Rutger DC
Asfaltkampioen
Nissan heeft de nieuwe Rogue voor Noord-Amerika gepresenteerd. Sinds de huidige generatie zijn de Rogue en X-Trail samengesmolten tot een model: de naam Rogue wordt gekozen in Noord-Amerika en X-Trail elders, dus met name China, de thuismarkt, Europa en Oceanië. De nieuwe Rogue/X-Trail is een beetje gekrompen: 4,3 cm kleiner en 1 cm lager; de wielbasis bedraagt 2,70 meter. De Amerikanen krijgen een atmosferische 2,5-liter benzinemotor met ongeveer 184 pk (181 Amerikaanse paardenkrachten) en dat is een motor die we hier ongetwijfeld niet gaan terugzien. Wel zal de nog verse 1.3 Turbo benzinemotor (Renault-Nissan-Mercedes-Benz ontwikkeling) terugkeren met minimaal 160 pk. De 1.7 dCi-dieselmotor verdwijnt echter waarschijnlijk van het toneel, omdat Nissan helemaal wil stoppen met het aanbieden van diesels. In plaats daarvan profiteert Nissan van de aandrijflijn van de Mitsubishi Outlander PHEV (2.4 met elektromotor en 13,8 kWh accupakket in de bodem). Binnenkort zal Mitsubishi de nieuwe Outlander presenteren: die profiteert op zijn beurt van het nieuwe door Renault-Nissan ontwikkelde CMF-platform dat ook dienstdoet onder deze nieuwe X-Trail.
https://www.youtube.com/watch?v=4kMThDG15Oc
https://www.youtube.com/watch?v=ih8YbxNlyVI










https://www.youtube.com/watch?v=4kMThDG15Oc
https://www.youtube.com/watch?v=ih8YbxNlyVI