die is nu bij mij in de **** ook oudbolliger dan in de Astra maar daar zou ik een auto uit 2010 niet om laten staan. De rest van de tellerklokken e.d. zijn bij (smaak even naast je neerleggen) een auto uit 2010 natuurlijk gewoon net zo prima als een auto uit 2015.

Het is niet zo zwart wit voor alle auto's, maar ik denk dat er zat auto's uit 2010 zijn waaraan je vanbinnen niet kunt zien dat ze eigenlijk al 10 jaar oud zijn.

Was inderdaad geen hele dure optie, maar je moet allereerst weten wat het is (wat je niet kent mis je niet) en het telt wel weer mee in de totaalprijs. Kan me voorstellen dat iemand dan liever de AGR stoelen neemt. (Volgens mij had Hans ook geen Led-matrix, ondanks dat zijn auto ook vol was uitgerust)

Dat eerste geld voor veel zaken. Regensensor lijkt ook onzin als je het niet kent, maar is erg prettig als je het wel hebt. En weet je wat ik nu het meeste mis van de Astra? De stuurverwarming! Had ik absoluut niet zelf aangevinkt, maar was onderdeel van een pakket en wat heb ik daar van genoten.

LED-matrix verlichting blinkt uit op momenten dat er weinig overig verkeer is en je in de donkere maanden op slecht verlichte wegen rijdt. Als het druk is op de weg heb je er maar beperkt voordeel van (dus vrijwel nooit op de snelweg) en als je alleen op de weg rijdt heb je volledig grootlicht. Kortom, je hebt 8 van de 10 keer net zoveel aan automatisch grootlicht. Blijft overigens een toffe optie (LED-matrix dus) en ik bleef mij ook na dik 4 jaar nog verbazen over de werking van het knappe stukje techniek.

De AGR stoelen blijf jij, Ruud, fan van en die had ik in de Astra ook. Tja, ze zaten prima en hadden voldoende instelmogelijkheden maar ik kan niet zeggen dat ze nou echt ontzettend veel beter waren dan die ik in de Focus er voor had of in de **** nu. Ik zou ze in elk geval niet extra aanvinken op een volgende auto.
Stoelen zijn echter zeer persoonlijk, maar doorgaans vind je in de meeste stoelen wel een goede houding als ze voldoende instelmogelijkheden hebben.

Ach, ik zit ook helemaal niet in jullie situatie: meeste van jullie hebben nieuwere/grotere auto's in bezit, gezin/gezin op komst.
Ik heb een Puntootje en 206... dus bij mij is er al snel vooruitgang. :D Binnenruimte? Boeie...als ik zelf maar goed kan zitten; en dan komen de stoelen en beenruimte naar voren. Dat zijn punten die voor mij belangrijk zijn.

En als ik dan het interieur van een auto zie die me aanstaat, en deze is al meer dan 10 jaar oud... ach: voor mij nog meer dan acceptabel eigenlijk!

0-2eb9bc5a-6105-4a02-9300-95dd943b7279.jpg

@ BMW: Rijdt inderdaad erg prettig. Onze directeur had hiervoor een 3-serie station en nu een 4 grancoupe; super fijn. Wel allemaal 'hard' maarja; steeds ook sportonderstel/sportuitvoering, dus dat is ook niet vreemd.

Mooi voorbeeld Gerwin. Ik ben geen Renault fan, maar wat is hier mis mee?
Er zit een kleiner scherm in, maar aan de rest zie ik niet dat het 10+ jaar oud is en het ziet er prima uit.

Sterker nog, beter dan de Clio uit 2013 die ik had! Daar vond ik de tellers vele malen goedkoper ogen, het scherm tussen de tellers had dezelfde resolutie als de Kadett GSi en volgens mij had ik nagenoeg dezelfde knoppen als op jouw afbeelding.

Zo'n clio interieur valt me ook tegen, doet allemaal vrij goedkoop aan met al dat glansplastic. Heeft de Aygo (en zusters) ook last van.
Exterieur vind ik trouwens wel tof en dan vooral in dat sprankelende rood.

Ben trouwens verder ook geen grote Renaultfan, maar zoals bij meer merken kan ik bepaalde modellen erg waarderen. Waaronder de Laguna Coupe (en de station van dezelfde generatie)
Ik zag trouwens dat mijn favoriete Laguna aardig bij jou in de buurt staat Richard, of niet?

