Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mogguh!

@ eikenrups: is hier drama (geweest) zo'n beetje elke wijk/straat staat hier vol met die bomen en dus vol nesten. De Gemeente dacht eerst dat een lintje voldoende was, maar er het regende klachten. Toen zijn ze toch maar met wegzuigen van de nesten begonnen.

@ huizen: huis wat Rob liet zien daar verbaasde ik me ook over qua prijsstelling... hier in de buurt kosten dat soort huizen al wel 50.000 extra.
In het dorp waar mijn zusje en zwager wonen zijn ze nieuwe 2-onder-1-kappers aan het neerzetten: 300.000 euro *-) (wel 340m2 grond, maar toch...)

Als ik de jackpot win, dan ga ik in eerste instantie voor deze met wat budget over om het te vernieuwen ;)
En als de gewonnen prijs iets minder hoog is, gaan we voor dit huis.

@ gerri: heb je ook al kostenopgave gekregen van de huidige Punto?
'Al wel gauw over de 1000 euro' met remmerij, onderhoudsbeurt, APK, schokbreker, distributieketting, gloeibougies en roetfilter... als ik een beetje op internet zoek/vind dan tel ik het al gauw op naar een 1500 euro. Maar dan is de auto weer deels gerenoveerd.
Ach, APK is pas in december en nu is de vakantieperiode, dus mooi rustig te tijd om te kijken en vergelijken!

@Loterij, Ik ga dan voor deze in onze omgeving.

Deze graag

Daar is genoeg ruimte :)

@Gerry, dat is inderdaad wel flink alles in 1 keer.. Heel eerlijk, en even afkloppen. Ik heb (buiten de kitcar, maar dat is hobby) nog nooit zo een kosten gehad aan de auto's.

Pfoah, schitterende boerderij zeg :O

Ik heb ook nog nooit zoveel kosten aan een auto gehad. Maar om deze weer klaar voor de komende jaren te maken, is het helaas wel nodig.
Remmerij en schokdemper kreeg ik bij de vorige APK al te horen en nu komen er regelmatig meldingen over gloeibougies en roetfilter in beeld. En als we dan toch bezig zijn, kan de ketting net zo goed preventief vervangen worden.
De afgelopen 4,5 jaar '0' problemen gehad, dus ach; dan vind ik zo'n bedrag ook wat minder schokkend.

@Gerry, Inderdaad dat is ook zo, kan je niet een deel zelf doen? remmen is best prima zelf te doen evenals schokdempers (als het achter is) Heb ze bij de kit net vervangen, uurtje werk :)

Allemaal lekker om te dromen van die paleisjes van 1,5 miljoen.
Eerlijk gezegd, ik heb m'n paleisje al in Zeeland ;)
Vertoef amper nog in Belgenland, behalve dan om te werken.
Verplaatsing is - met de Belgische schoolvakantie - een plezier, exact 45minuten tot in de parkeergarage (ondanks de trajectcontroles op elke mogelijke route - in die trajectcontrole sis het heerlijk vertrouwen op adaptive cruise en pilot assist, de wagen doet gewoon alles zelf).

Natuurlijk, mevrouw wil graag nog bijbouwen, ze wil achter de woning nog een uitbouw vol glaspartijen om te cocoonen met zich op water en veld.

Serre-special-met-lessenaardak.jpg

En dan nog een carport met ingebouwd tuinhuisje erbij...

060-305-900-700-80-wm-center_bottom-100-watermerkkleurpng.jpg

En zo blijven we maar dromen...

Dromen moet je blijven hebben Peter, en uiteindelijk werk je er ook voor.

Gisteren tijdens het nuttigen van de maaltijd een melding gekregen voor een woningbrand. In een kelder was brand ontstaan in een elektrisch verstelbare stoel.
Doordat de deur van de ruimte dicht was en de ramen ook gesloten waren heeft de brand zich niet heel fors kunnen ontwikkelen en is die feitelijk gestikt. Wel met als gevolg dat de hele ruimte vol zwarte aanslag (slechte verbranding is veel rook) zat. De brand is pas laat opgemerkt omdat men in de ruimten geen rookmelders had en dus de rook die uiteindelijk onder de deur door kwam heel laat is opgemerkt.

Best indrukwekkend om mee te maken. En wel weer een bewijs dat rookmelders op alle bouwlagen aan te bevelen zijn, want het kan gewoon branden zonder dat je het merkt.

@Peter Zou dan eerder zoiets als aanbouw/overkapping nemen, denk een stuk goedkoper en met lekker weer kan je die paneeldeuren gewoon openschuiven. Zo'n garage/schuur met overkapping eraan is ook wel een mooie optie inderdaad, hebben jullie daar mooi de plek voor. ( op de plek waar nu dat hutje met afgewaaide dak staat ;) )

deponti-glasjpg.jpg

Dromen zijn goed inderdaad :)
Misschien eerst maar eens beginnen met maandelijks een staatslot te kopen, dat vergroot de kans al van "geen kans" naar "nihil" :D

En wel weer een bewijs dat rookmelders op alle bouwlagen aan te bevelen zijn, want het kan gewoon branden zonder dat je het merkt.

