Opel Astra K / Buick Verano | Nieuw: Astra facelift 2020

Afgelopen vrijdag, na heel veel geduld, eindelijk mijn nieuwe Astra ST opgehaald!

Het is een Astra ST 1.0 Business+en was besteld op 08-03-2016.
Ik heb de H7 halogeen lampen meteen vervangen door H7 Led verlichting en Privacy shades geplaatst.
Dit weekend ca. 140km gereden en hij rijdt echt super! Lekker soepel allemaal en voelt een stuk sportiever aan als de Astra J 1.4.

6df1a6ca-1c1b-4a57-9282-62b92d3d5f2e_zpsfns13nin.jpg

Astra%20K%201_zpsizhxt4uq.jpg

Knappe verschijning! (y)
Deze kleur doet het ook goed op de ST. Met donkere kleuren valt de chroomstrip achteraan stukken meer op waardoor ik er altijd een beetje gek tegen aan kijk, met deze kleur oogt het stukken beter.

EDIT: zojuist het "Opel Onstar Vehicle Diagnostics" rapport digitaal doorgebladerd. Best geinig om al die statistiekjes te lezen.
Aandachtspunt is wel even de automatische notificatie naar je dealer. Die staat standaard aan, mocht je daar niet van gediend zijn dan kun je deze ook gewoon uit zetten ;)

Nog 3 nachtjes slapen :cool:

Zaterdag kreeg ik een mailtje om mij aan te melden bij MyOpel en OnStar icm de app.
Grappig wat je daar allemaal mee kan zeg!
Het eea moet waarschijnlijk nog worden geactiveerd in de werkplaats want de bandenspanning e.d. kon ik nog niet aflezen.

Ivm mogelijke aanschaf setje winterwielen: de steek van de J en de K zijn hetzelfde, enkel de ET waarde scheelt 1mm. Kan dat kwaad?

@Nevermind

Ik lees dat je de H7 hebt vervangen voor LED H7. Heb je daar toevallig ook een foto van? En welke LED's heb je er voor gebruikt?

[sup]Neem ook eens een kijkje op; astrakforum.nl[/sup]

AxelB zei:
@Nevermind

Ik lees dat je de H7 hebt vervangen voor LED H7. Heb je daar toevallig ook een foto van? En welke LED's heb je er voor gebruikt?

Ik heb een setje Hilox H7 Led lampen gekocht met Canbus. Plug en play, dus echt heel eenvoudig.
Lang getwijfeld tussen Xenon en Led, omdat ik over Led dimlicht nog niet zo veel ervaringen kon vinden op fora ed.
Achteraf blij dat ik de gok gewaagd heb :)

D0F1BCC4-6A2D-46AA-8420-0DC16772C85B_zpsdej9yru1.jpg

Nog meer mensen die onderstaand eigenaardigheidje ook hebben opgemerkt?

Als ik 's ochtends in de auto stap en de voorruit zit onder het dauw dan reageert de regensensor zodra ik de auto stap. Bijna tegelijkertijd is de startmotor natuurlijk heel veel stroom nodig en komt de ruitenwisser niet verder dan halverwege de ruit met wissen en gaat dan weer naar beneden. Resultaat is een half gewiste voorruit waarna je dus handmatig nog een keer de wissers moet bedienen.

Zijn toch van die details die jammer zijn :D

N.b. instappen betekend bij mij: gaan zitten > koppeling intrappen > start knop.
Wellicht dat het wel goed gaat als ik eerst alleen de auto op contact zet (dus zonder de koppeling in te trappen) en dan pas start? Morgen eens even proberen :)

Nevermind zei:
Ik heb een setje Hilox H7 Led lampen gekocht met Canbus. Plug en play, dus echt heel eenvoudig.
Lang getwijfeld tussen Xenon en Led, omdat ik over Led dimlicht nog niet zo veel ervaringen kon vinden op fora ed.
Achteraf blij dat ik de gok gewaagd heb :)

Zie er echt goed uit.! Geven ze voldoende licht?

B-Real zei:

Als ik 's ochtends in de auto stap en de voorruit zit onder het dauw dan reageert de regensensor zodra ik de auto stap. Bijna tegelijkertijd is de startmotor natuurlijk heel veel stroom nodig en komt de ruitenwisser niet verder dan halverwege de ruit met wissen en gaat dan weer naar beneden. Resultaat is een half gewiste voorruit waarna je dus handmatig nog een keer de wissers moet bedienen.

