Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Vanmorgen voor het eerst echt moeten krabben! :eek:
Twee weken geleden al een dun laagje ijsje gehad 's ochtends, maar dat wilde met de wissers nog wel weg. Nu moest ik iets langer wachten.
Mijn ijskrabber ligt blijkbaar nog bij mijn ouders, in de Focus was ik die ook niet nodig want daar zat voorruitverwarming in :eek:

@ Flexibel werken, bij ons is het gewoon 8u per dag maken en hoe je dat doet maakt in de basis niet uit. Als je om 8.00 wilt beginnen kan dat, wil je pas om 9.00 beginnen dan kan dat ook. Hetzelfde geld voor eerder naar huis gegaan of thuis werken, eigenlijk nooit een probleem.

In de praktijk zie je eigenlijk dat iedereen rond 8.30 begint en om 17.00 naar huis gaat, inclusief mijzelf.

Dat viel me bij Richard zijn Astra ook op. Het is een topuitvoering, maar de plastics van de deurpanelen achter waren knetterhard.
Dat had ik wel iets anders verwacht op zo'n uitrustingsniveau.

Gelukkig kan ik voorin wel lekker over het leder op deurpanelen aaien :)
Volgens mij zit er achterin op de armsteunen van de deurpanelen ook gewoon leer toch? :confused:

opel+insignia.JPG

Het leder aaien... :) als je een koe wilt aaien ga je toch gewoon naar de kinderboerderij :)

In de Aygo is het hard, koud, plastic.. :) ideaal want het is ook zo schoon en kan tegen een stootje.
In de BMW is het hoogwaardiger zoals ze dat noemen, maar goed ik hecht daar weinig waarde aan.

Mogguh!

Ook hier voor het eerst krabben en ook nog wat sneeuw onderweg. Toch waren al weer van die pipo's die 60 a 70 gingen rijden waar je 80 mag...

Die bovenste Insignia gaat het dus echt niet worden. Achterkant wordt toch echt niet hetzelfde als vorige model. Die velgen zijn wel retegaaf. Kom 's morgens steeds een zwarte Insignia sedan tegen met deze velgen. Echt wel hele gave combinatie.

mogguh!
Stevig krabben vanochtend inderdaad! Zijruiten ging prima, maar de voorruit was bikken!
Eerst stuk onderweg veel mist, daarna best lekker weer. En wat ziet de polder tussen Eembrugge en Amersfoort er toch mooi uit met dit weer!

ik had een dekentje op de ruit gelegd, ze hadden er al voor gewaarschuwde. En ik dacht al, die regen koekt allemaal aan straks. Maar nu was het instappen en wegrijden! (y)

met die velgen van de openingspost staat die neus erg goed vind ik. Wat in de richting van het Monza-concept waar Ingo bij geweest is.

Maar met die velgen eronder van de gecamoufleerde wagen zie ik 2 uitersten die niet matchen..

Vanmorgen ook moeten krabben, ben na het starten eerst begonnen met de zijruiten.
Dan is de voorruit niet zo moeilijk meer..

@ Insignia, ik googelde op Opel studiemodel, en deze kwam eruit. Verder niet gekeken.

@ Krabben, ja hier ook.. ook aan de binnenkant bij bij de Aygo. Nadeel bij dit model, er vochtig vanbinnen.

Tja, jaarlijks terugkerend fenomeen. Dat chemische spul begin ik ook niet aan, vaak moet je daar toch ook even op wachten voordat het begint te werken. Ruitenkrabbers ben ik ook geen fan van, want vroeg of laat geeft dat toch krassen op je ruit én het is er gewoon te koud voor 's ochtends.
Zo'n dekentje voor de voorruit heb ik ook en werkt prima, echter vind ik dat 's avonds teveel gedoe en gebeurt dat vaak dus ook niet.

