Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Als ik op de rotonde afrijdt en er draait iemand de rotonde op en komt mijn richting op dan ziet de radar hem laat en voorkom je niet dat je tegenligger heel even de bundel in zijn snufferd krijgt.

Precies en in hoeverre stoort dat nou echt voor die fractie van een seconde?
Ik vind het altijd mooi als ik op DIT stukje weg rijdt (letterlijke enkele kilometers lang tussen de bomen en vaak erg rustig), de auto dus grootlicht voert en er iemand op 2 á 3km seint omdat je grootlicht aan hebt. No way dat je daar last van hebt naar mijn mening.

@ Rob, alles uiteindelijk netjes afgehandeld met de dader/het bedrijf of is dat nog een strijd geweest?
Have fun op Texel (tu)

Het is natuurlijk ook lastig om te herkennen wat een auto is en wat een lantaarnpaal, verlicht reclamebord (wat zijn sommige fel!) of reflectie van iets. Maar kan mij voorstellen dat bij nieuwe auto's die systemen steeds beter en beter worden.

De techniek wordt steeds verfijnder, maar ik vind dat Opel echt een net systeem heeft neergezet het maakt echt zelden fouten. Niet slecht voor hagelnieuwe techniek (voor Opel althans).
Overigens reageert het systeem (terecht) niet op grote verkeersborden, geloof me dat dat best fel is als je daar met grootlicht op schijnt :}
Maar dat went wel :)

De koplampen zijn trouwens wel gevoelig voor vuil. Na het wassen van de auto verbaas ik mij er altijd over hoeveel feller het licht is vergeleken met voor het wassen. Niet dat je niets ziet, maar ik vind het verschil tussen schoon/vuil veel groter dan voorheen bij halogeen en xenon.

Hmm, het is vrijdagmiddag dus op kantoor ook tijd voor iets anders dan werk af en toe. Had het net met een collega over auto's en ik zei daarbij dat ik echt niet zou weten wat ik nu uit zou kiezen bij gelijkblijvend budget. Circa 30 á 35k cataloguswaarde, net als de Astra nu.

Misschien de nieuwe Focus, maar die is er voor nu alleen nog maar met 125pk. Prima blok, maar drie cilinder is een minpuntje weet ik uit ervaring.
Volvo V40 is mooi, maar begint wel te verouderen.
** ****, tja mooi maar als je hem leuk aan wilt kleden moet je nog oppassen dat je niet over de 35k heen gaat.

Echter, de P*** GTI begint bij 30k. Als ik daar 18", half leder (ruitjes bekleding = lelijk), LED verlichting, active display, regen/lichtsensor, executive pakket en getinte ruiten bij aan vink dan heb je voor net geen 35k wel een heerlijk bommetje zeg!
Zie: LINK

De ruimte ben ik niet nodig en ik denk dat het B-segment inmiddels ook groot zat is, maar dus wel 200pk met DSG :)

Aparter zeker, maar ik vind de achterkant van de Civic hatchback echt hondslelijk. De voorkant is wel weer tof!
Daarnaast is op de foto's al te zien dat het multimedia systeem niet zo mooi en verfijnd is als bij VAG, dat hebben ze daar echt goed voor elkaar en dat is voor mij toch wel een belangrijk puntje heb ik de afgelopen jaren gemerkt.

Complete trekhaak vervangen, wauw. Dat is dan toch een flinke tik geweest zeg.

Mwah, die dingen zien eruit als of ze veel kunnen hebben maar ik denk dat ze sneller vervormen dan we denken en daarmee dus niet meer bruikbaar zijn.

B-Real zei:
Hmm, het is vrijdagmiddag dus op kantoor ook tijd voor iets anders dan werk af en toe. Had het net met een collega over auto's en ik zei daarbij dat ik echt niet zou weten wat ik nu uit zou kiezen bij gelijkblijvend budget. Circa 30 á 35k cataloguswaarde, net als de Astra nu.
Haha, hier ook zoiets. De vraag: wat zou je kiezen voor 35k?

Ik kwam op met de Mondeo HEV. Maar er kwamen ook andere suggesties langs: Fiesta ST, Swift Sport, Civic 182pk, Leon 180pk, Niro PHEV, Ioniq PHEV. Ik noemde nog de Ceed, wat een fijne auto is dat. Als ProCeed GT, of Ceed Sportswagon GT wel boven de 35k denk ik. Maar de hatch 1.4 automaat Exclusive Line wel onder de 35k.