N.b. instappen betekend bij mij: gaan zitten > koppeling intrappen > start knop.
Wellicht dat het wel goed gaat als ik eerst alleen de auto op contact zet (dus zonder de koppeling in te trappen) en dan pas start? Morgen eens even proberen :)
Haha ja heb precies hetzelfde. ;)

B-Real zei:

Zijn van die details. Misschien moet je de ruitenwisser handle in de ruststand zetten. Functie is bedoeld om je attent te maken dat de ruitenwissers nog in de automatische stand staan. Dit voorkomt dat je per ongeluk met je vingers tussen de ruitenwissers komt als je de ruit eens schoon wil maken.

B-Real zei:

Bij Vorst, ijzel of sneeuw lijkt het me niet bevorderlijk voor je rubber......

Zit wel wat in wat jullie zeggen inderdaad.
Ik vond het bij mijn Seat Leon altijd al zo gek dat ik elke rit eenmaal de regensensor moest activeren voordat ie wat deed, misschien is dat wel gedaan met de redenen die jullie noemen.

En toch, toch vind ik het wel makkelijk als de sensor gewoon werkt zoals ik het zou willen :D

@AxelB

Ja, zeker! Heb zelf nooit eerder xenon of led gehad, maar er komt echt een flinke bak licht uit! De kleur is ook mooi helder wit, zonder blauwtint oid.
Het lichtpunt, op de muur zegmaar, is overigens wel exact hetzelfde als met de standaard halogeen lampen.

Nevermind zei:
@AxelB

Ja, zeker! Heb zelf nooit eerder xenon of led gehad, maar er komt echt een flinke bak licht uit! De kleur is ook mooi helder wit, zonder blauwtint oid.
Het lichtpunt, op de muur zegmaar, is overigens wel exact hetzelfde als met de standaard halogeen lampen.

Was deze set goed aan te brengen of heeft u daar aanpassingen voor moeten maken?

Danny1986 zei:
Nog 3 nachtjes slapen :cool:

Zaterdag kreeg ik een mailtje om mij aan te melden bij MyOpel en OnStar icm de app.
Grappig wat je daar allemaal mee kan zeg!
Het eea moet waarschijnlijk nog worden geactiveerd in de werkplaats want de bandenspanning e.d. kon ik nog niet aflezen.

Ivm mogelijke aanschaf setje winterwielen: de steek van de J en de K zijn hetzelfde, enkel de ET waarde scheelt 1mm. Kan dat kwaad?

Mij is verteld bij de Opel dealer dat de velgen met de steek 5 x 105 van de Astra J ook op de Astra K passen.

Corsa D OPC line zei:
Nevermind zei:
@AxelB

Was deze set goed aan te brengen of heeft u daar aanpassingen voor moeten maken?

Eigenlijk gewoon een kwestie van halogeen lampje eruit, led lamp erin. Echter is de led lamp in zijn geheel een stuk langer, omdat er aan het eind koperen koelstrips zitten. Zeker met de Canbus unit ertussen past dit bij mij niet helemaal achter de standaard stofkap. Op de site van Hilox kan je wel een universele grotere dop kopen, maar die moet ik nog bestellen..

Nevermind zei:
Corsa D OPC line zei:
Nevermind zei:
@AxelB

Eigenlijk gewoon een kwestie van halogeen lampje eruit, led lamp erin. Echter is de led lamp in zijn geheel een stuk langer, omdat er aan het eind koperen koelstrips zitten. Zeker met de Canbus unit ertussen past dit bij mij niet helemaal achter de standaard stofkap. Op de site van Hilox kan je wel een universele grotere dop kopen, maar die moet ik nog bestellen..

Zal ook eens op de site van Hilox kijken.

Bedankt voor de info

Ik heb met regelmaat dat, al rij ik niet langs de belijning, Active Lane Keep Assist ingrijp.
Dan voel ik mijn stuur corrigeren.
Vind dat best wel behoorlijk storend.
Meer mensen die dit hebben?

Yep, dat herken ik. Dat systeem is nog niet super verfijnd.

Soms pakt hij snaarstrakke wegen met vrijwel nieuwe en duidelijke belijning niet en soms werkt het systeem op de meeste gekke en slechte wegen wel. Daarnaast corrigeert ie soms pas als je al tegen/over de lijn rijdt en soms dus, zoals in jouw geval, veel te vroeg.

