Occasionwedstrijd #869: 1 liter / RUDYKE WINT (PINK PANTHER MAG DE VOLGENDE ORGANISEREN)

Edwin81

Wegverkenner
autoweek-occasion-wedstrijd.jpg


Welkom bij Occasionwedstrijd #869: 1 liter

Liet ik jullie de vorige keer nog op zoek gaan naar de ultieme P.C. Hoofttractor. Deze keer houden we het een stuk bescheidener. We gaan namelijk op zoek naar de leukste 1 liter!

Tegenwoordig zie je ze steeds meer en ook in steeds grotere auto’s vanwege de downsize-trend, maar ook vroeger waren ze er al. De auto’s met een 1 liter motor. Toen vaak nog gewoon ongeblazen en meestal in een auto met een niet te hoog leeggewicht. Nu vaak met turbo ondersteuning en in steeds grotere en steeds zwaardere auto’s, waarbij je op het gebied van je acceleratie of trekkracht vaak inlevert.

hyundai-i10-1-0-comfort-euro-3253-korting-euro-239-private-lease-actie-airco-apple-carplay-android-a.jpg


De opdracht van deze week:
Zoek de leukste “1.0 liter”.

Criteria:
- Bouwjaar: 1950 t/m 2020
- Cilinderinhoud tussen de 951cc en 1049cc (afgerond 1,0 liter)
- Budget: onbeperkt
- Mag overal te koop staan

Vaste spelregels:
- Links naar de advertenties en prijs zijn verplicht (vreemde valuta omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's per geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders is deze niet geldig. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te zijn.
- Een geplaatste stem mag niet meer gewijzigd worden.
- De winnaar moet vóór zaterdagmiddag 12.00 uur de nieuwe wedstrijd openen. Staat er op dat uur nog geen, dan gaat de eer naar nr. 2.
- Een deelnemer die zelf geen stemmen uitbrengt, kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.
- Als er al een auto van een bepaald model van dezelfde generatie is ingezonden, kan er geen tweede ingezonden worden, die wordt afgekeurd.
- Bij de organisatie van een nieuwe wedstrijd blijf je van de vaste spelregels af. Eventuele uitzonderingen daarop vermeld je bij de criteria.

ford-focus-wagon-1-0-ecoboost-hybrid-st-line-x-1500-korting-voorraad-op-op-direct-rijden.jpg

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 799
800: Dubbel nul - SVF
801: Over de balk - Jp053
802: Met een witte blijf je zitten - Escher
803: Het zit van binnen - De Dude
804: Capiche? - Volt
805: Midlife crisis - zadelsnuiver
806: Hebbeding! - Rzasa
807: Wie het kleine niet eert - SVF
808: Zo lust ik hem wel! - D.E.N.N.I.S.
809: De Volkswagen Kever in al zijn verschijningen – 929V6
810: Gele koplampen! - SVF en 929V6
811: 2004 - j.ko
812: De rode driedeurs - j.ko
813: De grijze vierdeurs sedan - vers gemaaid gras
814: Viva Italia: zonder BMW met Skoda!
815: Special - rzasa
816: Lights Out - rzasa
817: De dichte neus - Jay DoubleYou
818: Eigen baas! - SVF
819: De verschoppeling! - Volt
820: Afscheid nemen bestaat niet! - Jp053
821: Het ronde achterlicht - Jp053
822: RWD - MCW
823: Het mag wat betekenen - vers gemaaid gras
824: Voetballer on a budget – SVF
825: Onbekende keigave kitcars - SVF
826: Daar zit muziek in! - 929V6
827: The Malaise Era -JP053
828: Overhang - Bobbeltje
829: Lempkes - SVF
830: Gered van de sloophamer - MCW
831: Te laat! - 929V6
832: Een stuk of 60 paarden - j.ko
833: Buitenbeentjes - JOtter
834: D-Segment - Jp053
835: Automuseum Born - Dave R1517
836: De broertjes - Pink Panther
837: Onbekend, onbemind of gewoon vergeten? - 929V6
838: La Promenade des Anglais, 1964 - Rudyke
839: Busje komt zo - Joel 1987
840: Stickeren! - Zonder BMW met Skoda
841: Cabriolet - SVF
842: Stellantis - MCW
843: From geek to god - Banpei
844: Onwaarschijnlijke sleepwagens - Bobbeltje
845: Matching Colours 3.0 – JL86
846: "Parallel" Import - SVF
847: Koekblik - rzasa
848: Wedge - Jeroen W
849: We gaan voor goud, sorry, ik bedoel bruin - Jp053
850: December - Jp053
851 Oud en nieuw - JosUnimog
852: Wheeler Dealer - Dave R1517
853: Plastic Fantastic - Jeroen W
854: De kleine coupé - rzasa
855: De politiewagen - Tina Trucker
856: De gemiddelde occasionprijs - 929V6
857: Autotrek - JosUnimog
858: Echte winterse dagen - Guus Leferink
859: Renault - JOtter
860: Tips voor het aanschaffen van goedkope brikken in 2025 – Edwin81
861: De P.C. Hoofttractor – JosUnimog
862: Back to basics – JosUnimog
863: BMW - Pink Panther
864: de jaren 60: Sex, drugs and rock 'n' roll - Edwin81
865: “Mark 1” - Jay DoubleYou
866: Van Life - 929V6
867: De comfort-coupé - JosUnimog
868: Oranje Boven - Edwin81


