Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Grappig, woensdag mag de rooie naar de dealer voor onderhoud omdat de 60K er aan zitten te komen.
3 weken geleden al het onderhoud in laten plannen en ingevuld dat de kilometerstand 60.000 ongeveer zou zijn.
Als ik nu naar de teller kijk en mijn kilometers voor morgen en overmorgen 's ochtends erbij reken, zou het nog akelig dicht in de buurt gaan komen.. :)

Mogguh!

60 k..goeiedag zeg..dan zit je heel wat op de weg..zeker als je je centrale woonplaats in ogenschouw neemt...

Heerlijk weekend gehad en de tweejarige verjaardag van onze dochter gevierd. Wat wordt ze snel groot..poeh..maar wat heeft ze genoten!

Vandaag is de laatste werkdag van mijn vader. Gaat op zijn 62 met pensioen. Is vanmorgen met gillende sirenes opgehaald en treft een dag vol verrassingen. Hij krijgt ook een cadeau. BMW gerelateerd en ik mag mee. Kom ik nog wel even op terug aangezien hij nog van niks weet..;)

DIkke astra inderdaad, voorkant en binnenkant zijn top maar de achterkant van de SW vind ik toch wel lastig.

Klopt..blijf ik ook het lastige punt van de ST vinden. Oogt gewoon te ielig en helemaal niet dik of sportief.

Goed dat de Astra K ST is afgeslankt maar ze hadden hem wel wat dikker mogen laten ogen. Het komt mij allemaal wat te fijntjes over waardoor hij uitstraling en sportiviteit mist.
Bij de Astra J heb ik echt het gevoel dat er een dikke auto staat; heb ik bij de Astra K veel minder.
Ook mis ik een mooi sportpakket wat bijvoorbeeld VW (R-line), Ford (ST-line), Renault (GT-line) of Peugeot wel hebben. De Astra K heeft wel een OPC-line pakket (volgens mij alleen vijfdeurs maar dat is drie keer niks). Net zoals bij de J overigens waar ik het OPC line pakket ook niks vind.

Zie ook dat de 1.6T en biturbo diesel ook niet meer op de prijslijsten staan.

Vandaag is de laatste werkdag van mijn vader. Gaat op zijn 62 met pensioen. Is vanmorgen met gillende sirenes opgehaald en treft een dag vol verrassingen. Hij krijgt ook een cadeau. BMW gerelateerd en ik mag mee. Kom ik nog wel even op terug aangezien hij nog van niks weet..winking smiley

Wat mooi dat dat nog kan op die leeftijd, als ik mijn schoonvader zag met zwaar werk, vaak ook buiten in de vrieskou of zomerhitte, 66 jaar en wilde heel graag met pension en was sommige dagen echt helemaal lichamelijk op, maar helaas was het financieel niet mogelijk. De werkgever probeerde de werkjes wel gunstig voor hem in te delen maar dan nog, het had hem ook erg goed gedaan om eerder er uit te mogen/kunnen. Nu is hij 67 en eindelijk ook met pension. (tu) Mijn vader is 70 en werkt nog steeds , eigen keuze (weliswaar 2 dagen in de week) en hij vind het geweldig :}

Ben benieuwd naar de verassing van jou vader :} Kan genoeg leuke dingen verzinnen, BMW gerelateerd

Ah, jullie hebben er dus een vaste oppas bij Rob :D

Mijn auto mag binnenkort voor de 120.000km beurt. Plus dat ze de bumper opnieuw moeten vastzetten. Bij het vervangen van de koplamp hebben ze een aantal plastic klemmetjes opnieuw gebruikt, dat werkt niet en dus sluit de bumper niet mooi aan. Alleen zag ik ook al dat er een stukje is afgebroken, dus ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen :?

Zo Rob, dan heb jij wel een jonge vader :) En heerlijk he, als je op die leeftijd in goede gezondheid met pensioen kan! Mijn vader is een jaar terug gestopt, op z'n 63e, en geniet er enorm van.

