Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

B-Real zei:
Ik vind het pas mooi en van toegevoegde waarde als je er de ruimte voor hebt en dus ook opties hebt om er niet verplicht onder/in hoeft te zitten.

Ik heb eigenlijk 5 terrassen...
Een terras met stenen aansluitend aan achterdeur en garage (6x3).
Hierop staan de tuintafel met 8 stoelen (en tot vorige week een deel van de hondenkennel).
Het is de bedoeling dat daar de overkapping komt.

Dan is er een terras met kiezels en natuurstenen tegels van 100x100 dat ik hier destijds neerzette toen we het aanlegden (zowat 4x6).
Hierop staan 3 zitbanken, een tafeltje, een terrashaard, en kan worden afgeschermd door een tuinparasol.
Dit sluit naadloos aan bij voornoemd stenen terras en loopt door tot aan de tuinpoort aan de straatkant.

Volledig omgeven tussen de bloemen en planten ligt nog een houten vlonderterras van 3x3 in volle zon.

Dan heb ik in het gazon nog een terras met grote rubberen tegels van pakweg 3x4 met 2 ligzetels, deels in de zon, en deels met de natuurlijke schaduw van de hazelaar.
En tenslotte aansluitend bij het tuinhuis nog een volledig overgroeid tuinterras van 3x3 met nogmaals een tuintafel en 4 stoelen (de oude van H.).

Terras skOPELosling...

2013-skopelos-142.jpg

Lekker terrassen dus bij jou Peter!

Wij hebben ook 2 terassen, 1 onder de overkapping en 1 naast de vijver, in het zonneke.. met parasol natuurlijk, hier staat ook Lize haar badje in de zomer :)

@ Joost, lastig puntje, wij hebben er ook een goede 6x2 meter bij omdat onze (huur) garage grenst aan d etuin, de buren hebben dit niet en dat ziet er op het kadaster inderdaad vreemd uit. Maar ik heb wel de papieren dat dit stukje tuin bij mijn huis/grond hoort.

Ik verwacht dat de huidige gebruikers die 1000,- helemaal niet gaan willen betalen, ze gebruiken het nu ook en de gemeente doet er blijkbaar niets aan.

Gisteravond heb ik overigens de gelegenheid gehad om De Ruud in z'n natuurlijke omgeving te kunnen bestuderen. Vorige week een paar dashboard onderdelen op de Duitse ebay gewonnen en Ruud wilde die wel bij z'n werk in ontvangst nemen. Gisteravond mocht men een paar kilometer hier vandaan oefenen met de brandweer, dus kon ik mijn pakje zo ophalen. Zag d'r stoer uit Ruud! ;) en nogmaals dank voor de service.

De hele zaak opgeschuurd en ontvet en het staat nu in een eerste laagje plastidip. De kleur lijkt heel iets donkerder te worden, maar zal later een foto maken als de hele zaak klaar is voor inbouw.

middag!
Wij zijn weer thuis. Door het tijdsverschil nu wel wat gaar. Vannacht wat proberen te slapen in het vliegtuig, maar dat ging natuurlijk brak.

Was wel een heel gave reis. Uitgebreid verslag volgt nog, maar zowel New York als Toronto zijn aanraders. Canada beviel mij ook uitstekend. Fijn land, fijne mensen, relatief goedkoop. Ik zou er zo kunnen wonen :cool:

Fotootjes van die 2 GTC's die ik tegenkwam staan erop.

100% gelijke auto's, exact zelfde uitrusting en prijs. Allebei de 1.6 200 pk versie.

8XNZ95_1.jpg

8XNZ94_1.jpg

En als diesel uitkon ( de 195 pk Bi-Turbo ). Ook dezelfde prijs als die 2 hierboven, wel iets ouder.

9SJX87_1.jpg

Hebben een partij dikke GTC's staan daar nu o_O ( die rode GTC OPC staat ook bij deze dealer )

En allemaal met doppelauspuf :)

Avond!

@Frank: you're welcome, altijd leuk als je elkaar kunt helpen. En op deze manier had je het bijna tot aan de deur geleverd ;)
Helaas geen tijd gehad om ff uitgebreid te kletsen, maar dat komt vast nog een keer. Het is voorlopig toch niet echt cabrioweer :(

Die donkergrijze is echt fijn zeg! Zag dat er bij onze lokale dealer nu ook een GTC OPC staat.
Mooi ding, maar wat een geld zeg!

Wat hebben ze daar een plaatjes staan, Marc. Niet alleen de gtc maar ook hele fraaie st's en mijn zusje staat daar ook.

