Occasion aanschaffen

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Wij zijn op zoek naar een occasion van rond de €5000-€6000. Omdat we nogal pech hebben gehad met onze vorige auto's dachten ik laat ik het eens aan mensen vragen die er WEL verstand van hebben.

Ik heb de onderstaande occasion gezien, ik lees zoveel verschillende berichten op het internet over de Seat Ibiza dus graag jullie kritische mening.

Als jullie andere suggesties hebben dan hoor ik die ook heel graag. We zoeken dus een occasion van rond de €5000-€6000 met wat extra ruimte.

Seat IBIZA ST 1.2 Climatcntrl, Cruisecntrl, LM-velgen, TOPST
€ 5.890,00
https://link.marktplaats.nl/m1535359815?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Onwijs bedankt alvast voor jullie adviezen!

Groetjes,

William

Een geïmporteerde auto uit zo'n beetje de slechtste jaren van VAG waar je in overleg nog garantie bij kunt kopen.
Mijn idee zou zijn een auto van Aziatische makelij te zoeken bij een gerenommeerd bedrijf. Dan zul je meer- en langer plezier hebben van je geld!

Ik zou persoonlijk eerder voor een Honda Jazz gaan bij voorkeur de 2e generatie, daar staan er genoeg van te koop zoals deze:

[size=large]Honda Jazz - 1.2 Cool *1E-EIG.* / AIRCO / RADIO-CD / ELEK. RAMEN / *APK 04-2021[/size]

honda-jazz-1-2-cool-1e-eig-airco-radio-cd-elek-ramen.jpg

Minder spannend en sportief om te zien dan een Ibiza ST maar het is wel zo'n beetje het beste wat je kunt kopen in deze klasse.

Iets boven budget maar ook het overwegen waard:

[size=large]Nissan Note - 1.2 DIG-S Tekna Panodak/Navi/Camera/Clima/Cruise[/size]

nissan-note-1-2-dig-s-tekna-1-2-dig-s-tekna.jpg

Deze 2e generatie Note vanaf 2013 is kwalitatief stukken beter dan de 1e generatie die je beter kunt laten staan want die heeft relatief veel motorproblemen (oprekkende distributie ketting)

william 9480483 zei:
Hoi allemaal,

Wij zijn op zoek naar een occasion van rond de €5000-€6000. Omdat we nogal pech hebben gehad met onze vorige auto's dachten ik laat ik het eens aan mensen vragen die er WEL verstand van hebben.

Ik heb de onderstaande occasion gezien, ik lees zoveel verschillende berichten op het internet over de Seat Ibiza dus graag jullie kritische mening.

Als jullie andere suggesties hebben dan hoor ik die ook heel graag. We zoeken dus een occasion van rond de €5000-€6000 met wat extra ruimte.

Seat IBIZA ST 1.2 Climatcntrl, Cruisecntrl, LM-velgen, TOPST
€ 5.890,00
https://link.marktplaats.nl/m1535359815?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Onwijs bedankt alvast voor jullie adviezen!

Groetjes,

William

Dit lijkt mij een hele slechte keus. In deze bouwjaren stond de Seat Ibiza samen met broertje VW Polo in vrijwel elk onderzoek onder aan in hun segment op het gebied van betrouwbaarheid. Ze kenden relatief veel problemen, en het is ook nog een import. De distributieketting is wel vervangen, wat een bekend zwak punt is, andere zwakke punten zijn olieverbruik en vervuiling van de motor.

Veel betere stationcar keuzes binnen dit budget zijn de Renault Mégane 3 vanaf 2009 met 1.6 16V motor of 1.4 TCe motor, de Ford Focus 3 vanaf 2010, Kia Ceed en broertje Hyundai I30, Dacia Logan MCV, of als je compacter zoekt kijk dan naar de Renault Clio 4 vanaf 2013 met 0,9 TCe. De Clio 4 is wel op het randje van het budget, wat vaak niet handig is.

ak2 zei:
Veel betere stationcar keuzes binnen dit budget zijn de Renault Mégane 3 vanaf 2009 met 1.6 16V motor of 1.4 TCe motor, de Ford Focus 3 vanaf 2010, Kia Ceed en broertje Hyundai I30, Dacia Logan MCV, of als je compacter zoekt kijk dan naar de Renault Clio 4 vanaf 2013 met 0,9 TCe. De Clio 4 is wel op het randje van het budget, wat vaak niet handig is.