Dank voor de reminder, wij moeten ze ook nodig eens aanschaffen! :O
Heb je nog tips qua goed en goedkoop? Ik zag ze laatst bij de MediaMarkt liggen met WiFi/app voor je telefoon, lijkt me een beetje overkill. Alles moet tegenwoordig WiFi hebben lijkt het wel*
Kan ik er gewoon een stapeltje aanschaffen bij bijv. de bouwmarkt?

*) in onze nieuwe keuken krijgen we ook een inductieplaat en oven met WiFi (= standaard). Nu kan ik het voor de oven nog enigszins begrijpen, het apparaat is te updaten (is blijkbaar nodig tegenwoordig?) maar je kunt er ook recepten mee downloaden en dat zou wellicht nog wel eens handig kunnen zijn. Maar wtf moeten we met WiFi bij een kookplaat? *-)

Enige zinvolle van wat ik me bij wifi-rookmelders kan voorstellen is dat wanneer er niemand thuis is je bij een alarm de brandweer vast naar je huis kan sturen..;)
maar dan zal je net weer zien dat het een valse melding is..:)

nee..je kan ook overdrijven..gewone rookmelders zijn al vrij prijzig..dan zullen deze nog wel een stukje duurder zijn!

Wij hebben ze ook op alle etages en kritieke ruimtes en ook een CO melder in de ketelruimte.

Same here @ Rookmelders, iedere kamer hangt er 1 en een CO melder op zolder bij de ketel. was een kleine investering destijds, en het is erg vervelend als er midden in de nacht ineens 1 gaat piepen omdat hij leeg is, maar verder top!

Wifi op de oven en kookplaat.. :) fantastisch :)

Wifi voor alles, wat een onzin. Een kookplaat zou je dan op afstand aan kunnen zetten. Ik heb naast de laptops en telefoons niks op de WiFi volgens mij.
Rookmelders, die in de keuken gaat steeds af door de airfryer. Die rookt iets. Op zolder een gecombineerde rook koolmonoxide melder. Moet er eigenlijk nog eentje op de overloop ophangen, goede reminder! Volgens mij ligt er nog eentje in de verpakking in de schuur...

Ik zag ze laatst bij de MediaMarkt liggen met WiFi/app voor je telefoon, lijkt me een beetje overkill.
Ik heb er thuis wel één hangen van Nest. Reden is dat ik alleen thuis woon en ik met regelmaat de apparaten met een hoger brandrisico (vaatwasser, droger, wasmaschine) ingeschakeld had als ik zelf niet thuis ben. Dan is het wel fijn dat wanneer er iets gebeurd ik daar een melding van krijg. In zo'n geval zou ik dan mijn ouders bellen om ze ff polshoogte te laten nemen. Voor de rest hangen er bij mij ook gewoon goedkope rookmelders.

Maar als er met regelmaat iemand thuis is, kun je ook goed gewone rookmelders nemen. Die van de Action of bouwmarkt voldoen prima.
Beste zijn eigenlijk de gekoppelde rookmelders. Als je ze dan goed ophangt wordt je 's nachts ook gewekt in je slaapkamer als er in de bijkeuken brand is.
Dus zeker bij een wat ruimer huis zou ik die wel aanbevelen.

En denk ook ff aan een koolmono-oxide melder in de ruimte waar de ketel hangt en in de woonkamer als je een houtkachel/gaskachel hebt.

Ik heb ook 2x nest rookmelders op de begane grond en eerste verdieping. Meer gadget dan leuk maar hij verlicht ook een aantal seconden iets de overloop als ik 's nachts naar toilet loop of iets. En een ander voordeel is ook dat zodra het brandalarm af gaat alle verlichting in huis ook op volle sterkte af gaat (ik heb veel zigbee (hue achtige) lampen in huis) wat aan elkaar gekoppeld is. Zelfs de tuin gaat vol in de verlichting dan en krijg dan uiteraard melding op de telefoon. En het een voordeel is ook dat doordat ze via wifi gekoppeld zijn dat alle melders af gaan. En je ook hoort welke melder de rook heeft gesignaleerd. En ze ziet er mooi uit, kleine is er ook van onder de indruk als het even oplicht :D

Op zolder heb ik een goedkoop ding, maar wel op 220V zodat ik geen gezeur met batterijen heb. Maar goede reminder ruud. in de kelder staat de wasmachine en droger en daar heb ik er (nog) geen een. Daar ook maar eentje hangen (wel op 220V)

Dat van het koppelen is wel een goede inderdaad, want als de melder in de bijkeuken of zou gaan ga ik dat echt niet op onze slaapkamer horen. In de bijkeuken staan wel de wasmachine en droger, dus zeker belangrijk om daar één te hebben. Overigens hoeven we qua "nooduitgang" geen gebruik te maken van de bijkeuken, dat scheelt wel iets qua veiligheid in nood.

