Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
AxelB zei:@Nevermind
Ik lees dat je de H7 hebt vervangen voor LED H7. Heb je daar toevallig ook een foto van? En welke LED's heb je er voor gebruikt?
[sup]Neem ook eens een kijkje op; astrakforum.nl[/sup]
Nevermind zei:Ik heb een setje Hilox H7 Led lampen gekocht met Canbus. Plug en play, dus echt heel eenvoudig.
Lang getwijfeld tussen Xenon en Led, omdat ik over Led dimlicht nog niet zo veel ervaringen kon vinden op fora ed.
Achteraf blij dat ik de gok gewaagd heb![]()
Haha ja heb precies hetzelfde.B-Real zei:Nog meer mensen die onderstaand eigenaardigheidje ook hebben opgemerkt?
Als ik 's ochtends in de auto stap en de voorruit zit onder het dauw dan reageert de regensensor zodra ik de auto stap. Bijna tegelijkertijd is de startmotor natuurlijk heel veel stroom nodig en komt de ruitenwisser niet verder dan halverwege de ruit met wissen en gaat dan weer naar beneden. Resultaat is een half gewiste voorruit waarna je dus handmatig nog een keer de wissers moet bedienen.
Zijn toch van die details die jammer zijn
N.b. instappen betekend bij mij: gaan zitten > koppeling intrappen > start knop.
Wellicht dat het wel goed gaat als ik eerst alleen de auto op contact zet (dus zonder de koppeling in te trappen) en dan pas start? Morgen eens even proberen![]()
B-Real zei:Nog meer mensen die onderstaand eigenaardigheidje ook hebben opgemerkt?
Als ik 's ochtends in de auto stap en de voorruit zit onder het dauw dan reageert de regensensor zodra ik de auto stap. Bijna tegelijkertijd is de startmotor natuurlijk heel veel stroom nodig en komt de ruitenwisser niet verder dan halverwege de ruit met wissen en gaat dan weer naar beneden. Resultaat is een half gewiste voorruit waarna je dus handmatig nog een keer de wissers moet bedienen.
N.b. instappen betekend bij mij: gaan zitten > koppeling intrappen > start knop.
Wellicht dat het wel goed gaat als ik eerst alleen de auto op contact zet (dus zonder de koppeling in te trappen) en dan pas start? Morgen eens even proberen![]()
B-Real zei:Nog meer mensen die onderstaand eigenaardigheidje ook hebben opgemerkt?
Nevermind zei:@AxelB
Ja, zeker! Heb zelf nooit eerder xenon of led gehad, maar er komt echt een flinke bak licht uit! De kleur is ook mooi helder wit, zonder blauwtint oid.
Het lichtpunt, op de muur zegmaar, is overigens wel exact hetzelfde als met de standaard halogeen lampen.
Danny1986 zei:Nog 3 nachtjes slapen
Zaterdag kreeg ik een mailtje om mij aan te melden bij MyOpel en OnStar icm de app.
Grappig wat je daar allemaal mee kan zeg!
Het eea moet waarschijnlijk nog worden geactiveerd in de werkplaats want de bandenspanning e.d. kon ik nog niet aflezen.
Ivm mogelijke aanschaf setje winterwielen: de steek van de J en de K zijn hetzelfde, enkel de ET waarde scheelt 1mm. Kan dat kwaad?
Corsa D OPC line zei:Nevermind zei:@AxelB
Ja, zeker! Heb zelf nooit eerder xenon of led gehad, maar er komt echt een flinke bak licht uit! De kleur is ook mooi helder wit, zonder blauwtint oid.
Het lichtpunt, op de muur zegmaar, is overigens wel exact hetzelfde als met de standaard halogeen lampen.
Was deze set goed aan te brengen of heeft u daar aanpassingen voor moeten maken?
Nevermind zei:Corsa D OPC line zei:Nevermind zei:@AxelB
Was deze set goed aan te brengen of heeft u daar aanpassingen voor moeten maken?
Eigenlijk gewoon een kwestie van halogeen lampje eruit, led lamp erin. Echter is de led lamp in zijn geheel een stuk langer, omdat er aan het eind koperen koelstrips zitten. Zeker met de Canbus unit ertussen past dit bij mij niet helemaal achter de standaard stofkap. Op de site van Hilox kan je wel een universele grotere dop kopen, maar die moet ik nog bestellen..
