Occasionwedstrijd #879: Bommetje | STEMMEN MAAR !!!

Rudyke

Kilometervreter
autoweek-occasion-wedstrijd.jpg


"Ik had nog zo gezegd: geen bommetje". Velen van ons zullen zich tot op de dag van vandaag zich deze quote herinneren van Peer Mascini in de reclame uit de jaren '90 voor een bekend zuivelmerk.

D6xqtkhW4AIKXEa.jpg


Deze week wil ik echter met jullie juist op zoek gaan naar WEL een bommetje.

Als iemand een auto een “bommetje” noemt, dan klinkt dat alsof het beestje flink pit heeft! In straattaal of informele gesprekken wordt "bommetje" vaak gebruikt voor een kleine auto die verrassend krachtig, snel of fel is. Denk aan een soort wolf in schaapskleren.

Hier zijn typische kenmerken van zo’n “bommetje”:

Compact formaat Vaak gaat het om een kleine stadsauto, zoals een hatchback — iets wat er onschuldig uitziet maar toch presteert als een sportauto.

Snelle acceleratie Ze kunnen razendsnel optrekken, vooral dankzij een goed afgestelde motor of turbo. Het verrassingseffect speelt mee: je verwacht het niet van zo'n kleintje.

Sportieve uitlaat of geluid Een rauwe brom, een scherpe knal bij gas loslaten, of een grommende motor — geluid draagt bij aan de "bommetje"-beleving.

Agressieve styling Opvallende velgen, spoilers, een lage rijhoogte of zelfs een stoer kleurenschema; ze zien eruit alsof ze klaar zijn voor een sprintje.

Onvoorspelbaar of ‘ondeugend’ rijgedrag Bestuurders van zulke auto’s willen er nog weleens fel mee door het verkeer zoeven — alsof ze een raket afschieten bij elk stoplicht.

(met dank aan Chat GPT)

De opdracht van deze week:
Zoek een auto waarvan jij vindt dat dit een "bommetje" is.

Criteria:
- Budget: max € 50.000
- Auto uit A-, B- of C-segment
- Geen cabriolets of als sportwagen in de markt gezette coupés (dus een Renault Megane Coupe wel, een Volkswagen Scirocco niet)
- Getunede bommetjes mogen ook meedoen
- Bouwjaar tot 2015
- Auto mag overal te koop staan
- Auto moet APK waardig zijn

Vaste spelregels:
- Links naar de advertenties en prijs zijn verplicht (vreemde valuta omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's per geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders is deze niet geldig. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te zijn.
- Een geplaatste stem mag niet meer gewijzigd worden.
- De winnaar moet vóór zaterdagmiddag 12.00 uur de nieuwe wedstrijd openen. Staat er op dat uur nog geen, dan gaat de eer naar nr. 2.
- Een deelnemer die zelf geen stemmen uitbrengt, kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.
- Bij het uitbrengen van een stem worden naam en inzending in de post vermeld. Dit vergemakkelijkt het stemmen tellen.
- Als er al een auto van een bepaald model van dezelfde generatie is ingezonden, kan er geen tweede ingezonden worden, die wordt afgekeurd.
- Bij de organisatie van een nieuwe wedstrijd blijf je van de vaste spelregels af. Eventuele uitzonderingen daarop vermeld je bij de criteria.

MarketingTurbo-blog-het-belang-van-humor-in-marketing-geen-bommetje-melkunie-peer-mascini.jpg


Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 799
800: Dubbel nul - SVF
801: Over de balk - Jp053
802: Met een witte blijf je zitten - Escher
803: Het zit van binnen - De Dude
804: Capiche? - Volt
805: Midlife crisis - zadelsnuiver
806: Hebbeding! - Rzasa
807: Wie het kleine niet eert - SVF
808: Zo lust ik hem wel! - D.E.N.N.I.S.
809: De Volkswagen Kever in al zijn verschijningen – 929V6
810: Gele koplampen! - SVF en 929V6
811: 2004 - j.ko
812: De rode driedeurs - j.ko
813: De grijze vierdeurs sedan - vers gemaaid gras
814: Viva Italia: zonder BMW met Skoda!
815: Special - rzasa
816: Lights Out - rzasa
817: De dichte neus - Jay DoubleYou
818: Eigen baas! - SVF
819: De verschoppeling! - Volt
820: Afscheid nemen bestaat niet! - Jp053
821: Het ronde achterlicht - Jp053
822: RWD - MCW
823: Het mag wat betekenen - vers gemaaid gras
824: Voetballer on a budget – SVF
825: Onbekende keigave kitcars - SVF
826: Daar zit muziek in! - 929V6
827: The Malaise Era -JP053
828: Overhang - Bobbeltje
829: Lempkes - SVF
830: Gered van de sloophamer - MCW
831: Te laat! - 929V6
832: Een stuk of 60 paarden - j.ko
833: Buitenbeentjes - JOtter
834: D-Segment - Jp053
835: Automuseum Born - Dave R1517
836: De broertjes - Pink Panther
837: Onbekend, onbemind of gewoon vergeten? - 929V6
838: La Promenade des Anglais, 1964 - Rudyke
839: Busje komt zo - Joel 1987
840: Stickeren! - Zonder BMW met Skoda
841: Cabriolet - SVF
842: Stellantis - MCW
843: From geek to god - Banpei
844: Onwaarschijnlijke sleepwagens - Bobbeltje
845: Matching Colours 3.0 – JL86
846: "Parallel" Import - SVF
847: Koekblik - rzasa
848: Wedge - Jeroen W
849: We gaan voor goud, sorry, ik bedoel bruin - Jp053
850: December - Jp053
851 Oud en nieuw - JosUnimog
852: Wheeler Dealer - Dave R1517
853: Plastic Fantastic - Jeroen W
854: De kleine coupé - rzasa
855: De politiewagen - Tina Trucker
856: De gemiddelde occasionprijs - 929V6
857: Autotrek - JosUnimog
858: Echte winterse dagen - Guus Leferink
859: Renault - JOtter
860: Tips voor het aanschaffen van goedkope brikken in 2025 – Edwin81
861: De P.C. Hoofttractor – JosUnimog
862: Back to basics – JosUnimog
863: BMW - Pink Panther
864: de jaren 60: Sex, drugs and rock 'n' roll - Edwin81
865: “Mark 1” - Jay DoubleYou
866: Van Life - 929V6
867: De comfort-coupé - JosUnimog
868: Oranje Boven - Edwin81
869: 1 liter - Rudyke
870: Plus 2 liter - rzasa & Tina Trucker (ex aequo)
871: Dameskapper - Joel 1987
872: De sedan - vers gemaaid gras
873: Weekend Warrior! - Volt
874: De vijfpitter - Jeroen W
875: Kei-cars? Keigaaf! - Tina Trucker
876: Het zit van binnen - rzasa
877: .. als het maar zwart is - Harry Cabrio
878: Het muurbloempje - Rudyke

Inzenden tot woensdag 16-07-2025 20:00 uur.
Stemmen tot vrijdag 18-07-2025 20:00 uur.

Peer%20Mascini%20had%20het%20nog%20zo%20gezegd%20geen%20bommetje
 
Renault Clio V6
€ 49.900

1920x1080.webp



@Rudyke kan je deze regel nog wat uitgebreider toelichten?

Geen cabriolets of als sportwagen in de markt gezette coupés (dus een Renault Megane Coupe wel, een Volkswagen Scirocco niet)
 
Laatst bewerkt:
Citroën Visa Trophée Group B 1982 (klik!)

Een van de eerste Groep B homologatiespecials waarvan er 200 exemplaren gemaakt zijn. Voorzien van een tot 100 pk gekieteld 1219 cc viercilindermotortje met twee dubbele Webers en enkele glasvezel carrosseriedelen en plexiglas ruiten om het gewicht terug te brengen naar minder dan 700 kg, wat het een ideaal gooi- en smijtautootje maakt voor bochtige bergweggetjes.

78630-1067284-car-20250711_170332-_mg_4045.jpg


78630-1067284-car-20250711_170336-_mg_4025.jpg


78630-1067284-car-20250711_171351-_mg_3998.jpg


78630-1067284-car-20250711_171349-_mg_4008.jpg


78630-1067284-car-20250711_170337-_mg_3986.jpg


€ 38.500,-
 
Renault Clio V6

1920x1080.webp



@Rudyke kan je deze regel nog wat uitgebreider toelichten?

