Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Voor de aardigheid eens berekend hoeveel BPM ik voor die S60 in NL zou moeten ophoesten... +2.500 EUR in gunstigste berekening :O
Ja, zo maak je autorijden met een leuke auto helemaal onaantrekkelijk (td):|

Opeling

maxresdefault.jpg

Eerlijk gezegd, ik zie aan boord heerlijke captain chairs...
Heb eerlijk gezegd voor zoiets rondgekeken als firmabolide, ideaal voor de wekelijkse trip naar zeeland en de hondjes.
Maar ja, toen bestond die enkel bij Peugeot & Toyota (en een V werd echt te duur).

De loonwig is in Belgie inderdaad hoger. Maar ben wel benieuwd hoe het plaatje is als je gaat kijken naar woning en autobezit.

Denk dat het plaatje er dan stuk anders uitziet..;)

Ook mijn idee eigenlijk, denk dat er hier in NL linksom en rechtsom nog wel ietsies meer opgehaald wordt.
Voor goed vergelijk moet je natuurlijk echt alles naast elkaar leggen ( salarissen, hypotheek, gas en licht, gemeentebelastingen, ziektekosten, verzekeringen, autokosten, kleding, eten, etc. etc. ). En eigenlijk nog wel de allerbelangrijkste kostenppost voor Dhr. en Mevr. BRG : kosten van eten bij restaurants :};)(tu)

Ik doe mijn boodschappen nu al een tijd in de Jumbo van Oostburg; beduidend goedkoper dan mijn wekelijkse boodschappen in BE.

British Racing Green zei:
Ik doe mijn boodschappen nu al een tijd in de Jumbo van Oostburg; beduidend goedkoper dan mijn wekelijkse boodschappen in BE.

Jij kan nu wel prima met elkaar vergelijken inderdaad!
Maar kan je die S60 niet gewoon op Belgisch kenteken blijven rijden hier in Nederland?
Komen al die duizenden Polen, Bulgaren en Slowaken toch ook mee weg.

B Real zei:
Voor 38% belasting all-inclusive zou ik per direct tekenen :D

Ik voor die 53% ook...
Is ongetwijfeld een gemiddelde; als ik de berekening analyseer (20% personenbelasting) betaal ik dus nog stukken meer :,(

Midje!!

Gisteren met de vrouw (en de Leaf) naar de keukenhof geweest. 220km enkele reis, dus zou ik niet halen op één acculading.
Gelukkig geeft de Fastned app een goed advies hoe te rijden en waar te laden. Onderweg 1x gestopt en 10min geladen, bij een 2e stop vlak voor de eindbestemming wat langer geladen, van 20% naar 80%. Daar hebben we bij Laplace een kop koffie en gebak genuttigd.
Bij terugkomst bij het laadstation was het er topdrukte, een taxibedrijf met een serie leafs stond in de wachtrij......dan is laden ineens niet leuk als je en wachten moet op een ander, en op je eigen laadproces.

Bij de keukenhof aangekomen vooraan kunnen parkeren bij een laadpaal en naar 100% kunnen laden. Op terugweg nog 1x 15min geladen, gezien ik 's avonds ook nog een ritje had. Uiteindelijk gisteravond met -6% accu thuis gekomen:} In totaal heb ik misschien een uurtje geladen op 420km, dit viel me best mee.

Keukenhof is trouwens echt een tip om heen te gaan. Ik heb me de ogen uitgekeken naar de mooie kleurencombinaties van tulpen, narcissen en hyacinten. Echt een belevenis.

Ik begrijp Ruud zijn positieve insteek heel goed, het is hem meegevallen.. Maar ook voor mij zou het niets zijn. Je bent in mijn ogen echt te afhankelijk.

Als ik dan lees dat Kia thans wel degelijk richting de 400km gaat, zou ik me met een Leaf heel erg bekocht voelen.
Wat een gedoe allemaal.

Moet inderdaad zeggen dat het onverwacht nog veel beperktere rijbereik van de Leaf ook voor Ruud niet leuk en teleurstellend is. Voor puur woon-werk verkeer nog steeds wel prima natuurlijk maar zodra je een keertje verder weg gaat wel een echt nadeel hoor.

Pfff...je moet er wel wat voor over hebben, Ruud...

