Opel Astra G start moeilijk met warme motor

peugeot gek

Startmotor
Hallo allemaal,

Naast mijn 208 GTi heb sinds een aantal maanden een Opel astra G uit 2002 als dagelijkse auto.
Hij rijd verder goed, en met een koude motor start hij ook altijd goed.
Echter met een warme motor, als ik bijvoorbeeld even naar winkel ben geweest, start hij een stuk slechter.

Als ik geen gas bij geeft komt de motor tot ongeveer 500 toeren en valt daarna uit.
Als ik nu start en meteen even gas bijgeeft tot ongeveer 2000 toeren en laat daarna het gaspedaal los zakt hij keurig terug tot 700-750 toeren stationair en is er niets meer aan de hand. met koude motor start hij goed en loopt hij 1200 toeren stationair om geleidelijk terug te zakken tot 700-750 toeren.

Er branden geen lampjes die duiden op een storing.

Weet iemand van jullie wat het zou kunnen zijn. het betreft een 1.6 8V met 86pk.
Alvast bedankt.

Groeten, Wesley

Dat kan van alles zijn.
Klinkt als iets mechanisch zoals een gasklephuis wat bij warme motor traag reageert.
Kan ook de bobine zijn die slechter functioneert bij warme motor.

Ik zou zeggen: bezoek de garage eens voor een kort onderzoek incl diagnoseapparaat

Ik ga eerst eens het huidige gasklephuis reinigen, een collaega heeft van zijn vectra nog een gasklep liggen met hetzelfde nummer als de mijne.
Anders wordt die ingebouwd en uitgeprobeerd.
Binnenkort breng ik hem toch even naar de garage voor een kleine beurt voor de winter, dan zal ik het gelijk aangeven mocht het probleem er nog zijn.

Heb ook al op diverse opel forum gekeken maar ook daar kan ik nog nergens de oplossing vinden terwijl er wel meerde topic's lopen over hetzelfde probleem.

Terug
Bovenaan