Ik durf niet blindelings op het systeem te vertrouwen, maar het stoort mij ook niet dermate dat ik het systeem uit zet.

Goedemorgen vanuit Toscane!

Na een 2000 km door de bergen te hebben gereden, vallen 2 dingen me op. De 1.0 kan goed mee, op steile stukken wel even poken, maar dat mag de pret niet drukken!

Dan een nieuwtje denk ik en ik ben zeer benieuwd of er nog meer zijn met dit euvel. Een hoge pieptoon/fluittoon. Zonder radio aan zeer goed te horen. Voor mijn gevoel, verdwijnt de toon op het moment dat ik de airco uitzet. Dit weet ik niet zeker, want lang zonder airco rijden, doe je hier niet... Wie Oh wie heeft nog meer "last" van de fluittoon en kan me wellicht vertellen waar ik het moet zoeken?

Groeten vanuit het prachtige Chianti-gebied!

CoenNAC zei:
Dan een nieuwtje denk ik en ik ben zeer benieuwd of er nog meer zijn met dit euvel. Een hoge pieptoon/fluittoon. Zonder radio aan zeer goed te horen. Voor mijn gevoel, verdwijnt de toon op het moment dat ik de airco uitzet. Dit weet ik niet zeker, want lang zonder airco rijden, doe je hier niet... Wie Oh wie heeft nog meer "last" van de fluittoon en kan me wellicht vertellen waar ik het moet zoeken?

Heb ik ook inderdaad. Komt door je roosters. Als je de roosters een stukje open zet is het weg.
Ze sluiten niet helemaal goed af dus.

De laatste dagen wrijf ik voordat ik vertrek even met een papiertje de ruit ter hoogte van de lichtsensor schoon. Hoewel er nauwelijks vuil af te krijgen valt (want niet vies), helpt het wel. Vrijwel direct na het uitrijden van de garage gaan de lampen netjes uit. Bevestigt wel mijn eerdere constatering dat de sensor veel te ongevoelig is, hopelijk kan de garage 'm opnieuw calibreren ofzo. Want het is echt belachelijk dat het kleinste beetje vuil op de uit de werking al zo sterk beïnvloedt.

[D2] zei:
Ik heb iets bijzonder irritants de laatste dagen met de automatische verlichting. Deze werkte al niet briljant, maar als de lampen aangaan gaan ze nauwelijks meer uit. Bijvoorbeeld, bij het inrijden van de Drechttunnel (A16) gaan ze -uiteraard- aan (maar meestal ook pas na een meter of 100), vervolgens gaan ze pas op de A20 bij de afslag naar de A13 weer eens uit. Dat is een afstand van 42 kilometer met hooguit af en toe een viaduct! Nevermind dat de zon er vol op staat met temperaturen van 35 graden, die lampjes blijven gewoon een half uur aan! o_O Op zich irritant dat het systeem niet goed werkt, maar bijkomend nadeel is dat al die tijd de dashboardverlichting en het navi-scherm gedimd blijven. Laatst genoemde kun je zelf op 'overdag' zeggen, maar de tellers en het scherm ertussen blijven donker. En als de zon van opzij binnenkomt is dat niet echt prettig want je kunt de info nauwelijks meer lezen...

Herkent iemand dit? Ik dacht eerst dat het te maken had met vuil voor de sensor -waarvan ik aanneem dat 'ie in het kasje voor de binnenspiegel tegen de voorruit zit- maar zo smerig is de voorruit niet...

Het valt mij op dat ik nergens in de handleiding kan terugvinden wat de voorgeschreven inrij-toerentallen zijn.
Is dat bij iemand bekend?

Een prima auto de Astra, met een paar kanttekeningen;

- matige afleesbaarheid snelheidsmeter
- geen "thuis" optie in de navigatie
- aandrijflijn is niet heel soepel, wellicht komt dat door de maagdelijke km-stand van 500...

Foto volgt later.

B-Real zei:
Yep, dat herken ik. Dat systeem is nog niet super verfijnd.

Soms pakt hij snaarstrakke wegen met vrijwel nieuwe en duidelijke belijning niet en soms werkt het systeem op de meeste gekke en slechte wegen wel. Daarnaast corrigeert ie soms pas als je al tegen/over de lijn rijdt en soms dus, zoals in jouw geval, veel te vroeg.

