Occasionwedstrijd # 657: Het modellengamma | En de winnaar is...

Ik ga voor Mercedes-Benz in 1983.

Een bijzondere periode voor MB, de introductie van de W201 (190-serie) in 1982 zorgde voor een schokgolf bij de conservatieve MB rijders. De W123 liep op zn laatste benen en had in 1982 een laatste update gekregen (o.a. vierkante koplampen voor alle modellen, voorheen alleen de 280/280E), maar de S-klasse deed het nog prima, evenals de SL en G-klasse.

De modellen:
W201 benzine
W201 diesel
W123 benzine
W123 diesel
S123 benzine
S123 diesel
C123
V123
W126
W126 lang
C126
R107
W460 benzine
W460 diesel

We gaan uiteraard proberen alleen maar auto's op NL kenteken te vinden en uitvoeringen welke ook echt in NL leverbaar zijn geweest, dus geen 300 SD o.i.d.

file.php






We gaan beginnen met deze heerlijke vroege W201 benzine
Beige, skai bekleding en een schuifdak

[size=x-large]1983 Mercedes 190 E[/size]

mercedes-benz-190-serie-2-0-e-122-pk-nieuwstaat-nap-logisch-uniek-2e-eigenaar-trekhaak-a-z.jpg


Prijs € 7.990
Bouwjaar Oktober 1983
Kilometerstand 164.735 km

mercedes-benz-190-serie-2-0-e-122-pk-nieuwstaat-nap-logisch-uniek-2e-eigenaar-trekhaak-a-z.jpg


mercedes-benz-190-serie-2-0-e-122-pk-nieuwstaat-nap-logisch-uniek-2e-eigenaar-trekhaak-a-z.jpg





Eind 1983 kwam de 190 diesel op de markt, de 190D
Deze zijn bijna niet te vinden daarom even kort uitgeweken naar deze 84er
Niet de mooiste, verre van dat, maar wel een originele witte, met wieldoppen en een rood interieur

[size=x-large]1984 Mercedes 190 D[/size]

mercedes-benz-190-serie-190-2-0-d.jpg


Prijs € 2.990
Bouwjaar 1984
Kilometerstand 356.103 km

mercedes-benz-190-serie-190-2-0-d.jpg


mercedes-benz-190-serie-190-2-0-d.jpg





In 1983 liep de W123 al op z'n laatste benen, maar de 230E was toch wel een heerlijke uitvoering.
Met z'n relatief zuinige, maar krachtige, 4 cilinder een mooie sweetspot en misschien wel de fijnste W123

[size=x-large]1983 Mercedes 230 E[/size]

mercedes-benz-230-w123-e-w123-top.jpg


Prijs € 14.950
Bouwjaar 1983
Kilometerstand 106.253 km

mercedes-benz-230-w123-e-w123-top.jpg


mercedes-benz-230-w123-e-w123-top.jpg





Ook hier weer een middenmoter uit de 123 serie, ditmaal de 240D
Dit was de grootste 4 cilinder diesel en ook weer een hele fijne sweetspot bij de diesels
Ditmaal weer een 84er, gewoon omdat deze wel mooi is

[size=x-large]1984 Mercedes 240 D[/size]

mercedes-benz-200-280-w123-w123-240-d-5bak.jpg


Prijs € 4.950
Bouwjaar 1984
Kilometerstand 668.201 km

mercedes-benz-200-280-w123-w123-240-d-5bak.jpg


mercedes-benz-200-280-w123-w123-240-d-5bak.jpg





De prachtige S123, oftewel de 200 serie stationwagen.
Een schitterend ontwerp, vaak hard gebruikt en daardoor 2e hands wat moeilijker te vinden
Eerst maar eens een benzine variant, wederom een 230
Automaat, Pullman bekleding en een schuifdak

[size=x-large]1983 Mercedes 230 TE[/size]

mercedes-benz-230-combi-te.jpg


Prijs € 5.950
Bouwjaar Maart 1983
Kilometerstand 232.000 km

mercedes-benz-230-combi-te.jpg


mercedes-benz-230-combi-te.jpg





Dit is de enigste welke in niet in NL heb kunnen vinden. Het waren natuurlijk werkpaarden, laten we dat niet vergeten.
Hier een schitterende 240 TD uit der Heimat

[size=x-large]1983 Mercedes 240 TD[/size]

1280x960.jpg


Prijs € 13.490
Bouwjaar Juli 1983
Kilometerstand 156.500 km

1280x960.jpg


1280x960.jpg





De C123, oftewel de kleine coupe uit deze jaren
Dit specifieke exemplaar is weliswaar geïmporteerd uit Frankrijk, maar de schitterende kleurstelling en de bijpassende wieldoppen maken alles goed
Schitterende auto!