Dat zijn m.u.v. de Clio allemaal zwaardere C-segmenters. Omdat de TS zelf met een Ibiza ST komt ga ik er voor het gemak van uit dat hij ook een auto in die klasse (tot plm 1.000 kg) zoekt.

De Fransen zijn erg wisselvallig en kwaliteit wisselt soms sterk per generatie of afhankelijk van motorkeuze. Kwestie van goed inlezen, lees bv de reviews op deze site of de occasiontests van de ANWB. Dacia Logan MCV is misschien wel de ruimste in zijn klasse maar het is ook allemaal niet erg geraffineerd en erg basic

Wow wat een reacties allemaal al, nu is het me nog duidelijker dat ik er echt niks vanaf weet als ik al jullie reacties lees. Wel superfijn en heb enorm veel aan jullie tips.

Ik let niet specifiek op gewicht, aangezien ik van een Seat Leon 1.9 diesel komt die aardig wat kostte in de wegenbelasting, nu terug naar benzine omdat ik minder km maak, zo'n 15.000 km op jaarbasis. Dan verbaas ik me er af en toe om wat de wegenbelasting kosten zijn in vergelijk met de Leon.

De suggesties zijn meer dan welkom en erg fijn dat er zoveel autokenners direct hun visie en adviezen delen, mijn dank is groot!

Groetjes,
William

Misschien gewoon iets betrouwbaars met een lage kilometerstand van een betrouwbaar adres?
Hatch
https://occasions.toyota.nl/auto/753710611
Beetje nieuwer?
https://occasions.toyota.nl/auto/462384044
Beetje ruime station?
https://occasions.toyota.nl/auto/286573243
https://www.autotrack.nl/a/toyota-corolla-benzine-2007-49236829
Deze ruime station zou ik ook we durven:
https://occasions.toyota.nl/auto/608566502
Toch maar een MPV?
https://occasions.toyota.nl/auto/504689896

Hyundai en Kia staan wel iets lager op de trap van langlevendheid, de prijzen liggen ook duidelijk lager.
Een I30
https://www.autotrack.nl/a/hyundai-i30-benzine-2012-49416240
Een I30 station
https://www.autotrack.nl/a/hyundai-i30-benzine-2011-49495087

Plus 1 voor SVF. Zoek een nette Honda Jazz (let op, ook veel import!) en rijd zorgeloos. Voorbeeld: https://www.autowereld.nl/honda/jazz/1-2-trend-32380026/details.html

honda-jazz-1-2-trend-1-2-trend.jpg

Conclusie
De Honda Jazz is een zeer aanbevelenswaardige occasion, vooral ook als alternatief voor andere merken die veel populairder zijn. Het kleeft een beetje aan Honda: het merk maakt véél betere auto’s dan veel mensen beseffen. De Jazz is ruim en rijdt best, maar hij is vooral kwalitatief onverstoorbaar.

Bron: https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=honda/model=jazz/occasiontest/0fc455c4-25e8-df11-a731-000c29d2a1e4?/merk=honda/model=jazz [size=x-small](Even helemaal lezen!)[/size]

Hoe zit het met km standen? Ik heb geen idee hoeveel km auto's ongeveer mee gaan tegenwoordig.

@Jazzik een zeer groot deel van het occassionaanbod betreft import; ik weet de risico’s maar je hoeft (kunt) ze niet meteen uit te sluiten. Zelf rijden we al bijna 5 jaar/120.000km in een geïmporteerde Jazz Hybrid, ik kocht ‘m in 2015 van een particulier die ‘m in 2013 had gekocht bij een handelaar onder de rook van Hoofddorp... nu zonder enig tussentijds mankement tikken we binnenkort de 200.000km aan en wil er nog minstens 5 jaar mee verder.

381502a.jpg

OT: voor dit budget zou ik de friste Corolla Wagon 1.6 kopen die je vinden kunt, bij voorkeur van particulier die m al jaren in bezit heeft en netjes het onderhoud kan aantonen. Dan vind je makkelijk een ruime, pittige, niet te zware en werkelijk onverwoestbare auto waar je zo nog 10 jaar mee vooruit kunt. Vele honderdduizenden kilometers, dus kopen met 200k op de teller is geen probleem.

Voor jouw budget koop je een later bouwjaar met lage kilometerstand 👍🏻

ANWB Toyota Corolla

Maar wat zoek je precies, moet het een hatchback zijn of station, moeten er mensen achterin kunnen?

