Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

Mooi! Ben benieuwd hoe oud de foto’s zijn. Zo te zien is de laadbak al eens overgebouwd, anders had de bovenbouw wel langer doorgelopen lijkt me.

Hele mooie Bedford nog altijd! Hoe cool zou het zijn als die zo nu en dan nog altijd piano's verhuist?

Volgens mij is ie hier al eens besproken. Voornamelijk omdat ie op het eerste oog hetzelfde lijkt, maar toch aardig is gewijzigd.

Marc van der Togt zei:
renate zei:
Die bovenbouw is zo kort i.v.m. de kantelcabine.

Greetzz Renate

Ja, natuurlijk! Niet aan gedacht. De carrosseriebouwer destijds gelukkig wel! :)

Dit is een Bedford uit de TK-serie en die heeft helemaal geen kantelcabine.
Om bij de motor te komen kon men de kleppen openen die aan beide zijde van de cabine zitten.
Als je goed kijkt naar de foto zitten die achter de portieren boven het wiel.

Ik had gezocht op TK en “tilt cab” en kwam toch een foto tegen van een kantelcabine op zo’n model.
Blijkt een optie of iets dergelijks te zijn, een after market kit. Ik ging ook uit van een vaste cabine in eerste instantie.

Ik heb meer foto's.
50278173966_43533afda3_b.jpg

50278174106_a6b8c03062_b.jpg

De motor is te bereiken door de zijkappen onder de achterste ruitjes van de cabine open te klappen.
De cabine kan idd niet kantelen.
020.JPG

Geen idee waar of wanneer, maar het is lang geleden (foto gevonden op Facebook).

Zandvoort, 2010.

Vergankelijkheid gaat soms vlug.

2017:

2018:

2020:

Of laten we hopen dat het een rijdend restauratieproject is en dat deze koplampen er als tijdelijke noodoplossing op zitten.

Wouter82 zei:
Dat zijn dure led-lampen die je ook op Defenders ziet. Zal wel een dagelijkse auto worden/zijn.

Is het inderdaad. Hij staat vrijwel dagelijks geparkeerd vlak bij mijn werk, bij de meubelboulevard. Maar het ziet er echt niet uit.

Klassiekerrijder zei:
Zo te zien ook polyester voorschermen.

Ze hebben er wel weer een originele spiegel op gezet...

amazon.jpg

De buitenspiegel was nog niet standaard in 1966. Deze stond in de accessoirebrochure:

amazonspiegel.jpg

929V6 zei:
In Nederland ook niet? Ik dacht dat een linker buitenspiegel in ons land al wat langer verplicht was.

In Duitsland inderdaad per 1-11-1956, maar in Nederland volgens deze bron zo te zien pas per begin 1969... tja.

buitenspiegel.png

Toen voor alle auto's (dus ook die al rondreden), maar op nieuwe auto's misschien toch al eerder?

HansV geen W zei:
ahhhhh, mijn oude auto!!! Weet iemand deze te staan in Haarlem?

De foto dateert uit 2008 en de eend is inmiddels van eigenaar gewisseld, dus of de huidige eigenaar ook in Haarlem woont is maar de vraag...

Je weet alleen niet of indertijd deze kentekenplaat geleend is door AV voor de fotorapportage... Lijkt wel een andere auto in ieder geval.

Pietzoveel zei:
Je weet alleen niet of indertijd deze kentekenplaat geleend is door AV voor de fotorapportage...

Daar gaat het niet om, want elke 911 Targa zag er indertijd hetzelfde uit. Het exemplaar op de nieuwe foto heeft echter alle kenmerken van een 911 uit de jaren tachtig, inclusief de uitgeklopte wielkasten achter.

