Onaangename verrassing

Honda75

Wegverkenner
Beste lezers,

Van de week zag ik plots grote strepen over het dak en over de motorkap van mijn auto. Het zijn er een stuk of 10 en ongeveer een meter lang. Waarschijnlijk heeft een groepje personen dit voor de lol gedaan, want ze zijn in de desbetreffende buurt waar mijn auto stond bekend en ben niet de eerste. De krassen zijn wit van kleur en mijn auto heeft zwarte lak. Ik kan ze niet wegpoetsen met mijn vinger, maar ik kan ze gelukkig ook niet voelen want daar zijn ze te ondiep voor. Hoe kan ik deze krassen het beste verwijderen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Krassen die je niet voelt kun je proberen weg te polijsten. Dit kun jezelf proberen, maar als je bij een willekeurig poets- of schadeherstel bedrijf naar binnen loopt kunnen ze je vaak ook wel helpen.

Zelfde meegemaakt en een kras op je lak is een kras in ziel.
Ik ben naar Care, Cartesius in Utrecht gegaan en daar hebben
ze deze krassen over motorkap, dak en kofferdeksel van mijn goldmetallic
Volkswagen Jetta Comfortline zeldzaam mooi en zorgvuldig weg geslepen
voor 250,00 euro. Meer dan perfect.

Ik was eerst naar een ander carrosseriebedrijf in Utrecht Overvecht geweest
en daar zeiden ze me, dat de hele auto overgespoten moest worden a raison
van 4000,00 euro. U begrijpt, ik ben voor eeuwig fan van Care. Ze hebben
een keten van bedrijven in Nederland, dus wellicht ook bij u in de buurt.

Ik zou eerst de auto zelf met een sopje wassen en dan kijken wat er overgebleven is. Je hebt het eerst over strepen, en later over krassen, wat is het? Misschien is er met een krijtje overheen gegaan.

Lada Niva,

Die 250 euro is nog steeds te veel geld voor een paar krassen die weg gepolijst kunnen worden.
Dat was met 100 euro ook al goed betaald.

Honda75,

Kun je de kras voelen met de nagel??
Zo niet dan kun je hem hoogstwaarschijnlijk wel helemaal weg polijsten.
Welke regio woon je?? Ik wil het wel voor je proberen kost je niets.
Ik zit in het Noorden van het land.

@Bofkont, zelfs €100,- is nog goed betaald idd. Mooi aanbod overigens van je maar als ik het goed onthouden heb, woont TS weliswaar ook wel in het Noorden maar dan echt, als in Noorwegen ;)

Tip van Speedtouch is een goede tip, namelijk eerst proberen vast te stellen wat het is en of het blijvend is.
Inderdaad heb ook ik niet een helder beeld, omdat je spreekt over strepen en later over krassen.

Het een zit op je laklaag en de ander zit in je laklaag en dat is essentieel voor het verwijderen.

Erg vervelend, en dat na het wielbout verhaal.
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5680035,5680590#msg-5680590
Hoe is dat afgelopen?

Lada Niva Urban zei:
Zelfde meegemaakt en een kras op je lak is een kras in ziel.
Ik ben naar Care, Cartesius in Utrecht gegaan en daar hebben
ze deze krassen over motorkap, dak en kofferdeksel van mijn goldmetallic
Volkswagen Jetta Comfortline zeldzaam mooi en zorgvuldig weg geslepen
voor 250,00 euro. Meer dan perfect.

Care in Nederland is failliet. Daar geen gaan is geen optie meer.

Heel vervelend. Ga er maar vanuit dat de totale kosten om dit zelf te doen, zeker een investering kost van een polijstmachine.

Het lukt mij zeker niet (meer) om op het dak van de auto goed te poetsen.

De blanke lak is beschadigd, deze is goed te polijsten, mits de laag dik genoeg is.

Maar, ik zou het zeker zelf proberen, door zo'n machine te kopen (lenen/huren), en een goede rubbing compound gebruiken.
Zelf heb ik Menzerna 3000 gebruikt als finishing touch. Jij kunt met 1000 beginnen. (van de lokale DHZ is ook wel goed)
Daarna, zover polijsten totdat de toplaag weer mooi glanzend is geworden.

Veel succes

pakkingharry zei:
Lada Niva Urban zei:
(..)

Care in Nederland is failliet. Daar geen gaan is geen optie meer.

Delen zijn overgenomen door andere schadeketens, onder andere Schadenet.

https://www.schadenet.nl/persberichten/schadenet-neemt-care-schadeservice-over-199/

Deze krassen zijn recent?
Misschien is het geen vandalisme geweest zoals je oppert. Het heeft pas gesneeuwd toch? Misschien hebben ze wel sneeuw van je auto geveegd om sneeuwballen te gooien.

Ff langsgaan bij een poetsbedrijf en de liggende delen machinaal laten poetsen.

Beetje late reactie van mijn kant, maar was erg druk met reizen laatste dagen en sindsdien niet meer op internet geweest. Iedereen bedankt voor het meedenken en de info!

Iemand bood zelfs aan te helpen om mijn auto krasvrij te maken (Hartelijk dank daarvoor!), maar zoals de reaguurder daarna al zei - woon ik helaas in Noorwegen.

Ondertussen is mijn auto gewassen en van de strepen is ongeveer de helft over. Het zijn nu onderbroken strepen geworden. Je kunt ze overigens niet met je nagel voelen. Twijfel nog wel een beetje of ik dit door iemand laat doen of dat ik het eerst zelf probeer.

Ik wil eerst goed in kunnen schatten wat het gaat kosten. Mocht het in de honderden euro's gaan lopen, dan ga ik me nog even verdiepen in het verzekeringswerk.

(Haarr: Wat betreft het verhaal van de wielboutdoppen: ze lieten niets van zich horen en later ontkenden ze gewoon dat er nieuwe opgezeten had.)

Mondeorijder zei:
Misschien kan je hier wat mee:

"https://www.poetsproducten.nl/categories/Zoek-op-merk/Commandant/

Hier absoluut niet mee beginnen !!
En zeker niet als je geen ervaring hebt, commandant is ook veel te grof.

Zoek een schade of poets bedrijf, grote kans dat het voor 50 euro wel te verhelpen is.

Re: Haarr: Wat betreft het verhaal van de wielboutdoppen: ze lieten niets van zich horen en later ontkenden ze gewoon dat er nieuwe opgezeten had.

Zo iets heb ik ook meegemaakt. Toen ik een proefrit maakte in mijn jonggebruikte A5 cabrio bij de Audidealer in Harderwijk zaten er mooie stalen ventieldopjes met Audi-logo op (heb het op een foto staan). Toen ik de auto had opgehaald zag ik de volgende dag dat er dan gewone zwarte kunststof dopjes op zaten! Er was geen wissel van de wielen of zo. En dat bij een auto (koop) van € 60.000 :rolleyes:

Terug
Bovenaan