Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

AsconaGT zei:
Gefeliciteerd Jimmy, Zo'n collection is inderdaad geen spannende uitvoering, motorisch is het ook geen uitblinker. Maar waar hij wel in uit blinkt is gewoon een prima praktische auto die zuinig is, luxe, veilig en betrouwbaar met daarnaast veel auto voor je geld. (tu)

Ben benieuwd naar de foto's :-D Aygo ben je vast zo kwijt als er airco op zit

Precies de spijker op zijn kop! praktisch, luxe, zuinig en veilig.. als ik dit in 1 rationeel potje gooi en er mijn budget aan hang dan komt de Renault Megané eruit samen met de Focus, maar die vind Kim niet mooi vanbinnen.

Foto's zal ik na het ophalen en "eigen maken" maken en in de avond uploaden :)

@ Rob en Berry, een SW inderdaad, we zijn gezwicht :) Maar de ruimte lijkt me zeker erg handig! en de stoelen en bank kunnen bijna helemaal vlak, dus Ikea here I come. Heb er zelfs een trekhaak onder.. #Burgerlijk :)

Ook tuinproject is vol aan de gang en de avonduren zijn vooral gevuld met tuinwerkzaamheden. Morgen word het tuinhuis grotendeels opgebouwd
Leuk Joost, ben benieuwd naar het resultaat! Mbt werk wel spannende ontwikkelingen!
Ik ben vooral heel benieuwd naar de Brexit, ik vermoed dat we daar nog last van gaan krijgen in Europa.

@ Jimmy: Ik vond het ook al vreemd, een autokenner die ons om advies vraagt mbt een Renault. Dus had ook al een vermoeden. Maar gefeliciteerd met de aankoop, toch weer een hele stap vooruit. (tu)

Ik heb de autodromen voorlopig wel ff in de ijskast gezet. Ik weet nog altijd niet goed wat ik wil, een andere job of niet. Als er toch een andere job komt zit daar geen lease-auto bij, dus zal ik zelf weer een auto moeten aanschaffen. Dat houd me ook een beetje tegen om nu de Astra in te ruilen op een GT. Dus voorlopig laat ik het mooi even zoals het is.

Hier zeker zorgen over de Brexit. Ik importeer spullen uit Engeland, zelfs paar zendingen per week.

Dan is het inderdaad erg vervelend.. Ik heb ook net nog banden van onze Engelse collega's overgenomen.. Wie weet hoe dat straks zal gaan.

Hier gingen er vorige week ook nog wat spoedjes en een hele ladingen spare onderdelen weg naar GB, puur zodat onze klanten straks wel door kunnen gaan.

Nog 1,5 uur en dan ga ik naar huis. Alvast dingetjes voorbereiden voor tuinhuis zodat alle werklieden morgen lekker door kunnen werken (tu) Wat is het ook een heerlijk weertje :-D

Deze ochtend de Megan'e opgehaald met mijn schoonvader, die achteraf in de 1 serie is teruggereden.
Alles goed verlopen, toch wel een hoop dingen die even wennen zijn en anders gaan of niet aanwezig zijn op de BMW.
Maar al met al erg tevreden, zelfs alle facturen van alle beurten en reparaties zitten erbij :)

Vandaag hebben we hem helemaal gewassen en schoongemaakt voorzover dit nodig was, volgend weekend ga ik hem kleien en als het meezit met de DAP aan de slag. Aan de bestuurderszijde zitten wat oppervlakkige krasjes en was swirls.

de foto's :)

IMG-4036.jpg

IMG-4037.jpg

en nog een beetje speelgoed :)
IMG-4028.jpg

Heel fraai Jimmy! Burgerlijk? Misschien wel, maar het is gewoon perfect als gezinswagen en is op deze manier gewoon een nette verschijning (tu)
Waarom blijft de Einser en moet de Aygo het veld ruimen?