Koolmonoxide melder ga ik ook op het lijstje zetten. Ook voor de woonkamer, want vorige week net besloten dat we de schouw gaan vervangen voor een pelletkachel.

@ Joost, dat gaat voor mij ook een lange termijn project worden. Alle verlichting (ook in de tuin) etc besturen met telefoon/tablet. Mijn vriendin vind dat echt de grootst mogelijke onzin en heeft een hekel aan gekleurde verlichting, maar die heeft dan maar pech :}
Vind die zooi alleen zo verschrikkelijk duur *-)

On-topic. Mijn auto staat weer bij de garage, even een kleine reparatie uitvoeren zoals jullie weten. Ben benieuwd of het een wereld van verschil gaat maken.
Leenauto is een Astra 1.0, die volstaat qua vermogen toch eigenlijk prima. Alleen de gerobotiseerde handbak is een beetje wennen. Aan de ene kant is het lekker comfortabel, maar als je iets meer gas geeft dan voel je de schakelmomenten ontzettend goed en schakelt het ding om de haverklap terug. Irritantste is nog dat wanneer je bijv. de cruisecontrol verhoogt van 90 naar 100 hij ook direct terugschakelt *-)

Wij hebben 4 rookmelders, op elk niveau in het huis 1. Deze zijn onderdeel van een compleet draadloos alarmsysteem met verbinding naar een meldcentrale + melding op mijn GSM. Investering was beperkt, maar wel € 55 per maand voor abonnement alarmsysteem + meldcentrale.

Gerobotiseerde bak (td) moet de eerste auto nog tegen komen waar dat fatsoenlijk werkt. Al heb ik al even niet meer in de laatste generaties gereden. Een goede automaat is wel super fijn (tu)
@ Joost, dat gaat voor mij ook een lange termijn project worden. Alle verlichting (ook in de tuin) etc besturen met telefoon/tablet. Mijn vriendin vind dat echt de grootst mogelijke onzin en heeft een hekel aan gekleurde verlichting, maar die heeft dan maar pech
Vind die zooi alleen zo verschrikkelijk duur nut smiley

ikea is super goedkoop, en heb ook spul van innr. koppeld allemaal op elkaar en werkt echt top! Heb hoofdzakelijk wel gewoon witte lampen.

maar tuin gaat automatisch aan als zon ondergaat "if sunset" , en "if 11.00pm" gaat alles uit. Behalve tuinhuis lampje, die gaat uit "if sunrise". Eenmaal ingesteld nooit meer omkijken naar. Lampen aan en uit via de app doe ik vrijwel nooit.

In wookamer ook, alles met 1 knop op de wand alles aan of alles uit. Ga je op vakantie kun je tijdelijk tijd inschakelen dat het vanzelf aangaat en uit. Alle lampen zijn eenvoudig dimbaar. Ben er heel erg te spreken over.

Ik had altijd de smart-switch setje van de Action. Voor 6 tientjes was je klaar en werkte ook redelijk goed.
Helaas is de bridge onlangs kapot gegaan en vervangende apparaten zijn niet meer verkrijgbaar, schijnbaar is men ermee gestopt.

Dus nu is alles enkel nog met de afstandsbediening te gebruiken. Wel jammer, het INNR setjes is ook wel te doen, maar ben ik toch weer 150-200 euro kwijt om alles om te zetten.

Wij hebben ook gewoon zo'n goedkoop schakelsetje van de Action. Aan of uit en meer niet. Bevalt dikke prima. Meer heb je echt niet nodig..en als we op vakantie gaan zet ik er gewoon een tijdklokje tussen. Buiten schakelen we het handmatig aan of op beweging. Als ik niet buiten ben hoef ik ook geen verlichting daar.
En kleurenlampen heb ik er allemaal uit gegooid. Wij waren er gauw op uit gekeken en hebben alles gewoon weer een kleur.

Ben benieuwd of het een wereld van verschil gaat maken.

Ben ook wel benieuwd. Ik heb ook wel vaak last van inhouden. is wel een Astra J kwaaltje maar ben ook wel eens benieuwd of het met de turbo van doen heeft.

Mogguh,

Heb thuis geen rookmelders; moet er maar eens een setje kopen, kan nooit kwaad.

@ Verlichting: beneden in de kamer heb ik 4 lampen met Hue-white. Ik heb het flink in de aanbieding kunnen kopen, maar normaliter erg prijzig.
Maar je kunt het inmiddels ook koppelen met het spul van IKEA dus ik denk dat ik het nog wat verder ga uitbreiden. En ik wil nog een keer een bewakingscamera kopen om er aan te koppelen.

Beneden kan ik de verlichting nu bedienen met telefoon, TOON, Google Home en de wanddimmers :D
Als ik op vakantie ben zet ik het 'afwezigheidsprogramma' aan, dus dan gaat de verlichting in bepaalde tijdsvakken aan/uit.