[size=x-large]1982 Mercedes 230 CE[/size]

mercedes-benz-230-w123-ce-automaat-topstaat.jpg


Prijs € 8.950
Bouwjaar September 1982
Kilometerstand 220.468 km

mercedes-benz-230-w123-ce-automaat-topstaat.jpg


mercedes-benz-230-w123-ce-automaat-topstaat.jpg





Dit is misschien niet de mooiste, maar wel gaaf om te vinden!
Een echte V123, weliswaar uit 1981, ONK, maar dat mag de pret niet drukken en was in 1983 nog gewoon leverbaar

[size=x-large]1981 Mercedes 300 D Lang[/size]

mercedes-benz-300-serie-300-d-lang.jpg


Prijs € 4.950
Bouwjaar Juni 1981
Kilometerstand 341.629 km

mercedes-benz-300-serie-300-d-lang.jpg


mercedes-benz-300-serie-300-d-lang.jpg





Oef, een korte 500SE uit 1983 in het mintgroen, met originele wieldoppen
Wat een gave auto is dit zeg !!!

[size=x-large]1983 Mercedes 500 SE[/size]

mercedes-benz-s-klasse-500-se-500-se.jpg


Prijs € 14.950
Bouwjaar 1983
Kilometerstand 93.886 km

mercedes-benz-s-klasse-500-se-500-se.jpg


mercedes-benz-s-klasse-500-se-500-se.jpg





En hier de grootste Mercedes van 1983, de 500 SEL
In dit geval een mooie originele grijs-blauwe, met kroonkurken, schuifdak en een lederen interieur

[size=x-large]1983 Mercedes 500 SEL[/size]

mercedes-benz-500-serie-500-sel-w126-intro-auto-philips-topman-wisse-dekker-bijtellingsvriendelijk-luchtvering-t.jpg


Prijs € 19.950
Bouwjaar Juni 1983
Kilometerstand 395.158 km

mercedes-benz-500-serie-500-sel-w126-intro-auto-philips-topman-wisse-dekker-bijtellingsvriendelijk-luchtvering-t.jpg


mercedes-benz-500-serie-500-sel-w126-intro-auto-philips-topman-wisse-dekker-bijtellingsvriendelijk-luchtvering-t.jpg





DE jaren 80 Mercedes wat mij betreft, de SEC
En dan vooral een pre-facelift 500, wat een schitterende auto is dit zeg ....

[size=x-large]1982 Mercedes 500 SEC[/size]

mercedes-benz-s-klasse-500-sec-aut-1982-perfecte-staat.jpg


Prijs € 29.900
Bouwjaar 1982
Kilometerstand 75.148 km

mercedes-benz-s-klasse-500-sec-aut-1982-perfecte-staat.jpg


mercedes-benz-s-klasse-500-sec-aut-1982-perfecte-staat.jpg





Een handgeschakelde 280 SL met kroonkurken in een heerlijke kleurstelling
Dit is misschien wel de meest sportieve R107, zet maar voor de deur!

[size=x-large]1983 Mercedes 280 SL[/size]

mercedes-benz-sl-klasse-280-sl-5-bak-190000km-topzustand.jpg


Prijs € 31.950
Bouwjaar April 1983
Kilometerstand 190.808 km

mercedes-benz-sl-klasse-280-sl-5-bak-190000km-topzustand.jpg


mercedes-benz-sl-klasse-280-sl-5-bak-190000km-topzustand.jpg





De G-klasse, een icoon mag ik wel zeggen
In de jaren 80 nog geen PC-tractor, maar een echt werkpaard
We beginnen met een korte cabrio op benzine

