NVE’s Juke , front mount intercooler geïnstalleerd

NVE87

Net ingestapt
Beste allemaal !

Ik zal mijn eigen eerst even kort voorstellen , mijn naam is Nick , 33 jaar , zit eigenlijk al heel lang op het forum , maar ben niet een heel erg actieve poster, maar toch wou ik graag via een mijn auto topic mijn auto’s delen!

Als gezinsauto staat er een opel astra sportstourer (2011)op de oprit , maar daar komen later wel foto’s van , die moet eerst door de wasstraat.

Als 2de auto zijn we in het bezit van een Nissan Juke , ook uit 2011 , voorzien van een 1.6dig-t met standaard 190 pk , alleen is hij getuned naar 235 pk en 310 nm koppel , in de kleur machine Brown , voorzien van 19 inch corniche challenge velgen , en een aantal cm verlaagd , ziet er naar mijn mening erg leuk uit , en is redelijk rap ook nog ( 0-100 <7 sec.).

Modlist:
-19” corspeed challenge
-H&R 30/30
-Eibach spacers 15 mm
-Zwarte logo’s
-Carbonlip achterklep
-Fox einddemper
-chiptuning 235pk/310nm
-Injen short ram intake
-Crooke tuning custom uitlaat incl. 200cells kat
-Custom front mount intercooler

CE7-B361-B-D54-A-4-C3-B-95-E0-28-A6-E706-F41-D.jpg

A88-DB4-A1-9-DAC-4-DDB-A649-821567-B00650.jpg

10-E899-C4-2-EFE-4814-9345-3342-C3-A52002.jpg

C26-D5233-0791-4-FA5-B17-E-B2262-A68-D184.jpg

703-AB40-B-9-D81-443-F-984-A-AEE237-EDCB08.jpg

Dank voor het kijken , en in de loop der tijd word dit topic wel aangevuld met eventuele update’s of wijzigingen en betere foto’s, ook zet ik binnenkort wat info over de astra erin .

Leuk ding! En opvallend snel denk ik. Gaaf!
Die gespoten middenconsole is ook tof.

Hej mede leuke Juke rijder! Gelukkig, nog een dertiger in een apparte auto, :D. Leuk ding! Ik rijd ook in een 1.6 DiG-T, maar van buiten wel wat opvallender aangezien die van mij knal geel is met zwarte "Tokyo Black" accenten. Ohja.... ook gechipt :LOL:. Niet dat dat nodig is met 190 pk, maar die jongens in die Golf GTi-tjes pesten is toch wel leuk. Ze verwachten het niet van zo'n gele banaan :). Exacte vermogen weet ik niet (de rollenbank was niet beschikbaar bij mijn chipbeurt, gaat nog wel gebeuren) maar zal volgens mijn maat die hem gechipt heeft ook in de buurt van jou zitten.
aory488bgeou_480.jpg

kdmy1fmb374c_480.jpg

Tip: Nog wel even die bescheiden uitlaat (al is die zo te zien al een maat groter dan standaard) laten vervangen door een dubbele pijp. Knap de achterkant echt aanzienlijk van op :cool:
0yoy31jbhp35_480.jpg

Fijne kilometers :D

Ik heb echt helemaal niks met de Juke, maar jouw exemplaar en die gele van Richie zijn stiekem dan wel weer heel gaaf (y) die zwarte grille is echt een hele verbetering, evenals de verlaging. 235 pk uit een 1.6 Turbo is overigens wel een hele knappe prestatie, lijkt me leuk rijden zo :D

De leukste juke die ik ooit heb gezien, ziet er leuk uit zo en is motorisch en qua onderstel ook geinig(y)

Dankjewel wel voor de reacties. ,

@barri , veel juke’s hebben rode accenten in het interieur , ben er wel blij mee , fleurt het wat op ziet er sportief uit en maakt t niet zo grauw van binnen.

@ Richie, jou Juke mag er ook wezen , die valt wel op ! , er zit bij mij inderdaad al een andere einddemper op met een wat grotere diameter , klinkt bij stationair lekker met een zwaar brommetje, tijdens het rijden is het beschaafd, en inderdaad veel mensen verwachten niet dat de Juke zo rap voorruit komt.

