Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Corsa-20SEH zei:
bezoekje bij een vriendin van Kim en daarna eens even in de stad snuffelen, Lize blijft bij Oma logeren.

nog tips voor een leuk restaurantje?

De Griek op de Hof is prima ! Op de Hof zit ook een goed TAPAS restaurant.

Bij de Langejan ( ander plein ) zitten ook een paar leuke restaurantjes.

Welkom in de mooie stad Amersfoort ! :)

36 jaar terug ook, wauw!

Vandaag de dagrijverlichting van de Focus aangesloten. De Focus was één van de weinige auto's waarbij dat niet leverbaar was. Zelf dus maar gekocht en aangesloten :)

Morgen ook lekker weer Jimmy, dus kan je met de banaan ff een rondje?

Bedankt Hans, we zijn inmiddels weer thuis, maar hebben bij het restaurantje `Streetfood lekker Thais gegeten, was heerlijk!

@Berry, dinsdag is de APK.. dus ik mag niet rijden nu. ben niet verzekerd.

Mogguh!!

Dit weekend een mooi uitstapje gehad in Friesland. Zaterdagochtend om 7.30uur weg gereden bij 1 graad, strak blauwe hemel en zon.
En goed een uur en drie kwartier later in Idskenhuizen aan gekomen. De weg heel relaxed afgelegd over mooie wegen. En als je zo door Friesland rijdt dan is het toch wel een heel knus gebied. Lekker oud-hollands met kleine huizen in autentieke sfeer, en dan de kleine havens erbij.....ik kreeg echt het gevoel even weg te zijn. Na 137km aangekomen met nog 18% accu, even zoeken op de New Motion app leerde mij dat in de buurt geen laadmogelijkheid was. Dus de verlengkabel uitgerold en op het normale thuisnet aangesloten, de laadtijd bedroeg toen 16,5uur:}

Zondagochtend vertrokken, voornamelijk over de snelweg gereden waarbij we max 110km/h reden (was busje met aanhanger mee in de stoet).
Ook dit was mede door de adaptive cruisecontrol en meesturende hulp een super relaxte rit. Uiteindelijk gisteren 181km gereden waarna er nog 15% in de accu zat. Dit bestigt wel dat ook met rustig rijden 220km wel de max is.
Vanochtend de auto afgegeven bij de dealer, ben benieuwd......al zijn de verwachtingen laag.

Vandaag dus een splinternieuwe Micra mee gekregen. Allereerst een lekker sportief wagentje om te zien, de oranje interieuraccenten geven de auto een vrolijk karakter. Daar kan Opel mijn zijn saaie grijs nog wat van leren, auto's in dit segment mogen best hip zijn!! Kwa rijden ook een volwassen wagentje, mooie klokkenwinkel met een kleurenscherm ertussen, goede bediening van knoppen....allemaal niks mis mee. Wel jammer dat in deze klasse de harde plastics in de deuren nog redelijk standaard zijn, ik had verwacht dat ze hier wel een stap in hadden gemaakt.
Verder merk je dat de ruimte niet over heeft, ik kon niet achter mezelf zitten op de achterbank.

De 900cc motor is bij lage toerentallen gewoon dood, dan doet hij niks. Dat is een heel verschil met de Leaf die meteen zijn koppel heeft, maar ook met de Astra waar je dan merkt dat 2.2L motorinhoud wel zijn functie heeft. Maar komt de naald boven de 2500tpm dan wil hij er ook ineens vandoor. Schakelen kun je snel, gezien het toerental weinig terug valt bij schakelen. Op de snelweg is de fut er wel snel uit, maargoed.....dat weet je bij dit soort blokjes. Opzich dus een positieve ervaring met de auto.

Wel weer bevestiging dat Elektrisch rijden nog niet helemaal niet top is.

Is toch een drama als je altijd maar moet uitzoeken en uitrekenen of je je eindbestemming wel gaat halen of je daar wel kan laden, etc.
Slaaf van je auto op deze manier. ;)

@ Hans, Jeff Lyne's zegt me niets maar even YouTuben leerde dat ik het qua muziek wel ken. Waren ze net zo goed als 36 jaar geleden? :D

@ Ruud, we hadden elkaar bijna tegen kunnen komen zaterdagochtend. Ik was om 8.00 in Balk voor het werk. Rond 11u weer terug gereden en er dus voor de middag al 270km op zitten. Conclusie: elektrisch rijden lukt nog niet bij mij.
Komt nog bij dat ik sowieso al moeite heb om netjes 130 te rijden, laat staan op zaterdagochtend om 7.00 :T

Zo'n Micra is inderdaad een leuke auto!