Afgelopen weekend de eerste 100 km's gemaakt op de motor. Heerlijk.
Hij heeft een tijdje bij een vriend in de garage staan ivm verhuizing, vorige week in het donker naar huis gereden en toen vond ik hem al gek sturen.
Mijn broertje heeft inmiddels ook een motor die bij mij gestald staat (plek genoeg immers :)), toen ik deze uit de schuur pakte rolde deze zoveel soepeler als die van mij. Toen bedacht ik mij dat mijn bandenspanning wel eens laag kon zijn.

De pest aan mijn motor is echter dat deze rechte ventielen heeft en je daar dus amper bij komt als je bij het tankstation staat. Toen bedacht ik mij dat de Astra is uitgerust met een compressor!
Dus die uit de auto gehaald, daar zat een mooi flexibel slangetje aan en ik kon dus gewoon op de oprit de bandenspanning controleren en de banden oppompen. Was nodig want er zat 1,5 en 2 bar in en dat moest 2,5 en 2,8 zijn, niet gek dus dat de motor wat gek stuurde.
Ideaal, want heb wel eens gekeken naar een compressor en die zijn al snel 100 á 150eu, zonde geld voor die paar keer dat je hem nodig bent. Zo'n compressor uit de auto doet het minstens net zo goed in dit geval.

Ja beetje burgerlijk wel, maar over 2 weken word ik 36. Dat hoort er bij dan he.

En ja waarom de Aygo en niet de Einser. Dat is meer een emotionele dan een rationele keuze. Zoals de nieuwe Megané een rationele keuze is, willen we allebei graag de Einser houden, rijdt leuker, is meer gevoel bij dan bij de Aygo. De Einser willen we ook gewoon op rijden :)

Duidelijk, prima keuze (tu)

Ik heb afgelopen weekend de C1 nog even door de wasstraat getrokken, ik wil toch twee nette auto's op de dam hebben tenslotte :)
Was wel even schrikken toen in het begin van de wasstraat het water behoorlijk hevig langs de voorste raamstijlen lekte en ik de hele wasstraat nog door moest :O
Gelukkig was het na een paar tellen afgelopen en viel de wateroverlast mee, maar ik schrok wel even :D
Blijkbaar kunnen die goedkope auto'tjes niet zo goed omgaan met water onder hoge druk :D

Oh en komende vrijdag gaat de C1 naar de garage voor een terugroepactie, de achterruiten kunnen er uitvallen blijkbaar *-)

Ja bij de 5 deurs versies is er een terugroepactie, best heftig want dit is al enige tijd bekend.
Onze Aygo heeft helaas ook nog weleens last van overtollig water op plaatsen waar het niet hoort.

B Real zei:
Oh en komende vrijdag gaat de C1 naar de garage voor een terugroepactie, de achterruiten kunnen er uitvallen blijkbaar *-)

De C1 is intussen al 2 tot 3 jaar weg (ingeruild op de Dobló), maar H. kreeg vorige week ook nog een uitnodiging om de achterruiten te laten controleren

Zaterdag trouwens voor het eerst een tesla model 3 in het wil gespot.
Een eerder kleurloos exemplaar met donkere gesloten wieldoppen.
Zoiets dus:
Edmunds-Model-3-review.png.860x0_q70_crop-scale.png

Je moet goed gek zijn om daar zoveel geld voor neer te tellen (td)

British Racing Green zei:
Zaterdag trouwens voor het eerst een tesla model 3 in het wil gespot.
Een eerder kleurloos exemplaar met donkere gesloten wieldoppen.
Zoiets dus:

Je moet goed gek zijn om daar zoveel geld voor neer te tellen (td)

Idd walgelijk ding, snap ook echt totaal niet waarom mensen daar enthousiast over kunnen worden.

Edit : Kopie van plaatje maar even weggehaald, nergens voor nodig om dat ding 2x te moeten zien.

Hier staan er ook al een paar op de parkeerplaats. An sich niet heel veel mooier/lelijker als een Model S.
De wieldoppen kunnen er volgens mij gewoon vanaf, daarachter zitten dacht ik gewoon normaal ogende velgen. Wieldoppen zijn er voor de aerodynamica en gunstiger verbruik (heb ik een tijd terug ergens gelezen, geen idee of het echt klopt).
Interieur is wel heel minimalistisch met dat grote scherm en het ontbreken van overige knoppen.