Bij mij is het dus vaak een kwestie van de auto 5 á 10 minuten van te voren starten en de boel laten ontdooien terwijl ik in huis de laatste dingen doe voordat ik weg ga. Slecht voor het milieu, slecht voor de auto, etc etc....... het zal allemaal wel, dit is voor mij het minste werk plus dat ik dan in een auto stap met warme stoelen en een warm stuur :)

Ik moet mij vanaf nu alleen aanwennen om 's ochtends iets eerder naar buiten te kijken en de auto te starten indien nodig, want vanmorgen zat ik dus in een koude auto te wachten totdat de ruiten ontdooit waren.

Ik begrijp Richard helemaal, alleen 10 minuten de auto laten lopen 's morgens waarbij ik het gevoel heb dat theoretisch gezien iemand kan instappen en wegrijden zit mij niet lekker. En 10 minuten in de auto zitten wachten vind ik ook niks. Dus ik kies er voor om 1 minuut het dekentje achter de voorruit te gooien. Op zich kleine moeite met veel profijt.

Dat chemische spul begin ik ook niet aan, met name omdat het zon vettige waas achterlaat.

Zo'n webasto standkachel lijkt mij ook heerlijk! Alleen is het in NL net te weinig goed voor zoiets

Midje!!

Ik begrijp Richard helemaal, alleen 10 minuten de auto laten lopen 's morgens waarbij ik het gevoel heb dat theoretisch gezien iemand kan instappen en wegrijden zit mij niet lekker.
Dezelfde gedachte!
Ik had vanochtend geen last van ijs op de auto, kon zo instappen en wegrijden....maar als het weer wat meer begint te vriezen dan doe ik ook altijd zo'n voorruitdeken over de voorruit heen. Als er dan 's nachts een melding is kan ik snel wegrijden.

@ Insignia: Begin steeds nieuwsgieriger te worden. :LOL:

Ik heb wel eventjes de auto laten lopen toen ik aan het krabben was vanochtend. Ik ben daar eigenlijk tegen, maar de Punto wordt zo tergend traag warm dat ik het toch even deed.

Ik gebruik al minstens 10 jaar de methode van een kan warm water over de ruiten. Dit werkt erg snel en is heel erg milieuvriendelijk.

Ruitenkrabbers ben ik ook geen fan van, want vroeg of laat geeft dat toch krassen op je ruit én het is er gewoon te koud voor 's ochtends.
Zo'n dekentje voor de voorruit heb ik ook en werkt prima, echter vind ik dat 's avonds teveel gedoe en gebeurt dat vaak dus ook niet

tss te koud s ochtends...:)
Ik vind het juist heerlijk om even in de vrieskou te krabben..wordt je lekker wakker van en wat is het voor moeite?
Vooral nu met dat minimale laagje. Als het harder gaat vriezen en sneeuwen doe ik er ook vaak een dekentje over. Gewoon in de kofferbak en aanleren dat wanneer je thuis komt van het werk hem er direct op knalt.

Ja dat is een goede ja, ik heb zo een ding wel liggen, in de garage :) Als ik dan om 22.00 er aan denk heb ik geen zin meer om naar buiten te gaan :)

Mogguh,

Gisteren krabben, gisteravond flinke sneeuw, vanmorgen gewoon wegrijden. Fijn hoor, want gisteren is m'n krabber gesneuveld :D

maar de Punto wordt zo tergend traag warm dat ik het toch even deed.
Exact! En na het krabben en 5 minuten gereden te hebben, beslaan plots de ramen aan de binnenkant...elke keer weer een eng moment. Standaard een theedoek in de auto liggen om het gelijk weg te kunnen poetsen.

Ik zal ook nog eens even een oud dekentje opscharrelen... want als het straks weer gaat vriezen/regenen dan komt er zo'n harde laag op de ruiten. Moet je 's ochtends met hamer en beitel je ruiten ijsvrij maken.