Middag! Er komen mooie auto's langs hier op de pagina, we kijken allemaal een beetje naar hetzelfde. Ik heb destijds voor de Focus gekozen omdat ik de C-Max van mijn vader zo heerlijk vond rijden en een Focus niet zo heel duur is, in tegenstelling tot alles van de Volkswagen groep. Een Volvo is natuurlijk ook erg leuk, maar zo'n V60 was me nog iets te duur. Wel een heel fijne auto. Dat dacht ik van de V70 ook, maar we hebben met wat vrienden zo'n ding voor de handel gehad en ik vond het toch een te log apparaat. De Focus bevalt mij veel beter.
En wat hierna? Zo'n BMW is érg fijn, maar ik kan me maar niet over de hoge prijzen heen zetten. Dus zoek ik het toch een stapje lager. Een facelift Focus is leuk, maar dan kan ik net zo goed de huidige door rijden (wat ik dus ook doe). Voor over een jaar a twee jaar zie ik een KIA Proceed wel zitten. De driecilinder is ook fijn, maar ik zou ook wel graag een automaat willen en dan zit je aan de viercilinder vast. Maar ook een Tesla Model 3 is wel leuk. Kan makkelijk met mijn ritten en er zijn onwijs veel kleine upgrades leverbaar, dat vind ik altijd wel leuk. Alleen de kofferbak is onhandig en ik weet niet of ik kan wennen aan dat idiote scherm, ik heb het niet zo op touchscreens in de auto. Ach, we hobbelen fijn voort in de Focus en voor de EV ervaring hebben we de Citigo. Daar ben ik gisteren nog even mee op pad geweest, wat een leuk ding is dat toch. Vanochtend even gewassen en in de was gezet.

@stoelen: heel persoonlijk inderdaad. Ik heb een holle rug en geniet daarom van de lendesteun in de Focus. In de Punto zat ik echt belabberd. M heeft juist een bolle rug en vindt de stoelen van de Focus helemaal niks. Die zat in de Punto veel beter.

Sanoma zei:
Ik zag trouwens dat mijn favoriete Laguna aardig bij jou in de buurt staat Richard, of niet?

Yep, staat in mijn oude hometown. Als ik even voor je moet kijken moet je het maar zeggen.

Ken het autobedrijf persoonlijk niet, maar van naam al behoorlijk wat jaren. Doen blijkbaar wel iets goed als je het al zo lang volhoudt.

@stoelen: heel persoonlijk inderdaad. Ik heb een holle rug en geniet daarom van de lendesteun in de Focus. In de Punto zat ik echt belabberd. M heeft juist een bolle rug en vindt de stoelen van de Focus helemaal niks. Die zat in de Punto veel beter.
Ik zit ook uitstekend in de Punto, bij een auto met lendensteunverstelling moet ik vogelen hoe ik het comfortabel krijg, dus ik zal ook wel een bolle rug hebben dan :o

Yep, staat in mijn oude hometown. Als ik even voor je moet kijken moet je het maar zeggen.
In principe voor mij ook niet zo'n eind rijden, maar wel goed om te weten dat je het alleen van naam kent en dat dat niet gelijk negatief is... want negatieve verhalen zijn meestal het snelst rond.
Algehele uitstraling van het bedrijf is ook goed moet ik zeggen; mooie, duidelijke foto's. Dus dat spreekt wel aan. Alleen de prijs 1000 euro omlaag en dan wil ik wel onderhandelen ;)

Heel mooi die Laguna, interieur lijkt ook veel op dat in onze Megane. Ik vind dat ook nog steeds een mooie auto, zowel binnen als buitenkant.
Maar als ik dan de 1 serie heb gewassen en gepoetst en staat the shinen, dan kijk ik toch altijd even achterom.. Dat doe ik bij de Megane nooit.

Nu ook, staat de 1 serie aan de overkant van de straat, als ik dan uit het raam kijk en hem staan denk ik serieus.. Mooie auto!
Maarja, ook die zal op termijn het veld wel ruimen. erg duur voor woon/werk verkeer van 7 km enkele reis 3 dagen in de week.