Veel mensen vragen wel eens waarom het een Juke is geworden , de reden is simpel we wouden weer eens wat aparts voor de deur hebben staan , we hebben een gezinsastra ( handig met kinderen in de leeftijd van 5 en 1) en die bevalt al 3 jaar prima, en erlangs hadden we voorheen een Kia picanto rijden , en ondanks dat die goed beviel moest ie toch het veld ruimen voor iets anders.

Toen we nog geen kinderen hadden stond er onder andere een fiesta ST150 en later een 207rc voor de deur , heerlijke scheur autootjes en dat misten we , dus gingen we opzoek , mijn vrouw was helemaal verliefd op een 500 abarth , maar als dan ooit de kinderen mee gingen zou het helemaal niet passen , dus we hadden als eis dat het een 5 Deurs moest worden , met een beetje vermogen , en een geblazen motor had de voorkeur want dat rijd toch wat soepeler , ook mocht het gewicht en de grote niet worden overdreven worden want het is wel een 2de auto .

Zodoende wat op internet zitten zoeken en veel keuze was er niet , de B-segment hothatches waren veel al 3 deurs ( fiesta ST , Corsa OPC ) of met ons budget kwamen we uit bij de VAG stal , en in die bouwjaren was de kwaliteit niet geweldig ( o.a. Polo gti met de 1.4tsi) en bij een Clio RS zaten we aan de onderkant van de markt , en toch kwam een Juke ook regelmatig voor bij en die vonden we alle 2 wel wat , we kwamen deze tegen op internet en hij zat wel aan de bovenkant van ons budget maar we waren alle 2 meteen er weg van , wat zag ie er stoer uit , en toen we waren gaan kijken kregen we een heel erg nette prijs terug voor de Kia, en de Juke werd voorzien van een beurt en nieuwe banden ,dus hebben we hem gekocht en tot nu toe nog geen moment spijt van gehad.

Ik begin de Juke qua uiterlijk steeds meer te waarderen. Het is gewoon echt iets bijzonders. En zeker met zo'n sterke motor lijkt het me ook een leuke auto om in te rijden.

NVE en Richie,

NICE Juke's !!

Wij hebben er ook aan gedacht, wel een gewone Juke dCi te kopen, maar is er nooit van gekomen.
Het werd een Suzuki Swift uit 2013 met een bescheide 94 pk.
Je hebt dromers en doeners,
Ik droom, jullie doen.
Veel veilige Juke kilometers allebei.

Van harte gefelicteerd met je Juke! Ik heb er in 2010 eentje gekocht, ook een 1,6 DIG-T Tekna met handbak. Ik rij er nu nog steeds mee en ondertussen een ruime 135.000km ermee gereden. Écht een heerlijke auto die inderdaad meer dan vlot van z'n plek komt. Ik heb er zelf nog een Juke Nismo RS middendemper en einddemper op gezet, grotere diameter en de middendemper is vervangen door een pijp zonder demper. Klinkt leuk maar op de dynobank had ik zonder chiptuning ook 208PK en 278NM :T

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

Helaas moet m'n Juke er binnenkort uit omdat z'n opvolger bijna klaar staat in de vorm van een x-trail. Zal hem gaan missen...

Dank jullie wel , bij mij ligt er een fox eindemper onder , diameter 90 mm staat wel stoer vind ik , ben langzaam aan opzoek naar een bedrijf die downpipe’s fabriceerd , maar dat zal wel begin van het nieuwe jaar worden , als iemand ideeën heeft ?

De bedoeling is dat we ooit rond de 250 pk uitkomen maar dat zien we nog wel .

@ x trail rijder , zal je het sportieve van de Juke niet gaan missen ?

Verder moet ik ook nog een x foto”s maken van de Astra , maar vanwege het slechte weer houden jullie die nog van me te goed.

Zoiets en dan verlaagd en gechipt is toch wel leuk speelgoed hoor! Het triggerde me omdat je ook een Fiesta ST150 hebt gehad.
<https://www.autowereld.nl/nissan/juke/1-6-dig-t-191-pk-tekna-navi-camera-panodak-34201370/foto.html>
Ik zie dat deze Juke een trekhaak heeft. Een heel vreemd exemplaar, daar heb ik even een apart topic voor geopend.

Zeker met de verlaging en 19” is hij echt stug door een woonwijk , dat maakt m wel sportief , maar toch zit je vrij hoog wat een beetje de snelheids beleving weg neemt , maar hij komt evengoed vooruit !

