Op zoek naar barrel, maar wel iets leuks en beetje vlot.

Carkiller

Asfaltkampioen
Ik ben een beetje op barrel jacht, en kijk naar de onderkant van de markt.
Reden is de enorme lol die ik vroeger had met één van mijn barrels.

1k0.jpg

Ik heb werkelijk geen idee waarom ze de 1.3 vvt-i motor voor deze auto zo afgesteld hebben aangezien vooral opa's en oma's er in rijden.

102 pk op 850 kg.
0-100 in 9,6 seconden.
Ruim 100 km/uur in 2e versnelling en 160 km/uur in 3e versnelling.
7500 toeren voor redline.

1020190_11.jpg

Acceleratie gelijk aan een Peugeot 106 Rallye, alleen kan die wel snel door de bocht.;)

Wat ik ook grappig vind.

Hyundai Getz 1.6 16v

0-dc2ec5eb-ec02-4e91-a93e-bdd86ecea048.jpg

Uitstraling van een functionele MPV, maar toch wel snel.

0-100 in wederom 9,6 seconden.
Niet in mijn bezit gehad, wel proefrit mee gemaakt. Gekke auto met deze motor maar heel leuk!

Eigenlijk hoef ik geen Jap meer, (Koreaan op zich wel) kijk nu naar een Fiat Punto 1.4 16v, want vergelijkbare prestaties.
Sta zeker open voor suggesties, 950 kg maximaal en gewoon leuk. En beetje snel, rond de 10 seconden naar de 100.
Lancia Ypsilon, Renault Clio 1.6 16v maar wat is er nog meer? Budget 2000 Euro maar minder is beter.
Als er maar iets bijzonders aan is. Snelle motor, hele goede wegligging, bijzonder exterieur...

Hoop ervaringen te lezen en wellicht een beetje nostalgie. Wat reed je zelf waar je echt lol aan beleeft hebt, dat idee.;)

Citroën Saxo 1.6 VTS kijk ik ook naar, Peugeot 106 Ralley/GTI helaas buiten budget.
Als iemand weet waarom de Saxo zo veel goedkoper is...:confused:

Kijk of je een Peugeot 205 vindt? Naar mijn mening een van de leukste oude auto's om te rijden en onderdelen zijn goedkoop, als je tenminste een beetje handig bent :LOL: Want zelf zou ik het niet meer aandurven o_O

Het idee van een barrel is wel leuk trouwens, ware het niet dat wegenbelasting in Nederland redelijk hoog is en je jaarlijks onzekerheid hebt met de APK.

@MX6:

Leuke suggestie en ik geloof je meteen, maar tot 950 kg is helaas maximaal anders worden de vaste lasten te hoog.
5 cilinder of 6 cilinder is mooi spul maar allemaal in zware auto's te vinden...

Ford Puma 1.7
206 gti
Citroen c2 1.6

Edit: oh, ik had over die 950 kg heen gelezen.
Daarmee blijft de keuze zeer beperkt, zeker als japanners ook nog afvallen. Ook de meeste auto's die je zelf suggereert zijn zwaardern.

Zunigrijje zei:
Kijk of je een Peugeot 205 vindt? Naar mijn mening een van de leukste oude auto's om te rijden en onderdelen zijn goedkoop, als je tenminste een beetje handig bent :LOL: Want zelf zou ik het niet meer aandurven o_O

Ja, vind ik ook leuk alleen daar zijn de bijzondere versies ook erg duur van.
Op een 1.4 75 pk zit ik niet echt te wachten, of ik moet het mis hebben...

3-deurs Peugeot 107 met airco, CV en elektrische ramen? Als-ie het dan niet meer doet neem ik die onderdelen wel over. :)

Carkiller zei:
Zunigrijje zei:

Ja, vind ik ook leuk alleen daar zijn de bijzondere versies ook erg duur van.
Op een 1.4 75 pk zit ik niet echt te wachten, of ik moet het mis hebben...

1.4 is ruim vlot genoeg om met het verkeer mee te komen, maar als het echt uitgesproken sportief moet zou ik inderdaad even verder kijken.

Ford SportKa een optie? Wel op roest letten...

