Hallo,
ik heb een toyota aygo van 2011, met 171.000 km. Nu sta ik begin aug weer voor de apk.
Vorig jaar merkte de garage al op dat de koppeling er aan zat te komen. Zelf heb ik er nog prima een jaar mee gereden dus denk ik is de koppeling vervangen wel echt nodig ?
Nu heb ik de airco vorig jaar laten afpersen en bijvullen maar inmiddels weer defect (lekkage, zou het de condensor zijn?)
2 voorbanden versleten en 22.000 km gereden dus een beurt is ook weer nodig.
Nou heeft hij een prijsopgave gemaakt:
- koppeling 400 eur
- condensor airco 285 eur (als dat het probleem is)
- 2 banden totaal 130 eur
- kleine beurt 120 eur of grote beurt 230 eur
Als er verder geen bijzonderheden zijn gaat het al richting de 1000 euro, misschien remblokken er nog bij, dan zit je op 1000 - 1100 euro.
Wat is nu wijsheid?
verkoopwaarde zou zo rond de 3000 euro liggen ? (uitvoering zwart dynamic navigator, met sportvelgjes en navigatie)
Is dit nog normaal onderhoud of wordt het teveel voor een al iets oudere auto ?
het is voor ons de tweede auto naast een Zafira, er is wel wat budget om eventueel een andere te kopen maar dat is max 5000 euro wat er bij kan worden gelegd, liever minder.
Wat zouden jullie doen, alvast dank voor de adviezen.
ik heb een toyota aygo van 2011, met 171.000 km. Nu sta ik begin aug weer voor de apk.
Vorig jaar merkte de garage al op dat de koppeling er aan zat te komen. Zelf heb ik er nog prima een jaar mee gereden dus denk ik is de koppeling vervangen wel echt nodig ?
Nu heb ik de airco vorig jaar laten afpersen en bijvullen maar inmiddels weer defect (lekkage, zou het de condensor zijn?)
2 voorbanden versleten en 22.000 km gereden dus een beurt is ook weer nodig.
Nou heeft hij een prijsopgave gemaakt:
- koppeling 400 eur
- condensor airco 285 eur (als dat het probleem is)
- 2 banden totaal 130 eur
- kleine beurt 120 eur of grote beurt 230 eur
Als er verder geen bijzonderheden zijn gaat het al richting de 1000 euro, misschien remblokken er nog bij, dan zit je op 1000 - 1100 euro.
Wat is nu wijsheid?
verkoopwaarde zou zo rond de 3000 euro liggen ? (uitvoering zwart dynamic navigator, met sportvelgjes en navigatie)
Is dit nog normaal onderhoud of wordt het teveel voor een al iets oudere auto ?
het is voor ons de tweede auto naast een Zafira, er is wel wat budget om eventueel een andere te kopen maar dat is max 5000 euro wat er bij kan worden gelegd, liever minder.
Wat zouden jullie doen, alvast dank voor de adviezen.