Groot land X

Grandland X is in deze kleur/uitvoering ook wel dik hoor. (tu)

Als het toch een SUV moet worden.

De nieuwe 1.6 met 180pk voor de Grandland is nog beter natuurlijk maar die is wel erg duur.

Ja, die is tweedehands al 35k. Wat een geld zeg.
Ook is er nauwelijks meer een D-segmenter nieuw te koop voor 35k.

Een behoorlijke inflatie van de segmenten volgens mij. Die nieuwe D-segmenters zijn ook echt lellen van wagens geworden. Ik verbaas me er eigenlijk over hoe weinig B-segment stations er op de markt zijn. Daar moet toch markt voor zijn zou je verwachten. Die zal wel worden ingevuld door de kleine suv’s, maar die bieden volgens mij maar beperkt de laadruimte.

Eens. Een C segment stationwagon is al vanaf de jaren 80 populair. Een beetje B segmenter is tegenwoordig groter. Zo'n Fabia Combi bijvoorbeeld is een ideaal maatje.
Mocht er een nieuwe Corsa komen dan mag daar best een wagon van komen. Net zo ruim als een Astra G. En relatief goedkoop te ontwikkelen.

Mocht er een nieuwe Corsa komen dan mag daar best een wagon van komen.

Sowieso nooit begrepen dat die er nog niet was.
Zijn / waren maar zo weinig B-segment stationswagens dat dit juist een prima segment is om wel in aanwezig te zijn!

Inderdaad, die clio estates zie je ook echt overal rijden.

Ik vind het wel opmerkelijk dat van bijvoorbeeld de Ibiza geen ST meer van uit komt (toch?) Zou het dan echt iets nederlands zijn om een stationwagon te willen hebben voor weinig geld? Ik denk ook dat er prima een markt voor is om de eerder genoemede redenen dat de C segment auto's echt al enorme proporties hebben aangenomen. Mijn laguna is een D segment auto uit 2008, nu 10 jaar later is elke C segmenter van dit moment is fors groter/ruimer/langer :O

Zal misschien het verschil in leeftijd zijn maar dit boeit me nu echt 0,0. winking smiley

ik vind de honda civic echt heel erg lelijk terwijl ik wat apartere modellen wel kan waarderen, waar zijn de leuke bakjes gebleven van voorheen? een van de weinige japanse merken die nu echt leuke auto's maken is toch wel Mazda. Zelfs die plompe SUV achterige dingen weten ze nog aardig te verpakken (tu) Duitsers kunnen op veel dingen echt wel van japanners leren, maar infotainment vind ik vaak toch wel erg basic en soms matig. Daar zijn de duitse merken zoveel meer op voorop aan het lopen. Niet alleen qua functies maar ook snelheid, grafisch, bedieningsgemak, structuren in het menu. Als je dat eenmaal gewend bent dan voelt zo'n auto uit japan toch wel snel 'gedateerd'

Die civic is toch verschrikkelijk. Ik zou me er voor doodschamen om met zoiets voor te komen rijden.

Verhoudingen van dat ding kloppen voor geen meter, vreselijke voor en achterkant en allemaal foute spoilers, lipjes en flapjes...brrr...

Het is inderdaad moeders mooiste niet maar zoals al gezegd is er steeds minder te kiezen met een beetje pit en zeg + 175 pk. Voor die genoemde 30-35k heb je bij elkaar iets van 7 mogelijkheden in totaal en er valt dus bar weinig te kiezen. Echt heel droevig voor de autoliefhebber die een iets sterkere/snellere auto willen. Amper nog mogelijk joh in dit land.

Kom net een nieuwe Fiesta ST tegen bij mij op het winkelcentrum. Die klinkt leuk/heftig! Constant sportief gebrom en af en toe gepruttel / paar scheetjes. (tu)

AsconaGT zei:
Tsja..het is maar wat je gewend bent..ik houd wel van stevig doorrijden en dat kan met de C3 en Astra meer dan prima. Met zo'n up met 60 pk is het al een hele opgave om met 130 in te voegen en dan is de fut ook echt helemaal weg..als je je op linkerbaan begeeft ben je haast gevaarlijk bezig..