Ik hou wel van dat soort gadgets. Binnenkort nog even Google Chromecast kopen zodat ik mijn televisie met Google Home kan bedienen B)

Leuk hè al die gadgets :) de tuinverlichting op die manier regelen is ook wel een hele mooie! Ik heb dat nu op een wat onhandige manier geregeld, dus gebruik het vrij weinig. Terwijl het wel heel mooi is als het aanstaat. Kan op het wensenlijstje voor het nieuwe huis! Wel geregeld: klik-aan-klik-uit op alle lampen beneden. Dus ook die boven de keukentafel schakelen mee in het vakantieprogramma :)

Wat betreft rookmelders, hingen er wel.. maar de discipline om dat eens goed na te lopen was er niet echt. Een lege batterij betekende dus soms ook dat het ding wekenlang in de hoek lag. Tot ik in alle vroegte bij een uitgebrande woning stond voor mijn werk waar 2 mensen die nacht waren omgekomen. Mijn oude rookmelders bleken ver over datum (ja, dat kan dus ook nog). Nu 4 stuks plus een CO melder. En die laatste blijkt dan toch nog te hoog te hangen, dat moet ik nog even aanpakken. De kans op brand thuis is niet zo gek groot, maar als je lekker slaapt, ben je gestikt voor je er erg in hebt.

@gerwin: lastige keuze. Een keer wat anders is ook wel lekker natuurlijk. Mogelijk met minder kilometers is alles ook weer wat strakker. Persoonlijk zou ik het dan wel leuker vinden om dan iets heel anders te rijden. Tegelijkertijd heb je nu een betrouwbare auto, die je voor vergelijkbaar geld weer helemaal op peil hebt.

@peter: mooie dromen! Wanneer gaat de schop in de grond? ;)

Ah ja, Ikea heeft het tegenwoordig ook. Ga ik daar maar eens grasduinen, moeten we binnenkort sowieso nog een keer naar toe. Voor nu doe ik het ook met een setje van de Action, maar daar zitten alleen de lampen in de zithoek op aan gesloten.
Sowieso is het qua verlichting en apparatuur nog een tijdelijke opstelling bij ons in afwachting van de verbouwing.

Nu we toch off-topic bezig zijn. Hier nog Sonos gebruikers?
Ik zit er aan te denken om mijn receiver plus losse zuilen, waar een erg prettig geluid uit komt, te verpatsen en daarvoor in de plaats een Sonos playbar, 2x Sonos One en een Sonos sub neer te zetten.
Komt qua ruimte iets beter uit, ik vrees dat de huidige speakers straks niet voldoende ruimte hebben en het bedieningsgemak van Sonos is subliem natuurlijk.

@ Gerwin, je hebt nog geen Chromecast? Als er iets veel waar bied voor zijn geld! Wij gebruiken hem praktisch dagelijks (tu)

Ben ook wel benieuwd. Ik heb ook wel vaak last van inhouden.

Ik mag nog een dag wachten, ze gaan de auto vandaag niet klaar krijgen.
Heb vanmorgen nog gevraagd naar het exacte probleem, maar dat konden ze me niet echt vertellen aangezien je aan de buitenkant tegenwoordig ook niets meer ziet.
Ze vermoeden dat de turbo soms stroef loopt/spoelt en dat dit afhankelijk van de temperatuur soms wel en soms niet naar boven komt. Als ik er over nadenken zou het kunnen kloppen, maar aan de andere kant klinkt het ook weer vergezocht.

Chrome cast heb ik vorig jaar ook verpatst. Gebruikte hem nooit. En nu heb ik hem ook niet meer nodig omdat ik via de Playbar kan streamen. Maar doe dat eigenlijk alleen voor Spotify waarvoor ook een speciale functie op zit. Films en series streamen doe ik nooit. Komen we helemaal niet aan toe sinds de kleine...:}

Avond. Net even een nieuwe Corsa samengesteld hoe ik hem wel zou zien zitten.

Uw Nieuwe Corsa 5-deurs GS Line
1.2 Turbo Benzine Start/Stop 96kW (130pk) - 8-traps automaat

Consumenten-adviesprijs € 24.649,00
Opties € 3.695,00

Kleur en bekleding
Voltaic Blue € 599,00
Stoffenbekleding "Banda" Marvel Black

Premium pakket (OFW) - Bevat: 6 luidsprekers; Digitaal Audio Systeem geïntegreerd type
DAB/DAB+/DMB-R; USB aansluiting; Opel Connect - Communicatiemodule; Draadloze
telefoonlader (incl. 2 USB-poorten 2e zitrij); 2 USB-poorten 2e zitrij; Zicht & Licht pakket (incl.
Regensensor; Automatic Light Control (ALC); Automatisch dimmende binnenspiegel;
Binnenverlichting met leeslampjes voor).
Electronic Climate Control (ECC) (C68)
Adaptieve Matrix LED koplampen (OLL) - Bevat: LED koplampen; LED Dagrijverlichting;
Automatisch grootlicht; Adaptive Forward Lighting (AFL); Automatische koplampverstelling;
LED achterlichtunits.
Elektronische handrem (J71)
Radio 7" met Bluetooth (IOB) - Bevat: 6 luidsprekers; Digitaal Audio Systeem
geïntegreerd type DAB/DAB+/DMB-R; USB aansluiting.
Lichtmetalen velgen 7Jx17", 4-dubbelspaaks in Gloss Black (RVF) - Bevat:
205/45 R17 XL 88H - BW HW1.