Wel kan ik me eigen iets beter gedragen in de Juke dan toen ik de Fiesta had , ik vond dat de Fiesta na iedere bocht gewoon vroeg om het gaspedaal in te trappen heerlijk autootje was dat ook , totaal anders als de Juke , maar aan de andere kant hebben ze allebei wel een ondeugend randje.

Zoals beloofd , ben ik ook nog in het bezit van een Opel astra J sportstourer, het is een 1.4 turbo met 140 pk in sport uitvoering met enkele lekkere opties zoals :

- AFL xenon met mee draaiende koplampen
- AGR stoelen ( Heerlijk zitten!!)
-Navi maar die gebruiken we niet
-electronisch handrem

En voor de rest nog wat kleine standaard dingen.

Auto is nu 3 jaar in bezit en bevalt nog steeds uitstekend , km stand staat nu op 145k .

Hier onder wat foto’s

A5183051-92-F3-4270-9956-875392-EE01-E9.jpg

CB2-DE21-C-C743-4434-843-F-E62328-B7-E92-B.jpg

58-E3481-A-6-BD1-4-ED1-8-BD0-E94-CC01-CB92-B.jpg

Bedankt voor het kijken !

Cacaofabriek? Veel 'sport' voor iets dat niet per se sportief is, wel gewoon nette station.

Op de 3de foto is het inderdaad de cacaofabriek op de achtergrond , auto staat recht onder de kraan .

En ja sport . Zo heet de uitvoering nu eenmaal deze omvatte de 18 inch velgen , verlaagd onderstel , getinte achterlichten, en nog wat dingen, rijd gewoon strak , maar echt sportief, dat niet nee .

Onderstaande besteld voor de Juke :

00-EE0267-F078-45-C4-ADCF-412-CEF2134-E9.jpg

Niet echt voor meer vermogen , maar eerder voor een betere gas-response, en gaat hij wat lekkerder klinken dan standaard.

Lekker! Als je nog wat meer oempf wilt dan kan je nog een tussendemper nemen van een Juke Nismo RS. Die heeft geen middendemper en een grotere diameter waardoor de turbo wat sneller opspoelt en hij trekt wat lekkerder door:T

Thnx , tzt gaan we wel kijken naar een andere downpipe( eerste pijp na de turbo) dit schijnt de grootste bottleneck te zijn , in de Us of A voldoende te verkrijgen , maar hier zal hij custommade moeten worden denk ik.

Gewoon via eBay en importeren lijkt me wel mogelijk toch? Het zou best kunnen dat de downpipe de bottleneck is, daar zit normaal gesproken namelijk je katalysator in.

Vandaag de intake binnen gekregen , ik wou een zwarte bestellen maar die was er niet dus had een rode besteld , krijg tot mn verbazing toch een zwarte geleverd.

Installeren was toch wel een klusje , niet dat het echt moeilijk was , maar er is heel weinig ruimte rondom de accu en met de intake buis en filter is het er heel erg krap , aandachtspunten zijn toch ook om voorzichtig te zijn met de MAF-sensor , en dat alles goed is vast gedraaid.

Vanavond even proefrijden want daar was geen tijd meer voor ben zelf wel benieuwd naar het geluid.

1-C2020-F0-D3-F8-4848-8264-D19-A032-D813-D.jpg

Zal vast voor een lekkere brom zorgen. Is er geen cold air intake variant of heb je hier bewust voor gekozen?

Zojuist even een rondje wezen rijden en het klinkt nog allemaal best beschaafd, maar je hoort nu echt mooi de turbo opspoelen en afblazen, lekker sportief .

@Lexarno , er is zeker wel een CAI beschikbaar voor de Juke, maar hij heeft eigenlijk meer nadelen dan voordelen , en de voornaamste is dat hij op een veel gevoeligere plek hangt voor vocht en water als bij een short ram intake , ten 2de maakt het voor een Juke niet uit dat de CAI wat koelere lucht aanzuigt, zo gauw de lucht door de turbo gaat word deze weer ontzettend opgewarmd, dat je er geen voordeel van hebt , sowieso heb je bij beide systemen eigenlijk geen vermogenswinst.

Niet om te zeiken want uiteraard moet je vooral doen wat je leuk vind, maar dit filter is niet geschikt voor je Juke.
Is er eentje die met olie ingespoten moet worden, kunnen je sensoren niet tegen. Ook kans dat deze te grove deeltjes door laat wat je je turbo kan kosten.

