Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
BMW zei:Wat zijn nou de kosten van 3 of 4 of zelfs 5 oliewissels per 100,000 km? Is toch te verwaarlozen en al helemaal niet de moeite waard om je mee bezig te houden of de motor nu wel of niet zonder oliewissel kan.
adinsx zei:Onderhoudsbeurten zijn natuurlijk wel nodig, maar de prijzen die ze ervoor rekenen zijn gewoon idioot...
Vriendins TwingoII moet voor de jaarbeurt naar de dealer. Kost even 261 euro! En dat voor:
-oliefilter
-olie
-carterdopring
-pollenfilter
Zelf kun je dat voor nog geen 80 euro aan onderdelen, maargoed, het garantieverhaal hè. Je hebt het stempeltje nodig![]()
Thema zei:Mn Golfje 5 moest om en nabij de 50000 km voor een beurt. Heel schappelijk. Sommige "moderne" wagens moeten nog om de 20000. Oplichting?
barchettista zei:Dat heb ik toevallig bij de Marea gisteravond gedaan, was zonder brug in een 3 kwartier klaar. Spul was iets van 100€ (Castrol 0W40 is nu eenmaal duurder dan de Aldi, maar de auto loopt met name als ie koud is gewoon beter). Aan onze auto merk je het wel degelijk. Met nieuwe olie loopt de motor een stuk mooier en regelmatiger. Ter info, hij staat nu bijna op 2 ton.
Qua olie zal dat wel gaan, maar is 50000km niet een beetje erg veel voor de rest van de auto. Ik red net aan 50.000km met een paar remblokken voor.Thema zei:Mn Golfje 5 moest om en nabij de 50000 km voor een beurt. Heel schappelijk. Sommige "moderne" wagens moeten nog om de 20000. Oplichting?
Mijn golf IV heeft de eerste 2 ton ook een interval van 50.000 km (of volgens fabriek anders eens per jaar bij minder kilometers) gehad, zogenaamd Longlife met zeer dunne synthetische olie. Op zich prettig. Het is dat ik op gegeven moment zelf overgegaan ben op wat dikkere olie omdat die wat prettiger voelde qua loop van de motor. Voor een diesel die veel snelwegkilometers rijdt (zoals de mijne) is om de 50.000 prima te doen. Je moet misschien zelf wel iets meer opletten dan bij kleinere intervallen, bv. als je remblokken minder worden voel je dat wel. Ik kan me voorstellen dat het bij een bepaald merk beleid kan zijn om niet op de klant te vertrouwen en daarom het interval te verkorten. Bovendien verdien je er dan ook meer aan.aras zei:Qua olie zal dat wel gaan, maar is 50000km niet een beetje erg veel voor de rest van de auto. Ik red net aan 50.000km met een paar remblokken voor.Thema zei:Mn Golfje 5 moest om en nabij de 50000 km voor een beurt. Heel schappelijk. Sommige "moderne" wagens moeten nog om de 20000. Oplichting?
rke zei:. Die dingen draaien meer dan 100.000 per jaar en van warm draaien veroudert olie niet.
.