Goedemiddag allen,

Ik heb niet alles gedetailleerd gelezen. Hoop dat iedereen gezond is ! Hier wel in een tijd van veel thuiswerken, collega's via teams spreken en
af en toe wel wat eenzaamheid ervaren. ( ik woon part-time samen )

Heb een maand geleden een ander huis gekocht en vorige week mijn huidige woning naar volle tevredenheid verkocht.

Op autogebied is het voor mijn doen rustig.

Ik rij nu een jaar in de Insignia, één van de fijnere auto's die ik ooit heb gehad. Wie weet ga ik ooit nog voor een (zeldzame) 1.6 Turbo

De Omega bevalt ook prima en is een leuk contrast in vergelijking met de Insignia. Heb ik ook al een half jaar in mijn bezit.
Als de verhuizing achter de rug is ( en de meerwaarde van mijn huis gecasht ) ga ik óf voor een Astra H TwinTop óf weer een leuke Volvo V70

Inmiddels ben ik me erg aan het vastbijten ( jaarrekening en zo ) in mijn nieuwe baan. Zonder direct contact met mijn mensen op de afdeling. Lastig !!

Blijf gezond !!!

Ik vind het interieur van mijn laguna ook mooi hoor! :} op de krakende middenarmsteun na en niet zo heel fraai stuur is het prima. Natuurlijk is de navi zwaar verouderd en kijk er bijna nooit op. En zijn nog wel wat kleine dingen ; in het D segment had dat niet gemogen zoals geen verlichte knoppen op het stuur en van het panoramaraam. Maar wat ik ook bedoelde met een verouderd interieur is bijvoorbeeld dat ik geen USB aansluiting heb, wel bluetooth maar geen mogelijkheid om muziek te streamen. Als ik aan bepaalde knopjes zit en draai en voel hoe ik ze in druk dan merk je gewoon dat, zeker in het premium segment, zelfs daar over is nagedacht. Dat mis ik bij de Volvo V60. Daar is aller meer dan prima, maar de prijs is dan wel vrij fors. Materiaalgebruik in de V60 is prima, maar in een 3 serie wel net iets fraaier. zit hem in hele kleine dingen dat je ziet dat de 3 serie gewoon moderner is (en hoogwaardiger).

Nu ik dit zo lees bedoel ik denk ik met moderner dat ik bij een modernere auto gewoon een wat fraaier interieur verwacht als de concurrentie dat ook aan bied.

Gefeliciteerd Hans! Welke richting ga je naar toe met het nieuwe huis?

Ja eenzaamheid ervaar ik niet echt, maar ik mis wel erg het sociale contact en ook de collega's. De chemie die je normaal op de werkvloer hebt mis je gewoon via Teams. Maar we zijn hier alles nog gezond en dat is het belangrijkste ;)

Dank ! Ik blijf in Amersfoort, zelfs in dezelfde wijk ( Nieuwland )
Ik ga iets kleiner wonen en ook een iets kleinere, maar wel mooiere, tuin.
Ik heb nu een huis wel een groot gezin in kan wonen. In mijn deels uppie is dat niet nodig
en het lekker om wat overwaarde naar me toe te trekken :-)

Klinkt goed Hans. Jij bent één van de weinig die dus profiteert van de bizar hoge huizenprijzen en vervolgens niet een nog duurdere woning terugkoopt. Ik denk dat de huizenprijzen nu ook wel echt op hun top zijn en binnenkort weer wat gaan inzakken door de corona perikelen.
Zeker in jouw regio zal de overwaarde een leuk bedrag zijn, maakt het wonen en leven (financieel gezien) weer een stukje comfortabeler waarschijnlijk :)

@ Frank, hoe lang gaan de verbouwwerkzaamheden in beslag nemen? En wat waren de plannen ook alweer?
Als er weer zo'n warme zomer komt als voorgaand jaar ga je dat zwembad nog missen :D
Is alleen wel een dure hobby met een volwaardig zwembad zoals jullie die hebben/hadden. Wij hebben een semi permanent zwembad in de tuin (zout water, zandfilters, pompen etc.)
Die ga ik volgende maand wel weer vullen. 7.500 liter water (lang leve de grondwaterpomp), grote zak zout van een paar tientjes en de pomp elke dag een paar uur laten draaien (tientjes werk). Qua kosten goed te doen en wel heel lekker op echt warme dagen.
Zou ik het zelf aanschaffen? Waarschijnlijk niet, maar het zat allemaal bij de woning dus dan ook maar gebruiken B)

Ik ben voor het eerst in vier weken weer eens op kantoor. Toch wel weer lekker. Even weer wat rechtstreeks contact met een paar collega's. Plek genoeg dus we kunnen ruim uit elkaar zitten en ondanks dat de thuiswerkvoorziening prima zijn werkt het hier net even beter.