Beter neem je een foam filter, je auto zal er blij mee zijn...

Voorbeeld:

s-l1600.jpg

Het is maar een tip, doe er mee wat je wilt.;)

Kijk, hij lijkt op een filter die olie nodig heeft maar niets is minder waar.
Duidelijk goed je huiswerk gedaan.

Loop je niet het "risico" dat op de plek waar het filter nu zit op hoge snelheid een vacuüm wordt getrokken en er minder lucht kan worden aangezogen door de turbo? (Autobiografisch; na montage van een sportluchtfilter in m'n K11 reageerde de motor fantastisch op het gaspedaal, maar bij 145km/u was het afgelopen en met het originele filterhuis (met K&N inlegfilter) liep'ie 195 op de teller)

Hij gaat nog vlot zat over de 150 heen:cool: , harder nog niet gereden, tot nu toe 0 problemen, rijd erg goed ben er blij mee.

Bij zulke open luchtfilters vind ik het altijd zo bijzonder dat ze de lucht ergens op een vrij gekke plek vandaan halen. Daar achter de koplamp zou ik toch vrij weinig aanvoer van verse, koele lucht verwachten?

Er is altijd voldoende lucht aanwezig in de motorruimte , of deze wel of niet van de juiste temperatuur is , dat is bij een Juke niet van toepassing , zo gauw de lucht gecomprimeerd word door de turbo word deze toch weer warm , kijk maar eens bij getunede wrxen, evo’s of cosworths , bijna allemaal hebben ze een short ram intake in plaats van een cold air.

Ben wel van mening dat het wel degelijk kan schelen bij een auto die natuurlijk beademd word .

NVE87 zei:
Hij gaat nog vlot zat over de 150 heen:cool: , harder nog niet gereden, tot nu toe 0 problemen, rijd erg goed ben er blij mee.

Harder dan 237 loopt een Juke niet, bij die snelheid gaat ie de begrenzer in:T

Ben me langzaam aan het oriënteren voor een nieuwe uitlaat , graag laat ik alles door 1 partij doen , dus heeft iemand goede en betrouwbare adressen waar ze netjes werk afleveren en de uitlaat niet van goud word gemaakt ? , het is me puur om vermogen te doen, hoef geen auto die heel de buurt wakker maakt sochtends.

De wensen zijn :
- downpipe 2,5”
- racekat
-middendemper-delete
-einddemper enkel , eindstuk rond 90mm.

Alle van 2,5” 304rvs.

Zelf dacht ik aan €1500 , maar mischien hebben jullie ervaringen, en is dit aan de lage kant ?

Weet niet waar je precies vandaan komt maar heb zelf goede ervaringen met NM-Parts in noordwijkerhout. Mooie spullen voor goede prijs.

Complete uitlaatlijn is niet goedkoop. Heb geen ervaring met custom made spul maar EPS in Groningen moet een goeie zijn.

Plannen zijn iets gewijzigd, hoogstwaarschijnlijk word en gewoon de originele downpipe , en dan de 2de kat vervangen voor een sportkat, opgevolgd door een catback systeem , heb 1 offerte opgevraagd bij crooke tuning , deze zat rond de 1000 , op internet weinig negatiefs over dit bedrijf kunnen vinden , als iemand meer ervaringen heeft ook met andere bedrijven hoor ik het graag .

Ben zelf woonachtig in Helmond en wil gerust een eindje rijden , maar Groningen gaat me te ver haha , ook al hoor ik heel goede verhalen over eps.

Volgende maand , word er bij crooke tuning een sportkat en een custom cat back systeem geplaatst , ben erg benieuwd .

Ook ben ik nog aan het twijfelen wat voor sierstuk ik er op laat zetten , wel komt er maar aan 1 zijde een sierstuk , vind beide zijde’s nogal over dreven , hebben jullie nog ideeën? Ben zelf wel een beetje gecharmeerd van de Japanse style.

Vandaag de auto maar is gewassen , hij word nog al snel vies en dus ff een snelle carwash vandaag , ook even wat foto’s gemaakt met de laag staande zon , waardoor je goed de kleur ziet.