Qua merk heb ik geen voorkeur. Ik heb 2 kinderen die achterin moeten kunnen dus vandaar dat ik wat meer ruimte fijn zou vinden, vandaar dat ik voor het eerst op zoek ging naar stations ook.

Maar zat even te kijken naar bijvoorbeeld Toyota corolla sedan en dat zijn weer lekkere ruime auto's. Degene die ik in deze prijsklasse zag dat wel rond de 190.000 km ongeveer.

Die sedan Corolla staan er meestal nog erg fris bij:

Rond de 100tkm lukt ook, met een beetje onderhandelen:

https://www.autowereld.nl/toyota/corolla/1-6-16v-luna-33219208/details.html

Voor een handelaar zou ik niet per definitie terugschrikken.
Gewoon de hele historie natrekken, en als je er geen kijk op hebt, 50 tot 80 Euro uitgeven om er een garage van je vertrouwen naar te laten kijken.

Ook bij de Toyota-dealers kun je best flink onderhandelen, je merkt vanzelf waar het schip strand.
En je hoeft echt niet overal heen te reizen. Bellen en op een prettige manier het gesprek over een auto aangaan...
Bekende en goede truc is te zeggen dat je niet meer dan xyz te besteden hebt, en toch die duurdere auto op het oog hebt, maar niets in te ruilen hebt.
En er dus een belletje aan waagt. Een beetje vasthoudendheid kan schot in de zaak brengen. Iedere verkoper weet dat je eerst de klant naast de auto moet hebben staan voordat er ook maar een kans op een verkoop is.

Aangezien je zelf met een Ibiza ST komt, is misschien de Renault Clio Estate iets voor je?
Is eenzelfde soort auto (kleine station) maar de Clio is wel betrouwbaar (mits je de 0,9tce benzine of 1,5dci diesel neemt).
Ziet er ook wat leuker uit dan bovenstaande suggesties (naar mijn mening).

Laatste bijdrage (anders lijk ik wel een spammer):
Bij de Corolla die ik suggereerde kun je op de foto's zien dat hij bij Toyota Toonen heeft gelopen. Toonen bellen en vragen naar de historie en meest belangrijk, of zij hem hebben ingeruild leert je veel. Hebben zij hem ingeruild...op naar de volgende (een Toyotadealer verkoopt deze nog zelf als het een goede auto is). Is ie bij een vreemd merk dealer ingeruild en doorgestoten...dan kan het een aantrekkelijke auto voor je zijn.

Deze Corolla heeft zeker mijn interesse! Eigenlijk wat ik zoek, ruimte en zeker niet al teveel op de teller!! En je bent zeker geen spammers, wordt alleen maar gewaardeerd van deze kant :)

Ik had nog een paar vraagjes die mij te binnen schoten 🙈

Beetje aan het zoeken maar kom aardig wat corolla's tegen in mijn prijsklasse, meeste zijn van 2007 t/m 2009. Nu vroeg ik mij alleen af als je dus een corolla uit 2008 naast een ander merk auto uit 2015 zet die meer heeft gelopen blijft de corolla dan nog steeds beter?

Ik kom ontzettend veel opel corsa's tegen van rond 2011, mankeren die auto's wat? Dit is gewoon een interesse vraagje trouwens.

william 9480483 zei:

Beetje aan het zoeken maar kom aardig wat corolla's tegen in mijn prijsklasse, meeste zijn van 2007 t/m 2009. Nu vroeg ik mij alleen af als je dus een corolla uit 2008 naast een ander merk auto uit 2015 zet die meer heeft gelopen blijft de corolla dan nog steeds beter?

Ik kom ontzettend veel opel corsa's tegen van rond 2011, mankeren die auto's wat? Dit is gewoon een interesse vraagje trouwens.
Er is weinigs betrouwbaarders dan een Toyota. Een Corsa is een stuk kleiner, maar het zijn in verhouding zware auto's.

william 9480483 zei:

Ouderdom komt gewoon met gebreken. Rubbers drogen uit, en onderdelen verouderen en verslijten. Dit is ook gewoon bij een Toyota het geval. De onderdelen prijzen liggen vaak hoger dan bij verschillende concurenten.
De betrouwbaarheid van een auto hangt sterk af van hoe er mee is omgegaan, en of de auto goed is onderhouden.

