Onregelmatig toerental koude motor Fiesta ST

Guest
Hallo,

Sinds een week loopt mijn Fiesta St na het starten met koude motor onregelmatig.
Als ik hem start loopt het toerental op naar ruim 2000 toeren (wat hiervoor veel lager was) en zakt vervolgens terug en blijf dan gedurende 15 seconde onregelmatig lopen tussen de 1000 en 2500 toeren.
Het gekke is dat als de motor warm is hij gewoon normaal start en loopt.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Gr dennis

Dennis8x zei:
Hallo,

Sinds een week loopt mijn Fiesta St na het starten met koude motor onregelmatig.
Als ik hem start loopt het toerental op naar ruim 2000 toeren (wat hiervoor veel lager was) en zakt vervolgens terug en blijf dan gedurende 15 seconde onregelmatig lopen tussen de 1000 en 2500 toeren.
Het gekke is dat als de motor warm is hij gewoon normaal start en loopt.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Gr dennis

Ik heb het zelf met 2 verschillende BMW's gehad. De eerste had liever geen Vpower de tweede liever geen Shell ;) Geen grap. Dealer kon verder niets vinden. Forté gebruikt maar dat deed niet bijzonder veel naar mijn idee.

Verder kan je vanalles onderzoeken, injectoren, bobines, bougies, valse lucht, slechte sensoren. Ik heb het zo geladen en vermijdt volle tanken van (die éne) shell.

Bouwjaar van je Fiesta, want de ecoboost kan andere problemen hebben dan de oude 2.0

Bedankt voor jullie reacties!
Het gaat om een ecoboost uit 2014.
Aan de brandstof ligt het niet denk ik, tank namelijk al jaren bij dezelde pomp dezelfde benzine.

Dennis8x zei:
...
Aan de brandstof ligt het niet denk ik, tank namelijk al jaren bij dezelde pomp dezelfde benzine.

Dat zegt niet veel, het kan een keer van een andere partij komen door wat voor reden dan ook of ze hebben er net een beetje meer of minder ethanol door gemengd etcetera.

V0RQ zei:
Dennis8x zei:
...

Dat zegt niet veel, het kan een keer van een andere partij komen door wat voor reden dan ook of ze hebben er net een beetje meer of minder ethanol door gemengd etcetera.

Zou het nog uitmaken dat ik altijd 98 tank, misschien dat hij beter loopt op 95 of maakt dat geen verschil denk je?

Dennis8x zei:
..

Zou het nog uitmaken dat ik altijd 98 tank, misschien dat hij beter loopt op 95 of maakt dat geen verschil denk je?

In principe moet het niet uitmaken, maar ik heb dus weleens gemerkt dat het wel kan schelen, misschien dat er net iets minder last is van slechte verbranding bij kou.. snel geprobeerd toch?

Terug
Bovenaan