Totaal Consumenten-adviesprijs incl. afleverkosten € 28.344,00

Picture.aspx

Picture.aspx

Picture.aspx

Picture.aspx

Een hoop geld maar wel een voor mij prima uitrusting en uitvoering zo.

Met betrekking tot eerdere discussie.
Heb in de woonkamer een rookmelder hangen die er van de bouw af al hing, gaat op 220V wat wel een prettig idee is, blijft wel irritant piepen zodra de batterij leeg is dus kost ook altijd batterij. Op de benedenverdieping dus geen rookmelder hangen maar daar is eigenlijk ook vrij weinig te vinden wat opeens kan ontbranden eigenlijk, wellicht wasmachine/droger maar die staat toch niet aan als ik er niet ben of aan het slapen ben bijvoorbeeld.

Chromecast ding heb ik ook ooit gekocht omdat het me makkelijk leek maar heb dat ding eigenlijk nooit uitgepakt, zit zo nog nieuw in doos zoals hij bij de bol.com vandaan kwam. :}

Frank, wat bedoel je met de hoogte? Wanneer hangt een koolmonoxide meter te hoog? Ik had 'm eerst onder de ketel liggen, maar heb 'm nu op het schuine dak er boven geschroefd.

Marc, is de Corsa al besteld? Ik zou voor dat geld een nette tweedehands 4-serie pakken :)

Chromecast is ideaal. Wil er tegen de winter nog eentje hebben voor de tv op zolder, heb daar nu een hometrainer staan en dan kan ik tenminste een beetje tv kijken tijdens het bewegen.

De Corsa in Begie zo geconfigureerd kost dan 25.885 euro ook een boel geld, Maar in Nederland is het echt duur. In spanje kost diezelfde Corsa 19291 euro. Kortom we worden in Nederland goed belazerd. :|

Op de benedenverdieping dus geen rookmelder hangen maar daar is eigenlijk ook vrij weinig te vinden wat opeens kan ontbranden eigenlijk, wellicht wasmachine/droger maar die staat toch niet aan als ik er niet ben of aan het slapen ben bijvoorbeeld.
En toch verkijken veel mensen erop hoeveel risico-objecten ze in huis hebben. Alles waar een accu in zit of via een snoer aan het net verbonden is, is een risico.
Je leest het tegenwoordig veel dat accu's ontbranden tijdens het laden.

Kortom we worden in Nederland goed belazerd
Jeps. Ze hebben na de nieuwe meetwijze van de uitstoot van auto's in Nederland een goede melkkoe gevonden om de overheidsinkomsten op te krikken.
Heel erg jammer, want auto's zijn zo bizar duur geworden.

chromecast gebruiken we hier ook dagelijks. Onze smart TV is oud aan het worden en de smart functies worden niet meer ondersteund. Nu kunnen we wel gewoon onze telefoon streamen en zo weer youtube kijken en andere zaken.

Ook hebben wij geen ziggo maar KPN. Heb wel de ziggo app op de telefoon met het account van mijn schoonvader, zo kan ik gewoon zondags F1 kijken op de grote TV via de chromecast. top dingetje!

Mooie corsa zo hoor marc! maar idd wat een prijzen. Voor nog niet zo heel lang geleden had je daar een vrij dik uitgeruste Astra voor. Denk een Astra J 1.6 180PK Turbo Sport met wat opties kostte destijds net zo veel. Dat terwijl de corsa relatief zuinig is met lage uitstoot. Eerder het C segment en nu zelfs het B segment begint aardig onbetaalbaar te worden als je het zelf wil aanschaffen voor de normale mensen met een normaal inkomen.

Airbaglampje van de laguna heeft zich niet meer gemeld, zal wel een slecht contactje ergens geweest zijn, als het vaker voorkomt ga ik de stekkers wel even nakijken. (tu)

De prijzen zijn inderdaad hoog, dat is ook de reden dat wij een redelijk interessant geprijsde 7 jaar jonge Mégane hebben gekocht. Ik ben echt achterover geslagen van de prijzen voor een auto van +/- 5 jaar oud, wat eigenlijk onze insteek was. Nieuw is helemaal onbetaalbaar voor de "normale mensch"

Klopt hoor....als het zo door gaat komt er een tijd dat de nieuw verkoop bijna alleen nog maar lease is.

Veel mensen die ook een nieuwe auto kunnen betalen, doen dat ook steeds minder omdat je in de eerste jaren zo enorm veel afschrijft.
Dan maar licht gebruikte versie waar al flink wat van de prijs af is.

