Officieel: Mitsubishi Space Star / Mirage

Carkiller zei:
Leuke auto, heb hem al in het echt gezien bij de Mitsubishi dealer in 's Gravenzande.

Daar staat ie al in de showroom.

op de site van Mitsubishi staat nog helemaal niks ? en in Gravenzande staat hij al in de showroom ?
en in het wit wil ik hem wel hebben !

Huh, gaat hij in NL Compact heten ofzo? De site heeft het namelijk overal over Compact en niet over Mirage...

Ja, maar de site heet niet voor niets mitsubishi-mirage.nl

Misschien was dit het enige waarmee ze -naast de prijs- de mirage mee promoten:p want ja..

Als je naar www.mitsubishi-mirage.nl gaat kom je uit op www.mitsubishi-compact.nl in de tekst op de site staat overal compact. Maar op het nummerbord op de foto staat mirage.

dothan zei:
Als je naar www.mitsubishi-mirage.nl gaat kom je uit op www.mitsubishi-compact.nl in de tekst op de site staat overal compact. Maar op het nummerbord op de foto staat mirage.

Als je een paar post boven die van jou leest had je gezien dat dat al lang geconcludeerd was...

Overdreven zure reacties in dit topic. De Yaris, Aygo, up! en andere kleine gebakjes zijn ook niet bepaald designtechnische hoogstandjes, maar daar hoor je niemand over. Ze zijn in ieder geval niet goedkoper dan de Mirage...

Elke weldenkende Saaigo/107/C1-rijder stapt in een Mirage. Meer auto voor hetzelfde geld.

In welk segment zit de mirage eigenlijk? A of b of ertussenin?

Edit: MIJN 1000STE BERICHT:D

@ Jazzo: gefeliciteerd met je 1000-ste bericht. Ik zit sinds eind juli 2005 op het forum (diverse aliassen) en zit op bijna 3400 posts.

De Mirage zit overigens tussen het A- en B-segment in. De Colt was een echte B-segmenter maar de Mirage is een flink stuk korter: 3940mm voor de Colt ten opzichte van 3710mm voor de Mirage.

ik hoop op een flop. ziet er uit als een typisch japans gebakje. blij en inwisselbaar. net als het hele merk eigenlijk

voetveeg zei:
ik hoop op een flop. ziet er uit als een typisch japans gebakje. blij en inwisselbaar. net als het hele merk eigenlijk

Denk ik niet... Ik verwacht dat de Mirage Compact een redelijk succes gaat worden. Hoewel de auto A segment is heeft de auto plaats voor 5 personen die niet vervelend zitten. Ook is er redelijk wat bagageruimte. Grote vraag is natuurlijk: hoe rijdt ie... Is deze auto bijvoorbeeld snelwegwaardig? Het VAG trio rijdt bv. best aardig. Het Inmiddels wat oudere PSA/toy trio maakt wat mij betreft ( zeker voor de facelift) teveel herrie.

de oudere drieling zijn niet meer van deze tijd, daar helpt een nieuw neusje niets aan. de mirage is het best met de nissan micra te vergelijken denk ik. de colt vijfdeurs, voor de facelift, vind ik echt veel sympathieker

Met het verschil dat de Mirage veel beter is geprijsd. De Mirage begint bij € 8.790, de Micra bij € 11.550. Door de relatief zeer lage luchtweerstand (cw-waarde van 0.27 voor de Mirage! Nissan Micra zit op 0.33 voor de 1.2 en 0.29 voor de 1.2 DIG-S) en het lagere gewicht presteert de Mirage 1.0 met 71 pk nauwelijks minder dan de Micra 1.2 80 pk, terwijl de Mirage 1.2 80 pk ook nog eens liefst 2.0 seconden sneller van 0-100 sprint dan de Micra met hetzelfde vermogen.
Hoe dan ook: ik vermoed dat de Mirage een succes wordt, iets wat Nissan met zowel de Pixo als de Micra niet is gelukt. Wat mij betreft saneert Nissan de Pixo en kijkt het nog eens goed naar de positionering van de Micra. Met het product is immers niets mis, maar de prijzen zijn net even te ambitieus.

