Oldtimerverzekering jonge bestuurder

Savime 2245296

Net ingestapt
Beste,

Mijn naam is Savime en ik ben 20 jaar. Ik ben al mijn hele leven gek van auto's en dan vooral oude Amerikaanse auto's.
Daarom heb ik eind vorig jaar mijn eerste project gekocht. Het betreft een Chevrolet Camaro uit 1986. Nu is deze auto helemaal mooi gemaakt en gaat 12 juli naar het keuringsstation voor APK.
Momenteel ben ik aan het nagaan wat voor mij de beste optie is wat de verzekering betreft. Heb al enigszins wat onderzoek gedaan maar ik kan tot nu toe geen oldtimerverzekering vinden die een pakket aanbied voor bestuurders onder de 25 jaar. Daarom vroeg ik mij af of iemand nog een goede betaalbare optie weet.

Met vriendelijke groet,

Savime

Meestal kan het wel als je er een dagelijkse auto naast hebt. Mijn Omega lukte dat toen wel bij Unive.

Als 20-er zonder dagelijkse auto ernaast wist ik mijn BX als oldtimer te verzekeren bij NAG. Dat is wel 10 jaar geleden inmiddels.

TVM was toendertijd geen enkel probleem, waar ik overigens wel bij moet aantekenen dat ik doorvoor 2-3 jaar had rondgereden onder een reguliere WA-verzekering en dus al iets noclaim had opgebouwd.

Bijzondere gevallen vragen om maatwerk, als je dus niets kan vinden zoek dan een lokaal goed bekend staande tussenpersoon, die weet vaak wel de weg.
Maar vergeet niet: een oldtimerverzekering is vaak voor auto's die alleen voor de hobby bereden worden dis niet voor dagelijks gebruik.
Ook zijn er vaak clausules qua max. km's per jaar, soms winterstalling verplicht, vaak ook de eis dat er een andere auto als 1e auto verzekerd moet zijn.

Terug
Bovenaan