En ik zit nu ook af en toe te sneupen en het aanbod van auto's met wat krachterige motoren is ook zeer beperkt en als ze er wel zijn erg prijzig.

Corsa moet ik echt even in het echt zien. Vind de neus ook erg a1 en ben op de plaatsjes nog niet helemaal overtuigd. Wel positief dat de auto qua presttaies een stuk vlotter is geworden. De 100 pk variant is al lekker vlot.

chromecast gebruiken we hier ook dagelijks. Onze smart TV is oud aan het worden en de smart functies worden niet meer ondersteund. Nu kunnen we wel gewoon onze telefoon streamen en zo weer youtube kijken en andere zaken.

Ook hebben wij geen ziggo maar KPN.

Wij hebben KPN en op de mediabox zit ook gewoon een youtube-kanaal waardoor je direct kunt youtuben. Gebruiken wij heel veel voor de dochter. Die weet zelf haar weg daar al aardig te vinden met de afstandbediening..;)

De vriend van mijn zusje heeft 2 maanden terug een nieuwe 3 serie 330i besteld (nieuwe model) zoals hij hem wilde hebben ruim 65K. Is toch niet normaal meer.

Mooie corsa zo hoor marc! maar idd wat een prijzen. Voor nog niet zo heel lang geleden had je daar een vrij dik uitgeruste Astra voor. Denk een Astra J 1.6 180PK Turbo Sport met wat opties kostte destijds net zo veel.

Ik had gisteren voor de gein even gekeken wat je 20 jaar geleden voor minder dan 28k kon kopen.

- Omega 2.0 16v
- Vectra 2.5 V6
- Astra 2.0 16v OPC

Nu is 20 jaar heel lang geleden maar toch. ;)

Volgens mij kon je een dik aangekleden ** **** 5 GTI ook kopen voor 30k of nog minder. Daar heb je nu een doorsnee/instap C-segmenter voor of dus een luxe B-segmenter.

De auto blijft gewoon een mooie melkkoe voor de Nederlandse overheid, maar ik ben wel benieuwd hoe lang ze door blijven gaan met uitwringen. Op een gegeven moment loopt het spaak en lopen de inkomsten terug ipv dat deze stijgen a.g.v. verhoogde belastingen/prijzen etc.

Ik moet nog een klein jaartje met de Astra en een opvolger kan van alles worden als het aan mij ligt.
- Met een Tesla zou ik spekkoper zijn gezien de bijtelling. Meer vermogen, meer luxe, grotere auto, meer comfort voor minder geld.
- Een Focus/Proceed van +/- 30k zou ook mogen. Dan ga ik er qua pk's en vermogen wel iets op achteruit, maar rijd ik nog steeds een C-segmenter voor +/- dezelfde maandelijkse kosten
- Een B-segmenter (geen idee welke), voor +/- 25k. Ook prima, maar qua comfort op de snelweg een stapje terug. Maandelijks wel goedkoper.

Ik heb voor mezelf wel besloten dat ik in elk geval maandelijks niet méér wil uitgeven aan een auto...... denk ik.

En ja, dan heb ik geluk dat ik lease. Privé is het niet grappig meer en zou ik echt iets van 5.000eu aanschaffen en zo goedkoop mogelijk proberen te rijden.

@Richard Als je de ruimte niet echt nodig hebt zou ik dan inderdaad wellicht gewoon lekker voor een volle B-segmenter gaan.
Rijd echt niet veel slechter dan een C-segmenter tegenwoordig, aan luxe uitrusting of opties ie je zou willen ontbreekt het ook niet.
De Corsa hierboven met 1,2 3-cilinder en 130 pk heeft bovendien een Automaat en doet de 0-100 in 8,7 seconden, ook dat is zeker niet behelpen!

Qua prestaties is het prima, en qua ruimte is een B segment prima. maar een C segment auto is wel 'meer' auto. Kan mij voorstellen als je een astra K rijd het echt als een stap terug voelt als je dan in een Corsa stapt, hoe goed deze ook mag zijn voor een B segment auto. Als mijn vrouw een overstap mag maken naar het B segment zou wel een enorme sprong voorwaarts zijn!

Mijn collega rijd een nieuwe Pro C'eed (private lease). wel met een 3 cilinder, maar het is echt een 'dikke bak'. (tu) Ben wel benieuwd hoe het rijd.

Corsa is wel een generatie nieuwer natuurlijk, kan ook best uitmaken.
Heb net een Corsa helemaal volgeklikt met alles opties die mogelijk zijn, dan kom je dus op een bizarre 33.217 Euro uit.
Maar dan zit er een hoop spul op wat ikzelf echt nooit zou bestellen en wat mij betreft ook complete onzin is eigenlijk.

Picture.aspx

Total Loss zei:
Mooie corsa zo hoor marc! maar idd wat een prijzen. Voor nog niet zo heel lang geleden had je daar een vrij dik uitgeruste Astra voor. Denk een Astra J 1.6 180PK Turbo Sport met wat opties kostte destijds net zo veel.

