Occasion, weinig km per jaar budget max 7000

PuttPutt

Net ingestapt
Hi,
Ik ben op zoek naar een occasion met een budget van max 6000-7000. Ik moet er wel bij zeggen dat ik weinig kilometers maak (onder de 10k per jaar). Er is zoveel keuze, maar wat is nou het meeste waar voor je geld. Een jonge kleine A segmenter kopen, of kun je net zo goed voor iets meer auto gaan en een wat oudere B segmenter kopen? En wat voor soort auto is verstandig om te kopen als je weinig rijdt, maar wel een betrouwbare auto wil die af en toe ook de snelweg op kan voor langere stukken binnen Nederland.

Ik weet zelf weinig van auto's en ben dus niet op zoek naar een hobby/sleutel auto.

- 3 of 5 deurs maakt niet uit
- Omdat ik lang ben genoeg hoofdruimte voor de bestuurder.
- Rijd voornamelijk alleen of 2 personen maar 4-5 zitplaatsen is wel fijn.
- Betrouwbaar en veilig
- Airco
- Handgeschakeld
- Benzine
- Laag in wegenbelasting/verzekering/onderhoud
- Rijd voornamelijk in stad maar wil er wel ook een flinke rit mee kunnen maken binnen nederland.

Ik ben benieuwd wat voor auto's jullie aanraden binnen dit budget.

Zoiets,bij voorbeeld:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/opel-corsa-1-4-16v-cosmo-clima-stoelverwarming-benzine-grijs-e16cb01b-5b6f-43bf-93f8-f8f606c46ae6?cldtidx=6&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=-1860690314

Als je lang bent dan is het ook gewoon belangrijk om proef te gaan zitten.

In de meeste auto's kun je tot een lengte van ongeveer 1.90 m aardig zitten.
Een zonnedak kost hoofdruimte.

Kijk ook gewoon welke auto je leuk vindt, en lekker vind rijden.

Goede opties zijn bijvoorbeeld de Kia Rio, Hyundai I20, Renault Clio 4 of Twingo 2, Ford Fiesta, Opel Karl, de keuze is reuze. De Twingo 2 en Karl zijn A segment maar relatief volwassen voor dit segment en lichter dan de B segment auto's, in het A segment zijn de Kia Picanto en Hyundai I10 ook goede opties.

Bedankt voor de reacties. Dit waren ook een beetje de auto's waar ik zelf aan zat te denken. Ik ga er een aantal uitproberen.

Ik zie auto's met een kilometerstand van 40k tot 200k+in dit budget. Is het nog wel een goed idee om een auto te kopen met een kilometerstand van 118k als er zoveel keuze is met minder kilometers op de teller?

Ik kan bij de aanschaf wel kijken of de onderhoudshistorie netjes is bijgehouden en wat er is gebeurd, maar voor een autoleek is het moeilijk om te bepalen of de auto goed is onderhouden aan de hand van de rapporten. Hebben jullie nog tips waar op te letten?

Koop de auto gewoon bij een betrouwbaar adres. Kijk goed of de auto goed is onderhouden. De kilometerstand zegt vaak weinig over de staat. Veel korte stukjes zijn niet goed voor de techniek. Je kunt dus beter een wat jonger exemplaar kopen, met wat meer kilometers.

Ah dat klinkt logisch, de kans dat een jonge auto goed is onderhouden is natuurlijk ook groter. Bedankt voor de adviezen, ik ga op zoek en proefzitten en rijden.

Mazda 2

https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/143313186/Android?s=21-21-3-3-1-11&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=

Terug
Bovenaan