Inzenden tot woensdag 07-05-2025 20:00 uur.
Stemmen tot vrijdag 09-05-2025 20:00 uur.

Veel succes!
 
De sportwagen met 992 cm3 midden-motor uit Oost-Duitsland.

Onder leiding van coureur Heinz Melkus wist een team een sportwagen te bouwen met onderdelen van o.a.:
- Wartburg 353
- Skoda 1000 MB
- Polski Fiat 125p

Het vermogen van de Warburg driecilinder tweetakt benzinemotor werd verhoogd van de standaard 50pk naar 70pk.
Met enkele eenvoudige ingrepen kon het vermogen verder naar 85 pk worden gebracht door het luchtfiltersysteem te demonteren en de demper te vervangen door een meegeleverde doorvoerbuis. Deze rode RS 1000 heeft de 85pk motor en is in 1982 op kenteken gezet. In totaal zijn er van 1969 tot en met 1979 101 exemplaren gebouwd in de fabriek in Dresden.

de21fb19-7e3e-458a-b54e-5b03c3aa6e4c

7906c399-f211-48ea-b4a8-a94983b25581

71769c01-005e-4892-a50b-e78d45d290f7

b615202f-5219-4e3e-af09-3a644061cbeb

11563636-0752-4a0d-b25e-287577a7be5b
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste autotje, way back in 1997. Net 18 jaar, net mijn rijbewijs. En vastberaden om van mijn spaargeld een Mazda 323F BG (1989-1994) te kopen. Maar wat waren die eigenlijk nog duur, zo bleek tijdens het rondje door de regio. Waarbij ik na het bekijken van weer een (te) dure Mazda 323F bij een lokale dealer een paar dorpen verderop, ook nog maar even de autoshow aldaar in de sporthal meepakte, waar die dealer dan weer net niet aan deelnam. Veel auto's zullen er nooit gestaan hebben, dat weet ik eigenlijk niet meer (maar zo veel gaan er niet in een sporthal, lijkt me). Maar daar stond hij wel op mij te wachten, mijn eerste auto. Geen Mazda 323F, maar een Daihatsu Charade GTti. Niet in het wit. zoals deze, maar in het zwart. Met dat machtige 1.0 liter turbo blok met zo'n 100pk. En dat op een wagengewicht van een kleine 800 kilo. Dat wilde wel vooruit. De auto stond daar te pronken inclusief de tijdscorrecte 'foute' after market velgen en zelfs met een heuse, al net zo foute, "simmerstyle" sticker op de achterruit (dat zag je toen wel meer). Met terugwerkende kracht een iconische en geliefde auto van een merk wat in Europa (nagenoeg) is verdwenen. Des te fijner dat ik dit exemplaar heb weten te vinden. Want ze worden schaarser. En het aanbod wat momenteel verder nog te koop staat is of 'opknapper' of redelijk 'verprutst' om het sportiever te maken. Dit lijkt zo op de foto's een behoorlijk net en onverprutst exemplaar. Dat indachtig vind ik de vraagprijs persoonlijk nog alleszins meevallen (hoewel deze anno 2025 in euro's nu 1,5x zo hoog ligt als wat ik destijds in 1996 in guldens voor mijn exemplaar betaalde). Ik schreef er hier al eens eerder over