130 km/h invoegen lukt mij niet eens, op de linkerbaar met 130 kost veel tijd. Als je dan even moet afremmen en vervolgens weer naar de 130 moet dan zit ook iedereen achter je te drukken omdat het een eeuwigheid duurt om van 100 naar 130 te gaan, ook met terugschakelen. en zelf soort ik mij in de laguna er soms ook wel eens aan dus kan mijn achterliggers dat ook niet helemaal kwalijk nemen :}
Idd, speciaal voor deze auto’s is de rechterbaan uitgevonden ;)

Nee, grapje, maar ergens meen ik het wel. Op zich is 60pk meer dan voldoende om een leuke snelheid te halen, maar in het dynamische, gehaaste spitsverkeer waarbij de max snelheid hoger ligt dan vroeger, is het gewoon drama.

Eind vorig jaar kon ik me dood ergeren aan die bezorg vrachtwagentjes die 130 mogen, met zo’n laadklep van 900kg en van die flapjes die bij 110 of harder beginnen te flapperen..., maar nu zijn het overwegend A segmenters die continue aan het inhalen zijn (want links rijden is inhalen). Bloedirritant :O

Zo, dat is er uit.. ;)

@ sticker: hij is er af (tu)

Ik herken het helemaal Fer, maar ik betrap mij er soms dus op dat ik ook wel eens zo'n iemand ben terwijl ik mij er zelf ook wel eens aan stoor als ik er achter rij.

@Sticker, bij B zit er ook een sticker op de deur onderaan. Ik vind dat nog wel mee vallen, en stoor mij er totaal niet aan. Daarnaast is een fulltime leaseauto voor een partime baan (3 dagen werken) natuurlijk ook fijne luxe. Dus als het bedrijf er een sticker op wil hebben kan ik er niet zo mee zitten. Hun betalen ten slotte de maandelijkse kosten en zelf hebben we de keuze gemaakt om er prive mee te gaan rijden.

@sticker: het was een van de voordelen volgens mijn werkgever, een jaar geleden, dat niemand een bestickerde auto hoefde te hebben. Vandaar de weerstand vanuit mijn collega’s..

Op mijn eerste leaser zaten ook stickers, en nogal veel ook. Maarja, voor €55 bijtelling per jaar mocht ik als 21 jarige niet klagen met zo'n nieuwe auto. Ik vond het ook geen probleem, maar andere collega's hadden eigenhandig het aantal stickers iets teruggebracht. Later kregen de nieuwere auto's ook minder stickers. Dat bedrijf rijdt nu met up!'s met een vrij bescheiden zwart/wit sticker op de achterruit.

Total Loss zei:
Het is inderdaad moeders mooiste niet maar zoals al gezegd is er steeds minder te kiezen met een beetje pit en zeg + 175 pk. Voor die genoemde 30-35k heb je bij elkaar iets van 7 mogelijkheden in totaal en er valt dus bar weinig te kiezen. Echt heel droevig voor de autoliefhebber die een iets sterkere/snellere auto willen. Amper nog mogelijk joh in dit land.

Klopt, heb ik mij ook al vaker over verbaasd. Daarnaast zit er eigenlijk best een gat tussen een vol aangeklede C-segmenter en een kale D-segmenter. Ik had verwacht dat daar iets meer overlap in zou zitten, maar een beetje aangeklede D-segmenter heb je echt pas vanaf 40k

Eind vorig jaar kon ik me dood ergeren aan die bezorg vrachtwagentjes die 130 mogen, met zo’n laadklep van 900kg en van die flapjes die bij 110 of harder beginnen te flapperen..., maar nu zijn het overwegend A segmenters die continue aan het inhalen zijn (want links rijden is inhalen). Bloedirritant eye popping smiley

Bloedirritant inderdaad! De A-segmenters, maar die busjes/vrachtwagentjes nog veel meer want daar kun je niet doorheen/langs kijken als je er achter zit.