De Mirage en de Micra zijn inderdaad goed vergelijkbaar.

Wat cijfers op een rij:
Mirage 3710mm; Micra 3780mm lengte
Mirage 1665mm; Micra 1665mm breete
Mirage 1500mm; Micra 1515mm hoogte
Mirage 2450mm; Micra 2450mm wielbasis
Mirage 235 liter; Micra 265 liter bagageruimte

De Mitsubishi is wel een stuk lichter: 820 kilogram voor zowel de 1,0 Intense als de 1,2 Intense plus. De Micra weegt met de atmosferische 1200 motor 885kg terwijl de Acenta met de fabuleuze DIG-S motor opeens op 955kg komt. Geluk daarbij is dat de DIG-S tot 2014 wegenbelastingvrij is, dit in tegenstelling tot de non-turbo van de Micra.

De 1200 van de Mirage en de non-turbo van de Micra leveren beide 80pk uit een 3 cilinder blok. De 1000cc van de Mirage schopt het tot 71pk en de snelle Micra komt tot 98pk.

Ik heb de Mirage 1,0 Intense, de Mirage 1,2 Intense +, de Micra 80pk Visia Pack en de Micra 98pk Acenta in de carbase vergelijker gezet:
De Mirage 1,0 doet 11.490 euro
De Mirage 1,2 doet 12.990 euro
De Micra 1,2 doet 12.800 euro
De genoemde Micra DIG-S Acenta doet 14.445 euro

Beide Micra's zitten wat beter in de standaardveiligheidsitems met standaard hoofdairbags, beide hebben een boordcomputer (de Mirage niet) en de duurste Micra heeft cruise-control. De Mirage slaat bijvoorbeeld terug met standaard lichtmetaal en Keyless entry, een regensensor en mistlampen voor.

Naar mijn idee beide goede aanbiedingen maar ik ben benieuwd naar de vraag van de Mirage. De Micra doet het hier eigenlijk niet erg best en ik ben eerlijk gezegd bang dat de Mirage het ook niet zo goed gaat doen. Wel benieuwd naar een eerste objectieve test. De Micra vind ik eerlijk gezegd beetje een grijze muis maar wel een ondergewaardeerde auto. Dat de gebruikte materialen wat minder zijn vind ik niet zo erg, het gaat mij om betrouwbaarheid en lage bedrijfskosten!

verlichting zei:
De Mirage en de Micra zijn inderdaad goed vergelijkbaar.

Wat cijfers op een rij:
Mirage 3710mm; Micra 3780mm lengte
Mirage 1665mm; Micra 1665mm breete
Mirage 1500mm; Micra 1515mm hoogte
Mirage 2450mm; Micra 2450mm wielbasis
Mirage 235 liter; Micra 265 liter bagageruimte

De Mitsubishi is wel een stuk lichter: 820 kilogram voor zowel de 1,0 Intense als de 1,2 Intense plus. De Micra weegt met de atmosferische 1200 motor 885kg terwijl de Acenta met de fabuleuze DIG-S motor opeens op 955kg komt. Geluk daarbij is dat de DIG-S tot 2014 wegenbelastingvrij is, dit in tegenstelling tot de non-turbo van de Micra.

De 1200 van de Mirage en de non-turbo van de Micra leveren beide 80pk uit een 3 cilinder blok. De 1000cc van de Mirage schopt het tot 71pk en de snelle Micra komt tot 98pk.

Ik heb de Mirage 1,0 Intense, de Mirage 1,2 Intense +, de Micra 80pk Visia Pack en de Micra 98pk Acenta in de carbase vergelijker gezet:
De Mirage 1,0 doet 11.490 euro
De Mirage 1,2 doet 12.990 euro
De Micra 1,2 doet 12.800 euro
De genoemde Micra DIG-S Acenta doet 14.445 euro

Beide Micra's zitten wat beter in de standaardveiligheidsitems met standaard hoofdairbags, beide hebben een boordcomputer (de Mirage niet) en de duurste Micra heeft cruise-control. De Mirage slaat bijvoorbeeld terug met standaard lichtmetaal en Keyless entry, een regensensor en mistlampen voor.