Ik durf niet blindelings op het systeem te vertrouwen, maar het stoort mij ook niet dermate dat ik het systeem uit zet.

Bedankt voor je reactie.
Ok. Misschien dat ze dat dan nog met een update verfijnen.
Zelfde met automatisch grootlicht. Alle instellingen staan goed maar ik moet steeds weer zelf de A in drukken om deze te activeren.
Blijft niet in geheugen staan. Verder is het een hele fijne auto.
Is alleen jammer dat het zo lang duurt voor dat Android Auto eens gebruikt kan worden.

Danny1986 zei:
Het valt mij op dat ik nergens in de handleiding kan terugvinden wat de voorgeschreven inrij-toerentallen zijn.

- aandrijflijn is niet heel soepel, wellicht komt dat door de maagdelijke km-stand van 500...

Foto volgt later.

Ik heb mijn huisadres opgeslagen achter één van de sneltoetsen (waar je bijv ook radiozender kan opslaan), werkt perfect.

Inrijden vergt volgens mij geen speciale behandeling. Gewoon de auto bij elke rit rustig warmrijden, daarna rijden zoals je anders ook zou doen. Wat variatie in de toerentallen is altijd goed.

Ik rijd nu anderhalve week rond met de mijne :)
Ik heb een aantal foto's online gegooid:
Sport Tourer Dynamic (een Belgische uitvoering) in Deep Sky Blue
fDO2pC7.jpg

mcMk6fq.jpg

nZnUeCF.jpg

Hieronder: dakbekleding in zwart. Vind k best wel mooi zo!
IErHtPU.jpg

De console in het midden
McSTHFi.jpg

U58LTL2.jpg

Griever zei:
Ik rijd nu anderhalve week rond met de mijne :)
Ik heb een aantal foto's online gegooid:
Sport Tourer Dynamic (een Belgische uitvoering) in Deep Sky Blue
fDO2pC7.jpg

mcMk6fq.jpg

nZnUeCF.jpg

Hieronder: dakbekleding in zwart. Vind k best wel mooi zo!
IErHtPU.jpg

De console in het midden
McSTHFi.jpg

U58LTL2.jpg

Mooie bak! Je zal er veel plezier van hebben.
Zie dat je de flex telefoohouder hebt.
Wat een slecht ontworpen ding is dat. Heb zelf de Samsung Galaxy S6 maar als ik deze in de houder klemt dan schakelt of de telefoon zichzelf uit. Of het geluid gaat op 0. Want alle knoppen worden geactiveerd. Daar is echt niet over nagedacht. En hij zal op deze wijze nooit bruikbaar zijn voor Apple Carplay of Android Auto.

Inrijden is een beetje gevoel voor techniek hebben. Ik heb mij zelf een grens van 2.500km opgelegd op rustig aan te doen, wat voornamelijk inhoud om geen volgas te geven en niet te ver door te halen.
Echter heb ik in de eerste 1.000km ook al een heel stuk 180 op de CC gereden in Duitsland toen de auto warm was. De auto maakt dan iets van 3.000 toeren en hoeft geen vol vermogen te leveren, daar zal ie vast wel tegen kunnen.

Matige afleesbaarheid van de snelheidsmeter klinkt mij niet bekend, ik vind eigenlijk alles best duidelijk. Kwestie van wennen?

De "thuis" optie is er wel, zoals hiervoor gezegd kun je een adres als favoriet instellen waardoor deze tussen de favoriete radio zenders komt te staan. De lijst met favorieten is in bijna elk scherm naar voren te halen door vanaf onderen naar boven te vegen met je vinger (tegengesteld om hem weer weg te krijgen).

Wat bedoel je met geen soepele aandrijflijn?

Zelfde met automatisch grootlicht. Alle instellingen staan goed maar ik moet steeds weer zelf de A in drukken om deze te activeren.
Blijft niet in geheugen staan. Verder is het een hele fijne auto.

Klopt dat heb ik ook. Rivanov gaf aan dat het bij zijn auto wel goed gaat, dus het lijkt dan aan mijn/onze auto te liggen. Geen ramp om even de knop in te drukken, maar zou niet mogen.

Zie dat je de flex telefoohouder hebt.
Wat een slecht ontworpen ding is dat.

