Occasionwedstrijd #819: de verschoppeling! // Volt is de winnaar!

De RX8 is een verschoppeling in de zin dat werkelijk niemand die ik ken er zijn vingers aan zou willen branden dus vanuit dat perspectief snap ik de inzending prima.

Waar ik echter niet bij kan is dat ze 18.000 pegels vragen voor een auto die met bijna 2 ton op de klok hoogstwaarschijnlijk al toe is aan z'n 3e motor.

De RX-8 levert in ieder geval al discussie op hier ;-)

Maar inderdaad, ik heb nog getwijfeld of ik 'm wel of niet in moest zenden.

'Excuses voor de verwarring maar mijn idee is een auto die om wat voor reden ook nooit echt serieus is genomen en vooral bij de echte autoliefhebbers altijd met de nek werd aangekeken. Een buitenbeentje dus. Dit is voor iedereen vrij interpretabel maar ik denk (en zo te zien) dat de opdracht wel duidelijk is.'

Bovenstaand was nog een toevoeging, en wat mij betreft ook wel van toepassing op de RX-8.
Zeker gezien de status van de RX-7. Ik heb niet het idee gehad dat de RX-8 bij (alle) autoliefhebbers veel losmaakt, behalve dan bij een select clubje liefhebbers van specifiek deze auto.

Maar dat is mijn interpretatie, misschien blijk ik het straks wel helemaal mis te hebben :)

Mazda MX6 2.5 I 24V

De volgende keer niet gewonnen met een MX-6, dus we proberen het opnieuw.
Te duur t.o.v. de concurrentie, geen turbo en/of achterwielaandrijving en daardoor nauwelijks verkocht in Nederland, maar ook in de rest van de wereld geen succes geworden.
In Nederland zijn er waarschijnlijk minder dan 300 verkocht, dus deze past mooi in deze wedstrijd.
2227d071-4409-463e-81c2-38d89c648368

32d93861-49f0-4495-97a4-96fe17a35e10

c7532a49-b8bb-41f0-8825-a44e3e2c7e27

EUR 13.000

Exact 8 uur! Het opeenrijtje:

Volt - Daihatsu Trevis

Rudyke - Alfa Romeo Arna

D E N N I S - Citroen DS5 Hybrid4 Airdream Pure Pearl EGS6

MCW - Nissan Primera

Zadelsnuiver - 2003 Lancia Phedra 3.0 V6 24V Executive Automatic

Jp053 - Volkswagen K70

Frits79 - Honda Accord Type-S Edition

SVF - Daihatsu Applause

rzasa - Ford Scorpio

j.ko - Citroën LNA Club

Jeroen W - 1979 Lotus Elite 504

Pink Panther - Honda Jazz

Zonder BMW met Skoda - Lada Samara

vers gemaaid gras - Mercedes-Benz R 500 4Matic

Spekky - Renault 21 GTS Manager

JL86 - Chrysler Sebring Sedan

De Dude - Chrysler Crossfire

929V6 - Fiat 500 L 1.6 MultiJet 120 Trekking 2014

Joel 1987 - Mazda RX-8 1.3 Renesis

MX6 - Mazda MX6 2.5 I 24V

Stemmen kan tot vrijdag 24 mei 20:00

Auto‘s die ik nog wel verwacht had:
• Opel Signum
• Fiat Tipo 2017
• Nissan Pulsar
• Ford Ka+
• Hyundai Grandeur
• Kia Optima
• Honda FR-V
• Alle Infiniti modellen
• Lancia Thesis
• Toyota Camry 2019

1. j.ko - Citroën LNA Club
2. Zadelsnuiver - 2003 Lancia Phedra 3.0 V6 24V Executive Automatic
3. JL86 - Chrysler Sebring Sedan

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ik mis deze in het rijtje, die had van mij zeker 3 punten gekregen. Maar omdat het voor wie mij kent een beetje voor de hand ligt (ik heb er zelf 1 gehad en ook al eens eerder ingezonden) heb ik voor wat anders gekozen.

1 Rudyke - Alfa Romeo Arna
2 j.ko - Citroën LNA Club
3 Jp053 - Volkswagen K70

1. rzasa - Ford Scorpio
2. Spekky - Renault 21 GTS Manager
3. SVF - Daihatsu Applause

Auto‘s die ik nog wel verwacht had:
• Opel Signum
• Fiat Tipo 2017
• Nissan Pulsar
• Ford Ka+
• Hyundai Grandeur
• Kia Optima
• Honda FR-V
• Alle Infiniti modellen
• Lancia Thesis
• Toyota Camry 2019
Ik had deze auto's niet verwacht omdat ze in mijn ogen niet voldoen aan de criteria. Ik vind ze niet leuk

1. Joel 1987 - Mazda RX-8 1.3 Renesis (heerlijk rijdende auto, alleen deze is belachelijk geprijst)
2. MX6 - Mazda MX6 2.5 I 24V
3. D E N N I S - Citroen DS5 Hybrid4 Airdream Pure Pearl EGS6 (persoonlijk alleen met een andere motor)

1. MX6 - Mazda MX6 2.5 I 24V
2. Zadelsnuiver - 2003 Lancia Phedra 3.0 V6 24V Executive Automatic
3. rzasa - Ford Scorpio

1. Pink Panther - Honda Jazz - Ik snap letterlijk niet hoe het mogelijk is, dat een auto, die zo goed is als de Honda Jazz, zo matig heeft verkocht in Nederland. Maar tegelijkertijd; ik heb hem ook nooit gekocht.
2. rzasa - Ford Scorpio - Zo'n mooie auto en zo vaak uitgelachen
3. De Dude - Chrysler Crossfire - Stiekem een leuke auto, maar stiekem ook heel stiekem.