B Real zei:
Klinkt goed Hans. Jij bent één van de weinig die dus profiteert van de bizar hoge huizenprijzen en vervolgens niet een nog duurdere woning terugkoopt. Ik denk dat de huizenprijzen nu ook wel echt op hun top zijn en binnenkort weer wat gaan inzakken door de corona perikelen.
Zeker in jouw regio zal de overwaarde een leuk bedrag zijn, maakt het wonen en leven (financieel gezien) weer een stukje comfortabeler waarschijnlijk :)

Het is echt bizar. Mijn huis heeft 5 dagen te koop gestaan. En het bedrag wat ik er voor krijg is boven de toch al riante vraagprijs.
Ik heb echt mazzel gehad.

Ik was maandag en dinsdag ook even op kantoor. Fijn om een aantal collega's weer even live te zien. Ik zit bijna gemiddeld 5 uur per dag met teams te werken.
Wat overigens erg goed gaat !

ja de huizenmarkt is nog steeds bizar, wij hebben deze ochtend een bezichtiging gehad bij een huis in de wijk. Prima huis, mindere locatie, nog mindere tuin en de makelaar zei al, dat zaterdag voor 12.00 ons bod binnen moet zijn om enige kans te kunnen maken.

Dus we zoeken nog maar even verder..... Achja, zolang we niet onder de brug hoeven te slapen :)

Van harte met de nieuwe woning Hans! Mooi dat je van de overwaarde kan profiteren.

Huizenprijzen zijn echt helemaal overthetop nu... heb de laatste 3 dagen huizen op Funda gezien waarvan ik dacht: oeh, flinke prijs... daarna bekijk je de foto's en is het ook allemaal niet helemaal modern en dan zie je in de tekst 'veiling, bieden vanaf' *-) koekoek... waarschijnlijk wordt het nog verkocht ook.

Op Facebook zag ik nog een stuk grond van 2000m2 te koop: buitengebied, 10 minuten rijden vanaf de stad ongeveer. 260.000 euro!

Schoonzusje had gekeken bij een huis die nog niet op funda stond; nog 4 geïnteresseerden. Allemaal een bod gedaan, allemaal afgewezen... komt nu op Funda. Verkopers denken/weten dat ze er meer voor kunnen krijgen.

Gekke tijden...

gerwin zei:
Op Facebook zag ik nog een stuk grond van 2000m2 te koop: buitengebied, 10 minuten rijden vanaf de stad ongeveer. 260.000 euro!

Nou, wat let je.
Kopen, opdelen in 5 stukken van 400m2, 4st verkopen met dikke winst en zelf op het overgebleven stuk een prefab villa neerzetten voor ongeveer 1,5ton.
Heb je je eigen woonwijk ontwikkeld :)

@Hans, gefeliciteerd. Maatschappelijk verantwoorde keuze ook, er is zo'n groot tekort aan eengezinswoningen.

Richard zei:
De AGR stoelen blijf jij, Ruud, fan van en die had ik in de Astra ook. Tja, ze zaten prima en hadden voldoende instelmogelijkheden maar ik kan niet zeggen dat ze nou echt ontzettend veel beter waren dan die ik in de Focus er voor had of in de **** nu. Ik zou ze in elk geval niet extra aanvinken op een volgende auto.
Stoelen zijn echter zeer persoonlijk, maar doorgaans vind je in de meeste stoelen wel een goede houding als ze voldoende instelmogelijkheden hebben.
Goed punt!
Toen ik de Astra bestelde zonder de AGR stoelen heb ik best wat vragende blikken hier gehad. Maar nog steeds sta ik achter de keuze. De leenauto die ik laatst mee had zaten ook AGR stoelen in, ik had niet het idee dat het zoveel beter was als de gewone stoelen in de mijne.

