Octavia Edition of ......?

JR777

Wegverkenner
Ik rijd alweer 6 jaar met een v70 d5 200pk aut. Met nu bijna 400k. Er zijn wat kleine issues en ik wil hem vervangen voordat er wat groters komt.

Ik had een focus of megane station op het oog van een jaar of 5/6 met 12k ca. bijbetalen.

Nu kwam ik de octavia edition tegen. Nieuw voor kleine 30k. Best scherpe prijs.

Wat zouden jullie doen? En ja ik weet leukere auto's maar ik wil een verstandige station (gezin met 4 en kamperen).

Oh ja ik rijd ca 20k kms per jaar. Eigen oprit / zonnepanelen.

Je kan eventueel ook een middenweg zoeken tussen bijna 30k (bij)betalen en gloedje nieuw.
Versus 5/6 jaar oud en dan 12k (bij)betalen.

Bij Skoda vind je ook nette Octavia's van 3/4 jaar oud voor iets meer dan 20k

Traditioneel (bezine)

Of hybride

Daar is de eerste 33% afschrijving al vanaf.

Het is maar net wat je wil. En hoe lang je er mee door wilt rijden.

Met een eigen oprit zou ik eerder voor een EV gaan. Binnen je budget van die nieuwe Octavia heb je bijvoorbeeld ook een Tesla Model 3 of bijvoorbeeld een Skoda Enyaq.

Verder denk ik wel dat 30k voor een gloedje nieuwe Octavia gewoon een goede aanbieding is.

Met 4 personen kamperen zou ik die Megane sowieso laten voor wat het is, die is krap. De Octavia zou daar beter bij passen.
30k voor een nieuwe is wel een heel goede aanbieding.

Vandaag bij de dealer geweest (die niet veel moeite deed) en bij een dorpsgarage voor een 2e hands... weer iets om over na te denken....

Vandaag bij de dealer geweest (die niet veel moeite deed) en bij een dorpsgarage voor een 2e hands... weer iets om over na te denken....
Laat me raden. De lokale dorpsgarage met oog voor jou als klant, doet je twijfelen. Dat zou ik volledig begrijpen.

Echt wel moeilijke vraag die je stelt.
Komend uit een V70 vrees ik dat veel zal tegenvallen want ze zijn ontzettend handig (ik heb er zelf een) en ruim maar goed aan alles komt ooit een end dus ik begrijp het wel. Anderzijds is het ook wel leuk om eens iets anders te ervaren.
Megane is veel kleiner (ik had er een) maar ze rijden wel goed. Ze zijn dynamischer dan een V70. Ook zijn ze handig ingedeeld. De 1.6 motoren zijn van na 2018 ook goed. Derde generatie Laguna's (na 2007) schijnen ook goed te zijn en waarschijnlijk groter.
Wat je ook koopt let goed op de stoelen of ze lekker zitten. Veel autostoelen zitten minder dan Volvo.

Echt wel moeilijke vraag die je stelt.
Komend uit een V70 vrees ik dat veel zal tegenvallen want ze zijn ontzettend handig (ik heb er zelf een) en ruim maar goed aan alles komt ooit een end dus ik begrijp het wel. Anderzijds is het ook wel leuk om eens iets anders te ervaren.
Megane is veel kleiner (ik had er een) maar ze rijden wel goed. Ze zijn dynamischer dan een V70. Ook zijn ze handig ingedeeld. De 1.6 motoren zijn van na 2018 ook goed. Derde generatie Laguna's (na 2007) schijnen ook goed te zijn en waarschijnlijk groter.
Wat je ook koopt let goed op de stoelen of ze lekker zitten. Veel autostoelen zitten minder dan Volvo.
Ik vind het ook jammer dat alleen 'alle' volvos kantelbare stoelen hebben . Los vd hoogteverstelling. En tja ik denk dat ik vooral de dikke d5 ga missen.

Terug
Bovenaan