Occasionwedstrijd #605: Sedan & Coupé | Stemmen tot vrijdag 10 april 20.00!

929V6 zei:
Zonder Mazda met BMW - Ford Escort - afgekeurd: de Sport is een 2-deurs sedan. Het is weliswaar een sportieve uitvoering maar hij heeft dezelfde carrosserie als de bread-and-butter 1.1 L 2-deurs en de daklijn is ook niet anders dan bij de 4-deurs.

Is dat ook niet het geval bij de Seat Cordoba? De 2 deurs is dan wel als coupé in de markt gezet maar volgens mij is het in feite gewoon een 2 deurs sedan (ik heb de maten even niet bij de hand)

Edit: Cordoba 4 deurs volgens specificaties op deze site is slechts 2 mm langer dan de 2 deurs, hoogte scheelt 15 mm maar dat zal waarschijnlijk komen doordat de "coupé' iets lager op z'n pootje staat? Niet lullig bedoeld overigens naar lybra, in mijn optiek voldoet hij aan de opdracht maar zo zie je maar dat er veel grensgevallen zijn...
 
[size=large]1973 GM Opala[/size]

554003038873473.jpg


551003034780197.jpg


969919021920662.jpg


[size=large]Prijs: R$ 39.000 = € 6.850,-[/size]


[size=large]1973 GM Opala[/size]

097017013487429.jpg


090017014866770.jpg


[size=large]Prijs: R$ 36.000 = € 6.300,-[/size]
 
Ik snap deze wedstrijd niet zo goed, als je de 406 Coupé bijvoorbeeld afkeurt dan ben je niet op zoek naar een Coupé maar naar een 2 deurs versie van een 4 deurs model. Naar mijn idee kun je dan beter de regels versoepelen en de stemmers uiteindelijk laten bepalen welke inzending het best aan de opdracht voldoet.

Maargoed, niet mijn wedstrijd :) ik sla deze beter maar even over en iedereen veel succes (y)
 
SVF zei:
929V6 zei:
Zonder Mazda met BMW - Ford Escort - afgekeurd: de Sport is een 2-deurs sedan. Het is weliswaar een sportieve uitvoering maar hij heeft dezelfde carrosserie als de bread-and-butter 1.1 L 2-deurs en de daklijn is ook niet anders dan bij de 4-deurs.

Is dat ook niet het geval bij de Seat Cordoba? De 2 deurs is dan wel als coupé in de markt gezet maar volgens mij is het in feite gewoon een 2 deurs sedan (ik heb de maten even niet bij de hand)

Edit: Cordoba 4 deurs volgens specificaties op deze site is slechts 2 mm langer dan de 2 deurs, hoogte scheelt 15 mm maar dat zal waarschijnlijk komen doordat de "coupé' iets lager op z'n pootje staat? Niet lullig bedoeld overigens naar lybra, in mijn optiek voldoet hij aan de opdracht maar zo zie je maar dat er veel grensgevallen zijn...

Dat heb ik in de opdracht duidelijk omschreven:
Onder een coupé versta ik elke auto met twee portieren die door de fabrikant als zodanig in de markt is gezet.

Dus of het echt een coupé is naar de letter van de wet is niet belangrijk. Zolang de fabrikant maar een exclusief tintje aan de tweedeurs carrosserievariant gaf ten opzichte van de sedan. Dat heeft Seat duidelijk genoeg gedaan met de Cordoba. Dit ook ter verduidelijking voor Zadelsnuiver. Ik ben dus niet op zoek naar een ordinaire tweedeurs gezinsauto die altijd goedkoper was dan de vierdeurs in dezelfde uitvoering. En het gaat dus om de coupé als carrosserievariant en niet om een ander model met dezelfde naam op hetzelfde platform, zoals de 406 Coupé.

Ik ga niets versoepelen, er is keuze genoeg.

De nieuwe inzending van Zonder Mazda en die van smarter zijn goedgekeurd.
 
929V6 zei:
Ik ga niets versoepelen, er is keuze genoeg.

Het is volgens mij een prima wedstrijd, alleen moet je misschien iets meer je best doen dan anders omdat de scheidslijn tussen goed en fout dit keer vrij dun is :)
 
SVF zei:
Niet lullig bedoeld overigens naar lybra

None taken. Persoonlijk vind ik het echt een aanfluiting eerste klas om een 2-deurs Cordoba als coupe in de markt te zetten, terwijl het overduidelijk gewoon een 2-deurs sedan is. Maar goed, Seat heeft dat wel gedaan en daarmee vond ik 'm een zeer geschikte kandidaat voor deze wedstrijd.
 