Ja Gerwin, dat idee van Fer is zo gek nog niet! :)

Iedereen het Paasweekend een beetje doorgekomen?
Zaterdag 6km gewandeld, gisteren 6km gekanoed en 3km gewandeld, vandaag 140km gereden met de Kever. Prima dagje voor een tourritje. Utrechtse Heuvelrug vandaag: Vreeland-Utrecht-Bunnik-Amerongen-Rhenen-Veenendaal-Woudenberg-Soesterberg-De Bilt-Groenekan-Loosdrecht-Vreeland. Mooi rondje en ik vond het vrij rustig onderweg.
En vanochtend nog de tegels in de tuin schoongemaakt met de hogedrukspuit. Vooralsnog weet ik me wel een beetje te vermaken.

Mogguh!

Rustig paasweekeinde gehad. Prima thuis vermaakt. Beetje hard gelopen, gefietst, beetje geklust en het vooral thuis gezellig gemaakt. Ik vond het geen straf; zeker met het prachtige weer van zondag. Wel hogelijk verbaast over onze buren, hadden beetje schijt aan de corona voorschriften. Zaterdagavond huis vol met vrienden, zondag hele familie inclusief kinderen en opa en oma over de vloer en gisteren waren ze volgens mij weer ergens op visite.

Vant weekend ook wat auto's zitten sneupen en deze staat toch wel hoog:

0-8ec89f2d-b31d-4acd-9938-801a0d512871.jpg

Deze ST wordt al behoorlijk betaalbaar en genoeg te vinden in leuke kleuren. Liever de versie van na de facelift omdat ik het vierspaaks stuur afschuwelijk lelijk vind en het schermpje inimienie is maar dan wordt ie gelijk weer stuk duurder. En de trekhaak is nog wel een dingetje.
Maar de Focus is toch wel een stuk betaalbaarder dan een Astra of een Golf. Daar is het materiaalgebruik en de afwerking ook naar maar het rijdt wel weer strak.

Of een facelift ST-line versie is ook leuk maar dan minimaal met de 1.5 viercilinder want de 1.0 legt me te matige prestaties neer..
Maar jah..voor dat geld heb je ook wel weer een hele lekkere luxe Astra K ST die dan toch wel weer een stuk moderner en zekere van binnen veel hoogwaardiger is.

0-f3cceb2f-ad13-4234-a896-43712841b34a.jpg

Een vriend van mij die mij altijd ophaalt om te gaan squashen had kort een pre-facelift en toen jaren lang een facelift. Die laatste was toch enorm stuk fraaier. Nu was dat ook een luxere uitvoering met verwarmbare stoelen, stuur, sfeerverlichting, xenon en veel andere toeters en bellen maar toch. De pre-facelift kan ik van binnen maar niet aan wennen denk ik. tov jou astra ga je er ook maar weinig echt op voorruit gevoelsmatig. Natuurlijk als ST een behoorlijk rappe auto en stuurt van nature lekkerder maar verder?
Nee dan zou ik altijd voor een lekkere facelift versie gaan die goed in zijn spullen zit.

Hoe doen die dingen het in duitsland dan? Lijkt mij echt zo'n auto die je daar relatief voordelig kunt aanschaffen. Geef je Berri en die vriend van hem ook wat mee. Kan hij het ophalen en invoeren regelen :T

Zo'n ST is goed in Duitsland te vinden ja. Pre facelift dash is niks mis mee, juist fijn zonder touchscreen. Wel jammer dat er geen trekhaak onder een ST kan.
De facelift is ook niet zo duur meer. Leuke Titanium doe, dan heb je een goede uitrusting. Kan je later altijd nog de ST bumpers monteren.
Nieuwe model begint ook al rap betaalbaarder te worden maar die vind ik net wat minder.

Pre-facelift heeft toch dat dashboard met ontzettend veel knoppen? Dat vind ik wel een nadeel, de facelift versie heeft een normaal aantal knoppen en dat oogt een stuk beter.

Ik heb een klein half jaar een facelift versie gehad en zou die van hart aanbevelen, vond het een ontzettend fijne auto en ook de 1.0 viel mij absoluut niet tegen.