Ik had gisteren voor de gein even gekeken wat je 20 jaar geleden voor minder dan 28k kon kopen.

- Omega 2.0 16v
- Vectra 2.5 V6
- Astra 2.0 16v OPC
Nu is 20 jaar heel lang geleden maar toch. ;)

We mogen natuurlijk niet vergeten dat de standaard uitrusting op de auto's ook al bizar compleet is. En dat moet uiteraard allemaal betaald worden.

Total Loss zei:
@Richard Als je de ruimte niet echt nodig hebt zou ik dan inderdaad wellicht gewoon lekker voor een volle B-segmenter gaan.
Rijd echt niet veel slechter dan een C-segmenter tegenwoordig, aan luxe uitrusting of opties ie je zou willen ontbreekt het ook niet.
De Corsa hierboven met 1,2 3-cilinder en 130 pk heeft bovendien een Automaat en doet de 0-100 in 8,7 seconden, ook dat is zeker niet behelpen!

Deels waar. Ik heb drie jaar lang een Clio gehad, nu ben ik geen fan van Renault maar afgezien daarvan is een B-segmenter prima. Alleen, reed en rijd ik veel op de snelweg en dan is een klasse groter toch echt wel een stuk fijner qua comfort en geluid. Qua ruimte is een B-segmenter prima inderdaad, alleen ik moet er wel 4 á 5 jaar mee doen en wie weet wat er in de tussentijd gebeurt :)

De Clio had 90pk op een 980kg, dat hielt niet over maar als je 120 á 130pk hebt met ongeveer dat gewicht zoals de Corsa hierboven dan heb je wel een lekker bommetje inderdaad :)

Proceed nu paar keer zien rijden. Echt een nekkendraaier hoor! Je ziet iedereen ook naar dat ding kijken. Tesla ben ik wel op uitgekeken maar begrijp dat je daar niet omheen kunt vanuit financieel oogpunt.

Qua ruimte is een B-segmenter prima inderdaad, alleen ik moet er wel 4 á 5 jaar mee doen en wie weet wat er in de tussentijd gebeurt

Ook niet onbelangrijk. Met zijn tweeën is een B segmenter prima maar met een gezinnetje is een C-segmenter toch wel erg fijn hoor!
Ik twijfel ook wel eens hoor. Vind een B segmenter rijdynamisch veel leuker maar als ik dan weer voel hoe comfortabel en makkelijk de astra lange afstanden aflegt en wat je er allemaal in kan drukken, dan is dat toch ook wel heel fijn!

@Richard Jij in een B-segmenter van de zaak en E in een leuke 2e hands stationwagen indien nodig. Misschien ook nog handig voor de trimsalon? ;)

In 2002 kon je voor 24345 exclusief metallic lak 550 euro en sportstoelen 350 euro en xenon 850 euro dus voor totaal 26095 euro had je een station wagon met de befaamde 1.8i-16v motor met alle denkbare luxe die in 2002 leverbaar was. Dus lederen stoelbekleding, billenverwarming, Climate control, Xenon wat toen top of the art was, stuurbediening van de Radio-CD, alle ramen electrisch, centrale vergrendeling, sportstoelen het zat er allemaal op en eraan en uiteraard ook fraaie lichtmetalen velgen. Nu zijn we 17 jaar later en dan krijg net een Corsa voor dat bedrag en dat met een motor die toch echt minder is dan die fijne 1.8i-16v. Als reiswagen verslaat de Vectra b2 van toen met gemak de Corsa van nu. Kortom de prijzen staan niet meer in verhouding met het gemiddelde inkomen van de Nederlanders. Nu kan de gemiddelde Nederlander echt geen aangeklede Insignia meer nieuw kopen, In 2002 Verkocht ik volop de Vectra Onyx aan particulieren die dat gemakkelijk konden betalen. Het CPB verteld ook niet voor niks dat sinds 2002 het gemiddelde inkomen weer terug is op het niveau van 1987... :| Alleen zijn de huizenprijzen en de overige lasten sinds 2002 de pan uit gerezen.

Mogguh!!

Nu zijn we 17 jaar later en dan krijg net een Corsa voor dat bedrag en dat met een motor die toch echt minder is dan die fijne 1.8i-16v.
Die mening kun jij niet onderbouwen Ingo, gezien je geen ervaring hebt met de 1.0T in de Corsa. Pa heeft hem in de Crossland gereden en was positief verrast.
Ik denk zelf dat het juist een erg fijne combinatie is, veel vermogen bij lager toerentallen in een lichte auto.

Als reiswagen verslaat de Vectra b2 van toen met gemak de Corsa van nu.
OOk een aanname die niet is onderbouwd met ervaringen. Ik kan me zomaar voorstellen dat de Corsa ook erg fijn rijdt. Als ik kijk hoe 160 km/h voelde in mijn Astra F in vergelijk met de Corsa D, dan is dat al een wereld van verschil.

