Occassion station auto kopen

Hanneke 2780290

Net ingestapt
Hey!

Wij zijn op zoek naar een grote, fijne, zo goed als onderhoudsvrije, gezinsauto (dat is de wens in ieder geval;) We willen tussen de €8.000~€10.000 uitgeven.

Belangrijkste:
Zo onderhoudsvrij als mogelijk (ik heb eerder een MG gehad en we hebben nu een Renault en ben er best klaar mee dat er steeds wat moet gebeuren).

Welke merk/auto zouden we dan het beste kunnen kopen? Veel stations vinden we wel prima (ford focus, skoda octavia, volkswagen passat, kia ceed, Toyota corolla en zo kan ik er nog wel 10 opnoemen die we allemaal prima vinden). Uiterlijk speelt vrijwel geen rol, we zoeken echt vooral een zo betrouwbaar mogelijke auto.

De garage heeft nu een Opel cosmo staan. Ziet er prima uit, maar is dat een betrouwbare auto? Was wel ouder, 2006, maar ook weer wat goedkoper dus. Ik laat me graag adviseren en zoek een beetje naar ervaringen/aanraders:)

Een Opel uit 2006 kan een goede auto zijn, maar is zeker niet onderhoudsvrij. Overigens heeft iedere auto onderhoud nodig. Maar met een oudere auto loop je ook het risico van dure reparaties. Ik zou de Opel niet aanbevelen (vermoed dat het een Astra is).

Ik zou voor een Kia Cee'd of een Hyundai i30 kijken, of als het wat compacter mag een Skoda Fabia van een recent bouwjaar (geen TSI tot ongeveer 2016). Of toch een Renault, hoewel jij daar slechte ervaringen mee hebt heeft de Clio van deze generatie een goede reputatie. Een Dacia Logan heeft Renault-techniek maar is veel ruimer dan een Clio en heeft ook geen slechte reputatie qua betrouwbaarheid.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Een Opel uit 2006 kan een goede auto zijn, maar is zeker niet onderhoudsvrij. Overigens heeft iedere auto onderhoud nodig. Maar met een oudere auto loop je ook het risico van dure reparaties. Ik zou de Opel niet aanbevelen (vermoed dat het een Astra is).

Ik zou voor een Kia Cee'd of een Hyundai i30 kijken, of als het wat compacter mag een Skoda Fabia van een recent bouwjaar (geen TSI tot ongeveer 2016). Of toch een Renault, hoewel jij daar slechte ervaringen mee hebt heeft de Clio van deze generatie een goede reputatie. Een Dacia Logan heeft Renault-techniek maar is veel ruimer dan een Clio en heeft ook geen slechte reputatie qua betrouwbaarheid.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Ik ben het volledig eens met dit advies.

Bij een oude auto zoals de Opel is de staat van onderhoud, en hoe er mee is omgegaan veel belangrijker dan het merk of model. De kans op gebreken is bij een hele oude auto wel wat groter.

De Dacia is een eenvoudige en robuuste auto, die ook relatief goedkoop te repareren is. En Dacia maakt gebruik van bewezen Renault techniek.

Ik weet niet voor Renault je had, je ziet dat de kwaliteit later sterk verbeterd is, de al genoemde Clio 4 vanaf 2013 is daar een goed voorbeeld van. Ook de Megane 3 met 1.6 16V vanaf 2009 was een goede auto.

Terug
Bovenaan