Nou wat let je.
Kopen, opdelen in 5 stukken van 400m2, 4st verkopen met dikke winst en zelf op het overgebleven stuk een prefab villa neerzetten voor ongeveer 1,5ton.
Heb je je eigen woonwijk ontwikkeld smiling smiley

Ik gok dat niet zomaar mag en ik ben ook heel benieuwd waar ik een prefab woning van 1,5 ton kan kopen. Er zijn namelijk genoeg aanbieders die goede en mooie (deze bijvoorbeeld), maar dan moet je het budget toch al snel x2 doen :D

Maar ik snap je reactie en zou in de basis best een ludiek plan kunnen zijn inderdaad :)

Pre-facelift heeft toch dat dashboard met ontzettend veel knoppen? Dat vind ik wel een nadeel, de facelift versie heeft een normaal aantal knoppen en dat oogt een stuk beter.

ik vind de hoeveelheid knoppen niet echt storend, maar wel hoe het geklusterd is. Onrustig en niet logisch. Maar blijkbaar is zoiets smaakgebonden :)

Moet ineens denken aan een A8 waar ik toen ik een jaar of 15 was in zat. Gigantisch veel knoppen, prachtig verlicht. Ook alle schuifjes en andere zaken verlicht

zoiets zal het geweest zijn;
dashring16.JPG

heerlijk B)

Ik vind veel knopen ook niet erg, dat heeft wel wat, maar ik dacht de pre-facelift focus zelfs een num-pad had met de cijfers 0 tm 9. Dat is wel iets teveel van het goede :D

Precies, het enige lelijke en drukke is het paneel van de radio waarbij je 90% van de knoppen niet gebruikt. Maar een Astra van hetzelfde jaar heeft niet minder knoppen, alleen is het radiopaneel wat minder suf vormgegeven. Je had bij de Focus ook nog het Sony radiofront maar die vind ik juist wat druk met priegelige knopjes.

Mogguh!

Lekker weekend achter de rug; mooie weer, muziek, lekker eten en veel buiten. Fijn hoor!

@ Fer: op zich helemaal geen slecht idee, maar ik ben meer iemand die risico's probeert te vermijden dan ze op zoekt ;)

@ Richard: mooi prefab spul, maar wel prijzig inderdaad.. .even een huizencrisis eroverheen :}

@ Focus: vooral na de facelift vind ik het ook mooi spul! Die goud/gele van Joost is wel heel erg tof!

Ik heb een klein half jaar een facelift versie gehad en zou die van hart aanbevelen, vond het een ontzettend fijne auto en ook de 1.0 viel mij absoluut niet tegen.

Knoppen vind ik ook niet erg (heb het inderdaad nu ook en stoor me er totaal niet aan) maar vind dat stuur van de Focus voor de facelift echt megasuf..met die vier spaken...
En dat hele kleine schermpje in het midden..

ford-focus-10-ecoboost-125-pk-trend-full-22052012095405-2832.jpg

De 1.0 zal mooi draaien maar een 0-100 in 11,2 vind ik wat tegenvallen..ga ik er nog meer op achteruit tov mijn astra. Ik wil er juist wat op vooruit gaan. En ik heb toch echt voorkeur voor een veel fijner lopende viercilinder...de 150 pk is dan meer dan prima!

Leuke Titanium doe, dan heb je een goede uitrusting. Kan je later altijd nog de ST bumpers monteren.

Nee! Juist dat St-line pakket maakt hem leuk! dat is een must!

Zo'n stuur zal toch wel een keer te vervangen zijn door een ander exemplaar?

