Op zoek naar goedkoop bedrijfswagentje

EV0 II

Wegverkenner
Ik zit net te kijken voor een goedkope auto op diesel en grijs kenteken. Trof een leuk exemplaar aan bij me in de buurt maar daar is wat mis mee volgens mij. Als ik het kenteken invoer bij het rdw krijg ik niets te zien. Kenteken bestaat niet daar blijkbaar. Voer ik hem in in de Finnik app dan krijg ik de melding dat dit voertuig gestolen en gesloopt is... Hoe kan het dat het dan toch te koop aangeboden wordt??

https://www.autodealers.nl/occasions.aspx?aid=3396991&herkomst=gpl

Op de site van de aanbieder zelf staat deze auto niet bij de voorraad. Vreemd.

Als iemand nog suggesties heeft voor mijn zoektocht zijn die welkom.

- 15 jaar of ouder ivm bijtelling
- rond de 2 ton gelopen met nap. Minder mag ook
- tot max. 1500,00
- Diesel
- Merk maakt niet uit
- Deukjes maken niet uit
- Bestuurdersstoel het liefst heel en geen afgekloven stuur
- Kleur maakt niet uit

Lijkt me een oude advertentie die door de aanbieder vergeten is. Zie ook de groene bomen in de achtergrond, de foto's zijn niet recent...

Wat wil je er mee gaan doen? Met jouw eisen kom ik er maar heel weinig tegen, gaspedaal vind er 29. Daarvan staan er 3 ofzo waar je nog wat mee kan. Paar ouderwetse diesels zonder turbo en veel grote auto's.
Zoek je tot 2000 euro vind je er een paar meer.

Wil de auto voornamelijk gebruiken om dingen te transporteren die niet in een gewone personenauto passen. Denk aan het vervoeren van oude huisraad naar het stort en dingen verhuizen. En vervoeren van apparatuur en gereedschap en materiaal.

is die 1500 EUR ex BTW?
Ik zag dit bijv:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-berlingo-1-6-hdi-600-diesel-b942fbb2-bdbd-4098-ab6f-9c52ec8cbf15?source=list_searchresults&cldtidx=16&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage

Voor dit bedrag is een Fiat Doblo zeker geen verkeerde keus. Gezien het lage budget zou ik kijken naar de beste bestelwagen die je kunt vinden. Je komt ook vaak de Citroën Berlingo en Peugeot Partner tegen. De 1.9 D is erg degelijk maar wel lawaaiig.

Bij de Renault Kangoo nam ik zelf liever de Kangoo 2 vanaf 2008.

speedtouch zei:
is die 1500 EUR ex BTW?
Ik zag dit bijv:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-berlingo-1-6-hdi-600-diesel-b942fbb2-bdbd-4098-ab6f-9c52ec8cbf15?source=list_searchresults&cldtidx=16&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage

De 1.6 HDI zou ik laten staan, zijn niet echt betrouwbaar. Als je niet gek veel kilometers gaat rijden is een 1.9d een betere keus. Zelf ook gehad en prima wagen, niet snel maar wel betrouwbaar. Alleen als je veel / vaak op de snelweg rijdt is het geen aanrader. Dan zou ik eerder voor de 2.0 HDI gaan of voor een doblo met 1.9jtd

Het lijkt me toch van belang om te bepalen welke klasse je zoekt.

Er is zoveel met grijs kenteken

Een bestelauto, een bestelbus, een grote bestelbus, verlengd, verhoogd etc etc. Moet je milieuzones in etc

Je gaat geen Sprinter rijden als je het ook met een Caddy kunt doen.

Dus, goedkoopste is een oude Caddy SDI. Die krengen roesten wel, maar als je dat weet bij te houden rij je altijd 1 op 18 en er gaat weinig aan stuk.

Klasse maakt me niet uit. Vind een bus ook prima. Doblo's zijn wel vrij goedkoop was me ook al opgevallen. Die heb ik weleens meegehad van de dealer als mijn Punto onderhoud nodig had. Reden best goed naar wat me ervan bij hangt.

Begin van de maand bij de Domeinen kijken, tegenwoordig heb je daar "bij inschrijving" (blind inschrijven, 2x per maand) maar ook "bij opbod" (je kan 4 dagen bieden en je ziet de prijs (is afkomstig van de Belastingdienst, meestal 1x per maand). Minimum biedbedrag bij die laatste is €174 en er is 15% opgeld. Staan best wel vaak goedkope grijskentekens bij: Doblo's, Caddy's etc etc.

EV0 II zei:
Wil de auto voornamelijk gebruiken om dingen te transporteren die niet in een gewone personenauto passen. Denk aan het vervoeren van oude huisraad naar het stort en dingen verhuizen. En vervoeren van apparatuur en gereedschap en materiaal.

De vraag 'Op zoek naar een goedkoop bedrijfswagentje', heb ik me zelf ook gesteld toen het nodig was.
Aangezien ik een grote sedan reed (bmw 5serie) heb ik er voor gekozen om een aanhangwagen te kopen.
Dat was echt een goede set. TIP
Gek genoeg gebruik je deze op jaar basis toch minder vaak dan je denkt.
Zeker met jou reden!

Terug
Bovenaan