michel1975 zei:
Klopt alleen bij heel veel exemplaren op MP zie je al meteen dat het onmogelijk is. Een 3,9 bijvoorbeeld op een vierdeursvariant uit 1980 is illegaal Je hebt de 1/3 2/3 e regeling. 1 ding mag je wijzigen. Dit moet ook bij de RDW gemeld worden. Maar zodra je nog een deel aan gaat passen zal je dit ook moeten melden en krijgt de RaRo het bouwjaar van het jongste deel. Doe je dit niet dan ben je illegaal bezig en kan je je kenteken inleveren bij een PAT onderzoek.
Alles in 1x gaat meestal niet bij RDW, maar stapsgewijs of deels via importregistratie lukt het veelal wel weer.
Tijdsorigineel is de RR dan absoluut niet meer, maar dat wil niet zeggen dat het dan illegaal omgebouwd is.
Ik ken meerdere volledig omgebouwde RR/LR, Mercedes G, Suzuki SJ en Jeep Wagoneer waarbij het kenteken gewoon RDW legaal is ondanks dat het een samenraapsel betreft wat tijdsorigineel nooit kan kloppen. (en ook wel exemplaren waarvan het kenteken niet in orde is trouwens...)
De kwestie legaal of illegaal/omgekat zit meer in het feit of RDW er mee akkoord is of niet, en dat is niet te controleren zonder inzage in de verdere kentekengegevens.