Maar van de gtc's absoluut die in asteroid grey. Erg fraai met dat opc pakket en interieur.

Die donkergrijze is inderdaad erg mooi zeg! Ik dacht trouwens dat alleen de Bi-Turbo diesel dubbel-auspuff had, maar dat geld dus ook voor de 1.6 200PK Benzine.

Maar marc, is dit indirect een bevestiging dat het 1 van de 2 gaat worden? :)

Wij zijn weer thuis. Door het tijdsverschil nu wel wat gaar. Vannacht wat proberen te slapen in het vliegtuig, maar dat ging natuurlijk brak.

joint the club :p al gaat het slapen bij mij steeds beter in het vliegtuig. Ben ook erg blij met de active noice cancelling koptelefoon (y) Als ik businessclass vlieg dan slaap ik als een baksteen en moeten ze mij wakker maken omdat we gaan landen o_O maar businessclass is eerder uitzondering dan regel.

Maar ben benieuwd naar de foto's (y)

Jah, wat houd je nog tegen? Wat een plaatje man! Mooier dan dit ga je ze niet vinden.
Eigenlijk gewoon een OPC maar dan met iets minder maar meer dan voldoende power!

8XNZ94_2.jpg

8XNZ94_12.jpg

8XNZ94_20.jpg

lekkere stoeltjes ook (y)

Of wacht Marc eerst totdat er een andere koper hem net voor zn neus weg kaapt ;) Ik zou zeker even in ieder geval een bezoekje wagen

Mogguh!

Welkom terug Berry ;)

@ Marc: gewoon even heengaan! Even zitten, blokje om: misschien valt het wel ontzettend tegen en kun je de auto afstrepen van je lijstje! En dan ook even een BMW rijden als vergelijk ;)

Niet alleen de gtc maar ook hele fraaie st's en mijn zusje staat daar ook.
Wat moet die daar dan? :p

Sow die GTC in Asteroidgrey is me een partij dik! Mocht ik in zo een klasse shoppen zou ik zeker even gaan kijken.
Al heb ik het idee dat Marc misschien toch liever een dikke dreier heeft.

Ojaa mogguh.

Gisteren bij Grando keukens en badkamers en de Hornbach deel 1 van onze badkamker besteld/opgehaald.
morgenochtend bij Sanitair totaal in Oud Gastel de rest nog even bestellen en dan van 18 april tot begin mei.. Construction en destruction time.. :) Zin in!

mogguh!

Net even bij een executieverkoop van een aantal auto's geweest, bij een autobedrijf hier verderop. Ik was alleen om te kijken maar heb ook meegeboden op twee auto's. Echt totaal geen interesse van de gegadigden namelijk. Treurig te zien voor hoe weinig geld die dingen weggaan! Daar kan je écht koopjes scoren.
Maar wel tegen directe contante betaling, dat is voor een particulier lastig.

Maar wel tegen directe contante betaling, dat is voor een particulier lastig.

waarom is dat lastig? Gewoon cash geld mee nemen, en dan weet je ook gelijk dat je niet over jou budget kan gaan ;) Ik kijk ook wel eens naar veilingen, maar het nadeel is altijd het kijken overdag is, vervolgens kun je online een aantal dagen bieden en met de ophaaldag moet je hem verplicht tussen een bepaald tijdstip ophalen wat ook altijd overdag midden op de dag is vaak

Kijken was nu een kwartier van tevoren.
Contant geld kan, maar dan zou je dat later weer moeten storten. Ik heb echt nooit contant geld op zak. En meer dan 500 pinnen is ook lastig.

Marc is nog besluitelozer in zijn autozoektocht als ik destijds was.....dus deze zal hij ook wel voor zijn neus weg laten kapen:p
Maar die plaatjes zijn gewoon pure p*rno. :cool:

Vandaag laatste praktijkexamen gehad voor de brandweer. Mag vanaf nu op de brandweerauto rijden en hem bedienen.
En heb daarmee alle functies die ik in onze post kan uitvoeren behaald. Dus komende jaren waarschijnlijk wat rustiger met cursussen.

@Barri: ik meende dat er normaal nog veilingkosten overheen kwamen.

@Ruudhe Ho Ho Ho. Ik ben gewoon in afwachting van de juiste auto. Heb ook geen haast en het was altijd al het plan om aankomend voorjaar iets te kopen. Loop ik nu tegen de juiste auto aan dan koop ik hem. Anders wacht ik gewoon nog even. Is de perfecte auto straks niet langsgekomen ga ik voor plan B. :confused:

Wooooah, die GTC's zijn wel heel er lekker zeg! Zou me tegenvallen als je daar geen kijkje ging nemen Marc ;)

Maar Marc....als een gtc nog tot de opties hoort waarom ga je dan niet bij deze kijken? Wat houd je tegen? We krijgen steeds veel plaatjes maar verder gebeurd er weinig. Mooier wordt het qua gtc niet hoor. Misschien moet je anders wat meer duidelijkheid scheppen en gewoon zeggen dat je liever direct voor een dreier gaat!