1988 | Daihatsu Charade GTti

€ 10.900
1988
98.000 km
Cilinderinhoud 993 cm³

vehicle_ad_standard_image_8f0bb93c06449ae665ac1a8a0b363cfb.jpg

vehicle_ad_standard_image_653f6b495e0eb39760d94fcb775b5d07.jpg

vehicle_ad_standard_image_0981d2969f41185d7a65d93f20377294.jpg

vehicle_ad_standard_image_46854a163081337537ea0bc6ac62361d.jpg

vehicle_ad_standard_image_77ec7b826293f9d1a2912a59ba7d48eb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Abarth Fiat 1000 GT Bialbero

1962 - 982cc - € 269.900


vehicle_ad_standard_image_83eafe06fa1acbe9386f77e09a8da897.jpg


Een zeer bijzondere auto, gebouwd door een wellicht nog veel bijzondere carrosserie bouwer:

Carrozzeria Sibona-Basano​

Deze fabrikant, die slechts 5 jaar heeft bestaan, is voor vele een onbekende. Van Bertone, Chia, Pininfarina, etc. heeft iedereen (op dit platform) wel eens gehoord. Dit bedrijf is veel minder bekend. Toch heeft men in 5 jaar 17 verschillende carrosserieën gebouwd, deels voor de autosport, diverse prototypes voor fabrikanten, maar deels ook producten die een eigen ontwerp waren. Men bouwde op: Abarth, AC Cars, Bizzarrini, Fiat, Ghia, Glas, NSU, Simca en Studebaker platforms.

Een belangrijk verschil met de bekende carrosserie bouwers was de toepassing van kunststof, glasvezel versterkt polyester.

Veel informatie hier, wel Duitstalig.

vehicle_ad_standard_image_0300f481e66bd21d88b728055eb20ef2.jpg

vehicle_ad_standard_image_a1a302281bd215f756ff1b0685e05053.jpg

vehicle_ad_standard_image_7574e3ae6761a3c42e85b7236e47ca19.jpg


In de basis is dit de motor uit de Fiat 600.
Deze is door Abarth opgeboord, voorzien van een andere cilinderkop met dubbele nokkenas en natuurlijk aangepaste carburateurs en uitlaat.
Het resultaat: 91pk, bijna 100 per liter! Zonder turbo, electronica, moderne brandstoffen en andere moderne ontwikkelingen.

vehicle_ad_standard_image_4e1cc539e18301aea55c614478328a46.jpg

Hier te koop
 
Laatst bewerkt:
Jammer, de enige Datsun 100A die te koop staat heeft een engine swap gehad en is nu dus een 1200...
Dan maar wat anders opzoeken.
 
Merendeels waardeloze foto's maar deze is te leuk en te zeldzaam om niet in te zenden. Net niet crisis genoeg voor kunstleren bekleding en ronde koplampen met duplo's, maar wel het korte klepje. De 1.0 is niet op de thuismarkt geleverd en daardoor moeilijk te vinden voor zover er al exemplaren van bewaard zijn.

Opel Kadett 1.0S 1981 (klik!)