@ Stickers, op de Clio zaten ze ook. Relatief klein op de achterklep, wat niet echt stoorde.
En over de volle oppervlakte van het dak het bedrijfslogo :D

Iedereen vroeg altijd of ik dat niet storend vond, terwijl je er in de praktijk niets van zag. Naja, alleen vrachtwagenchauffeurs misschien. Daarnaast heb ik serieus collega's gehad die het pas na een half jaar opviel bij mijn auto toen ze een keer van de 5e verdieping naar beneden keken :D

Nu moet ik zeggen dat het op dat type auto's nog wel kan en zoals Berry ook al zegt, je bent jong en je krijgt een auto toegewezen dus niet klagen. In het geval van Ferdinand is het misschien toch iets teveel van het goede.

Dit moet trouwens die Fiesta ST zijn geweest die ik eergisteren tegenkwam.

Fiesta ST

Wat een geld zeg, met samenstellen kwam ik uit op 34k en dan had ik nog een optie of 3 niet aangevinkt.
Overigens heel vreemd dat de Fiesta er wel is als 3-deurs maar dat juist de ST er alleen is als 5-deurs.

Wel dik model zo, 200PK.. alleen jammer van de SUV look, hier is duidelijk nog een Koni / Bilstein setje nodig. Tenzij je natuurlijk 4x4 wilt gaan rijden.

Mijn nieuwe gaskabel van de 7 is gisteren binnengekomen, gelijk gemonteerd. dBkiller uit de uitlaat gehaald :}, wakker worden mensen :}. Nu alleen nog wachten op dat kenteken.... Dat wachten duurt me toch lang! en daarna APK plannen. :)

Ik vind de nieuwe Fiesta niet lelijk en is natuurlijk goed vergelijkbaar met de P*** GTI die ik laatst postte. Dan toch liever de ** denk ik, die oogt toch net wat volwassener naar mijn mening.

@ Jimmy, ik verbaas mij er altijd over hoeveel verschil DB killers maken. Dat maakt het kleine kind wel in je wakker :}

Tadadadada TP-990-H.. Nog niet in de brievenbus, maar wel te zien op de RDW pagina als je met je digi-D op de "mijn voertuigen op mijn naam" pagina kijkt.

Zal morgen wel in de bus vallen :)

Mooi! Snel platen laten maken en de APK regelen! Volgende week wordt het weer 14 graden, dus voor die tijd nog even een ritje maken! :D

Ja als de kentekencard er morgen is rijd ik gelijk langs de Brezan.
En plan ik de APK in. Maar dat zal voor het weekend niet meer lukken vrees ik.

Gisteren het kenteken bekend? Dan kan het zomaar zijn dat je vandaag het pasje al op de mat vind, gaat echt verbazend vlot bij de RDW (tu)
APK plannen voor begin volgende week kan toch sowieso wel? Dat kenteken komt vandaag of morgen wel :)

@Richard Gisteren om 21.04.. lijkt me dat de post toen al weg was.

Ik moet een kentekencard hebben voordat ik een verzekering kan aanvragen. Daar heb ik net al voor gebeld. anders kan ik er ook niet mee naar de APK rijden.

Kentekens worden einde dag verwerkt volgens mij, was bij de Tourneo Courier van m'n vader ook: een tijdstip rond 21u. Dus wellicht krijg je 'm vandaag wel.
Waarom heb je de kentekencard nodig voor een verzekering? Voor verzekering heb je je kenteken en de laatste 4 cijfers van het chassisnummer nodig.

Klopt, maar zie maar eens een kitcar op kenteken te verzekeren.. :) Dat kennen ze niet, dus je moet een kopie van je kentekencard meesturen in de aanvraag per mail.

Vanmorgen voor het eerst de Ampera-E in het wild gezien, hij is iets kleiner dan ik dacht en de achterkant vond ik niet heel erg mooi. De voorkant oogt wel weer lekker. Hij reed overigens wel gewoon netjes +/- 130 op de snelweg (tu)

Nu pas voor het eerst gezien? Er rijden er toch best wat. Ik vind het geen mooi model overigens, maar hij valt niet heel erg op tussen de andere auto's en dat is wel positief.

@Jimmy: wat irritant! Zo spannend zou het ook niet hoeven zijn. Met de RDW data kunnen ze ook alle info vinden, maar dat vinden ze waarschijnlijk teveel werk.

Mogguh!

