Occasionwedstrijd #638: Forum Barrelbrigade 2020! Rzasa heeft gewonnen!

Jullie kennen mijn regel :)

1: Tydelyck - Opel Omega
2: Caspervanc - Renault Laguna
3: Zadelsnuiver - Audi 80

OER ook op pagina 2:

Woensdagavond 20:00, dus mogen alle inzendingen weer op een rijtje :)

Tydelyck - Opel Omega

SVF - Daihatsu Valera

V70man - Mazda 626

Total Loss - Suzuki Baleno

Escher - Ford Mondeo

929V6 - Daihatsu Sirion

Rzasa - Rover Tourer

Barri - VW Beetle

Spekky - Renault Scenic

Jay Doubleyou - Seat Ibiza

Zonder BMW - Saab 9-3

afentoe - Alfa Romeo 147

Jp053 - Hyundai Pony

MBDoubleyou - Seat Toledo

Lybra - Fiat Seicento

GT86 - Chrysler Neon

Bobbeltje - VW Polo

Zadelsnuiver - Audi 80

Pink Panther - Renault Megane cabrio

Caspervanc - Renault Laguna

Timo - Peugeot 406

D Elzinga - Mercedes Benz C180

Stemmen kan tot vrijdag 27 November 20:00

Moge het beste barrel winnen! Iedereen veel succes (y)

Een beetje avontuur moet kunnen en als je dan meteen ook kunt aantonen dat ze betrouwbaarder zijn dan hun naam doet vermoeden, heb je meteen wat berei,t.
Daarom:

1. Rsaza; alleen al vanwege de kleur
2. Afentoe; als die voor deze peijs heel blijft, heb je wat te vertellen.
3. Pink Panther; een Renault cabrio, need I say more?

1 Rzasa - Rover Tourer
2 Caspervanc - Renault Laguna
3 D Elzinga - Mercedes Benz C180

Ik ga voor de auto's die wat mij betreft het meest waar voor z'n geld bieden.
De Rover Tourer ziet er bizar goed uit, net als de Laguna.
De C180 heb ik erbij gezet omdat ik heel benieuwd ben wat de adder onder het gras is. Zo'n nieuw ding voor zo weinig. Alleen 'niet fris' zal het niet zijn denk ik.

1. Caspervanc - Renault Laguna Maar je kan natuurlijk ook een goede laten staan en bewust op zoek gaan naar een rotte en afgetrapte om de grond in te trappen.
2. Rzasa - Rover Tourer Een niet meer bestaand merk nemen kan voor simpele onderdelen al een zoektocht zijn.
3. Barri - VW Beetle Deze zullen dan nu wel zo'n beetje op de bodemprijs zitten voordat ze weer ontdekt worden.

Wat is er veel leuks voor weinig geld te koop!

1. Tydelyck - Opel Omega
2. Timo - Peugeot 406
3. Caspervanc - Renault Laguna

1. Timo - Peugeot 406 - Stijlvol en totaal vergeten auto.
2. Zadelsnuiver - Audi 80 - oerdegelijk, en ingetogen. Kan je van de huidige audi's niet meer zeggen...
3. Rzasa - Rover Tourer - Wat een plaatje

Leuke opdracht! Klokje Rond is veruit mijn favoriete AW-rubriek, en de Barrelbrigade is dus zo'n beetje de eindejaarbonus onder de rubrieken. Ik was echter teleurgesteld in de barrels van de AW-redacteurs. Ik zie de Barrelbrigade als amusement die draait om de vraag: "Kun je voor 500€ een leuke/interessante auto vinden die, met een beetje geluk en inzicht, ook nog verrassend goed blijkt te zijn?" Dat is dus niet hetzelfde als "kun je voor €500 een goede auto kopen", want het antwoord is uiteraard ja. Het is ook niet "kun je voor €500 een barrel kopen?", dat is evident (en daarom vallen bij mijn keuze alle inzendingen bij de welbekende sjacheraar uit Rotterdam af). De Laguna van Frank zorgt weliswaar voor enige amusementswaarde, maar hij heeft niet erg z'n best gedaan om de beste te vinden binnen het budget. Met name Nic heeft me teleurgesteld, dit is toch bij uitstek een kans om een interessante auto op de brug bij Joep te zetten die er anders niet komt. Ik had van hem zeker een Rover of iets anders zeldzaams verwacht, hij heeft nota bene zelf een Rover. De Mondeo van Stephan is ook al zo oersaai en ziet er ook niet uit, lijkt me niet echt nodig als je ziet wat er allemaal te koop is.

Genoeg gezeurd, jullie bewijzen dat er interessantere auto's te vinden zijn met zo'n klein budget. Ik was zelf ook al een beetje gaan zoeken online, dacht o.a. ook aan de Opel Omega, Rover 400/600-serie, Saab 9-3, Peugeot 306 cabrio. Daarbij kwam ik ook enkele van jullie inzendingen tegen :)

1. Rzasa - Rover Tourer - de lakschade aan de voorkant vergeef ik hem
2. Zadelsnuiver - Audi 80 - niet de meest spannende auto maar wel een originele keuze
3. Caspervanc - Renault Laguna - gewoon omdat-ie zoveel beter lijkt dan het exemplaar van Frank

1. Rzasa - Rover Tourer. Gewoon de meest bijzondere auto in het rijtje en heel benieuwd hoe hij de tests zou doorstaan.

2. Caspervanc - Renault Laguna. Echt een hele keurige auto voor dat geld (y)

3. D Elzinga - Mercedes-Benz C180. Ik wil wel zien hoe krokant dit ding echt is wanneer Joep met z'n schroevendraaier begint te prikken.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk... Wat zou ik kopen als ik meedeed aan de Barrelbrigade, waar ik nog nooit een aflevering van heb gezien...
1e plaats: Zadelsnuiver - Audi 80, als ik wil winnen.
2e plaats: Jp053 - Hyundai Pony, als ik wil opvallen.
3e plaats: Timo - Peugeot 406, als ik een luxe tijd wil.

Ik ga maar eens niet voor wellicht de meest betrouwbare, maar gewoon de mooiste auto qua vorm en uiterlijk:

1e Rzasa - Rover Tourer
2e Zonder BMW - Saab 9-3
3e Zadelsnuiver - Audi 80

Mijn inzending is avontuurlijk, mijn punten gaan naar avontuurlijk :p:

1. Pink Panther - Renault Megane cabrio
2. afentoe - Alfa Romeo 147
3 .Jay Doubleyou - Seat Ibiza (de slechtste auto die ik ook heb gehad)

Bel de Autoweek redactie maar, we hebben een nieuwe barrel-koning!

Met maar liefst 35 punten! (volgens mij heb ik nog nóóit zo'n hoge score gezien) gaat de winst deze keer naar...

RZASA!

007rzasarovertourer.jpg

Zijn heerlijke Rover wordt op de 2e plek gevolgd door de fraaie Laguna van Caspervanc (goed voor 22 punten) en op plek 3 mag Tydelyck laten zien hoe zijn Omega het vol gaat houden (15 punten)

Rzasa gefeliciteerd, iedereen bedankt voor het meespelen en op naar de volgende wedstrijd (y)

Yeah! Heel leuk!
Iedereen bedankt voor de stemmen.

Nieuwe wedstrijd staat online! https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,5973974,5973974#msg-5973974

Terug
Bovenaan