Ik ben ook wel benieuwd voor welke telefoon Griever hem gebruikt. Een iPhone 6 er in doen wordt ook lastig aangezien de geluidsknoppen in de houder onderaan zitten (als je de kabel er vanaf de rechterkant in wilt doen) en dus ingedrukt worden.
Ik heb mijn telefoon nu gewoon in de voorste bekerhouder staan. Dat voldoet voor nu, alhoewel hij dan wel een beetje uit het zicht zit.
In mijn voorgaande auto's had ik een Brodit houder, wellicht dat ik die maar weer aanschaf wat dat beviel perfect.

Enige tijd geleden heb ik ook als nieuwe leaseauto de Astra K SportTourer Innovation besteld, de 1.6 110pk diesel. Verder alle opties erbij op lederen bekleding na. Vermoedelijke levering pas in januari.
Zo te zien gelukkig niet de flex telefoonhouder erbij genomen gezien deze er vrij onbruikbaar uitziet.
Ikzelf gebruik in mijn huidige auto (Peugeot 308) een telefoonhouder van het merk automobio. Dit is een magneetje welke je aan het ventilatierooster klikt, waar vervolgens je telefoon aan "geplakt" kan worden. Hiervoor dient dan wel een plaatje achter je telefoon te komen (Tussen telefooncase en telefoon bij mij). Wellicht een goed alternatief voor de flex houder.

B-Real zei:
Ik ben ook wel benieuwd voor welke telefoon Griever hem gebruikt. Een iPhone 6 er in doen wordt ook lastig aangezien de geluidsknoppen in de houder onderaan zitten (als je de kabel er vanaf de rechterkant in wilt doen) en dus ingedrukt worden.
Ik heb mijn telefoon nu gewoon in de voorste bekerhouder staan. Dat voldoet voor nu, alhoewel hij dan wel een beetje uit het zicht zit.
In mijn voorgaande auto's had ik een Brodit houder, wellicht dat ik die maar weer aanschaf wat dat beviel perfect.
Ik heb een Galaxy S6 van het werk, en een nog een iphone 4S van mezelf.
Alleen... de aansluiting past niet op die iphone, en voor de Samsung vind ik de app niet (tbh, vind ik de carplay app ook nergens voor de iphone? :confused:)

Momenteel connecteert de iphone (gebruik ik het vaakst) met bluetooth, maar blijft die gewoon in mijn broekzak zitten.

Heeft er iemand die carplay of andoid auto aan de praat gekregen?

Carplay werkt zonder een app, dat zit gewoon ingebouwd in iOS. Je sluit je telefoon aan met de kabel aan de USB poort onder je armsteun en thats it. Ik ga er vanuit dat dit bij Android exact zo werkt (geen ervaring mee).

De reden waarom Carplay bij jou het niet doet is omdat dit niet beschikbaar is voor de iPhone 4S ;)
Ik had namelijk het briljante idee (vond ik zelf) om een oude iPhone 4s, die ik nog had liggen, standaard in mijn armsteun te leggen en zodoende Spotify te gebruiken. Echter werkte dat briljante idee niet omdat Carplay daarop dus niet wordt ondersteund.

Nee, voor Android auto moet je wel een app installeren. Er staat volgens mij het eea over eerder in dit topic. Overigens werkt android auto dan niet zonder meer, de navi900 moet erop voorbereid zijn iig. Bij mijn auto is dat nog niet het geval.

Ik vind die flex telefoonhouder wel oké, vooral vanwege de oplaadfunctie. Maar als dat (stomme) verchroomdee balkje niet op de middenconsole had gezeten ipv het telefoonvakje, had ik 'm nooit gekocht. Hij voelt niet enorm robuust aan, lijkt ook wat te vibreren, en drukt bij mijn telefoon (Nexus 5) ook op de volumeknop. En dankzij polaroid glazen kan ik de telefoon niet aflezen wanneer deze in 'landscape' positie in de houder zit, en ik mijn zonnebril op heb. Dat is natuurlijk op te lossen met een andere zonnebril, maar in portrait-stand is de telefoon mijns inziens sowieso wat bruikbaarder.

[D2] zei:
Nee, voor Android auto moet je wel een app installeren. Er staat volgens mij het eea over eerder in dit topic. Overigens werkt android auto dan niet zonder meer, de navi900 moet erop voorbereid zijn iig. Bij mijn auto is dat nog niet het geval.

