Opel Astra K 1.0t (3Cyl) inruilen voor wat sportiever (max 18k~)

A

Anoniem

Guest
Hoi, ik heb een 2017 Opel Astra K 1.0t en ik vind 'm totaal niet meer lekker rijden dus wil hem inruilen voor iets sportiever.
Online taxeren bij wijkopenautos.nl zegt dat mijn auto nog 13 duizend waard is ongeveer (maar heeft een krasje her en der), verder wil ik tot ongeveer 5000 wel bijleggen.

Ik wil het liefst een sedan of een coupé.
Een benzine, hybrid of volledig electrisch maakt mij niet uit.
Een super nieuwe auto hoeft het ook niet te zijn, en verder heb ik alleen echt bluetooth nodig qua snufjes.

Hebben jullie misschien leuke suggesties met deze informatie?

Gezien de ervaringen en berichten van anderen over wijkopenauto’s zou ik daar zelf niet mee in zee gaan, maar meer kan ik er ook niet over zeggen.

Heb je zelf al iets gezien wat je mooi vindt?

Beetje erg wenig info. Wat is voor jou sportief? Gewoon sneller dan wat je hebt of betere wegligging? Hoeveel rij je per jaar? Hoeveel mensen moeten er mee? Veel bagageruimte nodig? Etc. Anders kunnen we wel tig opties noemen.

3 van de 5 duizend euro kan je in je zak houden als je de auto zelf wat sportiever maakt:
- chiptunen €400
- breder/grotere wielset €1000
- 20mm verlagingsveren €600

Beste Leroy,

Na bijna 30 jaar diverse Opel segment C gereden te hebben, heb ik mijn laatste model K (1.4 150 pk) ook ingeruild omdat ik er ontevreden over was, datgene wat Opel voorheen mij kon bieden hebben ze niet meer in hun bestand, daarbij diverse ongemakken waarbij deze niet naar tevredenheid werden opgelost uiteindelijk besloten om elders te gaan shoppen.

Uiteindelijk uitgekomen bij de Ford Focus St line uitvoering die qua beleving en rijplezier dat wel kon bieden, ik heb zowel de vorige als nu het nieuwe model gehad en geen moment spijt gehad.....

Ik zou zeggen probeer het eens uit en ga proef rijden, ben er zeker van dat je net als ik aangenaam verrast zal worden.
Eventueel weet ik er nog wel een paar staan met de kop eraf waar ik de mijne ook gehaald heb.

S6 met je keuze.

Wijkopenautos is inderdaad een bijzondere partij die vooraf teveel bied, als puntje bij paaltje komt krijg je dat bedrag er niet voor.
Het beste ruil je de auto gewoon in.

Als je iets sportiefs zoekt in het C segment zou ik inderdaad ook voor de Ford Focus gaan, de 1.0 ecoboost 125pk is vergelijkbaar met de motor die je nu hebt, Ford bied ook nog de 1.5 ecoboost, die is een stuk sneller.

Ook de Renault Megane RS-line past misschien wel in je straatje.

Wat is sportief?

Wil je een sportief rijdende auto? Focus ST-line of een Mazda 3, of nog wat beter in balans met achterwielaandrijving, een BMW 1 of 3 serie?

Wil je dat hij er meer sportiever uit ziet? Zo ja, wat vind je sportief? Je gaf al aan een coupé, maar ook een sedan. Veel sedans zijn nu niet echt sportief vormgegeven zonder opsmuk, dus dat is ook voor iedereen wat anders?

Wil je wat meer (sportief) vermogen? Wat vind je sportief? Sommigen vinden 120PK in een C segment al sportief terwijl anderen minimaal 200PK willen

Met andere woorden; iets meer info, voor iedereen in sportief wat anders

Ik denk al snel aan een 3 serie GT of als de looks je aanspreken en de ruimte niet het meest belangrijk is een mercedes CLA

En dan gewoon je auto inruilen. En niet via wijkopenautos.nl . Voordeel is dat je er snel vanaf bent, nadeel dat het je relatief weinig gaat opleveren

Ik denk dat hij vrij duidelijk was dat hij geen zaken doet met wijkopenautos maar dat hij alleen een online waardebepaling heeft gedaan.

Oke.

Ik heb tot nu toe alleen gekeken naar de Volkswagen Passat en die vond ik er tof uit, de Ford Focus trekt mijn aandacht niet qua uiterlijk maar ik kan me voorstellen dat die praktisch is.

Maximaal 125duizend KM is iets waar ik naar zoek.
Een station vind ik dus ook prima (Passat), maar lang niet alle.
Het liefst 200+ pk, 170+ kan er mee door.
Sportief werkend kies ik boven sportief eruitziend, de auto hoeft er niet snel uit te zien.

Ok. Een VW Passat is een prima, mooie auto maar met sportiviteit heeft het werkelijk helemaal niets te maken. Ook niet als er meer vermogen in zit. Jouw Astra rijdt daar wat betreft stuurgedrag en wegligging rondjes omheen.

Maar waarschijnlijk ben je dan niet naar een sportievere auto op zoek, maar naar een snellere.

Een VW Passat is een prima, mooie auto maar met sportiviteit heeft het werkelijk helemaal niets te maken

Maar waarschijnlijk ben je dan niet naar een sportievere auto op zoek, maar naar een snellere.[/quote]

Ja, dat idee heb ik dan ook.

Wat wil/zoek je eigenlijk, wees concreet.

Sportieve hatchback een optie? Megane gt 1.6 met edc, of een peugeot 308 gt/gti lijken me best leuke auto's die voor dat budget haalbaar zijn.

bijna 170 pk

mazda 6

0-2cf307cc-98ba-4bc3-8c25-687543b7f1fc.jpg

Sportieve sedan? Dan zou ik voor een 3-serie gaan.
$_86.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1606904911-bmw-3-serie-320i-efficientdynamics-edition-upgrade-edition-n.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Een grote en zware D segment auto heeft veel meer vermogen nodig om snel aan te laten voelen, terwijl een lichte B segment auto met 120 pk al snel aan voelt en is.

Coupe's zijn gewoon heel zeldzaam: een erg leuke auto vind ik zelf de Peugeot RCZ, neem er dan wel een van bv 2015 of nieuwer, in 2014 is de 1.6 THP motor sterk verbeterd.

Bij Hatchbacks heb je veel meer keus zoals de Ford Focus met 180 pk, de Renault Clio RS of Megane RS, Alfa Giulietta 1.4 Multiair met 170 pk, en Volvo V40 T4.

Bij een sedan kom je al snel uit bij een BMW 3 serie.

Terug
Bovenaan