Qua actieradius, 3 fasen laden en power wel de meeste waar voor z'n geld denk ik. Er staan hier ook een hoop Kona's, ziet er misschien iets beter uit maar is qua actieradius en laden niet echt je van het.

Inloggen wil thuis niet zo goed lukken. Op één of andere manier wordt mijn ipad diep ongelukkig van dit forum. PC op het werk doet er wat minder moeilijk over :)

@Jimmy: nette auto! Weinig spannends aan, maar zo in een diepbruine kleur wel sjiek en netjes. Uitstekende keuze voor jullie wensen volgens mij! En voor een beetje spanning heb je nu juist een mooie blauwe sportwagen op kenteken gezet, dus dat hoeft niet per sé in de ritjes naar de supermarkt of op vakantie. Fijne kilometers gewenst!

@Richard: wat een weelde! Kan me voorstellen dat de invloed van bandenspanning op het rijgedrag van de motor nog veel groter is dan in de auto.

@Model 3: Tesla rekt en krimpt wat met het design van de model s en dat zijn de nieuwe modellen die op de markt komen. Waar ik de model s erg mooi in balans vind, heb ik wat meer moeite met de model 3. Hij lijkt een tikkeltje te bol denk ik. En tegelijkertijd, als performance uitvoering, donkerrood en zwarte velgen best te pruimen. Kan 'm alleen voorlopig niet betalen en of ik met 70.000 brandende euro's in mijn broekzak me direct bij tesla zou melden weet ik dan ook weer niet. Daar is zoveel moois voor te krijgen :)

Ik vind de Model 3 heel fraai. Op mijn meurt snap ik weer niet dat men de volle bak bijtelling over heeft voor deze schijtende hond...:
2018-volvo-s90-inscription-t6-awd-sedan-angular-rear.png

Zo, Klieder komt binnen zo van Hoempapa :}
Leuke tactvolle opmerking ook (tu) :|

@jimmy, nette bak hoor! Mooi kleurtje ook en wel kicken dat je de aygo ervoor laat wijken. Had verwacht dat de eins zou gaan, maar deze keuze is zelfs veel beter!

Model 3 nog niet in het wild gespot, maar het lijkt me een stuk beter als er optische stickers komen die het neusje wat minder dolfijnig eruit laat zien.

Ik zie de Model 3 best regelmatig. Hij doet me wat denken aan de BMW 5GT: het dak is nogal hoog waardoor de inzittenden ineens heel klein lijken. Best een gek gezicht.

Moggul!

Keurige nette wagen Jimmy! Gewoon veel auto voor je geld. Veel plezier ermee!

Valt me wel op hoe ontzettend vaak je deze Megane en de Octavia ziet. Echt niet normaal wat die Nederlandse wetgeving doet met het wagenpark.

We waren afgelopen weekend op een Landal park en het waren alleen maar Octavia's, Golfjes, Passats en Megane's. Wel stond er vlak naast ons een Scion FRS 5000..wat een bruut geluid zat daarin.

Maar heerlijk weekend gehad op Landal land van Bartje. Drenthe blijft toch een prachtige provincie. En erg leuk park voor de kids. Super zwembad en veel te doen.
Geweldig ook hoe onze dochter zich vermaakt heeft en hoe de interactie met haar nichtje van 4 wordt. Nog geen twee jaar oud maar ze deed op het park vrolijk mee met de kindertjes van minstens een dik jaar ouder..!

Vrijdag voor vertrek de winterbandjes nog even snel eronderuit gegooid. Opmerkelijk dat er vrijwel geen profiel vanaf is en data ze gewoon nog een jaar mee kunnen. Zeer slijtvast die Nokians!

De zomerbanden van Pirelli schrok ik van hoeveel profiel daar al af is.

Vanmorgen bij terugkomst op het werk gelijk heftig bericht. Nieuwe manager die gisteren officieel zou beginnen als manager bij een andere afdeling van ons bedrijf, heeft zich afgelopen vrijdag teruggetrokken. Had wat last van beknelde zenuwen en afgelopen vrijdag is bij hem de diagnose gesteld dat hij een agressieve vorm van MS heeft waardoor hij nog maar paar jaar heeft.
Donderdag heb ik hem nog een handje gegeven. Bizar.