Geen cabriolets of als sportwagen in de markt gezette coupés (dus een Renault Megane Coupe wel, een Volkswagen Scirocco niet)
De Clio voldoet, dat is in de basis een B-segmenter hatchback uiteindelijk. Je hebt een tijdje gehad dat een 3-deurs ineens een "coupe" werd, denk Opel Astra J, Renault Megane Coupe. Voor mij zijn dit 'gewoon' C-segmenters die voldoen. Ik begrijp dat de scheidslijn misschien dun is. Als ik vind dat een inzending er overheen gaat, dan zal ik dat aangeven.
 
Deze heb ik al eens eerder willen inzenden, maar toen paste hij toch niet zo goed bij de opdracht. Nu denk ik dat hij wel vol tot zijn recht komt. Wat een bommetje is dit. Dit exemplaar uit 2012 is er 1 van een gelimiteerde serie van 333 stuks.

€ 49.900

Supercars met grote motoren hebben zeker hun charme, maar als je puur kijkt naar rijplezier gaat er weinig boven een hot hatch. In deze categorie valt er genoeg te kiezen, maar een van de gaafste hot hatches uit het recente verleden is toch wel de Audi A1 Quattro. Het is niet de meest betaalbare hot hatch, maar je hebt wél wat bijzonders.

Hoewel de Audi A1 was bedoeld als Mini-rivaal kwam er in eerste instantie geen sportieve versie in de vorm van een S1 of RS1. Audi kwam in 2012 echter wel met iets anders op de proppen: de gelimiteerde Audi A1 quattro.

Bij special editions wordt nog wel eens vergeten wat ‘special’ betekent, maar de A1 quattro is daadwerkelijk speciaal. Zoals de naam al doet vermoeden kreeg de A1 voor de gelegenheid vierwielaandrijving (met haldex-koppeling), wat aardig bijzonder is in het B-segment.

Hetzelfde geldt voor het vermogen van 256 pk. Ter vergelijking: de Mini John Cooper Works GP uit 2012 (toch ook niet de minste) leverde 218 pk. De Audi A1 quattro was dus in één klap de koning van het B-segment.

Qua uiterlijk onderscheidt de A1 quattro zich onder meer met de spoiler, het zwarte gedeelte tussen de achterlichten en natuurlijk de übercoole witte velgen. Wit was overigens ook de enige kleur waarin de auto geleverd is.

Van de Audi A1 quattro zijn slechts 333 stuks gebouwd, waarvan er 10 op Nederlands kenteken staan. Eentje daarvan werd in mei 2023 geveild via Collecting Cars en staat momenteel (opnieuw) te koop. Het betreft een volledig origineel exemplaar (waarom zou je er ook wat aan veranderen?) met iets meer dan 53.000 km op de teller.

audi-a1-quattro-2-0-tfsi-limited-1-of-333-navi-keyless-18-leer.jpg


audi-a1-quattro-2-0-tfsi-limited-1-of-333-navi-keyless-18-leer.jpg


audi-a1-quattro-2-0-tfsi-limited-1-of-333-navi-keyless-18-leer.jpg

audi-a1-quattro-2-0-tfsi-limited-1-of-333-navi-keyless-18-leer.jpg
 
Klein, licht, uit de jaren '80 en een vergeten merk:

Innocenti Mini De Tomaso
Te koop in Mantova (Italië) voor € 13.000, maar de prijs is onderhandelbaar.
Dit model uit 1985 is voorzien van een 1 liter grote 3 cilinder Daihatsu turbo motor met 72 pk.
Dat is niet echt veel (destijds wel) maar vergeet niet dat deze auto rond de 710 kg woog.

1920x1080.webp

1920x1080.webp

1920x1080.webp

1920x1080.webp

1920x1080.webp
 
Laatst bewerkt:

Opel Corsa 1.6 Turbo OPC​

Prijs: € 13.450
Kilometerstand: 133.141 km
Bouwjaar: 1 november 2015
Apk-keuring: 23 juli 2026

Wat vertelt de aanbieder over deze auto?​


Deze Opel Corsa 1.6 OPC is niet alleen snel, maar ook stijlvol en in uitstekende staat.
Krachtige 1.6 Turbo motor – pittig, direct en super leuk om te rijden