Moet ik er niet aan denken dat ik steeds onderweg zou moeten stoppen met een kleine achterin...:}

Vooral terug wil ik na een dagje weg of uitje toch echt wel doorknallen..;)

Tja, een uurtje valt al met al wel mee. Maar je reistijd gaat grofweg van 4 naar 5 uur en dat is dus 20%. Ik zou er ook niet vrolijk van worden.

Als je nou met, normaal rijden, in 1x bij de Keukenhof was gekomen. Auto een dag aan de stekker en aan het eind van de dag gewoon weer terug, dan was het prima geweest.

B Real zei:
Tja, een uurtje valt al met al wel mee. Maar je reistijd gaat grofweg van 4 naar 5 uur en dat is dus 20%. Ik zou er ook niet vrolijk van worden.

Als je nou met, normaal rijden, in 1x bij de Keukenhof was gekomen. Auto een dag aan de stekker en aan het eind van de dag gewoon weer terug, dan was het prima geweest.

Precies dit. 1x laden op bestemming om terug te komen is te doen. Onderweg nog 3x extra moeten stoppen om bij te laden is gewoon teveel van het goede.

220km enkele reis is ook een beste afstand, dat doe je niet elke dag. Afgelopen tijd twee keer naar Duitsland geweest (Hamburg en Bremen) en dan valt me weer op wat veel Nederland er nog achter Amersfoort ligt! :D :D

220km enkele reis is ook een beste afstand, dat doe je niet elke dag. Afgelopen tijd twee keer naar Duitsland geweest (Hamburg en Bremen) en dan valt me weer op wat veel Nederland er nog achter Amersfoort ligt!

:}

Ik hoor dat wel vaker van mensen uit het westen, binnen nederland zou ik ook in 1x naar een bestemming willen kunnen rijden. (+/- 2 uur), dan is het sowieso wel lekker om even te stoppen. Als je dan moet laden, an ik prima mee leven

Goedemorgen,
Goed weekend gehad iedereen? Hier was het een beetje koud, maar prima te doen. Lize heeft skeeleren ontdekt.. :) nouja, poging doen tot :) We hebben veel geoefend.

rjthefrisian zei:
Moet ik er niet aan denken dat ik steeds onderweg zou moeten stoppen met een kleine achterin...:}
Ik snap je punt wel Rob. Ik vind het ook niet ideaal dat je een uur kwijt bent voor een dagje uit.

Echter scheelt het me ruim 300 euro netto per maand tov een gelijkwaardige Astra. En dan te bedenken dat ik de auto het meest gebruik voor woon/werkverkeer dus jaarlijks maar een paar keer extra moet tanken, dan valt het best mee. Reken ik ook nog de tijd die ik win omdat ik niet meer naar een tankstation hoef, dan scheelt het niet veel.

Rijdt je echter vaak lange stukken, dan is de Leaf niet ideaal. Echter heb je nu ook de Tesla 3 die "betaalbaar" is, aanmerkelijk verder komt en veel sneller kan laden. Daarmee zou 't probleem al een heel stuk verholpen zijn.

Mogguh!

Drruuuuk weekend achter de rug. Onder andere het ONSK geweest en de club van vrouwlief heeft (overtuigend) gewonnen. Erg gaaf (tu)

@ Elektrisch rijden: ach, ik zou het stoppen onderweg niet zo erg vinden hoor. Je kunt er vooraf rekening mee houden. Mooi ergens even een bak koffie drinken, lekker relaxed...
Zakelijk zou ik het juist vervelender vinden...

Jun!

Hier was het een beetje koud, maar prima te doen.

Het was inderdaad frisjes in Brabant. Was zaterdag op een festival in Haaren (nabij Den Bosch). Maar prima weer! In Friesland viel s ochtends sneeuw en hagel....

Heen met het vorige type Kia Rio..van binnen toch allemaal nog net niet. Keiharde vormeloze stoelen, veel hard grijs en grauw plastic. Van buiten blijft het een leuk ding! Bij de nieuwste is alles net andersom.

Gisteren is pa even langs geweest met een politieauto. Gaat bijna met pensioen en ik had gevraagd of hij nog eens langs wilde rijden als hij in de buurt was. Opa met de tatu-auto noemde ze hem al en nu helemaal. Ze heeft genoten!

Gaaf man, ff een tijdje een politieauto op de oprit. Voor je het weet heb je de hele buurt aan het roddelen

Dat was een paar jaar geleden wel zo...nu weten ze beter...:}

Alleen jammer dat het een ** was en niet een nieuwe merc...

