Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Franklinn zei:
@Peter: ze hebben je Volvo te heet gewassen zag ik :) Hoe rijdt dat?

Verrassend vlot, volledig vergelijkbaar met mijn witte Accord destijds.
Toen ik 3 weken geleden een V90 D3 mee kreeg, was de ontgoocheling groot, zowel in de V90 als in de D3.
In een lichtere V60 doet dat motortje het verrassend goed, je vergeet meteen dat je met een diesel op weg bent.

Natuurlijk, deze morgen vertrokken in Nederland.
Toen ik op de E34 kwam, stond de motor intussen goed warm.
Maar inzake acceleratie kan de wagen toch niet tippen aan mijn eigen T5.

Conclusie :
V60 D3 is aangename wagen,
Ben blij dat ik geen V90 genomen heb,
en kijk uit naar het moment dat ik de sleutels van mijn S90 T5 terugkrijg.

Ben benieuwd wat jullie gaan doen, ligt t.z.t. maar een tipje van de sluier op en maak een goed verslag

Weet ik ook nog niet precies. Weet alleen dat we 5 juni in Munchen worden verwacht en het BMW gerelateerd is en dat we dat cadeau krijgen maar de reis er naartoe zelf moeten regelen en betalen..:) Mijn pa weet nog helemaal niks..:)

Donderdag na de receptie weten we meer!

6855020411_bc70cabd54_b.jpg

Ik ben wel eens met de ICE naar munchen geweest. Bij Arnhem opgestapt, eerste stukje gaat het nog niet zo, maar na het rurh gebied gaat het super snel en vooral super comfortabel. Even koffie halen, beetje chillen. maar weet wel dat vliegen een iets goedkoper was.

British Racing Green zei:
Conclusie :
V60 D3 is aangename wagen,
Ben blij dat ik geen V90 genomen heb,
en kijk uit naar het moment dat ik de sleutels van mijn S90 T5 terugkrijg.

Dat klinkt als win-win-win (tu)

rjthefrisian zei:
Ben benieuwd wat jullie gaan doen, ligt t.z.t. maar een tipje van de sluier op en maak een goed verslag

Weet ik ook nog niet precies. Weet alleen dat we 5 juni in Munchen worden verwacht en het BMW gerelateerd is en dat we dat cadeau krijgen maar de reis er naartoe zelf moeten regelen en betalen..:) Mijn pa weet nog helemaal niks..:)

Donderdag na de receptie weten we meer!

En dat klinkt als een fantastisch vooruitzicht! Mooie opbouw ook :}

Leuk al dat vergelijken, Peter!

@Rob: met zo'n fijne BMW voor de deur zou ik lekker gaan rijden :) De 31 afzakken naar het Ruhrgebied, en dan doorstomen.

Mogguh!

Zow, de nieuwe Corsa is los. En dat is wel ff wennen zeg.
Gelukkig kiest Opel er voor de Corsa weer wat hip/sportief neer te zetten, wat wellicht met het wegvallen van de Adam te maken heeft.
De voorkant vind ik wel heel erg wennen, ben ook benieuwd hoe dat eruit ziet in minder opvallende kleuren. Achterzijde vind ik wat anoniem.
Interieur is daarintegen wel weer lekker modern, ik hoop dat we daar ook meer kleuren gaan terugzien.

Astra F zei:
Achterzijde vind ik wat anoniem.

Past m.i. volledig bij het nieuwe familiegezicht (of beter: familie-kontje) sinds de Grandland X, dus ik denk dat we dit voortaan op alle toekomstige Opels gaan tegenkomen.

wytyjpqbfp0y.jpg

Wel leuk dat de reacties overwegend positief zijn, dat is gezien het merklogo op de neus al een hele vooruitgang tot het verleden.

Wat ik met wel af vraag is wat de gedachte is om de tankdop links te plaatsen. Zeker bij elektrisch laden is de rechter kant veel logischer, dan zit je bij langs-parkeren langs een weg met de laadopening aan de kant van de berm/stoep waar veelal de laadmogelijkheid is. Nu steekt ie uit aan de kant van de weg, waardoor kans op schade veel hoger is.