1280x960.webp


1280x960.webp


1280x960.webp

1280x960.webp


1280x960.webp


993 cc, 50 pk

€ 3.000,-
 
Eigenlijk ben ik best fan van het Citybug-trio, maar die heb ik al redelijk vaak ingezonden. Dit is ook leuk…
1920x1080.webp

1981 Suzuki SC
10.504 km - 37 kW (50 PK) - € 13.950
1920x1080.webp

1920x1080.webp
1920x1080.webp

1920x1080.webp
 
Laatst bewerkt:
Wow wat een plaatje is dit.

Citroën GS GSpécial

Vraagprijs: € 16.990
KM-stand: 58470
Motorinhoud: 1015
kW: 40 | pk: 54
1e registratie: 1976-07

GSpécial

De Spécial is voor leken dikwijls verwarrend. Waar men iets extra’s verwacht, is het juist andersom: een uitgeklede variant, of, wat minder negatief, een basisversie. Waarbij het overigens niet al te moeilijk is de wagen te “upgraden”, omdat alle stekkers, aansluitpunten en dergelijke reeds zijn voorbereid.

De GSpécial – let op de schrijfwijze – wordt in januari 1974 geïntroduceerd, als verlate opvolger van de 1015 Confort. De Spécial is tevens het enige model dat – als GS èn GSA – alle beschikbare motorinhouden heeft gehad. Pas in modeljaar 1980 wordt de spelling veranderd in GS Spécial; daarna wordt het GSA Spécial.
Als GSA is de Spécial gedurende de modeljaren 1982 en 1983 niet het basismodel: hij wordt dan nog voorafgegaan door de GSA, het enige model met een 1130 motor. Blijkbaar is er nog altijd vraag naar dit motortype, vanwege de fiscale voordelen. De term Spécial is ook terug te vinden op 2CV’s en DS-sen. Sinds het uit de productie nemen van de 2CV is de term Spécial bij Citroën niet meer in gebruik.

De motor varianten waarmee de GSpécial uitgerust is geweest zijn het motor type 1 t/m motor type 5.

fdc9cdbd-a684-44ca-aced-f9185f53332b


8421c43b-108d-4e6a-9149-c0dac3f68482


58374079-812a-4de2-95da-a121d177ee46


540ac2ec-be1f-47a5-9216-80530c4d9c68


6a70d31c-c6fc-4d4a-be9f-dfc1f2416cb5


Volgens de verkoper:

De Citroën GS ("Grande Série"), later GSA , is een automodel van de Franse autofabrikant Citroën, waarvan er tussen najaar 1970 en medio 1986 2,5 miljoen zijn geproduceerd. Het merendeel rolde van de productielijn in de fabriek in Rennes. De GS werd in 1971 verkozen tot Auto van het Jaar. Met de GS verkleinde Citroën de tot dan toe grote kloof tussen de verschillende kleine automodellen (Ami 8, 2CV, Dyane) en het luxe model DS. Hoewel de GS tot de lagere middenklasse behoort, onderscheidde hij zich van andere auto's in deze klasse door zijn relatief geavanceerde techniek en een navenant hogere verkoopprijs.

De GS had voorwielaandrijving en viercilinder luchtgekoelde boxermotoren. Het hydraulische systeem, de hydropneumatiek, was in vereenvoudigde vorm afgeleid van het grotere zustermodel, de Citroën DS; de GS had bijvoorbeeld geen stuurbekrachtiging. De carrosserie, die voor die tijd aerodynamisch was, zorgde voor een laag verbruik en hoge snelheid. Het ontwerp was een aanpassing van het Pininfarina prototype BLMC 1800 (1967).
Van oktober 1970 tot augustus 1979 heette het voertuig GS , in september 1971 kwam daar een stationwagen bij, de Break. Het maximale laadvolume bedroeg 1510 liter (sedan: 465 liter). Na een herziening in september 1979 werd de serie GSA (“Grande Série athlète”) genoemd, waarbij de hatchback sedan een wijd opengaande achterklep kreeg.