Als het goed is komt er morgen iemand langs om de mogelijkheid te bespreken dat we 'opvanggezin' worden voor een hondje van 1-1,5 jaar uit Sarajevo. Als we na 3 weken enthousiast zijn, kunnen we het hondje adopteren en anders wordt er een adoptie-adres gezocht.
S. wilde altijd al een hond, dus voor haar een mooi vooruitzicht en ik heb er geen moeite (meer) mee ;)

Leuk gerwin. Nou ga er maar vanuit dat als het hondje eenmaal in huis is, je hem ook niet meer laat gaan..;)

Toch maar weer een SW..kuch...

Ja dat is een goede ja, ik heb zo een ding wel liggen, in de garage smiling smiley Als ik dan om 22.00 er aan denk heb ik geen zin meer om naar buiten te gaan

Klopt 's avonds moet je het ook niet meer willen doen..meestal ben je dan ook alweer te laat en zit er al ijs op..;)

Mogguh!

rjthefrisian zei:
Ik vind het juist heerlijk om even in de vrieskou te krabben..wordt je lekker wakker van en wat is het voor moeite?

De koude vingers bijvoorbeeld. Ik krijg dan met moeite de contactsleutel omgedraaid :p Gisterochtend had ik overigens geluk, C. had op de stoep geparkeerd en ik kon netjes onder dak parkeren. Toen de vaatwassermonteur rond een uur of 11 weg was kon ik dus ook zo weg.

Maandagavond overigens een setje andere winterbanden gescoord en maar gelijk gemonteerd. Een nette set 15" 6 spaaks velgen van een Astra H. De banden zijn iets te hoog (195/65), maar het past prima en rijdt als een ****. De structures van Jos staan op marktplaats. De koper die ik gisteravond dacht te hebben kwam er rond middernacht achter dat zijn corsa 4-gaats is. Zucht

Leuk gerwin. Nou ga er maar vanuit dat als het hondje eenmaal in huis is, je hem ook niet meer laat gaan..winking smiley

Dat eerste denk ik ook wel Rob! Maar goed, het is natuurlijk een 'asielzoekhondje' dus dat is altijd even kijken hoe het beestje zich in een andere omgeving gedraagt.

Ik wilde een coupé...maar ja :rolleyes:

Leuk Gerwin! Weet je al wat voor merk en type het wordt? :)

De vriendin is ook dieren en vooral honden minded, dus mocht het allemaal goed blijven gaan dan zal ik t.z.t. ook aan een hond moeten geloven. Vanuit huis nooit opgegroeid met een hond, maar haar huidige hond kan ik ook al wel waarderen. Toch wel mooi :)
Vast staat al wel dat het met een paar jaar gewoon een pup wordt die vanaf moment één strak opgevoed wordt. Ik wil een hond die ten alle tijden luistert, niet schooit, niet op de bank komt, waarmee je met een gerust hard onaangelijnd rond kan lopen etc etc

Merk van het hondje is totaal onbekend... als alles goed gaat en door gaat, wordt het deze:
Lise-3-150x150.jpg

Vast staat al wel dat het met een paar jaar gewoon een pup wordt die vanaf moment één strak opgevoed wordt. Ik wil een hond die ten alle tijden luistert, niet schooit, niet op de bank komt, waarmee je met een gerust hard onaangelijnd rond kan lopen etc et
Akelig herkenbaar.... maar ik heb ook regelmatig gezegd dat ik een hondje wil opvangen om het een goed huis te geven. Als zo'n beestje al wat ouder is, heb je daarin vaak al wat achterstand.
Deze is ongeveer 1,5 dus kunnen we hopelijk nog veel bijbrengen :)

Daarin verschilde ik in mening met mijn schoonouders: hun lieten de hond tijdens het eten bij de eettafel liggen/lopen/schooieren. Als ik er alleen was met S. was dan moest de hond van mij gewoon in de mand blijven.

Mijn ouders hadden altijd een hond maar ik zelf moet er niet aan denken om een hond te nemen. Ook Kim deelt die gedachte gelukkig. We hadden een kat, maar ook daar komt er geen meer van. Nee geen huisdieren meer voor ons.

