Tycho 5557773
Startmotor
hallo ik heb het volgende probleem.
ik ben zo juist weer eens in de op mijn werk uitgelachen met mijn Seat cordoba uit 2001. ik werk in een garage en vroeg of ik hem eventjes op mijn vrije dag op de brug mocht. zetten voor wat onderhoud. dus zo gezegd zo gedaan. bleek dat hij echt en enorme olie lekkage heeft. overal zit olie, maar dan ook echt overal. dus maar eens gaan zoeken en had de eerste lekkage al in een half uurtje gevonden (ik denk dat hij namelijk op meerdere plekken lekt maar wil het nu even de focus op deze ene lekkage legen). ik zag olie van mijn gasklep huis komen, en ja mijn gasklep huis. dus tot mijn verbazing dan maar eens gaan kijken hoe dat in gods naam weer kan. bleek dat er dus best een hoop olie via de carterontluchting zo mijn lucht filter huis in word geblazen. en nu komt dus het verontrustende. ik liet me pas een beetje opnaaien dus toen vond ik het wel grappig om even goed hard weg te rijden (met een koude motor, en ja ik weet dat dat heel slecht is voor mijn motor doe ik ook eigenlijk nooit). alleen na de rand kreeg ik dus te horen dat er echt een flinke blauwe pluim en mijn uitlaat kwam. dus toen ik deze lekkage gevonden had besloot ik maar om even te vragen of iemand even een paar keer op het gas wou stampen terwijl ik naar de uitlaat keek. en ja hoor. de uitlaat gassen hadden de zelfde kleur als die van mijn Puch, super blauw dus! nou is het niet zo dat heel de straat meteen blauw staat als ik weg rijd maar dit is alles behalve normaal. de vraag is dus zou het kunnen dat mijn zuigerveren niet zo goed hun werk meer doen? en dat er daarom een verhoogde druk in de carter staat en dus alle olie via de carteronluchting naar het luchtfilter huis word gegooid? of zou dit wel een extreem geval zijn? als ik mijn motor laat draaien en ik draai mijn olie dop los dan voel ik ook best duidelijk een luchtstroompje uit dat gat komen.
ik ben zo juist weer eens in de op mijn werk uitgelachen met mijn Seat cordoba uit 2001. ik werk in een garage en vroeg of ik hem eventjes op mijn vrije dag op de brug mocht. zetten voor wat onderhoud. dus zo gezegd zo gedaan. bleek dat hij echt en enorme olie lekkage heeft. overal zit olie, maar dan ook echt overal. dus maar eens gaan zoeken en had de eerste lekkage al in een half uurtje gevonden (ik denk dat hij namelijk op meerdere plekken lekt maar wil het nu even de focus op deze ene lekkage legen). ik zag olie van mijn gasklep huis komen, en ja mijn gasklep huis. dus tot mijn verbazing dan maar eens gaan kijken hoe dat in gods naam weer kan. bleek dat er dus best een hoop olie via de carterontluchting zo mijn lucht filter huis in word geblazen. en nu komt dus het verontrustende. ik liet me pas een beetje opnaaien dus toen vond ik het wel grappig om even goed hard weg te rijden (met een koude motor, en ja ik weet dat dat heel slecht is voor mijn motor doe ik ook eigenlijk nooit). alleen na de rand kreeg ik dus te horen dat er echt een flinke blauwe pluim en mijn uitlaat kwam. dus toen ik deze lekkage gevonden had besloot ik maar om even te vragen of iemand even een paar keer op het gas wou stampen terwijl ik naar de uitlaat keek. en ja hoor. de uitlaat gassen hadden de zelfde kleur als die van mijn Puch, super blauw dus! nou is het niet zo dat heel de straat meteen blauw staat als ik weg rijd maar dit is alles behalve normaal. de vraag is dus zou het kunnen dat mijn zuigerveren niet zo goed hun werk meer doen? en dat er daarom een verhoogde druk in de carter staat en dus alle olie via de carteronluchting naar het luchtfilter huis word gegooid? of zou dit wel een extreem geval zijn? als ik mijn motor laat draaien en ik draai mijn olie dop los dan voel ik ook best duidelijk een luchtstroompje uit dat gat komen.