En nu naar ons voertuig en zijn geschiedenis: Monsieur Tessier, van beroep kunstenaar/schilder, woonachtig in een kleine gemeenschap in het departement Loiret in de regio Centre-Val de Loire, bestelde de GS op 7 juli 1976 in Orleans bij Garage France & Delaroche Citroën. Nog geen twee weken later, op 20 juli 1976, volgde de goedkeuring. De heer Tessir bestelde precies drie extra's: achterruitverwarming, radiovoorbereiding en donkerbruine stoffen bekleding. Op 2 oktober 1976 werd de Grundig-radio geïnstalleerd en op 10 september 1976 werd tijdens de eerste inspectie een bodemafdichting uitgevoerd. De kosten hiervoor bedroegen 195 Fr. en op 18 maart 1977 werd bij Citroën in Orleans tevens de zonneklep op de achterruit gemonteerd en een trekhaak gemonteerd. Sindsdien is er tot op heden niets aan het voertuig veranderd. De heer Tessier gebruikte zijn GS van 1976 tot 1998 en legde in de gehele periode van 22 jaar slechts 57.000 km af. In 1998 werd de auto uitgeschreven en opgeslagen. Wij geloven in de combinatie van extreem goede zorg en de 195 Fr. Het is juist de conservering van de onderkant die plaatsvond tijdens de eerste inspectie die ervoor heeft gezorgd dat deze kleine auto zich vandaag de dag nog steeds in zo'n uitzonderlijke roestvrije staat bevindt. Als je jarenlang zo zorgvuldig voor een voertuig hebt gezorgd, zul je het moeilijk vinden om er afstand van te doen. Monsieur Tessier nam pas in 2024 afscheid van zijn GS, toen hij ruim 48 jaar oud was . Tussen 1976 en 1998 werd de auto doorlopend onderhouden bij Citroën in Orleans. Alle facturen, TÜV-rapporten, factuur van de nieuwe auto, brochure, prijslijst, radio en gebruiksaanwijzing zijn beschikbaar. De kilometerstand is gegarandeerd en traceerbaar. Vanwege de lange stilstand is de distributieriem vervangen, is het gehele brandstofsysteem gereinigd, zijn alle drukaccumulatoren vervangen en zijn delen van het uitlaatsysteem vervangen. Bougies, vloeistoffen, bougiekabels, kachelslangen, alles is vervangen. Voordat de auto aan de nieuwe eigenaar wordt afgeleverd, wordt deze voorzien van 5 nieuwe banden en een TÜV- en H-goedkeuring. Goedkeuring voor Duitsland gereed. Bij de verkoop is 1 jaar Europese garantie op gebruikte auto's inbegrepen. Conclusie: Eén van de best bewaarde Citroën GS'en met waarschijnlijk de best gedocumenteerde geschiedenis die de laatste jaren in Europa te koop is aangeboden. Roestvrij, origineel en zowel visueel als technisch in uitstekende staat.
 
Laatst bewerkt:

Renault 4​

Bouwjaar: 1 januari 1989
Prijs: € 5.995
Motorinhoud: 956 cc
Kilometerstand: 164.177 km
Apk: 30 september 2026

Wat vertelt de aanbieder over deze auto?​

De Automannen bieden aan: een keurige Renault 4 TL in het wit met een keurig en bijzonder oranje interieur, in 2020 geheel voorzien van nieuwe lak, geen roest, een goed chassis en technisch uitstekende staat. Een auto die uitermate geschikt is om regelmatig mee te rijden en die nog prima mee kan in het huidige verkeer.

Onderhoud: de auto is goed onderhouden, rondom uitstekende banden en huidige APK keuring geldig tot september 2026.

Deze auto wordt in opdracht van de huidige eigenaar verkocht. De Automannen bemiddelen.