Dus lederen stoelbekleding, billenverwarming, Climate control, Xenon wat toen top of the art was, stuurbediening van de Radio-CD, alle ramen electrisch, centrale vergrendeling, sportstoelen het zat er allemaal op en eraan en uiteraard ook fraaie lichtmetalen velgen.
Hoeveel van die zaken zijn tegenwoordig al gemeengoed. En dan heb je tegenwoordig ook adaptive cruisecontrol, regensensor/lichtsensor, voetgangerherkenning, verkeersbordenherkenning, stuurhulp, parkeerhulp, botspreventie, eps, batterij airbags, telefoon integratie, navigatie, LED-koplampen, emergencycall en ga nog maar ff door.

Ja, ik vind ook dat auto's te duur zijn geworden. Maar dat ligt vooral aan de NL belastingsregels.

Natuurlijk zit er meer luxe en andere techniek op. Maar dat was in die tijd voor die auto's idem.

Een Astra K is nu ook stuk ruimer dan een Vectra B van toen volgens mij. Het feit blijft alleen nog wel dat men destijds met een redelijk salaris als particulier prima een nieuwe gezinsauto kon kopen na een beetje sparen. Nu zijn er maar weinig particulieren die nog in de gelegenheid zijn om een fatsoenlijke nieuwe station of iets dergelijks aan te schaffen. Op de babyboomers na die door de ontwikkelingen in de huizenmarkt goed zijn weg gekomen of mensen met een erfenis. Maar zelfs met ons salaris van 2 personen sparen wij niet 'even' 30.000 bij elkaar en daadwerkelijk ook aan een auto willen/kunnen besteden met alle andere onkosten. Laat staan er een paar jaar in te rijden om vervolgens weer in te ruilen op een nieuwe zoals eerder veelal gebeurde bij particulieren eerder.

Als reiswagen verslaat de Vectra b2 van toen met gemak de Corsa van nu.

Daar geloof ik echt niet zo in. Mijn pa heeft diverse vectras b gehad en ik heb er uitgebreid in gereden. Van de corsa e kunnen we nog niks zeggen maar als ik nu ervaar dat bv de astra j en k al veel beter rijden dan de de vectra b van destijds dan verwacht ik echt niet dat de corsa e minder rijd. Ik heb even geen tijd om bv de wielbasis van vectra b en corsa e te vergelijken maar verwacht daar ook niet veel verschil meer in.

Heb de configurator van corsa e ook eens ingevuld. De GS line is qua aankleding redelijk lekker maar je moet toch nog wel het nodige extra aanschaffen qua opsmuk. Dimmende spiegel of regensor of gekleurd dak is nog allemaal extra.

Zat ook even naar de vergelijkbare 208 te kijken maar daar is op de site van Peugeot nog niks samen te stellen.

208 zal wel vrijwel even duur zijn. Een nieuwe Clio 130PK met dubbele koppeling automaat in RS-line trim en metallic lak kost 26.585. Daar zit vrijwel alles gewoon al op en aan. Die kun je eventueel nog uitbreiden met 360 camera en wat andere gadgets, maar imo niet nodig. Volgens mij scheelt het allemaal niet zoveel in dat segment.

Mogguh!

Persoonlijk zou ik het dan wel leuker vinden om dan iets heel anders te rijden.
Mee eens :) Maar helaas blijkt het lastig te zijn.
Ik had zelf ingeschat nog zo'n 2500 euro te krijgen voor mijn auto en wil max 2500 bijleggen voor een opvolger.
Heb daarom een zoekopdracht aangemaakt in Marktplaats met mijn eisen: 0 hits per dag de afgelopen dagen. Daarvoor alleen een interessante C3. Maar die was al zo'n beetje verkocht voordat ie online stond.

Ach, gelukkig nog tot eind van het jaar om te zoeken maar vakantieperiode is lekker rustig en dus tijd om mooi rond te kijken.

@ Gerwin, je hebt nog geen Chromecast? Als er iets veel waar bied voor zijn geld! Wij gebruiken hem praktisch dagelijks thumbs up
Nee, eigenlijk niet: onze Samsung tv heeft allerlei apps en ik kan mijn telefoon koppelen aan de TV. Dus in zo'n Chromecast zag ik weinig toegevoegde waarde.
Maar nu met zo'n Home, is het wel geinig om de TV er ook mee te kunnen bedienen :D

Volgens mij heb ik er nog 1 liggen.. Mag je voor de verzendkosten hebben.
Ooh, super! Maak graag gebruik van het aanbod (tu)

n qua ruimte is een B segment prima. maar een C segment auto is wel 'meer' auto
Absoluut! Was flink wennen van de Astra naar de Punto. Maar nu al goed aan gewend en als we het even reëel bekijken dan hebben we de extra ruimte maar zeer incidenteel nodig. Maar weer naar een C-segment zou wel een vooruitgang zijn, alleen wat te duur nog ;)

Terug
Bovenaan