Niets mis met de Corsa, maar de nieuwe 208 is toch nog net even fraaier denk ik :)

Interieur is een stuk beter, het navigatiescherm zit in elk geval niet meer zo laag.

Ben benieuwd naar de prijs van de elektrische Corsa, de elektrische 208 gaat bijna 40k (!) kosten :O

Denk dat straks vooral de keuze is of je het interieur van de 208 of dat van de Corsa neemt. Daarnaast verwacht ik van de Corsa een wat sportiever stuurgedrag.
Ja, een beste prijs voor de E-208 maar past wel bij de verwachting. Mijn Leaf met 40kw accu kostte ook al 36.000. Nu is de 208 wat kleiner, maar daarvoor is de capaciteit van de accu 25% groter.

Mogguh!

Nieuwe Corsa vind ik op het eerste gezicht net iets mooier als de 208. 208 lijkt op de foto's wat 'bol', de Corsa wat gestrekter.
Mooi digitaal instrumentarium, clean dashboard en afwijkende C-stijl is ook goed gelukt.

@ Jimmy; ik log pas weer laat in, maar nog bedankt voor je aanvullende tips :) Staan genoteerd! En de SkyGarden hebben we ook alvast gereserveerd.

@ Rob: Leuk vooruitzicht! Verder geen verstand van reizen die kant op; ik zou al gauw de auto pakken. Maar richting Londen gaan we met de trein, dus misschien dat ik na die ervaring wel treinliefhebber wordt ;)

@ Tuin: iedereen is goed bezig! Bij ons nog even helemaal niks... totaal geen tijd voor ;) Er zijn wel wensen, maar goed; dat kan altijd nog.

Mmm...effe wat meer foto's afwachten maar wordt nog niet echt warm van de corsa. Interieur is netjes maar ook erg behoudend. Ik vind het interieur van de 208 veel moderner en chiquer ogen.

Ook in de neus mis ik wat agressiviteit / sportiviteit. Iets wat ik bij de 208 veel meer zie. De corsa lijkt wat het brave broertje van de 208. Mijn voorkeur ligt op dit moment bij de 208. Maar wacht nog even wat foto's van de corsa af.

Corsa vs 208: ik ga voor de Corsa, veel strakker.
De interieurfoto’s zijn uiteraard van de e-Corsa, die zal vast andere schermpjes e.d. hebben dan de brandstofvarianten. Maar ik ben wel benieuwd naar hoe de brandstofvarianten eruit zien..

De e-Corsa/208 is wel een auto kwa formaat en wss prijs die de markt nodig gaat hebben. Een goede aanvulling iig voor de keuzes binnen het elektrische aanbod.

Zou ook op zeker voor de Corsa gaan. Interieur een heel stuk rustiger en gewoon veel meer volwassen, voorkant ook veel beter, die rare haaientanden van Peugeot zien er maar raar uit. Achterkant van de Peugeot ( en dan met name de achterlichten ) ziet er dan wel weer goed uit. Volgens de eerste rijtesten die ik zag rijd de Corsa vooral heel erg sportief, wordt vergeleken met de Fiesta.

Goedemiddag, Vandaag lekker met de 7 op het werk. Zometeen die kleine smurf oppikken en dan gaan we lekker een uurtje rijden :). Dan is de tank weer half leeg.. 1:7 heb ik uitgerekend... dus daar moet ik nog wel e.e.a. afstellen. (af laten stellen) Maargoed, dat drukt de pret niet, het is tenslotte maar benzine :).

Zaterdag de bestrating afmaken, alles is gelegd, alleen de halfjes moet ik nog doen. Die maak ik met de slijptol op maat en ik vind dat zelf niet zo fijn om na 20.00 in de avond te doen. En dan hopen op nog een beetje lekker weer zodat ik de andere helft van de tank leeg kan rijden. In de avond gaan we naar de Q Music foute party hier in de St Jan kerk, met een stel vrienden.. erg leuk! En dan zondag in de middag als ik wakker ben ergens Lize weer ophalen bij mijn zusje :)

Lekker bezig Jimmy! Gaaf ook, dat Lize ook zo geniet van de Seven!
Ik wilde vandaag ook met de hobbyauto naar kantoor, maar we hadden beide auto's ervoor op de oprit staan, dus toch maar de Focus gepakt.