[size=x-large]1981 Mercedes 230 G[/size]

mercedes-benz-g-klasse-230-g-nieuw-staat-body-off-gerestaureerd.jpg


Prijs € 54.950
Bouwjaar 1981
Kilometerstand 68.804 km

mercedes-benz-g-klasse-230-g-nieuw-staat-body-off-gerestaureerd.jpg


mercedes-benz-g-klasse-230-g-nieuw-staat-body-off-gerestaureerd.jpg





En hier de lange G-klasse, ditmaal met de heerlijke 5 cilinder 3 liter diesel

[size=x-large]1981 Mercedes 300 GD[/size]

mercedes-benz-g-klasse-gd-300-flugeltur-with-airbrakes-very-nice.jpg


Prijs € 19.500
Bouwjaar 1981
Kilometerstand 88.541 km

mercedes-benz-g-klasse-gd-300-flugeltur-with-airbrakes-very-nice.jpg


mercedes-benz-g-klasse-gd-300-flugeltur-with-airbrakes-very-nice.jpg





Nou, dat waren ze wel zo een beetje!
Als jullie wat missen, dan hoor ik dat graag
 
C107 SLC oftewel de gesloten SL alhoewel ik niet 100% zeker ben of deze ook in Nederland geleverd was? En om het leuker te maken misschien nog een Unimog :D
 
Zadelsnuiver zei:
C107 SLC oftewel de gesloten SL alhoewel ik niet 100% zeker ben of deze ook in Nederland geleverd was? En om het leuker te maken misschien nog een Unimog :D

De SLC (C107) is tot 1981 gebouwd en vervangen door de SEC (C126) en die staat er al bij :D

Wouter82 zei:
Guus Leferink zei:
Als jullie wat missen, dan hoor ik dat graag

Lijkt mij aardig compleet! Misschien nog een TN op geel kenteken? :)

Ja inderdaad, ik ga op zoek naar een Hannover Bus en een Bremer Bus (y)
 
ik neem een merk wat vooral uit rebadges bestond en inmiddels niet meer bestaat. Dat laatste verwondert me ook helemaal niets als ik het aantal occasions van 3 van de 4 modellen zie. Moet dus echt wereldwijd reizen om dit modellengamma bij elkaar te kopen.

Plymouth modellengamma 1999.

Plymouth Breeze
Bouwjaar 1997, Km-stand 180.000 km, Prijs $ 1,750.00 is € 1.476,52
$_59.JPG

$_59.JPG

$_59.JPG


Plymouth Voyager
Bouwjaar 1998. Km-stand 147 000 km, Prijs € 1.450,00
09d0b6d0695d7f6a-medium.jpg

2b741dae74f3caaa-medium.jpg

29e0a0a4e8657cc0-medium.jpg


Plymouth Prowler 3.5 V6 met bijpassende aanhanger
Bouwjaar 1999, km-stand 20 000 km, Prijs € 44 990
$_3.JPG

$_3.JPG

$_3.JPG


Plymouth Neon sedan
Bouwjaar 2000, Km-stand 333.333 km, Prijs ₽ 47.777 is € 525,55 (en deze is winterhard!)
305985dd96fd0d0e449abbf6fab40986.jpg

54f2c706c2581e80ba02277629f3978b.jpg

25428488ba01d4591cbeec550eff9051.jpg


Plymouth Neon Coupe
Bouwjaar 1999, Miles 146,924 mi, Prijs $ 995 is € 838,42
1999-plymouth-neon-highline-2dr-coupe.jpg

1999-plymouth-neon-highline-2dr-coupe.jpg

1999-plymouth-neon-highline-2dr-coupe.jpg
 
Wouter82 zei:
Guus Leferink zei:
Als jullie wat missen, dan hoor ik dat graag
Hoe zat het destijds eigenlijk met de "veredelaars", kon je die bij de betere dealer zelf kopen?
190E Lorinser
280 SE Lorinser
500 SL Lorinser
500 SEC AMG
280 SL AMG
500 SEC Koenig NL-kenteken :)
500 SL Zender

Ja, dat waren de echte exoten!
Maar niet via de officiële dealer verkrijgbaar.
In 1983 waren dat nog echte tuners. Alpina bijvoorbeeld kon je in NL alleen krijgen hier in Enschede, bij Piet Oldenhof, dat was de importeur.