  • Motorinhoud: 1598 cc
  • Aantal cilinders: 4
  • Vermogen: 152 kW / 207pk
  • Ledig gewicht: 1203 kg
  • Aantal zitplaatsen: 5
  • Verbruik: 7.5 l/100 km
  • BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
  • Aantal sleutels: 2
Pakket: Leer pakket

  • Lederen bekleding
  • Lederen sportstoelen
  • Voorstoelen verwarmd
Comfort

  • Boordcomputer
  • Cruise control
  • Regensensor
Exterieur

  • Achterspoiler
  • Bi-xenon koplampen
  • Brilliant kleur
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Centrale vergrendeling met afstandsbediening
  • Dimlichten automatisch
  • Koplampen adaptief
  • Koplampreiniging
  • LED dagrijverlichting
  • Lichtmetalen velgen 18"
  • Parkeersensor voor en achter
  • Side-skirts
  • Sportonderstel
Infotainment

  • Audioinstallatie met CD-speler
  • Multimedia-voorbereiding
  • Radio
  • Smartphone integratie
  • Stuur multifunctioneel
Interieur

  • Achterbank in delen neerklapbaar
  • Airco (automatisch)
  • Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
  • Binnenspiegel automatisch dimmend
  • Electronic climate control
  • Elektrische ramen voor
  • Lederen sportstoelen
  • Passagiersstoel in hoogte verstelbaar
  • Sportstoelen
  • Sportstuur
  • Stuur leder
  • Stuur verstelbaar
Milieu

  • Start/stop systeem
Overige

  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti doorSlip Regeling
  • Bestuurdersairbag
  • Bluetooth
  • Elektronisch Stabiliteits Programma
  • Hoofd airbag(s) achter
  • Hoofd airbag(s) voor
  • Passagiersairbag
  • Sportstuur leder
  • Zij airbag(s) voor
Veiligheid

  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Alarmsysteem
  • Bandenspanningscontrolesysteem
  • Hill hold functie
0-ab8f83e0eab92dd557fe51c16556d2be.jpg

0-7b98f65d0925cbf855142a19ac177bc8.jpg

0-518fe2fb2f675a96e95c7cb04afc2987.jpg

0-5bc26e5590a297726fb3f25ad33aef09.jpg

0-fd458b880f5f1074e994bffaf18202ff.jpg


De advertentie
 
1996 VW Golf VR6 2.9 Syncro
€34.890

Dit was toch wel de ultieme jongensdroom voor mij, de Golf VR6 en dan in overtreffende trap; de 2.9 Syncro met 190 pk, allicht handgeschakeld. Op enkele subtiele details na bijna niet te onderscheiden van de 1.4i waar je oma boodschappen mee deed, maar dan met een topsnelheid van zowat 240 kilometer per uur. Dit exemplaar heeft ook nog eens alle beschikbare opties zoals leder, climatronic en een glazen schuifdak en is uitgevoerd in de begeerde kleur Dragongreen metallic.










 
Laatst bewerkt:
De omschrijving van 'bommetje' lijkt wel bedoeld om deze auto te beschrijven:

PEUGEOT 205 GTI 1.9 GRIFFE
Bouwjaar 1991
159.000 km

€ 33.000
Hier te koop

De 205 GTI behoeft denk ik geen introductie. De Griffe is een speciale gelimiteerde uitvoering met alle denkbare opties in een heel herkenbare kleur, Vert Fluorite. Leren bekleding met groen stiksel is standaard. Er zijn weinig van gemaakt. Een oud-collega van mij had er één.

c9ce0b7fa0b437980e58b821c28546bb170b7845.jpg
c5313b98c8e008eb83bf268751c4f90a89f81666.jpg
2e018a0074c52dda9896d8df653211d102f68526.jpg

Helaas geen foto's van het interieur. Maar het was al lastig genoeg om een Griffe te koop te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Seat is altijd de sportieve tak van het Volkswagen-concern geweest. Zeker in de jaren 90 werd dat kracht bij gezet, met een Ibiza Cup op de circuits en daarvan afgeleide straatversies met het Cupra-label (cupracing). Inmiddels is Cupra verworden tot een DS-achtige verkwanseling van merkwaarden, maar hier hebben we nog een echte te pakken. Compleet in de zeer opvallende en kenmerkende giftig neongroene kleur, witte wielen en grote Cupra-stickers op de flanken. Met 150 pk had je C-segment GTI-vermogen in een B-segmenter zitten. Een bommetje bij uitstek!