Ik kwam nog een fotootje tegen van de Ibiza, van m'n zusje. Zo gepoetst toch een best leuk ding! Kleurtje lijkt erg op wat ik op de Punto had.

Idd, als je binnen jouw Flickr-account verder naar rechts swipet (:O) kom je idd bij de Punto terecht :)

Die ik van de zijkant gezien eigenlijk veel mooier vind..

Mogguh!!

Iedereen hier een goed weekend gehad? Zaterdag heb ik nog een middag/avond gekazerneerd gezeten op een kazerne in de buurt, waar de collega's een feest hadden en dus een avondje een pilsje wilden kunnen drinken. Kwam er aan t begin van de avond een inwoner van de stad waar we zaten in de stress naar ons toe, had zijn groentetuintje (volkstuin) mooi ingepoot en wilde bewateren....maar de pomp was kapot. Hij kon geen andere lenen of nieuwe kopen op zaterdagavond.....dus of wij een pomp konden uitlenen.
Dat kunnen we uiteraard niet, maar we waren niet te beroerd de beste man even te helpen en zijn tuintje te voorzien van 3 kuub water :}

En toen 's avonds de verveling toesloeg en ik bij het struinen door de kazerne een kerstboom tegen kwam, hebben we die maar ff mooi opgezet, lampjes erin en mooi voor de glazen pui gezet. :}:}

Vorige week is de Astra weer voorzien van een APK en gezien hij dan toch op de brug staat ook direct de trekhaak laten monteren. Zaterdag de Astra bij pa langs gebracht die deze week de kabels voor de verlichting even aanlegt (ik kom er niet aan toe). Dus als alles mee zit kan eind van de week de cabrio legaal als trekauto fungeren. Zal met het koppel van de 2.2 geen probleem zijn. B)
Waar ik wel van opkeek was 1 achterband. Ik heb die band zelf al eens bekeken omdat hij droogtescheuren vertoonde. En me al eens afgevraagd hoe lang dat goed gaat, verder heb ik er ook geen actie op ondernomen omdat hij afgelopen week voor de APK moest. Nu zag ik gisteren een ei ontstaan aan de zijkant van de band, dus die moet nog snel vervangen worden voordat ik er mee ga rijden. Maar dat zou toch APK afkeur moeten zijn lijkt mij? :O

@ Berry, ziet er inderdaad knap uit zo op de foto (tu)

@ Ruud, als ik hun was liet ik die kerstboom lekker staan tot aan kerst, dat is het immers weer bijna :}
Een ei op de zijkant van de band heb ik vorig jaar ook eens gehad, alleen was die band nog bijna nieuw. Jimmy gaf aan dat dat o.a. kan gebeuren als je (te hard) tegen een stoeprand oprijd. Echter doe ik dat nooit dus het is voor mij nog een raadsel hoe ik het heb opgelopen.

Hier een van alles en nog wat weekend, niets noemenswaardigs eigenlijk. Nu een lekker kort weekje en donderdag een paar dagen weg :)

Een ei is inderdaad APK afkeur want = beschadiging aan de koordlagen in de band door bijvoorbeeld rijden tegen stoeprand of een ander soort aanrijding zonder schade zichtbaar aan de buitenzijde.
De kerstboom opzetten :}, Wat was de reden dat je in de kazerne zat, ik neem aan, als je aan het bier zat dat je niet aan het werk was.

Hier een druk weekend gehad. Zaterdag in de regen de opsluitbanden van de bestrating gelegd en de laatste "halfjes" met de slijptol op maat gemaakt, een karretje zwart zand staan leegscheppen om de border te vullen, daarna wat zakken tuinaarde erbij en de plantjes geplant.