CoenNAC zei:Dan een nieuwtje denk ik en ik ben zeer benieuwd of er nog meer zijn met dit euvel. Een hoge pieptoon/fluittoon. Zonder radio aan zeer goed te horen. Voor mijn gevoel, verdwijnt de toon op het moment dat ik de airco uitzet. Dit weet ik niet zeker, want lang zonder airco rijden, doe je hier niet... Wie Oh wie heeft nog meer "last" van de fluittoon en kan me wellicht vertellen waar ik het moet zoeken?
[D2] zei:Ik heb iets bijzonder irritants de laatste dagen met de automatische verlichting. Deze werkte al niet briljant, maar als de lampen aangaan gaan ze nauwelijks meer uit. Bijvoorbeeld, bij het inrijden van de Drechttunnel (A16) gaan ze -uiteraard- aan (maar meestal ook pas na een meter of 100), vervolgens gaan ze pas op de A20 bij de afslag naar de A13 weer eens uit. Dat is een afstand van 42 kilometer met hooguit af en toe een viaduct! Nevermind dat de zon er vol op staat met temperaturen van 35 graden, die lampjes blijven gewoon een half uur aan!Op zich irritant dat het systeem niet goed werkt, maar bijkomend nadeel is dat al die tijd de dashboardverlichting en het navi-scherm gedimd blijven. Laatst genoemde kun je zelf op 'overdag' zeggen, maar de tellers en het scherm ertussen blijven donker. En als de zon van opzij binnenkomt is dat niet echt prettig want je kunt de info nauwelijks meer lezen...
Herkent iemand dit? Ik dacht eerst dat het te maken had met vuil voor de sensor -waarvan ik aanneem dat 'ie in het kasje voor de binnenspiegel tegen de voorruit zit- maar zo smerig is de voorruit niet...
B-Real zei:Yep, dat herken ik. Dat systeem is nog niet super verfijnd.
Soms pakt hij snaarstrakke wegen met vrijwel nieuwe en duidelijke belijning niet en soms werkt het systeem op de meeste gekke en slechte wegen wel. Daarnaast corrigeert ie soms pas als je al tegen/over de lijn rijdt en soms dus, zoals in jouw geval, veel te vroeg.
Ik durf niet blindelings op het systeem te vertrouwen, maar het stoort mij ook niet dermate dat ik het systeem uit zet.
Danny1986 zei:Het valt mij op dat ik nergens in de handleiding kan terugvinden wat de voorgeschreven inrij-toerentallen zijn.
Is dat bij iemand bekend?
Een prima auto de Astra, met een paar kanttekeningen;
- matige afleesbaarheid snelheidsmeter
- geen "thuis" optie in de navigatie
- aandrijflijn is niet heel soepel, wellicht komt dat door de maagdelijke km-stand van 500...
Foto volgt later.
Griever zei:Ik rijd nu anderhalve week rond met de mijne
Ik heb een aantal foto's online gegooid:
Sport Tourer Dynamic (een Belgische uitvoering) in Deep Sky Blue
![]()
![]()
![]()
Hieronder: dakbekleding in zwart. Vind k best wel mooi zo!
![]()
De console in het midden
![]()
![]()
Het valt mij op dat ik nergens in de handleiding kan terugvinden wat de voorgeschreven inrij-toerentallen zijn.
Is dat bij iemand bekend?
Een prima auto de Astra, met een paar kanttekeningen;
- matige afleesbaarheid snelheidsmeter
- geen "thuis" optie in de navigatie
- aandrijflijn is niet heel soepel, wellicht komt dat door de maagdelijke km-stand van 500...
Zelfde met automatisch grootlicht. Alle instellingen staan goed maar ik moet steeds weer zelf de A in drukken om deze te activeren.
Blijft niet in geheugen staan. Verder is het een hele fijne auto.
Zie dat je de flex telefoohouder hebt.
Wat een slecht ontworpen ding is dat.
Ik heb een Galaxy S6 van het werk, en een nog een iphone 4S van mezelf.B-Real zei:Ik ben ook wel benieuwd voor welke telefoon Griever hem gebruikt. Een iPhone 6 er in doen wordt ook lastig aangezien de geluidsknoppen in de houder onderaan zitten (als je de kabel er vanaf de rechterkant in wilt doen) en dus ingedrukt worden.
Ik heb mijn telefoon nu gewoon in de voorste bekerhouder staan. Dat voldoet voor nu, alhoewel hij dan wel een beetje uit het zicht zit.
