B Real
Kilometervreter
Als ik op de rotonde afrijdt en er draait iemand de rotonde op en komt mijn richting op dan ziet de radar hem laat en voorkom je niet dat je tegenligger heel even de bundel in zijn snufferd krijgt.
Precies en in hoeverre stoort dat nou echt voor die fractie van een seconde?
Ik vind het altijd mooi als ik op DIT stukje weg rijdt (letterlijke enkele kilometers lang tussen de bomen en vaak erg rustig), de auto dus grootlicht voert en er iemand op 2 á 3km seint omdat je grootlicht aan hebt. No way dat je daar last van hebt naar mijn mening.
@ Rob, alles uiteindelijk netjes afgehandeld met de dader/het bedrijf of is dat nog een strijd geweest?
Have fun op Texel
Het is natuurlijk ook lastig om te herkennen wat een auto is en wat een lantaarnpaal, verlicht reclamebord (wat zijn sommige fel!) of reflectie van iets. Maar kan mij voorstellen dat bij nieuwe auto's die systemen steeds beter en beter worden.
De techniek wordt steeds verfijnder, maar ik vind dat Opel echt een net systeem heeft neergezet het maakt echt zelden fouten. Niet slecht voor hagelnieuwe techniek (voor Opel althans).
Overigens reageert het systeem (terecht) niet op grote verkeersborden, geloof me dat dat best fel is als je daar met grootlicht op schijnt
Maar dat went wel
De koplampen zijn trouwens wel gevoelig voor vuil. Na het wassen van de auto verbaas ik mij er altijd over hoeveel feller het licht is vergeleken met voor het wassen. Niet dat je niets ziet, maar ik vind het verschil tussen schoon/vuil veel groter dan voorheen bij halogeen en xenon.