Wel sterk verwant aan de Clio, meen mij te herinneren dat je dat ook wel terug ziet in veel zichtbare onderdelen. 0,9 TCE blokje houd inderdaad niet over. bij de Clio kun je ook nog kiezen voor de 1.2 TCE 4 cilinder, jammer dat dat bij de Micra niet kan. Echt zo'n auto die meer verdient dat hij nu krijgt. Maar leuk voor de occasionkoper straks.(tu)

B-Real zei:
@ Hans, Jeff Lyne's zegt me niets maar even YouTuben leerde dat ik het qua muziek wel ken. Waren ze net zo goed als 36 jaar geleden? :D

Vééél beter zelfs. Jeff Lynne is de grote man achter Electric Light Orchestra, de Traveling Wilbury's en heeft veel LP's / CD's geproduceerd.
O.a. van Tom Petty, Roy Orbison en ook Xanadu van Olivia Newton John :-)

Ik kende de naam ook niet, maar de muziek inderdaad wel. Leuk om er zoveel jaar tussen te hebben en er nog steeds van te genieten!

Gisteren de 7 weggebracht voor de APK vandaag, hij verwachtte niet vele bijzonders, ook de motor wordt nog iets strakker afgesteld, hij ploft wat bij gas los. En hij kijkt even naar de koppeling die gaat wat stroef af en toe.

0,9 TCE blokje houd inderdaad niet over.
Klopt, vond hem zelfs vrij irritant. Eerst gebeurt er niks, en vanaf 2.500tpm ineens een boost. Schakel je door, gebeurt er eerst weer niks.....
Maar verder een leuk wagentje.

Benieuwd naar het resultaat Jimmy van de APK. Moet goedkomen toch?

we hebben APK! Geen opmerkpunten. Alles goed, enkel Co moest inderdaad even flink warm worden gereden en de schokbrekers zijn wel aan vervanging toe, maar verder alles in orde!

Eindelijk Jimmy...
En nu genieten!!!

Q_pRUqZl_400x400.png

Helemaal super Jimmy! Van harte gefeliciteerd. En wat een zwart gat, waar moet je je nu op gaan richten? *-)

Astra F zei:
0,9 TCE blokje houd inderdaad niet over.
Klopt, vond hem zelfs vrij irritant. Eerst gebeurt er niks, en vanaf 2.500tpm ineens een boost. Schakel je door, gebeurt er eerst weer niks.....
Maar verder een leuk wagentje.

Poeh, 2500 toeren! Onze corsa heeft dat effect ook wel, maar begint toch al een stuk eerder kracht te ontwikkelen. Knap irritant als je in de 2 een kruispunt op wil rijden en stiekem wat te weinig gas geeft voordat je de koppeling op laat komen. No substitute for cubic inches zullen we maar zeggen ;)

Total Loss zei:
Wel weer bevestiging dat Elektrisch rijden nog niet helemaal niet top is.

Is toch een drama als je altijd maar moet uitzoeken en uitrekenen of je je eindbestemming wel gaat halen of je daar wel kan laden, etc.
Slaaf van je auto op deze manier. ;)

Nouja, elektrisch misschien een prima vervanger voor cubic inches. Het valt me op hoe negatief jullie hier allemaal over spreken. Uiteraard is de toepasbaarheid van een elektrische auto helemaal afhankelijk van jou persoonlijke situatie. Ik snap dat de Leaf van Ruud geen match is voor Richard, die toch wel regelmatig behoorlijke afstanden aflegt. Toch zijn er ook auto's die wel bij zijn gebruik zouden passen. De vervolgvraag is of het budget ook passend is natuurlijk. Range wordt in elk geval steeds betaalbaarder, zie bijvoorbeeld de hyundai kona. Minder dan €40.000,-, 64 kwh en een range-opgave van 482km.

Er is toch niets mis met wat planwerk als je een keer een langere afstand dan je batterij groot is moet rijden? Zeker als je auto over snellaadtechnieken beschikt kun je onderweg nog wel wat kilowatturen meepakken. De meeste dagen zul je zonder problemen thuis je stekker weer kunnen opzoeken.