Wat zonde dat de inzending voor de Rover 200 coupe en de Rover 400 zo simpelweg weggezet is. Het platform waarop deze auto's gebaseerd zijn heet intern Rover de R8. Rover heeft met dit platform wat mij betreft gegeven de beperkte financiele middelen een enorme prestatie geleverd. Op dit platform zijn zeker 6 versies geleverd. Dat zijn: de 2-deurs coupe, de 2-deurs cabriolet, de 3-deurs 200, de 5-deurs 200 en de Tourer en de 4-deurs 400. Allemaal dezelfde basis en motorisering. Als je van een 4-deurs een 2-deurs coupe wil maken dan moet het geen verbazing wekken dat veel plaatwerkdelen niet uitwisselbaar zijn.
Zelf heb ik een Rover 800 Coupe en het enige plaatwerkdeel dat volledig uitwisselbaar is met de Rover 800 sedan waarvan de Coupe afgeleid is is voor zover ik weet de motorkap.

Neem mij vooral niet te veel kwalijk maar ik rij sinds pakweg 1978 in die engelse rotzooi rond en dat tot volledig tot tevredenheid.

Tenslotte: bespaar mij vooral de Rover/Honda discussie want ik lust jullie rauw;-)

Fijne groet van Olav
 
1. Renault Megane II Sedan 2005 https://www.autoscout24.de/angebote/renault-megane-sedan-1-9-dci-confort-dynamique-diesel-gruen-9e911786-ef9d-4d24-9bbe-3b4cddec3f1e?cldtidx=7&cldtsrc=listPage
€1.890-

2. Renault Megane II Coupé / Cabrio 2004 https://www.autoscout24.de/angebote/renault-megane-coupe-cabriolet-2-0-16v-privilege-luxe-nl-auto-benzin-blau-77a14253-4c9f-44bf-b26e-e62a9ac8a644?cldtidx=18&cldtsrc=listPage
€4.400,-

sedan
1280x960.jpg


coupé
1280x960.jpg


sedan
1280x960.jpg


coupé
1280x960.jpg


sedan
1280x960.jpg


coupé
1280x960.jpg
 
Wouter82 zei:
Je vat de spelregels van een spelletje best persoonlijk op :rolleyes:

En dat is zeker niet de bedoeling. Het is een spelletje, ik heb daarvoor bepaalde regels bedacht en de Rover voldoet daar toevallig niet aan. Er vallen wel meer mooie auto's buiten de boot, maar er zijn er ook nog voldoende die ingezonden worden. Je noemt zelf de 800 en dat zou een prima inzending zijn. Ik zou zeggen: doe mee! (y)
 
De CRX is helaas afkeur (want volledig andere carrosserie), maar ik zie wel andere mogelijkheden binnen deze modellijn.
 
Nee, dat doe ik niet. Als gezegd zijn alle plaatwerkdelen anders ten opzichte van de Sedan met uitzondering van de motorkap. Ik ga dan ook geen moeite stoppen in het vinden van occasions om vervolgens afgeserveerd worden op dit punt. Fijne avond.
 
Olav Geleyns zei:
Nee, dat doe ik niet. Als gezegd zijn alle plaatwerkdelen anders ten opzichte van de Sedan met uitzondering van de motorkap. Ik ga dan ook geen moeite stoppen in het vinden van occasions om vervolgens afgeserveerd worden op dit punt. Fijne avond.
Doe dan niet mee, eens of niet eens 929V6 is de scheidsrechter en hij bepaald.
 
@Olav,
Ik zeg toch zelf dat het goedkeur zou zijn? :confused: De motorkap is immers gelijk, en volgens mij geldt hetzelfde voor de koplampen, achterlichten en ik kan in de bumpers ook geen uiterlijke verschillen ontdekken. Dat de bevestigingspunten misschien anders zijn voert te ver om hier te beoordelen.
 