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m1640238620-ford-ka-sportka-1-6-2008-blauw.html?previousPage=lr

Jay DoubleYou zei:
Peugeot 107 met airco, CV en elektrische ramen? Als-ie het dan niet meer doet neem ik die onderdelen wel over. :)

3-cilinder met 69 pk sla ik even over,;)
Laatst in een leen Yaris van de dealer gereden met die motor, verschrikkelijk...

@D Elzinga:

Ik ben bang voor die dingen na dit filmpje.

Link

https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-ax-1-4-tgs-inj-benzine-wit-3735f7b9-cb37-eb49-e053-0100007f146f?cldtidx=3&cldtsrc=listPage&searchId=27b4d3b6
640x480.jpg

https://www.autowereld.nl/toyota/corolla/1-6-si-34475778/details.html?_ga=2.59740653.1190876197.1612096358-835036698.1582743787
toyota-corolla-1-6-si-1-6-si.jpg

Sportka is leuk, Puma ook. Of een Fiesta 1.6. Het model van rond 2000 wil wel roesten, maar is lichter dan z'n opvolger.

Zoiets: <https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford-fiesta-1-6-16v-sport-benzine-blauw-9a5686b0-8e48-4277-e053-0100007fa7d1?utm_source=android-share>

D Elzinga zei:
Barri zei:
Het model van rond 2000 wil wel roesten, maar is lichter dan z'n opvolger.

En al helemaal als hij roestig is.:T
Haha daar zat ik ook al aan te denken :p

Overigens ben ik na eenzelfde zoektocht met een Fiesta ST thuis gekomen. Ietsjes zwaarder, net ietsjes boven je budget, maar wat een feest apparaat!

Maar leg het me eens uit , je hebt een Yaris om je sub te ontzien ? En nu zoek je iets om je Yaris te ontzien ?

Barri zei:
Sportka is leuk, Puma ook. Of een Fiesta 1.6. Het model van rond 2000 wil wel roesten, maar is lichter dan z'n opvolger.

Zoiets: <https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford-fiesta-1-6-16v-sport-benzine-blauw-9a5686b0-8e48-4277-e053-0100007fa7d1?utm_source=android-share>

In de advertentie: :)
"Er zit een Zetec motor in en deze rijdt als een tijger."

NVE87 zei:
Maar leg het me eens uit , je hebt een Yaris om je sub te ontzien ? En nu zoek je iets om je Yaris te ontzien ?

Nee hoor, niet direct.
Misschien voor de supermarkt maar woon-werk verkeer blijft gewoon met de Yaris.
Beetje sleutelen, auto verbeteren vind ik ook leuk en daar aan heb ik met 2 Japanners echt niks te doen.

Wat vind je van een Citroen Xsara Vts met 2.0 16V motor met 167 pk, inmiddels begint dit ook een liefhebbers auto te worden.

Carkiller zei:
NVE87 zei:

Nee hoor, niet direct.
Beetje sleutelen, auto verbeteren vind ik ook leuk en daar aan heb ik met 2 Japanners echt niks te doen.

Ik snap het , duidelijke uitleg , ik zou het hier thuis nooit door krijgen haha.

Verder is het wel jammer dat alles wat een beetje leuk is , mensen meteen denken dat ze goud in handen hebben , en de meest slechte auto’s voor hoofdprijzen verkocht worden omdat ze “zeldzaam” zijn , ik zal MP en gaspedaal de komende dagen wel eens in de gaten houden , vind het wel leuk om te zoeken naar pareltjes die niet de hoofdprijs kosten.

@MX6:

Roadster inderdaad ook heel leuk.
Ombouwen naar handbak zou ik dan een mooi project vinden...

Total Loss zei:
Opel Kadett GSI

Wellicht iets teveel van het goede wat opknappen betreft maar wel veel eer van je werk en ( kans op ) dikke winst.

Opel Corsa GSI

Minder heftig opknapwerk aan deze.

Kadett inderdaad iets te, Corsa is leuk en wellicht moet ik daar ook eens naar kijken.

@Nissan GTR R34:

Grappig maar op de Panda 100 hp na te traag.

De siron van je afbeelding is 1 van voor de facelift, ik kan je 1.3 van het faceliftmodel sterk aanraden ,Het interieur is bij de facelift totaal over de kop gegaan. en is voor een jap hoogwaardig en de stoelen zijn enorm fijn, fijner zelfs dan van de Siron 2.