Ik vind die flex telefoonhouder wel oké, vooral vanwege de oplaadfunctie. Maar als dat (stomme) verchroomdee balkje niet op de middenconsole had gezeten ipv het telefoonvakje, had ik 'm nooit gekocht. Hij voelt niet enorm robuust aan, lijkt ook wat te vibreren, en drukt bij mijn telefoon (Nexus 5) ook op de volumeknop. En dankzij polaroid glazen kan ik de telefoon niet aflezen wanneer deze in 'landscape' positie in de houder zit, en ik mijn zonnebril op heb. Dat is natuurlijk op te lossen met een andere zonnebril, maar in portrait-stand is de telefoon mijns inziens sowieso wat bruikbaarder.

Net nog even wezen testen met de Android Auto app.
Heb de laatst versie gedownload op me s7 via https://www.apkmirror.com/?s=android+auto&post_type=apps_post.
Toen de volgende laatste release gedownload en geïnstalleerd op me telefoon :
1.6.281030 (2825091-release) June 8, 2016 arm Android 5.0+ nodpi
Deze via de website link geïnstalleerd op me telefoon.
De Andriod AUto APP start wel op me s7.
Daarna even met me Astra aan het testen geweest maar de wagen kon geen verbinding tot stand brengen met de telefoon.
Denk dat ik moet wachten op een nieuwe software update voor navi900 en misschien moet dit ook wel in combinatie met een nieuwe versie van Android Auto APP.

Ik rij nu al een week rond in Noord-Spanje, het binnenland. Slecht verlichte wegen. Vaker niet dan wel.
De Intellilux verlichting is weinig intelligent.
De A stand houdt ie zoals bekend niet vast.
Dus doe ik zelf maar activeren.
Maar grootlicht zal ik echt zelf aan moeten zetten.
Bij terugkomst maar eens langs de dealer rijden.
En het kan toch niet zo zijn dat als je een koelbox op de 12V aansluiting in de kofferbak ruimte aangesloten heb zitten dat deze dood leuk blijft door koelen ondanks dat de auto uitgeschakeld is?
Was even een uurtje weg en merkte dat de box gewoon stond te koelen.

Ook het OPC-line pakket komt er voor de minder vermogende auto's';

Opel-introduces-not-so-sportive-Astra-OPC-Line-Sport-Pack-2-1024x576.jpg

....The front apron, side sills and rear apron lip of the OPC Line Sport Pack are always color-coded. Customers can choose from six metallic colors (Sovereign Silver, Mineral Black, Deep Sky Blue, Dark Caramel, Cosmic Grey, Emerald Green) as well as two brilliant lacquers (Summit White, Absolute Red). The Pack, that gives the five-door Astra in Active, Dynamic and INNOVATION trims levels that extra touch of sportiness, can now be ordered for €1,150 (RRP incl. VAT in Germany).....

....Their horizontal lamella inserts take up the grille’s new design and carry it from the center out to the sides. The sporty uniform line flows around the car into the bold side sills. While the rear of the series production version of the current Astra generation already has a low, wide and athletic stance, the OPC Line Sport Pack’s rear apron accentuates this even more. The license plate in the sculpted, voluminous bumper is framed by pronounced swage lines. And the lower tail lights are no longer horizontal, now forming exclamation points as vertical lighting lines on the car’s edges.....

Meer info en foto's

ook zijn er al meer dan 250.000 orders getekend voor de astra

bron

Voor de geïnteresseerden; in Zwolle staat een heel mooie witte Innovation waar net de kop vanaf is.
De mijne. Tenminste, m'n ex.
Ik kon er geen vrienden mee worden en had eigenlijk meteen al spijt dat ik niet voor de "optie A" was gedaan.
Die fout heb ik rechtgezet en vanaf vrijdag rijd ik een CX-3.
Veel rijplezier ik jullie Astra, het is een mooie auto!

Danny1986 zei:
Voor de geïnteresseerden; in Zwolle staat een heel mooie witte Innovation waar net de kop vanaf is.
Ik kon er geen vrienden mee worden en had eigenlijk meteen al spijt dat ik niet voor de "optie A" was gedaan.

Pff... dat is snel. Je hebt er nog geen twee weken mee gereden o_O
CX-3 is prachtige wagen, veel plezier daarmee!

Danny1986 zei:

Danny, kun je deze beslissing wat meer onderbouwen? Ik zie dat je van een Golf afkomt en de mijne moet binnenkort ook vervangen worden. De Astra is hierbij een optie.