Mijn ouders hadden altijd een hond maar ik zelf moet er niet aan denken om een hond te nemen. Ook Kim deelt die gedachte gelukkig. We hadden een kat, maar ook daar komt er geen meer van. Nee geen huisdieren meer voor ons.

ik had ook wel graag een hond willen hebben, maar dan niet zo'n klein druk kefbeest want daar heb ik wel zo'n hekel aan. Maar ik heb er gewoon de tijd niet voor en B heeft er ook niet veel mee. maar wij hebben wel een kat. En hoewel ik eerder niets met katten had, nu ik er zelf een heb vind ik hem echt heel cool, mede omdat hij ook redelijk luisterd en duidelijke karaktertrekken heeft en gewoontjes en heel erg blij is als ik thuis kom. :) Terwijl ik eerder dacht dat ze erg op zichzelf waren, maar dat is met de mijne dus niet zo.

Heb helemaal niets met honden eigenlijk, lief hoor maar zou er zelf nooit 1 hoeven. Naar mijn mening ook totaal kansloos om een hond te nemen als je hele week werkt. Kat kan dan wel prima, die "zorgt" voor zichzelf en kan makkelijk alleen thuisblijven. Heb nu nog 1 kat maar weet nog niet of ik er weer 1 neem zodra deze hemelen is.

Barri zei:
Dat is niet echt best voor je ruiten hoor...

Als het water niet te heet is valt het wel mee. Krabben geeft meer schade. Niet door de krabber zelf, maar de zandkorreltjes of ander vuil.

Corsa-20SEH zei:
@ Frank, Ik ben wel benieuwd hoe de cabrio bevalt in de winter.

Dit wordt de tweede winter alweer he! Stoelverwarming is zalig, de verwarming prima en de kap is uitstekend geïsoleerd. En bij een waterig winterzonnetje of tijdens een kraakheldere avond met jas aan, sjaal om, muts op en evt handschoenen aan, de stoelverwarming op 5 en de kachel op 10 geweldig om open te rijden. Vorig jaar heeft er iemand een kilometer of 3 over gedaan om aan me te vragen of ik het niet koud had :)

@Hond: super idee Gerwin! Dat lijkt mij ook prachtig, C. heeft het plan helaas gevetood. En tsja, hoewel we relatief weinig werken allebei (4 dagen) is zo'n beestje dan alsnog veel alleen.. zeker gezien we ook beide zo'n 50 minuten enkele reis woon-werk verkeer hebben.

Na 8 jaar een labrador asielhond zijn Bram & Shiva er intussen ook al 8 jaar, beide verschoppelingen uit Spanje.
Asielhondjes zijn meestal zeer "dankbaar", al mag je nooit vergeten dat ze "een verleden" meeslepen, en niet alles wat in dat verleden gebeurde is even fraai.
Neen, ik kan me niet meteen een huis zonder hond voorstellen ;)

Leuk om al die gedachtes en ervaringen te lezen met huisdieren: wij hebben dan juist weer helemaal niks met katten. Kan zelfs wel zeggen dat S. er gewoon een hekel aan katten heeft.
Ik heb meer een hekel aan kanten van anderen in mijn achtertuin... laatst al heel wat 'cadeautjes' tegengekomen tijdens het schoffelen (n)

We zullen zien hoe het allemaal gaat :) Ik kijk er toch wel naar uit inmiddels!

En bij een waterig winterzonnetje of tijdens een kraakheldere avond met jas aan, sjaal om, muts op en evt handschoenen aan, de stoelverwarming op 5 en de kachel op 10 geweldig om open te rijden.
:D Heel herkenbaar! Verwarming inderdaad op standje sambal en dan is het nog te doen ook!