Een Toyota is een hele goede auto maar verouderd ook gewoon, en kan ook kapot. In mijn ogen wordt de kwaliteit van Toyota erg overdreven. Veel mensen weten dat een Toyota een goede auto is, hierdoor zijn de vraagprijzen soms wel erg stevig. We hebben jaren lang een nieuw gekochte Toyota gehad. Onze huidige auto's zijn niet alleen betrouwbaarder maar er gaat ook veel minder stuk. Een auto uit 2008 is maar liefst 7 jaar ouder, dat vind ik heel veel.

Ik zou je zeker geen Toyota afraden maar kijk ook gewoon naar value for money, comfort en rijeigenschappen, en of je jezelf er prettig in voelt.

ak2 zei:
william 9480483 zei:

Ouderdom komt gewoon met gebreken. Rubbers drogen uit, en onderdelen verouderen en verslijten. Dit is ook gewoon bij een Toyota het geval. De onderdelen prijzen liggen vaak hoger dan bij verschillende concurenten.
De betrouwbaarheid van een auto hangt sterk af van hoe er mee is omgegaan, en of de auto goed is onderhouden.

Een Toyota is een hele goede auto maar verouderd ook gewoon, en kan ook kapot. In mijn ogen wordt de kwaliteit van Toyota erg overdreven. Veel mensen weten dat een Toyota een goede auto is, hierdoor zijn de vraagprijzen soms wel erg stevig. We hebben jaren lang een nieuw gekochte Toyota gehad. Onze huidige auto's zijn niet alleen betrouwbaarder maar er gaat ook veel minder stuk. Een auto uit 2008 is maar liefst 7 jaar ouder, dat vind ik heel veel.

Ik zou je zeker geen Toyota afraden maar kijk ook gewoon naar value for money, comfort en rijeigenschappen, en of je jezelf er prettig in voelt.

De kwaliteit van een Toyota wordt niet overdreven, het is de benchmark. Rijd nu weer de duurdere variant van Toyota van 20 jaar oud en er mankeert nooit iets aan.

Voeg ik er toch nog één aan toe:
De kwaliteit van Toyota wordt erg onderdreven.
Natuurlijk kan het je ook met een Toyota gebeuren dat je reparaties tegenkomt.
Een airco (bij Toyota zelden, zelf de noodzaak tot bijvullen), een remreparatie (daarin is Toyota niet beter dan anderen).
ook een koppeling...kan gebeuren.
Maar je weet één ding zeker: je investeert in een auto die 20 jaar en minstens 300tkm meegaat.
En een hoge restwaarde kent...zo verkocht (wel moet je prijs marktconform zijn).
In mijn familie runden we vroegen een VAG dealerbedrijf (vader, broers, ik enkel als nevenactiviteit).
De broers duwen nog steeds dozen:).
Het advies om van je beoogde Seat af te zien, en de VAG uit die tijd in het algemeen, steun ik graag.
De graagte waarmee sommigen je in de Franse meuk willen duwen...in het geheel niet.
Iedere keer lijkt het beter te gaan met nieuwere Franse modellen, maar vervallen de Franse doosjes na een aantal jaren toch weer in het oude patroon van veel gedoe, aanzienlijke rekeningen en lage restwaardes.

Een Lancer is ook een goede suggestie die boven gedaan is.
Misschien we een heel goed idee:D
Moet je wel aanzienlijk minder voor betalen dan voor een Corolla uit zelfde jaar en km stand.

Als alternatief is een Mazda 3 ook een optie, maar die moet je dan wel goed op de mate van roestinwerking checken.
Zijn uit de 2008-2010 heel behoorlijke maar ook al erg aangetaste exemplaren. En dat zie je alleen als je hem op de brug zet.

Erg mooie auto maar zoals ik vandaag achter ben gekomen weet ik er maar bar weinig van 🤣, en bijna €1000 boven budget.

Van wat ik voorbij heb zien komen is de corolla en Cruze sedan best wel de auto naar mijn smaak. Alleen bij beide jammer dat je dan met auto's van zo'n 10-12 jaar oud weer te maken hebt. Aan de andere kant als die 10 jaar meegaan is er niks aan de hand..pfff zo lastig dit haha

Hans Incog zei:
Een Lancer is ook een goede suggestie die boven gedaan is.
Misschien we een heel goed idee:D
Moet je wel aanzienlijk minder voor betalen dan voor een Corolla uit zelfde jaar en km stand.