J0ris zei:
Danny, kun je deze beslissing wat meer onderbouwen? Ik zie dat je van een Golf afkomt en de mijne moet binnenkort ook vervangen worden. De Astra is hierbij een optie.

Hallo Joris,

Jazeker kan ik het toelichten: vooropgesteld; een Opel is geen Volkswagen. Ik heb bijna 7 jaar probleemloos in een Golf 6 gereden.
Alles klopte, ergonomisch top voor mijn 2.00m, krachtbron (heerlijke tsi met 160 pk), veel bagageruimte.
Iets mindere DSG, soepel optrekken vanaf kruipende snelheid blijft tricky. Liever een handbak.

De Astra: het is het gewoon voor mij net niet. De agr stoelen zitten niet prettig, de zitting is qua lengte voor mijn lange benen wel goed maar de steun in de rug en tevens de zijdelingse steun is ondermaats.
De aandrijflijn voelt wat schokkerig, niet goed in balans. Vooral merkbaar bij rijden op cc.
Positief punt is wel de (extreme) zuinigheid van 3.2 bij 70 km/h in 5. Retourtje Vlaardingen - Brielle deed 'ie 5.5 dus dikke plus!

Ik twijfel al 3 kwart jaar tussen de CX-3 en Astra. Het is de Astra geworden, tot mijn spijt. Ík ben er niet gelukkig mee, het is een gevoel.
Betekend natuurlijk niet dat de Opel een slechte auto is, integendeel. Maar een CX-3 past veel meer bij mij als persoon.

Je bent een privé rijder? Kijk eens (sorry dat ik het aanhaal in het Astra topic) naar de Mazda 3 GT-M Line.
Prachtige exterieur, schitterend interieur en betrouwbare techniek.

Gisterenavond een mailtje van Opel ontvangen, als ik nu een nieuwe auto aanschaf dan krijg ik 3 jaar lang gratis Opel Onstar en WiFi!, met een voordeel van ruim 1100eu!

Even door geklikt, want ik was nieuwsgierig hoe ze aan dat bedrag kwamen en dat staat er idd in.
Opel OnStar €495
3 jaar Opel OnStar services (€ 99,50 per jaar) €298,50
3 jaar Wi-Fi databundel 50Gb (€ 125 per jaar) €375

Hieruit blijkt dus dat het internet grofweg een tientje per maand kost. Best duur als ik zie hoeveel ik het gebruik en veelal vind ik het internet van mijn telefoon zelf beter dan de hotspot in de auto, terwijl het toch beide Vodafone is volgens mij. Enig voordeel is dat de WiFi van de auto ook gewoon in het buitenland werkt, maar dat maakt straks met de nieuwe roaming regelgeving ook weinig meer uit.

Kortom, leuk dat het allemaal op de auto zit en het werkt ook gewoon goed. Alleen vind ik het op deze manier te duur voor de paar keer die ik er gebruik van maak.

Voor het volledige nieuwsbericht, zie: LINK

B-Real zei:
Gisterenavond een mailtje van Opel ontvangen, als ik nu een nieuwe auto aanschaf dan krijg ik 3 jaar lang gratis Opel Onstar en WiFi!, met een voordeel van ruim 1100eu!

Even door geklikt, want ik was nieuwsgierig hoe ze aan dat bedrag kwamen en dat staat er idd in.
Opel OnStar €495
3 jaar Opel OnStar services (€ 99,50 per jaar) €298,50
3 jaar Wi-Fi databundel 50Gb (€ 125 per jaar) €375

Hieruit blijkt dus dat het internet grofweg een tientje per maand kost. Best duur als ik zie hoeveel ik het gebruik en veelal vind ik het internet van mijn telefoon zelf beter dan de hotspot in de auto, terwijl het toch beide Vodafone is volgens mij. Enig voordeel is dat de WiFi van de auto ook gewoon in het buitenland werkt, maar dat maakt straks met de nieuwe roaming regelgeving ook weinig meer uit.

Kortom, leuk dat het allemaal op de auto zit en het werkt ook gewoon goed. Alleen vind ik het op deze manier te duur voor de paar keer die ik er gebruik van maak.