In mijn voorgaande auto's had ik een Brodit houder, wellicht dat ik die maar weer aanschaf wat dat beviel perfect.
[D2] zei:Nee, voor Android auto moet je wel een app installeren. Er staat volgens mij het eea over eerder in dit topic. Overigens werkt android auto dan niet zonder meer, de navi900 moet erop voorbereid zijn iig. Bij mijn auto is dat nog niet het geval.
Ik vind die flex telefoonhouder wel oké, vooral vanwege de oplaadfunctie. Maar als dat (stomme) verchroomdee balkje niet op de middenconsole had gezeten ipv het telefoonvakje, had ik 'm nooit gekocht. Hij voelt niet enorm robuust aan, lijkt ook wat te vibreren, en drukt bij mijn telefoon (Nexus 5) ook op de volumeknop. En dankzij polaroid glazen kan ik de telefoon niet aflezen wanneer deze in 'landscape' positie in de houder zit, en ik mijn zonnebril op heb. Dat is natuurlijk op te lossen met een andere zonnebril, maar in portrait-stand is de telefoon mijns inziens sowieso wat bruikbaarder.
Danny1986 zei:Voor de geïnteresseerden; in Zwolle staat een heel mooie witte Innovation waar net de kop vanaf is.
De mijne. Tenminste, m'n ex.
Ik kon er geen vrienden mee worden en had eigenlijk meteen al spijt dat ik niet voor de "optie A" was gedaan.
Die fout heb ik rechtgezet en vanaf vrijdag rijd ik een CX-3.
Veel rijplezier ik jullie Astra, het is een mooie auto!
Danny1986 zei:Voor de geïnteresseerden; in Zwolle staat een heel mooie witte Innovation waar net de kop vanaf is.
De mijne. Tenminste, m'n ex.
Ik kon er geen vrienden mee worden en had eigenlijk meteen al spijt dat ik niet voor de "optie A" was gedaan.
Die fout heb ik rechtgezet en vanaf vrijdag rijd ik een CX-3.
Veel rijplezier ik jullie Astra, het is een mooie auto!
J0ris zei:Danny, kun je deze beslissing wat meer onderbouwen? Ik zie dat je van een Golf afkomt en de mijne moet binnenkort ook vervangen worden. De Astra is hierbij een optie.
Opel OnStar €495
3 jaar Opel OnStar services (€ 99,50 per jaar) €298,50
3 jaar Wi-Fi databundel 50Gb (€ 125 per jaar) €375
B-Real zei:Gisterenavond een mailtje van Opel ontvangen, als ik nu een nieuwe auto aanschaf dan krijg ik 3 jaar lang gratis Opel Onstar en WiFi!, met een voordeel van ruim 1100eu!
Even door geklikt, want ik was nieuwsgierig hoe ze aan dat bedrag kwamen en dat staat er idd in.
Opel OnStar €495
3 jaar Opel OnStar services (€ 99,50 per jaar) €298,50
3 jaar Wi-Fi databundel 50Gb (€ 125 per jaar) €375
Hieruit blijkt dus dat het internet grofweg een tientje per maand kost. Best duur als ik zie hoeveel ik het gebruik en veelal vind ik het internet van mijn telefoon zelf beter dan de hotspot in de auto, terwijl het toch beide Vodafone is volgens mij. Enig voordeel is dat de WiFi van de auto ook gewoon in het buitenland werkt, maar dat maakt straks met de nieuwe roaming regelgeving ook weinig meer uit.
Kortom, leuk dat het allemaal op de auto zit en het werkt ook gewoon goed. Alleen vind ik het op deze manier te duur voor de paar keer die ik er gebruik van maak.
Voor het volledige nieuwsbericht, zie: LINK
Hans 1.6 TURBO zei:Goedemiddag, zijn er hier gebruikers / eigenaren van de Astra K met 1.6 benzinemotor ?
Ik heb dit weekend een proefrit gemaakt met de 1.6 200 pk versie (sportstourer) en ben wel onder de indruk.
Ik vraag me af hoe groot het verschil is met de 1.4 150 pk versie (proefrit staat gepland) en ben ook wel benieuwd naar jullie evt. ervaringen.
Ik twijfel erg (als ik een Astra ga aanschaffen) tussen beide motorvarianten. Ben nu de 180 pk (oude type motor) 1.6 gewend in mijn Insignia en heb ook 3 jaar gereden met een Astra J 1.6 Turbo.
Ik hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen![]()