Wat mooi dat dat nog kan op die leeftijd, als ik mijn schoonvader zag met zwaar werk, vaak ook buiten in de vrieskou of zomerhitte, 66 jaar en wilde heel graag met pension en was sommige dagen echt helemaal lichamelijk op, maar helaas was het financieel niet mogelijk. De werkgever probeerde de werkjes wel gunstig voor hem in te delen maar dan nog, het had hem ook erg goed gedaan om eerder er uit te mogen/kunnen. Nu is hij 67 en eindelijk ook met pension. thumbs up Mijn vader is 70 en werkt nog steeds , eigen keuze (weliswaar 2 dagen in de week) en hij vind het geweldig grinning smiley

Hij heeft het vorig jaar laten doorrekenen met zijn verlof, levensloop en dergelijke en tot zijn/onze verbazing betekende dat dat hij er mei dit jaar al uit kon. Nu is het al zover..;)
Heeft ook ruim 45 jaar bij de politie gezeten in verschillende functies en vindt het zo wel goed; ondanks dat hij het nog erg naar de zin had en zijn collega's erg blij met hem zijn.

Ah, jullie hebben er dus een vaste oppas bij Rob

Nee, wij kiezen primair bewust voor de opvang. Ik ben geen voorstander van dat de kinderen alleen maar door ouders/schoonouders worden opgevoed. Misschien dat ze er af en toe een dagje heen gaat maar niet meer. Ik zie ook van die gezinnen waar ouders en/of schoonouders elke dag op de stoep staan. Moet er niet aan denken. Hoe lief en aardig ze ook zijn...:}

Mijn auto mag binnenkort voor de 120.000km beurt.

Tjemig..wat rijden jullie wat af zeg..ik dacht dat ik veel kilometers maak maar je komt al aardig richting mijn kilometerstand (155k)

Zojuist direct maar weer vakantie geboekt. Is ons afgelopen week zo goed bevallen op de Veluwe dat we in de zomer weer gaan.
Ondanks dat we voor de vakanties gaan schrik je wel van de prijzen en beschikbaarheid. Bizar...

Mogguh, Fijn voor je vader zeg en dat het kan, super.. Mijn vader zou ook graag stoppen, maar dat is helaas financieel niet mogelijk. Hij is lasser van beroep, en dat is soms toch echt zwaar. Hij is ook 63 en moet nog 4 jaar.

Ik heb dus helemaal niets met Center Parcs/Landal etc. We gaan 1 keer per jaar een weekend met de schoonfamilie. Ik vind het niets, de halve dag in dat zwembad hangen en dan in zo een muf huisje slapen. (je kan ook een mooie treffen natuurlijk) Lize vindt het prachtig, dat maakt veel goed maar voor mij hoeft het niet en voor de prijs die vaak toch ook hoog is en je dan 2,- moet betalen om 5 minuten op een trampoline te mogen springen. Ik blijf dan liever thuis en maak wat dagtrips vanuit hier naar het zwembad/speeltuin/dierentuin.

Gisteren de 1e avond van de 4 daagse gelopen hier. Was erg gezellig, de eerste keer voor ons, maar met het groepje kids/ouders waarmee we liepen was het heel gezellig. De meiden vonden het ook super leuk! Vanavond gaan we weer :).

We zitten wel wat te dubben over de zomervakantie, we hebben nog niets en hebben ook niet echt een idee. Het kan 2 kanten op, of 10 dagen vliegreis Griekenland oid, of binnen de Benelux 10-14. (Geen Center Parcs) (:B*-):}

Nee, wij kiezen primair bewust voor de opvang. Ik ben geen voorstander van dat de kinderen alleen maar door ouders/schoonouders worden opgevoed. Misschien dat ze er af en toe een dagje heen gaat maar niet meer. Ik zie ook van die gezinnen waar ouders en/of schoonouders elke dag op de stoep staan. Moet er niet aan denken. Hoe lief en aardig ze ook zijn...grinning smiley

Ik denk dat dat qua ontwikkeling ook wel het beste is. Lekker veel omgaan met leeftijdsgenoten :)

Tjemig..wat rijden jullie wat af zeg..ik dacht dat ik veel kilometers maak maar je komt al aardig richting mijn kilometerstand (155k)

Tja, lease auto krijg je niet omdat je maar 5.000km zakelijk rijdt over het algemeen :)
Even uitgerekend, ik heb sinds aanschaf gemiddeld 110km per dag gereden en gemiddeld 40.056km per jaar.
Dat betekend ook dat de auto op 27 juni 2020 aan zijn kilometers zit, terwijl het contract op 1 juli afloopt. Strakke planning dus :)

Betekend overigens ook dat ik +/- 1.352 uur in de auto heb doorgebracht, gemiddeld zo'n 77 minuten per dag. Niet iets om trots op te zijn :?

k heb dus helemaal niets met Center Parcs/Landal etc. We gaan 1 keer per jaar een weekend met de schoonfamilie. Ik vind het niets, de halve dag in dat zwembad hangen en dan in zo een muf huisje slapen. (je kan ook een mooie treffen natuurlijk) Lize vindt het prachtig, dat maakt veel goed maar voor mij hoeft het niet en voor de prijs die vaak toch ook hoog is en je dan 2,- moet betalen om 5 minuten op een trampoline te mogen springen. Ik blijf dan liever thuis en maak wat dagtrips vanuit hier naar het zwembad/speeltuin/dierentuin.