Voor het volledige nieuwsbericht, zie: LINK

De internet snelheid op de wifi hotspot slaat echt ergens op.
Ze kunnen dan wel adverteren dat je tot 7 toestellen tegelijk op de hotspot kan zitten maar dan laad er echt geen pagina meer.
Net 3 weken in Spanje gezeten. Zelfs in de grote steden komt de snelheid niet boven de 2 Mbps.
In het binnenland vaak nog minder of helemaal geen verbinding.
Dan kreeg ik de melding dat Onstar niet ondersteunt werd in dit land.
Ook in Nederland blijft de snelheid beneden de verwachtingen.
Maar goed het eerste jaar heb ik gratis maar met deze snelheden zal ik er niet zo snel voor kiezen.

Goedemorgen,

ik heb ook een Astra besteld, ik krijg hem over twee weken binnen. Ik heb hem alleen nog laten wrappen in de kleur 'gunpowder'. Hij is direct van de Opel dealer naar de wrapper gegaan en ik ben gisteren even wezen kijken. Hij is nog 'under construction' maar hierbij de eerste foto's. Wellicht dat jullie er nog inspiratie uit kunnen doen.

IMG_0820_zpsvfv6jakn.jpg

IMG_0818_zpsvlxjrkam.jpg

IMG_0816_zpshvyx2qhx.jpg

IMG_0815_zpsocied6lo.jpg

Thanks, het kost me 1700 EUR excl. BTW. Inmiddels een aantal dagen verder, we zijn er nog niet maar begint ergens op te lijken nu:

IMG_0838_zpsfdl9t8ti.jpg

IMG_0836_zpszimr9gio.jpg

Er is blijkbaar een stop op uitlevering, vlak voor die van mij op het punt geleverd zou worden. afspraak verschoven :/
Blijkbaar is er bij een klein percentage de bedrading van de zij airbag beschadigd en moet dit gecontroleerd worden.
Helaas heeft mijn dealer nog geen idee wat er gebeuren moet. Sigh...

Iemand anders die hiermee te maken heeft?

welke kleur heb je besteld, ik heb de granite grey besteld half september.

Goedemiddag, zijn er hier gebruikers / eigenaren van de Astra K met 1.6 benzinemotor ?

Ik heb dit weekend een proefrit gemaakt met de 1.6 200 pk versie (sportstourer) en ben wel onder de indruk.
Ik vraag me af hoe groot het verschil is met de 1.4 150 pk versie (proefrit staat gepland) en ben ook wel benieuwd naar jullie evt. ervaringen.

Ik twijfel erg (als ik een Astra ga aanschaffen) tussen beide motorvarianten. Ben nu de 180 pk (oude type motor) 1.6 gewend in mijn Insignia en heb ook 3 jaar gereden met een Astra J 1.6 Turbo.

Ik hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen :)

Hans 1.6 TURBO zei:
Goedemiddag, zijn er hier gebruikers / eigenaren van de Astra K met 1.6 benzinemotor ?

Ik heb dit weekend een proefrit gemaakt met de 1.6 200 pk versie (sportstourer) en ben wel onder de indruk.
Ik vraag me af hoe groot het verschil is met de 1.4 150 pk versie (proefrit staat gepland) en ben ook wel benieuwd naar jullie evt. ervaringen.

Ik twijfel erg (als ik een Astra ga aanschaffen) tussen beide motorvarianten. Ben nu de 180 pk (oude type motor) 1.6 gewend in mijn Insignia en heb ook 3 jaar gereden met een Astra J 1.6 Turbo.

Ik hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen :)

Ik heb met alle motoren gereden en vind de 1.4 turbo met 150pk in een sports tourer de juiste motor.
Meer dan voldoende pk.
Ik vondt zelf dat de 105 pk versie in de sports tourer net niet voldoende.
En de 200 pk versie in gewoon een over kill aan pk's.
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening maar voor normaal gebruik en ook voor sportief rijgedrag of caravan trekken is de 150pk voldoende.
Zeker als je de insignia nu gewend bent omdat deze auto stukken zwaarder is ook de Astra J is een stuk zwaarder dan de Astra K en dit merk je duidelijk met het rijden.
Dus ik zou zeggen 150 pk maar dit zal je zelf moeten beleven.

Ik rijdt de Astra K sports tourer nu ruim 5 a 6 maanden en heb dus wel ondertussen een duidelijk beeld van de auto.
Was een van de eerste die deze auto had besteld in Nederland.
Dus als je meer wil weten brand maar los.

Terug
Bovenaan