Astra F zei:
rjthefrisian zei:
Ik snap je punt wel Rob. Ik vind het ook niet ideaal dat je een uur kwijt bent voor een dagje uit.

Echter scheelt het me ruim 300 euro netto per maand tov een gelijkwaardige Astra. En dan te bedenken dat ik de auto het meest gebruik voor woon/werkverkeer dus jaarlijks maar een paar keer extra moet tanken, dan valt het best mee. Reken ik ook nog de tijd die ik win omdat ik niet meer naar een tankstation hoef, dan scheelt het niet veel.

Rijdt je echter vaak lange stukken, dan is de Leaf niet ideaal. Echter heb je nu ook de Tesla 3 die "betaalbaar" is, aanmerkelijk verder komt en veel sneller kan laden. Daarmee zou 't probleem al een heel stuk verholpen zijn.

Zo is het ook wel weer Ruud!
Scheelt een bak met geld, voor jou gebruik komt het 95% van de tijd wel goed en je staat idd nooit meer bij de pomp. Op jaarbasis scheelt dat meer tijd dan op een dagje weg onderweg even stoppen (wat ik alsnog rete vervelend zou vinden), maar je moet het in perspectief zien.

Model 3 heb ik er nu al een hoop van gezien (sta nu ook weer tussen twee exemplaren geparkeerd). Niet heel erg lelijk, maar het interieur is wel heel minimalistisch. Toch eens polsen of ik binnenkort niet een dagje zo'n ding mee kan krijgen, ben wel benieuwd. Volgens mij valt het leasetarief wel mee en qua bijtelling goedkoper als de Astra :)

Gisteren is pa even langs geweest met een politieauto. Gaat bijna met pensioen en ik had gevraagd of hij nog eens langs wilde rijden als hij in de buurt was. Opa met de tatu-auto noemde ze hem al en nu helemaal. Ze heeft genoten!

Niet bang voor het lawaai? Of de sirene niet uitgeprobeerd? :)

@Marc, ja het is een bofkontje :)

Model 3 zie ik ook regelmatig rijden/staan, maar raak niet gewend aan het uiterlijk.. Net of hij eigenlijk 30 cm langer had moeten zijn, maar zo is samengeknepen.

Vooral terug wil ik na een dagje weg of uitje toch echt wel doorknallen..winking smiley

Qua lease snap ik je keuze volkomen, hoor. Dan zou ik er ook anders naar kijken. Dan kan je er gewoon bijna niet omheen. Dat zie je bij ons in de wijk ook wel. Alle mensen met een leaseauto rijden Ioniq, Ampera of iets dergelijks.

Maar voor ons als particulieren is de situatie gewoon anders en ik bekijk het vanuit dat oogpunt. Dan vind ik het nog lang niet aantrekkelijk en moet ik veel te veel concessies doen.

tatu-auto noemde ze hem al en nu helemaal. Ze heeft genoten!

Niet bang voor het lawaai? Of de sirene niet uitgeprobeerd?

Nee, hebben we maar niet gedaan op de zondag. Alleen de lampjes.

Mogguh,

@ Politie-auto's: Ja, bijzonder effect heeft dat op mensen. Maar wel erg tof om er mee te rijden; mensen gaan zich ineens aan de snelheid houden of voor je aan de kant. :T

Vroeger, toen het nog kon, en ik mijn Corsa A 2.0 liter had ging ik "racen" tegen de vader van mijn beste vriend. Hij in de politie auto met de sirene en lampen aan en ik in de Corsa.. :) Was lachen toen. :)

Boefjes ;)

Model 3, ik vind het ook een aparte verschijning.
Zo van afstand lijkt het of er een porsche panamera aankomt, maar direct wordt het een teleurstelling als je beter kijkt. Vervolgens zie je het iets te platte neusje en blijkt het een heel erg gekrompen Model S te zijn, die overigens nog steeds errug mooi is.

Sinds afgelopen zaterdag weer de zomerbandjes onder de rooie. Ik heb het gevoel meer te glijden dan met de winterbanden. Met de winters kan je heel gecontroleerd tot de max gaan op klaverbladen en opritten voordat ze begonnen te joelen en te glijden, de zomerbanden zijn meer een aan/uit knop. Het ene moment grip, maar dan ineens helemaal geen grip meer. Zou het door de Bridgestone Turanza's komen of gewoon omdat zomerbanden heel goed rechtuit kunnen?