Ach het is de uitdaging om de leukste en beste te vinden binnen de gestelde eisen. Ene keer zijn de eisen wat ruimer en de andere keer weer wat strenger. Dat maakt het allemaal juist ook zo leuk. Zonder deze uitdaging kunnen we ook allemaal naar de leukste zilveren Volkswagen Golf zoeken ofzo maar daar is weinig aan toch? Niet zo zeuren dus allemaal en gewoon een setje auto's zoeken die aan de duidelijke regels voldoen. Vind je het niks verwelkomen we je graag weer bij wedstrijd nummer 606
 
opel omega zei:
Ach het is de uitdaging om de leukste en beste te vinden binnen de gestelde eisen. Ene keer zijn de eisen wat ruimer en de andere keer weer wat strenger. Dat maakt het allemaal juist ook zo leuk. Zonder deze uitdaging kunnen we ook allemaal naar de leukste zilveren Volkswagen Golf zoeken ofzo maar daar is weinig aan toch? Niet zo zeuren dus allemaal en gewoon een setje auto's zoeken die aan de duidelijke regels voldoen. Vind je het niks verwelkomen we je graag weer bij wedstrijd nummer 606

Helemaal mee eens (y) doe zelf al mee sinds wedstrijd 113 en het blijft wekelijks een leuk spelletje zonder het gezeik wat soms elders speelt op dit forum
Ik zeg lekker houden zo en op naar wedstrijd 1000 :)
 
Ach een beetje discussie moet kunnen zolang het netjes blijft en het niet te drammerig wordt, dat houdt het ook een beetje levendig. Als iedereen alleen maar droog z'n linkjes en plaatjes post wordt het ook een saaie bedoeling.

De CRX had ik trouwens ook als eerste inzending en i.m.o is het een duidelijke variant op 1 thema, bumper en koplampen lijken identiek of in elk geval uitwisselbaar. Maar de spelleider heeft gesproken en daar heb je je dan maar bij neer te leggen. Even huilie huilie doen en verder zoeken!
 
Nog even een overzicht van de inzendingen om de puntjes op de i te zetten:

Barri - Volvo 460/480 afgekeurd
Spekky - Skoda 130 - goedgekeurd
Tydelyck - DAF 55 - goedgekeurd
Wouter82 - Imperial LeBaron - goedgekeurd
Pink Panther - Mazda 929 - goedgekeurd
opel omega - Opel Commodore - goedgekeurd
Escher - Lancia Kappa - goedgekeurd
Jay Double You - Mercedes-Benz 300 E/CE- goedgekeurd
Jp053 - Honda Legend - auto's zijn goedgekeurd maar ik mis nog de (in € omgerekende) prijsopgave
lybra - Seat Cordoba - goedgekeurd
Epica - Cadillac Sedan/Coupe de Ville - goedgekeurd
Vezes - BMW 328i/325Ci - goedgekeurd
Bobbeltje - Opel Kadett C - goedgekeurd
SVF - Peugeot 304 - goedgekeurd
rzasa - Daimler Double Six - goedgekeurd
Timo - Subaru Impreza - goedgekeurd
Zonder Mazda met BMW - Ford Taunus - goedgekeurd
Probenator - Renault Mégane - auto's zijn goedgekeurd maar ik mis nog de prijsopgave
smarter - Chevrolet Opala - auto's zijn goedgekeurd maar ik mis nog de (in € omgerekende) prijsopgave
caspervanc - Renault Mégane II - goedgekeurd
 
rzasa zei:
BRG, het moet om een 4 deurs sedan gaan.

Waar lees jij dat?

We gaan voor deze wedstrijd op zoek naar twee auto's: de ene een twee- of vierdeurssedan en de andere een twee- of driedeurs coupé van hetzelfde model.

Inzending goedgekeurd maar die Steilheck hoeft er wat mij betreft niet bij.
 
De VW Polo Coupé en Seat Cordoba zijn geen coupés, maar de volgens de regels worden ze goedgekeurd, omdat de fabrikant ze als coupé in de markt heeft gezet.
 
Ik ga deze keer voor een jap.