Naar mijn idee beide goede aanbiedingen maar ik ben benieuwd naar de vraag van de Mirage. De Micra doet het hier eigenlijk niet erg best en ik ben eerlijk gezegd bang dat de Mirage het ook niet zo goed gaat doen. Wel benieuwd naar een eerste objectieve test. De Micra vind ik eerlijk gezegd beetje een grijze muis maar wel een ondergewaardeerde auto. Dat de gebruikte materialen wat minder zijn vind ik niet zo erg, het gaat mij om betrouwbaarheid en lage bedrijfskosten!

Het einde van de segmenten is bijna nabij. Gelukkig zou ik zeggen. Toch plaats ik de Mirage is het A segment. Zoals ik de Rapid ook plaats in het B segment.
Eigenlijk volgens het zelfde concept. Een ruimere auto maken op de basic en licht onderstel. Dat is de Mirage.
Qua afwerking, materiaalgebruik, motoren, gewichtigs dit een typische A segmenter. Als ik er inzit doet ie mij het meeste denken aan de Nisaan Pixo. En dat is geen compliment voor Mitsubishi, want de Pixo is niet zo'n succes in Nederland. Toch denk ik wel dat deze Mirage 'wat gaat doen'. En dat heeft met de ruimte te maken. Net zoals is denk dat de Rapid/Toledo een groot succes gaat worden in Nederland, zullen we deze Mirage, ondanks zijn matige looks, ook gaan zien op onze wegen. Met dank aan de crisis ;-)

Maar als de mirage met de micra te vergelijken is en dus in het b-segment thuishoort, is hij nog goedkoper dan een sandero/kalina uitndie klasse:eek:

Een auto die zich ook qua formaat met de Micra en de Mirage laat vergelijken is de Lancia Ypsilon. Met de ouderwetse 4 cilinder 1200 in de basisuitvoering (= geen airco) kost deze euro 12.950 euro. Iets langer met 3842 mm lengte. Dan heb je opeens een autootje met Italiaanse flair die je zo tussen al het grijze blik er uit pikt. Auto wordt niet door iedereen mooi gevonden en daarom wat ondergewaardeerd.

Enige weken geleden had mijn dealer een exemplaar uit Duitsland zei hij. Stond in de showroom en je kon er niet mee proefrijden, alleen proefzitten.
Ik heb zelf een Colt en zit daar met mijn 1.95m zeer goed in. In die Mirage is het echt behelpen voor mij. De Mirage is dus een stap terug qua ruimte.
Opvolger voor mijn Colt wordt het dus niet. Dan kun je beter shoppen bij Up/Mii/Citigo, die zijn stukken ruimer voorin.

Mijn hemel. Mitsubishi doopt de Mirage om naar Space Star voor Europa. Wat een marketingblunder :LOL:

Mitsubishi haalt een oude naam van stal. Hun nieuwe stadswagen zal niet Mirage heten, maar Space Star.

De op stapel staande stadswagen zou Mirage heten, tot Europese Mitsubishi-tak op naamproblemen stuitte en zo snel mogelijk een nieuwe benaming uit de mouw moest schudden. Daarvoor gingen de Japanners in hun verleden snuffelen, alwaar de Space Star-badge vanonder het stof opdook.

De Space Star rolde tussen 1998 en 2005 van de band in het Nederlandse Born en stond op het platform van de Mitsubishi Carisma en de Volvo S40/V40. Omdat de Japanse constructeurs die compacte monovolume associëren met interieurruimte, gebruiksvriendelijkheid en motorische efficiëntie, plakken ze hetzelfde naamplaatje voortaan op hun stadsjongen.