Kan en dat herken ik ook maar dat gevoel hebben wij absoluut niet bij de Landal parken op de Veluwe. Zeker de parken op de Veluwe kan je juist alles heerlijk combineren. Vanaf het park waar we zitten kan je heerlijk km's wandelen met de hond, fietsen, mountainbiken en dagtripjes (Arnhem, Deventer, Apeldoorn) ondernemen.
We kiezen ook meestal de luxere en grotere huisjes met meer comfort. daar is echt niks mis mee.

En het is gewoon ideaal dat er allerlei voorzieningen voor de kleintjes zijn. Dat ze in het restaurants bijvoorbeeld speelhoeken/plekken hebben voor de kids waardoor je zelf rustig kunt eten. En wij zijn dol op bos wat we niet in de buurt van onze woonplaats hebben en dan is de Veluwe echt een mooi plekje.

Maar kan me ook voorstellen dat je het niks vindt...;)

De omgeving en voorzieningen al dan niet tegen betaling zijn vaak prima in orde, maar de laatste 3x dat wij in een vakantiepark hebben doorgebracht waren het altijd van die oude muffe huisjes. Hopelijk hebben we in oktober een betere ervaring :) Dan gaan we namelijk naar de Lommerbergen in Limburg.

Corsa 20SEH zei:
De omgeving en voorzieningen al dan niet tegen betaling zijn vaak prima in orde, maar de laatste 3x dat wij in een vakantiepark hebben doorgebracht waren het altijd van die oude muffe huisjes. Hopelijk hebben we in oktober een betere ervaring :) Dan gaan we namelijk naar de Lommerbergen in Limburg.

Je moet ook gewoon echt de betere parken en meer luxe huisjes kiezen.
Heb vanaf jeugd tot nu toe heel wat parken van Center Parcs en recenter Landal gehad, voorkeur gaat duidelijk uit naar de laatste.
Meestal een wat luxer huis, laatste keer vanwege actie zelfs een VIP-bungalow.
Heb hele goede ervaringen met het Landgoed het Loo van Landal, leuk park om een meer gecentreerd en mooie grote huisjes, daar ben ik 2 of 3 x geweest nu geloof ik. Verder is wat natuur betreft het Vennebbos heel erg leuk, huisjes zijn daar wel ouwe meuk maar geloof dat ze daar binnenkort iets aan gaan doen.

Midje!

Weer even een drukke periode, dus weinig tijd voor online bezigheden.
Alles verder prima. Auto's doen wat ze moeten doen, Punto krijgt er af en toe wat extra meldingen bij; net zo'n kermis. Maar ze gaan allemaal vanzelf weer uit (tu)

We zouden eigenlijk morgenavond naar Elton John gaan, maar kreeg vanmorgen een mail dat het vanwege omstandigheden is verplaatst. Helaas!

@ Jimmy: mooi dat je je hebt vermaakt in London! Ik kijk erg uit naar de hemelvaartsvakantie. Nog nieuwe ontdekkingen gedaan?

@ Vakanties: Centerparks was vroeger altijd fantastisch, mooie tijden gehad als kind. Maar recent ook nog wel eens een Centerpark bezocht, maar dat was wat minder.
Nu echt groot fan van de Landal: mooi opgeknapte huizen, nette winkeltjes/recepties en vriendelijk personeel. Ik zit ook niet op zo'n park om dan helemaal niks meer te doen: kunt het prima als uitvalsbasis gebruiken!

@ Rob: Mooi dat het mogelijk is voor hem; fijne dag gewenst!
Mijn vader is 63 maar is er nog niet echt aan toe. Wel 1 oudelullendag per week, maar ook dan werkt hij soms omdat het zo ontiegelijk druk is. En anders 's avonds ;)

Wij zijn laatst met vrienden in Limburg in een huisje (1x 6 en 1x 8) geweest en dat was prima, keurig nette en moderne huisjes.
In november wilden we met 12 personen naar de Efteling incl overnachtingen, dat vond ik met 200+ p.p. voor een weekend wel wat te gek. Wel vrij toegang tot het park, maar ik hoef echt niet vier dagen in de Efteling rond te lopen. De rest is inmiddels ook gezwicht en nu gaan we in een 12 persoons Landal huisje in Noord-Holland, voor de helft van het geld.