Goedemorgen, nouja laat dat goede maar weg.. Vandaag voor de 2e keer op rij een groot probleem met onze leveringen bij de zuiderburen. Daar word je niet vrolijk van. :(

Jullie hebben toch geen leveringen op de Hanjin Vessel zitten of wel? :p

Wij wel, en nog steeds zijn veel zaken nog steeds op zee en met bestemming amsterdam inmiddels met gigantische vertragingen geleverd met enorme gevolgen :eek:

@ Peter, we leveren niet met de post. .Die doen geen banden :p

@ Joost, nee wij gebruiken NYK en Hapag.. Gelukkig niet Hanjin.

Heb gisteren voor het eerst in lange tijd nog eens voetbal gekeken op tv, iets waar ik intussen al lang spijt van heb.
Ik zag 11 over het paard getilde en overbetaalde Belgen, die zich (behalve de laatste 10 minuten) niet eens konden motiveren voor de match, tegen 11 Nederlanders die hun best deden maar niet beter konden...
Eerlijk gezegd, ik hoopte zowat de ganse match dat Oranje won...

Prachtig is dat...
België heeft eindelijk eens wat spelers van niveau, maar dat Vlaanderen-Wallonië krijg je er niet uit :D

Eerste helft was wel voor "ons" ;)

@Gerrie;
Leuk hoor en nog relatief jong, die kan je nog genoeg leren :)

AsconaGT zei:
Zo'n webasto standkachel lijkt mij ook heerlijk! Alleen is het in NL net te weinig goed voor zoiets

Als het een standkachel is, die de koelvloeistof ook meteen mee verwarmd (en niet alleen elektronisch voor warmte in de binnenruimte zorgt) dan heeft het ook nog een extra functie als in; motor is sneller op temperatuur/beter voor alle bewegende onderdelen/minder slijtage (y)

Goedemorgen,
vandaag weer een ritje naar het zuiden hopelijk zonder vertragingen.

Mogguh!!

Opel loopt dus weer behoorlijk voorop met licht-techniek.
De nieuwe Opel/Vauxhall Insignia wordt voorzien van de volgende generatie adaptieve IntelliLux LED Matrix-verlichting. Bovenop de vele voordelen van de prijswinnende full-LED Matrix-verlichtingstechniek van Opel – vorig jaar geïntroduceerd op de nieuwe Astra – biedt de nieuwe techniek meer functies voor nog beter zicht in het donker.

Het design van de koplampen van de nieuwe generatie Opel Insignia is geïnspireerd op die van de in 2013 gepresenteerde Opel Monza Concept. Aan het begin van het ontwikkelingsproces was het voor de verlichtingsexperts van Opel een grote uitdaging om zo veel technologie in zulke slanke koplampen te verwerken.

De ontwikkeling van LED-technologie bevindt zich echter in een stroomversnelling en LED-lampen zijn in korte tijd behoorlijk krachtiger en compacter worden. Dat gaf de ontwikkelaars de mogelijkheid om nieuwe koplampen te ontwikkelen met nóg betere prestaties en twee keer zoveel LED-units (32) als de Opel Astra (16, acht per koplamp). IntelliLux maakt gebruik van individuele LED-units die automatisch de lichtbundel aanpassen aan de omstandigheden. Dat maak het mogelijk om continu grootlicht te voeren, zonder medeweggebruikers te verblinden.

Door de grote hoeveelheid LED-units produceren de koplampen van de nieuwe Opel Insignia niet alleen meer licht, maar zorgen ze ook voor een nauwkeurigere aanpassing van de lichtbundel. Ook wordt de zichtbaarheid in bochten verbeterd door de lichtintensiteit van de binnenste LED-units te verhogen op basis van de stuurhoek. En dankzij de extra krachtige grootlichtfunctie schijnen de IntelliLux-koplampen nu zelfs 400 meter ver. De bestuurder hoeft niets te doen: zodra de nieuwe Opel Insignia de bebouwde kom verlaat, wordt automatisch continu grootlicht gevoerd.