Ik stem deze week onder het motto van de stille genieter; auto's waar geen mens naar omkijkt maar waar je als eigenaar wel gewoon een berefijne auto aan hebt.

1. Frits79
2. D E N N I S
3. JL86

Ik had deze auto's niet verwacht omdat ze in mijn ogen niet voldoen aan de criteria. Ik vind ze niet leuk
Daar heb je bij sommige inderdaad gelijk.
Een Signum (zeker de topuitvoeringen), de Optima, de Thesis, de Camry en de FR- V zijn echter geen onaardige modellen.

1. Zonder BMW met Skoda - Lada Samara
2. Spekky - Renault 21
3. SVF - Daihatsu Applause

Alle drie auto's die welbeschouwd nergens in uitblinken; doorsnee producten waar niemand naar omkijkt. Zeker niet toen ze nieuw waren, toen had je met de Lada de sarcasten op de hand zelfs. Maar stiekem vind ik ze wel leuk.

Nr.1 en 2 waren niet zo lastig. De Accord zelf (als station) nog overwogen, maar is achterin erg krap. De Trevis vond ik wel een leuk ding, eindelijk een betrouwbare mini ;). Nr. 3 was lastig, de rest kon me niet zo bekoren, deze dan nog het meeste.

1. Frits79 - Honda Accord Type-S Edition
2. Volt - Daihatsu Trevis
3. MX6 - Mazda MX6 2.5 I 24V

1. Joel 1987 - Mazda RX-8 1.3 Renesis
2. De Dude - Chrysler Crossfire
3. Frits79 - Honda Accord Type-S Edition

1. JL86 - Chrysler Sebring Sedan
3. vers gemaaid gras - Mercedes-Benz R 500 4Matic

RX-8, Crossfire, Elite, DS5 en MX-6 beschouw ik als auto's waar autoliefhebbers wel blij van worden.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Hmmmm deze vind ik lastig. Er zijn niet zo heel veel waarbij ik denk ja! Dat is m. De Mercedes R klasse vond ik altijd wel geniaal , al zijn de koplampen Mwoah Mwoah.

Nou vooruit
1. vers gemaaid gras - Mercedes-Benz R 500 4Matic
3. Zadelsnuiver - 2003 Lancia Phedra 3.0 V6 24V Executive Automatic

1. Zadelsnuiver - 2003 Lancia Phedra 3.0 V6 24V Executive Automatic
2. vers gemaaid gras - Mercedes-Benz R 500 4Matic
3. Frits79 - Honda Accord Type-S Edition

Vond het een moeilijke opdracht deze week, heb ook niet een goede occasion kunnen vinden. Nog wel even stemmen:

1.) rzasa / Ford Scorpio
2.) SVF / Daihatsu Applause
3.) D E N N I S / Citroën DS5

Hierbij de 3 auto’s die voor mij het beste voldoen aan het criteria “auto’s die om wat voor reden ook nooit echt serieus zijn genomen en vooral bij de echte autoliefhebbers altijd met de nek werden aangekeken. Buitenbeentjes dus.“

1. Jp053 - Volkswagen K70 (ultiem buitenbeentje binnen het toenmalig VW assortiment en lang het buitenbeentje gebleven, het sentiment begint nu te kantelen, mag het na 50 jaar)

2. SVF - Daihatsu Applause (value for money in de jaren ’90, maar wat was het een lelijk ding, wordt met de jaren langzaamaan sympathieker en meer gewaardeerd, maar zal een buitenbeentje blijven)

3. j.ko - Citroën LNA Club (ook hier begin het sentiment te kantelen, maar 50 jaar geleden was dit vloeken in de Citroen-kerk)

Spijtig dat mijn (te voor de hand liggende?) Arna zo matig wordt gewaardeerd. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen.

De eerste inzending was meteen raak. De winnaar met 13 punten is Volt met de Daihatsu Trevis:

181dfefe-9f44-422c-9e2d-22b546576025_eb749e03-86ca-4f72-b9c9-b0655394af71.jpg

rzasa / Ford Scorpio en Frits79 - Honda Accord Type-S Edition zijn met 11 punten gedeeld 2e geworden

4 Jp053 - Volkswagen K70 10 punten
5 j.ko - Citroën LNA Club 8 punten
5 Zadelsnuiver - 2003 Lancia Phedra 3.0 V6 24V Executive Automatic 8 punten
5 JL86 - Chrysler Sebring Sedan 8 punten
5 Spekky - Renault 21 8 punten
9 SVF - Daihatsu Applause 7 punten
10 Joel 1987 - Mazda RX-8 1.3 Renesis 6 punten
10 vers gemaaid gras - Mercedes-Benz R 500 4Matic 6 punten
10 MX6 - Mazda MX6 2.5 I 24V 6 punten
10 De Dude - Chrysler Crossfire 6 punten

De rest heeft 5 punten of minder. Volt gefeliciteerd!!

Terug
Bovenaan