De New Space Star heeft een lengte van 3,71 meter voor een gewicht van 845 kilogram en pronkt met een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,27. In de neus ligt een 1 liter-driecilindermotor die een normverbruik van 4 liter per 100 km koppelt aan een CO2-uitstoot van 92 g/km. De Europese introductie is voor eind februari.

SpaceStar.jpg

SPACEOLDIE.jpg

Bronnen:
https://www.autowereld.be/2013/01/09/mitsubishi-mirage-space-star/
https://www.auto55.be/nieuws/19450-nieuwe-kleine-mitsubishi-heet-space-star

Doe dan Colt....

Overigens in het echt best een aardige auto, heb hem een paar keer gezien op vakantie.

Hah, Hah: Space-Star als iemand van 1 meter 95 niet eens fatsoenlijk in de auto kan zitten!

Tsjongejonge. Moest die nu werkelijk Space Star heten? Ik gun het wagentje het allerbeste, maar Mitsubishi maakt het zichzelf wel erg moeilijk zo.

Mitsubishi had geen tijd meer om een naam te registreren één maand voor de introductie van het model, dus werd voor een bestaande naam gekozen. Hopelijk betekent het niet kiezen voor de naam Colt dat er nog een opvolger voor dat model komt, desnoods wat hoger gepositioneerd. Ik had nog liever Grandis gezien dan Space Star...

Zoals ik elders al schreef: dit model hadden ze beter Minica kunnen noemen, als ze dan toch perse een oude naam willen recyclen...

Misschien hadden ze nog wat badges over?:

12911975.png

(Of zijn die op de New Space Star kleiner?)

Wel jammer om de auto die naam te geven, net zoiets als de Opel Mokka. De auto's lijken me goed, maar waarom kiezen ze zulke namen uit? Een positief verkoopeffect zal het niet hebben denk ik. (Maar we zullen zien, ik hoop voor Mitsubishi dat hij aan zal slaan. (y))

Edit: Als ze werkelijk een eigen naam 'moesten recyclen', waren er dan echt geen andere namen om uit te kiezen?

Ben even naar de Mitsubishi dealer gefietst om indrukken op te doen. Bij een eerste vluchtige blik dacht ik aan de Suzuki Alto. Van buiten een braaf autootje, keurig afgewerkt. Van binnen: niet zo'n prettige zit, géén steun om het maar zo te zeggen. Dashboard oogt echt járen terug, er zit geen radio in, dus kijk je tegen een vierkant stuk plastic in de grootte van een navigatiescherm. Over het rijden kan ik niet oordelen. Komt nog wel. Zowel de 1.0 als de 1.2 zijn driecylinders. Instapprijs, volgens de prijslijst, € 8.790 (Entry, vijfdeurs, zonder airco). De vernieuwde naam begrijp ik niet, de Mitsubishi dealer overigens ook niet. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen in de verkoop!

Ongetwijfeld een zeer voordelige auto; B-segment ruimte voor een A-segment-prijs. Ik zou er een Dacia Sandero voor laten staan (verbruik, belasting).
Maar de naam vind ik volledig fout: bij Space-Star denk ik aan een enorm ruimtekasteel op wielen, terwijl dit gewoon een compact autootje is.

Zojuist proefgereden in de Mirage Space Star.

Geinige auto, best wel goed afgewerkt al is het duidelijk een goedkope auto als je naar de materialen van het interieur kijkt.
Wel een leuk dash, is echt een pluspunt van de auto.

Alleen de motor, de 1.0 kan naar mijn mening echt niet meekomen op de snelweg.
Aygo/Alto doen dit een stuk beter.
Motor kwam eigenlijk op alle fronten tekort, alleen op hoge toeren (boven de 4500) zit er een klein beetje fut in.

Volgende week proefrijden met de 1.2 motor, kijken of het pakketje dan wel klopt.

Carkiller zei:
Wel een leuk dash, is echt een pluspunt van de auto.