Ik vind het wel gezellig, maar al die faciliteiten maken we toch geen gebruik van dus is het wat mij betreft nog steeds overpriced.

Ik heb overigens zelf ook goede ervaringen met AirBnB, dan heb je vaak wat meer waar voor je geld maar ik heb het idee dat dat in het buitenland (en grote steden) wat beter is als in NL.

@ Vakanties: Centerparks was vroeger altijd fantastisch, mooie tijden gehad als kind. Maar recent ook nog wel eens een Centerpark bezocht, maar dat was wat minder.
Nu echt groot fan van de Landal: mooi opgeknapte huizen, nette winkeltjes/recepties en vriendelijk personeel. Ik zit ook niet op zo'n park om dan helemaal niks meer te doen: kunt het prima als uitvalsbasis gebruiken!

Ik heb ook sterke voorkeur voor Landal. Wij zijn natuurliefhebbers en qua natuur/ligging zijn de Landal parken gewoon de beste.
Qua huisjes hangt er sterk vanaf welk park en welk huisje (op de veluwe zijn ze bijna allemaal gemoderniseerd) en wij kiezen ook altijd de gemoderniseerde huisjes en die zijn dikke prima. Ook hebben ze allemaal betrekkelijk nieuwe restaurants en winkels en das gewoon fijn.
Recensie-sites zoals Zoover zijn perfect om te bepalen welke huisjes en parken je wel en niet moet hebben.

In november wilden we met 12 personen naar de Efteling incl overnachtingen, dat vond ik met 200+ p.p. voor een weekend wel wat te gek. Wel vrij toegang tot het park, maar ik hoef echt niet vier dagen in de Efteling rond te lopen. De rest is inmiddels ook gezwicht en nu gaan we in een 12 persoons Landal huisje in Noord-Holland, voor de helft van het geld.

Efteling hebben we ook eens naar gekeken maar echt gekkenwerk. Maar dat begint langzamerhand ook voor de Waddeneilanden te gelden. Daar wordt het ook schreeuwend duur en laten we ook links liggen.

Ik heb nooit de huisjes of parken gekozen hoor.. dus dan zal het daar aanliggen.. :)

AirBnB hadden we in London ook, Prima bevallen en zou ik zo weer doen, eerder dan een overpriced hotel.

@Gerwin, de dierentruin is echt supertof, maar met een beperkt aantal dagen zou ik die niet meepakken zonder kids.
Camden Lock was wat aangepast en "moderner gemaakt" Zeker naar toe gaan! ne de zaterdagmarkt op Portobello Road!

Ik heb ook vrijwel alleen maar positieve ervaringen met die parken. Maar wat de rest ook zegt is het wel afhankelijk welke huisjes je hebt. zelfs op de parken zelf zit daar vaak nog verschil in. Zowel op landal als center parcs heb ik hele mooie moderne huisjes gehad als wat meer gedateerde huisjes. maar zolang het gewoon schoon en netjes is ben ik al blij.

En betaal nu iets van 350 euro voor een week in VIP huisje, net buiten hoogseizoen en met wat kortingsdingen is het gewoon heel betaalbaar ook. Na 1 week of lang weekend ben ik er ook wel weer klaar mee hoor.

etekend overigens ook dat ik +/- 1.352 uur in de auto heb doorgebracht, gemiddeld zo'n 77 minuten per dag. Niet iets om trots op te zijn

Op de app van KLM kan ik ook wat vliegstatistieken zien vanaf halverwege 2012 tot nu (en daarvan zijn alleen Skyteam airlines meegerekend (!) )

Totaal in vliegtuig: 47 dagen, 23 uur en 56 minuten
Totaal aantal vluchten: 163
Totaal aantal km: 916554km
Verdeeld over 11 bestemmingen
Maar heb in al die tijd slechts 204 kilo ingecheckt als ruimbaggage. (meestal alleen cabin baggage)

*-)

Vakantievluchten met corendon of Tui, Ryanair etc zijn hier dus allemaal niet in meegenomen.

Ook niet iets om trots op te zijn, vooral die bijna 48 dagen in vliegtuig is wel beetje bizar

Dat we al die statistieken hebben wil dus niet zeggen dat we ze ook moeten willen weten... mijn hemel Joost wat een getallen!