Als alternatief is een Mazda 3 ook een optie, maar die moet je dan wel goed op de mate van roestinwerking checken.
Zijn uit de 2008-2010 heel behoorlijke maar ook al erg aangetaste exemplaren. En dat zie je alleen als je hem op de brug zet.

Misschien was het aan komen zetten met een rode niet zo handig van mij, kijken of een andere kleur beter in de smaak valt

0-69385d65-58b9-4df9-a437-ae6ec725cf29.jpg

Deze beschikt ook over de nieuwere 1.6, zit meer schot in dan de de 1.5 en lust ook nog minder benzine , er is ook nog een 1.8 , maar die lust wel een slokje benzine en is zwaarder in de wegenbelasting.

De Mitsubishi Lancer is ook een hele goede optie. De prijs is aantrekkelijk.

Franse meuk vind ik zelf echt nergens op slaan. De suggesties die ik doe zoals de Megane 3 1.6 16V en 1.4 TCe, en Clio 4 0,9 TCe zijn prima opties, met een goede prijs kwaliteits verhouding, prima betrouwbaarheid, en goede rijeigenschappen. De reparatiekosten liggen over het algemeen laag.

De Ford Focus 3, Kia Ceed, Hyundai I30, en Dacia Logan MCV zijn ook gewoon hele goede opties.

Zal de opties die je aangeeft eens bekijken. Hoe zit het met de Chevy Cruze? Lees alleen maar goeie dingen daarover, wat is jullie mening/ervaring?

De Chevrolet Cruze is een erg onderschatte auto en is dus gewoon een hele slimme keus. Enige zwakke punt zijn de versnellingsbaklagers.

ak2 zei:
De Chevrolet Cruze is een erg onderschatte auto en is dus gewoon een hele slimme keus. Enige zwakke punt zijn de versnellingsbaklagers.

De cruze die ik tipte is een 5 bak, heeft die ook problemen ? net als de 6 bak? de blokken zonder turbo hebben een 5 bak en die met de fijne 1.4 turbo heeft een 6 bak

Een Cruze aanschaffen kan een goed idee zijn, AK2 wijst op een aandachtspunt die ik ook ken.
Maar trek er wel een gezicht bij dat de verkoper erg zijn best moet gaan doen.
Want dat moet hij ook...meestal is de verkoper enorm blij als een Cruze eindelijk vertrekt.
Eén keer mompelen dat je later nog even naar een Corolla gaat kijken...en de prijs vliegt naar beneden :p.

william 9480483 zei:
Erg mooie auto maar zoals ik vandaag achter ben gekomen weet ik er maar bar weinig van 🤣, en bijna €1000 boven budget.

Van wat ik voorbij heb zien komen is de corolla en Cruze sedan best wel de auto naar mijn smaak. Alleen bij beide jammer dat je dan met auto's van zo'n 10-12 jaar oud weer te maken hebt. Aan de andere kant als die 10 jaar meegaan is er niks aan de hand..pfff zo lastig dit haha
Je had het over wat ruimte in je budget. Daarbij staat hij al een jaar te koop.

Verkoopt de Cruze zo slecht dan? Ik had nog nooit van de Cruze gehoord tot vandaag (d8 ik), en met het zien van de foto's kwam ik tot het besef dat ik daar 2 weken lang in gereden heb tijdens mijn vakantie in LA 2 jaar geleden 🤣

Ik vind ze qua prijs nog wel meevallen vergeleken met wat ze dan gelopen hebben...samen met de gorilla staat deze hoog op mn lijstje.

william 9480483 zei:
Verkoopt de Cruze zo slecht dan? Ik had nog nooit van de Cruze gehoord tot vandaag (d8 ik), en met het zien van de foto's kwam ik tot het besef dat ik daar 2 weken lang in gereden heb tijdens mijn vakantie in LA 2 jaar geleden 🤣

Ik vind ze qua prijs nog wel meevallen vergeleken met wat ze dan gelopen hebben...samen met de gorilla staat deze hoog op mn lijstje.
Bedoelde de 3. De Cruze die je in Amerika hebt gereden is een andere dan deze.

de chevorlet cruze deelt veel techniek met de opel astra uit die tijd. Deze Chevorlet is een koreaan en komt uit de gm korea fabriek wat daarvoor Daewoo was. In een ader topic was iemand zo flauw om de cruze af te kraken door te zeggen dat het een Daewoo is, maar in de tijd van Daewoo waren Hyundai en Kia ook nog niet de merken die het nu zijn. Maar nogmaals in deze zit een 5 bak en daar is volgens mij weten niks mis mee.