0-6183e99007ec5ae843044bfb89c64c8f.jpg

0-3f10da77b8472d8cf79d7249d22b211a.jpg

0-eaf18973fe4838dc691680f7b222cef5.jpg

0-4fc6b1d44b8f44400385939c01689818.jpg

0-35540b670dab19c07567ee1873e9f082.jpg


Dit is de advertentie
 
AUSTIN miniMETRO

KLIK

s-l1600.webp


s-l1600.webp


s-l1600.webp


s-l1600.webp


s-l1600.webp


Redelijk vroege Metro (nog met de toevoeging Mini) met de beroemde A-series motor, die voor het eerst in 1951 in de Austin A30 gebouwd werd.

998cc
1982
17.432 Mijl
£ 9.995,- = € 11.733,-
 
Voor mij mag het een Swift worden deze ronde. Welke generatie je ook kiest, het is altijd een vlot, wendbaar, betrouwbaar en leuk ding. Deze mooie rooie van de eerste generatie staat er nog schitterend bij. Het 50 pk driecilinder motortje heeft een inhoud van 993 cc. Kijk eens hoe het interieur er uit ziet, als nieuw! Ook de rode lak heeft zich buitengewoon goed gehouden. Echt een snoepje.

Suzuki Swift 1.0 GA
1985 - 41.872 km - € 7.995,-


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


Te koop bij een Suzuki-dealer (!) in Hombeek, België
 
@Frits79,

Alle Morris Minors vanaf 1962 hebben een 1,1 liter motor, ondanks "1000" achter de modelnaam. De cilinderinhoud staat dus verkeerd in de advertentie.
 
Cobra Ciclocar

59df12bd-de74-44a9-9353-184179846a4a

fed9357d-8714-4bc6-887e-0e77e04c9114


1cb1221b-2c72-425b-8e6d-a8626563303e


b8134a20-b738-41e4-aed1-b79bca5609a9


f760be3f-8b57-465a-83a9-6db6a23b7df3


Prijs € 35.000,00
Bouwjaar 1976
Cilinderinhoud 1000cc

Cobra Ciclocar, zo heette het in 1976, toen het gebouwd werd.
Van een atelier van gespecialiseerde ambachtslieden in de provincie Brescia.
Twee stoelen, 1000cc 4-cilindermotor, 41 pk, responsief, leuk en spannend.
Regelmatig gereden met Italiaanse kentekenplaten en documenten.
 
Laatst bewerkt:
Renault Caravelle Coupe R1131

Bouwjaar: september 1962, Kilometerstand: 27,000 Km, Vraagprijs: €22,000

Superb Renault Caravelle Vert Mississippi Coupé Concours condition 26500 Kms (evolving) Year 1962 (September).
Engine SIERRA 956 Cm3 51Cv ENGINE 689-02 History Known and supplied Carte grise COLLECTION New clutch, New front tyres. New battery also supplied. Equipped with thermometer and oil pressure.

1962-renault-caravelle-67a7ba7e60b26.jpg
1962-renault-caravelle-67a7ba7eb7d36.jpg
1962-renault-caravelle-67a7ba7f352d3.jpg
1962-renault-caravelle-67a7ba7f6880f.jpg
1962-renault-caravelle-67a7ba7f90209.jpg
 
Voor de Simca zou je op zoek kommen gaan naar bijvoorbeeld een Skoda 105 S of 105 L. Een beetje hetzelfde concept, wat jonger en met 1046 cc wel passend binnen de regels.
 
Het is overigens wel lastig dan om de daadwerkelijke cilinderinhoud precies te achterhalen, volgens de verkoopadvertentie had de Simca 1000 er exact 1.000. Daar heb ik me op gebaseerd, dat hij voldeed.
 