B Real zei:
Betekend overigens ook dat ik +/- 1.352 uur in de auto heb doorgebracht, gemiddeld zo'n 77 minuten per dag. Niet iets om trots op te zijn :?

Zijn dat werkdagen of heb je 7 dagen in de week gerekend?

Gemiddelde snelheid is bij Joost wel iets beter :D
Maar dat zijn idd flink wat reisuren zeg, daar komt van/naar het vliegveld e.d. nog bij ook. Voordeel is wel dat je een groot deel van die uren vast ook hebt kunnen slapen en je de meeste recente films wel kent :D

@ Frank, 7 dagen per week. Ik rij ook in mijn vrije tijd in mijn auto natuurlijk :)
77 minuten reistijd per werkdag heb ik nog niet vaak gehad :,(

STATISTIEKEN: Ik heb er ook wel een paar:
( Ik heb een excel bestand met een hoop eigen auto ervaringen )

Mijn eigen auto's met vermogen:

Minst: Renault 4 met 34 PK
Meest: Vectra V6 turbo GTS 230 pk

Mijn auto's met aantal gereden kilometers totaal:

Minst: Vectra GTS 2.2 Business: 5.100 km ( los van mijn huidig Insignia met 4.700 km )
Meest Vectra SW 1.8 Diamond Sport 189.000 km

Mijn auto's in bezit in maanden:

Minst: VW Passat 1.6 LS en Vectra GTS Business 4 maanden
Meest : Kadett GSI 2.0 (rood) 93 maanden

Aantal kilometer per maand:

Minst: Kadett GSI 2.0 (wit) 630 km
Meest Kadett E 1.3 S 3.046 km

Totaal heb ik 904.819 Kilometers afgelegd in eigen auto's. Dus exclusief huurauto's en auto's van mijn ex en huidige vriendin en daarvoor .

En dat in
1 x Renault
2 x **
1 x Mazda
3 x Volvo
21 x Opel :-)

Leuk, die statistieken!
Ik heb vandaag de Ibiza opgehaald. Wat rijdt dat fijn! En ook best sportief! Staat is ook prima. Komende dagen eens goed schoonmaken en poetsen.

Ja ik heb m gekocht maar hij is/wordt van haar inderdaad. Dus ik lever m wel helemaal netjes af :)
Het is een 1.2 TSI van mei 2014. Een Style Business (of Style Dynamic) in montsantrood.

aar dat zijn idd flink wat reisuren zeg, daar komt van/naar het vliegveld e.d. nog bij ook. Voordeel is wel dat je een groot deel van die uren vast ook hebt kunnen slapen en je de meeste recente films wel kent

idd, en een groot deel van de reisuren word ook vergoed (tu) Maargoed, dat geld voor jou net zo natuurlijk.

Morgen weer grote tandemasser achter de laguna, puin wegbrengen en even wat plaat materiaal bij de gamma ophalen en werkblad bij de Ikea ophalen (tu)

een groot deel van de reisuren word ook vergoed thumbs up Maargoed, dat geld voor jou net zo natuurlijk.

Helaas...

@ Berry, worden auto's die bij jullie terugkomen niet standaard schoongemaakt voordat deze verkocht worden?
Of wil je zelf nog een stapje verder gaan door te poetsen etc?

@ Hans, mooi die statistieken!
Ik heb ook wel eens een poging gedaan om het nauwkeurig bij te houden, maar dat is enkele jaren geleden al mislukt.
Ik weet grofweg wel hoeveel km ik met de verschillende auto's heb gereden.

Corsa 20SEH zei:
Ik heb daar echt geen idee van, ja van de laatste 2, 3 wel maar die van 10 jaar terug... :? Geen idee.

Ik weet alles nog uit mijn hoofd.
Waren ook niet zoveel auto's

JD-GR-55 Opel Vectra 1.8i Sportive, gekocht voor 14.000 gulden met 81.000 op de teller, verkocht voor 15.500 gulden met 86.000 op de teller. ( 9 maanden )
69-DL-RP Opel Corsa 1.4 16v Sport, gekocht voor 15.500 gulden met 21.000 op de teller, verkocht voor 7.000 Euro met 55.000 op de teller ( 3,5 jaar )
77-FZ-BZ Opel Astra Coupe 2.2 16v, gekocht voor 17.000 Euro met 46.000 op de teller, verkocht voor 750 Euro met 167.000 op de teller ( net geen 10 jaar )
RN-XN-46 Opel Astra 1.6i, gekocht voor 750 Euro met 81.000 op de teller, nu bijna 6 jaar later staat de teller op 127.000

Richard, de auto's moeten schoon worden ingeleverd, maar mijn definitie van schoon is anders dan die van 99% van de berijders... Ze worden inderdaad niet gewassen of gepoetst bij ons.

