Occassion Hyundia Bayon of Kia stonic

Yvonne 6362471

Net ingestapt
en op zoek naar compacte occasion met relatief lage km stand ) max 30.000 km' maar twijfel tussen Hyundia Bayon en Kia Stonic.

Ik rij max. ca 15.000 km per jaar. Auto moet kogeldruk hebben van 70/75 kg ivm 2 elektrische fietsen.

Auto moet betrouwbaar zijn en een lange levensduur hebben.

Wat zijn de min punten van deze 2 modellen?

Andre vraag is wat kan ik beter nemen (gezien lage km per jaar) een benzine motor of Benzine/hydride.

Als er een ander merk of type is die aan deze eisen voldoet hoor ik dat ook graag.

Dank voor jullie advies

Beide genoemde auto's zijn bovengemiddeld betrouwbaar. Zelf zou ik voor de Kia, gaan, die net iets hipper en couranter oogt dan de Hyundai Bayon. Benzine of Mild-hybrid benzine maakt in de praktijk geen merkbaar verschil. Er is een 1,2 4 cilinder zonder turbo, en een 1,0 3 cilinder met turbo beschikbaar. die laatste heeft iets meer vermogen en koppel, en is er met handbak of met 7 traps automaat . De 1,2 viercilinder heeft altijd een handgeschakelde 5 bak.

Laatst bewerkt:
Zijn beide wat onbekende modellen binnen de hyundai/ kia groep, dus of voor een goede deal gaan of voor een gewild model gaan binnen de hyundai / kia groep kona of niro. De Renault groep is goed qua prijs kwaliteit Renault captur/ mitsubishi asx en nissan juke.

De auto's hebben dezelfde techniek en hebben dezelfde basis en zijn allebei betrouwbaar. Alleen is de Stonic is een stuk beter verkocht en heb je meer kans dat je een leuk exemplaar vind. Persoonlijk zou ik voor een Stonic gaan.

Zijn beide wat onbekende modellen binnen de hyundai/ kia groep, dus of voor een goede deal gaan of voor een gewild model gaan binnen de hyundai / kia groep kona of niro. De Renault groep is goed qua prijs kwaliteit Renault captur/ mitsubishi asx en nissan juke.
Beide wat onbekende modellen? De Bayon misschien, de Stonic zeker niet, model is staat op de zesde plaats van alle verkochte modellen van Kia. Dat in iets meer dan 7 jaar tijd.

Zoals al aangegeven zijn de Bayon en Stonic even betrouwbaar.

De keus zal vooral afhangen van persoonlijke voorkeur, en welke exemplaren in de buurt staan.

De Bayon is moderner, en heeft meer ruimte op de achterbank.
De Stonic heeft meer bagageruimte, en een langere garantie.

Beide auto's zijn goede occasions.

Beide wat onbekende modellen? De Bayon misschien, de Stonic zeker niet, model is staat op de zesde plaats van alle verkochte modellen van Kia. Dat in iets meer dan 7 jaar tijd.
Daar heb je aan de ene kant een punt, maar het gat met de top 5 is behoorlijk en het gat met de modellen er onder is veel kleiner

Wil je de auto's vergelijken: we hebben een vergelijking van deze twee gedaan:

Verder is de Bayon een van de duurtesters geweest. De conclusie vind je in de afscheidsvideo maar je kunt natuurlijk ook de andere delen bekijken:

Heb wel eens gereden in een Stonic 1.0 T-GDI met handbak (6 bak). Bijzonder fijne auto voor zo een klein autootje. Betrouwbaar en zuinig. Sowieso een goede koop.

Terug
Bovenaan