Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

In de jaren 70:

https://www.flickr.com/photos/willem-alink/3291989490/in/photolist-61UiMu

3291989490_2cfaf30174_o.jpg


Vandaag:

33630439808_c46c8f6618_c.jpg
 
Aparte koplampen op die Spitfire!

Ik heb er ook weer eentje, ook met dank aan Okke Groot:

Amsterdam, februari 1985:



Wageningen, februari 2019:

 
Ford Fairlane JZ-68-86

1985, fotograaf Okke Groot



2018, fotograaf Michael McDonald

46136014161_fdd7b1fb17_z.jpg


46136017141_6d1892460d_z.jpg


Gevonden door Michiel V.
 

https://www.autowereld.nl/fiat/1100/export-millecento-30404691/details.html

39166409712_fd2d71ca07_c.jpg

Archieffoto 1982 van Harry Pannekoek
 
XBXG zei:
Jammer van de Santana, maar ik heb weer een nieuwe match dankzij het prachtige fotoarchief van Okke Groot:

Tweede Leeghwaterstraat, Amsterdam, 30 juni 1984.


by Okke Groot

Tweede Leeghwaterstraat, Amsterdam, 7 juni 2014. (letterlijk een paar meter verderop in dezelfde straat).


Waarschijnlijk toen en nu al van dezelfde eigenaar.

Datum eerste toelating 16-11-1956
Datum tenaamstelling 29-08-1984
Tijdstip tenaamstelling Niet geregistreerd
Datum eerste afgifte Nederland 16-11-1956
 
XBXG zei:
Hoe weet je dat dit dezelfde T1 is? Op de tweede en derde foto zie ik de typerende dakraampjes die niet op de eerste foto zijn te zien.

Ik ken de oude eigenaar persoonlijk en heb de ST-88-LN foto van hem gekregen.
Van hem wist ook het TV-88-30 kenteken en toen die foto beschikbaar kwam was de link snel gelegd.
De dakramen heeft hij zelf geplaatst, als je goed kijkt dan zie je ook dat deze bus het achterste achterraam mist en deze hoort een "Samba" met dakramen wel te hebben.

https://www.volkswouter.nl/web/ah-63-18-volkswagen-transporter-kombi-1963/
 
volkswouter zei:
XBXG zei:
Hoe weet je dat dit dezelfde T1 is? Op de tweede en derde foto zie ik de typerende dakraampjes die niet op de eerste foto zijn te zien.

Ik ken de oude eigenaar persoonlijk en heb de ST-88-LN foto van hem gekregen.
Van hem wist ook het TV-88-30 kenteken en toen die foto beschikbaar kwam was de link snel gelegd.
De dakramen heeft hij zelf geplaatst, als je goed kijkt dan zie je ook dat deze bus het achterste achterraam mist en deze hoort een "Samba" met dakramen wel te hebben.

https://www.volkswouter.nl/web/ah-63-18-volkswagen-transporter-kombi-1963/

Voor de meelezers: de quote van XBXG dateert van december 2016 en staat op pagina 14 van dit topic.;)
 
Ik heb alle pagina's bekeken om te zien wat voor moois hier allemaal geplaatst is! :D

Ik heb nog wel een paar toevoegingen.:LOL:
6352789956_615700767f_o.jpg

Rijswijk Z-H, jaren 70

Hier in mijn bezit.
3528594453_2b899e69cc_o.jpg


Verkocht en geëxporteerd naar België in 2016.
29278959442_b839ea6fa2_b.jpg
 
Datum eerste toelating 30-06-1928
Datum tenaamstelling 26-03-1993
Datum eerste afgifte Nederland 03-08-1956
Status kenteken Geldig

5328239346_691e65ea35_b.jpg

Deze foto hoort bij een artikel uit 1954 wat heet:

De ijzeren onderduiker
Gelukkig is er bij al de rampspoed die de wijk trof, toch nog een kostelijke historie te vertellen.
In de ogen van de bezetter zou dit het verslag zijn van een ernstige sabotagedaad , die (waren die heden erachter gekomen) ernstige gevolgen zou hebben voor de "dader".
In de gezapige vooroorlogse jaren woonde op de Hanenburglaan nummer 84 (op de hoek van de Lindestraat) de heer van Vliet , die toen al enige jaren van zijn pensioen genoot.
Hij bezat een fraaie Amerikaanse automobiel , een Chandler , bouwjaar 1927.
Het bezitten van een auto is tegenwoordig niet bijzonders , maar in die vooroorlogse jaren was dat heel wat.
In de straten en lanen stonden nog maar heel weinig , bijna geen auto's geparkeerd.
Er was nog ruimte in overvloed.
Toen de oorlog uitbrak moet van Vliet ongeveer 67 jaar oud zijn geweest.
Hij dacht zorgelijk aan zijn trouwe automobiel en zocht naarstig naar een oplossing om het voertuig uit de grijpgrage klauwen van de Duitse bezetter te houden.
Want hij weigerde categorisch zijn oude tuf af te staan.
Op een goede dag staarde van Vliet peinzend door de ramen van zijn huiskamer naar zijn achtertuin , die aan de Lindestraat grensde.
En plots zag hij de oplossing.
Hij zou zijn auto in de tuin verbergen.
Niet zo maar tussen de heesters of in het schuurtje.
Neen , hij zou het vehicle in de tuinaarde verstoppen.
Onder de grond wel te verstaan.
Hij zou dan wel een inmens gat moeten graven , met betrouwbare hulp , en dat werk in de nachtelijke uren moeten doen en de graverij overdag moeten toedekken.
Want natuurlijk mocht niemand in de buurt lucht krijgen van zijn plan.
Van Vliet slaagde in zijn opzet en op een duistere nacht werd de Chandler , van onder tot boven in consistentvet gezet en ook in oliepapier gepakt , ter aarde besteld , waarna de hele zaak werd toegedekt.
Zogezegd met de mantel der liefde.
Een grasveldje en enkele heesters camoufleerden tenslotte het graf , op hoop van zegen. In 1942 moest ook de heer van Vliet , als alle Hanenburglaners , tijdens de grote evacuatie zijn woning verlaten.
Met gemengde gevoelens zag hij de afbraak van de wijk.
Maar wonder boven wonder bleef het blok huizen , waarvan zijn woning deel uitmaakte gespaard.
De jaren gingen voorbij , de Duitsers capituleerden en in 1945 betrok van Vliet ijlings zijn woning , waar heel wat aan op te knappen viel.
Tot zijn grote vreugde ontdekte hij , dat de achtertuin nauwelijks veranderd was.
Met spanning werd de opgraverij ter hand genomen en daar kwam , oh wonder , de ouwe trouwe Chandler geheel ongeschonden tevoorschijn.
Geen vlekje roest , lak en bekleding nog in prima staat.
Tot laat in de jaren 50 was de heer van Vliet een bekende verschijning in de buurt.

33095275195_515f529d5b_b.jpg

©Clay, 30-05-2014

5111789432_202212d9d4_b.jpg

©Chevy39 , elfsteden oldtimer rally , mei 2008

44479230750_8856589cc5_z.jpg

©Eelke Hendrik Helmholt

15859485004_a35e640a7d_z.jpg

©Onbekend, foto Automarkt Utrecht 1977

5328239266_0081b51c12.jpg

©Onbekend

5328239188_fc4ba0e2db.jpg

©Onbekend, Garage Gruno ,Huygenspark ,Den-Haag (21-04-1975)
 
40219726753_a7e90a2da0_b.jpg

40219726743_de2007c07f_b.jpg

©Onbekend, foto komt uit een Marktplaats.nl advertentie

Datum eerste toelating 14-06-1955
Datum tenaamstelling 13-04-1995
Datum eerste afgifte Nederland 14-06-1955
Status kenteken Geldig

46460874434_76fdd61e2c_b.jpg

46460874404_236e29f324_b.jpg

©Onbekend, foto komt uit een Marktplaats.nl advertentie
 
5509356574_1439ae9727_b.jpg

©Wouter Duijndam, 8 maart 2011

Datum eerste toelating 23-03-1965
Datum aanvang laatste tenaamstelling 22-01-1990
Datum eerste afgifte Nederland 23-03-1965
Status kenteken Geldig

24220022150_9aee280d40_h.jpg

©geldersarchief.nl
 
Ambulance van circuit Zandvoort.
8699941440_c22f4fef09_o.jpg

©Onbekend

Datum eerste toelating 11-02-1960
Datum aanvang laatste tenaamstelling 17-02-2007
Datum eerste afgifte Nederland 11-02-1960
Status kenteken Geëxporteerd

21353743723_6230c35a43_b.jpg

©Onbekend

Tijdens de restauratie foto verkregen van de nieuwe Belgische eigenaar.
8699941390_2a4d2626ce_o.jpg

©Onbekend

10017587205_be8068cfdd_h.jpg

©Wouter Duijndam, 28 september 2013, Spijlbustreffen, Nuenen
 
6805776718_0ff473f7ee_b.jpg

©Lex van Tricht

Datum eerste toelating 06-03-1957
Datum tenaamstelling 19-06-2013
Datum eerste afgifte Nederland 06-03-1957
Status kenteken Geldig

6951938129_afe1335998_o.jpg

6805823592_8fea0a8d36_o.jpg

©Onbekend, foto's komen uit een Marktplaats.nl advertentie.