Eigenlijk had ik vandaag in de bus naar Skandinavie moeten zitten. Helaas heb ik dinsdagavond een ongelukje gehad. Kneiterhard mijn teen gestoten waardoor hij vreselijk pijnlijk is en ik nauwelijks kan lopen. Ik heb de huisarts geraadpleegd maar of het nou gebroken, gekneusd of gescheurd is..ze doen er alleen wat aan als hij rechtgezet moet worden. Verder is het been omhoog, rust en volproppen met pijnstillers. Aangezien de Skandinavietrip bestaat uit heel veel in de bus zitten en heel veel lopen/wandelen en ik al blij ben als ik op het toilet ben, heb ik de reis helaas moeten afzeggen. Dat zou voor mij echt een martelgang worden. Flink balen maar wat doe je eraan..
Maar ben nu wel even klaar met mijn tenen (binnen een dikke half jaar 1) een zwaar etenbord op mijn grote teen gehad 2) een ingegroeide nagel laten verwijderen 3) en nu dit..)..B)

Nu dus noodgedwongen thuis aan het werk...

Maar spannend Jimmy..komt nu echt dichterbij!
E-ampera..hier in de straat staat er een maar zie hem onderweg ook al best veel. Nette auto maar vindt hem nogal klein overkomen.

Wat heeft Peugeot een prachtig studiemodel neergezet zeg..die E-legend..echt een plaatje!

@Berry, je hebt speciale kitcar verzekeringen, Bij de reguliere krijg je dat niet verzekerd, of je moet een taxatierapport hebben.
Ik heb het geluk dat de mijne 20 jaar oud is, en ik deze bij mijn eigen verzekering gewoon WA (om te beginnen) als Oldtimer kan inschrijven, maar omdat het "kenteken geen bekende informatie toont". Moet je hier ene kopie van meesturen.
Achja.. :)

Ampera-E inderdaad nog niet eerder gezien, maar dat kan ook komen omdat hij inderdaad niet heel erg opvalt.

@ Rob, mijn eerste reactie was: "alweer?". Ja dus, beterschap!
Ik vraag me altijd af, als ik mijn teen weer eens stoot, of het allemaal wel goed gaat aangezien dat gelijk zo &$#@ veel pijn kan doen :D

Gisteren even mijn oude iPhone (die mijn vriendin nu gebruikt) geupdate naar iOS 12 om zo Google Maps uit te proberen via Apple Carplay. Dat werkt echt heel mooi. Heb het alleen op de oprit wat uitgeprobeerd en niet rijdend, maar dat zal vast ook prima zijn.

Kort wat pluspunten t.o.v. de ingebouwde navigatie:
- Je kunt via Google Maps veel eenvoudiger voor een alternatieve route kiezen, die ook veel vlotter en duidelijker zichtbaar zijn.
- Natuurlijk veel betere file informatie
- Satelietweergave is een leuke gimmick

Flitsmeister wordt straks ook beschikbaar voor Carplay wat toch ook wel erg handig is.
De kans wordt weer wat groter dat een volgende telefoon weer een iPhone wordt, uiteraard niet alleen hier om maar het begon gisteren wel weer te kriebelen.

En ja, Android auto is er ook maar dat werkt nog altijd niet op mijn telefoon/in mijn auto....

@ Rob, mijn eerste reactie was: "alweer?". Ja dus, beterschap!
Ik vraag me altijd af, als ik mijn teen weer eens stoot, of het allemaal wel goed gaat aangezien dat gelijk zo &$#@ veel pijn kan doen big smile smiley

Jah ben er nu ook wel klaar mee...in huis dan maar een paar schoenen met stalen neuzen aan..;)
Het is vooral zo onhandig..bleh...

Android auto of Carplay heb ik geen ervaring mee..wel google Maps maar dan via losse telefoon in houder....en dat werkt echt perfect..krijg nu ook steeds vlak voordat ik naar werk ga of naar huis ga ook melding hoe het op mijn route gesteld is.....ideaal om files te ontwijken en tijdens de rit inderdaad direct actualisaties van de route.

Tsja en Apple of Samsung is mijn voorkeur wel duidelijk..heb nu van het werk een Iphone 7 en het lijkt wel of ik weer vijf jaar terug in de tijd ben gegaan..van die enorme zwarte balken boven en onder op het scherm en zo'n prominente homeknop waardoor er effectief van je scherm erg weinig overblijft. En de menustructuur / vormgeving is zo star..je kan bijna niets personaliseren..
Ook de splitscreen functie gebruik ik heel veel...bij Android werkt dat soepel en snel maar bij IOS moet je daar weer aparte apps voor downloaden....