@Rob GTC Denk dat een GTC OPC toch wel dik op 1 staat hoor. Dus Ja wat GTC betreft kan het wel mooier dan de GTC hierboven. Natuurlijk is deze met 200 pk redelijk snel maar verschil met de OPC is alsnog gigantisch. Deze doet 7.9 seconden naar de 100 en de OPC 6.0. Vooral verschil in Nm's is erg groot, net als verschil in geluid. Bovendien zien alleen kenners dat dit een dikke GTC is, een OPC valt echt iedereen op. Komt er op neer dat ik niet nu deze GTC wil kopen en dan over een maand de perfecte OPC tegenkom. Zoals gezegd geen haast, heb geduld en het komt heus wel goed !

Oké. .dat geeft mij al een stuk meer helderheid, Marc. Obv eerdere posts maakte ik op dat je nog twijfelde tussen gtc met 1.6t of de opc. Maar die twijfel bespeur ik nu dus niet meer. Dan begrijp ik dus ook dat je deze twee gtc links laat liggen..(y)

200pk en 7,9 naar de 100 vind ik wat aan de trage kant eigenlijk. Mijn Leon met 180pk deed dat in 7,7 seconde en daar komt nog bij dat je dat in de tweede versnelling niet haalt en dus een keer extra moet schakelen. De nieuwe Astra met 150pk doet het in 8,5 seconde, 50pk minder en "maar" 0,6 seconde langzamer.
De OPC met 280pk doet het dan 1,9 seconde sneller, das wel een groot verschil!

Aan de andere kant zeggen 0-100 niet alles, sterker nog die tijden ga je zelf nooit halen natuurlijk.

Gaat me ook helemaal niet perse om de 0-100 tijd maar toch, verschil is gewoon echt aanzienlijk ! Gaat meer om het koppel voor tussensprintjes, invoegen en inhalen. En laten we wel wezen een OPC is toch echt wel nog veel dikker en zeldzamer dan de GTC's hierboven.

Het is simpel, ik zit nu in prima situatie, de Astra F doet het prima is super betrouwbaar en is geen drol waard.
Ben dus niet afhankelijk van eerst een auto moeten verkopen of het perse moeten bedingen van een goede inruilprijs bijvoorbeeld.

Als ik iets leuks zie is het krabbel onder koopcontract, pinnen en wegrijden.
Ga zeer waarschijnlijk weer lang met de volgende auto doen dus wil het gewoon meteen goed aanpakken.
Wil geen spijt krijgen door iets te kopen en straks te denken, shit, had ik maar..... ;)

Het is gewoon bekend dat de astra j geen sprintkanon is. De 0-100 tijden zijn in vergelijkingen met concurrenten met gelijkwaardig koppel en vermogen gewoon stuk langzamer. Komt door het gewicht en de versnellingsbak. Merk ik nu ook wel..heb met mijn 140 pk moeite om veel minder vermogende auto's voor te blijven.
En daar hebben de 1.6t en de 2.0t ook last van. Bij de astra K is dat weer recht gezet.
Maar hoop dat straks met de tuning hij onderin wat meer oppakt.

@Marc, ik snap je redenatie, maar ik zou zelf andere keuzes maken.
Het gaat er toch om wat jij mooi vind en binnen jouw comfortgrenzen ligt?
Dat een kenner ziet dat het geen echte OPC is, boeie!

Bij je F maakt het je toch ook allemaal geen r33t uit?

Hotdog zei:
@Marc, ik snap je redenatie, maar ik zou zelf andere keuzes maken.
Het gaat er toch om wat jij mooi vind en binnen jouw comfortgrenzen ligt?
Dat een kenner ziet dat het geen echte OPC is, boeie!

Bij je F maakt het je toch ook allemaal geen r33t uit?

Gaat zeker om mezelf maar als een OPC kan waarom niet ?
Ik rij zeg 12-13 k per jaar, boeit me dus echt geen ^%#%# of het verbruik nu 1 op 11 of 1 op 8 is.
En idd bij de F maakt het me allemaal niet uit maar dat was geen eigen keuze, moest op dat moment gewoon wel, iets goedkoops wat gewoon rijd.

