Jay DoubleYou
Autoholic
Daar gaat het nu even niet om, oké? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die Kadett is een C2 van 1977 of later of heeft een verkeerde neus voor bouwjaar 1975. Ik vond jouw eerdere inzending (de Commodore) veel beter.
Ik ben gegaan voor de auto op één van die afbeeldingen van het artwork van Kraftwerk bij de intro (en ze dus tegenkwamen).. en voor die tijd toch wel de praktische uber autobahn stormer. Maar goedkoop was die toen zeker niet…Ga op zoek naar een alledaagse auto die Kraftwerk in 1975 op hun trip over de Europese snelweg had kunnen tegenkomen.
Ik ben gegaan voor de auto op één van die afbeeldingen van het artwork van Kraftwerk bij de intro (en ze dus tegenkwamen).. en voor die tijd toch wel de praktische uber autobahn stormer. Maar goedkoop was die toen zeker niet…
Beetje creatieve vrijheidBedoel je deze? Dat is geen 300 SEL 6.3 (W109), maar een oudere W111 Heckflosse, vermoedelijk een 300SE vanwege het chroom langs de wielkastranden.
![]()
Inzending gewijzigd!Wat een fraaie inzendingen zijn er al ingestuurd. Ik besef dat ik het mezelf lastig heb gemaakt door te vragen om op zoek te gaan naar een alledaagse auto, waarbij ik exclusieve sportwagens of anderszins exotische auto’s uitsluit, maar een leuke bescheiden coupé of cabrio wel toesta.
Als ik de inzendingen tot nu toe aan dit criterium toets, dan vind ik dat de volgende inzendingen daarbij de randjes opzoeken (of moet ik zeggen er over heen gaan):
@Jay DoubleYou Mercedes-Benz 230 SL ‘Pagode’ (1967)
(…)
Ik hoop dat de inzenders op zoek willen gaan naar iets wat meer alledaags was in die jaren.
Wat een fraaie inzendingen zijn er al ingestuurd. Ik besef dat ik het mezelf lastig heb gemaakt door te vragen om op zoek te gaan naar een alledaagse auto, waarbij ik exclusieve sportwagens of anderszins exotische auto’s uitsluit, maar een leuke bescheiden coupé of cabrio wel toesta.
Als ik de inzendingen tot nu toe aan dit criterium toets, dan vind ik dat de volgende inzendingen daarbij de randjes opzoeken (of moet ik zeggen er over heen gaan):
@Jay DoubleYou Mercedes-Benz 230 SL ‘Pagode’ (1967)
@Volt BMW 2000 CS (1966)
@944 Porsche 912 (1967)
@Banpei Daihatsu Compagno Spider (1970)
Ik hoop dat de inzenders op zoek willen gaan naar iets wat meer alledaags was in die jaren.
Ik heb exact zo'n Kadett gehad en dat was een 1974. Dit was mijn eerste auto in 1992. Let vooral even op het Kenteken bewijs Deel III dat toen nog verplicht was.Die Kadett is een C2 van 1977 of later of heeft een verkeerde neus voor bouwjaar 1975. Ik vond jouw eerdere inzending (de Commodore) veel beter.
Maar die van jou had wel de juiste neus, met de knipperlichten onder de bumper.Ik heb exact zo'n Kadett gehad
Daar zitten ze bij die van Blitz ook. Kijk maar:Maar die van jou had wel de juiste neus, met de knipperlichten onder de bumper.
Volgens mij heeft @Blitz 1994 zijn inzending inmiddels nog een keer doorgewisseld.
Dat zou natuurlijk heel goed mogelijk kunnen zijn.Volgens mij heeft @Blitz 1994 zijn inzending inmiddels nog een keer doorgewisseld.
Verschil: bijna de helft van die Pagodes zijn in de VS verkocht, de RO80's allemaal in Europa. De kans dat je een RO80 op de Europese wegen tegenkwam was dus aanmerkelijk groter, zeker ook omdat de RO80 veel meer een auto voor dagelijks gebruik was en de oudste W113's al langzamerhand verzamelaarsobjecten begonnen te worden.Daarvan zijn er ongeveer 50.000 geproduceerd, dus dat lijkt mij toch wel een vrij "allerdaagse" auto. Daarintegen wordt er geen enkel bezwaar gemaakt tegen de NSU Ro80 waar er ongeveer 37.000 van geproduceerd zijn.
Ok helder. Dank je wel voor de uitleg.Verschil: bijna de helft van die Pagodes zijn in de VS verkocht, de RO80's allemaal in Europa. De kans dat je een RO80 op de Europese wegen tegenkwam was dus aanmerkelijk groter, zeker ook omdat de RO80 veel meer een auto voor dagelijks gebruik was en de oudste W113's al langzamerhand verzamelaarsobjecten begonnen te worden.
Alle (gewijzigde) inzendingen tot nu toe zijn wat mij betreft goedgekeurd.
Verzoek aan @De Dude om zijn inzending nog wat verder uit te werken met een of meerdere foto's.
(weet even niet of de inzending zoals hij nu is, goedgekeurd mag worden volgens de algemene spelregels?)
Dat is jammer, want voor die kadett had ik 3 punten over.
Ga op zoek naar een alledaagse auto
maar de Touring was al best een bijzondere auto en zeker dat topmodel was nu niet bepaald geen versie die je op elke straathoek zag
Vooruit dan, daar ben ik gevoelig voor, dus de Kadett is terug. Nu laat ik het zo de komende 2 uur.Dat is jammer, want voor die kadett had ik 3 punten over.
Dan krijg jij in ieder geval 3 punten.Vooruit dan, daar ben ik gevoelig voor, dus de Kadett is terug. Nu laat ik het zo de komende 2 uur.![]()
De Touring zal in Duitsland rond die tijd best wel zichtbaar geweest zijn in het verkeer. De meerderheid waarschijnlijk niet als 2002Tii