Lize ging logeren bij mijn zusje omdat wij met wat vrienden naar de Q-music foute party gingen in de avond en fout dat het was, maar wel erg gezellig, de biertjes en wijntjes vloeiden rijkelijk! Zondag alleen veel te vroeg wakker, dus maar wat opgeruimd beneden en om 11.15 Kim wakker gemaakt. Waarna we na een laat ontbijt heerlijk 2 uur met de kitcar zijn weesten rijden, geen rug en nieren meer over en een bakje koffie halverwege de rit waren erg welkom. :)

Wat was de reden dat je in de kazerne zat, ik neem aan, als je aan het bier zat dat je niet aan het werk was.
Wij zaten nuchter op de kazerne in een naastgelegen plaats, zodat de collega's die daar normaal de uitruk verzorgen een middag en avond feest konden vieren.
Komend weekend gaat een collega van ons korps trouwen, waar iedereen voor is uitgenodigd. Dan zitten collega's op onze kazerne om de uitruk te garanderen.

Hier een druk weekend gehad. Zaterdag in de regen de opsluitbanden van de bestrating gelegd en de laatste "halfjes" met de slijptol op maat gemaakt, een karretje zwart zand staan leegscheppen om de border te vullen, daarna wat zakken tuinaarde erbij en de plantjes geplant.
Zaterdag regen Jimmy? :O Hier hadden we vannacht eindelijk weer eens wat regen.

Aahaaa Nu snap ik hem.. Netjes om dat zo op te lossen!

Ja regen, zaterdag tot een uurtje of 12.00 was het flink bezig hier en inderdaad afgelopen nacht ook.

Hier ook drukte van jewelste maar het gras ligt er eindelijk in! Nouja graszaad,. Hier was het prima weer zaterdag en zondag. De regen van vannacht (en komende dagen) zijn meer dan welkom voor mij.

Alleen nog 2 borderranden maken, pop-up sproeiers afstellen, boompje en alle beplanting er in en dan is het zo goed als klaar. Dan tuinhuisje inrichten, schappen maken en wat andere kleinigheden zodat vervolgens de kelder leeg kan worden gemaakt opgeruimd en tuinhuisje volgepakt kan worden en dan vervolgens de kelder sausen, vloerbedekking er in, alles schilderen, spotjes in plafond, want die gaat als mancave fungeren :} :-D tafeltennistafel er in of zo. Heb er 1,5 maand de tijd voor maar moet lukken.

En in augustus komt het 3e projectje dit jaar, de kastenkamer word samengevoegd met de waskamer want de oude kastenkamer word de kamer van David gemaakt, beetje behangen, gordijnen en opfrissen. Want begin december verwachten we hier weer een kleine :-D Die in davids huidige kamer gaat slapen.

Jun!

Hier gistermiddag ook eindelijk regen gehad. Heeft hier echt weken niet geregend. Effe goed voor de tuin!

Wat is bmw met zijn design matig bezig zeg...in korte tijd zijn zowel de 7 (vreselijke grille), de 5 (erg anoniem en moet drie keer kijken tov vorig model), de 3 (beste gelukt maar evenmin spectaculair) en nu ook de 1 (echt niet mooi met zijn spaarvarkensnuit) vernieuwd. Ik ben er niet kapot van maar de algemene opinie is ook niet best.

ik ben ook niet zo heel wild van de modelreeks van BMW van nu. Wel aardig maar word er niet hebberig van. Het lijkt er soms op alsof ze het elke keer een beetje afwisselen. De tijden van de designtaal in de jaren 90 van de E39 (5 serie) en E46) was echt geweldig vond ik! Toen kwam het bangle design op de 7 serie en daarna ook op de kleinere modellen en ben daar nooit echt gek op geweest. Daarna kwamen er weer schitterende modellen van de F reeks. Een 5 serie (F11) staat hoog op wensenlijstje hier. En nu vind ik weer alle modellen doe komen een beetje mwa…. echt niet verkeerd en vind de 3 serie best fraai in juiste kleurstelling/uitvoering maar het is geen natuurlijke schoonheid. Vind sowieso de bekende premiummodellen allemaal niet heel erg sterk qua exterieur op dit moment. Al zie het met alle toeters en bellen altijd wel dik uit.

