Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

Geweldig, die foto in het Kleverpark! Ik loop daar al 8 jaar lang elke dag twee keer (van huis naar de auto en vice versa).

Leuke vondsten weer! (y) De mensen in die Spyker zijn ook ouder geworden. o_O

En wel zonde van die DAF, maar gelukkig hebben we de foto's nog. ;)

Jammer dat t alleen t kenteken van die RS2000 is. Is een flatnose, en meestal is dat dus gewoon omgekat.

image-5102703.jpg

image-5102702.jpg

Bijbehorend artikel

Zojuist komt er op Flickr bij mij een supermooie oud/nieuw-foto bovendrijven.

Op 22 september 2012 spotte ik deze DAF SB200:

En deze prachtige, fantastische foto van 27 september 1978.

©Max Velthuis/Arthur Staal.

Onderschrift:

Amsterdam: Bad weather, bad luck (1978)

GVB 16 op lijn 33 in aanrijding met een onfortuinlijke Fiat 124 die door de klap 180 graden om zijn as is gevlogen. Een foto met alledaags verkeer in 1978. De eerste gele kentekenplaat is gespot op de Triumph Dolomite die net naast de bus verschijnt.

GVB standard citybus 16 on route 33 after having an accident with an unfortunate Fiat 124. A period view of every day trafic in Amsterdam-North.

Amsterdam-Noord - 27 september 1978 / September 27, 1978

Original by Mr Max Velthuis † - Nowadays part of the Amsterdam RAIL Collection ©

Dat is inderdaad wel erg leuk!

Gisteren kwam ik deze Rover P6 weer tegen, die ik in de jaren '90 op de foto zette. Helaas zat ik op de fiets en kwam hij me met 80 km/u tegemoet, dus geen foto.

16643380764_d041730fa4_o.jpg

Hij zag er nog steeds goed uit.

Deze auto is blijkbaar twee keer gespot door dezelfde persoon! Een Bristol 403 uit 1953!

Amsterdam, Overtoom, 1969.

Eduard Hattuma.

Apeldoorn, 2001.

Eduard Hattuma.

Ik vond het een hele leuke vondst (ook al was hij op Flickr dus al een tijd bekend). ;)

De Franse kentekenplaat lijkt me een geschilderd exemplaar, zoals dat toen veelvuldig werd gedaan. Dus ja, ik denk dat er nog iets vaag leesbaars onder zit.

@D'oh, bedankt voor het toevoegen. Naar aanleiding van Klassiekerrijders post had ik hem al hier willen plaatsen maar je was me voor. ;)

Grappig dat die laatste MB in de jaren 70 een gele plaat had, en nu juist een blauwe! ;-)

Ja maar in die jaren was dat vet modern! Het was alsof je een nieuwere auto reed.

Mooie plaatjes 929V6(y)

Zo te zien aan de Halfords-huisstijl niet.

Leuk, de jaren '60-sportwieldoppen op die Ponton. Ik kan me nog goed herinneren dat die populair waren.

De Morris Oxford is sowieso pas sinds 1988 in NL. Volgens de fotograaf is het zo'n 20 jaar geleden. :)

Gewoon Dirk zei:
@D'oh, bedankt voor het toevoegen. Naar aanleiding van Klassiekerrijders post had ik hem al hier willen plaatsen maar je was me voor. ;)

Ah, wilde niet je spot voor je neus wegstelen maar ik vond het een leuke spot en wilde dit topic een schop omhoog geven.

Vervolgens kijk ik een dagje niet en zijn er meteen 3 supergave nieuwe toevoegingen! :eek:

Hulde!

Een hele bijzondere vondst met dank aan Sjoerd Wijsman!

Bloemendaal, augustus 2012.

©Tim van Essen.

Datum/locatie onbekend.

©Onbekend.

Met dank aan Sjoerd Wijsman voor het inscannen en het mij attent maken op deze foto!

Ik neem aan dat de Mitsubishi nog geen kenteken had toen de foto werd gemaakt, en dat er een willekeurige plaat opgehangen is. Wel erg leuk zo.

Of het is gewoon photoshop. Dat kon toen ook al. ;) Maar toch zal dan het kenteken van de 5 af zijn "gehaald".

Paint, want Photoshop kwam jaren later. Maar inderdaad, inmonteren kan ook.
Pre-GAIK platen kon je bestellen op elk gewenst kenteken, dat gebeurde vaker. Autovisie deed het vaak, bij tests met nieuwe auto's die nog geen Nederlands kenteken hadden.

Tijd om dit leuke topic weer eens onder het stof vandaan te halen. In september was ik op de Volvo Klassieker Beurs en daar heb ik een aantal auto's gefotografeerd waar ook oudere foto's van bestaan.

Bijvoorbeeld deze fraaie Volvo P1800 uit 1967. De eerste foto is van onbekende datum helaas.

Simca 1501 & 1000 & Volvo P1800 & Renault 4F4 by Michiel V, on Flickr

Ook van deze Volvo PV544 uit 1963 bestaan oudere foto's. De bovenste foto stamt uit 1975, de middelste heeft Klassiekerrijder in 1989 of 1990 gemaakt en de onderste foto is van september 2015. De auto is overigens sinds 1980 bij één eigenaar!

15792433391_d96a6a0013_b.jpg

MX-51-58 by TomsSnapshots, on Flickr

Klopt ja. Wel leuk om te zien dat 'ie gewoon al 25 dezelfde lampjes op de bumper heeft staan, en dezelfde schildjes in de grille.

Dan moet de voormalig eigenaar ook nog maar een duit in het zakje doen: in 1984 inderdaad verkocht, maar op 13 oktober 1982 nieuw gekocht voor 22.283 gulden. Daar zat 271,19 aan ML Tectyl behandeling in en die heeft dan toch geholpen, want een Alfasud die in Nederland bij gewoon dagelijks gebruik de 24 jaar haalt ...

De dealer had bij de beurten altijd moeite om de twee dubbele carburateurs perfect af te stellen, maar het was verder een fijne auto waarmee ik zo'n 35.000 km gereden heb. In september 1984 ging hij weg voor een nieuwe Sierra Laser 2.0 (was een goed actiemodelletje, toen ;))

Jammer dat het kenteken van de Alfasud niet meer bekend is bij het RDW

Nog een bijzondere: Klassiekerrijder zette ooit deze gave Triumph Vitesse Estate op de foto.

57-79-HU by TomsSnapshots, on Flickr

In 2010 trof ik de 57-79-HU aan in The Gallery Brummen, maar de fraaie carrosserie is gesneuveld voor een replica, die volgens de omschrijving op een Jaguar moet lijken:

Terug
Bovenaan