18455396094_a30947859e_b.jpg

19072301402_6be20c8703_b.jpg

18457240953_34b852ccbd_b.jpg

©Peter van Burik, 20 juni 2015
 
2016:

BP-80-98
Jaar: 2016
Plaats: Apeldoorn

©Willem Alink

Jaar: 1983
Plaats: Zandvoort

©Okke Groot
 
Zo hoop ik zelf ook nog eens een oude foto van mijn witte Renault 4 uit 1968 tegen te komen. Kenteken 80-43-ET. Nieuw geleverd door Otten in Breda destijds en heeft zijn gehele leven tot dat ik hem kocht, daar rond gereden met als uitschieter de regio Leerdam. Maar heb echt bijna elk archief doorgespit in NL en nog niets gevonden. Het feit dat de wagen als ONK er nog steeds is, zal wel betekenen dat de auto veel heeft binnen gestaan en wenig heeft gereden met zijn 127.000 echte kilometers en dus niet vaak op straat te vinden was.
 
Die mehari, prachtig, de bovenste foto lijkt wel een oorlogs gebied, wat een bende.
 
Mooie vondsten weer! Met name de Mehari en de Kever!

Op Flickr heb ik onderstaande foto's 2 jaar geleden al 'gevonden' (behalve de foto uit 2019 uiteraard) maar ben ze daarna vergeten te plaatsen...


Jaren '80(?), Amsterdam:


©TedXopl2009


Mei 2017, Amsterdam:


©Ardy van Driel.


Mei 2019, Amsterdam:


©Michiel V.
 


Zondag zag ik deze VAZ-2101 uit 1972. In de leuke taxi-kleuren.

Ruim 5 jaar geleden zag ik hem ook eens, toen had ie een andere kleur en spiegels van een 2105:
 
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volkswagen-kever-1200-1965-nl-auto-km-30-000-apk-04-2021-nieuwstaat-benzine-rood-adec1ba1-63df-464b-b83c-91bf9a46bf45?cldtidx=9
640x480.jpg


640x480.jpg


2009:

3444208486_1d00a53b10_b.jpg


3441528792_e000403d71_b.jpg
 
Ook niet slechter: ziet er keurig uit, zo vanaf foto. Als je de smaakgevoelige veranderingen bedoeld, ik vermoed o.a. de verlaging: even sleutelen en 't is weer origineel.
 
Voor zover het chassis niet is verbogen door alle klappen die de vering niet heeft kunnen opvangen...
 
Deze is een beetje een gokje, maar ook tussen de foto van 2010 en 2019 zit al een redelijk verschil.
1987:
48051254997_332a0181b5_b.jpg

Het jongetje op de foto is een kennis van mij, welke een aantal Baurs heeft. Vanaf het moment dat hij deze wagen bij mij zag staan had hij het idee dat het wel eens de auto van zijn oom kon zijn geweest. Helaas is dit de enige foto van de auto en is het kenteken onbekend.

2010:
27230587604_56c4be63d6_b.jpg

27230520133_ec989f3135_b.jpg


2013:
15695106162_9e6fd06f7f_b.jpg

16191480834_90b5bd4bfd_b.jpg


2015:
17160385393_aa782455a9_b.jpg


2017:
38099273434_d23f291e28_b.jpg


2019:
46046913065_b1a7e7bf55_b.jpg

46960809271_d80bbfec03_b.jpg


Gr Jeroen
 
Reclame maken is niet toegestaan. Vraag Autoweek wat de mogelijkheden zijn om te adverteren.

Terence
Autoweek moderator


Erg mooie oldtimer met strakke lijnen. Eentje die altijd nog op mijn lijstje staat.
 
Afgelopen zaterdag zag ik deze stoere Escort op een oldtimershow:



In tegenstelling tot wat het uiterlijk doet vermoeden, is dit 'slechts' een 1300 GL. In 2011 had ik 'm ook al eens voor de lens!

 
Eeuwig zonde, die moet nog best te redden zijn geweest... verklaart wel waarom hij nog zo lang is meegegaan.
 
Dat was ook mijn gedachte, totdat ik de deur aan de bijrijderskant open deed. Je keek er zo door de roestgaten heen het asfalt op. :eek:
 
Terug
Bovenaan