Hij is van jezus toch?
Dan is het wel echt een oudje;)

Leuke statistieken van Joost en Hans. Wat dat betreft heb ik van mijn eigen auto's ook alles netjes bijgehouden.

Komend weekend staat de Opel Twintoptour weer op de planning. Leuk om een dag met 100 cabrio's op pad te gaan.
Het weer schijnt zondag nog goed genoeg te zijn voor "lekker open rijden" dus dat komt waarschijnlijk wel goed.
Tevens maar eens ff genieten van de Cascada's....en ook eens een beetje te vergelijken met de GT. Ik blijft toch echt fan van de Cascada.

Volgende week gaat de Astra voor de APK. Dan kijkt de garage ook ff of ze de trekhaak eronder kunnen hangen.
Dat gaat op een brug net wat mooier als thuis liggen te knoeien. Daarmee ga ik de Astra klaarmaken om als vouwwagentrekker te fungeren. ;)

Lekker Ruud, heb je een vakantie in het vooruitzicht?
Cabriotocht is ook erg leuk, als er 1 hier in de buurt is wil ik met de 7 ook een tocht meerijden.

Jullie treffen het met het weer tijden de tour Ruud, lekker B)
En het is vast lekker touren met de cabrio + klapwagen, waar gaat de reis naar toe?

Wij gaan met Hemelvaart een paar dagen naar Zwitserland, ook lekker :)

Goedemorgen,

Ruud heeft volgens mij een heerlijk rit gehad gisteren.. zo als te zien was op FB. erg leuk!

Ik daarentegen heb niet in de 7 gereden :(. De vijver is uit de tuin verdwenen. Ik heb 2 kuub zand en een pallet bestrating met de kruiwagen naar achter gereden. vanaf de voortuin, door de straat, door de brandgang naar de achtertuin. Zaterdag de 2 kuub zand, en zondag ochtend de pallet bestrating. Het is een wonder dat mijn armen het nog doen. Maar gelijk een deel bestraat zondagmiddag en dat is nu voor 50% al weer klaar. Vanavond weer verder en hopelijk is het dan klaar. anders woensdag het laatste stukje.

Oh ik ken het gevoel Jimmy, :} hier is er 20 kuub op gekomen in april en mei, (bij de buren waar we samen mee doen zelfs 25 kuub). 40m2 bestrating naar de tuin gebracht. grote container groen er uit. En nu moet nog 4 kuub overig zwart zand wat uit mijn tuin gekomen is naar de buren een paar deuren verder worden gebracht die de ingegraven trampoline weg hebben gehaald. Dat word ook wel weer paar avondjes werk. Gelukkig wel wat hulp maar ik ben duidelijk niet gemaakt voor dat zware werk. :p

Pittige klussen heren! Heb ik vorig jaar gehad. Was even werk maar we genieten nu nog steeds van de tuin! Dankzij de drainage nu goed droog en heerlijk strakke tuin nu.
Over twee weken komt er met onze andere buren ook nog een beton-schutting, en vandaag wordt onze nieuwe tuinset geleverd.
Laat het mooie weer maar komen!

Was weer heerlijk weekendje. Afgelopen zaterdag zijn vrienden van ons geweest met hun kleine spruit van een half jaar. Leuk hoe onze dochter daar al mee om gaat.
Ze rijden in een Golf VII hatchback. Moet zeggen dat als ik een golf zou willen het type VII mij wel het meest aanspreekt.
Maar als ik dan zie hoe ze aan het hannessen zijn om hun kinderwagen in zo'n hatchback te krijgen..deel van de bank plat en dan past het allemaal net..
Ze zouden van ons een fietskar mee krijgen maar die past er met alles plat niet eens in. Die breng ik vandeweek zelf wel even langs..;)

Gisteren nog even naar het voetbal geweest en dan is het weekend wel weer voorbij.

Oh en iemand nog tips om beetje goedkoop en vlot naar Munchen te komen? Vliegen is schrikbarend duur op dit moment.