Franklinn zei:
De meeste dagen zul je zonder problemen thuis je stekker weer kunnen opzoeken.

Hoeveel mensen moeten het doen zonder eigen oprit?
Of zelfs zonder enige mogelijkheid om vlak voor deur, laat staan om de hoek te parkeren?
Gana we allemaal met verlengsnoeren aan de slag?

En ik zie de laadpalen evenmin aan ijltempo verveelvoudigen...
Dus waar gaat iedereen zijn stekker inpluggen???

En waar gaat al die elektriciteit vandaan komen??? ;)
Nieuwe kerncentrale bouwen?
Bruinkoolcentrale importeren?

Wat die Belg zegt! (tu);)

Het laden is het grootste probleem.
Voor iemand met een oprit en die veel korte stukjes rijd snap ik het nog wel, dan kan het een prima oplossing zijn.
Voor 95% van de Nederlander gaat het gewoon niet werken zo, nu nog niet in ieder geval!

Ach dat laden is een, maar voor een particulier zijn ze niet te betalen en heel veel rijders zijn niet te spreken over de actieradius. Nee ik denk ook niet dat de huidige electrische auto de oplossing is.

Maar dat geldt voor veel duurzame oplossingen op dit moment. We zijn goed bezig maar de echte technologische oplossingen moeten nog komen. Die wacht ik nog wel even af..;)

Met 3 benzineauto's help ik die voorraad benzine wel wat verder om zeep.. :)

Ik zou best op stroom willen rijden, voor ons kan dat prima, maar ik woon in een rijtjeshuis.. en ze zijn erg duur in aanschaf, maar dat zal zoals Frank zegt ook weer wat af nemen.

Ik zou ook prima af kunnen met een huidige elektrische auto.

Stopcontact heb ik al in de voortuin. Rij zelden meer dan 40 km per dag. En die paar keer per jaar naar schiphol kan ik daar wel laden en bij terugkomst met een volle accu terug. Alleen met familiebezoek naar Dordrecht lukt het niet in 1 keer en zal ik dus ergens en verplichte korte koffiestop moeten houden. Ik zou er prima mee kunnen leven hoor! Maarja, die aanschafprijzen maakt het alles behalve interessant nog.

Jimmy: Gefeliciteerd met de APK
Veel plezier !

Elektrisch rijden voor woon-werk (45 km enkele reis) zou voor mij wel kunnen.
Ik zie het echter nog niet zo zitten. Een 6 cilinder roffel en ook de 4 cilinder variant spreekt me meer aan !

Gefeliciteerd Jimmy!

Elektrisch rijden gaat het wel worden hoor. Ik zit redelijk dicht bij het vuur en hoor nog wel eens wat, dus ik weet wel dat het de komende jaren echt wel betaalbaar gaat worden. Ik wil binnen een paar jaar graag een elektrische auto. Liefst in plaats van de Alto, want één auto die trekgewicht heeft en waarmee je sporadisch wel die lange rit kan maken is wel fijn. Maar op den duur kunnen veel mensen (niet iedereen) volledig elektrisch rijden.

Ik zou de Aygo ook wel willen vervangen door iets elektrisch, maar dan moet het inderdaad ook voor "de normale" mens betaalbaar zijn. Gezinsleven is ook al duur genoeg.

Nu woon ik niet in een grote stad, maar ik kan me goed voorstellen dat autobezit daar ook al anders loopt en het hier meer en meer met autosharing, deel auto's etc. zal gaan.

Vanmiddag de 7 weer ophalen, ik ben erg, erg blij.. Ook al merk je dat niet want de kies waar ik in Frankrijk zo een last van had is weer ontstoken, heb antibiotica en pijnstillers en dinsdag de 9e gaat de wortelkanaalbehandleing compleet af gemaakt worden.. killing dit. Maar toch @ work, want genoeg te doen. Drukke seizoen komt er weer aan.

British Racing Green zei:
Franklinn zei:
De meeste dagen zul je zonder problemen thuis je stekker weer kunnen opzoeken.

Hoeveel mensen moeten het doen zonder eigen oprit?
Of zelfs zonder enige mogelijkheid om vlak voor deur, laat staan om de hoek te parkeren?

