Leuke opdracht! Klokje Rond is veruit mijn favoriete AW-rubriek, en de Barrelbrigade is dus zo'n beetje de eindejaarbonus onder de rubrieken. Ik was echter teleurgesteld in de barrels van de AW-redacteurs. Ik zie de Barrelbrigade als amusement die draait om de vraag: "Kun je voor 500€ een leuke/interessante auto vinden die, met een beetje geluk en inzicht, ook nog verrassend goed blijkt te zijn?" Dat is dus niet hetzelfde als "kun je voor €500 een goede auto kopen", want het antwoord is uiteraard ja. Het is ook niet "kun je voor €500 een barrel kopen?", dat is evident (en daarom vallen bij mijn keuze alle inzendingen bij de welbekende sjacheraar uit Rotterdam af). De Laguna van Frank zorgt weliswaar voor enige amusementswaarde, maar hij heeft niet erg z'n best gedaan om de beste te vinden binnen het budget. Met name Nic heeft me teleurgesteld, dit is toch bij uitstek een kans om een interessante auto op de brug bij Joep te zetten die er anders niet komt. Ik had van hem zeker een Rover of iets anders zeldzaams verwacht, hij heeft nota bene zelf een Rover. De Mondeo van Stephan is ook al zo oersaai en ziet er ook niet uit, lijkt me niet echt nodig als je ziet wat er allemaal te koop is.
Genoeg gezeurd, jullie bewijzen dat er interessantere auto's te vinden zijn met zo'n klein budget. Ik was zelf ook al een beetje gaan zoeken online, dacht o.a. ook aan de Opel Omega, Rover 400/600-serie, Saab 9-3, Peugeot 306 cabrio. Daarbij kwam ik ook enkele van jullie inzendingen tegen
1. Rzasa - Rover Tourer - de lakschade aan de voorkant vergeef ik hem
2. Zadelsnuiver - Audi 80 - niet de meest spannende auto maar wel een originele keuze
3. Caspervanc - Renault Laguna - gewoon omdat-ie zoveel beter lijkt dan het exemplaar van Frank