West-Peterstraat. Badhuis, 28-10-1980

Ford Mustang

Anno 2020 ( nu te koop)

https://www.automobile.fr/Voiture/Ford-Mustang-neu-mit-BUILDSHEET/vhc:car,cnt:de,pgn:17,pgs:50,srt:date,sro:desc,prn:29950,prx:29969,dmg:false/pg:vipcar/305410057.html

Ja kunst, na een edit. ;) Er stond eerst een 'nu-foto' van een rode Mustang met JX-kenteken.

Gezien in een boek uit eind jaren 80 over de diverse toeristische hotspots in Nederland:

8HGirK5.jpg

In 2011:

https://www.flickr.com/photos/61077945@N08/6103608307/

6103608307_aa6bd8c483_c.jpg

Bert Visser maakte deze foto op 2-11-1984, hier in Assen:

Dit is mijn foto, gemaakt in 2004. De auto is nog steeds in leven en bij dezelfde eigenaar op beide foto's.

XB-48-23 EX GTW 487 EX GSM 5151 Bouwjaar 1964

Geschiednis:
Gedurende de jaren '60 kocht de GTW Leylands met Den Oudsten-carrosserie, model "duikboot". Naar het schijnt werden de bussen zo genoemd vanwege het bonkende geluid dat de motor produceerde. Helaas sneuvelde de in 1964 geleverde GTW 487 op 26 maart 1969 door een ongeval waarbij de bus voor een personenauto moest uitwijken waarna een vrachtwagen er achter tegenaan reed. De carrosserie werd volledig vernield en de achteras was onder de bus uitgeschoten. Toch werd het chassis nog deugdelijk genoeg geacht om er door Den Oudsten een nieuwe (standaardstreek) carrosserie op te laten bouwen, sterk gelijkend op de Verheul-bussen die toen ook aan de GTW werden geleverd. De 487 kreeg vergelijkbare aluminium beplating. In 1977 ging de bus mee over naar de GSM en kreeg kort daarop het centrale nummer 5151. In 1984 werd de bus afgevoerd."

eind jaren 60 Arnhem centraal > Bus voor het ongeluk
XB-48-23 EX GTW 487 EX GSM 5151 Bouwjaar 1964 by michael Mc donald, on Flickr

1971 Arnhem > Nieuwe opbouw na het ongeluk
GTW487verbouwd.jpg

1979 Arnhem centraal > Nieuwe GSM huisstijl toegepast
10639 XB-48-23 GSM 5151 by Frans Angevaare, on Flickr

1984 bus uitdienst en inmiddels overgenomen door de VRZA
Foto-9.jpg

2008 omgebouwd tot radio zendstation, waarvan de eigenaar inmiddels alweer overleden is
077_IMG_0988.jpg

2020 huidige staat van de bus
XB-48-23 EX GTW 487 EX GSM 5151 Bouwjaar 1964 by michael Mc donald, on Flickr

Gezien de historie wellicht wel een interessante bus die gered kan/moet worden!

Mooie fotoserie over de bus.
Fijn dat je de moeite neemt om dit allemaal uit te zoeken beste Michael
Maar zal deze ooit nog?............

Ik kwam gisteren in Delft deze ijzeren hond tegen en nam er de nodige foto's van.

SF-42-77 GEHA 400 1959 "ijzeren hond" BP Beuker by Fautografisch Onderzoeker, on Flickr

SF-42-77 GEHA 400 1959 "ijzeren hond" BP Beuker by Fautografisch Onderzoeker, on Flickr

Ik ben op onderzoek gegaan en ontdekte dat er maar een Twentstraat is in Nederland en die ligt in Den Haag.
Na raadplegen van de Haagse beeldbank ontdekte ik deze afbeelding die door het AD met copyright is beschermd.

https://haagsgemeentearchief.nl/mediabank/beeldcollectie/detail/9b27d484-3908-4990-9967-2d5ab9373f41/media/2b499ed4-d3f0-2b7b-52cb-017a663ebe11?mode=detail&view=horizontal&q=Beuker&rows=1&page=4

Terug
Bovenaan