Terecht punt, maar ik reageerde op de discussie over rijbereik. Voor ons geen enkel probleem met de gelukkige beschikking over een mooie grote oprit, maar absoluut een knelpunt als je aangewezen bent op publieke voorzieningen. Dat gaat in elk geval ten koste van het financiële voordeel, binnen de huidige constructie in elk geval. Het punt dat Rob aanhaalt is ook terecht: als particulier nog niet zomaar betaalbaar. Onder de 10.000€ vind je nu heel veel Zoë's, Twizzy's (die ik echt leuk vind), de mitsubishi Miev en z'n neefjes en de elektrische smarts. Allen met een rijbereik van 150-200 km opgave, dus in de winter effectief op z'n best 100km. Dat vereist serieuze planning. Ik rij 100km per dag woon-werk en dan zijn externe afspraken niet meegerekend, de auto's tot mijn financiële mogelijkheden zouden behoren passen dus voorlopig niet bij mijn gebruik. Maar het hele concept van de Sono Sion spreekt me dan wel weer helemaal aan, hoewel het ontwerp nog wat esthetische 'uitdagingen' kent :)

Total Loss zei:
Wat die Belg zegt! (tu);)

Het laden is het grootste probleem.
Voor iemand met een oprit en die veel korte stukjes rijd snap ik het nog wel, dan kan het een prima oplossing zijn.
Voor 95% van de Nederlander gaat het gewoon niet werken zo, nu nog niet in ieder geval!

Voor de auto van Meeuwin zou het wel werken. Rijdt voornamelijk korte ritjes en kan op eigen terrein worden opgeladen. Mijn auto wordt ook voor langere ritten gebruikt. Roadtrips van x1.000 km's in de vakantie en voor werk soms ook afspraken op 150 km. afstand. Duurt nog wel een tijd voordat elektrisch voor mij een optie wordt. Lage bijtelling is ook niet relevant aangezien ik mijn auto's privé koop.

Mogguh,

Al ruim een week verkouden/grieperig, niks aan zo! Slecht slapen, slecht humeur, slecht te passe, maar niet ziek genoeg om thuis te zitten en niks doen. Dus maar gewoon aan het werk en mijn collega's irriteren ;)

@ Elektrisch rijden: als ik het geld had, stond er al een elektrische auto voor de deur. De meeste tripjes die wij maken komen niet boven de 100km totaal uit, dus zou voor ons een prima 'hoofdauto' kunnen zijn (Zoé bijvoorbeeld; erg leuk autootje).
Af en toe heb ik de hele auto vol liggen met spullen of op vakantie met de hond moet er ook altijd wat meer mee, dus de tweede auto mag dan wel een wat ruimere benzine-auto zijn. (Honda Jazz bijvoorbeeld)

@ Jimmy: proficiat met de street-legal banaan :) en sterkte met de kies...nog maar 1 dagje..

Ach dat laden is een, maar voor een particulier zijn ze niet te betalen en heel veel rijders zijn niet te spreken over de actieradius.
Wat is niet te betalen, de aanschafprijs is wat hoger.....maar daar tegenover staat dat rijden op elektriciteit ook kosten spaart. Denk aan veel goedkoper onderhoud (m'n baas heeft met zijn tesla na 4 jaar nauwelijks onderhoud gehad), minder slijtageonderdelen, en tanken van elektriciteit is per km. goedkoper als benzine. Dus het betaald zich in verloop van tijd wel terug. En dan praat ik nog niet over zaken als belasting.

Als ik de eerste reviews lees over de Hyundai Kona dan is men goed te spreken over die actieradius. Eerste beleving van de Tesla 3 is ook goed, dus het gaat nu wel heel snel vooruit!

De modellen die nu op de markt zijn/waren hebben nog te kampen met wat korte rijberijk. Voor de meeste ritten is dat alsnog geen probleem, voor die ritten wat verder weg moet je inderdaad wat concessies doen. Ik heb nu 10.600km afgelegd met de Leaf en nog nooit aan een snellader gestaan.
10.600km / 14 = 757 liter benzine wat ik bespaard heb / 55 liter per tankbeurt = 13,7x tanken wat gemiddeld een kwartiertje kost = 206minuten / 60 is 3,4uur tijdswinst geboekt:}

Gekkigheid. Over een jaar of 5 is elektrisch rijden heel aantrekkelijk. Doe er nog 5 jaar bij-op, en we kunnen ook gewoon met onze elektro auto op vakantie.