Er staat hier in NL nog een Lorinser 190E te koop ....
Maar geen officiële Benz, dus die laat ik achterwege.
Ik beperk me tot het B-Rijbewijs / geel kenteken genre, anders moet ik wel heel erg veel op gaan zoeken bij MB
 
929V6 zei:
Pink Panther zei:
929V6 zei:
@Pink,

De 124 Coupé had in 1971 al de nieuwe neus met dubbele koplampen.
Op details wijken ook de ingezonden 600 (vanaf 1972 driehoekjes op de C-stijlen), 850 Sport Coupé (vanaf medio 1970 grotere verstralers met een uitstulping ertussen), 128 4-deurs (vanaf 1973 andere grille, achterlichten, bumpers zonder rozetten) en de 124 Familiale (vanaf medio 1970 andere grille) af van de 1971-modellen.

Aangepast m.u.v. de 124 Familiare, de dealer had nog een overjarige staan.(y)

Alleen ben je met de Fiat 124 Coupé weer één facelift te ver gegaan nu.;) De uitvoering van 1972 heeft nog de smalle bumpers en de grille zoals in mijn linkje.

Dat ook gefixt en nog een 2 deurs 128 toegevoegd, heeft een andere achterzijde dan de Rally.
Opvallend is het aantal verschillende buitenspiegels op dat model, qua plaats en model. Waarschijnlijk gevolg van restauraties/overspuiten/schades.
 
@Pink Panther,

Buitenspiegels waren in Italië toen nog niet verplicht, dus de importeur moest zelf voor de spiegels zorgen en in Italië zelf moesten ze later alsnog worden gemonteerd.
 
Aangezien het zo nadrukkelijk aan 1999 was gekoppeld ging ik er vanuit dat ik niet hoefde na te zoeken tot welk jaar Plymouth wel was geleverd. Helaas, verkeerd ingeschat.
 
Zijn er nog deelnemers die nog willen starten met een inzending?

Betrap mezelf erop dat ik nu verder ga zoeken naar niche modellen die, in mijn geval, wel bij Fiat dealers te koop waren, zoals bijv. de Bertone Racer (een 850 spider met coupé dak).
Maar natuurlijk niet zuiver een Fiat zijn, alhoewel technisch 100%.
Ik kan ook nog jaartje opschuiven, in 1972 valt er bijna niets weg bij Fiat, maar komen er wel de 132 en x1/9 bij.:LOL:

Blijf ik toch bezig.(y)
 
Audi anno 1989​

Logo.jpg

Ik ga samenspannen met Barri maar ik pak 'm 2 jaartjes later dit omdat dit mij iets interessanter lijkt voor het merk Audi. Zo kunnen Barri en ik een leuke Audi/VW dealer vullen :) (Uiteraard klopt het niet helemaal daar het 2 jaar verschilt).

Vroeger midden jaren '90 vergaapte ik mij als klein kind aan de mooie auto's in de Audi/VW showroom, in deze opdracht een ode aan die herinnering alleen dan een paar jaar eerder.

Audi 80 typ89 - 1991 - £7,995 = € 9.209,-
Audi80.jpg


Audi80-1.jpg



Audi 90 - 1991 - £6,250 = € 7.200
Audi90.jpg


Audi90-1.jpg



Audi 100 - 1990 - 46000 PLN = € 10.122,-
Audi100.jpg


Audi100-1.jpg



Audi 100 Avant - 1987 - Veiling huidig bod € 3100,-
Audi100-Avant.jpg


Audi100-Avant-1.jpg



Audi 200 Turbo quattro - 1989 - 35000 PLN = € 7.702,-
Audi200.jpg


Audi200-1.jpg



Audi V8 - 1990 - € 18.900,-
AudiV8.jpg


AudiV8-1.jpg




Audi Coupé - 1989 - € 9.750,-
Audicoupe.jpg


Audicoupe1.jpg



Audi quattro - 1988 - 79.800 CHF - € 72.502,-
Audiquattro.jpg


Audiquattro1.jpg
 
Ben aan het zoeken hoe al die fraaie Bertone, Moretti, Vignale, Ghia, Spiaginna, Abarth en onder andere Francis Lombardi varianten van allerlei Fiats toen vermarkt werden. Stonden die in bijv. Italië bij een grotere Fiat dealer erbij? Werden die ‚af fabriek-carrosserie bouwer‘ verkocht? Kan op internet zo niets vinden.
 
@Pink Panther,

Zelfde verhaal als bij BL, het zijn andere merken en die auto's behoren dus niet tot het Fiat-modellengamma.
 