Thanks Rob, we zijn er ook erg blij mee en in deze kleur/velg combinatie zie je niet vaak rijden Dat maakt het dan toch wat exclusiever. En natuurlijk is het geen 1.5dci :)

Klinkt lekker Rob, altijd fijn om er even tussenuit te zijn en de kinds te zien genieten. Dat doet een mens al goed! Mooi om te horen dat ze zichzelf goed heeft vermaakt!

De Aygo staat sinds gisteravond te koop. Al 9 reacties en biedingen ontvangen, dus ik verwacht dat hij zo verkocht zal zijn.

Linkje

Heb het niet te spannend gemaakt, is een Aygo.. Nieuwe APK is mogelijk, maar ga ik niet op voorhand doen, als een koper hem voor het bedrag wilt kopen wat wij er voor willen hebben laat ik hem met plezier opnieuw APK keuren. Maar ga geen kosten maken als het niet nodig is.

Die dingen zijn idd zo weg. Blijft altijd bizar hoe waardevast die A segment auto's zijn terwijl een beetje BMW dat afschrijft in zijn eerste maand :}

Corsa 20SEH zei:
Thanks Rob, we zijn er ook erg blij mee en in deze kleur/velg combinatie zie je niet vaak rijden Dat maakt het dan toch wat exclusiever.

De Aygo staat sinds gisteravond te koop. Al 9 reacties en biedingen ontvangen, dus ik verwacht dat hij zo verkocht zal zijn.

Linkje

Heb het niet te spannend gemaakt, is een Aygo.. Nieuwe APK is mogelijk, maar ga ik niet op voorhand doen, als een koper hem voor het bedrag wilt kopen wat wij er voor willen hebben laat ik hem met plezier opnieuw APK keuren. Maar ga geen kosten maken als het niet nodig is.

Goedemorgen allemaal,

Om te beginnen van harte gefeliciteerd met de aankoop van de nieuwe Megane. Hij ziet er leuk uit en de kleur vind ik echt erg mooi. Ik hou wel van die koffiekleur. Dat vond ik bij de Astra ook een erg mooie kleur. Ik heb zelfs heel serieus gekeken naar een Astra met die kleur maar ik kwam qua prijs niet eruit en die had ook nog eens geen automaat dus was bij mij de belangstelling gauw over. Kleur is best leuk maar de rest van de specificaties vindt ik net wat belangrijker. Vooral omdat Marion juist die mokkakleur helemaal niet mooi vindt. :| :|:|

Het lijkt mij geen goede tactiek om een auto zonder APK aan te bieden. Het roept alleen maar vragen en twijfels op. Er is een groep kopers die dan direct afhaakt. Ik zou bij een te verkopen product vragen en twijfels willen vermijden. Een ander verhaal ik zou voor geen goud een product willen verkopen waar achteraf misschien grote kosten voor de nieuwe bezitter aan vast zitten, willen overdoen. Ik heb daar moeite mee. Klinkt misschien gek, maar ik ga niet trouw elke zondag na de kerk om dan op maandag een twijfelachtige deal te doen. Begrijp me goed ik zeg niet dat jullie Aygo een twijfelachtige deal is, maar ik persoonlijk zou niet eens de geur van twijfel willen hebben. Als ik iets verkoop dan stel ik mij letterlijk voor, dat ik dat doe aan mijn buurman (een van de 3 dominee's van mijn kerk). Voordeel van aanbieden APK,is dan ook een hogere vraagprijs want je biedt zekerheid.

Zo dit was de preek van de dinsdag. :-D

Volvo S90 is en blijft in elke uitvoering een mooie wagen. Past absoluut niet in mijn portemonnee maar dat maakt hem niet minder mooi. (:P)

Heb een fijne dag allemaal.