Mag een half Jap wel? een Smart forfour 1.3/1.5

Carkiller zei:
Jay DoubleYou zei:
Peugeot 107 met airco, CV en elektrische ramen? Als-ie het dan niet meer doet neem ik die onderdelen wel over. :)

Laatst in een leen Yaris van de dealer gereden met die motor, verschrikkelijk...

Met supercharger heb je 125 pk. :T

Auto encyclopedie zei:
De siron van je afbeelding is 1 van voor de facelift, ik kan je 1.3 van het faceliftmodel sterk aanraden ,Het interieur is bij de facelift totaal over de kop gegaan. en is voor een jap hoogwaardig en de stoelen zijn enorm fijn, fijner zelfs dan van de Siron 2.

Forfour 1.5 zou inderdaad een optie kunnen zijn, ook zeldzaam inmiddels.
Sirion die je noemt zeldzaam maar als ik een nette facelift in de buurt zie zal ik zeker even kijken.

Jay DoubleYou zei:
Carkiller zei:
Jay DoubleYou zei:

Met supercharger heb je 125 pk. :T

2000 Euro voor een 107 inclusief supercharger en montage...:T

Carkiller zei:
Auto encyclopedie zei:

Forfour 1.5 zou inderdaad een optie kunnen zijn, ook zeldzaam inmiddels.
Sirion die je noemt zeldzaam maar als ik een nette facelift in de buurt zie zal ik zeker even kijken.

U vraagt wij draaien en ook nog inclusief airco , ik had de 1.3 vtr en dit is een sr die heeft Airco en zij airbags.

sirion facelift 1.3 sr

4.jpg

een vriendin van mij had zo'n groene van voor de facelift , maar daar is een boom op gevallen , ding was totaal in de kreukels , maar de berger reed hem gewoon de trailer op.

sirioin 1.3 van voor de facelift

2.jpg

Een Daihatsu dealer die ik ken , heeft nog lang stad en land afgezocht na deze dingen met een wat gunstiger km stand.

Zo'n Arosa 100pk heb ik ook wel eens naar gekeken. Lijkt me een leuk ding! Geen gele, want het Seat geel in die jaren was vrij droevig en niet meer strak te poetsen.

Auto encyclopedie zei:
nog een suggestie, ik wist niet dat ze dit voormalige merk ook al een schuurvondst noemde

107 pk

Ook een leuke, doet me een beetje denken aan een Suzuki Baleno van die tijd.
Prestaties van de 1.6 vallen me wel een beetje tegen.

Hier nog zo'n Sirion. Niet gedacht dat dat zulke pittige karren waren.
https://www.facebook.com/marketplace/item/320547129375242/

@rzasa:

Helaas niet qua onderstel.
Heel veel onderstuur, weinig tractie maar ook dat heeft zijn charme.

Carkiller zei:
NVE87 zei:

Nee hoor, niet direct.
Wat voor Yaris heb je nu? Een T Sport van de eerste generatie lijkt wel geinig binnen deze criteria.

MX6 zei:
Smart Roadster
640x480.jpg

Net boven budget, maar zeker niet saai.
Dat lijkt mij ook wel wat. Alleen dit exemplaar heeft het stuur aan de verkeerde kant. Linksgestuurd liggen de prijzen al snel wat hoger.

Ik doe ook een gooi, ik had dit gekocht denk ik.... (ooh T-sport is al genoemd)

Toyota Yaris 1.5 16V - 106 pk - 0-100: 9,0 seconden - topsnelheid: 190 km/h - gewicht: 915 kg

Toyota1.jpg

Valt niet binnen de eisen maar kwam er ook achter dat de Fabia geleverd is geweest met de 2.0 8v o_O
Wel wat zwaar maar toch leuk voor zo'n burgerlijke auto

Skoda Fabia 2.0 - 116 pk - 0-100: 9,9 seconden - topsnelheid: 195 km/h - gewicht: 1085 kg

Skoda.jpg

De Corsa C is er ook met 1.8 125 pk geleverd maar daar heb ik niks mee, TS ook niet denk ik :)

Terug
Bovenaan