Dan ga ik voor Saab, 2003. Snoepjes van toen, nu allemaal in één koop voor een prijs waar je nog geen nieuwe VW Golf van koopt. :)

Saab 9-3 Sport Sedan
Saab 9-3 Sport Sedan - 1.8T VECTOR
01-2003, Benzine, Handgeschakeld, Sedan, Groen
€ 8.250
185.836 km
Saab 9-3 Sport Sedan 1.8 T Sport
saab-9-3-sport-sedan-1-8t-vector-sport-sedan-1-8t-vector.jpg


Saab 9-3 Cabriolet
Saab 9-3 - 2.0T AERO
02-2003, Benzine, Automaat, Cabriolet, Grijs
€ 9.500
98.689 km
saab-9-3-2-0t-aero.jpg

Saab 9-3 Cabrio 2.0 Turbo Aero

Saab 9-5 Sedan
Saab 9-5 - 2.3T ARC
03-2003, Benzine, Automaat, Sedan, Grijs
€ 5.250
259.157 km

Saab 9-5 Sedan 2,3T

saab-9-5-2-3t-arc-2-3t-arc.jpg


Saab 9-5 Station
SAAB 9-5
ESTATE 2.3T VECTOR YOUNGTIMER! | AIRCO | LEDEREN BEKLEDING | CRUISE CONTROL | TREKHAAK
juni 2003 266.821 km Benzine Automaat
€2995,-
Saab 9-5 Stationwagen
16183127_2.jpg
 
Ik ben het OER voor vanavond aan het voorbereiden. Heeft er iemand een bezwaar tegen dat ik dit beperk tot een oplijsting van het gekozen jaar en de ingezonden modellen, gevolgd door een rechtstreekse link naar de betreffende post in het topic? Anders (= indien ik alle foto's van de ingezonden auto's zou overnemen) wordt het OER volgens mij behoorlijk onoverzichtelijk, om nog maar te zwijgen van de tijd die hierin zou kruipen ;)
 
Escher zei:
Ik ben het OER voor vanavond aan het voorbereiden. Heeft er iemand een bezwaar tegen dat ik dit beperk tot een oplijsting van het gekozen jaar en de ingezonden modellen, gevolgd door een rechtstreekse link naar de betreffende post in het topic? Anders (= indien ik alle foto's van de ingezonden auto's zou overnemen) wordt het OER volgens mij behoorlijk onoverzichtelijk, om nog maar te zwijgen van de tijd die hierin zou kruipen ;)

Maar je hebt 2 weken de tijd gehad !! :D:D

Voor mij geen probleem
 
Escher zei:
Ik ben het OER voor vanavond aan het voorbereiden. Heeft er iemand een bezwaar tegen dat ik dit beperk tot een oplijsting van het gekozen jaar en de ingezonden modellen, gevolgd door een rechtstreekse link naar de betreffende post in het topic? Anders (= indien ik alle foto's van de ingezonden auto's zou overnemen) wordt het OER volgens mij behoorlijk onoverzichtelijk, om nog maar te zwijgen van de tijd die hierin zou kruipen ;)

Betekent dat dat alles is goedgekeurd, ook de duidelijke twijfelgevallen?
 
Guus Leferink zei:
Escher zei:
Ik ben het OER voor vanavond aan het voorbereiden. Heeft er iemand een bezwaar tegen dat ik dit beperk tot een oplijsting van het gekozen jaar en de ingezonden modellen, gevolgd door een rechtstreekse link naar de betreffende post in het topic? Anders (= indien ik alle foto's van de ingezonden auto's zou overnemen) wordt het OER volgens mij behoorlijk onoverzichtelijk, om nog maar te zwijgen van de tijd die hierin zou kruipen ;)

Maar je hebt 2 weken de tijd gehad !! :D:D

Voor mij geen probleem

Ja en als ie vanmorgen al begonnen is, dat moet dat toch geen probleem zijn. Ik heb maar 25 modellen. (y)
 
@Escher,

Laat dat OER toch lekker zitten en laat het bij een lijstje van goedgekeurde inzendingen (eventueel met linkje naar de inzending). Het is in dit geval toch niet eens zoveel meer moeite om het hele topic even door te scrollen.
 