Het is maar goed dat ik nooit in de kerk kom :) Ik zou daar geen vrienden maken :)

Nieuwe APK is zeker mogelijk, de APK is overigens nog gewoon 3.5 maand geldig, dus niet verlopen ofzo. Maar ik ga geen extra kosten maken als dat niet nodig is :)

Mogguh!

@ Model 3: zag 'm laatst ook in het echie rijden en ik vind het geen mooie auto. Ook al was het er 1 met grotere velgen, de proporties zijn gewoon niet zo fijn en dan dat (te) grote scherm in het interieur... dan is de Model S al met al toch wel een érg geslaagde auto hoor.

@ Rob: Land van Bartje is inderdaad een erg fijn park, ook erg vriendelijk personeel vond ik. Hopelijk hebben jullie een mooi verblijf gehad, belangrijk om af en toe even rust te pakken.

Ik laat 'm maar niet aan vrouwlief zien...die wil al jááren graag een Aygo.

Maar erg mooi autootje en netjes geprijsd; APK is dan een mooi onderdeel voor de onderhandeling.

Nee, typisch voorbeeld van onverdraagzaamheid. Hoe wil je dit anders noemen?

Jimmy, die Aygo is top. Airco, toerenteller, driedeurs in sportieve look, setje wielen erbij. Helemaal goed. Die is echt zo weg.

P Klieder zei:
Nou, ondeugendheid?

Priester zijn is niet een beroep zoals bijv timmerman of buschauffeur.
Een priester wordt je als je je hele leven in het teken wil stellen voor je liefde en geloof in Jezus.
Seksualiteit (in welke vorm dan ook) past hier niet bij.

Voor veel mensen onbegrijpelijk, maar ja, daarom ben ik ook geen priester ;) maar dat is de reden waarom hij het priesterschap niet meer kan uitoefenen. Een ondersteunende rol binnen de kerk kan prima, hoewel ik inschat dat niemand zijn losbandigheid zal aanmoedigen.

P Klieder zei:
Absoluut geen onverdraagzaamheid. Zijn seksualiteit is absoluut niet de reden dat hij geschorst is . Het bisdom is juist uiterst verdraagzaam verklaring bisdom. Er is een vrijwillige gelofte van kuisheid gedaan. En aan die gelofte wordt de pastoor terecht gehouden. Verder moet mij van het hart, dat je misschien beter "stoker" als gebruikersnaam had kunnen kiezen. Op de een of andere manier wil je nogal eens graag met een gestrekt been in een discussie gaan. Het Opel hoekje is een plek op het internet, waarin we met respect met elkaar omgaan. We babbelen gezellig met elkaar en zijn het lang niet altijd met elkaar eens. Maar we respecteren elkaars gevoelens. Als je hier gezien wilt worden dan kan ik je alleen maar adviseren om eens anders het gesprek aan te gaan.

Toch nog een preek geworden :}

Prijs lijkt me niet gek Jimmy, misschien wel wat goedkoop zelfs, die ben je zo kwijt (tu)

Drenthe blijft toch een prachtige provincie.

Klopt :T
Ees, of nouja Borger, is ook een mooi dorpje (tu)
10km bij ons vandaan!

Bijzonder hoe we van de verkoop van een Aygo naar de APK naar de kerk naar een h*m*fiele priester zijn gegaan in slechts een paar posts *-)

"Let it goooo... let it gooooo"

@Richard,
Dat dacht ik ook. 3250,- is wat we er eigenlijk voor willen, lijkt me realistisch ook. gezien het overige aanbod.
Maar tot nu toe is het zo ongeveer enkel, en ik overdrijf niet "Wat is lagste prijs"
Dat ik dan heel netjes beantwoord met een volle zin, met daarin de laagste prijs en de optie om een afspraak te maken en dan hoor je niets meer. Dat is wel het kansloze van marktplaats.
Met 1 potentieel ben verder dan 3 zinnen gekomen en dan blijft het daarna ook stil.