Als je kijkt naar techniek, interieur en andere gimmicks dat is echt overweldigend tegenwoordig, heel mooi bij al die premium merken.

bedankt,! Weer zo'n druktemaker er bij :} al hoop ik dat de 2e ietsjes rustiger word

Mogguh!

@ Joost: Wat een gaaf bericht, gefeliciteerd :-D
En ook naar de tuin ben ik best benieuwd, wat straks het eindresultaat is.

@ Bmw: Ik ben ook niet heel kapot van hun nieuwe designkoers. Wat dat betreft stap ik liever in een Mercedes.

Mogguh!

Gisteravond een Googlemaps kaart gevuld met de 'mustsees' in London; 20 locaties in totaal... dus dat wordt ter plaatse even schrappen.
Vrijdag heen, maandag terug; veel zin in!

@ Joost: Gefeliciteerd Joost! Mooi nieuws :) Je houdt je zelf wel bezig ;).

@ Berribar: Leuke Ibiza! Interieur ben ik nog steeds niet weg van, maar zo'n kleurtje maakt het in elk geval van buiten tot een leuk sportief autootje.

@ BMW: Nee, ik vind het ook allemaal niet fantastisch. Alleen de X2 vind ik een erg geslaagd model (mits in de goede uitvoering) de nieuwe 1 heeft daar trekken van, maar die valt me toch niet zo lekker op het netvlies.
Audi is ook wisselend qua geslaagde modellen
Bij Mercedes moet ik erg wennen aan de nieuwe look, maar begint verrassend genoeg langzaam te komen.

Astra K Turbo zei:
STATISTIEKEN: Ik heb er ook wel een paar:

Minst: Renault 4 met 34 PK
Meest: Vectra V6 turbo GTS 230 pk

Even wat eigen statistieken er in gooien:

We staan nu met de caravan bij het Gardameer in Peschiera del Garda. De adria Adora in combinatie met de Astra 150 PK motor heeft zich keurig gedragen onderweg. We hebben de reis in 2 dagen gedaan, had ik vooraf niet mogelijk geacht. Op zondag reed het lekker door ideaal weer en bijna geen vrachtwagens. Helaas erg grieperig . Dus na ruim 608 km Was ik erg blij toen we op de camping kwamen in de buurt van Erlangen. Gemiddelde snelheid onderweg was 82kmh. In totaal Reden we van 8 uur smorgens tot `16:00 uur in de middag. Meest prettige snelheid om te rijden was 96 Kmh op de cruisecontrol. Dit werkt in combinatie met de automaat echt heel erg fijn. De Caravan weegt geladen 1400 kg en is bijna 8 meter lang. De 2e dag natuurlijk veel files gehad en kwamen we pas o. m 17:30 op de camping en ook om 8 uur vertrokken. Gemiddelde snelheid op de teller was gezakt tot 77kmh. De tweede dag ook ruim 630 kilometer gereden. Het verbruik viel me aller zins mee. Gemiddeld verbruik voor de vakantie was 6.8 liter In de vakantie met de caravan is dit slechts 12.1 liter. Vooraf had ik ingeschat dat we minimaal 15 liter nodig zouden hebben. De fietsen staan op de dissel. Ik zal in ons facebookgroepje een foto plaatsen van de combinatie.

Dat zijn geen heel vreemde cijfers Ingo, een caravan is een enorme windvanger wat je snel ziet in het verbruik.

Gisteren gaf mijn collega, wiens Passat GTE ik zou lenen tijdens de zomervakantie aan dat hij zelf een lang weekend Zweden had geboekt net aan het begin van mijn vakantie.:( Wel een beetje kloten, gezien ik mijn vakantie op die van hem had afgestemd zodat ik zijn auto mee kon. Maargoed, uiteindelijk is het zijn auto.

