Opel Astra (facelift 2019 @ pag. 2)

JP2010 zei:
Los van dat t een shop is, volgens mij is de alarmknop rechts onder t scherm zo'n noodstop die je wel vaker in dergelijke preproductie test wagens ziet.

Nee, die noodknop zit bovenop het dashboard (zie de originele foto https://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2014/08/2015-opel-astra-spy-pic-interior.jpg )

Okay, maar die knop rechtsonder lijkt mij geen knop die je straks op t productiemodel terug zult zien. Wel?

A prototype of the 2016 Opel Astra wearing extensive camouflage was spotted testing showing similar proportions.

Despite the heavy disguise, it's easy to see the Astra K won't be a major departure in terms of styling compared to the current generation although it is believed some design cues will be borrowed from the Monza concept. The changes will be skin deep as the model is expected to lose as much as 220 lbs (100 kg) and there are also talks of a rear independent suspension, although Opel has not confirmed plans to drop the Watts link configuration.

Opel has launched a series of powerful turbocharged gasoline and diesel engines lately and many of them will be seen in the new Astra, topped by a four-cylinder 1.6-liter with approximately 284 HP (209 kW) in the OPC version already confirmed for a 2017 debut. Other candidates for the engine lineup include a 1.6 CDTI diesel with 110 HP (81 kW) and 136 HP (100 kW) along with a punchier 1.6 SIDI Turbo rated at 200 HP (147 kW).

The next-gen Opel Astra hatchback will be introduced in the second half of next year and will be followed by the wagon, coupe and sedan body styles. Production will take place in Ellesmere Port, UK and Gliwice, Poland, representing the first time when the Astra is entirely produced outside homeland Germany.

20017243631693819983.jpg

1942962075343094940.jpg

13506074361764196180.jpg

20017243631693819983.jpg

969240086842978064.jpg

428075201859194358.jpg

99559333628999039.jpg

Jazeker, de raamlijn wijzigt flink daar, maar het ziet er toch echt uit als een doorontwikkeling van de huidige Astra.

Volgens mij heeft Opel ook wel eens aangegeven meer op evolutie ipv revolutie te gaan spelen.

vaux-astra-front2.jpg

vauxhall-astra-post.-3.jpg

AUTOEXPRESS

De Engelse journalisten van Autoexpress denken dat de nieuwe Opel Astra (Vauxhall Astra) er zo uit kan gaan zien. Zelf vindt ik het niet zo'n geslaagde impressie.

Shop op basis van de 308?

Waar is de astra i eigenlijk gebleven?

odgyu82b3rps.jpg

qpcyu1ob774e.jpg

t96y4vhb4nfv.jpg

6ajymbxb8214.jpg

0otybbybnuz0.jpg

mqoy2xab0fhr.jpg

xt3yb03b746k.jpg

u0lyfyjb681m.jpg

[size=x-large]Nieuwe Opel Astra in het nachtleven[/size]

Opel is druk bezig met de ontwikkeling van een nieuwe Astra. Onze spionagefotograaf heeft een ingepakt exemplaar gespot dat nu iets meer laat zien. Met de splinternieuwe Karl gaat Opel meedoen in het zwaarbevochten A-segment en een trede hoger op de ladder vinden we de nieuwe Corsa. Opel is druk in de weer om z'n modellengamma te vernieuwen, en ook de Astra maakt daar onderdeel van uit. Twee exemplaren gaan hier door het duister, en het is voor het eerst dat we meer van zowel de voor- als achterlichten kunnen zien. We zien boomerangvormige details in de lichtunits en ook achterop vinden we units die behoorlijk anders zijn dan wat we momenteel op de Astra zien. Ook de algehele vorm van Opels C-segmenter lijkt meer af te gaan wijken van het huidige model dan voorheen werd gedacht. Op het linkervoorscherm zien we iets bijzonders. Hier lijkt namelijk een 'vuldop' te zitten, iets dat wellicht weggeeft dat er ook een plug-inhybride Astra komt. De Astra komt net als de nieuwe Chevrolet op het D2XX-platform te staan. Een hybride-versie is daarom niet ondenkbaar. Opel Nederland kon daar verder niets over zeggen. Wel kunnen we melden dat de Astra in het vierde kwartaal van dit jaar z'n opwachting maakt.
https://www.autoweek.nl/nieuws/31572/nieuwe-opel-astra-in-nachtleven

Daar is nu best veel van te zien. Kruising tussen de Leon en de huidige Astra. Niet slecht! (y)

Ik hoop trouwens dat het gerucht, dat er een 1.6 Liter Turbo in de nieuwe OPC komt, niet waar is. De concurrentie (Ford/VW) lepelen er allemaal minimaal een 2 liter in. Ik zit er aan te denken om mijn GTC in te ruilen voor een nieuwe OPC maar als die een 1.6 Liter krijgt :(

Ed

Opel-Astra-K-Prototyp-1200x800-33782b54bc1852f7.jpg

Opel-Astra-K-Prototyp-1200x800-a735891db874e31b.jpg

Opel-Astra-K-Prototyp-1200x800-19eb3a2b3e9e039e.jpg

Opel-Astra-K-Prototyp-1200x800-b90b3c3762537dde.jpg

Opel-Astra-K-Prototyp-1200x800-4ebd147033ea9bae.jpg

Opel-Astra-K-Prototyp-1200x800-5306d569766d9786.jpg

Zoals het nu lijkt geen GTC variant meer, voorlopig nog geen bak met dubbele koppeling en geen vierwielaandrijving.

Wel sterk verbeterd weggedrag, lichtvoetiger en meer uitrustingen.