Enne.. Ja let it goooo was ook niet op Klieder bedoeld vanuit mijn oogpunt maar op Vectrafan. *-)

vectrafan zei:
P Klieder zei:
Absoluut geen onverdraagzaamheid. Zijn seksualiteit is absoluut niet de reden dat hij geschorst is . Het bisdom is juist uiterst verdraagzaam verklaring bisdom. Er is een vrijwillige gelofte van kuisheid gedaan. En aan die gelofte wordt de pastoor terecht gehouden. Verder moet mij van het hart, dat je misschien beter "stoker" als gebruikersnaam had kunnen kiezen. Op de een of andere manier wil je nogal eens graag met een gestrekt been in een discussie gaan. Het Opel hoekje is een plek op het internet, waarin we met respect met elkaar omgaan. We babbelen gezellig met elkaar en zijn het lang niet altijd met elkaar eens. Maar we respecteren elkaars gevoelens. Als je hier gezien wilt worden dan kan ik je alleen maar adviseren om eens anders het gesprek aan te gaan.

Toch nog een preek geworden :}

Die mooie reden werd idd later aangevoerd om de gemoederen te laten rusten....

Jij noemt mij stoker omdat ik kritiek heb op iets van de kerk? Weinig tolerant.... Maar goed, dat is de kerk ook niet. Die zijn selectief tolerant....

Mogguh!

Ach, er zijn altijd van die hondjes die overal hun plasje op moeten doen ;)

Vorige week bij mijn garage een prijs opgevraagd voor de eerstvolgende onderhoudsbeurt, zodat ik weet wat mij qua kosten te wachten staat. Nog steeds geen reactie... wel jammer. Moet ik toch maar even kijken of ik ergens wat prijsindicaties op de interwebs kan vinden.

@ Jimmy: dat is wel vreemd zeg... als ik hier in de buurt op Aygo's zoek voor dat geld, kom ik maar weinig tegen. Ik denk nog niet dat S. haar cabrio kwijt wil, anders had ik 'm van je gekocht ;)

@Gerwin, Hier staan er ook geen voor dat geld in de buurt, of veel ouder, of vele meer km, of geen airco.. Maar de reacties zijn ook niet van uit de buurt, zullen wel handelaartjes zijn ofzo. Ach, komt goed. :)

ik zou de cabrio ook niet wegdoen, die heb je net.

je kan toch online van die aanvragen doen?

Sanoma zei:
Ach, er zijn altijd van die hondjes die overal hun plasje op moeten doen ;)

:}

@Jimmy: komt met de tijd. Ik snap die mensen die eens een half berichtje sturen en daarna de moeite niet meer nemen om er op terug te komen niet zo goed. Zo zonde van je tijd. Je zou kunnen experimenteren met een laagste prijs van €300 terug te sturen. Zien of je dan reactie krijgt :)

Sinds gisteren de 18" weer onder de Alfa. Wat een wagen B)

Als het goed is hij al verkocht, voor het bedrag dat we er voor wilden hebben minimaal, dus dat is goed.
Gisteren gekeken, praatje gemaakt. je kent het wel, hij wilde er even over nadenken, want ja ook deze auto van 9 jaar oud is niet vrij van een plekje hier en daar.
Deze ochtend een bod gedaan, niet mee akkoord gegaan en een tegenbod gedaan en in het midden zijn we uitgekomen. Dus prima voor beiden partijen. Telefonisch contact gehad, en vanavond overschrijven.

De Alfa zal er met de 18 inch wel weer lekker uitzien! vind ik bij de Einser ook altijd als we van 17 naar 18 gaan.. smoelt toch anders :)

Corsa 20SEH zei:
Dat dacht ik ook. 3250,- is wat we er eigenlijk voor willen, lijkt me realistisch ook. gezien het overige aanbod.
Maar tot nu toe is het zo ongeveer enkel, en ik overdrijf niet "Wat is lagste prijs"

Viel me al op dat het hoogste bod van een zekere "Kim" kwam ;)

P Klieder zei:
Jij noemt mij stoker omdat ik kritiek heb op iets van de kerk? Weinig tolerant....

Ik geef kritiek op de model 3 en jij noemt toevallig net de S90 een schijtende hond...
Gelukkig denk je er zo over, ik zou het niet mogen gedroomd hebben dat we toevallig met het zelfde model zouden rondrijden.

Terug
Bovenaan