Welk uitrustingdniveau was de auto van de proefrit? Ik heb gezeten in de instapversie en daar vond ik het dash, vooral het middendeel,zéér en zéér goedkoop aandoen (auto is natuurlijk ook 'goedkoop', begrijp me goed). Dan ziet het er bij de Picanto veel moderner uit.

Ik ben gisteren even gaan kijken bij de Mitsubishi dealer naar de Space Star. Ik vond 'm niet tegenvallen!

Dat het niet de meest spannende auto is, is een understatement, al smoelt de Space Star best aardig in de meest luxe uitvoering.

Ook het interieur viel mij niet tegen, al moet je dan wederom een luxere uitvoering hebben. Want er stond ook een goedkopere uitvoering in de showroom en die had zo'n zwart plastic afdekscherm in de middenconsole en nog ouderwetse schuifjes voor de verwarming, en dat is uiteraard geen gezicht.

Ook de achterbank vond ik niet geweldig, wel voldoende beenruimte, maar ik ben dan ook slechts 1.73. De kofferbakruimte is wel goed voor elkaar.

Op zich best een goede aanbieding, al heb ik zelf nog niet ondervonden hoe de rij-eigenschappen zijn. Maar voor 13.000 euro rijklaar rij je weg in een (bijna) full-options auto in het B-segment, daar waar dan de meeste B-segmenters pas beginnen qua prijs.

Al komt een Space Star 1.2 Intense + met navigatiesysteem en achteruitrijcamera (met die lelijke puist achterop), ook al op bijna op € 16.000,- rijklaar, en dan lijkt het ineens niet meer zo'n koopje.

Ik zag vanmiddag een Space Star rijden met kenteken ..-ZVD-.
Het is een nette auto (van achteren mijns inziens veel geslaagder dan die kleine Volkswagen met dat zwarte gat), maar wel meer A- dan B-segment. Mitsubishi gaat in ieder geval lekker scoren met de Mirage en Outlander PHEV.

Ook ik heb m gisteren op mijn gemak even bij de dealer bekeken en mijn eerder gegeven mening in dit topic, moet ik volledig herroepen.
Het is (zeker voor het geld) een auto waar je erg goed mee voor de dag kunt komen. Erg stoer is de grote spoiler op z'n achterklep.
Prima auto in z'n klasse met een goede "look"

Kijk m live zou ik dan ook willen zeggen (y)

Mitsfan zei:
Ook ik heb m gisteren op mijn gemak even bij de dealer bekeken en mijn eerder gegeven mening in dit topic, moet ik volledig herroepen.
Het is (zeker voor het geld) een auto waar je erg goed mee voor de dag kunt komen. Erg stoer is de grote spoiler op z'n achterklep.

Jij bent Mits-fan, begrijp ik dat goed?
Kan daarom je 'aanbeveling' moeilijk serieus nemen.

De opmerking "erg stoer is de grote spoiler", tja, wat moet men ermee?
Het karretje wordt in hoofdzaak door seniore senioren gebruikt om naar Lidl te gaan of om de visakte op te halen. ;-)
Achterspoiler lijkt mij bij het stoplicht en op een rotonde niet echt nodig.

Knappe styling van Mitsubishi! Eerst vond ik èn de Outlander èn deze mirage gruwelijke gedateerde hokken en nu beide gewoon spraakmakende modellen

Mijn tip is dus: kijk wat vaker naar de plaatjes en zie ze in het echt.

Die knalgroene ziet er wel stoer uit!

Ik vind het geen hele vernieuwende auto om te zien, maar wel tof.
Uit diverse tests maak ik op dat dit model nogal overhelt in de bochten aangezien de doelgroep voor deze auto 55+ is? Ik hoop het niet, ik houd zelf wel van strak stuurgedrag.

rickm zei:
Mitsfan zei:

Jij bent Mits-fan, begrijp ik dat goed?
Kan daarom je 'aanbeveling' moeilijk serieus nemen.