BDC18223-C63-F-46-E5-8880-38-A694-C44-A74.jpg

7304-A6-E5-FAE7-439-A-84-EC-8-B3-FB5-A43462.jpg

24-B8-B2-A3-1440-4744-B37-B-9-CB6517-C1091.jpg

9-C1-AC20-D-3-B8-C-4-CD6-A73-D-9-A42-BDFA8521.jpg

6874299-C-3-FF5-489-B-8-DB7-BF842-E00-EC07.jpg

FD3-BC910-100-F-41-F1-B9-B7-646-B305-BD3-A8.jpg

Verder ook nog 2 logo’s van Ali afgehaald de zilvere zal onder het Juke logo komen , en de zwarte plak ik op de middenconsole.

5-F243678-BA4-E-4034-AB40-D2-E8-ECD6-DCE2.jpg

Vandaag bij crooke tuning geweest voor het plaatsen van een uitlaat en racekat, heb ze mijn wensen doorgeven en het is super geworden , zowel looks als geluid ben er erg blij mee , het is wel een versie geworden zonder middendemper , maar totaal niet storend bij lange ritten.

Het eindstuk zal niet iedereen z’n smaak zijn , maar ik ben wel gecharmeerd van de Japanse stijl met een overdreven dik sierstuk, heb zelf ook t idee dat de auto iets vlotter is geworden.

F84-C3-A27-6-E9-A-4-CD7-BFA6-9-B81008-C3630.jpg

BA0030-E2-CF79-48-CF-8-E84-CBD2-F6-BBB662.jpg

AB7-BF0-C9-2177-4-C1-F-BA32-F4-ACA8-F4-D194.jpg

Klinkt echt super , zal een x een soundclip maken .

Dat zit er leuk uit! Mooie pijp zeg, zal vast goed klinken! :D (maar ik blijf erbij dat ik een dubbele pijp mooier vind, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk). Zo'n dikke rioolpijp past wel op een Jap, hebben die Skylines ook allemaal :)

NVE87 zei:
25 pk toegevoegd

98-F712-C7-B756-4-C1-F-B134-C43-ACDFB7-C72.jpg

Haha nice! Ik ook die 25 pk extra, maar dan aan de voorkant :cool:. Ook van ALi uiteraard. Met meer vermogen dan een standaard Nismo RS mag er best een badge in de grill. Achter heb ik niks, vind ik niet nodig. Gewoon 'Juke'.
540.jpg

Het geluid is fantastisch , lekker zwaar zonder storend te zijn of “goedkoop” te klinken het past echt bij de auto .

De auto loopt ook in het middengedeelte van de toeren zeker lekkerder, hij ademt een stuk beter en voelt lekker vlot aan ,zal wel door de racekat komen, over een tijdje nog maar eens kijken of we hem op een testbank kunnen zetten om het vermogen te meten en hem verder te optimaliseren.

Nice, ziet er goed uit! Ik had precies hetzelfde toen ik van standaard 1.6 DIG-T naar Nismo RS ging, dat merkte je gioed vanaf +- 3500tpm. Die kleur is fantastisch trouwens, stond ook bij mij hoog op het verlanglijstje. Bij mij was tzt de keus overigens vrij gemakkelijk, m'n dealer kon zwart leveren in oktober en een andere kleur minstens een half jaar latero_O

Thanks , het blijft echt genieten om met die auto op pad te zijn, uitlaat geluid is super netjes en zeker niet sjonnie.

En het blijft ook kriebelen om de Juke aan te pakken , ben aan het onderzoeken wat je allemaal nodig hebt om de standaard intercooler te vervangen voor een front mount intercooler , naast een kleine vermogenswinst zal dit er ook voor zorgen dat je intercooler koel blijft en niet na een paar x flink gas geven last hebt van heat-soak en dus vermogensverlies .

Heb een paar offertes aan gevraagd, maar dan word die intercooler standaard in goud geleverd volgens mij , dus ik wil het eigenlijk allemaal zelf gaan doen , met hulp van een monteur, hebben jullie nog tips ? Het enigste waar ik een beetje tegenaanloop is dat als ik een buis heb gezaagd je er een mooi kraagje op moet maken zodat de slang niet los schiet , hier heb je wel apparaatjes voor maar deze kosten ook 300 , hoopte op iets simpelers , voor de rest ga ik het deze week allemaal uitzoeken . Hier onder een foto van wat ik bedoel.

IMG_4282_300x300.JPG

Terug
Bovenaan