Even wat anders: ik gebruik nu een jaar Google Android Auto in combinatie met de Astra Intelilux systeem.
Het valt me op dat altijd op hetzelfde punt (bij het Gelredome in Arnhem bijvoorbeeld, maar ook op de A9 bij Amsterdam) de app crasht.
Wat ik dan zie is een stilstaande navigatie waar geen beweging meer in te krijgen is. Als ik de telefoon ontgrendel zie ik in het rood dat Android Auto gestopt is en herstart moet worden.

Iemand hetzelfde probleem?
Ik ben vandaag 3x langs het Gelredome gereden en alle 3 de keren crashte de app.. (td)

Edit: eerst maar eens Android Auto ge-update naar de nieuwste versie: van 3.5 naar 4.1

Nu het woord "Panamera" valt...
Kwam gisteren van Antwerpen via de E34.
Aan een van de weinige kruispunten met verkeerslichten stond een Panamera naast mij, beiden op de eerste plaats aan de lichten.
Ik was een stuk sneller weg ;)

@Fer, zijn de banden nieuw? Normaal, als ze als iets gelopen hebben dan horen ze juist beter te plakken. Ik was namelijk weer erg blij dat de 18 inch zomers weer onder de BMW gingen :) kan ik veeeel harder door de bochten voordat ze gaan glijden.

@ Fer, beide problemen herken ik niet.
Ik ben erg tevreden over mijn 18" Turanza's, maar de winterbanden (18" GoodYear, dacht ik) deden het ook prima alleen iets meer lawaai en iets sompiger stuurgevoel. Grip op de ABS grens is ook beter bij de zomerbanden, maar dat is redelijk logisch.
Wellicht je bandenspanning iets te hoog?

Android Auto is bij mij tot nu toe ook nog niet gecrasht. Wel is het stekkertje soms wat gevoelig waardoor de verbinding even wegvalt, maar dat ligt niet aan de app/auto.
Is dat met Google Maps? Heb je het met Waze ook? Kaartfout wellicht?

@ Peter, de Porsche meneer deed niet z'n best of is een instap Panamera gewoon langzamer als een T5? :)

Volgens mij mist de panamera een 5e zitplek, dus te krap voor mijn gezin..
Jammer wel, want het zou idd een hele fijne reisauto zijn..

Corsa 20SEH zei:
@Fer, zijn de banden nieuw? Normaal, als ze als iets gelopen hebben dan horen ze juist beter te plakken. Ik was namelijk weer erg blij dat de 18 inch zomers weer onder de BMW gingen :) kan ik veeeel harder door de bochten voordat ze gaan glijden.

Nee, dit zijn de originele. Heb nu 58.000 km op de klok waarvan plusminus 18000 met mijn winterbanden zijn gereden. Dus 40K oud..
Zou de bandenwissel ermee te maken kunnen hebben?

Model 3, ik vind het ook een aparte verschijning.
Zo van afstand lijkt het of er een porsche panamera aankomt, maar direct wordt het een teleurstelling als je beter kijkt. Vervolgens zie je het iets te platte neusje en blijkt het een heel erg gekrompen Model S te zijn, die overigens nog steeds errug mooi is.
Mijn werkgever die zelf een S rijdt, was laaiend enthousiast over de 3. En dan vooral dat kale dash.

Wel grappig, ** komt volgend jaar met een 82kw accupakket in zijn elektrische auto. Daarmee zou je dus in de praktijk op snelwegtempo goed een 250-300km moeten kunnen afleggen. Op normaal tempo zou 500km mogelijk moeten zijn. Dan kom je al tot hele leuke waarden waar je in de praktijk goed mee uit de voeten kunt.

De Tesla's kunnen dat al afleggen, dus ze gaan steeds meer stappen maken. Vraag is vooral hoe betaalbaar de techniek gaat worden. En is het straks nog interessant als we er de volle mep bijtelling over moeten betalen?

Heb nu 58.000 km op de klok
Dat gaat snel Fer. De Leaf tikt vandaag de 25.000km aan na 13 maanden. Uiteraard nog met de eerste vier-seizoens banden, maar dat mag ook geen verrassing zijn. B)

Corsa 20SEH zei:
Panamera, Dat is toch wel mijn ultieme gezinsauto momenteel :)

Mocht de loterij gewonnen worden dan is het voor mij ook wel een kanshebber, of wellicht toch nog even een Mercedes E63 AMG uitproberen.