Maar het moge duidelijk zijn dat wij hier al lang van mening over verschillen..:}

Is BRG nu helemaal gek geworden???

Fiat-Fullback-Cross-8-1440x839.jpg

Met stip bovenaan de shortlist ;)

Misschien toch even kleine verduidelijking. Budget houdt rekening met de verrekenbare BTW. Voor personenwagens 50%, voor een pickup 100%. Zo creëer ik mezelf 10,5% extra-budget (de helft van 21% BTW) ;)

Corsa-20SEH zei:
Peter.. wat voor gedrocht is dit??

Fiat Fullback Cross (Mitsubishi L200) met standaard leder interieur en navigatie.
In dezelfde range komt in anamerking: Ford Ranger Wildtrak.

Ik hoop dat deze gedachte vlot overwaait Peter of heb je ambities om boswachter of hovenier te worden? :D

Android auto of Carplay heb ik geen ervaring mee..wel google Maps maar dan via losse telefoon in houder....en dat werkt echt perfect..krijg nu ook steeds vlak voordat ik naar werk ga of naar huis ga ook melding hoe het op mijn route gesteld is.....ideaal om files te ontwijken en tijdens de rit inderdaad direct actualisaties van de route.

Klopt, doen ze erg goed bij Google!
Uiteindelijk is Google Maps via Android Auto/Carplay niet heel veel anders, je ziet de app dan alleen op het grote scherm van de auto en kunt hem dus ook een stuk eenvoudiger bedienen. Werkt erg prettig!

Maar het moge duidelijk zijn dat wij hier al lang van mening over verschillen..grinning smiley

En dat zal ook nog lang zo blijven :}

B-Real zei:
Ik hoop dat deze gedachte vlot overwaait Peter of heb je ambities om boswachter of hovenier te worden? :D

Als ik een DiscoSport kies, vindt iedereen dit vrij logisch,
zelfde met een E-Pace of Stelvio.
X1, Kodiaq of Tiguan, al dan niet XL - zou bij niemand wenkbrauwen doen fronsen.
Dan vind ik eerlijk gezegd dat ik met zo'n Ranger meer value for money krijg...

en al helemaal met een hardtop erop...

FORD-RANGER-HARD-TOP-ALPHA-GSE-CANOPY.jpg

Met die Hardtop erop snap ik het nog een beetje, dan ziet het er wel aardig uit. Maar al met al rijd zo'n pickup toch veel minder fijn vergeleken met een SUV of stationwagen? Vraag me af wat de toegevoegde waarde van de laadbak is voor jouw gebruik. Dat iets hogere budget vanwege BTW verrekening zou me niet zo boeien. ( aangezien je toch al wel een leuk budget hebt )

Natuurlijk is een hardtop in dat geval een must, kan moeilijk mijn 2 honden naar NL meenemen in de open laadbak waarbij ik ze met hun riem vastleg aan de rolbeugel ;)

Idee is onlangs beginnen rijpen met de X-type van Mercedes, die onderhuids een Nissan Navara is, en onderhuids ook de Renault Alaskan blijkt te zijn...
Eoch, voor de prijs van de goedkoopste X heb je het topmodel Navara. Dus Navara kwam in beeld.
Maar zo'n Ranger Wildtrak heeft al langer de goedkeuring van mevr. BRG sinds we die ooit eens wat aandachtiger bekeken in de parking van Ikea; en is eigenlijk mooier dan de Navara.
En voor de wegligging gooien we 2 zakken cement in de laadbak... ;)
Dus Ranger staat op de shortlist (op mijn dagelijkse route van huis naar werk staat sinds enkele dagen aan de Ford-garage een bordeauxrode met zwarte velgen, wat een plaatje).

Ranger zie je hier in de omgeving evenwel vrij vaak, vandaar dat de Fullback Cross ook niet meteen afgeschreven werd.

Fiat-Fullback-Lupo-S1-Commercial-Hardtop-2.jpg

met hardtop iets minder gruwelijk dan met die beugel...

Terug
Bovenaan