De opmerking "erg stoer is de grote spoiler", tja, wat moet men ermee?
Het karretje wordt in hoofdzaak door seniore senioren gebruikt om naar Lidl te gaan of om de visakte op te halen. ;-)
Achterspoiler lijkt mij bij het stoplicht en op een rotonde niet echt nodig.

Mitsubishi is wel 'mijn' merk, maar dat neemt niet weg dat ik net als anderen kritisch op het merk kan zijn. Zoals jij jou mening nu verwoord, deed ik ook. Totdat ik m dus in het echt zag staan:D
Alleen de naam; dat is, zoals al iemand eerder schreef, een marketingblundertje.

speedtouch zei:
Ben even naar de Mitsubishi dealer gefietst om indrukken op te doen. Bij een eerste vluchtige blik dacht ik aan de Suzuki Alto. Van buiten een braaf autootje, keurig afgewerkt. Van binnen: niet zo'n prettige zit, géén steun om het maar zo te zeggen. Dashboard oogt echt járen terug, er zit geen radio in, dus kijk je tegen een vierkant stuk plastic in de grootte van een navigatiescherm. Over het rijden kan ik niet oordelen. Komt nog wel. Zowel de 1.0 als de 1.2 zijn driecylinders. Instapprijs, volgens de prijslijst, € 8.790 (Entry, vijfdeurs, zonder airco). De vernieuwde naam begrijp ik niet, de Mitsubishi dealer overigens ook niet. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen in de verkoop!

Ik heb ook een indruk op kunnen doen van de Space Star.
Inderdaad een braaf autootje en netjes afgewerkt. De zit is op zich niet slecht, maar er zijn kleintjes die beter zitten (oa. VAG-trio). Het ruimteaanbod achterin en in de kofferbak vind ik dan weer beter dan die van bijv. het VAG-trio en de PSA-drieling. Maar de Space Star zit dan ook tussen het A- en B-segment in, dus het is logisch dat-ie iets meer ruimte heeft.
Dashboard oogt m.i. prima. Ik vind het zeker niet oubollig ogen. Het feit dat er geen radio in zit, komt omdat in dat exemplaar alleen radiovoorbereiding zit. Vandaar ook het grote, vierkante stuk plastic. De luxere Space Stars hebben allemaal een netjes geïntegreerde radio.
Voor een kleine 13 mille heb je een prima uitgeruste Space Star voor de deur staan. Niet de goedkoopste als-ie een beetje 'op smaak gebracht' wordt, maar wel een auto die iets ruimer en daarmee praktischer is dan een aantal van z'n concurrenten.

mitsubishi-space-star-hatchback-benzine-grijs-001--52691676-Medium.jpg

mitsubishi-space-star-hatchback-benzine-grijs-002--52691719-Medium.jpg

mitsubishi-space-star-hatchback-benzine-grijs-004--52691785-Medium.jpg

mitsubishi-space-star-hatchback-benzine-grijs-007--52691694-Medium.jpg

https://www.autoweek.nl/occasion?id=52NH4&min_year=2013&merk=Mitsubishi&model=Space%20Star

Ook ik ben erg benieuwd hoe de auto het gaat doen in de verkoop.

Davidoff zei:
Ook ik ben erg benieuwd hoe de auto het gaat doen in de verkoop.

Ik verwacht meer dan goed, zeker de automaat (CVT). Volgens mij is het de enige goedkope stadsauto met een CVT, dat is toch duidelijk een pre ten opzichte van de ouderwetse traditionele automaten (4-traps, dus veel CO[sub]2[/sub]-uitstoot) en robotbakken van de concurrenten.

De combinatie van dit blokje met de CVT is een fijne: de CO2-uitstoot is slechts 95 gram waardoor je BPM- en wegenbelastingvrij kunt rijden. In het stadsverkeer is de automaat een genot: de Space Star is lekker fel als het moet en op constante snelheid houdt de bak het toerental laag.