Seat Ibiza 2.0i 16v GTi Cupra
1997 - 98.000 km - € 8.900,-


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


Te koop in Rubi, Spanje
 
Laatst bewerkt:
Verzoekje tot verlenging van mijn reservering buiten de reguliere tijd. Ik denk namelijk niet dat ik vandaag nog de tijd heb om hem uit te werken. :confused:
 

NISSAN MARCH SUPER TURBO​

1991 - 150.000km - € 8.060

Hier bekend als Micra, maar hier nooit in deze uitvoering geleverd.
930cc motor, 110pk door toepassing van een compressor en turbo.
Gewicht: 770kg.

Van de officiële Nissan Heritage site:

The first-generation March released in 1982 was a compact car based on an original styling layout draft by Italdesign led by Giorgetto Giugiaro from Italy, the maestro of car design. The lifespan of the product was unusually long at around 10 years, and additional releases were made from time to time, like the Canvas Top, the Turbo, and the 5-door car.

The Super Turbo here is the road car version of the March R rally car and in consideration of participation in competition, its displacement has been daringly shrunk to 930cc from a normal 987cc to keep it in the 1.6l class even if a turbo coefficient of 1.4 is applied. Also, it is equipped with a supercharger and a turbocharger with differing characteristics, and is set up to achieve high output from low to high revolution. This March Super Turbo was the only commercially available car in Japan to have this kind of twin charging engine.


1751195795686120933fbf4_1.jpeg


Als je hierachter staat, denk je, petjes auto met spoilertje en dubbel uitlaatsierstuk.

1751195795686120934cfd4_4.jpeg

17511957956861209352cc0_6.jpeg

175119579568612093585f9_8.jpeg

175119579568612093805fe_23.jpeg


Hier te koop
 
Laatst bewerkt:
Deze voldoet aan alle gestelde criteria, maar hoe verzin je het om een Lupo te voorzien van 310pk??
Als dat geen bommetje is?

Volkswagen Lupo B&B 1.8T RS

68101937-dcbd-43d5-8b4a-94ba5fdc3ce1


ffb189be-5eb7-439c-b239-764b377b9f76


d5151279-7df5-49c5-88ce-49c52bf9ce99


39c22002-7f5e-435c-8899-b3fb40551291


81bfe854-9f5f-4784-8e09-0d4ece514695


Prijs € 13.500,00
Bouwjaar 1999
Kilometerstand 40.000km

  • B&B Lupo 1.8T RS eingetragen 228kW/310PS
  • Spezialzylinderkopf
  • KKK Turbolader KO4
  • 2 Spezial Ladeluftkühler
  • geänderter Abgaskrümmer
  • Sportabgasanlage mit Rennsportkatalysator
  • Recaro Sportsitze Pole Position
  • Wiechers Überrollkäfig
  • geänderte Bremsanlage 304x32
  • alles im Fahrzeugschein eingetragen
 
Laatst bewerkt:
Snel bestel

Ford Escort rs turbo S1 MK3 Kombi

Bouwjaar: 05/1985; Kilometerstand: 150.000 km; Vermogen: 97 kW (132 PS)(op circa 900 kg); Prijs: € 32.000

Ein absolutes Highlight. Ein Escort Kombi, 3 türig mit kompletten rs turbo Umbau. Und das ganze mit H-Kennzeichen da der Umbau in der 10 Jahresfrist erfolgte.

Top restauriert und lackiert.
Bei den Verbreiterungen handelt es sich um top Nachbauten die, die Firma MOTOMOBIL hat anfertigen lassen. Dies war der letzte Produzierte Satz, und den hab ich bekommen ;-)
Die original rs turbo Türverkleidungen und die Rücksitzbank werden noch eingebaut.

Der Motor ist ebenfalls komplett überholt.

Ein echtes Schmukstück für Liebhaber.

17ec7358-2160-465d-a8a2-eb4dbc666787
7ba464ed-c375-4e61-9e20-cda1c81926b6
b2028c88-e405-4cf9-b313-6d54622907df
64e70d68-f950-4f77-bbc3-b451ac5f8c86
5237e495-a7a9-41ee-94b7-7299d4ee49d9
 
Voor een project is het een kwestie van zoeken naar een geschikte donor-GTI, een goede monteur en een fijne ruimte, een Fox kost geen dr*l meer tegenwoordig.
 