Hotdog zei:
Volgens mij mist de panamera een 5e zitplek, dus te krap voor mijn gezin..
Jammer wel, want het zou idd een hele fijne reisauto zijn..

Is volgens mij, afhankelijk van de gekozen uitvoering, wel mogelijk hoor.

Astra F zei:
Wel grappig, ** komt volgend jaar met een 82kw accupakket in zijn elektrische auto. Daarmee zou je dus in de praktijk op snelwegtempo goed een 250-300km moeten kunnen afleggen. Op normaal tempo zou 500km mogelijk moeten zijn. Dan kom je al tot hele leuke waarden waar je in de praktijk goed mee uit de voeten kunt.

De Tesla's kunnen dat al afleggen, dus ze gaan steeds meer stappen maken. Vraag is vooral hoe betaalbaar de techniek gaat worden. En is het straks nog interessant als we er de volle mep bijtelling over moeten betalen?

Ik ben ook wel benieuwd wat er nog in het verschiet ligt.
Ik denk dat de Tesla Model 3 best betaalbaar is. Dat het dashboard zo kaal is met enkel een scherm is niet alleen omdat het zo lekker futuristisch is, het is natuurlijk ook gewoon goedkoper dan allerlei bewegende/draaiende knopjes ontwerpen en aansluiten.
Zo schijnt Tesla nog meer technische vernuftigheden te hebben die andere merken (nog) niet hebben die én beter performance leveren maar ook gewoon goedkoper zijn.

Ik ben absoluut geen groot Tesla fan, maar ze doen dingen anders dan de gevestigde orde en daar kunnen de grote merken nog een hoop van leren.

Tesla heeft mooie modellen en mooie techniek maar het is ook echt wel een echte yuppen-kar. Ultieme bedrijfsleven bak...eigen bedrijfje, Apple sticker erop en gaan met die banaan. Komt natuurljjk ook omdat ze alleen maar dure versies hadden en ze in de bijtelling prettig waren. Misschien dat het nu wat verandert met de 3.

Iemand gisteren nog voetbal gezien? Ben absoluut geen ajax fan maar is echt wel genieten steeds!
Prachtig hoe ze die topclubs vrij eenvoudig over de knie leggen.

Vrijdag maar even vrij genomen. Het wordt zulk mooi weer en mooie dag om even flink puin te ruimen en naar de stort te gaan.

Mogguh!

@ Panamera: ik zag dat mijn mijn neef en nicht hun oude Panamera hadden ingeruild op een nieuwe (kan ook leaseconstructie zijn, geen idee eigenlijk)... maar die oude was al een belevenis hoor. Niet moeders mooiste maar het interieur, geluid en snelheid waren echt fantastisch.

@ Loterijwinst: Misschien ga ik dan wel voor de Mercedes AMG 4door GT coupe... ik zag er laatst in rijden en dat was toch best wel een imposante verschijning. Maar ik heb ook geen moeite met een Panamara ;) Dromen mag altijd...

@ Tesla 3: Voorkant ziet er wat vreemd uit; lage neus (donald duck snavel) en daarop een wat rechteropstaande voorruit. En dat scherm op het dashboard vind ik persoonlijk niks; net of iemand een televisie heeft opgehangen.
Maar goed; het is qua techniek natuurlijk wel een vooruitstrevende auto, dus dat is ook wat waard.

Panamera, Dat is toch wel mijn ultieme gezinsauto momenteel smiling smiley

ik vind het gewoon echt een vreselijke auto om te zien, kan er niets aan doen. Zal vast prima rijden maar de verhoudingen zijn gewoon raar en niet fraai.

Nee de ultime gezinsauto zal toch echt een M5 touring of E63s Estate zijn. 5 plekken en ook echt een fatsoenlijke baggageruimte + prestaties die wat gewone stervelingen niet eens durven te rijden

ieder zijn ding he. Een M5 is ook geen straf, maar een Panamera, ik weet niet ik vind die wel echt kloppen.

Ik heb de voetbal gezien, niet geheel vrijwillig maar was inderdaad een mooie wedstrijd, al waren de eerste 20 minuten meer slagveld dan voetbal.

Tesla is toch alleen interessant als je dit zakelijk kan rijden. Onbetaalbaar voor loondienst zonder auto van de zaak.

Terug
Bovenaan