Het is overigens wel lastig dan om de daadwerkelijke cilinderinhoud precies te achterhalen, volgens de verkoopadvertentie had de Simca 1000 er exact 1.000. Daar heb ik me op gebaseerd, dat hij voldeed.
In Wikipedia is die info gewoonlijk wel te vinden op de pagina over het model in kwestie. Als het volgens de advertentie precies 1000 cc is, kun je er eigenlijk wel van uitgaan dat de adverteerder het heeft afgerond.
@verlichting2, Of eentje van dat merk uit dezelfde tijd.
 
1968 DKW Auto Union 1000 SP Sport Coupe

Prijs: € 61.500

Zelden heb ik een advertentie zo gaaf gezien, met al die helikopters op de achtergrond. Dit exemplaar heeft ook zijn eigen pagina, met daarop de geschiedenis van het model en wat oude krantenartikelen. De auto is ooit als studieproject in de jaren '60 ontworpen, op basis van DKW 1000 S. De onderdelen van de auto komen overal en nergens vandaan, toch vind ik het ontwerp een mooi samenhangend geheel. Gedurende de restauratie is de originele motor weer ingebouwd, waardoor 'ie genoeg cc's heeft om aan deze occasionwedstrijd mee te doen (het precieze aantal cc's staat niet op het kenteken, maar de originele motor had 981cc)




113953_2or8uehfagv77r0hta4uent67s_1719836207_2.jpg


113953_2or8uehfagv77r0hta4uent67s_1719836208_6.jpg


113953_2or8uehfagv77r0hta4uent67s_1719836209_9.jpg


113953_2or8uehfagv77r0hta4uent67s_1719836207_1.jpg


113953_2or8uehfagv77r0hta4uent67s_1719836208_5.jpg
 
Oké, poging 3. Begrijpend lezen is blijkbaar niet mijn sterkste punt... ;)
Na de Caterham met de veel te kleine motor en de Sprite die 3 cc tekort kwam ga ik nu voor een Italiaans kleintje dat onder twee namen is verkocht.

Autobianchi/ Lancia A112 Elite
In het zuidelijk deel van Europa werd het model gevoerd onder de naam van Autobianchi, maar ergens eind jaren '70 of begin jaren '80 werd deze naam vervangen door Lancia. Beide merken behoorden toen al tot het Fiat-imperium.
Deze auto is uit 1982 en staat te koop in Portugal. Met 86.200 km op de teller staat hij te koop voor € 7.950.
Voor alle zekerheid even check en dubbelcheck gedaan. Volgens deze site bedraagt de cilinderinhoud 955 cc.

1982-autobianchi-a112-elite-61b8dabe6fb22.jpg

1982-autobianchi-a112-elite-61b8dabe76cf8.jpg

1982-autobianchi-a112-elite-61b8dabe74335.jpg

1982-autobianchi-a112-elite-61b8dabe7581e.jpg
 
Haha goed gevonden hoor. De eerste serie 356 zijn er wel met 1.1L geweest (1,086 cc) helaas net buiten de marge van deze challenge.

Edit: Zie nu wel dat de cilinders van het exemplaar dat ik link zijn uitgeboord tot 1286cc, dat is dan weer jammer.
 
Laatst bewerkt:
Al heel wat leuke inzendingen en alles wat er nu staat is wat mij betreft ook goedgekeurd. Mocht dat naar iemands mening onterecht zijn, dan hoor ik het graag.

Voor mij eigen inzending, wil ik graag toch terugvallen op @929V6 zijn suggestie. Volgens mij is dit wel een originele qua motorinhoud en valt ie daarmee binnen de door mij zelf gestelde criteria ;)

Datsun 100A
€ 13.950
42.000km
06/1974
33kw (45 PS)
981 cm³

b9923f19-3325-41e8-87e2-981a57fe6bfd


9d118388-fbce-472e-b94a-0b5d2a2df71c


50018759-5c2f-42d9-9398-73240f3c39ad


1e26ec2a-011b-4182-a903-336b1722a845


09c13056-3d98-4402-829e-a542e0b67069
 
Ford Fiesta 1.0 L
1e generatie type 950 (957 cm³)