Wat is niet te betalen, de aanschafprijs is wat hoger.....maar daar tegenover staat dat rijden op elektriciteit ook kosten spaart. Denk aan veel goedkoper onderhoud (m'n baas heeft met zijn tesla na 4 jaar nauwelijks onderhoud gehad), minder slijtageonderdelen, en tanken van elektriciteit is per km. goedkoper als benzine. Dus het betaald zich in verloop van tijd wel terug. En dan praat ik nog niet over zaken als belasting.

Tsja..allemaal heel leuk maar ik kan gewoon geen nieuwe auto betalen. En al helemaal geen electrische auto. Ik ben dus aangewezen op tweedehands en dan is een electrische auto op dit moment geen optie. Al je argumenten zijn mooi is snap ik volkomen maar zijn op dit moment alleen voor de leaserijders of de mensen met een flinke beurs aantrekkelijk.

Zolang de aanschafprijs hoog is en er nog geen fatsoenlijk aanbod van betrouwbare tweedehands electrische auto's is, is het voor de meeste particulieren nog een ver van mijn bed show.

Denk aan veel goedkoper onderhoud (m'n baas heeft met zijn tesla na 4 jaar nauwelijks onderhoud gehad)
Nou, ik vind de Tesla beurtjes idioot duur hoor. En wil je je garantie houden, dan moeten die beurtjes wel gebeuren.

Binnen 2 jaren gaat de elektrische auto ook een groot deel van de particuliere markt veroveren.

Eens met Rob, ook ik heb niet het vermogen om een nieuwe auto te kunnen betalen, en in 2e hands is het nu nog niet interessant.. Maar zodra dit wel komt, dan zal het inderdaad een vlucht nemen denk ik.

Ik snap je argument Rob, 2e hands gaat het inderdaad nog even duren voordat ze beschikbaar zijn.

Het aandeel lease in de registraties van nieuwe personenauto's is in de afgelopen tien jaar fors toegenomen en staat nu op 41,7 procent. Dat blijkt uit een analyse van RDC-cijfers door Automotive. Volgens leaseprofessionals is deze verschuiving vooral toe te schrijven aan de populariteit van private lease.
Als je na gaat dat 42% van de nieuwe auto's al leaseauto's zijn, dan hoeft men ook geen kapitaal ter beschikking te hebben om nieuw te rijden. Dit is dan zowel business-lease als private lease. En dat laatste neemt snel een vlucht.
Er zijn dus steeds meer mensen die daar voor kiezen, waardoor elektrisch rijden ook sneller bereikbaar zal worden. Daarnaast komen er ook snel betaalbaardere auto's op de markt als EV, denk aan de Corsa F die ook elektrisch zal komen.

Dus hoewel het nu echt niet voor iedereen is weggelegd ben ik er van overtuigd dat het snel een vlucht zal nemen. Zeker als de actieradius de komende jaren zich sterk kan ontwikkelen, iets wat ik zeer zeker zie gebeuren.

En toch Ruud, ik denk dat het grootste deel van de NL bevolking gewoon een 2e hands aangekochte auto rijdt.

@marc, wat een geld.. veel ruimte, maar wat staat dat vol zeg :)

@Jimmy. Bizar vol hey. De vorige keer dat het te koop stond was het juist heel leeg en superstrak allemaal. Die oranje keuken en badkamer zijn niet te missen en passen goed bij het appartement zelf. Die volle en ouderwetse inrichting juist helemaal niet.

Total Loss zei:
klik

Duurste appartement uit ons gebouw staat ( weer ) te koop. Stond 1 1/2 a 2 jaar geleden voor 375k te koop, nu al voor 450k.

Valt mij mee voor zo'n ligging. In Heemstede betaal je het dubbele.
https://www.funda.nl/koop/heemstede/appartement-49120402-herenweg-71-18/

Wat een prijzen voor die appartementen!! Maargoed, ik wacht erop tot de bel knapt.....kan niet lang meer duren.
Maar als je wilt verkopen zonder terugkoop een goed moment om je huis van de hand te doen.

Zat net met al het Parijs nieuws, waar Opel dus niet staat nog te denken.....wanneer zou men de gefacelifte Astra presenteren?
Voor de zomer hebben we daar nog teasers van gehad vanuit Opel, dan zou je nu wel een x wat meer verwachten. Zeker gezien toch snel het nieuwe modeljaar in gaat??