@929V6: daar ga ik het inderdaad bij houden! Ik weet trouwens dat er een aantal twijfelgevallen tussen de inzendingen zitten, maar dat aspect ga ik aan de stemmers over laten ;)
 
[size=large]OER![/size]

lybra- Lancia - eind 1996

Lancia Y
Lancia Delta HPE
Lancia Delta
Lancia Dedra
Lancia Dedra SW
Lancia K
Lancia K SW
Lancia Z

--
Pink Panther- Fiat- 1971

Fiat 500L
Fiat 600
Fiat 850
Fiat 850 Spider
Fiat 850 Coupé
Fiat 850 Familiare
Fiat 127 2-deurs
Fiat 127 3-deurs
Fiat 128 2-deurs
Fiat 128 4-deurs
Fiat 128 Familiare
Fiat 128 Rally
Fiat 128 Coupé
Fiat 124
Fiat 124 Special
Fiat 124 Familiare
Fiat 124 Sport Coupé
Fiat 124 Sport Spider
Fiat 125
Fiat 130
Fiat 132 Coupé
Fiat Dino
Fiat Dino Spider
Fiat 238 Furgone
Fiat 241
Fiat 616

---
929V6- Nissan- 1992

Nissan Micra
Nissan Sunny
Nissan Sunny Wagon
Nissan Primera
Nissan Primera Wagon
Nissan Prairie
Nissan Maxima
Nissan 100NX
Nissan 200SX
Nissan 300ZX
Nissan Terrano
Nissan Patrol
Nissan Patrol GR

---
opel omega- Opel- 1990

Opel Corsa GSi
Opel Kadett GSi
Opel Vectra 2000
Opel Omega 3000
Opel Senator
Opel Calibra

---
SVF- smart- 1999

smart city-coupé

---
Wouter82- Daewoo- 2000

Daewoo Matiz
Daewoo Lanos 3-deurs
Daewoo Lanos 5-deurs
Daewoo Lanos Sedan
Daewoo Nubira Sedan
Daewoo Nubira 5-deurs
Daewoo Nubira Wagon
Daewoo Leganza
Daewoo Tacuma

---
caspervanc- BMW- 1982

BMW 318i
BMW 320i Baur
BMW 533iA
BMW 635csi
BMW 732i

---
Jp053- MG- 2003

MG ZR 3-deurs
MG ZR 5-deurs
MG ZS 4-deurs
MG ZS 5-deurs
MG ZT
MG ZT-T
MG TF

---
Barri- Volkswagen- begin 1987

Volkswagen Polo
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf Cabrio
Volkswagen Jetta
Volkswagen Passat Wagon
Volkswagen Scirocco
Volkswagen Caddy
Volkswagen Transporter T3
Volkswagen LT

---
Bobbeltje- Renault- 1986

Renault 4
Renault 4 Fourgonette
Renault 4 Frog
Renault Rodeo
Renault 5 3-deurs
Renault 5 5-deurs
Renault 5 EBS Cabrio
Renault Express
Renault 9
Renault 11 3-deurs
Renault 11 5-deurs
Renault 21
Renault 21 Nevada
Renault 25
Renault 25 Limousine
Renault Fuego
Renault-Alpine V6
Renault Espace
Renault Trafic
Renault Master

---
Escher- BMW- zomer 2001

BMW 325ti Compact
BMW 316i
BMW 330i Touring
BMW 328Ci Coupé
BMW 330Ci Cabriolet
BMW M3 Coupé
BMW M3 Cabriolet
BMW 540i
BMW 530i Touring
BMW M5
BMW X5
BMW 728i
BMW 750iL Protection
BMW L7
BMW Z3 Roadster
BMW Z3 Coupé
BMW Z3M Roadster
BMW Z3M Coupé
BMW Z8

---
Zadelsnuiver- Jaguar- 2003

Jaguar X-Type
Jaguar X-Type Estate
Jaguar S-Type
Jaguar S-Type R
Jaguar XJ6
Jaguar XJR
Jaguar XK8 Coupé
Jaguar XKR Coupé
Jaguar XK8 Convertible
Jaguar XKR Convertible

---
MBdoubleyou- Fiat- 1982

Fiat 126 Bambino
Fiat Panda
Fiat 127
Fiat 127 Panorama
Fiat Ritmo
Fiat Ritmo Abarth
Fiat Ritmo Cabrio
Fiat 131
Fiat 131 Racing
Fiat 131 Volumetrico Abarth
Fiat 131 Panorama
Fiat 132
Fiat Argenta
Fiat X1/9
Fiat 124 Sport Spider
Fiat Campagnola
Fiat Fiorino
Fiat 900E Panorama
Fiat 238 Exodus