Nu heb ik de mogelijkheid om ontzettend veel geld stuk te slaan op een leuke auto en dan wil ik er toch gewoon het maximale uithalen. (y)
Geld komt voor de helft uit overwaarde oude huis en andere helft van spaargeld, dus is niet dat ik er voor hoef te lenen of dat ik als ik dit doe opeens blut ben ofzo. ;)

En als je met Van Mill afspreekt dat je alvast een 200pk 1.6t koopt, maar mocht er binnen een x aantal maanden een J OPC op je pad komen (bij Van Mill uiteraard) dat je de 1.6t erop mag inruilen tegen aanschafprijs.

@Marc: Duidelijk dat je liever een OPC wilt. Ik zat je ook maar ff een beetje te jennen hoor.
Ik begrijp heel goed dat wanneer je dit soort bedragen uit geeft aan een auto, dat je zeker wilt wzijn van je keuzes. De redenatie dat een OPC er veel heftiger uit ziet doet me afvragen of je dan zo'n auto wilt voor een imago/opvallendheid of gewoon omdat je dat bijzondere van de OPC tov een super mooie GTC met OPC-line pakket wilt.

Anderzijds.....misschien goed om eens privé met Frans te praten. Hij heeft naar mijn mening een super mooi exemplaar in een prachtige kleur die ook nog eens liefdevol is behandeld. Ookal wil hij er nog even in verder rijden, zoals je zelf aan geeft....je hebt geen haast. Dus misschien is dat binnen afzienbare tijd wel een perfect match

@ Fer: geniet van de dames :)

Prima overweging Marc!
Je hebt een heerlijk budget om mee te shoppen en kunt dus genoeg eisen stellen om de perfecte auto te vinden (y)

@ Fer, have fun :D

Vandaag weer een klusdagje. "Even" een grote Ikea kledingkast met schuifwanden in elkaar zetten, gaat best wat tijd in zitten. Toch wel knap hoe Ikea dat doet qua instructieboekjes e.d., je kunt echt bijna niets fout doen.

Ook heeft de meubelmaker mijn tafels gebracht en dat is echt vakmanschap. Prachtig resultaat en niet te tillen, echt heel blij mee (y)

En daarnet voor het eerst in mijn leven door de wasstraat geweest aangezien ik mijn auto maandag "wasstraatschoon" in moet leveren en zelf geen tijd/zin heb om hem te wassen, zeker niet als jullie wisten hoe ontzettend smerig dat ding was. Ik zag de jongens van de wasstraat zelfs even glimlachen toen ik het hoekje om kwam vlak na een blauwe Aygo die praktisch schoon door de wasstraat ging :)

Lijkt me nogal logisch als ook het recentste model dreier sedan in de running is dat enkel een echte Opc een alternatief is.
Eerlijk gezegd, ik zou gewoon de Astra laten staan en voor een naar mijn aanvoelen veel exclusievere insignia Opc gaan.
Maar Marc moet voor zichzelf kiezen en betalen...
Inruilwaarde en zo zijn niet van belang aangezien het de bedoeling is er nog jaaaaaaren mee rond te rijden.

Zo, weer terug van K3.
Eigenlijk 2x K3 want het was een soort 'ik geef het stokje door aan de nieuwe K3' concert. Hierbij wisselden nieuwe nummers mer de nieuwe K3 zich af met memories uit de oude doos door de 'oude' K3.

HPv3 heeft er enorm van genoten (daar was het om te doen) maar af en toe dreef mij gedachte ook wel eens weg... ;):D

Omdat het het allerallerallerlaatste optredens zijn hadden ze een soort verdwijn-act ingestudeerd, maar dat was wat laf. Zo zou ik mijn carrière niet willen afsluiten..:eek:
Zit net sbs6 te kijken, zelfs de tranen aan het eind zijn ingestudeerd.

Nou ja, been there, done that. Kan ik weer iets van mijn lijstje afstrepen :)

Heb ook geen haast en het was altijd al het plan om aankomend voorjaar iets te kopen. Loop ik nu tegen de juiste auto aan dan koop ik hem. Anders wacht ik gewoon nog even.

Het is over 3 weken al voorjaar :)

De OPC's zijn los van de kleur vrijwel allemaal gelijkwaardig uitgevoerd, er waren slechts enkele opties in NL volgens mij, infinity ding, opel eye pakket en alarm zover ik weet. Wat je ook kunt doen is net zoals rob je dealer vragen om in hun netwerk rond te vragen en door jou dealer hem te laten leveren. De kans dat er een OPC precies voor jou budget in jou kleur daar binnenkomt is natuurlijk gering.