Bron: https://www.rijtesten.nl/test/800/mitsubishi_space_star_12_instyle_cvt.html

Dat wordt dus de lieveling van ouderen in Nederland :)

Vandaag gereden met de Space Star 1.2 CVT.
Auto is van de importeur en volgens de dealer (Kneppers Zoetermeer) de enige in Nederland.

Mijn oordeel, rijd erg goed.
Veel beter dan de handgeschakelde versie, het motorvermogen wordt nu optimaal benut.

Enige kritiek die ik zou kunnen leveren is dat ik bij de handgeschakelde versies gemakkelijker alle eco lampjes aan kon houden.
Nu is met een snippertje gas een lampje weg.

En hij is best aan de prijs in deze uitvoering.
Met navigatie zo'n 15K euro.

Mitsubishi heeft op de New York International Auto Show de Amerikaanse Mirage gepresenteerd. Standaard is de 1.2 MIVEC krachtbron met daar 74 hp ofwel 75 pk. Een handbak met vijf versnellingen is standaard, een CVT is optioneel leverbaar. De kans dat de Mirage straks de goedkoopste auto van de VS wordt lijkt me groot. De Nissan Versa (Micra sedan) is nu geloof ik de goedkoopste, de Chevrolet Spark is een stuk duurder.

8597108715_d344b6f1a4_c.jpg

8597108669_38be1b54e7_c.jpg

8598211342_353b199cbe_c.jpg

Fotogalerij: https://www.flickr.com/photos/upcomingvehiclesx/sets/72157633111929402/

Hoe is deze auto op de snelweg? Vangt deze veel wind in vergelijking met bijvoorbeeld een C1?

Wat een idioot dashboard zit er eigenlijk in. Het dashboard is veel te serieus en volwassen voor zo'n klein autootje. Verder mist ook elk greintje frivoliteit.

Mitsubishi Attrage ofwel Mirage sedan:

Mitsubishi ready to start Eco Car Sedan production
and unveils official name Mitsubishi ATTRAGE for Thai market.

Mitsubishi Motors announces to start production of its Eco Car Sedanthat will be named as Mitsubishi “ATTRAGE”at the new 3rd factory after getting government’s approval on business plan.

Mr. Nobuyuki Murahashi, President of Mitsubishi Motors (Thailand) Company Limited (MMTh) today reveals the official name of Mitsubishi’ new generation global compact car under Global Small Project or Eco Car sedan in Thai market as Mitsubishi “ATTRAGE”which will be made at a the third factory of Mitsubishi Motors Thailand located in LaemChabang Industrial Estate, Chonburi after receiving the government's green light on Eco Car Sedan project.

The name 'ATTRAGE' originated from the word 'Attractive', conveying the message that 'ATTRAGE' is a decent sedan that is going to attract various target groups with its main product features that can be classified in the following 3 categories; Top fuel consumption, good maneuverability and Spacious cabin.

"Among the class-leading features include the excellent aerodynamic, optimization of the body structure and further adaptation of high-tensile steels resulted in one of the lightest weight among its class, 'ATTRAGE' achieves top fuel consumption in its class at 22 km/liter and provide the superb maneuverability with Class-leading minimum turning radius of 4.8 meter. 'ATTRAGE' is also designed to provide spacious cabin from its top class interior length compared to other sub-compact cars in the market together with value-added equipment. After the success of Mirage introduction last year, the 'ATTRAGE' will be another high-quality strengthens Mitsubishi line-up in Thailand. We believe it will satisfy all types of customers’ needs" Said Mr. Murahashi.

According to MMTh's plan, Mitsubishi 'ATTRAGE' will be introduced as a world premier in Thailand in this July 2013 and it will be exported later on to worldwide markets as a global strategic vehicle.

mitsubishi-attrage-eco-car-sedan-02.jpg

Bron: https://www.motortrivia.com/2013/new-car-thai-001/152-mitsubishi-attrage-ready-to-start/mitsubishi-attrage-eco-car-sedan-ready-to-start.html

Terug
Bovenaan