---
Guus Leferink- Mercedes-Benz- 1983

Mercedes-Benz 190E
Mercedes-Benz 190D
Mercedes-Benz 230E
Mercedes-Benz 240D
Mercedes-Benz 230TE
Mercedes-Benz 240TD
Mercedes-Benz 230CE
Mercedes-Benz 300D Lang
Mercedes-Benz 500SE
Mercedes-Benz 500SEL
Mercedes-Benz 500SEC
Mercedes-Benz 280SL
Mercedes-Benz 230G
Mercedes-Benz 300GD

---
Spekky- Plymouth- 1999

Plymouth Breeze
Plymouth Voyager
Plymouth Neon Sedan
Plymouth Neon Coupé
Plymouth Prowler

---
brg- Rolls Royce- 1973

Rolls Royce Silver Shadow
Rolls Royce Corniche Coupé
Rolls Royce Corniche Cabrio
Rolls Royce Camargue

---
Zonder BMW met Skoda- Porsche- 1985

Porsche 911
Porsche 924
Porsche 944
Porsche 928

---
Probenator- Audi- 1989

Audi 80
Audi 90
Audi 100
Audi 100 Avant
Audi 200 Turbo Quattro
Audi V8
Audi Coupé
Audi Quattro

---
V70man- Saab- 2003

Saab 9-3 Sport Sedan
Saab 9-3 Cabriolet
Saab 9-5
Saab 9-5 Station​
 
1. Escher- BMW- zomer 2001
Een snoepwinkel! Prachtige auto's en prachtige exemplaren.
2. Probenator- Audi- 1989
Mooi naast mijn VW showroom. Ook leuke exemplaren.
3. Pink Panther- Fiat- 1971
Knap dat je zo'n oude showroom hebt weten te vullen, en ook met mooie exemplaren!

edit: typfoutje
 
1. lybra- Lancia - eind 1996

2. Zadelsnuiver- Jaguar- 2003

3. Escher- BMW- zomer 2001
 
Barri zei:
3. Pink Panther- Fiat- 1971
Knap dat je zo'n oude showroom hebt weten te vullen, en ook met mooie exemplaren!

Dat was ook de uitdaging en een leuk tijdverdrijf na 10 uur en met die geweldig ‚warme’ voorjaarsavonden die we hadden.
 
1. Bobbeltje - Renault 1986
2. 929V6 - Nissan 1992
3. Escher - BMW 2001

Wat een ontzettend leuke wedstrijd was dit trouwens !! (y)
 
1. lybra- Lancia - eind 1996
2. Guus Leferink- Mercedes-Benz- 1983
3. Barri- Volkswagen- begin 1987
 
1. Bobbeltje - Renault 1986

2. Guus Leferink- Mercedes-Benz- 1983

3. Zonder BMW met Skoda- Porsche- 1985
 
Escher zei:
@929V6: daar ga ik het inderdaad bij houden! Ik weet trouwens dat er een aantal twijfelgevallen tussen de inzendingen zitten, maar dat aspect ga ik aan de stemmers over laten ;)

Tja, kwam er ook een paar tegen. Maar eerlijk gezegd ben ik zelf ook niet 100% op de hoogte van alle details per jaar van alle merken. Mis wel een model bij een van de inzendingen, die er toch echt was.
 
Ik ga me niet laten leiden door wie meest tijd in zijn inzending gestoken heeft of wie het meest impressionante rijtje heeft neergezet.
Het is een occasionwedstrijd, en ik geef punten op basis van mijn absolute voorkeur voor individuele wagens die in het assortiment zitten.

1. Guus Leferink- Mercedes-Benz- 1983
Mijn absolute topper uit al de ingezonden wagens is die blauwe 230 CE met blauw interieur.
Ik ben op slag verliefd!!!
Als in het zelfde rijtje dan ook nog een - vrij onopvallende - SL en 2 knalrode G's staan, dan is dit mijn absolute winnaar.


2. Jp053- MG- 2003
stuk voor stuk pareltjes.


3. V70man- Saab- 2003
Die cabrio is een echt hebbeding; en de andere modellen zien er ook nog heel fris uit.
 
Terug
Bovenaan