Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

1978

Z2XG7r.jpg

Ietsjes later, 2014

1973 Opel Kadett B by NielsdeWit, on Flickr

Ik heb er weer eentje gevonden. Vanaf nu zet ik ook het kenteken van de auto in de beschrijving.

Datum: Onbekend.
Kenteken: 64-74-UZ

Bron: KLIK

Datum: 6 november 2011.

Bron: KLIK

Goed systeem, Tim.

Datum: december 1985
Kenteken: 41-43-NV

Datum: zie foto

Datum: 7 mei 2013

Hij is dan ook al sinds 1977 bij dezelfde eigenaar! Hij is inmiddels (of misschien ook al lang geleden) wel voorzien van een dieselmotor.

Het eerste cijfer van het kenteken is niet zichtbaar op de oude foto en de kleur is enigszins veranderd (geel op kenteken), maar het kan niet missen dat het hem is. Ook leuk dat de zuinige, waarschijnlijk eerste, eigenaar er op de foto bij staat. De huidige eigenaar heeft hem ook alweer bijna 30 jaar in bezit!

Kromhout bus (SB-54-56) uit 1957 raakte in 1962 op de Sloterweg in Amsterdam een keer van de weg. Bus bestaat anno nu nog steeds. Maakt nu deel uit van bus museum BRAM in Amsterdam. Foto's komen van de beeldbank (gahetna.nl)

281_SB-54-56_4601_BR-BV-11_2.JPG

Zo'n grilletje kan best nog wel eens verloren zijn geraakt of dusdanig zwaar beschadigd dat er nu iets anders voor in de plek is gezet. Wellicht is dat al heel wat jaren terug gebeurt (voor restauratie) En is het origineel nergens meer terug te vinden. En vind maar eens een 2e.

Op deze foto van augustus 1961 uit de Haagse Beeldbank staat een Mercedes-Benz 190 SL met kenteken EG-88-15. Dat kenteken bestaat nog steeds maar ik heb er geen foto van kunnen vinden. Iemand anders die dat wel kan?

Wouter82 zei:
Op deze foto van augustus 1961 uit de Haagse Beeldbank staat een Mercedes-Benz 190 SL met kenteken EG-88-15. Dat kenteken bestaat nog steeds maar ik heb er geen foto van kunnen vinden. Iemand anders die dat wel kan?

Dan moet het wel een oude foto zijn want volgens VWE is deze in 2013 geëxporteerd (zoals helaas vaak gebeurt met waardevolle klassiekers met ONK).

Zo heb ik twee foto's kunnen vinden in de Noord-Hollandse Beeldbank.

Een BMW 2002 'cabriolet' met kenteken; 44-33-ZG. Deze bestaat nog steeds met geldige APK! Ik kon er alleen geen 'nieuwe' foto bij vinden.

Evenals deze Opel GT met kenteken; 11-54-HX. Deze bestaat ook nog steeds met geldige APK maar nog geen recente foto.

Zoomfoto:

Misschien komen ze nog eens bovendrijven?

;)

Ik heb er ook nog wel een aardig aantal zonder nieuwe foto. Eerst maar eens afwachten of die nog eens opduiken.

Die BMW is een bauer volgens mij, er is iemand hier die daar een register van bijhoudt.

Een Baur (zonder e) ja, en de registerhouder heet ook zo maar houdt dat model niet bij voor zover ik weet.

Weer een oud/nieuw foto gevonden...

De MA-04-04.

Oud (1974 in Amsterdam):

Nieuw (2011, ik gok Rosmalen...):

Nog iets chiques dat de tand des tijds heeft doorstaan:
Rolls Royce Sedanca 25/30 bouwjaar 1932, vanaf 1965 in Nederland en vanaf eind 1981 bij de huidige eigenaar.
Grotefoto-VLZIQBX6.jpg

@jonkyarddog: Mooi spul! ;)

XBXG plaatste een leuke oud/nieuw op mijn photostream op Flickr. Weliswaar niet heel erg oud maar wel leuk! Sinds 1996 bij zijn huidige eigenaar.

Nieuw (Vijfhuizen, 2014):

Oud (Utrecht, 2003):

Bedankt Wouter! ;)

Weliswaar geen Nederlands kenteken, maar deze uiterst zeldzame Citroën DS 19 La Croisette zag ik in Parijs in 2013. Het is vooral bijzonder dat deze DS nog altijd zijn originele kenteken uit 1960 heeft.

Hier een oudere foto uit de jaren '70/'80.

1422230128-ds19-cabriolet-lacroisette-1960-6693kd75-8.jpg

Ik heb even alle pagina's doorgelezen en ik moet bekennen dat ik dit toch wel een erg leuk topic vind. (y)
Ook leuk om een hoop van mijn foto's voorbij te zien komen. :p

Op de site van Michiel V staat deze overlever:
Grotefoto-ZVISVYIG.jpg

Een Jaguar XK 120 uit 1952 met wat gebruikersschade.
Grotefoto-AUPJC3US.jpg

Deze foto is een stuk recenter. Echter als het kenteken op de RDW site wordt ingevoerd dan zie je dat deze auto in 2012 nog van eigenaar is gewisseld en daarna is gedemonteerd. Bovendien stond de auto geregistreerd als een zwarte cabrio. Ik ben toch benieuwd hoe dat zo kon gebeuren.

Gedemonteerd!? Dat kan ik me haast niet voorstellen, tenzij de auto bij een ongeluk of brand betrokken is geraakt. Benieuwd naar het verhaal hierachter!

Ik denk niet dat het ooit een cabriolet is geweest, volgens een van de reacties op flickr was het namelijk ook ten tijde van de onderste foto al een "cabriolet" volgens de RDW.

Hij heeft wel een andere kentekenplaat, en er is een sticker van de achterruit afgehaald. Ook heeft hij een andere uitlaat. :)
Overigens is de struik tegen de waterpijp tegenwoordig aanzienlijk korter. o_O

Ik heb 2 jaar geleden een Golf 1 cabriolet uit 1991 gekocht van de eerste eigenaar. 2 weken geleden heb ik de familie een kaartje gestuurd om te bedanken voor de fijne auto en om eventueel via e-mail in contact te komen. Gisteren ontving ik een enthousiaste mail terug. Ik heb net teruggemaild omdat ik benieuwd ben of er nog oude foto's van mijn Golf zijn. Ik ben benieuwd.

In 2007 stond deze schitterende Opel Kapitän uit 1956 te koop. Deze was toen rechtstreeks afkomstig van de eerste eigenaar en had 70.000 echte kilometers gelopen. Er stond toen in de advertentie ook een oude foto van deze auto..

Volgens mij zijn ze van die tijd allemaal wel even zeldzaam. Je had model '55, model '56 en model '57, waarvan dit 1 van de eerste is geweest. Daarna kwam de sleutelgat Kapitän die in '58 en '59 is geleverd. Die daar weer na zie je het vaakst. Die was er dan ook t/m '63.

Het sleutelgatmodel is wel veel minder verkocht dan de andere generaties, maar het is mogelijk dat er wel relatief meer van bewaard zijn gebleven.

Terug
Bovenaan