Mazda 323

de coupe

een 1.5 met 88 pk aan boort , kost 999 euro het is ook nog een automaat en hij komt uit bouwjaar 1997

mazda 323 coupe

2.jpg


3.jpg


6.jpg


de sedan

wederom een automaat, en iets meer dan 50.000 km op de klok en voor 2945 euro is die voor jouw. 1 pk meer dan de coupe volgens de advertentie uit de zelfde 1.5

mazda 323 sedan

0-9cfd14c9-e95c-4a33-98f0-741df79e3116.jpg


0-5c48ce1a-5acf-41da-96a3-58d3609c6ed7.jpg


0-9ab9219a-c11c-4ab7-b9b5-3962e08765e2.jpg


323 sedan
 
@ Auto encyclopedie

Als een Honda CRX afkeur is dan is de 323 coupé (die in eerste instantie als hatchback in de markt werd gezet en na de komst van de 323P werd omgedoopt tot coupé) dat i.m.o zeer zeker ook. Hiervan is geen enkel plaatwerkdeel uitwisselbaar, heel misschien de voorbumper en de voorruit. Maar goed: het laatste woord is aan de wedstijdleider.:)

Ik heb zelf overigens een paar jaar een dergelijke 323 coupé gehad. Naast wat roest bij de achterschermen en een wat matige kwaliteit van het interieur (z'n voorganger was op dat punt echt duidelijk beter!) een technisch oerdegelijke, betrouwbare en fijn rijdende auto!
 
SVF zei:
@ Auto encyclopedie

Als een Honda CRX afkeur is dan is de 323 coupé (die in eerste instantie als hatchback in de markt werd gezet en na de komst van de 323P werd omgedoopt tot coupé) dat i.m.o zeer zeker ook. Hiervan is geen enkel plaatwerkdeel uitwisselbaar, heel misschien de voorbumper en de voorruit. Maar goed: het laatste woord is aan de wedstijdleider.:)

Ik heb zelf overigens een paar jaar een dergelijke 323 coupé gehad. Naast wat roest bij de achterschermen en een wat matige kwaliteit van het interieur (z'n voorganger was op dat punt echt duidelijk beter!) een technisch oerdegelijke, betrouwbare en fijn rijdende auto!

Ik vrees ook dat jij gelijk gaat krijgen, maar ben er zojuist wel achter gekomen dat een 323 f v6 wel iets voor mij is, maar kwam er ook al gelijk achter dat er geen 1 ergens te koop staat. Was het bestaan van deze motor in die auto even vergeten, en dacht dat die ook in de mx 3 zat , maar dat is dus weer een 1.8
 
Barri: C70 en S70: goedgekeurd, motorkap en koplampen zijn gelijk.
Auto encyclopedie: 323: voordeel van de twijfel, voorbumper (wat bij een moderne schildbumper een vrij wezenlijk carrosseriedeel vormt) is gelijk.
 
929V6 zei:
Barri: C70 en S70: goedgekeurd, motorkap en koplampen zijn gelijk.
Auto encyclopedie: 323: voordeel van de twijfel, voorbumper (wat bij een moderne schildbumper een vrij wezenlijk carrosseriedeel vormt) is gelijk.

Ja volgens mij is de sedan van voor de facelift en de coupé van na, wat voor nog meer verwarring zorgt
 
929V6 zei:
Auto encyclopedie: 323: voordeel van de twijfel, voorbumper (wat bij een moderne schildbumper een vrij wezenlijk carrosseriedeel vormt) is gelijk.

Als alleen de voorbumper gelijk hoeft te zijn, dan was de Audi 100 ook goed. En denk ik nog meer auto‘s die een compleet andere neus hebben met een identieke bumper.
 
Pink Panther zei:
929V6 zei:
Auto encyclopedie: 323: voordeel van de twijfel, voorbumper (wat bij een moderne schildbumper een vrij wezenlijk carrosseriedeel vormt) is gelijk.

Als
alleen de voorbumper gelijk hoeft te zijn, dan was de Audi 100 ook goed. En denk ik nog meer auto‘s die een compleet andere neus hebben met een identieke bumper.

Daar is het geen wezenlijk deel van de carrosserie
 
De Audi 100 heb ik ook niet afgekeurd, ik heb alleen de tip gegeven om zowel de sedan als de coupé van voor of na de facelift te laten zijn. En ik noem expliciet "moderne schildbumper", omdat die in tegenstelling tot een ouderwetse stalen bumper bijna integraal deel uitmaakt van de carrosserie.
 
929V6 zei:
Nog even een overzicht van de inzendingen om de puntjes op de i te zetten:


Jp053 - Honda Legend - auto's zijn goedgekeurd maar ik mis nog de (in € omgerekende) prijsopgave

Prijzen van de Legends toegevoegd.
 
Terug
Bovenaan