8c51ca6c-f506-4562-bf99-d821dd450355


f844acc4-0564-4cf6-8e2e-2579de8f3519


55d7ba0b-07da-4840-989e-84074fff242c


c3450c0a-5431-4afc-bdca-4ecc6072db8a


e84b2dd6-b05e-4688-9166-32af1c3da34c


Preis € 8.900
Kilometerstand 41.110 km
Leistung 33 kW (45 PS)
Hubraum 957 cm³
Kraftstoffart Benzin
Getriebe Schaltgetriebe
Erstzulassung 12/1983
Fahrzeughalter 2
Advertentie
 
Hieronder het Op Een Rijtje voor deze week:

23 fraaie en diverse inzendingen, waarbij me opvalt dat we toch vooral kiezen voor het oudere spul en de modernere 1 liters toch niet zo leuk vinden. Ben benieuwd wie er met de overwinning aan de haal gaat.

Stemmen kan tot a.s. vrijdag 20.00u. En ook als je niet hebt ingezonden, mag je meestemmen.

Jp053 - Melkus RS 1000

de21fb19-7e3e-458a-b54e-5b03c3aa6e4c


Rudyke - Daihatsu Charade GTti

vehicle_ad_standard_image_8f0bb93c06449ae665ac1a8a0b363cfb.jpg


Volt - Morgan 4/4

morgan-4-4.jpg


Pink Panther - Abarth Fiat 1000 GT Bialbero

vehicle_ad_standard_image_83eafe06fa1acbe9386f77e09a8da897.jpg


929V6 - Opel Kadett 1.0S

1280x960.webp


Jay DoubleYou - Suzuki SC

1920x1080.webp


Geuzert -MINI 1000 Classic Brownie - INNOCENTI 1001 - BROOKS

1920x1080.webp


Tina Trucker - Citroën GS Gspécial

fdc9cdbd-a684-44ca-aced-f9185f53332b


Mijn favoriet - Renault 4

0-6183e99007ec5ae843044bfb89c64c8f.jpg


rzasa - AUSTIN miniMETRO

s-l1600.webp


j.ko - Suzuki Swift 1.0 GA

1920x1080.webp


Timo - Nsu Ro 80

BMOQrsN.png


Frits 79 - Suzuki Sj 410 Q 4x4

0-3bdba4f52725057e6e28ecd6322e2f7c.jpg


Zonder BMW met Skoda - Cobra Ciclocar

59df12bd-de74-44a9-9353-184179846a4a


Harry Cabrio - Fiat Panda 4x4

1920x1080.webp


SVF - Renault 5

renault-5-r-5-tl-stunning-original.jpg


JosUnimog - Skoda 105L

image;s=1000x700


Spekky - Renault Caravelle Coupe R1131

1962-renault-caravelle-67a7ba7e60b26.jpg


944 - DKW Auto Union 1000 SP Sport Coupe

113953_2or8uehfagv77r0hta4uent67s_1719836207_2.jpg


Zadelsnuiver - Citroen AX

image-46.webp


Jeroen W - Autobianchi/ Lancia A112 Elite

1982-autobianchi-a112-elite-61b8dabe6fb22.jpg


Edwin81 - Datsun 100A

b9923f19-3325-41e8-87e2-981a57fe6bfd


Bobbeltje - Ford Fiesta 1.0 L

8c51ca6c-f506-4562-bf99-d821dd450355
 
Laatst bewerkt:
Geen tijd gevonden deze week om iets in te sturen. Maar veel leuke inzendingen. Mijn top 3:

1. Jay DoubleYou - Suzuki SC
2. Jeroen W - Autobianchi/ Lancia A112 Elite
3. Zadelsnuiver - Citroen AX
 
1. Pink Panther - Abarth Fiat 1000 GT Bialbero
2. Spekky - Renault Caravelle Coupe R1131
3. Timo - Nsu Ro 80
 
Terug
Bovenaan