Kans is dus groot dat de cabrio dan mee gaat naar Frankrijk. Wat dat betreft lijkt me het 2.2 blok icm korte versnellingsbakverhoudingen wel een ideale vouwwagentrekker. Enige uitdaging is dan hoe we de campingkoelkast mee krijgen. Ik hoop dat die net onder het windscherm op de achterbank past.:}

Ps. Van het weekend tijdens de kazernering had iemand een Mazda CX-5 bekeken. In een mooie donkerblauwe kleur was het een plaatje om te zien, maar dan valt me het interieur bij dit merk wel zo tegen. Doet heel minimalistisch en wat goedkoop aan, terwijl ik de nieuwe Mazda's van buiten echt juweeltjes vind.

Ik heb gisterenavond even groot onderhoud gepleegd aan ons wagenpark. Ruitenwisserspul bijgevuld en olie gepeild :}
Ruitenwisserspul was bij beide auto's compleet op. Het oliepeil van de C1 zat nipt boven het minimum, dus daar moet een drupje bij een dezer dagen.

De Astra zat net onder het midden, niet gek 27.000km na de laatste beurt. Eind volgende maand moet de auto voor een beurt, dus die houdt het nog wel 5.000km vol. Tussentijds voor de zekerheid nog wel even peilen.
Olieverbruik is wat dat betreft toch prima. Ik heb in de eerste 10.000km eens een half litertje bijgevuld (had ik bij de Clio ook) en sindsdien tussen de beurten niets aan hoeven doen.

@ Ingo, ik kan me goed voorstellen dat de 1.4T zeker als automaat een fijne caravantrekker is.
Dat 96 km/u de fijnste snelheid is om een caravan te trekken ook. 80 in z'n 6 kan de auto makkelijk, maar hij is dan wel wat lui als je gas bij geeft of een heuvel op gaat. Bij +/- 100 zit je net iets hoger qua toeren, rijdt het nog steeds rustig maar heb je wel net even wat meer trekkracht wat wel fijn is met een sleurhut.

Mogguh!

vandaag nog even dagje werken en dan t/m zondag vrij. Pappadag, hemelvaart en verplicht vrije dag..schiet lekker op zo..:)

Inmiddels ook wat meer duidelijkheid over de trip naar Munchen. Mijn pa heeft een bezoek aan het museum, de fabriek plus een uitgebreide lunch plus zakgeld gekregen. We moeten nog even hotelletje boeken maar zoals het nu lijkt gaan we s ochtends vroeg rijden, start de tour om 13.00 blijven we overnachten en rijde we de volgende dag terug.

@ gerrie: veel plezier!

@ richard: af en toe nodig he..ik had donderdag de auto gewassen.. s avonds is de Astra een zwerm muggen en een lading vogelshit tegengekomen en ik kan alweer..;)

Gisteren gaf mijn collega, wiens Passat GTE ik zou lenen tijdens de zomervakantie aan dat hij zelf een lang weekend Zweden had geboekt net aan het begin van mijn vakantie.sad smiley Wel een beetje kloten, gezien ik mijn vakantie op die van hem had afgestemd zodat ik zijn auto mee kon. Maargoed, uiteindelijk is het zijn auto.

Mmm.....niet zo'n nette actie als jullie dat daadwerkelijk hadden afgesproken..gelukkig heb je de astra nog..;)

Ja, autowassen wil ik eigenlijk ook nog even doen voordat we donderdag vertrekken voor een weekend weg.
Auto is ontzettend smerig en de voorruit zit vol met dode vliegen die er door een avondje laagvliegen behoorlijk hardnekkig opzitten.

Ik was van plan om de auto vanavond of morgenavond even met de hand te wassen, maar ik heb nog een kortingsbon (geldig t/m vandaag) voor de wasstraat waar ik regelmatig kom én die hebben ook een vestiging hier vlakbij mijn opdracht. Denk dus dat ik straks geen rondje ga lopen, maar even de auto door de wasstraat trek :)

Toffe trip lijkt me dat hoor (tu)
Maar als de tour om 13.00 begint dan moet je 's ochtends wel érg vroeg gaan rijden, kun je er niet beter nog een nachte voor plakken?

80 in z'n 6 kan de auto makkelijk, maar hij is dan wel wat lui als je gas bij geeft of een heuvel op gaat.
Dat vraag ik me wel af, met een beladen auto en een caravan van 1400kg moet ie dan laag in toeren best veel kracht leveren. Maargoed, ik neem aan dat de automaat zelf van verzet wisselt als de belasting te groot is.