Misschien nog behulpzaam om de opmerking van AK2 over de Cruze in handelingsperspectief te plaatsen?
Een Cruze is enkel een aantrekkelijk perspectief als de bak al aantoonbaar gereviseerd/vervangen is.
Er net een appje aan de broertjes aan besteed...het is hetzelfde issue als bij de Astra en rond de 80tkm is de bak vaak al aan de beurt.

Hans Incog zei:
Misschien nog behulpzaam om de opmerking van AK2 over de Cruze in handelingsperspectief te plaatsen?
Een Cruze is enkel een aantrekkelijk perspectief als de bak al aantoonbaar gereviseerd/vervangen is.
Er net een appje aan de broertjes aan besteed...het is hetzelfde issue als bij de Astra en rond de 80tkm is de bak vaak al aan de beurt.

Maar deze cruze heeft bij mijn weten de f17 of f23 bak en niet de beruchte m32 bak en over de f17/23 lees ik weinig tot geen problemen.

HIer is een cruze forum, stel daar je vraag zou ik zeggen

https://chevroletcruze.forum2go.nl/

william 9480483 zei:
Dan moet de versnellingsbak vervangen worden?
De versnellingsbaklagers van de M32 6 versnellingsbak moeten dan vervangen worden. Dit is vrij arbeidsintensief, omdat de versnellingsbak onder de auto uit moet. Veel garages ruilen in verband met de kennis en het gemak de bak dan om. Je loopt dan wel het risico dat je later weer het zelfde probleem krijgt. Bij een revisiebedrijf worden de lagers vervangen en onder de juiste spanning gemonteerd.

Deze M32 bak wordt niet alleen door Opel en Chevrolet gebruikt, maar ook door Saab, Alfa Romeo, Fiat en Lancia. Vaak kun je horen of de lagers minder worden, het beste hoor je dit op een asfalt weg in de hoogste versnellingen, je hoort dan een licht zingend/ fluitend geluid. Later zijn er aanpassingen gedaan waardoor er beter gesmeerd werd en de lagers onder de juiste spanning werden gemonteerd. Overigens kan het natuurlijk ook bij andere merken voorkomen, mijn vader heeft het gehad met een toen vrij jonge Mitsubishi. Alleen dan is het niet een structureel probleem wat heel veel voorkomt.

Mijn app meldt nog dat een Cruze ook notorious is voor koelvloeistofproblemen op 'dure' plekken. Ruikt het zoet tijdens een proefrit? Trouble ahead (uitbouwen dashboard). En dat ie geen heel best imago heeft, slecht verkoopt en de eigenaar 'on its own' is in NL. Logisch want Chevrolet is er niet meer dus Opel dealers voelen ook geen enkele verantwoordelijkheid meer. Kortom: het moet wel een bijzonder aantrekkelijke prijs hebben en kritisch bekeken worden. Mijn broer meldt dat ie liever nog Hyundai's en Kia's verhandelt zolang die maar beneden de 100-120 tkm zitten. Kleiner risico.

Valt me id wel op dat de prijzen van Cruze wat lager liggen vergeleken met auto's die een btje in dezelfde klasse zitten qua grootte en gewicht. Wel erg jammer, de Cruze is wel een auto helemaal naar mijn smaak maar ik zit echr niet te wachten op een auto die weer eens problemen met zich mee brengt.

william 9480483 zei:
Valt me id wel op dat de prijzen van Cruze wat lager liggen vergeleken met auto's die een beetje in dezelfde klasse zitten qua grootte en gewicht. Wel erg jammer, de Cruze is wel een auto helemaal naar mijn smaak maar ik zit echt niet te wachten op een auto die weer eens problemen met zich mee brengt.
Dat is het voordeel van de Cruze het is een onbekende auto die blijkbaar niemand wilt hebben en daarom zijn de prijzen laag, maar dat merk je ook weer als je hem ooit gaan inruilen. Maar ik zou de gok ook niet nemen als er nu al problemen bekend zijn.

william 9480483 zei:
Valt me id wel op dat de prijzen van Cruze wat lager liggen vergeleken met auto's die een btje in dezelfde klasse zitten qua grootte en gewicht. Wel erg jammer, de Cruze is wel een auto helemaal naar mijn smaak maar ik zit echr niet te wachten op een auto die weer eens problemen met zich mee brengt.

Dit vind de anwb van de cruze

anwb cruze

Terug
Bovenaan