@Joost.. man man, dat is toch niet te doen. Ik ben ook zeker niet gemaakt voor dit "zware" werk! Gelukkig is het niet iedere week, en heb je wel eer van je werk. Ik kan daar dan toch wel van genieten als ik dat zelf heb gedaan.

@ Rob, erg leuk is dat he met die kleintjes :).
Ik merk ook wel dat ik de ruimte van de Mégane erg waardeer, al heb ik de kofferbak nog enkel maar voor de boodschappen gebruikt. Wel moet ik nog iets hebben zodat die tassen niet omvallen. Dat probleem heb ik in de 1 serie niet.

Munchen.. Liften is het voordeligst, maar ik weet niet hoe lang je er dan over doet.

Mogguh!

Best lekker, met een cabrio op vakantie! Heb je zelf een vouwwagen Ruud, of leen je die?
M'n ouders hebben nog een vouwwagen. Met dat ding zijn we zelf jaren op vakantie geweest. Echter de laatste 12-14 jaar niet meer en heeft ie het meest thuis in de garage gestaan. Dus binnenkort gaan we hem uit de garage halen en eens opzetten om te zien of alles nog goed is.

Idee was eigenlijk om met de pinksterdagen een paar dagen te gaan, echter is de weersvoorspelling nog niet zo super. Dus we zien het wel ff.
Dat is eigenlijk de reden om een trekhaak aan de cabrio te maken. In de zomervakantie gaan we waarschijnlijk gewoon per ** Passat. Dat is comfortabeler en goedkoper rijden. Al had ik het met de Astra ook wel aangedurfd

@ Jimmy: Dat zijn best pittige klussen, dat kun je 's avonds meestal goed merken in de armen/rug/benen. :} Echter is het wel werk waar je voldoening van krijgt, je ziet je tuin beetje bij beetje opknappen.

Gisteren weer genoten van een mooie cabrio-rit. Vanaf 's ochtends was het al goed open rijden, echt genieten werd het toen vanaf 12uur de zon ook echt doorbrak.
Wederom een mooie route gereden, onderweg lekker gegeten en leuke mensen getroffen. Ook nog even staan kwijlen bij een paar Cascada's......de kans dat die op ten duur de Astra gaat aflossen is wel heel groot.

Grapjas!

Omvallende tassen..dat herken ik wel..daar heb ik Opel flex organiser voor met een verstelbaar net..maar moet zeggen dat ik die bijna altijd in standje achterbank heb..;)

getImage

Hmmm...de achterzijde blijft juist onberoerd..waarschijnlijk wel psa diesels..dat is wel een dikke plus!

itly2xoblgt0_800.jpg

3qbyw7rbbk3l_800.jpg

Ik heb in de laguna dit;
e2b7c8abb7d846c3da49eb1b92287c5c44e489fd.jpg

Top! En zo vind ik het ook minder erg als ik bouwmateriaal of andere troep er in moet smijten.

Daaronder zit ook dit; standaard bij elke laguna estate. Een klep die je omhoog kunt klappen om alles op de plek te houden
autotest-renault-laguna-estate-20-dci-175-fap-full-18012012115355-8764.jpg

Bagagenet of in elk geval bagageogen had ik ook wel in de Astra willen hebben. Beide is er niet en is toch wel een gemis.
Paraplu heb ik zo goed als mogelijk klem gezet tegen de achterbank, boodschappentassen liggen altijd los in de kofferbak.
Oh en een 12V punt in de kofferbak was fijn geweest, meestal zit die standaard in een station (niet alleen Opel) maar hatchbacks vaak niet volgens mij.

Hier ook druk geweest in de tuin dit weekend. Hoop onkruid weggehaald, grasgemaaid, plat dak en goten leeggehaald en schoongemaakt. Het is maar goed dat we twee groene containers hebben, want ze zitten beide helemaal vol.

Dit weekend ook nog een stuk gereden in de Leon van m´n broertje met +/-280pk. Ik was de laatste tijd van mening dat veel vermogen in een auto van mij niet meer hoeft, met 100 á 120pk kom je ook wel mee in het verkeer. Maar het gemak waarmee je met 280pk zonder te hoeven terugschakelen inhaalt is toch wel erg vermakelijk, laat staan als je wel terugschakelt en volgas geeft :D

Oh en iemand nog tips om beetje goedkoop en vlot naar Munchen te komen? Vliegen is schrikbarend duur op dit moment.