Datzelfde kanaal heeft pas geleden een video geüpload, waarin hij een R32 uit een Audi in een Caddy monteert. Dat ding is net zo gestoord.
 
The Daddy:

Honda Civic Type R

Price(USD): $27500
1998
Approx 142,000 kms
Finding EK9s with nice front seats are difficult to find these days, also completely OEM examples.
This does have some minor improved upgrades and the seats are really nice condition too.
OEM wheels wrwapped in Proxes R1R tires.
Option fog lights
Aftermarket aluminium radiator
Aftermarket steering wheel
Aftermarket rear strut brace
Blitz coilovers
Aftermarket exhaust
Comes with record books
civic-type-r-ek9-sale.jpg

civic-type-r-ek9-sale.jpg

civic-type-r-ek9-sale.jpg
 
Een bommetje die normaal gesproken al over 177 pk beschikt, maar dit exemplaar heeft met dank aan de klappenauspuff 200 pk.

Uit de duitstalige advertentie:

Dit is een zeldzame auto die echt goed rijdt. (240 km/u, een harde begrenzer op 7400, knalt uit de uitlaat en maakt ongelooflijk veel lawaai als hij open is). Je kunt er ook normaal mee rijden met de flapbediening, want hij heeft een flapuitlaatsysteem. De auto is al uitgebreid aangepast: - Uitlaatsysteem op maat gemaakt voor de auto met een ventilatorspruitstuk, metalen katalysator en 3-inch uitlaat + flap op de einddemper (geregistreerd!!!) - K&N luchtfilter - Grote intercooler - Forge wastegate - Sachs versterkte koppeling - Turbodrukmeter, spruitstuk en olietemperatuurmeter.

bouwjaar: 2005
prijs: € 3.990,--

Smart ForFour Brabus
a18940dd-5044-45f9-94eb-b267799145ed

4f3e5b1a-30ca-4c47-bafd-6fba081f3eb5

4245a0ed-78a0-4df0-b3cc-e7df4fe5e40e

c51040c2-c103-4af6-a29d-556f546e6ef5

18df1a98-50d1-4b87-86e8-c41d9f5b5eb2
 
Laatst bewerkt:
In mijn zoektocht naar een origineel "bommeTJE", viel mijn oog op dit normaliter muurbloempje. De 'af-fabriek' versie van de Toyota Starlet Glanza V had een 1.3-liter motor met 135 pk op een wagengewicht van amper 850kg. Dit exemplaar is, gemeten (zie laatste foto), gekieteld tot zelfs 343pk. Als dat geen "bommeTJE" is!

Toyota Starlet 1998 GLANZA V (343pk)

€ 14.000 - 3.000 km - 11/1998​


315250260_4f_b.jpg


315250260_4y_b.jpg

315250260_4l_b.jpg

315250260_4G_b.jpg


315250260_4W_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
FIAT UNO TURBO i.e.

Een écht bommetje: klein, licht, handgeschakeld en een turbo. Alle ingrediënten zijn aanwezig in dit stoere karretje.

Turbo’ is hét toverwoord van de jaren 80 en als je een sportief topmodel met turbomotor hebt, tel je als merk pas écht mee. Zo komt Fiat met de Uno Turbo, een lekker sportief aangeklede hot hatch. Dit bommetje laat zelfs de Porsche 944 zijn hoekige achterlichten zien!
Bron : autoweek

link naar advertentie
Km stand : 2.050
Bouwjaar: 1986
Vermogen: 105 pk
Gewicht: 838 kg
0 tot 100 : 8.3 sec.
Top: 200 km/u
Vraagprijs: 32.500 e


f78ffa38-fe4a-4095-8e77-112624dae37f


c3f63d27-47b4-49bd-8f14-4322712b7837


82402da4-be7c-44d7-84b2-c6406c482c0b


e5e1e1b8-3cc8-4218-8397-859ffced6e76


2bc5a58e-5337-48d2-ba18-94440ac4e840
 
Hoe zeldzaam ook, al bij al was de 306 Rallye wat mij betreft qua looks toch wat te braaf. En rood is ook al zoveel ingezonden. Dus ik kies bij nader inzien toch voor een andere inzending. Al was het alleen maar vanwege die onderlip. Inmiddels ook behoorlijk zeldzaam:

ROVER 200 BRM LE

Prijs: € 5.995,00
Jaar: 1999
Kilometerstand: 74.500

IMG_5931-scaled.jpeg


Deze gelimiteerde editie Rover 200 BRM LE is nummer 389 van de 1115 exemplaren die op de markt worden gebracht. Hij is uitgevoerd in Brooklands Green met zilveren accenten en de iconische oranje grille. Dit is een auto waar geen misverstand over kan bestaan.

