Een oud plaatje van een bijzondere auto:
Het is een Pennock-Lagonda uit 1938.
De auto heeft een bewogen geschiedenis.
11 Juli 1938: De opdracht tot het bouwen van de auto wordt gegeven. Deze Lagonda LG6 werd speciaal gebouwd voor de Londense 'Earls Court Motorshow' in 1938.
December 1938: geïmporteerd door Hart Nibbrig & Greeve N.V.
Februari 1939: de auto wordt afgeleverd aan de Nederlandse eigenaar, J. van Erven Dorens.
Mei 1939: De eigenaar stelt de auto beschikbaar voor een grote tentoonstelling in de Apollohal te Amsterdam.
Periode 1940-1945: auto is ‘ondergedoken’ om uit handen van de bezetter te blijven.
In 1945 wordt de auto in beslag genomen door de Nederlandse strijdkrachten omdat er met de papieren iets niet zou kloppen.
1 september 1945: De automobiel werd gebruikt tijdens de intocht van Montgomery in Amsterdam (de tocht ging van Paleis Soestdijk naar A’dam, toer door de stad, lunch in het Amstelhotel, en weer terug naar Soestdijk. Ook prins Bernhard was hierbij aanwezig.
1946: Een nieuwe eigenaar weet de overheid ervan te overtuigen dat het zijn auto is. Hij neemt de auto mee naar Indië en gebruikt hem daar als directie-auto.
1950: Pennock modificeert de achterzijde op verzoek van de eigenaar na schade tijdens vervoer uit Indië.
1951: Met de auto is deelgenomen aan de Tulpenralley.
1995-2001: restauratie door Amicale Facel Holland.
Bron:https://www.classicargarage.com