Prijs valt nog best wel mee wat mij betreft.
Is echt wel heel veel m2 en 2 grote dakterrassen.
Ik woon ook gewoon in een volksbuurt, niks bijzonders. Zeg ook wel eens dat ik in het duurste huis in de ghetto woon. :}

Als voorbeeld onderstaande nieuwbouw.
Sinds gisteren te koop, ligging naast het Centrum met prachtig uitzicht over de rivier de Maas.
Begint bij 475k voor 105 m2.
Het Penthouse komt op 1.250.000 Euro.

Penthouse

Valt nog wel mee zegt hij dan *-) Hier in het dorp krijg je voor dat geld een landgoed met zwembad en hou je voldoende budget over voor een tesla of een appartementje in het centrum.

Tsja, locatie, locatie, locatie schijnt een belangrijk deel uit te maken van de prijs. Ik ben blij aan deze kant van het land te wonen in elk geval!

Mogguh!

Jaja, huizenprijzen in Nederland; toch altijd weer verrassend!

@Marc: tering, wat een inrichting. Elk plekje volgestouwd met souvenirs (?). Moet je even doorheen proberen te kijken...

landgoed met zwembad
Nah joh, dat zijn maar een paar vierkante meters grond...das geen land goed!
Dít is een landgoed :p

Franklinn zei:
Valt nog wel mee zegt hij dan *-) Hier in het dorp krijg je voor dat geld een landgoed met zwembad en hou je voldoende budget over voor een tesla of een appartementje in het centrum.

Tsja, locatie, locatie, locatie schijnt een belangrijk deel uit te maken van de prijs. Ik ben blij aan deze kant van het land te wonen in elk geval!

Ik vind dat nog een stevige prijs voor buiten de Randstad. Mijn huis is vergelijkbaar qua omvang/inhoud en grondstuk, maar ik denk daar toch niet veel meer voor te krijgen (Gem. Bloemendaal).

Er staan idd een paar prachtige meubelstukken in dat flatje,
maar verder is het vooral kitch,
duidelijk bewoners met meer geld dan smaak...

Gisteren had ik nog een uitvaart van een 90-jarige tante,
vandaag krijg ik bericht van twee bekenden (beroepshalve) die - volstrekt los van mekaar - beiden overleden zijn, de ene na een fiets-ongeval (een vrouw, iets ouder dan ikzelf) en de andere na een ongelukkige val (een man, intussen enkele jaren met pensioen).
Het leven is te kort om niet elke dag te genieten!!!

Leuk die huisjes, voor 400k kun je ook een appartementje in het centrum van Emmen kopen. LINK
Of je het moet willen? Ik zelf niet, voor dat geld is er hier veel mooiers te koop.

Mocht het budget een miljoen zijn dan weet ik op een kwartiertje rijden hier vandaan nog een mooi stukje natuurgebied te liggen, waarop ook (onder voorwaarden) gebouwd mag worden. Dat lijkt me dan wel wat :)

@ Ruud, kun je de Leaf rijden zonder te remmen? Ik liep dinsdag langs een Leaf op een parkeerplaats en deze had alle vier de remschijven onder het vliegroest zitten.
Zo nieuw was de auto niet, dus blijkbaar remt de eigenaar de auto voornamelijk af via de hybride systemen. Dat is wel tof (tu)

@ Ruud, kun je de Leaf rijden zonder te remmen?
Jeps, daarvoor heb je het e-pedal. Met dat ingeschakeld remt de auto al af wanneer je je gaspedaal los laat/laat opkomen. Wanneer je echt gas los laat dan remt hij heel behoorlijk af waardoor je in de praktijk bijna nooit bij hoeft te remmen. Het rempedaal gebruik ik normaal bijna alleen in geval van nood, of wanneer ik eigenlijk te hard op een bepaalde situatie kom afrijden. Maar dat is eigenlijk zelden.

vandaag met de 7 op het werk, ook voor het eerst een stukje snelweg genomen en hier 110 gereden, daar wordt je neit vrolijk van hoor.. Uitlaat zit naast je, dan moet ik echt oordoppen in als ik dat in het vervolg doe.

Maar verder :) smile from ear to ear :) Straks Lize ophalen bij oma, kunnen we samen "Echt super snel gaan" zoals Lize zegt :)

Hang je er de deurtjes aan voor Lize?
Of zit ze ook in de Robin vast gegespt in een kinderzitje?
Want dat klein grut is verdorie snel en handig, en je mag het niet gedroomd hebben dat ze eruit valt...

Terug
Bovenaan