Gewoon met de auto?
Is wel een eindje kachelen, maar vind dat altijd mooie tripjes.
Vliegen zal in jou geval vanaf Schiphol moeten of wellicht Eelde? Kost ook tijd en geld om er te komen plus dat je er een tijdje van te voren moet zijn, dan in Munchen nog vervoer regelen. Al met al zal de tijdswinst wel meevallen en qua kosten lijkt me de auto ook redelijk voordelig, zeker als je ook nog eens met meerdere personen gaat en je bent ter plekke ook gewoon mobiel met eigen auto.

@Joost, ja dat is erg handig zeg. Voor de Mégane ook eens kijken.

@Richard, Ook lekker bezig geweest dus :).. Vermogen went nooit volgens mij :) voldoende is prima, maar meer is leuker! :)

Ik heb mijn gras gemaaid en kan me dus aansluiten bij het rijtje tuiniers van dit weekend (:B Desondanks, Jimmy respect hoor.

@Vermogen en ruimte.. ik denk dat die beiden op z'n tijd wel bijzonder van pas komen, maar dat je met een beetje minder ook prima uit de voeten kunt. Ik heb in de Corsa nooit het idee één van beiden tekort te komen, maar merk in de Alfa dat alles duidelijk makkelijker gaat. Er zit wel een ondergrens aanvermogen, mijn roze-rode Astra met z'n 60 kreupele paardjes deed soms iets te weinig z'n best naar mijn smaak.

Astra F zei:
Best lekker, met een cabrio op vakantie! Heb je zelf een vouwwagen Ruud, of leen je die?
M'n ouders hebben nog een vouwwagen. Met dat ding zijn we zelf jaren op vakantie geweest. Echter de laatste 12-14 jaar niet meer en heeft ie het meest thuis in de garage gestaan. Dus binnenkort gaan we hem uit de garage halen en eens opzetten om te zien of alles nog goed is.

Mooi vooruitzicht man! En wat leuk om zo samen op vakantie te gaan. Als je een zonnig oord opzoekt komt de cabrio wel extra goed tot z'n recht en beleef je de vakantiebestemming op een hele andere manier.

@Peter: ze hebben je Volvo te heet gewassen zag ik :) Hoe rijdt dat?

Ruud zei:
Gisteren weer genoten van een mooie cabrio-rit. Vanaf 's ochtends was het al goed open rijden, echt genieten werd het toen vanaf 12uur de zon ook echt doorbrak.
Wederom een mooie route gereden, onderweg lekker gegeten en leuke mensen getroffen. Ook nog even staan kwijlen bij een paar Cascada's......de kans dat die op ten duur de Astra gaat aflossen is wel heel groot.
Gister op de terugweg vanuit Rhenen (dagje dierenpark met het werk) reden er 5 Opel cabrio’s achter elkaar voor me op de A30. Moest gelijk aan jou denken Ruud :)

@Rob, naar München rijden valt wel mee kwa tijd en afstand. Afgelopen wintersport reden we er na 6 uurtjes al langs (vanuit Nijmegen)
Het goedkoopst is (tot 2 a 3 personen) met flixbus
Het snelst de ICE of het vliegtuig
Het snelst en goedkoopst (met 3 of meer) is toch de auto.
De minste CO2: de sneltrein

Herstel: ICE is net zo snel als met de auto..

Dank voor de tips. Vanaf Eelde gaan geen rechtstreekse vluchten naar Munchen. We moeten dan sowiezo naar amsterdam rijden...ook al twee uur en dan nog inchecken en drgelijke.

Ik denk toch dat het rijden wordt met overnachting. Alles in een dag is ook niet te doen. Negen uur heen, negen uur terug en dan daar nog zon vier vijf uurtjes.

Maar donderdag krijgt pa het cadeau en dan maar eens zien hoe hij er over denkt.

Paar weken terug was ik in Munchen. Geparkeerd bij de valet parking op Schiphol. Ideaal :D

En we hadden diner in de olympiaturm, naast de BMW fabriek (en museum dacht ik). Best leuk, en het eten was ook goed! :)

Heen en terug naar München op één dag gaat niet lukken nee, maar dat wordt met de trein of het vliegtuig ook lastig. Overnachting hoeft de kop ook niet te kosten en hoeft niet perse in München te zijn natuurlijk, maar al met al tikt het qua euro's wel lekker aan zo natuurlijk :)

Ben benieuwd wat jullie gaan doen, ligt t.z.t. maar een tipje van de sluier op en maak een goed verslag :D

Terug
Bovenaan