Terwijl er best fraaie in NL te koop zijn

Trouwens, onze schade OPC man heeft er ook een te koop staan. Bruto BPM volgens RDW: 1568 euro :eek: Die moet echt een ongelovelijke klapper hebben gemaakt. Bij een orginele NL auto hoort er normaal zo'n ruwweg 12.000 euro aan BPM afgedragen te worden.

Wat een prachtig exemplaar wat Joost laat zien (blue one). Mooie panoramaruit en de naar mijn mening mooiste kleur op een OPC.

Vandaag de astra uit de stalling gehaald. Met jas aan, shawl om en windscherm omhoog was het goed vertoeven in de astra.
Hij staat nu bij mijn ouders, kan hij daar nog mooi bivakkeren totdat het beter weer zal worden.

Ik heb ook even een rondje met de Kever gereden vandaag. Prima weertje daarvoor! En na de nieuwe onderdelen die we twee weken terug hebben gemonteerd (bougies, bougiekabels, rotor, verdelerkap, kleppen stellen) rijdt ie echt weer zoals het hoort. Pakt ook weer lekker op onderin de toeren. In z'n 3 over de rotonde en dan vanuit laag in de toeren optrekken. Dan voelt ie echt heerlijk :D

@OPC: prachtig exemplaar die donkerblauwe, maar waarom die zwarte wielen? :(

Ik vind die zwarte wielen juist dik ogen!

De 7 staat aan de acculader, heb hem motorisch nu helemaal klaar. Enkel alleen nog een nieuwe benzinetank laten lassen en 2 raam ontwaseming dingen installeren, even beugeltje lassen en monteren.

Dan kan hij afgesteld worden en hopelijk gekeurd worden :)

Nouja die zwarte velgen kun je heel eenvoudig iets aan doen, daar zou ik een auto niet om laten staan. Ingevoerd vind ik zelf ook altijd wat minder, maar ik zou er zeker niet een auto om laten staan als ik zeker weet dat het geen schadeauto is geweest. Op de calibra na zijn vrijwel al mijn auto's import geweest :)
Qua prijzen weet ik niet wat ze zo doen, zeker omdat de GTC OPC ook nog nieuw gewoon in de orderboeken staan zullen ze nog wel aan de prijs blijven. Denk dat er nog wel de komende 2/3 jaar een forse afschrijving nog bij komt

Als Marc er geen goed gevoel bij heeft moet hij het niet doen. Ben zelf normaal ook niet direct gecharmeerd maar in sommige gevallen staat het wel erg dik.
Kameraad heeft het onder zijn witte corsa D colornedition en dat staat erg strak.

Avond!

Komen hier weer lekkere dikke GTC's voorbij! (y)
Zou een mooie aanvulling zijn op het OFTDG.com-wagenpark ;)

@zwarte t.o. zilveren velgen;
Staat op zich niet verkeerd, maar je moet (naar mijn mening) eigenlijk geen donkere velgen bij een donker(der)e carro-kleur doen, tenzij je iets van een black-on-black wilt doen (alles in één kleur dus).
Rood, wit, zilver e.d. staat dan beter met een zwarte velg.

Maar'k zou 'm er niet om laten staan... :p

@0-100-borrelpraat;
Koppel heb je nodig om snel te kunnen accelereren, de paardenkrachten houden de hele mikmak uiteindelijk aan het rollen; topsnelheid.
Simpel uitgelegd uiteraard, natuurkundig ligt het natuurlijk wel iets genuanceerder ;)

En bij het onderling vergelijken van een Astra J 1.6 SIDI, de J GTC OPC (2.0 Turbo) en de nieuwe K 1.4 Turbo komen daar nog andere factoren aan bod, als verschillende versnellingsbakverhoudingen, verschillende turbo's (qua grootte en karakteristiek/software), gewichtsverschillen tussen de modellen enz.

Corsa-20SEH zei:
De 7 staat aan de acculader, heb hem motorisch nu helemaal klaar. Enkel alleen nog een nieuwe benzinetank laten lassen en 2 raam ontwaseming dingen installeren, even beugeltje lassen en monteren.

Dan kan hij afgesteld worden en hopelijk gekeurd worden :)

Wat "Campinglife" wel niet los kan maken... :p

Kan je de Caterham-gordels ook nog kwijt (in jouw setup)?

Campinglife zapte ik ook voorbij. Leuk autootje idd, die Lotus Seven achtige. Ik zei direct tegen M: gaaf, zo eentje mag je hier op de oprit zetten! Maarja in zo'n omgeving als daar natuurlijk nog veel leuker!

Terug
Bovenaan