IMG_5922-scaled.jpeg


Het interieur is rijkelijk voorzien van rood gestikt leer en geribbelde aluminium bedieningselementen. Bij de bouw van deze speciale editie van de Rover zijn kosten noch moeite gespaard. Dat blijkt wel uit het hoge kwaliteitsniveau van het interieur, dat na 24 jaar nog steeds in verbluffende staat verkeert.

IMG_5924-scaled.jpeg


De Rover K-serie 1.8 VVC-motor levert 143 pk en loopt geweldig, ook al is de cilinderkoppakking vervangen door de verbeterde pakkingset. Omdat het de BRM-editie betreft, is hij voorzien van de verbeterde PG1-versnellingsbak met een verbazingwekkend effectief sperdifferentieel.

IMG_5939-scaled.jpeg


De onderhoudshistorie van deze auto laat zien dat de auto altijd goed is onderhouden, ongeacht de kosten. Er zijn tal van facturen, eerdere APK's en uitgevoerde onderhoudsbeurten. Deze auto ondergaat een volledige onderhoudsbeurt en inspectie in onze werkplaats voordat hij wordt verkocht. Zo kunt u erop vertrouwen dat de auto klaar is voor uw volgende avontuur.

IMG_5934-scaled.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik ga voor deze ontzettend gave Renault 5 GT Turbo

1988 Renault 5 GT Turbo
34.966km
EUR 29.950,-

renault-5-gt-turbo.jpg


renault-5-gt-turbo.jpg


renault-5-gt-turbo.jpg


Zweeds geïmporteerde Renault 5 GT Turbo in prima staat. Anno 2024 toch best een unieke auto te noemen! De kilometerteller verraadt een schamele 35 duizend kilometer maar daar moeten we 114.000 bij tellen vanwege een gedocumenteerde tellerwissel in 1999. Aan de staat van de auto, het interieur en de motorruimte te oordelen klopt dit aan alle kanten. Sowieso is deze R5 GT Turbo prima van onderhoudshistorie voorzien; hij is van nieuw tot nu prima te volgen in de aanwezige boekjes en facturen. Rijden met de R5 is een feest; het doet je herinneren aan hoe snel de GT Turbo destijds was. Maar ook nu nog komt het ding verbluffend goed van zijn plaats in vergelijking tot het overige verkeer. Dat is op zich niet gek want deze hothatch weegt rond de 800 kilo. Onderweg oogst je opgestoken duimen en jaloerse blikken. Dat begrijpen we. Technisch hebben we kosten noch moeite gespaard om de auto in originele - top - conditie te brengen. De aanwezige gebruikssporen hebben we grotendeels ongedaan gemaakt, met dank aan de lepeldeuker en de spuiter, die enkele delen van de kunststof bodykit onder handen nam.

renault-5-gt-turbo.jpg


renault-5-gt-turbo.jpg
 
6 cilinders, achterwielaandrijving en toch compact?
Ik presenteer de

BMW 1M 3.0 (E82)
Ook nog een zesbak en 340 pk. Dit exemplaar is uit 2011, heeft 138.000 km gereden en kost € 47.950

bmw-1-serie-coupe-1m-3-0-e82-138-000km-perfect-condition-full-documentation.jpg

bmw-1-serie-coupe-1m-3-0-e82-138-000km-perfect-condition-full-documentation.jpg

bmw-1-serie-coupe-1m-3-0-e82-138-000km-perfect-condition-full-documentation.jpg

bmw-1-serie-coupe-1m-3-0-e82-138-000km-perfect-condition-full-documentation.jpg

bmw-1-serie-coupe-1m-3-0-e82-138-000km-perfect-condition-full-documentation.jpg
@Jeroen W: Deze auto wordt geadverteerd en is ook door BMW zelf in de markt gezet als 2-deurs coupé (naast een 3- en 5-deurs hatchback 1-serie) en kan ik dus niet goedkeuren.
 