Echt, ik vind het Intelilux systeem werkelijk waar briljant. Altijd een enorme bak licht en het werkt perfect. Ook wanneer je achter andere auto's rijdt heb je het gevoel dat je met grootlicht rijdt omdat de auto altijd de zijkanten verlicht tot naast/voorbij je voorganger. Mijn vriendin heeft zelfs op een donkere weg door het bos wel eens een stukje voor mij gereden met haar eigen lichten uit, ze misten haar eigen verlichting amper.

Wel denk ik dat voorgangers die enkele honderden meters voor je rijden het soms vervelend kunnen vinden, want hij laat groot licht soms wel erg lang aan. Echter rijden ze dan wel zo ver voor je dat er van echt iemand verblinden geen sprake kan zijn denk ik.

Heel zelden is er een tegenligger die seint, maar dat is dan vaak als de tegenligger net de bocht om komt en gelijkt begint te seinen terwijl de auto nog niet eens recht op je af komt en mijn auto de koplampen nog niet heeft gesignaleerd. Meer een overactieve/aanstellerige tegenligger dan een fout van de auto dus.

Al met al vind ik het een super systeem, zeker als je na gaat dat dit nog maar de eerste generatie is bij Opel (toch?) en dat het systeem dus eigenlijk altijd foutloos werkt. Ben benieuwd hoeveel beter het vernieuwde systeem dan is (y)

Hier genoeg te doen, komende weken ook erg druk. Maar vanmiddag wel eerder vrij om voorbereidingen te treffen voor mijn verjaardag vanavond en morgenavond.

Mogguh! Vandaag dagje vrij om thuis even wat orde op zaken te stellen. Zal dit weekend de winterbandjes er ook maar even onder knallen. Kunnen nog wel wintertje me. De astra zit op 6-7 mm en de Corsa op 6.

Astra ook opgegeven voor een beurtje..heb hem bijna alweer een jaar.

Ik ben al heel blij met mijn AFL op mijn Astra waarbij de bundels continu worden aangepast maar heb ook gereden met het Intelilux en dat was echt super. Ik vind verlichting wel heel belangrijk op de auto; en staat nu bovenaan als een van de meest zinvolle opties.

Mijn vriendin heeft zelfs op een donkere weg door het bos wel eens een stukje voor mij gereden met haar eigen lichten uit, ze misten haar eigen verlichting amper.

Wat doen jullie samen in een donker bos met de lampen uit....:)

Wat een wereldschokkende facelift weer op de ****.. ze hebben ook foto's van de meest sportieve versies en het R-pakket nodig om de wijzigingen nog enigszins zichtbaar te maken. Maar moet wel zeggen dat ie dan wel lekker dik lijkt. Daar is ** toch wel goed in. Lekker sportief aangeklede versies waar de auto lekker dik en sportief door lijkt. Ford heeft dat nu ook wat begrepen met de St-lines. Ook erg fraai. Dat mis ik wat bij Opel. Die OPC-lines vind ik steeds wat tegenvallen en voegen voor mij te weinig toe.

Wat een wereldschokkende facelift weer op de ****.. ze hebben ook foto's van de meest sportieve versies en het R-pakket nodig om de wijzigingen nog enigszins zichtbaar te maken. Maar moet wel zeggen dat ie dan wel lekker dik lijkt. Daar is ** toch wel goed in.
Ik kende 'm al even :)
Wel gek dat er geen hatch met een gewone achterkant wordt getoond. Al die R-line dingen vind ik altijd wat overdreven, maar zo in het goudgeel is het wel een erg leuk ding!
Maar het is eigenlijk meer een soort modeljaarwisseling. Ook wel irritant dat AW deze facelift nog steeds bovenaan de frontpage laat staan, zo spannend is het allemaal niet.

Ik vind verlichting wel heel belangrijk op de auto; en staat nu bovenaan als een van de meest zinvolle opties.
De Punto heeft kaarsjes als verlichting, valt me steeds vaker op. Verlichting vind ik belangrijk, maar stoelen nog belangrijker. Hier in midden-NL kan je ook met duplo-lampen je weg nog wel vinden :)

Terug
Bovenaan