Jammer dat er geen GTC meer komt (zoals nu de geruchten zijn), maar ook wel begrijpelijk. Je ziet ze nauwelijks rijden, dus als er geen vraag naar is...waarom dan aanbieden. Volgens mij heeft ook VW besloten de 3-deurs golf niet meer aan te bieden. Opel volgt dus na Peugeot, Ford en VW.

Dubbele koppeling transmissie hoeft geen gemis te zijn als ze een fijne en nieuwe 8-traps automaat ontwikkelen. Volgens mij doet Opel dat samen met Ford, dus heb er wel vertrouwen in.

Wel jammer dat de 1.0T aan een 5-bak is gekoppeld. Volgens de eerste tests is de combinatie 1.0T met de lange overbrengingsverhoudingen verre van ideaal. Erg jammer, want in zowel de Adam als de Corsa weet dit blok juist te overtuigen. Waarom geen 6-bak Opel??

Ben ook erg benieuwd naar het LED-matrix licht in de Astra. (y)

Lijkt sprekend op de Astra J....wel jammer van die forse overhang.
Snel terug naar het Vectra C tijdperk waarin Opel de wielbasis voor de ST nog oprekte!
Zo moeilijk/duur kan dat toch niet zijn?

Astra GSI; 2.0 met ongeveer 250pk: https://www.worldcarfans.com/1151215102034/2016-opel-astra-gsi-spied-could-have-250-hp

00.jpg

00.jpg

00.jpg

00.jpg

00.jpg

00.jpg

00.jpg

z1oy5mibdk6n.jpg

8iky4vwban6z.jpg

IN BEELD: OPEL ASTRA SEDAN

Opel's huidige Astra werd vorig jaar gelanceerd en is daarmee nog behoorlijk fris. De Astra staat op het punt gezelschap te krijgen van een nieuwe variant: de sedan.

In juni vorig jaar trok Opel het doek van de Astra K, de vijfde generatie van Opels C-segmenter die de naam Astra draagt. In september stelde Opel een tweede carrosserievariant aan de wereld voor: de Sports Tourer. Op termijn zal ook deze hagelnieuwe sedan de gelederen komen versterken.

Bij de vorige generatie Astra (J) duurde het liefst drie jaar voordat zijn scheppers een sedanversie presenteerden. Pas in 2012 konden we kennismaken met de Astra-met-uitstekende-kont. In het geval van deze nieuwe Astra Sedan, lijkt Opel de huidige sedanversie van de Cruze van concerngenoot Chevrolet van een marginaal anders uiterlijk te voorzien. Net als de Astra staat de Cruze op het D2XX-platform van General Motors.

Het is nog niet bekend of de nieuwe Astra Sedan ook in de Nederlandse showrooms te vinden zal zijn. Sedans in het C-segment zijn op de Nederlandse markt niet bepaald de meest succesvolle modellen. Renault heeft ook de laatste generatie van de Mégane Sedan in ons land ook niet op de bestellijst gezet.

Huidige Chevrolet Cruze:

2017-chevrolet-cruze-compact-car-mo-masthead-1480x551-01-v2.jpg

Interessant dat het een Cruze met aangepast uiterlijk wordt en niet een Buick Verano, maar geen slechte beslissing lijkt me. Voor een Astra sedan bestaat immers een beperkt potentieel aangezien Opel nauwelijks exportmarkten buiten Europa heeft en GM zich grotendeels uit Rusland heeft teruggetrokken (alleen de Niva en wat sportauto's/grote SUV's worden er nog geleverd).

In Australië is de (eerste generatie) Holden Cruze recentelijk uit productie gegaan, de opvolger is de Holden Astra, terwijl de sedan afgeleid van de nieuwe Cruze later volgt. Wat dat betreft volgt GM daar dezelfde koers.

Met een ander uiterlijk is een eigen naam (Vectra!) overigens wel gerechtvaardigd wat mij betreft.

Hoi. Bij Holden was al bekend dat de opvolger van de Holden Cruze sedan, een Chevrolet Cruze, de nieuwe Cruze sedan gaat worden. De Holden Cruze hatchback daarentegen wordt en is net vervangen door een Holden Astra Hatchback. Deze foto's van de "Astra sedan zijn van de Holde Cruze. Stuur rechts en het Logo laat een leeuw zien en geen bliksemschicht... Ik hoop nog steeds dat de Opel Astra sedan een Chinese Buick Verano wordt!

En meteen facelift van de Astra? Want dat is een totaal andere voorkant dan de normale versie.

Astra facelift

5189a810.jpg

8dd3d310.jpg

65d41010.jpg

5b522810.jpg

Bron: https://www.motor.es/fotos/noticias/opel-astra-2019-fotos-desarrollo-201847229?f=19

Ondertussen hebben we nog niets gezien van de Astra GSi... Zou die nog komen? Opel kan wel wat sportiefs gebruiken in een nogal grauw modellengamma. Ik ben benieuwd of PSA (deels) kiest voor eigen motoren. Uiteraard een kostbaar grapje, maar momenteel moet PSA royalties aan GM afdragen voor het gebruik van GM-techniek, dus da's ook niet alles.

Jammer, ziet er niet naar uit dat de Vizor al gebruikt gaat worden op de facelift Astra, had ik wel willen zien.
Alhoewel: die nieuwe lampen zouden met een andere grill ertussen een vizor kunnen vormen. Ben benieuwd!

Het nieuwe familiegezicht van Opel debuteert volgens mij op de nieuwe Mokka en die komt volgend jaar pas. Ik zou er niet op rekenen bij de Astra en Insignia facelifts of nieuwe Corsa.

Terug
Bovenaan