Laatst bewerkt:
Voor degene die nog broeden op een inzending of aan hun inzending twijfelen, je hebt nog 23 uur om iets in te sturen, aan te passen, of verder uit te werken.
 
Hierbij mijn eigen inzending:

Opel Kadett GSI 2.0 16V Mattig No.15

€ 35.000
85.423 km
07/1990

Wat de verkoper er zelf over zegt:

Extreem zeldzame Opel Kadett GSI 2.0 16V Mattig, nummer 15 van de 19 (zoals bekend) geleverd. Uiterst zorgvuldig en smaakvol gerestaureerd. Een unieke klassieker wat in de jaren 90 al zeldzaam was. Dit is de kans om een prachtig exemplaar te bemachtigen en wat tevens een leuke belegging is.
De Duitse firma Mattig is tevens bekend van de beroemde film Manta Manta! Die ook voorzien is van de Mattig extreem breedbouw set.

Prijs is op aanvraag voor de echte liefhebber, contacteer ons gerust voor al uw vragen.

Het betreft een rijklare auto met Nederlands kenteken, bij verkoop wordt de auto voorzien van nieuwe APK.

Wat belangrijke highlites:
- Stuurbekrachtiging
- Custom made stuur icm de originele 16V stuur
- Custom made ophanging (instelbaar) achter.
- Elektrische ramen
- Elektrsche spiegels
- Digitaal GSI 16V cockpit
- RVS uitlaat (Mattig)
- Koplampen (Mattig)
- Motorkap luchtinlaten (Mattig)
- Uitbouw rondom (Mattig)
- Velgen breed gesmeed met afwerkplaat (Mattig)
- Extreem spoiler achter (Mattig)
- Zwarte hemel bekleding
- Recaro OPC interieur met stoel in hoogte verstelbaar

Voorzien van de originele Opel Kadett GSI radio met de originele 4 speakers en onaangetaste hoedenplank.

1920x1080.webp

1920x1080.webp

1920x1080.webp

1920x1080.webp

1920x1080.webp
 
Toyota Starlet P7 2.0L Turbo 349PK

Bommetje moet mijn inziens iets zijn wat je niet verwacht en is dit het perfecte voorbeeld van.
Wie bedenkt er nu om dit te gaan doen met een Starlet echt fantastisch.

1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


Toyota Starlet 1.3 XL​

Prijs € 9.999
Kilometerstand 222.522 km
Transmissie Handgeschakeld
Bouwjaar 07/1987
Brandstof Benzine
Vermogen kW (PK) 257 kW (349 PK)
Type verkoper Particulier
Advertentie

Beschrijving

Ben je op zoek naar iets unieks? Iets dat op het eerste gezicht braaf lijkt, maar je compleet verrast zodra je het gaspedaal aanraakt? Dan is deze Toyota Starlet 1.3XL met een 2.0L turbo motor precies wat je zoekt!

Specificaties & aanpassingen:
Motor is een 3S-GE Beams Blacktop blok met turbo
Deze is opnieuw gebouwd toen de teller op 221.000 km stond.
Het blok heeft zijn eerste oliebeurt gehad en geen bijzonderheden daarbij.
Verder moet die wel nog naar een tuner om het helemaal goed af te stellen rijdt nu op een veilige tune blok is gebouwd voor ongeveer 600pk!
het onderstel en de aandrijflijn is van een celica gt-four.

Originele Starlet body
Interieur grotendeels origineel

Waarom deze Starlet?
Deze Starlet ziet eruit als een nette, klassieke hatchback, maar schijn bedriegt. Onder de kap ligt een krachtige 2.0 turbo motor die zorgt voor serieus rijplezier. Deze auto is perfect voor de liefhebber of hobbyist die op zoek is naar iets bijzonders. Ideaal als basis voor een leuke projectauto.

Pluspunten:
Betrouwbare motor en goed onderhouden
Verrassend snel dankzij het lage gewicht
Uniek en zeldzaam
Geen driftkanon maar een gecontroleerde krachtpatser
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zometeen een afspraak. Ga het OER om 20.00u niet gelijk kunnen opmaken. Als iemand dit wil overnemen, dan graag. Mocht dat niet lukken, zal ik het later vanavond zelf doen.
 
Terug
Bovenaan