De 1.0, hoe goed ook voor een 3 cilinder, zou ik ook overslaan. 150PK is echt perfect lijkt mij in zo'n C segment station. Meer wel leuker natuurlijk B)

als ik nu iets qua vermogen zou moeten inleveren zou ik ook nog wel mee kunnen leven denk ik. Nu gaat de auto in iets van 7.8 seconden naar de 100. Zolang het maar wel flink onder de 10 seconde zit en lekker veel souplesse ook onderin toeren. Als ik ooit een 5 serie wil hebben dan zou ik met de basis motorisering 520i (184pk) ook prima kunnen leven.

als ik nu iets qua vermogen zou moeten inleveren zou ik ook nog wel mee kunnen leven denk ik. Nu gaat de auto in iets van 7.8 seconden naar de 100. Zolang het maar wel flink onder de 10 seconde zit en lekker veel souplesse ook onderin toeren. Als ik ooit een 5 serie wil hebben dan zou ik met de basis motorisering 520i (184pk) ook prima kunnen leven.
Ik heb wat dat betreft gelukt: ik zit op 13,1 seconden naar de 100... dus de kans is groot dat ik er op vooruit ga :D

:}

ach ik rij ook vaak in de up en die zal waarschijnlijk ook zoiets doen. Zelfs daar is prima mee te leven (tu) zeker in de stad. maar een fatsoenlijke 4 cilinder met wat pit is toch wel lekker hoor. En dat hoeft niet per se een GTI achtige te zijn.

Ja als je ooit een Laguna met 2.0T kiest dan heb je het zelfde blokje als ik nu heb. Relatief veel koppel (iets van 300Nm dacht ik) en twin-scrol turbo, dus al lekker vroeg beschikbaar maakt het toch wel een hele lekkere auto van. Maar ik rij er gemiddeld 1 op 10 mee. Op de lange baan nu met de snelheidsbeperkingen moet 1 op 12 ook vast mogelijk zijn. Dat doet jou dieseltje een heel stuk beter. Maar ik rij nog geen 10.000 per jaar. Kan met het verbruik niet zo zitten eerlijk gezegd als het rond de 1 op 10 schommelt.

AsconaGT zei:
De 1.0, hoe goed ook voor een 3 cilinder, zou ik ook overslaan. 150PK is echt perfect lijkt mij in zo'n C segment station. Meer wel leuker natuurlijk B)

Een Golf 1 GTI had minder dan 100 pk en was in die tijd een supersportwagen.
Zelfde met de GTD die met 95 pk als een sportwagen werd beschouwd.
De "gewone" versies moesten het allemaal met zo'n 50 à 75 pk doen...

Dus waarom een C-segmenter tegenwoordig 150 pk zou nodig hebben???

Ik zeg ook dat ik die 3 cilinders over zou slaan en voor mij 150PK perfect. Voor een ander zal een stuk minder ook voldoende zijn en er zijn er ook genoeg die minimaal 200PK willen...

De golf 1 van toen heeft het formaat van een Polo van nu en het gewicht van een Up!. Een Up GTI heeft ook 115 PK. Is gezien zijn gewicht ook een best rap karretje ondanks de 115PK.

Een C segmenter van nu is niet alleen een stuk groter (stuk groter dan de passat van die tijd) maar ook een stuk zwaarder. Daarnaast ging het verkeer in die jaren sowieso een stuk trager. Een beetje gemiddelde auto kwam niet voor bij de 100PK en van 0 naar 100 in 20 seconden wat ook zeker geen uitzondering. Sommigen halen de 130 km/h niet eens.
Nu gaat alles een stuk sneller. En ja met de up kom ik ook gewoon met het verkeer mee, zeker in de stad. Op de snelweg echt planken om de vaart er in te houden maar ook dat gaat. Maar in een C segment auto is een 1.0 3-cilinder best oke, het houd niet over maar je komt ook niets te kort. Maar voor mij persoonlijk is die 150PK gewoon perfect om lekker vlot te rijden, je komt niets te kort, ook als de auto volgepakt is geen enkel probleem, je hoeft nooit op de laatste tenen te lopen, pakt lekker op en hoe goed de 3 cilinders ook zijn tegenwoordig. Een 4 cilinder blijft gewoon wat prettiger. Misschien ben ik ook wel verwend ;)

Maar in een C segment auto is een 1.0 3-cilinder best oke, het houd niet over maar je komt ook niets te kort.
We hebben een maandje digitale tijdschriften voor de nope, daarin kwam ook 2x de test van een vernieuwde astra voorbij. Over zowel de 3-cylinder diesels als benzine motoren zijn ze heel positief. Ze zouden het zelfs jammer vinden als de nieuwe 3-cylinder bij het uitzwaaien van de astra verdwijnt. En dat over een Opel-blok :O

Terug
Bovenaan