@ Rob: Lekker vooruitzicht, zowel de vrije dagen als t tripje met vaders.

Leuk nieuws Joost proficiat!

@ Gerrie, veel plezier in London, maar dat komt vast goed!

@BMW... de 1 serie vind ik ook niets, lijkt te veel op de X2 met die neus. Mijn zwager heeft net een nieuwe 330i besteld in Tansanitblau II metallic met 19 inch, en ongeveer al het denkbare mogelijk in opties... Wel heel erg dik, maar wat een geld mensen.

80 in z'n 6 kan de auto makkelijk, maar hij is dan wel wat lui als je gas bij geeft of een heuvel op gaat.
Dat vraag ik me wel af, met een beladen auto en een caravan van 1400kg moet ie dan laag in toeren best veel kracht leveren. Maargoed, ik neem aan dat de automaat zelf van verzet wisselt als de belasting te groot is.

Bij mij 80 in de zes heb ik zonder caravan al totaal geen trekkracht meer. Laat staan met 1400 kg er achter..;)

Maar als de tour om 13.00 begint dan moet je 's ochtends wel érg vroeg gaan rijden, kun je er niet beter nog een nachte voor plakken?

Mijn pa heeft alle tijd maar bij mij houdt het een keer op met de vrije dagen..:)

Meer vakantiegangers op het forum! De groeten uit het mooie Zweden, vrijdag tussen de bedrijven door hebben we onze huurcamper opgehaald en ingepakt en zaterdagochtend vertrokken. Op basis van een fiat ducato met zo’n 130 pk hebben we een ‘zespersoons’ camper te pakken, van een jaar of 10 oud. Met 130 pk kracht genoeg om met 100-110 voort te zoeven. Veel meer is niet prettig, horen en zien begint je te vergaan en de draaikolk in de tank ga je ook horen *-) 1 op 8 tot op heden. Maar wel ideaal zo!

Vrijdag hadden we de hele dag vrij gepland voor de vakantie voorbereidingen, maar... we hebben afgelopen week een huis gekocht :O nog snel van alles met makelaar en hypotheekadviseur weten af te handelen voordat we weg gingen. Wel een beetje gek zo. Overdracht gelukkig pas per 1 oktober, dus na onze vakantie tijd zat om ons eigen huis te verkopen.

@Joost: van harte gefeliciteerd samen! Wat leuk nieuws!
@Ruud: mooi verhaal in de kazerne :) beetje gekkigheid hoort erbij! Minder mooi verhaal van je collega, maar eigenlijk wel een hele mooie kans om met de cabrio op pas te gaan. Ga je echt van genieten!
@Rob: dat wordt een intensieve dag, maar wel heel mooi!
@Ingo: hele fijne vakantie. Fijn dat de caravan goed bevalt

@BMW: lelijk is die nieuwe 1 niet, maar heel verrassend of spannend ook echt niet
@Corsa F: ik vind het een mooie strakke wagen, of hij echt mooier is dan de 208 gaan we in het echt zien.

Soow die zag ik niet aankomen... Ik dacht dat je op het huidige adres nog niet zo lang woonde, of ik zit helemaal fout. Maar Proficiat!
En vele plezier in Zweden natuurlijk! Lijkt mij ook een prachtig land.

Gefeliciteerd! Ik ben wel benieuwd welk stulpje het is geworden.

@BMW 1-serie: wat een afgang. Het is een inwisselbaar model geworden met een vreselijke neus.

AsconaGT zei:
En in augustus komt het 3e projectje dit jaar, de kastenkamer word samengevoegd met de waskamer want de oude kastenkamer word de kamer van David gemaakt, beetje behangen, gordijnen en opfrissen. Want begin december verwachten we hier weer een kleine :-D Die in davids huidige kamer gaat slapen.
Van harte gefeliciteerd. Mooi Nieuws. Veel plezier met de verbouwing zodat alles goed past voor de kleine druktemakers.

Terug
Bovenaan